Tikuttelijoiden turinat

Kuumeilijat
Maanantai 6.5

Henja . . . . . . . . . . .. . .kp52/26-36/yk6
Teisu. . . . . . . . . .. . . . kp41/25-32/yk 1
Jubu . . . . . . . . . . .. . ..kp35/32-36/yk 3 (6)
Marjatuuli. . . . . . . . . . .kp34/29-37/ yk 4
LilyAlice. . .. . . . . . . . . .kp27/25-38/ yk8
Evelinnea. . . . . . . . . . ..kp26/27-30/yk 4
Veera79. . . . . . . . . . . .kp24/27-29/yk 12
Heilanga. . . . . . . . . . . .kp23/28-42/yk 4
Henrietta- . . . . . . . . . .kp17/34-37/yk 7
Evangelina. . . . . . . . . ..kp4/ 30-32/yk 20
Miss_piggy . . . . . . . . . .kp4/30-70 /yk 10

Plussanneet:
Annamaija
Heinihannele LA 25.11
 
Pahoittelut koopee ykkösistä :/
Ja oviksen ponganneille ja jopa toiseen kertaan ponganneille tsempit piinapäiviin :)
Täällä ei mitään.. Oisko dpo 9 tai 10 ja ei oireen oiretta edelleenkään eli veikkampa et täti saapuu äitienpäiväksi viimesitään kylään.. :/ Noh saas nähhdä.. Positiivisuutta toi päivään gyne käynti missä katsottiin löytyykö niitä kystia yms. mutta ei löytynyt ONNEKSI. Ja munasarjat ja kohtukin erinomaisessa kunnossa. JES!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Jäänyt päivittämättä, kun tylsää kerrottavaa vain: menkat tuli ja meni, nyt kp 6 (29-37) yk 5. Odotellaan viikon päivät, kerätään tsemppiä ja yritetään uutta putkeen ensi viikolta alkaen. Oviksia aion tikuttaa CB-testeillä ja JTP-taktiikkaa sovelletaan kp 13 lähtien ja nyt kyllä jatketaan reilusti ovisplussan ohikin varmuudeksi. Greippimehun aloitin pari päivää sitten, jostain pitää vielä muistutella mieleen, että pitikö sitä jatkaa ovikseen saakka vai ohi..? Punaviini oli tosiaan käytössä viime kierrossa, ja en osaa oikein ottaa siihen kantaa. Jotenkin vain tuntuu hassulta alkoholin lipittely vauvantekoaikeissa..?
 
Niin tosiaan täällä tänään kp13/25-32/yk2 menossa :/ ylihuomenna taas Terolutit käyttöön.. pitäis ne Clomit saada? kirjottaako gynet niitä tai yksityiset lääkärit? :) Ite sain viimeks Tyksin naistentauti polilta ne ja en jaksais sinne alkaa jonottaan aikaa...
 
niinhän se menee yleensä, et sillon kun on kierron tylsä kohta menossa, niin ei tule niin paljon kirjoiteltua.

Evelinnea onnea gyne uutisista :D hieno homma.

Alkukierto on niiiiiiiiiin tylsää. Menkat ohi, eikä vielä pitkään aikaan pääse edes ovista tikuttaan, niin nyt pitäs varmaa vähäksi aikaa unohtaa koko vauvatouhuilu. Meilläki alkaa kuitenkin olla niitä yrityskertoja jo sen verran takana, et luulis ettei ihan joka kuukausi jaksa höyrytä asiasta, mut aivot ne kyll tekee sen tempun, et aina kierron puoltaväliä lähestyessä alkaa taas jyllätä kaikki mielessä. Pah. olispa helpompaa kun vois vain unohtaa koko homman hetkeksi. Onneksi kesä tulossa niin kaikkee kivaa tekemistä ulkona kasvimaan parissa :D

Jotenkin on jo ajatukset alkanut kääntyä niin, että koska meillä ei oikeesti tunnu sitä vauvaa tulevan, niin onkohan siihen oikeesti joku syy, esim jos hoidolla lapsi saadaan, niin onkohan se sitten pahasti vammainen tms. Et pitäskö uskoa vain luontoa ja luovuttaa suosiolla.
 
Evangelina: ei varmasti yhtään lohduta mutta sinuna en vielä heittäisi kirvestä kaivoon. Meillähän meni vähän yli kolme vuotta että esikoinen sai alkunsa. Ja ihan luomuna tuli. Siinä vaiheessa olitiin kyllä jo luovuttu ajatuksesta omasta lapsesta ja jollain tapaa oltiin ehkä jo hyväksyttykin se että loppu elämä elettäisiin ihan vaan kaksistaan. Muutettiin toiselle paikkakunnalle ja ihan puhuttiinkin että nyt ei edes olisi mikään paras mahdollinen aika lapselle ja hupsista, sit olinkin raskaana.
Ja se että se voi olla niin pienestä kiinni ettei raskaus onnistu, siis että saattaa olla että pienellä avituksella raskaus onnistuukin. Ja en ainakaan ole kyllä kuullut että hoitojen avulla aikaan saadut lapset olisi useammin "vammaisia" kuin mitä luomuna.
Ite ajateltiin viimeistään vuoden vaihteessa pyytää lähete tutkimuksiin.
 
miss_piggy
Niin tosiaan täällä tänään kp13/25-32/yk2 menossa :/ ylihuomenna taas Terolutit käyttöön.. pitäis ne Clomit saada? kirjottaako gynet niitä tai yksityiset lääkärit? :) Ite sain viimeks Tyksin naistentauti polilta ne ja en jaksais sinne alkaa jonottaan aikaa...
Kyllä yksityiset ainakin clomeja kirjoittaa, minä sain ne kyllä naistenpolin kautta, ja mullahan ei sitte seurantaultria ole ollenkaan. Mulle lääkäri käski periaatteessa paiskaamaan terolutit jorpakkoon, eli niillä ei tee mitään. Pelkkien clomien pitäis lyhentää kiertoja ja auttaa ovuloimiseen, puoli vuotta söin teroja viime vuonna, enkä ovuloinut niiden aikana varmaan ihan niinku ois pitäny sillä raskaaksikaan en tullut..

Täällä nyt clomipäivä nro 4, huomenna vika clomi tähän kiertoon ja sitte ens viikolla voikin alkaa tikuttelemaan ovista että milloin ois tulossa :)
 
Oho! Enpä oo muistanut tänne kirjoitella taas hetkeen. Täällä siis dpo6. Eipä ihmeempiä. Ovistestit on alkanut jostain syystä vahvistumaan, mutta se voi olla menkkojen ennakointiakin. Rinnat ei kyllä särje läheskään niin paljon kuin yleensä tässä kohtaa kiertoa. Tiedä sitä tietääkö mitään. :) Tein kyllä jo sofi one step testinkin.....laitoin siitä kuvan tuonne vauvakuume osioon hätähousut...jne....siis jos joku haluaa katsoa... :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
Mites Evelinnealla pyyhkii? Ootko testaillut?

Evangelina, on varmasti turnausväsymystä, en ees voi kuvitella miten ootte jaksanut tsempata näin pitkään. :heart: noista hoidoista/lääkityksistä mietin itse, että onhan tässä yli kymmenen vuotta tunkenut elimistöönsä hormoonia, ja eihän se oo ihme jos tarvitaan jotain herättämään nuo ikiunta uinuvat lapsentekovehkeet... :stick:

Täällä puotellaan Heilangan peesissä toivottavasti kohti plussaa :heart: eli dpo 5 tänään. Testit ei oo vielä poltellut, mutta luultavasti viikonlopulla jo ratkean :D mä oon Evangelina kanssa möyrinyt puutarhassa, on se vaan ihanaa tuo kukkien yms istutus ja tarkkailla miten viime vuoden kasvit ja puskat alkaa heräillä :) vie todella hyvin ajatuksia muualle!
 
Henja ja LilyAlice joo, joku turnausväsy varmaan nimenomaan. Ja siis en ajatellutkaan et ne hoidot niinku aiheuttais vammaisuutta, vaan et sillaipäin et jos ei saada raskautta oonistumaan just sen takii, etä kohtu hylkää ne vialliset alkiot, ja jos hoidon ansioista ne vialliset sitten pysyykin matkassa, tai sillai, tajusitta varmaan. Muutenki miettinyt, et jos ei olis niinku lääketiedettä olemassa, niin luonto olis karsinu mut pois pelistä jo ajat sitten, olen semmoisia sairauksia sairastanut et niistä ei olisi henkiin jäänyt jos luonto olisi saanut päättää. Niin että kun ei siinä luonto ole voittanut, niin totta se sitten on päättänyt tehdä musta lapsettoman, etten ainakaan sukuajatka, kun ei minunkaan pitäsi täällä enää tallustaa. Tyhmää ajatella näin, eikö? Mut pistää miettiin, et mikä niin iso vika mussa luontoäidin mielestä on, että ei kannata tätä sukua jatkaa?

Jännäiliöille ihan sikana onnea !!! Mut jos plussa tulee nii elekää hylätkö meijän ketjua!!! Pittää käyä kertoon mitä kuuluu kun mua ainaki ihan sikana kinnostaa :D
 
Kuumeilijat
Perjantai 10.5

Henja . . . . . . . . . . .. . .kp56/26-36/yk6
Jubu . . . . . . . . . . .. . ..kp39/32-36/yk 3 (6)
LilyAlice. . .. . . . . . . . . .kp31/25-38/ yk8
Evelinnea. . . . . . . . . . ..kp30/27-30/yk 4
Veera79. . . . . . . . . . . .kp28/27-29/yk 12
Heilanga. . . . . . . . . . . .kp27/28-42/yk 4
Henrietta- . . . . . . . . . .kp21/34-37/yk 7
Teisu. . . . . . . . . .. . . . kp15/25-32/yk 2
Marjatuuli. . . . . . . . . . .kp10/29-37/ yk 5
Evangelina. . . . . . . . . ..kp8/ 30-32/yk 20
Miss_piggy . . . . . . . . . .kp8/30-70 /yk 10

Plussanneet:
Annamaija
Heinihannele LA 25.11
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ei mitään. :D Tein testin tuossa oisko dpo 10? ollu eli aika ajoissa ja siihen tuli vaan perus viivanpaikka. En ees tiiä miks ostan noita halppis rfsu ja pc tesejä kun saan aina sen viivanpaikan ja sit vituttaa arvuutella onko vai ei. :D Eli päätin nyt sitten että en testaa enneku ne menkat oikeesti o myöhässä. Mitään oireita ei oo ollu raskaudesta eikä kyllä pahemmin pms:ääkään. Poikkeus oli eilen poltteli kovasti alavatsaa ja olin varma että menkat alkais tänään mutta ei ainakaan vielä näy ja kipukin o kadonnu. Noh onhan se mukava kun täti KUMMINKIN tulee vierailulle äitienpäiväksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
Täällä nyt vissiin dpo4, heti oviksen jälkeen nännit kipeyty ihan tosi aroiksi, koko ajan on pitkät päällä ja pakko pitää topattuja liivejä kun muuten jokainen hipaisu sattuu. Mulla on kerran aikaisemmin ollu sama homma mutta en ole ihan satavarma oliko se esikoisen tärppikierrossa vai sitä edeltävässä kierrossa.
Kävi miten kävi, ihanaa että edes jotain uutta tapahtuu tässä kierrossa ja josko tää kierto joskus loppuisikin :)
 
miss_piggy
Tänne ei kummempia, oon jotenki ollu tosi pahalla päällä tän ja eilisen päivän :kieh: En tiä johtuuko sitte tuosta vedetystä clomikierrosta vai vatuttaako muuten vaan, ku töissäki tuumaa pikkasen olla pinna kireällä. Huvikseni testailin jo ovistikkuja, mutta ei vielä mitään mainittavaa :D Ovis ois ilmeisesti odotettavissa kp 11-19 paikkeilla jos clomit toimii niinku pitäis.
Ja tein muuten itelleni lupauksen, tässä kierrossa EN tikuttele r-testeillä ennen kuin vasta aikaisintaan dpo 10. En vaikka mikä olis :LOL:
 
Täällä olisi menossa kp 43 ja menkkoja ei vieläkään näy.... Normaali kierto on ollut 32 pv. Raskaustestit antaa silti negatiivista. Pikkuisen ihmetyttää missä mennään.... onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?
 
Luuv: ootko saanu tässä kierrossa kuitenkin ovisplussan? Minä kp:nä? Mullahan on siis pisimmillään ollu kierto 36 päivää (vai olikohan 34, muistelisin että olin laittanu tänne väärin ton kiertohaarukan) ja nyt tosiaan elellään kp 57. Selvä vahva ovis tuli vasta kp 51/52. En tiedä onko tikuttelun tuoma stressi siirtänyt mun ovista vai jäikö mulla vaan yhdet kuukautiset välistä ja ovuloin kahteen kertaan samassa kierrossa. Tuossa välissä oli kuitenkin useampi viikko etten ovista tikuttanu niin on saattanu mennä yks ovis ohi. Mutta niin, kyllä olen minäkin ihmeissäni että mitä mun kroppa oikein nyt meinaa.

Viime yönä iski ihan tajuton reilun tunnin alavatsa kipukohtaus, jos olis ollu päiväs aika niin oisin kyl lähtenyt päivystykseen. Mutta noita kipukohtauksia mulla on ollut synnytyksen jälkeen useammassakin kierrossa ja n. viikko kohtauksesta on aina menkat alkanu. Nyt oli kyllä ehdottomasti paljon pahempi kipu kuin aiemmin.
Mutta niin, odottelen kyl ens vkl menkkojen sitten vihdoin alkavan.
 
Henja: Joo sain oviksesta hymynaaman kp 14. Siksi tässä olenkin hieman ihmeissäni, että jos sattuisin olemaan raskaana, niin eikö raskaustestin pitäisi jo näyttää plussaa. Ja jos en ole raskaana, niin miksei kuukautiset ole jo alkaneet. On tämä välillä outoa, kun ei pysy kärryillä oman kroppansa toiminnasta. Kovasti toivoisin, että tämä piinaaminen päättyisi positiiviseen raskaustestiin :) Olisikohan vielä toivoa :D
Sulla on Henja pitkä kierto menossa. Pidän peukkuja, että sulla tärppäisi! Myös mulla on ollut välillä koviakin alavatsakipuja ja lähes päivittäistä päänsärkyä.
 
tsemppiä kaikille piinailijoille!
Henja:toivotaan että kivut olisi kiinnittymis kipuja eikä perus kipuja:)
Luuv: sullahan mystinen tilanne kun ovat kumminkin noin paljon myöhässä. toivotaan että se plussa vielä tulis sieltä:) Muuten inhan niitäki tapauksia että tedtit näuttää negaaja labrakoe varmistanut vaan raskauden eli ootko miettiny käyväs verikokeessa?:)
ON: torstaista lähtien ollu mebkkakipuja ja munasarjoja poltellu. Tänään äitienpäivän kunniaks testattu nega. Eli kp1 taitaa olla ihan nurkan takana tai itseasiassa pitäs viimeistään tänään illalla tulla kylään.Noh alkaapahan taas uusi mahdollisuus.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä kaikille piinailijoille, Evelinnea, jospa se täti ei tulisikaan... :heart: ja miss_piggylle hermoja odotteluun! Mäkin vannoin etten testailis ajoissa, mutta pakko oli tänään testata, kun on kp 33, ja viime kierrossa alkoi menkat tänä päivänä. Eipä näy ainakaan vielä mitään, dpo 9 nyt. Mä oon säästellyt noita digejä, vielä viis kaapissa, jospa tässä kierrossa pääsis niilläkin dippaamaan...

Evangelina, päästähän ittes pälkähästä ja oo armollinen :heart: lääketiede on kehittynyt niin hurjasti, että aika harva täällä talsis maapallon päällä ilman apuja. Eikä montaa meistä olis edes syntynyt tai selvinnyt synnytyksestä ilman lääketiedettä ;) luin just jostain naistenlehdestä tarinan pariskunnasta, jotka olivat läpikäyneet hoidot ja sitten vasta adoption kautta saivat oman pienen tytön, seitsemän vuoden odotuksen jälkeen! Miten ihanan kodin varmasti antoivat sille pikkutytölle.

Luuville ja Henjalle jaksuja pitkiin kiertoihin, mullahan on kanssa kierrot huidellut siellä 38-39, mutta myös ovis tullut myöhään noissa kierroissa. On se niin raastavaa, ja kun sitten viivästyy se seuraavakin kierto, toisilla ehtii olla jo pari normikiertoa, kun itse hohhoilee sen yhden ja saman kierron kanssa :kieh:

Heilanga, miten menee, sullahan on jo piinapäivät pitkällä?

Alkais olla jo aika jonkun meidän testi-eukon plussata!
 
Heippa kaikille! :)
Menkat alkoi eilen la. 11.5 eli tänään kp 2. Huoh.
Verta on tullut melkosta paljon, aattelinkin että jos kyseessä jonkin sortin "keskari". Menkat kyllä alkoi ihan normi ajallaan, ennen ei vaan ole vuotanut näin paljoa...

Kohta jo vuoden päivät oltu ilman ehkäsyä, kolme ovis pkt jäljellä, niiden jälkeen lopetan ovistikuttelut, sitte saa luonto hoitaa loppuun tän homman ja piste.
 
miss_piggy
Te kaikki joilla menkat antaa odottaa itseensä ja testi negaa, ihan oman mielenrauhan vuoksi suosittelen kyllä käymään gynellä, että ultrais onko kaikki ok. Kun koskaanhan ei tiedä vaikka on kehittynyt joku endo tai pco tms...Ja stressikin saattaa kyllä menkkoja siirtää.

Täällä on nyt kp 10, ja nyt ajattelin alkaa noilla liuskatesteillä metästämään ovista :) Säästän nuo mun muutamat digit sinne nurkille ku oikeesti tuntuu että ovis vois olla tuloillaan. Ne on sen verran "arvokkaita", että en raaski ihan huvikseni niillä tikutella.
 
Kyllä kannatan digitestien käyttöä tästä eteenpäin: äsken pärähti hymiö ruutuun!! Samalla tein Davidin liuska että puikkotestin enkä olis tosiaan tulosta tulkinnu ovisplussaksi koska testiviiva oli tosi paljon haaleampi kuin kontrolliviiva :confused: Meni luotto kyllä muihin kuin digiin.. Nyt sitten aktiivista seksiä, onneks eilen jo ehti peitto heilua. Seuraavat kaksi viikko jännitetään, oon antanu itelleni luvan testata 25.5. Huoh, kun on pitkä aika!
 
Oi onnea oviksen pongailuun ja tietenki ponganneille ;D

Mua ihmetyttää.. Mulla oli viime keskiviikkona ja torstaina ihan hirveet menkka poltot ja sen jälkeen o nippaillu oikeelta ja vasemmalta puolelta munasarjoja (ovulaatio oli vasemmalta) Nyt sitten eilisestä lähtien valkkaria o hulahdellu niin että joutuu vessassa käymässä tarkistamassa tilannetta mutta mitä kummaa tätiä ei näy. Nyt siis dpo 14 tai 15. Mystistä ku menkat yleensä tulee ajallaan ja toi ovulaatioki todistetusti on ollu. Noh odotellaan.....
 
Heilanga ooo hirmu jännää, viivalle vahvistumisia! Mie oon kyl todennu, et noi digit näyttää plussaa vastat sitten kun kaikki huonotkin liuska testit kirkuuu RASKAANA. Sit EHKÄ voi saada digillä plussan. Mut noh se vain mun kokemus,ehkä joku muu saa jo haamulaisesta digiin sen halutun testin. Tarrasukkia ja plusssatuulia puuh puuh! Käyhän kerro miten käy!

henja ja evelinnea onpa hienoja oireita, jospa tulis oikee plussien tsunami? Ja kaikilla olis ens äitienpäivänä nyytti kainalossa :D joohan :D Henjalle varsinkin, mulla plussa kierrossa meni nännin tosi araksi pari pv oviksesta ja kesti n 3 pv. Sit se oire hävin ja mietin jo että no mitä lie. Mut sit alko tissit turvota ja särkeä, ja pam olihan se plussa! Et tosi lupaavaa oiretta ilmassa siellä :D

Veera79 kohta kaks vuotta täällä tuhrattu. Jos en olis sitoutunut tänne testaan ja kirjoitteleen, jättäisin varmaan ovistestauksen ja koko homman vähän tauolle nyt, kun ollut jotenki taas vaikeempi aika tän lapsettomuusasian kanssa, ja tarvis pienen hermobreikin. Mut oon sanojeni mittanen nainen, niin testaan paketit loppuun.

kierron venymisestä Selkeyttääoähän kiertoakin vähän, kun testaa oviksen, et millon ruukaan ovuloida, todennäköisesti siis. Mut sillon vuosi sitten kun huvikseen testasin ovulaatiota lähinnä sen toivossa et vois lomareissulla ennustaa menkat tarkemmin, niin ovuloin paljon aikaisemmassa vaiheessa kiertoa, ja sillon oli kiertokin lyhyempi. Mut kun alkanu testaan ovista ihan siinä mielessä, et millon tärppäis parhaiten, eli menny ihan oikeesti jo yrittämisen puolelle, niin pam, kierrot alkanu venyyn pikkuhiljaa ja ovis tulee myöhemmin. Toki myös mulla aikaisemmin lyhyissä kierroissa ollu aina pari ppv ennen menkkoja turhuttelua,nyt se on jääny kokonaan pois eli hanat aukee vain yks kaks ilman ennakkovarotusta. Tähän ressinmäärään odotellen itsekkin sellaista megakiertoa josta moni näyttää nyt valitetavastai kärsivän... puuhlääh toivottavasti sitä säästyisin.

ON: vaikka taishan kyllä koko teksti ollakki omaa napaa mut eniveis. Töitä tiivillä tahdilla, onnekisi siinä mielessä että kiertopäivät lentäis eteenpäin, vaikka en kyl tiedä onko siitä mitään hyötyä, kohi rankempia hoitojahan ne vie jos ei tärppää. Muutenkin vähän tuntuu nyt että elämnätilanne on muutostuulten alla, miehen kanssa keskusteltu tulevasta ( n 1 vuoden päästä koittavasta) ajankohdista, missä silloin ollaan, onko paikkaunnan vaihdos opiskeluiden takia edessä, mahdollinen siitä johtuva parin vuoden kauko/lähi suhde? Vai mitä. Tuuliajolla vähän nyt. Mut kaikestahuolimatta, miestäni rakastan ja lapsi olisi enemmän kuin tervetullut. Ja auttaapahan nämä muutoskeskustelut huomaamaan sen, että elämä se jatkuu oli sitä lasta tai ei ja entäs sitten. Eihän se lapsi mitään suunnitelmia kumoa, pitää elää sitten vain sen hetken tilanteen mukaan.

Lilyalice joo, pitänee olla ruoskimatta ihteensä. Toki, sun sanoja mukaillen, miehän olisin kuollu jo synnärille, jos ei olis lääketiedettä, oli nimittän syntyessä napanuora x 3 kaulanympäri ja piti elvytellä tähän maailmaan. Vaikkein sen ihmeemmin mikään uskonnollinen olekkaan, niin pitää ajatella niin et kai silläkin joku merkitys on, että niin monesta vähältä piti tilanteesta on selvinnyt, ehkä tällä maailmalla on mua varten joku plääni :D
 

Yhteistyössä