Toinen lapsi 2014?

Hei taas kaikille

MammaLa toivottavasti tilanne selkenee pian.

Täällä onkin tullut taas monta plussaa. Onnea kaikille!

).( Oletan että ovis oli su tai eilen. Lämmöt on koholla ja rinnat järkyttävän kipeet. Jos oli eilen niin sitten tuli täsmä hyökkäys. Jos ei niin meni kierto ohi kaiken sairastelun takia..
 
kiitos seurasta. En ole paljoa kirjoitellut, mut taustalla ollut kyllä. Onnea kaikille plussanneille, minä siirryn tuonne kolmosen kuumeilijoihin, kun semmoinen ketju löytyi ja meidän yritys alkaakin jo ihan pian. :)

joten minut voi poistaa listalta. :)

tsemppiä kaikille!
 
voi ei, MammaLa. :(

Anteeksi kun en jaksa selailla koko ketjua läpi enkä siis tiedä onko jo kulutettu aihe, ( nämä 2+:n sivut toimii hirveän huonosti mun puhelimella) mutta minua kiinnostaisi tietää teidän esikoistenne odotuksesta/synnytyksestä :)

Eli lähinnä vointi raskausaikana, synnytyksen käynnistyminen ja synnytyksen kesto :)


itsellä raskaus sujui hyvin, mutta viikon 36 ultrassa huomattiin että tytön mahanympärys vastasi viikkoa 32. Siitä seurantaan ja käynnistys samasta syystä viikolla 37+4. Tyttö syntyi 37+6 seitsemän tunnin leppoisan synnytyksen jälkeen. Eikä se sitten edes niin pieni ollut, 2900gr, hoikka vain :) itse käynnistyksen koin tosi raskaaksi. Kaksi päivää rappusia ylös ja alas ja cytotec ei aiheuttanut mitään. Ennenkuin uskalsivat sitten antaa isomman annoksen ja sittenpä supistuksen aikana menikin vedet..



Pikkukakkosen haaveilusta; kp 30 ja täti hukassa. Alaselkä hirveän kipeä.
 
Voi ei MammaLa :( Toivottavasti selviää pian. Eikös yleensä sanota että positiivinen tulos ei voi olla väärä. Vaikka tietysti jos raskaus loppuu ennen kuin ehtii kunnolla alkaakaan :(

Eilen oli ihan kaameat menkkakivut. En halua uskoa että johtuisi ovulaatiosta kun oli jo kp 22. Nyt taas sitä samaa pientä jomotusta, mitä on ollut jo kaksi viikkoa. Tekisi mieli kyllä jo laittaa testejä tilaukseen mutta yritän malttaa mieleni vielä. Ärsyttää vaan ihan tuhottomasti kun ei edes tiedä milloin on mitään järkeä testata.

Esikoisen raskausaika meni hyvin. Ei pienen ällötyksen lisäksi mitään suurta pahoinvointia. En tuolloin ollut töissä vaan opiskelukesän kokonaan kotona eli aika helppoa oli loppuraskauskin. Synnytys alkoi koko päivän pikkuhiljaa voimistuvilla supistuksilla 39+6. En kyllä siinä vaiheessa vielä tajunnut että olisi synnytyksestä kyse :D Poika syntyi aamuyöllä 40+0 ja synnytyksen kestoksi on laitettu n. 6 tuntia ja siitä oltiin sairaalassa n. 3 tuntia, ponnistus muistaakseni vartin verran. Sain kaksi kertaa epiduraalin ja auttoi tosi hyvin enkä muista ponnistusvaiheessa tunteneeni mitään kipua. Luulisi tuon jälkeen, että ei seuraava kerta pelottaisi mutta ahdistaa kyllä oikeasti enemmän kuin esikoisesta haaveillessa.
 
Mä voin tosi hyvin koko raskausajan (ei juuri oireita ollut eikä phv:akaan ollenkaan) ja tykkäsin olla raskaana. Synnytys meni myös ihan "normaalisti", yhden yön supisteli kotona ja päiväksi laantui supparit ja alkoi sitten taas uudelleen ja seuraavan yönä lähdettin synnärille -> olinkin sitten jo 6cm auki :) Spinaalipuudutus ei ehtinyt mulla enää ponnistukseen vaikuttaa ja ne oli kyllä äärimmäisen kamalat ja tuskalliset 25 minuuttiset :/ (melkein jo otettiin imukuppi avuksi kun vauvan sydänäänet laski, mutta ei tarvinnutkaan). Ponnistamisesta ehkä jäi vähän sellanen kammo, mutta onhan sekin jo ajan myötä unohtunut.. Poika syntyi siis 40+3 :)
 
Mulla myös oli helppo raskausaika. Alussa oli lievää pahoinvointia, johon auttoi kaikki raikas ja kylmä. Loppuraskaus ei enää sitten ollutkaan niin mahtavaa, lonkkasärkyä oli, liitoskipuja ja yöllä ei saanut kunnolla nukuttua. Ilman tukivyötä en olisi pärjännyt. Hyvässä kunnossa pysyin koko raskausajan, äippälomaani saakka pyöräilin työmatkat yhteensä 10km päivässä =).

Mulla meni 2vk yli lasketun, piti käynnistää. Heti alkoi eka "sytkyn" palanen toimimaan, alkoi tulla kivuttomia supistuksia sarjana josta ne sitten pikku hiljaa iltaan päin alkoivat olemaan kivuliaitakin. Klo 19 jälkeen en saanut enää lääkettä, että tuli ns. luonnollisia supistuksia sitten yöllä niin että jouduin pyytämään kipulääkettä. Aamuun mennessä ne sitten jo harvenivat ja sain puoliskan cytotecin ja hetki sen jälkeen jouduin käyrälle. Olin aika pirun kauan siinä ja yhtäkkiä vaan hoitajat tulee pyörätuolin kanssa että nyt kuule lähdetään saliin seurantaan, vauvan sydänäänet laskee aina supistuksen aikana. Kaikki kuitenki meni hyvin, salissa oli mahtavia ihmisiä eikä sitten enää itkettäny (väsystä) ja varmaan siitä syystä ne sydänäänetkin laskivat koska salissa ei ollut mitään hätää. Normaalisti tyttö sitten syntyi alateitse, sain yhdistelmäpuudutteen eli spinaali-epiduraali ja ponnistusvaihe kesti 40min. Koko synnytys kokonaisuudessaan 12h. Kätilö meinasi että tosi pitkään, mutta ei mulle jäänyt siitä mitään pahaa mieleen, ainoa vaan että se käynnistys käy niin päänuppiin.
 
Kiitokset taasen tsempityksistä, torstaina gynelle jos ei menkat ala sitä ennen.

Mielenkiintoisia synntyskertomuksia. Tässä oma, varsin detalji selostus, kopioin sen tuolta epi-no delphine (synnytykseen valmistautumislaite, ja mun mielestä ihan loisto vehje) ketjusta, kun sen sinne olin kerran rustaillut.

Tuo aamu jatkui epi-treenien jälkeen seuraavasti, menin mammajoogaan ja ihmettelin jo mennessä, että supistukset tuntuu enemmän kuin normaalisti. 90min joogan aikana supistukset voimistuivat ja mietin, että mitähän nyt... No siitä sitten joogan jälkeen bussilla kotiin ja ilmoitus miehelle, että supistuksia tulee melko säännöllisesti ja että ne tuntuu vähän. Klo 16 soitin miehelle ja pyysin tulemaan kotiin, kun kellotin supistuksia tulevan 1-3min välein ja supistusten kesto oli 30sek - 90sek, mut kipeitä ne ei vielä olleet. Sairaalasta pyydettiin näytille ja lähdettiin käymään, naureskelin et takaisin varmaan vielä tänään palataan, kun ei nää supparit ole tarpeeksi kipeitä... (klo 17 oltiin sairaalassa) No sairaalassa sitten "järkytys" oli melkoinen, kun olin 5cm auki.

Tähän ei järkytykset päättyneet, sillä oli raskauden puolivälistä asti kuvitellut ja neuvolalääkärin ultrassakin todettiin, että pää on alhaalla; mutta eipä ollut, vauva oli perätilassa... No tutkimusten jälkeen lääkäri puoliksi suositteli alatiesynnytystä ja olin samaa mieltä, tosin hieman kyllä huolestutti, että mitähän tästä tulee. Aluksi supistusten kipeytyessä pärjäsin akvarakkuloilla, seuraavaksi meni akvarakkuluita ja ilokaasua; ja lopulta sitten otin epiduraalin. Epiduraali auttoi lepäämään pari tuntia ja sain valmistautua tulemaan. Koska perätilasynnytyksessä pitää olla täysin auki ja kohdun kaulaa ei saa olla yhtään, seuraava vaihe oli todella raskas ja kivulias: jokainen supistus painoi vauvaa alaspäin, mutta jouduin pitämään vastaan, etten alkaisi ponnistaa ilman lupaa. (Tosin en tiedä et onko muissakin synnytyksissä näin ;) ).

Lopulta päästiin ponnistusvaiheeseen ja sain luvan aloittaa nelinkontin, kuten tuolla epi:lläkin treenatessa. Ponnistusvaiheeseen lääkäri laittoi pudentiaalipuudutuksen ja se helpotti painetta peräsuolen puolella. No mutta sitten itse asiaan, ponnistaminen oli todella rankaa, mutta nelinkontin sain aina supistuksen välissä hieman levättyä. Mun oli pakko kokeilla, että missä kohtaa vauvan peppu oli tulossa, ja se tuntui parin sentin päässä emättimen suulta - kätilön kommentti: ne on muuten pitkiä senttejä... Koska olin ensisynnyttäjä ja vauva perätilassa, tehtiin eppari, jotta lääkäri sai autettua vauvan hartiat ja pään ulos. Kuitenkin tuo oli ilmeisesti aika pieni, koska sain synnytyksen jälkeen istuttua. Tuon leikkausviillon lisäksi minulle ei tullut yhtään repeämää tai nirhaumaa!!! Ja ponnistusvaiheen kesto oli 20min! Tuntui kyllä ikuisuudelta!! Nuori herra oli kooltaan 48cm ja painoa oli 3100g.
 
16.10.2013 Keskiviikko




Nimimerkki......Kiertopäivät.....Yrityskerta.....Ikä......Esikoinen

lemonade.........kp58/38-40.............yk3................?............08/12
Hannasi...........kp 43/32.................yk4............23...........02/13
mannamaaria.....kp 43/26-54............yk4...........32......... 5/12
Mariska*.............kp43/?...............yk1...............29............11/11
Mammala..........kp41/20-59.........yk3...........33.......03/12 (km07/12)
Sinadrius.............kp 37/37...............yk2..............31.............07/11
eltsu81................kp35/28-32..........yk2...........31..............10/11 (km 7/13)
eggie..................kp31/?...............yk?.............22.............2/2013
lintetsa...............kp28/35..............yk3............27................9/12
tähtisilmä12.........kp28/28-33.........yk9...........30..........4/12
mariet.................kp 24/?...............yk1...........26...........09/09
lurppanen.............kp 24/28.............yk3.......... 25............11/11
natacha...........kp 24/28-34........... yk2..............28.............08/12
Pampula..........kp 22/29-32............yk3..............28.............12/09
Vienda...............kp 19/?.................yk1..............29... ........07/13
Annuski...............kp16/?..................yk2.............31...........08/12
Tuulikki85.........kp15/28............yk5...............27............09/12
-iitu_................kp13/28-32.............yk6.........24........03/09
Markke..............kp7/30-32..............yk15..........30.............05/11
Hepaliini............kp6/34-38.............yk3...........30..............03/12
Undine............ kp5/30-32?........yk3............27.............02/12

rebsu...............kp ?/?.................yk1..............33..........07/11
nevis................kp ?/28...............tjot.............24............08/11
Ssyvi..............kp ?/27..................yk 1..............22........08/2012
Daisy D...............?..................tjot(km 3/13)....31............01/12
Pomputtaa........?.........................yk 1.............18............07/2012
Ciraf................kp?/30................yk4.............24.............08/12
jauhopeukalo............kp ?.............yk3...............24............6/12
Lunia12.............kp ?/28-31.............yk4.........................06/12
Eisali................kp ?/?.................yk1...........28...............06/09
Nadi................ kp ?/31................. yk3...............32............ 06/12
Apina25...........kp ?/35.................yk1.............26..............10/12

Jännäilijät:

lintetsa..........Dpo7
Vienda...........Dpo7



Myöhemmin yrityksen aloittavat:

Nimimerkki........Yritys alkaa..........Ikä..............Esikoinen

Millimama...............kesä 2013.............32.............11/2012
Zuski...................kesällä 2013............?......................
Jepatin...............heinäkuu 2013...........22..................08/12
*saikku*..............syksy 2013..............25..................02/13
Karole..................syksy 2013.............28...................10/12
Sokruli................tammikuu 2014.........26....................01/12
jenninho.............2013....................30.......................01/2010
RauRau................?....................30........................08/2012


Taustailijat:
yöperhonen


Plussanneet::heart:

Nimimerkki....Plussannut.....Yk..........Ikä.........La.........Esikoinen

Merkillinen.........1.5.2013......yk 1.......23........7.1.14.........08/12
Naspu..............15.5.2013.....yk 2........24.........?..............05/12
vauhtivekara.....26.5.2013.....yk 2........25.........?..............05/11
-Bambi-............2.6.2013.......yk 1.......25...........?.............04/12
chiaraa..............5.6.2013......yk 5........27..........?.............04/11
Dafydd...............8.6.2013......yk 2.......21.........16.2.-14.....01/11
aguado.............10.6.2013....yk 2...........30......16.2.-14........03/12
Jenniii90............19.6.2013.....yk 3-4........22....1.3.-14.........03/12
Tipetsu..............10.07.2013....tjot........29....18.3.2014....06/12
sekopo...............10.07.2013......tjot.....29......18.3.2014...07/12
nibander.........15.7.2013..........yk ?..........22......??.?.-??........11/12
LilMy...............31.7.2013.........yk 4.......21......5.4.2014....12/12
Eireann............31.7.2012.........yk2........31......8.4.2014....09/11
Adalie...............1.8.2013..........yk 2.......23......8.4.2014........09/12
Kirppu...............15.8.2013.........yk 1........24...........?.........11/11
Villaruusu...........18.8.2013........tjot..........22v.........?...........9/12
NiinaAnniina.......20.8.2013.........yk 1........21.......23.4.2014.....12/12
moulin rouge.......20.8.2013........tjot.........34......26.4.2014........09/11
Jadeline..............7.9.2013..........tjot.........22.....15.5.2014......07/12
vanaheim...........19.9.2013.........tjot............34... ....?.....06/12
popsis...............25.9.2013.........yk 2..........31............8/11
Masia..............10.10.2013..........yk1.........26.............10/11


Toinen lapsi 2014 odottajien ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2285764-toinen-lapsi-2014-ketjusta-plussanneet/#post28802852

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos! :)
 
Minulla raskausaika ja synnytys olivat vähemmät kivat. Pahoinvointi ei ollut mitään ihan mahdotonta mutta muuten ruoka tottumukset muuttuivat tosi paljon (en esim maistanut chiliä ollenkaan vaikka muut itkivät kun ruoka oli niin tulista). Selkä meni myös tosi pahaksi enkä voinut istua kun ihan lyhyitä hetkiä. Jäinkin sitten saikulle yli kk ennen äippäloman alkua. Tähän vaikutti kyllä myös se että minulla oli 10min välein supistuksia monta tuntia päivässä. Synnytys käynnistyi sitten yöllä 37+5 ja supistukset tulivat alusta asti 3 min välein ja kestivät 45sec. Kamalista supistuksista huolimatta synnytys ei edennyt mihinkään mutta minua ei haluttu sairaalasta päästää kotiinkaan enkä saanut mitään lääkkeitä. Edes kalvojen puhkaisu ei auttanut. Säälistä sain sitten lopulta epiduraalin ja siitä meni 20min niin olin täysin auki. Ainut asento mikä tuntui siedettävältä oli makuulla selällä. Epiduraali tietysti sopivasti lakkasi vaikuttamasta joten aivan järkyttävät supistuskivut mutta pudendaali vei ponnistamistarpeen kokonaan joten oli tosi vaikeeta toimia oikein. Sitten vielä huomasin että en voi avata jalkoja koska kipu oli jotain niin kamalaa että taju meinasi lähteä. En myöskään pystynyt syömään mitään pahoinvoinnin takia joten energia oli tosi vähissä. Long story short synnytys kesti 47 tuntia jos 90min ponnistusta. Synnytyksen jälkeen meni 9kk että pystyin kävelemään ilman kipuja. Minulle leikattiin myös eppari koska supistukset oli liian lyhyitä. Se sitten aukesi ja kesti lopulta 3kk parantua/umpeutua. Oli kaikin puolin kamala kokemus. Vieläkin joissakin liikkeissä tulee sellainen kipu häpyluun tienoille että silmissä mustenee ja lonkat särkevät usein nykyään.

Täytyy myöntää että olen kyllä vähän kateellinen kun kuulee miten kivasti synnytys voi mennä. Ja mietin kyllä miksi edes haluan toisen lapsen. Toisaalta taas en osaa pelätä synnytystä enää koska ei kai asiat kovin paljon pahemminkaan voi mennä kun ekalla kerralla.
 
Kiitos pupuilu vinkeistä, on sitä joskus tullut sohvalla piipahdettua ja päivunet hyödynnettyä...ehkä liian harvoin kun se ei tunnu niin luonnolliselta, kun ei haluais liian suunnitelmallinen olla....mut ei kait sitä oo vaihtoehtoja.

Ja täällä kans yks jolla odotus ja synnytys ei menny niinku oppikirjoissa. Odotusaikana hirmu kivut ja säryt alko jo ennen puolta väliä, iltasin ei päässy sohvalta ylös. Ja unettomuus oli kiin pahaa että meinasivat osastolle laittaa nukkuu. Synnytys jouduttiin käynnistämään, meni neljä päivää kärvistellessä, en nukkunu enkä saanu muuta kun panadolia. Sit kun pääs saliin sain epin mikä vaikutti tunnin, sen jälkeen ei ollu lääkäriä vapaana et ois laittanu uudestaan kun kanyyliin oli noussu verta. Hirveet kivut ja väsymys ja poika melkein 4,5kg
Ja pahinta oli synnytyksen jälkeen kun oltiin jo kotona oltu viikko keskellä yötä noudin vessaan ja aloin vuotaa tajuttomasti sängyn viereen, luulin jo että kuolen....ambulanssilla sairaalaan ja kaavintaan...olin jo lisäverta saanut synnytyksen jälkeen ja sillon menetin lisää. Eikä tässä kaikki...jouduin vielä 3 kertaa tämän jälkeen sairaalaan ja yht kaavittiin 3krt!!! Plus kohtutulehdus, asuinsiis melkein kuukauden siellä ja yritin hoitaa vastasyntynyttä samalla...aivan kamalaa oli ja kun viimeisrn kerran lähdin kotiin oli hemppa 80..ja hirveä pelko milloin taas joudun takaisin...siinäpä sitten hoidat pikkuista. Itsekkin olen tuosta katkeroitunut sellaisille joilla kaikkin on mennyt helposti, ja kun ei tuo esikoinen oo helpoimmasta päästä ollut.... ja tänään huomasin olevani kateellinen kaverille joka tuli toisen kerran niin helposti raskaaksi, mulla kun on pelko et onnistuuko enää noiden toimenpiteiden jälkeen!?!
 
Mielenkiintoisia raskaustarinoita kaikilla! =)

Tein tänään uuden r-testin, koska menkat eivät ole vieläkään alkaneet. Suureksi yllätyksekseni testiin tuli plussa! :heart: Uskomatonta! Oon onnesta sekaisin! En voi uskoa tätä todeksi, koska kuvittelin tässä menevän vähintään yhtän kauan (n. 6kk) kuin esikoista yrittäessä.
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa ja lintetsa
Oonhan mä joo testannut mutta ei niissä mitään näy, korkeintaan joku viivanpaikka. Kyllä alkaa jo kyllästyttää kierron venyminen. Oon vielä saikulla kun loukkasin jalan niin on aikaa kuvitella oireita yms ;) Nyt kyllä särkee päätä niin kovasti et jospa se ennustais menkkoja..
 
Onnea Elinasics ! Ihanaa kun tulee plussia :)

Juuri niin eggie, sama pelko. Ei voi mennä niin hyvin ensi kerralla. Lisäksi pelkään, että en ehdi saada sitä ah niin ihanaa epiduraalia, jos meneekin vielä nopeammin kuin viime kerralla ja pienempi sairaalakin kyseessä. Tosin nyt ehkä tajuan synnytyksen alkaneen vähän aikaisemmin kuin tuolloin. Tai jos epiduraali ei enää vaikuta ponnistuksessa. Kun ne supistuskivut ennen epiduraalia oli niin kamalat, että miten kamala se ponnistus ilman puudutusta sitten on. Mutta siis onhan noita tosi kamaliakin kokemuksia, joten siihen verrattuna ei saisi valittaa.

Oletteko yleensä testanneet jo ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa vai jaksaneet odottaa montakin päivää yli? Tekisi niin paljon mieli jo testata vaikka viikonloppuna (kp 27 ja 28), mutta järki sanoo ettei kannata. Minulla on kyllä sekin, että olen töissä labrassa ja mahdollisimman nopeasti tietämällä voisin sitten oikein urakalla vältellä niitä tilanteita, joissa pitää olla tekemisissä vaarallisten aineiden kanssa. Käyn itseni kanssa henkistä kamppailua, kerronko mahdollisesta raskaudesta esimiehelle heti vai pyrinkö vain vaihvihkaa ujuttamaan vaarallisia kemikaaleja sisältävät työt muille. Kyse on siis pienistä määristä ja satunnaisita kerroista eli mitään suurta vaaraa ei ole, mutta en haluaisi mitään riskiäkään ottaa. Toisaalta taas en haluaisi kertoa kenellekään (varsinkaan töissä) liian aikaisin enkä tehdä sellaista mielikuvaa, että kieltäydyn joistain töistä turhaan kun riski on niin pieni.
 
anteeksi, menen suoraan omiin asioihin. (esikoinen roikkuu lahkeessa eikä oikein arvosta äidin näpyttelyä)


Mulla on nyt menkat kolmatta päivää myöhässä, kaksi viime päivää olen kärsinyt ihan kauheasta selkäkivusta.. Tein tänään iltapäivällä liuskaraskaustestin, siihen piirtyi todella, todella heikko haamu. Mutta piirtyi kuitenkin. Teen aamulla uuden testin kun tänään tein päiväpissasta parin tunnin pidättelyn jälkeen.
Olo on nyt tosi outo, kun MIKSI vieläkin muka olisi haamu, eikä selkeä plussa? Melkein toivoisin että menkat alkaisi pian kun huolettaa, jos olen raskaana ja hormonitaso ei nouse, mietin väkisinkin että onko jotain vialla.. Varmaan täytyy kuitenkin hakea huomenna vielä CB digi, menee hermot liuskoihin kun saa päällään seisten, tikku 37 asteen kulmassa ja toinen silmä kiinni tuijottaa sitä tikkua että "No onko siinä jotain?" :D



ja ainiin, anteeksi, en osaa/onnistu muotoilemaan tekstiä! En saa punaiseksi tai vahvistettua tms.
 
Ootko MammaLa itse testannut uudelleen?

eggie, raskaushormonin erityshän nousee tosi yksilöllisesti ja voi käyttäytyä eri raskauksissakin eri tavoin. Jospa sun ovis on ollut myöhemmin? Ja mikä testi se oli? Niissäkin on huima ero.
Kokeile testata huomenna tai vielä mielummin ylihuomenna uudelleen (hcg tuplaantuu joka toinen päivä) :) Peukut pystyssä!
 
Plussia, ihanaa! :) Onnea kaikki! Täällä ei mitään oloja, en usko, että on tärpännyt.

Edellinen raskaus meni aika hyvin, paitsi loppuajasta hepatoosi kutinoineen vaivasi ja levottomat jalat, enkä saanut nukuttua juurikaan. Synnytys käynnistettiin tuon hepatoosin vuoksi 38+6, parin cytotec-murusen jälkeen meni vedet ja poika syntyi 39+0 aamulla. Synnytys oli nopea ja avautumisvaihe tosi kivulias mutta epiduraali onneksi vei lopulta kivut lähes pois. Ponnistusvaihe kesti puolisen tuntia ja oli tosi rankka mutta ei sattunut puudutuksen takia. Eppari leikattiin mutta muuten en onneksi revennyt. Jälkeenpäin olin kyllä pari kuukautta aika kipeä ja sain kohtutulehduksenkin. Toivottavasti siitä ei tullut haittoja uutta raskautta ajatellen.

Menisin aika pelotta uudelleen synnyttämään, mutta toivoisin, ettei epparia tarvitsisi tehdä ja epiduraalin haluaisin vielä nopeammin. Pelkäsin viimeksi koko ajan kuollakseni, että sen vaikutus lakkaa...
 
eltsu81,

ne on muistaakseni jotain Sofi One Step- liuskoja, varmaksi en muista :) ovis on voinut kyllä olla myöhemminkin, kun en sitä tikuttanut. Katsotaan kuinka käy, ei tässä vielä viitsi edes ajatella että voisin olla raskaana. Mutta iso kiitos peukuista <3
 
:wave: Heipä hei ! Mahtuisko tänne joukkoon vielä yksi kuumeilija :) ?

Täällä ois pikku kakkonen haaveissa, ollut jo ennen kuin ehdin esikoisen synnyttämään elokuussa tämän vuoden puolella :D ! Meillä oli mieheni kanssa puhetta, että lapset tehtäisiin kutakuinkin putkeen, mutta esikoisen synnyttyä päätimme kuitenkin ainakin ensimmäisen kuukauden mennä ehkäisyn kanssa.

Niinkuin jo aikaisemmin kerroin, syntyi meille aivan ihana pieni poika 6.8.2013 <3 :) Nyt olisikin sitten haaveena saada rakkaalle pojulle leikkikaveri :) ! Saapi nähdä kuinka kauan menee kun tärppi käy, esikoisen kanssa kuitenkin saimme odottaa 2,5 vuotta kunnes saimme plussan testiin.

En ole täysin varma alkoiko mulla ensimmäiset kuukautiset sitten synnytyksen jälkeen viime viikon alkupuolella, vuoto kuitenkin jäi vain niukaksi ja parin päivän tiputtelun jälkeen loppui kuin seinään :eek:. Sen jälkeen alamahalla ilmennyt menkkajomoja sekä tänään huomasin limanerityksen olevan runsasta ? No mutta jokatapauksessa, kiertopäiviä en osaa vielä sanoa, mutta jos joku ihunainen kehtaisi lisätä mut listoille niin olisi kiva :) !

Niinu88............. Kiertopäivä ei selvillä vielä.... Yrityskerta 1............. Ikä 25v............... Esikoinen 08/13 :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussanneille! Itselläni ei ole mitään oloja. Luget aiheuttaa superväsymyksen ja tänään hormoonipääsärky ilmaantui jälleen. Kärsin siitä esikoista odottaessa ensimmäiset kuukaudet ja nyt pistosten aikaan myös. Nippauksen tunsin eilen ku olin kutomassa mut siihen en luota ku ei mitään kiinnitysvuotoakaan tullut. Osaapa aika mennä hitaasti, ärsyttävää. Viikon päästä uskallan varmaan vasta testata...
 

Yhteistyössä