Toinen lapsi 2014?

Mariska*, mä olin ihan ihmeissäni kun toisessa raskaudessa ei tuntunut rinnoissa mitään (vasta myöhemmin alkoi, tosin sittenhän tuli km 11+3), ekassa raskaudessa mun nännit oli nimittäin ihan hullun kipeet jo plussan aikoihin. Että ei niitä tissioireita välttis tulekaan joka raskaudessa :)

Mariet Mulla on pillereiden lopetuksesta tullut joka kierto kp 7-10 tienoilla 1-2 päivää ihan kirkasta vuotoa. Sit ennen menkkoja tuhrua noin 2 päivää ja sit ei mitään 1-2 päivää ja sit menkat alkaa kunnolla. Ärsyttävää tälläinen ylimääräinen vuoto.

Eltsu kilpirauhas ongelmat on kyllä vaikeita mutta onneksi asia huomattiin nyt.

Tyttö/poika haaveisiin..mä ehkä salaa toivon toista tyttöä kun itsellä sisko ja vaan tuntuisi luonnolliselta. Tietysti myös kaikki olisi valmiina. Toisaalta kummilasta seurattua voi sanoa että poikien maailma on kyllä aika jännältä vaikuttava paikka. Mies varmaan haluaisi pojan mut toisaalta pitää paljon näistä tyttöjen jutuista ja hänellekin toinen tyttö tuntuu ehkä helpommalta.

Meille ei kyllä varmaan ikinä tule toista lasta. Tää kuukausi alkoi taas sellaisella stressipiikillä (erittäin vakava sairastuminen perheessä) että ovista ei näy varmaan ennen joulua. Toisaalta onnistuin myös itse sairastumaan joten ovis jää hyödyntämättä jos sattuu tulemaan. Sohvalla makaaminen on ainoa asia mikä onnistuu tällä hetkellä.

Mun piti täällä odotella vielä ennen kuin testailen, mutta oli niin vahva raskausolo että ei pystynyt keskittymään oikein mihinkään.. ja plussa napsahti äsken testiin!!! Haalea, mutta ihan selkeä viiva. En meinaa uskoa, että tällä kertaa plussa ekasta kierrosta kun viimeksi meni se puoli vuotta...

Iik, nyt alkaa sitten taas se huolehtiminen, et kunhan kaikki menis hyvin loppuun asti.

Hurraa mariska* ja onnea ja liimaa matkaan!

Täällä herkkä clearblue-testi päivävirtsasta nega joten parin päivän kuluttua menkat sitten alkaa (nyt kp 24/27-28) ja sitten toivotetaan tervetulleeksi yk2

Rauhallisin mielin,
Masia

Hellouta.

Jos mahtuu, niin tungen mukaan =).

Olen 30v äiti, tyttö syntyi 8/2012. Esikoisen odotuksen aikana kirjoittelin 30v ensikertalaisissa, enkä nytkään tätä foorumia voinut sitten ohittaa.

Meillä ei yritetä vielä, mutta ehkäpä pian. Isäntä meinasi, että viimeistään ensi vuonna pitää saada toinen alulle jos meinaa. Heitin sitten, että mitä jos aletaan yrittämään kun pääsen tavoitteeseeni painonpudotuksessa. En ole ylipainoinen, mutta haluan painaa saman kuin esikoisen ilmoittaessa tulostaan. Noh, ei onneksi ole kuin 2kg jäljellä ja aloitan ensi viikolla 17 päivän dieetin jolla mulla painoa lähtee 0,5kg viikossa. Sitten voin poistattaa kierukan! Näin jo viime yönä unta, että se tippui vessanpönttöön :O.

Onnea plussanneille ja tsemppiä muille.

Heissan pitkästä aikaa,

Masia tääl ollaan samoissa tunnelmissa, tosin mulla ovistesti lähti tänään vahvistumaan mut r-testi edelleen negaa tai jos oikein läpitunkevasti katsoo niin saattais siinä olla haamujen haamu (vai johtuneeko lähestyvistä hulluista päivistä ;) ) Tuntuu et kroppa on sekaisin kun kuvittelin et ovis ois ollu heti alkukierrosta jotain kp9-11 välillä, mut sit kirkasta limaa tuli taasen kp23(?). Ja tästä viimesimmästä oviksesta ois nyt aikaa dpo8. Mulla on ihan hirvee tarve olla raskaana ja saada vauva. Eli kaikki oireet ym. voi kyl olla niin kuviteltuja, mut noista oireista vielä: liitoskipuilua häpyluussa, turvonnut olo vatsassa siis kylkikaariin asti.

Eltsu, mullakin on kilpparinvajaatoiminto ja lääkitys ei ole edellisen synnytyksen jälkeen ollut kohdallaan :( - toivottavasti saat lääkityksen kohdilleen ja ei tartte aloitella noita liikatoiminnan lääkkeitä.

Syystuulia ja plussatuulia!

Onnea Mariska* plussasta :)

Ja tervetuloa uusille :wave:

Eilen taisi olla ovis. Olin jo ajatellut että menee kyllä ihan huomaamatta ohi, ei mitään oireita. Lievää menkkajomotusta on ollut kyllä jo viikon verran enkä tiedä mihin se liittyy. Mutta yhtäkkiä illalla alkoikin oikein kunnolla koskea vasemmalle puolelle alavatsaa. Oli sellaista vihlovaa ja kesti kymmenisen minuuttia. En nyt tietenkään varma ole kun en tikuta, mutta kuvittelin että oli ovis :D Mistään limoista tai haluista ei merkkejä.

Ikävänä puolena sitten se, että lauantaina oli edellinen talletus, joten saa nähdä oliko siellä enää kukaan odottamassa :( Seuraavaan kiertoon sitten vaan. Ainakaan ei tarvitse kovin jännäillä tässä tulevina viikkoina. Jännään teidän muiden puolesta :)

Heippa!

Mä en tunnistanut ovulaatiota tästä kierrosta. Ei oikein mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Peittoja on kyllä ahkerasti heiluteltu joka toinen päivä ainaskin viikon ajan. Toisaalta nyt on kivan seesteinen olo. Ei semmoinen, että koko ajan mietin ja lasken päiviä ja muuta, vaan että oikeasti tärppää kuin tärppää, en mä muuta asian eteen voi tehdä kun avata jalkani :D Normaalisti oon sellainen kaikkihetimullenyt-tyyppiä, niin tää voi tehdä ihan hyvää. Ties vaikka tästä kierrosta tärppäisi (vaikken niin uskokaan). En usko Jumalaan, mutta johonkin mua suurempaan tahoon, että kaikella on tarkoituksensa (ettei mun pienen ihmisen tarvitse itse olla vastuussa tekemisistäni :D).

Semmoista tällä kertaa. Sisäinen rauha on löytynyt.

Hei taas!
Täällä elellään jo pitkällä toista kiertoa eli kp 7/28 yk5
Ensi viikolla siis ovis ajankohdat kiikarissa, ja miten sattuikin että mies on koko viikon kotona, joten nyt se on tästä kierrosta tärpättävä, kun ei tiedä että koska seuraava mahdollisuus olis.

Meillä täällä pojalla hampaat meinaa kovasti hermoja kiristellä. Ensimmäisien kahdeksan hampaan kohdalla ei ollut minkäänlaista ongelmaa, mutta varjele kun nyt alkaa puskeen taaemmat hampaat.. ei hyvä.. ja kun siihen oli viä flunssa päällä niin ei ollut asiat hyvin tässä osotteessa. Väsyhän tässä alkaa sitten yhdellä jos toisella olla, mutta kyllähän tää tästä ny hetkisen kuluttua helpottaa.

Noniin, yritys alkoi ja tilasin kasan ovistestejä tuossa viikko sitten kotiini. Eilen sitten kp 10 ensimmäisen tikun dippasin ihan puolihuolimattomasti, ihan negaa näytti, ei oikein edes haamua. Ajattelin, että tänään sitten aloitan oikeasti testailut, kun muistaakseni ovis on yleensä ollut joskus kp 14-15.

No, tässä eikoisen uinahdettua päiväunille, kaivelin sitten testit esiin ja mitä silmäni näkivätkään!

Noin tummia viivoja en ole koskaan ovistestiin saanut, digiä taas en ole aiemmin käyttänytkään. Mitähän se meinaa, jos ovis on jo näin aikaisin? Onko muilla ollut vastaavaa?

Mies tuli tänään kaadettua ja nyt siirryn siis minäkin piinailemaan! Voi päivittää DPO -1. Tulipas tästä nopeasti yrityskierto ja nyt jo melkein hirvittää, että mitä jos olenkin kohta raskaana! Erikoinen on naisen mieli... :LOL:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lintetsa
Täällä käytiin punktiossa ja saaliiksi saatiin huimat 34 solua. Siinä oli lääkärillä työ saada punktioitua miehen kiveksistä tarpeeksi simppoja. Kaksi näytettä ottivat. Operaatioimme välissä oli pari tuntia ja olo oli hyvä ku miehen operaatio alko mut toisen näytteen jälkeen lähti taju. Syyksi pähkäiltiin liian alhaista verensokeria ja vahvojen kipulääkkeiden yhteisvaikutusta. Hyvässä kunnossa olen ollut hurjasta saaliista huolimatta. Perjantaina nähdään päästäänkö siirtoon. Kipuja ei ainakaan vielä ole, jos positiivista pitää etsiä.

• Tykkää
Reactions: eltsu81
Täällä kp17 ja ovis varmaan tällä viikolla, epäsäännöllinen kierto niin ei vsrmaa. Mutta turhauttaa!! Missä välissä sitä ehtii ja jaksaa pupuilla kun on tuo esikoinenkin nukkumassa samassa huoneessa....ja mies on alkanu nukkua sohvalla kun yöt niin katkonaisia... miten te muut ehditte?? Vinkkejä otetaan vastaan...

Mulla on nyt kp25 ja testeissä negaa negan perään. Nyt testaus tauolle ja keskittyminen esikoiseen täydellä sydämellä :) <3 Testaan sitten jos jotain epäilyksiä tulee..

Osaako joku sanoa, että miten tuo satunnainen imettäminen vaikuttaa raskautumiseen?

20-21 nukahtaa mut jos miehellä iltavuoroviikko niin tulee vasta puol ykstoista kotiin nin eipä siinä enää paljon ehdi pupuilla, eikä mieskään varmaan heti kiinnostu kun töistä pääsee vaan haluaa yksin rentoutua tvtä katsellen yms. En tiedä johtuukohan siitä sitten että haluaa sohvalla nukkua että saa edes hetken omaa aikaa?

Onnea plussasta Mariska!

Huh huh, flunssa päällä ja esikoinenkin kipeänä ja viimeisiä poskihampaita pukkaa... Raskasta on.
Kaiken tämä sählingin ja kiireenkin keskellä tajusin tänään, että nythän on kp31!! Eikä mitään menkkaoloja... Nyt harmitaa niin kovasti, kun en ole niitä kiertopäiviä aiemmin ylös merkkaillut, niin en tarkkaan tiedä miten pitkä kierto normaalisti on ja paljonko on vaihtelua. Viime kierto jäi kyllä ennätys lyhyeksi, vain 26 päivää...
Testiä ei kotona ole valmiina (enää...), joten pitää ainakin huomiseen malttaa... Todennäköisempää kuitenkin on, että ne menkat vielä tällä viikolla alkaa.

Tsemppiä ja plusatuulia kaikille! :)

natacha: olohuoneen sohva olis mun vastaus tohon ongelmaan;) Oletteko joskus päiväuniaikaan molemmat kotona? Meillä on sama tilanne kuin teillä, ja onhan se totta ettei väsyneenä seksi ole ensimmäisenä mielessä. Mutta usein saa kyllä väsynytkin mieli piristystä jos vain sen aloitteen jaksaa tehdä... Ehkä sunkin täytyy änkeä sinne sohvalle joku yö:)

Undine, täällä samat kiertopäivät. Oliko sullakin yk 2 menossa? Mun mielestä ei kannata vielä vetää johtopäätöksiä siitä, millanen eka kierto oli. Mulla oli eka kierto pillereiden lopetuksen jälkeen 39 päivää, mut en usko et tää toinen on sinne päinkään. Mut varmasti kannattais kirjotella ylös! Mä pistän kalenteriin ihan mielenkiinnosta vaikka kierrot voi olla kaikkea väliltä 27-46 päivää. Ainakin edellisellä kerralla kun lasta yritettiin, oli tosi epäsäännöllistä.

).( Vielä tuolla dpo-listalla keikun, eikä menkat ole alkaneet. Toisaalta tuli ruskeaa tuhrua "dpo 3-10", joten voihan olla etten ole tässä kierrossa enää kärryillä. Se saattoi olla ovulaatiovuotoa, kiinnittymisvuotoa (tuskin) tai vaikka anovulatorisen kierron "menkat". (Ennen esikoisen tärppikiertoa oli anovulatorinen kierto ja oli tosi vaikeeta laskea laskettua aikaa niin outojen menkkojen pohjalta. Mutta ovis tuli tasan kahden viikon päästä niistä.) Odottelen nyt kuitenkin viikonlopulle ja testikin on odottamassa. Tekis mieli juoda vähän viiniä, joten testaan varmaan sitä ennen.

Natacha mullakin tuli mieleen sohva, tai sitten mies "piipahtaa" makkarin puolella ennen nukkumaan menoa. :)

Meillä esikoinen nukkuu myös vielä samassa huoneessa (kohtapuoliin saa kyllä oman huoneen), nukkuu tosin yleensä hyvin, mutta ymmärrän silti ton väsymyksen. Meillä seksi on muutenkin taas hiukan puurtamista. Kun ei toista(kaan) tule helpolla, niin homma on aikalailla vaan lapsen tekemistä. Tosi tylsää, mutta näin se vähän menee. Ei meilläkään mies aina jaksaisi innostua kun kalenterin ja ovistikkujen perusteella "sanelen" millon pitää jaksaa. Mutta hänkin tiedostaa meidän vaiukeuden lapsen saamisessa ja on ainakin toistaiseksi ollut aina suostuvainen. Yritän sitten itsekin aina innostua kun hän haluaa, vaikka olisin väsynyt, eikä puuhailu olisi käynyt mielessäkään.

Mä olen jo ruvennut miettimään hoitoihin hakeutumista. Esikoista yritettäessä tutkimuksissa ei löytynyt mitään syytä miksi ei lasta saada helposti, mutta ehdottivat että jossain vaiheessa voisi kokeilla inseminaatiota. Nyt ei olla vielä niin kauaa yritetty, mutta mielessä kummittelee oma ikä. Nyt olen jo 30 täyttänyt, joten hedelmällisyys laskee entisestään.. Osaako jokus kertoa miten kalliiksi hoidot tulevat kunnallisessa? Oliko Jauhopeulako hoidoissa? Mietin vaan, että pitäisikö ensin saada säästettyä paljon.. Yksityisellä varmaan kalliita?

eggie mä olen monesti kuullut, että imettäminen ei vaikuta mitenkään raskautumiseen, mutta lähipiirissä kyllä useampikin on tullut raskaaksi heti kun imettämisen on lopettanut. Että en tiedä, ehkä aika yksilöllistä..

Jännää Undine ja Sinadrius. Toivotaan teille sitä plussaa :)

Mukava kuulla, että muillakin on vaikeuksia löytää sopivaa aikaa seksille. Tai ei tietenkään mukavaa kenenkään puolesta, mutta kivaa kun on kohtalotovereita. Meillä käytiin tästä jo pienimuotoinen riita kun mies ei tajunnut miten tärkeitä ne kerrat voi olla. Että muutaman päivän päästä ei ehkä enää ole hyötyä vaan mahdollisuudet siirtyy sitten samantien kuukaudella eteenpäin. No nyt on jo sovittu ja ensi kuussa mieskin ehkä ymmärtää miksi painostan, jos nyt tästä kierrosta ei onnistunut. Jotenkin otin sen myös suurena loukkauksena ettei mies innostukaan kun luulisi nyt kaikkien miesten olevan ihan onnessaan kun nainen tekee aloitetta harvasen päivä :LOL: Mutta meillä siis ongelmana se että mies on iltaisin niin väsynyt ja silloin sattuu olemaan se ainoa mahdollisuus kun yksi lapsi jo kuitenkin on. Poika käy omaan huoneeseensa nukkumaan, mutta tulee jo alkuyöstä meidän väliin eli se aika pojan nukkumaanmenosta omaan nukkumaanmenoon on ainoa mahdolinen sauma ja poika saattaa jo yhdentoista aikaan kömpiä viekkuun. Aikataulutettua on mutta ei voi mitään.

Ja tosiaan sohvaa ehdotan minäkin ;)

Hoidot kuulostaa hurjilta. Toivottavasti pääsette jauhopeukalo siirtoon :)

Raskaana, gravid 2-3

Kyllä, tänään ei menkat alkaneetkaan, ja clearblue näytti raskautta. Oh hoh. Tiedä sitten kuin tämä jatkuu, viime raskauden aikana oli kilpirauhasen vajaatoiminta, joka mahdollisesti aiheutti ennen esikoista km rv 15. Ei taaskaan uskalla ajatella mitään, toivotaan että pysyy matkassa, ja kilppariinkin saadaan lääkkeet tässä piakkoin.

Nippailut häpyluussa siis tiesikin plussaa täällä, tosin tänään ennen clearblueta tehty ovulaatiotesti näytti vain haamua, toisinkuin esikoisen aikana, toivottavasti ei tiedä pahaa :(

Masia ja yllätys yk 1

Toivotaan toivotaan toivotaan, äh kun vähän ahistaa ajatella huh huh huh

Yhteistyössä