Toinen lapsi 2014?

Eggie käsittääkseni digi vaatii enemmän hcg:tä eli voi olla ettei vielä näytä raskautta. Malttia, malttia - neuvoo hätähousu :)

Eltsu mites sulla tänään menee?

).( meikän testit vaihtuu nyt r-testeistä ovistesteihin, kävin tänään gynellä ja mulla on tulossa ovis 4-7pv:n sisällä eli kp46-kp49 ois meikän ovulaatio :confused: - no nyt vaan sit peittoja heiluttelemaan... Esikoinen on ollut 39 kuumeessa nyt pari pv ja viime yönä meillä ei oikeestaan nukuttu, joten mitenkähän tässä nyt orientoituisi sekstailemaan. Mies totesi, et tuo kaupungilta tullessasi batteria ja vieteriä et jaksaa hoidella hommat. :LOL:

Ootteko muuten tehneet ovistestit ekasta aamupissasta vai vasta 10-18/20 välillä niinku joskus lukee et ne kannattais tehdä?
 
Tervetuloa Niinu88 :wave: Teillä tuleekin sitten pieni ikäero jos nopeasti tärppää. Toivotaan parasta eikä yhtä pitkää odotusta kuin edellisellä kerralla :) Minulla meni reilu puoli vuotta esikoisen jälkeen ilman menkkoja ja jos kakkosen jälkeenkin sama, niin ei voi pikkukolmosesta kovin pian toisen lapsen jälkeen haaveilla. Mistä pääsenkin kysymykseen, onko muilla haaveissa lisää lapsia vielä tämän toisen jälkeen? Jos ja kun nyt ensin tämän toisen saisi alulle.

Minulla on alkanut uusi "oire", tuntoherkät nännit. En tiedä mistä johtuu vai johtuuko mistään :D

No, on kyllä MammaLa pitkä kierto :O

Jännää eggie. Odotellaan jännityksellä lisätestejä :) Niin sitä malttia saisi olla, mutta on helpommin sanottu kuin tehty. Tänään onneksi havahduin siihen, että vaikka pistäisin testit tilaukseen niin ehtii perille vasta ensi viikoksi. Eli ei vielä kiire tilailemaan. Apteekista tai kaupasta ostaminen tuntuu liian ahdistavalta eli ei tule kiusausta käydä viikonloppuna ostamassa :LOL: Ensi viikolla alkaakin sitten kp 29-> jos ei sitä ennen menkkoja kuulu ja eikös silloin saa jo hyvällä omatunnolla testata.
 
Viimeksi muokattu:
Moi kuumeilijat, täällä vielä yksi!

Nyt on YK3 menossa, kp 28/27-28 ja olen oireillut jo monta päivää oudosti. Tylppää menkkamaista juilimista/kipua, repäisykipuja ym. Lisäksi tissit ovat olleet todella arat ja turpean oloiset jo muutaman päivän.

Tällaiset olivat oireet viime raskaudessanikin. Voisiko tämä olla nyt sitä??

Tein r-negan dpo9 Pregchevkin testillä 25mIu.

Pitäisikö testata uudelleen?

Kerrottakoon vielä, että näin unta positiivisesta raskaustestistä muutama yö sitten :)
 
voi kun olis helppoa, kun joku antais luotettavan testin käteen ja olis vaan yksi ainoa päivä koko kierrossa, jolloin testin voisi tehdä! Alkaa masentamaan tämä "testaanko tänään vai vasta huomenna vai.. No onko toi nyt haamu vai ei.." :D
Toisaalta, mistä muualtakaan sen jännityksen saisi jos tämä testausrumba vietäis pois ;D


Mä tilasin nyt kans pregcheckin testejä, maanantaina sit niillä. Ellei menkat sitten ala viikonloppuna. Saishan nuo alkaakin, loppuis epävarmuus ja pääsis tikuttaan oviksen! Tosin ovista en esikoista yrittäessä IKINÄ saanut plussattua, olinkin tosi surullinen kun luulin että en ovuloi ollenkaan. Mutta sitten siihen ovistestiin tuli plussa kp 27 ja seuraavana aamuna raskaustestiin :)
 
Tervetuloa uusille!

Olin pari päivää koneen tavoittamattomissa, ja täällä on ollut sillä aikaa niin aktiivista keskustelua, etten millään ehdi kommentoimaan kaikkiin mielenkiintoisiin juttuihin! Joku plussakin oli tullut, onnittelut ainakin siitä!

Synnytyskertomuksiin.. Mulla meni raskaus aika ja synnytys ihan hyvin. Toki avautumisvaihe oli järkyttävän kivulias, mutta siihen auttoi epiduraali. Ponnistusvaihe olikin sitten jo helpompi. Vauvakin oli älyttömän rauhallinen ja "helppo". Välillä ihmettelen miten olen edes väsymystä tuntenut, kun lähipiirissä olen saanut seurata myös niiden vauvaperheiden arkea, missä oikeasti itketään ja huudetaan paljon, eikä juuri nukuta.. En voi uskoa, että seuraava vauva voisi olla näin helppo, joten sitä odotellessa :) . Nyt neiti osaa kyllä jo kiukutella ja osoittaa omaa tahtoa oikein urakalla!

Kyseltiin myös kuinka montaa lasta toivoo.. Itse toivoisin kolmea, mutta mies on ainakin tällähetkellä kahden kannalla.. : / Jos nyt edes toisen saisi..

Täällä odotellaan alkaako menkat. Vielä ei ole kuulunut. Nippailuja on ja rinnat muka aristaa, mutta en uskalla vielä toivoa liikoja. Luultavasti kuitenkin huomenna alkavat!
 
18.10.2013 Perjantai




Nimimerkki......Kiertopäivät.....Yrityskerta.....Ikä......Esikoinen

lemonade.........kp60/38-40.............yk3................?............08/12
Hannasi...........kp 45/32.................yk4............23...........02/13
mannamaaria.....kp 45/26-54............yk4...........32......... 5/12
Mariska*.............kp45/?...............yk1...............29............11/11
Mammala..........kp43/20-59.........yk3...........33.......03/12 (km07/12)
Sinadrius.............kp 39/37...............yk2..............31.............07/11
eltsu81................kp37/28-32..........yk2...........31..............10/11 (km 7/13)
eggie..................kp33/?...............yk?.............22.............2/2013
lintetsa...............kp30/35..............yk3............27................9/12
tähtisilmä12.........kp30/28-33.........yk9...........30..........4/12
mariet.................kp 26/?...............yk1...........26...........09/09
lurppanen.............kp 26/28.............yk3.......... 25............11/11
natacha...........kp 26/28-34........... yk2..............28.............08/12
Pampula..........kp 24/29-32............yk3..............28.............12/09
Annuski...............kp18/?..................yk2.............31...........08/12
Tuulikki85.........kp17/28............yk5...............27............09/12
-iitu_................kp15/28-32.............yk6.........24........03/09
Markke..............kp9/30-32..............yk15..........30.............05/11
Hepaliini............kp8/34-38.............yk3...........30..............03/12
Undine............ kp7/30-32?........yk3............27.............02/12
Vienda...............kp 1/20.................yk1..............29... ........07/13

rebsu...............kp ?/?.................yk1..............33..........07/11
nevis................kp ?/28...............tjot.............24............08/11
Ssyvi..............kp ?/27..................yk 1..............22........08/2012
Daisy D...............?..................tjot(km 3/13)....31............01/12
Pomputtaa........?.........................yk 1.............18............07/2012
Ciraf................kp?/30................yk4.............24.............08/12
jauhopeukalo............kp ?.............yk3...............24............6/12
Lunia12.............kp ?/28-31.............yk4.........................06/12
Eisali................kp ?/?.................yk1...........28...............06/09
Nadi................ kp ?/31................. yk3...............32............ 06/12
Apina25...........kp ?/35.................yk1.............26..............10/12
Niinu88............kp?/?..................yk1............. 25...............08/13

Jännäilijät:

lintetsa..........Dpo9


Myöhemmin yrityksen aloittavat:

Nimimerkki........Yritys alkaa..........Ikä..............Esikoinen

Millimama...............kesä 2013.............32.............11/2012
Zuski...................kesällä 2013............?......................
Jepatin...............heinäkuu 2013...........22..................08/12
*saikku*..............syksy 2013..............25..................02/13
Karole..................syksy 2013.............28...................10/12
Sokruli................tammikuu 2014.........26....................01/12
jenninho.............2013....................30.......................01/2010
RauRau................?....................30........................08/2012


Taustailijat:
yöperhonen


Plussanneet::heart:

Nimimerkki....Plussannut.....Yk..........Ikä.........La.........Esikoinen

Merkillinen.........1.5.2013......yk 1.......23........7.1.14.........08/12
Naspu..............15.5.2013.....yk 2........24.........?..............05/12
vauhtivekara.....26.5.2013.....yk 2........25.........?..............05/11
-Bambi-............2.6.2013.......yk 1.......25...........?.............04/12
chiaraa..............5.6.2013......yk 5........27..........?.............04/11
Dafydd...............8.6.2013......yk 2.......21.........16.2.-14.....01/11
aguado.............10.6.2013....yk 2...........30......16.2.-14........03/12
Jenniii90............19.6.2013.....yk 3-4........22....1.3.-14.........03/12
Tipetsu..............10.07.2013....tjot........29....18.3.2014....06/12
sekopo...............10.07.2013......tjot.....29......18.3.2014...07/12
nibander.........15.7.2013..........yk ?..........22......??.?.-??........11/12
LilMy...............31.7.2013.........yk 4.......21......5.4.2014....12/12
Eireann............31.7.2012.........yk2........31......8.4.2014....09/11
Adalie...............1.8.2013..........yk 2.......23......8.4.2014........09/12
Kirppu...............15.8.2013.........yk 1........24...........?.........11/11
Villaruusu...........18.8.2013........tjot..........22v.........?...........9/12
NiinaAnniina.......20.8.2013.........yk 1........21.......23.4.2014.....12/12
moulin rouge.......20.8.2013........tjot.........34......26.4.2014........09/11
Jadeline..............7.9.2013..........tjot.........22.....15.5.2014......07/12
vanaheim...........19.9.2013.........tjot............34... ....?.....06/12
popsis...............25.9.2013.........yk 2..........31............8/11
Masia..............10.10.2013..........yk1.........26.............10/11
Elinasics...........16.10.2013..........yk?..........?...............?


Toinen lapsi 2014 odottajien ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2285764-toinen-lapsi-2014-ketjusta-plussanneet/#post28802852

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos! :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi apua! Mä taisin kuitenkin saada sen plussan (hätähousuissa kuvaa). Nyt siis jo kp 37. En kyllä kauheasti uskalla iloita sen viime raskauden km:n takia ja kun on noi kilpirauhaslääkityksetkin vasta ollut muutaman viikon..
 
Onnea eltsu81 :) Kävin katsomassa ja kyllä siinä viivaa näkyy. Meinasitko tehdä vielä digin jossain vaiheessa?

Tervetuloa mimosa2013 ja baby-mama :wave:

Meillä myös se tilanne, että mies toivoo kahta lasta, minä kolmea. Saa nyt nähdä tämän toisen jälkeen sitten. Esikoinen ei ollut mikään helpoin vauva vaikka ei nyt ihan se vaikeinkaan varmaan. Mutta huudettu on ja paljon, varsinkin siinä ensimmäisinä kuukausina.

Ihanaa nähdä itsensä nousevan ylös päin tuossa listassa :) Viikonloppuna ja ensi viikolla saa jo jännätä alkaako ne menkat vai ei.
 
Onnea plussasta Elinasics :flower: ja tervetuloa uusille kuumeilijoille =). Mariet, mulla olis kolmas vielä haaveissa mutta isäntä on vähän sitä mieltä, että kaksi riittää. Ei ole mikään ehdoton kummallakaan, mutta kyllä luulen, että sen kolmannen saan jos elämäntilanne on silloin sellainen että voi tulla =).

baby-mama, testaa vielä uudestaan jossain välissä ellei vuoto ala. Mulla oli nimittäin ekan kanssa niin, että oli selkeitä epänormaaleja oireita (huono olo jos ei heti saanut syötävää, vatsakramppeja, vatta löysällä) ja sitten ne katosivat kaikki. Testi näytti negaa. Sitten jonkin ajan kuluttua alkoi niukka rusehtava rakeinen vuoto ja siitä älysin tehdä uudestaan testin joka oli sitten positiivinen.

No niin eltsu81 hienoa! Onnittelut ja tarrasukkasia pikkuiselle :flower:

).( Täällä nyt viikko oltu laihiksella ja kilo on tippunut vaikka flunssan vuoksi en ole liikuntaa juuri harrastanut. Eli vielä yksi kilo (jonka odotan tippuvan ensiviikon loppuun mennessä) ja sitten menen poistattamaan kierukan :D... ellei ukko ole muuttanyt mieltään :O.

Tsemppiä ja plussatuulia! =)
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Eilen pärähti hymynaama taas ovistestiin, joten tänään lienee dpo0. Tunsin eilen muuten ehkä ekaa kertaa elämässäni oviksen aikaista särkyä ja jomotusta alavatsalla. Selvä merkki siis :) Toivottavsti eilinen ja täksi illaksi suunniteltu tallettelu riittää,sitkeä flunssa on ollut meidän perheen riesana..Niin ja onnea Eltsu!!
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
mä muistin yhtäkkiä että kp 21 ovistesti oli plussa, ilmeisesti siis silloin vasta olikin ovis. Nyt siis kai dpo12? JA taas ovistesti plussa ja raskaustestissä edellisiä selvempi haamu!

Nyt maanantaihin asti testaamatta ja katotaan tilanne uusiksi. Huh kun jännittää!
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja MammaLa
eltsu, ihan hurjasti onnea! :)

siis en maltakkaan, mutta pakko :D oon tehny jo kaks digiä tässä kierrossa ja maanantaina tulee postissa noita pregcheckkejä, niin jos ne vielä jotain näyttää niin sitten ehkä raaskin ostaa kolmannen :D tai sitten pyydän ens perjantaina lapsen 8kk-neuvolassa että tarkastaisivatko neukkulan labrassa :)
 
Eltsu!! Ihan huikeeta!! Hurjasti onnea ja tarroja :heart: , kuten myös muille plussanneille :)

Mun ei tarvinnutkaan odotella sitä ovista 4-7 päivää, vaan tänään esikoisen kanssa ulkoillessa tunsin kipuja munasarjoissa, tultiin ulkoa sisään tein ovistestin (digin) ja siihen tärähti hymynaama :) - nyt vaan vällyihin. Eli mulle kans dpo -1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Annuski ja eltsu81
Hurjasti onnea teille plussanneille! Siitä se odotus sitten vasta alkaa.

Omalla kohdalla jäi positiivinen kuva esikoisen synnytyksestä. Muuttolaatikoita oltiin purkamassa kun aamulla alkoi suihkussa lapsivettä tulla (tämä siis rv 36+5). Siinä sitten rauhassa mietittiin mitä tehdään ja parin tunnin päästä lähdettiin sairaalaan. Aika reilusti olin jo siellä auki vaikka mitään kivuliaita supistuksia ei ollutkaan vielä. Illalla kahdeksalta syntyi poika imukupilla avitettuna (ponnistusvaihe taisi olla lähes 45min). Ilokaasun ja kohdunkaulan puudutteen voimalla mentiin. Olo oli jälkikäteen tosi virkeä ja energinen vaikka ilmeisesti ei ihan oppikirjasynnytys ollutkaan. Ainoa mikä häiritsi, oli se, että vauva painoi niin paljon alas, ettei voinut oikein vessassa käydä. Ens kerta tietää vaatia vaikka katetria helpottamaan. Poika oli semmoinen kolmen ja puolen kilon esimerkkivauva vaikka yli kolme viikkoa etuajassa halusi tullakin. Hurjalta kuulostaa parikin viikkoa yli menneet! Kyllä mä olin tuossa vaiheessa jo ihan kypsä luopumaan mahasta.

Muuten ei kuulu kummempia. Ei oloja suuntaan eikä toiseen. Maanantaina pitäis menkat alkaa. Löysin kaapista yhden raskaustestipaketin ja olisin sen hätäpäissäni tänään jo tehnyt, mutta se olikin tyhjä :D Odottelen siis kiltisti alkuviikkoon. Jokohan ois mun vuoro? Pessimisti sanoo ei, mutta kuitenkin vähän kutkuttaa.
 
Täältä liittyisi yks jännäilijä joukkoon, jos vain mukaan sopii?
Aloitimme yrityksen elokuussa. Nyt menossa yk3. Viimeisimmät menkat olivat 27.9 ja nyt on menossa dpo8. :) jollei ens viikonloppuna täti tule kylään niin testihän se pitäisi tehdä :) oireita on ollut jo kuten kauhea kuumotus joka pvä, ala/ristiselkä kivut ja oon jäätävä itkupilli..

attol-......7/2013......19v.......5/13 :)

PS. En osannut laittaa punaiselle uutta toivottavasti erottuu :d
 
Onnea eltsu!!:heart: Toivottavasti nyt pysyy pikkuinen matkassa..

Tervetuloa uusille!

On: Menkkoja ei vielä kuulu. Joka päivä on kyllä ollut sellainen olo, että nyt alkaa. Vähän jännittää, koska ovulaatiosta on jo yli kaksi viikkoa (en osaa laskea päiviä milloin pitäisi alkaa, mutta hymynaama tuli kaksiviikkoa sitten KE), ja harvemmin kierto on yli 30 päivää.. Testiä en uskalla vielä tehdä, koska en halua taas pettyä, negatiivisia testejä on tullut tehtyä niiiin paljon ja muutaman kerran kierto kuitenkin ollut 33 päivää..
 
No äh, mä luulin, että eilen oli kp 1, kun tuli pientä punaista ja edelliset menkat oli tosi niukat. Mutta tänään aukesi kyllä hanat ihan kunnolla ja kivutkin tuli taas kuvioihin, eli kyllä mä lasken sitten kuitenkin tämän kp ykköseksi... Joten anteeksi sekoilu, mutta voisi päivittää: tänään Vienda, kp 1/21, yk 2 ja ikäkin vielä pyörähti 30v. Ja esikoinen on poika, jos tuo sininen/punainen merkkaa sitä...


Kun tässä ei nyt taas tapahdu mitään pitkiin aikoihin (omassa navassa siis) niin minua kiinnostaisi kuulla, kuinka nopeasti teidän esikoiset sai alkunsa? Monennestako kierrosta tai kuinka pitkän yrityksen jälkeen ja mikä oli teidän taktiikka tuolloin? Lisäksi olisi kiva kuulla, onko esikoinen tyttö vai poika. :)

Meidän esikoista "tehtiin" vajaa kaksi vuotta ja alkunsa poika sai lopulta ensimmäisen IVF:n tuoresiirrosta. Yksi pakkasukko on tallessa mutta ilmeisesti PASia ei tehdä ennen kuin on vuosi synnytyksestä aikaa. Nyt siis taas yritellään tässä luomumenetelmin! :D
 
Meillä oli km 2/2012 ja maaliskuun kierto oltiin sitten yrittämättä raskauttta lääkärin ohjeiden mukaan. Toukokuussa sitten tuli viimeset menkat :) eli tokalla se sitten tais tärpätä? :) eli meillä esikoinen saatiin suhteellisen helposti. Ja en tosiaan edes siitä kierrosta saanut ikinä ovisplussaa, joten plussatesti yllätti :)
 

Yhteistyössä