Tiedän jo valmiiks ettei pitäis avautua tänne, mutta..

voivoi
Mä olen jutellut miehen kanssa, jota vaimo alisti ja lytisti vuosikausia. Eikä mies uskaltanut lähteä. Mies näki painajaisia, kärsi ja ahdistui. Vaimo uhkaili itsarilla, jos mies lähtisi. Ja kun "hyvä kausi" taas alkoi, mies rakastui uudelleen ja uskoi, että kaikki kääntyy vielä hyväksi.

Kunnes tuli taas romahdus, ja nainen muuttui entistä manipuloivammaksi. Mies sanoi, että hänestä tuntui, kun oma rakas olisi imenyt kaiken energian hänestä. Lopulta hän ajautui työkyvyttömäksi. Eli, ap, miehesi ei välttämättä kestä tuollaista enää kauan. Hänen terveytensä saattaa romahtaa totaalisesti.
 
olen maksanut ja hoitanut raha-asiamme 6-vuotta. En usko et tuo mies osais ees maksaa laskuja, saatikka tietäis mitä pitää maksaa. En voi yhtä-äkkiä tehä tempausta et hei nyt luotetaan ja aletaan elää ihan normaalisti. Minun kärsivällisyys ei riitä sen opettamiseen. Ei kauaa jaksas kuunnella ku jankkaan onko se ja se maksettu..lisää stressiä miehelle.. Eiköhän pidä ensin keskittyä mielen hallintaan ja sitten pikkujuttuihin, kuten raha..Tosin vois kannustaa sitä ottamaan rahaa useemmin. Eilen kysyi voisko tänään hakee sille uusia sukkia, ku menneet rikki...Tämmöisiin pitää panostaa heti, ettei tarvi kulkee rikkinäisissä sukissa..
 
Jooss
olen maksanut ja hoitanut raha-asiamme 6-vuotta. En usko et tuo mies osais ees maksaa laskuja, saatikka tietäis mitä pitää maksaa. En voi yhtä-äkkiä tehä tempausta et hei nyt luotetaan ja aletaan elää ihan normaalisti. Minun kärsivällisyys ei riitä sen opettamiseen. Ei kauaa jaksas kuunnella ku jankkaan onko se ja se maksettu..lisää stressiä miehelle.. Eiköhän pidä ensin keskittyä mielen hallintaan ja sitten pikkujuttuihin, kuten raha..Tosin vois kannustaa sitä ottamaan rahaa useemmin. Eilen kysyi voisko tänään hakee sille uusia sukkia, ku menneet rikki...Tämmöisiin pitää panostaa heti, ettei tarvi kulkee rikkinäisissä sukissa..
Voisko hakea..voi apua oikeasti.
Mun tekee pahaa. Tarvitseeko sun sitten jankata? Mies voi oppia kuule ihan OMILLAANKIN. Jos unohtaa, sitä varten tulee karhulasku. Sinun ei TARVITSE PUUTTUA joka helvetin asiaan.
 
"qwerty"
Rahat on yksin minun..Miehen tililtä menee suoraveloituksena vuokra ja pankkilaina. Minä maksan muut laskut, mutta jäljelle jäävät rahat on mun hallinassa. Mulla on miehen pankkikortti ja nettipankki tunnukset. Jos mies tarvii ostaa ruokaa tai limpparia töihin tms. se hakee kaupan tilille. Jos tarvii vaatetta, levyjä tms. se kysyy onko tilillä rahaa ja saisko pankkikortin. Yleensä saakin et tottakai, mut joskus oon ostellu niin paljo omia menoja et on pitäny sanoo et ei oo nyt, osta ens kuussa :ashamed:
Siis mitä? Mies joutuu pyytämään sulta omaa pankkikorttiaan???????
 
"vieras"
Eilen kysyi voisko tänään hakee sille uusia sukkia, ku menneet rikki...
Voisko...! Sun mies taitaa pelätä sun reaktioita ja yrittää pitää sut hyvällä tuulella kaikin keinoin. Varooko puhuessa sanojaan, ettei sano vaan jotain sellaista, mistä sää räjähdät käsiin?

Säälittää sun mies ja lapset, onneksi yrität parantaa tilannetta ja olet hakenut apua.
 
[QUOTE="qwerty";23674758]Siis mitä? Mies joutuu pyytämään sulta omaa pankkikorttiaan???????[/QUOTE]

Ei se tee sillä mitään. Ei se koskaan osta mitään. Jos ostaa ni tuolta sen mun pussista sen löytää ja ottaakin jos esim.tankkaa.. minä käyn aina kaupassa ja maksan lasten menot. Siks se kortti on minulla useinmiten. Nytkin maksoin laskut ni jäi omalle tilille vaan 400€. Käytän ne ja mieskin varmaan niitä sukkia sun muuta jos tarvii ostaa nyt kauppareissulla. Kuhan mun tili menee tyhjiin käyn ostoksilla miehen kortilla ja sit se jää mun lompakkoon se kortti loppu kuuksi...
 
En oo koskaan siltä mitään kiletäny, paitsi jos ei oo rahaa ku oon laskenu että loput menee ruokaan ja bensaan ja ns.hupirahat käytetty.semmoisia kuukausia on todella harvoin. Ei miehellä ole hajuakaan paljon tileillä on rahaa ja mitä laskuja vielä tulossa tai menoja joihin pitää säästää loppukuuksi esimerkiksi. Siksi se kysyy ennenku tuhlaa ettei tule sitten tilannetta missä tili onkin tyhjä..
 
olen maksanut ja hoitanut raha-asiamme 6-vuotta. En usko et tuo mies osais ees maksaa laskuja, saatikka tietäis mitä pitää maksaa. En voi yhtä-äkkiä tehä tempausta et hei nyt luotetaan ja aletaan elää ihan normaalisti. Minun kärsivällisyys ei riitä sen opettamiseen. Ei kauaa jaksas kuunnella ku jankkaan onko se ja se maksettu..lisää stressiä miehelle.. Eiköhän pidä ensin keskittyä mielen hallintaan ja sitten pikkujuttuihin, kuten raha..Tosin vois kannustaa sitä ottamaan rahaa useemmin. Eilen kysyi voisko tänään hakee sille uusia sukkia, ku menneet rikki...Tämmöisiin pitää panostaa heti, ettei tarvi kulkee rikkinäisissä sukissa..
Miksi sä ajattelet, että miehes ei osais maksaa laskuja? kaikkihan osaa maksaaa laskuja... Ellei se ole joku vajaa jotenkin.:O Toihan kuulostaa melkein neuroottiselta ja harhaiselta.
 
oho
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23675100:
Miksi sä ajattelet, että miehes ei osais maksaa laskuja? kaikkihan osaa maksaaa laskuja... Ellei se ole joku vajaa jotenkin.:O Toihan kuulostaa melkein neuroottiselta ja harhaiselta.
peesi. Psyk. kuntoutus puolellakin opetetaan/tuetaan potilaita maksamaan laskuja/hoitamaan asioita itsenäisesti. Se vaikuttaa oman arjen ja elämänhallitsemisen kokemukseen aika lailla. En ymmärrä vähättelevää asennettasi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23675100:
Miksi sä ajattelet, että miehes ei osais maksaa laskuja? kaikkihan osaa maksaaa laskuja... Ellei se ole joku vajaa jotenkin.:O Toihan kuulostaa melkein neuroottiselta ja harhaiselta.
koska se ei osaa.. Kotoaan muuttanu suoraan tyttöystävän luo, joka hoitanu laskut. Siitä vaihtanu emäntään joka maksanu laskut, siitä erotessa ollu hetken kotona ja sitten minun kanssa, jolloin aloin alusta asti maksaa meidän laskut.. Ei se osaa käyttää nettipankkia. Ei tosin tarkoita ettei vois oppia. Musta on vaan helpompi ku kaikki laskut laitetaan kansioon sitä mukaa ku tulee ja tilistä sitten maksan kaikki kerralla..

Joskus alku aikoina maksettiin omalla nimellä tulleet laskut ja sitten tuli karhuja kun joku jäi maksamatta. näin tulee kaikki varmasti maksettua..
 
koska se ei osaa.. Kotoaan muuttanu suoraan tyttöystävän luo, joka hoitanu laskut. Siitä vaihtanu emäntään joka maksanu laskut, siitä erotessa ollu hetken kotona ja sitten minun kanssa, jolloin aloin alusta asti maksaa meidän laskut.. Ei se osaa käyttää nettipankkia. Ei tosin tarkoita ettei vois oppia. Musta on vaan helpompi ku kaikki laskut laitetaan kansioon sitä mukaa ku tulee ja tilistä sitten maksan kaikki kerralla..

Joskus alku aikoina maksettiin omalla nimellä tulleet laskut ja sitten tuli karhuja kun joku jäi maksamatta. näin tulee kaikki varmasti maksettua..
Mutta ei se laskujen maksaminen ole asia, jota pitäs jonkun erikseen opettaa... Senkun menee ja kokeilee.
Onko asia niin, että olet ottanut itsellesi kaiken vastuun, vai onko se sysätty sulle?
 
Ei juma, viikon porvoolainen valittu ;)
Tämä kyllä alkaa kuulostaa paljo rankemmalta mitä todellisuudessa on. Ei se mies kyhjötä peloissaan nurkassa ja itke räkä poskella. kyllä se puhuu ja joskus suuttuukin. Sanoo ihan ääneen mitä tarvii ostaa, ehdottaa itekkin lomapaikkoja tai sanoo jos on kipee, ettei sillon voi hoitaa lapsia ollenkaan.. Ongelmiahan on ihan oikeesti. lähinnä sen suhteen et mun pitää hellittää tän päsmäröinnin kanssa ja saaha keinoja rauhottaa ihteni enneku huudan.. Mut tässä nyt kuulostaa jo siltä et ruoska heiluu ja kaikki pelkää akuheeta äitiä...:rolleyes:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23675163:
Mutta ei se laskujen maksaminen ole asia, jota pitäs jonkun erikseen opettaa... Senkun menee ja kokeilee.
Onko asia niin, että olet ottanut itsellesi kaiken vastuun, vai onko se sysätty sulle?
Aluksi varmaan sysätty kun mies on antanut laskuja mulle et maksatko nuokin..Sitten kehittynyt hiljakseen siihen et minä maksan kaiken ja huolehdin kaikesta ja toisella ei ole hajuakaan missä mennään..Siksikin kyselee mitä voi ostaa jos ei todellakaan tiedä mikä rahatilanne on.. raha asioista homma sitten mennyt pikkuhiljaa siihen et se ei oikein oo kartalla mistään.. Lasten lääkärit ja menot on aina mun kalenterissa ja ilmoittelen niistä pari päivää etukäteen..
 
Aluksi varmaan sysätty kun mies on antanut laskuja mulle et maksatko nuokin..Sitten kehittynyt hiljakseen siihen et minä maksan kaiken ja huolehdin kaikesta ja toisella ei ole hajuakaan missä mennään..Siksikin kyselee mitä voi ostaa jos ei todellakaan tiedä mikä rahatilanne on.. raha asioista homma sitten mennyt pikkuhiljaa siihen et se ei oikein oo kartalla mistään.. Lasten lääkärit ja menot on aina mun kalenterissa ja ilmoittelen niistä pari päivää etukäteen..
No sitten mä en niin kovasti ihmettelekään. Kaikki on sun vastuulla, joten miksi kaikki valtakin ei ois sulla.

Kuinka kauan sä itse vaan jaksat, kun toinen on jotenkin niin vässykkä?
 
toinen addi
Tasslehoff, enemmän minua kiinnostaa kuinka pystyt pitämään langat käsissäsi vaikka sinulla on tarkkaavaisuushäiriö? Se on kyllä totta että se on helpompaa kun vastuut on jaettu selkeästi kuten teillä.
 
"vimmu"
En mä nyt usko että tuo raha-asia nyt niin kauheen iso ongelma on mitä te muut annatte ymmärtää. Ehkä se oikeasti on käytännössä tällä hetkellä helpompaa noin, mutta suhteen paranemisen kannalta varmaan tulevaisuudessa olisi parempi, että hoidatte yhdessä vaikka hankaloittaisi asioita. Sun pitää vaan uskaltaa luottaa :). Varmasti teillä on suurempiakin asioita ratkaistavina kun nuo raha-asiat (ilmeisesti hoidat ne kuitenkin hyvin!). Pankkikortti ei siis ole sulla vissiin sen takia ettet tahtoisi antaa sitä miehesi haltuun?
 

Yhteistyössä