Tämä on taas asia, johon suurimman osan miehistä ei kannattaisi kommentoida yhtään mitään, koska suurin osa miehistä ei ymmärrä lainkaan mistä on kyse ja kääntää jutun niin kuin naiselle kyse olisi siitä, ettei häntä vain imarrella tarpeeksi.
Itse elin pitkään suhteessa, jossa mies kyllä imarteli minua. Muisti joka päivä sanoa miten kaunis olen ja miten sopiva hänelle. Silti tunsin jatkuvaa riittämättömyyttä. Vasta myöhemmin, kun oltiin jo erottu, tajusin ettei tuolla riiittämättömyydellä oikeasti ollutkaan mitään tekemistä vartaloni kanssa, vaan sen kanssa, että suhteesta puuttui jotain. Meidän tapauksessamme aito kunnioitus ja kumppanuus. Miehelle esim työni tai koulutustasoni ei ollut koskaan riittävä. Silti kipuilin koko suhteen ajan vartaloni kanssa. Miksi? Siksi, että nainen usein kohdistaa juuri vartaloonsa pahan olon tunteet. Kuten esim syömishäiriöissä tai ikuisissa laihdutuskuureissa, joissa ei miehen mielestä ole mitään järkeä. Ehkä se on naisella niin että kun mitään muuta ei voi hallita tai muuttaa niin aletaan hallitsemaan ja muokkaamaan vartaloa.
Tapasin nykyisen mieheni, joka ei ehkä joka päivä muista kertoa miten kaunis olen, mutta vastaavaa riittämättömyyttä ei tässä uudessa suhteessa ole ollut. TIEDÄN kelpaavani miehelleni täydellisesti ilman sanojakin ja sen myötä olen itselleni paljon armollisempi.