Toinen lapsi 2014?

Meillä tärppäsi ekasta yrityksestä ja tyttö tuli. Ihan alusta alkaen olikin vahva tyttöfiilis ja tyttöhän sieltä tulikin. Sukulainen sanoi, että tytöt on sellaisia yllätyksiä ja poikaa pitää oikee yrittää =). Pitää laittaa jotain "miehistä" esim. porakone sängyn alle ja torrakko pohjaan asti kun poikasiittiöt ui niin hitaasti :LOL:.

Tervetuloa mukaan attol =).

Onko kellää ollu kierukka ja miten kierto on mennyt sen poistamisen jälkeen?
 
Meillä tyttöä yritettiin tosiaan vajaa kolme vuotta ennen kun tärppäsi. Aluksi oli tjot meininki, sitten tekemällä tehtiin ensin ilman ovistestejä, ja lopulta ovistestien kanssa. Syytä ei löytynyt, mutta sitten kun menetin kaiken toivon luomuraskauteen, jätin ovistestit pois ja varasin ajan hoitojen suunnitteluun, alkoi raskaus parin viikon päästä luomusti. :) Nyt voi jo hymyillä, silloin ei..

RauRau mulla oli kierukka ennen esikoista. En muista tarkkaan kuinka nopeasti menkat alkoivat, mutta ei siinä kovin montaa viikkoa mennyt. Sen jälkeen olivat ainakin mun mittapuun mukaan melko säännölliset.

Jännitys jatkuu, menkkoja ei kuulu... Ajattelin jos malttaisi keskiviikkoon asti testailematta.. Sitten olis oviksesta kolme viikkoa. Tuntuu uskomattomalta, jos nyt tärppäisikin alle vuodessa, vaikka on tässäkin ajassa jo ehtinyt tuskastua! En kuitenkaan halua vielä hilata toiveita liian korkealle :p
 
Meillä kun yritys aloitettiin taisi toisesta tärpätä. Se meni sitten pari kuukautta myöhemmin kesken. Tuon jälkeen yhdet kuukautiset ja uudestaan raskaana joka menikin sitten loppuun asti. Helpolla siis raskautunut ja siksi alan olla jo kärsimätön jos nyt ei vielä kolmannestakaan tärppää. Tai sitten menee todella pitkään, ei sekään tietysti olisi mahdotonta.

Huomenna pitäisi alkaa. Vielä on kiva vaihe kun voi jännittää, huomenna varmaan jo suoraan sanottuna v***ttaa. Mutta ihana aurinkoinen sunnuntaipäivä, nautitaan ensin siitä!
 
Meillä tärppäsi viime kerralla ekasta kierrosta. Ei ollut ovistikkuja käytössä enkä mistään limoista tai oviskivuista tiennyt mitään. Lähinnä vaan kohdistettiin puuhailut kierron keskivaiheeseen. Olihan se silloin yllätys että niin nopeasti. Nyt tietysti sitten toivoo, että sama kävisi uudelleen. Yritän vaan saada päähäni että on ihan normaalia että menee pidempäänkin. Oltiihan me silloin lähes viisi vuotta nuorempiakin ja ehkäpä siis hitusen hedelmällisempiä kuin nyt. Niin, ja esikoinen oli poika.

Nyt on kp 28 ja ei vielä merkkejä menkoista. Ei kyllä mitään muitakaan merkkejä. En ole vielä tilannut testejä, koska olen ihan varma, että heti alkaa menkat kun teen tilauksen. Täällä on näköjään monta muutakin, joilla jännät päivät :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tiedosta tähtisilmä12 =) Toivon, että kun tästä jossain vaiheessa saan kierukan pois niin raskaudun pian, koska mulla on niin älyttömän lyhyt kierto niin ärsyttää. Vaikka toisaalta vauvatouhuissahan se on vaan hyvä asia että on lyhyt kierto.

Onnea baby-mama plussasta! :flower: Toivottavasti kaikki menee loppuun saakka hyvin ^^
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Onnittelut baby-mama! Ihania plussatuulia täällä :heart:

Me 'tehtiin' ekaa reilu vuosi ja sit kun vaihdoin työpaikkaa ja lopetettiin yrittäminen tärppi tuli heti :) - eli pitäis varmaan lopettaa tää palstailu ja kaikki stressailu toisesta :)

LH-huippu oli la-aamuna ja mies on kipeenä ollu perjantaista asti eli pe-iltana heiluteltiin peittoja muuten ollu hiljaista eli taitaa jäädä tää ovis käyttämättä. Harmittaa ihan hulluna, jos kierrot huitelee 60-70pvssä niin seuraavan kerran voisin tulla raskaaksi joskus joulukuussa :(
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Eipä näy menkkoja täällä vieläkään, nyt siis jo kp 35/28...

Mua jännittää kauheasti, toivon että olen raskaana mutta on semmoinen pelko, että kuinka elämä sujuu kahden lapsen kanssa. Pärjäänköhän mä? :D onneksi mies on tosi osallistuva isä, ja varmasti kuljettaa tuota esikoistyttöä mukanaan mielellään :)
Meidän pitäis siirtää tyttö pikkuhiljaa omaan huoneeseen (havahtuu aina yöllä kun itse kääntää kylkeä tms), mutta mun sydän ei kestä sitä! Vinkkejä?

Ps. Huvitti eilen kun miehelle höpötin että sattuupas imettäminen paljon! Että ihan varmasti oon nyt raskaana. Sitten kun mies oli hetken leikkinyt tytön kanssa, kysyi että ei se imettäminen sattuisi tuon uuden (ja siis ekan) ylähampaan takia.... No niinpä tietenkin, sinne meni mun raskausoire :D
 
Onnea plussista!

Tänne voi päivittää (puhelimella ei saa punaiseksi joten toivottavasti näkyy):

Kp2

En tajua. Kierto taisi olla huimat 24 päivää. Jospa tässä kierrossa kukaan ei vaihteeksi olisi kuoleman vaarassa/sairas jos vaikka stressi taso pikkasen laskisi.

Meillä esikoinen sai alkunsa periaatteessa yk3 mutta eka meni täysin ohi ja toka oli kemiallinen. Tyttö on. Nyt en usko että onnistuu noin helposti. Kroppa tuntuu olevan sekaisin. On kyllä ihan ok. Vaikka odottaa plussaa niin en mitenkään hirveesti pety kun menkat alkaa.

Hauskaa su iltaa!
 
Joko oot eggie testannu? Jännää :) Meillä on niin kauan pojan omaan huoneeseen siirtämisestä, etten enää muista vinkkejä :D

Pahoittelut uuteen kiertoon siirtyneille. Tullaankohan täältä perässä. On nyt vähän eilen ja vähän tänäänkin ollut menkkakipuja mutta vain hetken ja sit menee ohi. Nyt siis kp 29. Miten te muuten laskette kierron pituuden kun menkat alkaa. Eli jos alkaa tänään kp 29 niin onko kierron pituus 29 (päivä jolloin menkat alkaa) vai 28 (eli viimeinen päivä ennen uusia menkkoja)?
 
Onnea onnea lurppanen ja eggie :flower: Täällähän käy kohta kato kun kaikki plussaa!

Ajattelin tilata testit vasta huomenna illalla, jos ei ole siihen mennessä menkat alkaneet. Olen puolet ajasta ihan varma, että raskaana ollaan ja puolet ajasta satavarma, että menkat alkaa millä sekunnilla tahansa. Eli viikonloppuna testaan, jos ei ole siihen mennessä alkaneet.
 
Onnea lurppanen ja eggie! :flower:

Mä en malttanut odottaa keskiviikkoon, kun tuli tänään samanlainen paha olo kun esikoista odottaessa.. Testasin siis, ja vahva plussa tuli!!! Mä olen niin onnellinen ja hiukan paniikissa! Ihanaa että kävi tälläkertaa näinkin helposti, mutta kyllä jännittää että kaikki menis vaan hyvin loppuun asti... Niin kun joku täällä aiemin sanoi, ei se jännittäminen tähän lopu.

Tsemppiä mariet ja mä taidan laskea kierron viimeiseksi päiväksi viimeisen päivän ennen menkkoja. Päivä kun menkat alkaa, on sitten seuraavan kierron eka päivä.
 
Täällä olisi myös kova kuumeilija toisesta lapsesta! Ikää meillä on 21 ja 23 vuotta ja esikoinen syntynyt 1/13. Pienellä ikäerolla toinen siis haaveissa! Nyt olisi ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen menossa!

Eli listaan jos lisää sani_...kp 12/??...yk1.....21..1/13
 
Vitsit mikä plussa-aalto! Onnea tähtisilmä12 :flower: Arvatkaa tekisikö mieli ostaa tänään testi kaupasta :D Sisko on kylläkin tulossa mukaan eli en pääse kiusauksesta huolimatta ostamaan. Ehkä hyvä niin.

Tervetuloa sani_. Kiva kun tulee uusia niin ei jää ihan tyhjäksi tämä ketju vaikka puolet plussaa kerralla :)
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Onnea paljon plussanneille! Tässä tapauksessa hyvä että nyt ei ehditä tutustua, ehkä sitten plusanneissa :)

Tämähän on mielenkiintoista, taitaa pilöerien lopetus vähän tehdä temppuja sillä pyyhittäessä tulee hieman verta?! Onkohan ihan normaalia? :/

Meillä kanssa ensimmäinen tärppäsi nopeasti toisesta kierrosta! Saas nähdä miten tämän toisen kanssa sitten käy :)
 
Minulla kanssa eka kierto pillereiden jälkeen ja kp 9 tuli hetken kunnolla verta, sitten vain pyyhkiessä ja kp 10 illalla oli jo loppunut. Ja joku muukin totesi että samoin on käynyt kohta menkkojen loputtua. Luulen että pillereiden lopettamisen jälkeen suurinpiirtein kaikki on normaalia :LOL:
 
tähtisilmä12, eggie ja lurppanen, onnittelut vauvauutisista! Ja mua vois kiinnostaa tuollainen ryhmä, jossa vois keskustella etenemisestä koska nyt eletään aika samaa vaihetta. Laskurin mukaan mulla olis la noin 26.6.2014, mutta sehän tarkentuu sit... Ekaa neuvolaa en ole edes vielä ehtinyt varata!
 
Viimeksi muokattu:
mulla pitäis olla lasketun ajan 22.6 menkkojen mukaan mutta kierto on ollut kai viikon pidempi ku normisti eli sit ois kai 29.6. Mutta senpä näkee.

Kunhan kuullaan muiden mielipiteitä niin vois vaikka perustaa sen ryhmän!
 

Yhteistyössä