Tiedän jo valmiiks ettei pitäis avautua tänne, mutta..

pakko avautua jonnekkin..Elikkäs. Ystävä ja tuttava piirini mielestä elämäni on täydellistä, perheeni on täydellinen. kauteuttakin olen osaksi saanut. Mies ei juo, hoitaa lapsia ja kotia, on rahaa ja rakkautta..

Tosiasiassa olen alkanut miettimään olenko narsistinen..
Mies ei juo, koska mulla on alkoholistiperheessä eletty lapsuus. Olen sanonut alusta asti et jos juo, ni ei voi olla mun kanssa. Pari kertaa vuodessa saa luvan mennä, sen kestän.

Se siivoaa, koska tietää et jos ei tee niin alan huutaa ja itkeä..Siivoan kyllä itsekkin paljon ja joka päivä, mut kait nyt toinenkin tekee?

Mies hoitaa lapsia melkein kaikki illat. Olen pph ja aamusta viiteen lasten ja hoitolasten kanssa. Lisäksi mulla on add ja se päivä on aika raskas kun pitää päätä kasassa sen hulinan keskellä. Haluan illalla yksin ulos tai kaverin luo. Mies päivätyössä 7-16. Mies käy salilla pari kertaa viikkoon, muuten se on lasten kanssa. Myös viikonloppuisin se herää et saan nukkua aamulla. Monesti ollaan koko perhe porukalla, mut aamuisin paan ukon lasten kans ulos että saan juua kahvini rauhassa.. Miks se suostuu? No..voi olla että rouva taas huutaa ja itkee jos ei saa rauhassa olla välillä..

Rahat on yksin minun..Miehen tililtä menee suoraveloituksena vuokra ja pankkilaina. Minä maksan muut laskut, mutta jäljelle jäävät rahat on mun hallinassa. Mulla on miehen pankkikortti ja nettipankki tunnukset. Jos mies tarvii ostaa ruokaa tai limpparia töihin tms. se hakee kaupan tilille. Jos tarvii vaatetta, levyjä tms. se kysyy onko tilillä rahaa ja saisko pankkikortin. Yleensä saakin et tottakai, mut joskus oon ostellu niin paljo omia menoja et on pitäny sanoo et ei oo nyt, osta ens kuussa :ashamed:

Seksiä on silloin kun minä haluan. Joskus mies on sortunut jopa kerjäämään ja olen silti sanonut ei.. Ei mua kiinnosta (voi johtua tuosta add ongelmasta). Silloin kun suostun on se pitkän kosiskelun lopputulos. Jos alkaa vittuilee ettei saa, saa niskaansa huutoa ja itkua ja nopeesti se vaihtuu miehen anteeksipyynnöiksi..

Lomat se kysyy milloin ois hyvä sen pitää. Minä päätän minne lomalla mennään. Minä päätän mitä me syödään ja monelta. Minä päätän mitä lapset pukee päälleen. Minä päätän kaiken..

Olen äkkipikainen ja suutun nopeesti. Yleensä vaan tiuskin ja mökötän ja mies on tottunu siihen ja ei oikein reagoi monesti mihinkään. lapsille supisee et antaa mörököllin olla rauhassa:D Lepyn nopeesti. Sitten kun suutun oikeesti (syy voi olla et mies ei oo pannu maitopurkkia roskiin, vaan nakannu altaaseen) huudan keuhkot pihalle ja haukun miehen alimpaan helvettiin. Siitä oikein näkee miten sen itsetunto romahtaa nollaan :ashamed: Ja se on mies joka pyytää anteeksi mun hermoilun jälkeen..Onneksi en suutu kovin usein..

En tiiä miks se ei oo lähteny vielä. Kait mussa jotain hyvää on.. Jos se ei uskalla lähteä kun pelkää mikä hirviö musta kuoriutuu avioero prosessissa.. haluaisin muuttua, mutta vanhat tavat istuu tiukassa. Tuntuu, että jos kaikki langat ei ole minun käsissä, tämä korttitalo romahtaa :headwall:
 
"vieras"
Kuulostaa aika perusperheelta :) Tai no, pitäisikö sun jutella näistä asioista miehesi kanssa? Sulla on varmaan tuon alkoholistikodin peruja voimakas hallinnantarve.

Kyllä meilläkin mies siivoaa, hoitaa lasta, on himmaillut perheen myötä harrastuksiaan, kyselee lomista ja muista. Mutta jos sä koet asian jotenkin ongelmaksi ja sinusta riippuvaksi, niin parasta tosiaan jutella.
 
Sä oot manipuloija, et narsisti. Tiiätkö, että sä et voi tuntea että sua rakastetaan aidosti, ennen kuin lakkaat pakottamasta ihmisiä rakastamaan sua. Sun pitäs nyt vaan luottaa siihen, että susta välitetään, vaikka lopettaisit ton teatterin pitämisen. Ehkä sä oot pienestä asti oppinut manipuloimaan ja luulet, että kaikki riippuu siitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23673649:
Sä oot manipuloija, et narsisti. Tiiätkö, että sä et voi tuntea että sua rakastetaan aidosti, ennen kuin lakkaat pakottamasta ihmisiä rakastamaan sua. Sun pitäs nyt vaan luottaa siihen, että susta välitetään, vaikka lopettaisit ton teatterin pitämisen. Ehkä sä oot pienestä asti oppinut manipuloimaan ja luulet, että kaikki riippuu siitä.
ei ollut tykkää nappulaa mutta puit sanoiksi sen mitä tekstistä kuulsi.
 
Kuulostaa....kamalalta.

Toivon, että muutat tapaasi toimia ja suhtautua asioihin. Muussa tapauksessa toivon, että miehesi ottaa ja lähtee jonnekin, missä hänkin saa olla ihminen eikä kynnysmatto.

Jos asia olisi päinvastoin, jos mies kohtelisi naistaan noin, niin tämä sivu olisi jo 50-sivuinen ja täynnä erokehoituksia.

Toivon myös, vaikka se turhaa onkin, ettei tuo toimintamalli periytyisi lapsillesi heidän tuleviin parisuhteisiinsa.
 
Viimeksi muokattu:
-
Eihän sulla ole kaikki langat käsissä... miehesi hoitaa lapsetkin??? ;)
Ehkä kannattaa jakaa vähän niitä lankoja ja huomata, että se korttitalo pysyykin pystyssä ilman sua. Kyse on vaan siitä, että haluat tuntea itsesi korvaamattomaksi. Sulla kuulostaa olevan aika hieno ja tunnollinen mies, joten ehkä vois helpottaa sun omaa oloa, kun jakaa vähän vastuuta.
Sen lisäksi, onko sillä oikeasti jotain väliä, missä se yksi maitotölkki on? Paljonko sulla menee aikaa siihen, jos kerran kuukaudessa siirrät sen altaasta roskiin? Kannattaako siitä nyt nostaa mitään hälyä?
 
Mies on tunnustanut pelkäävänsä minua. Silloin itkin ja sanoin et elä pelkää, en halua sille mitään pahaa, vaan et jonku pitää pitää asioista huolta. Lapsena jouduin tosiaan hoitamaan pikkusiskot ja jemmaamaan rahaa pienemmiltä et riitti ruokaan koko kuuksi.. Käyn nyt psykologilla tuon add:n vuoksi. Kuhan saan nuo testit loppuun ja diagnoosin, vois kait harkita perheneuvolan asiakkuutta. Jos se mies uskaltaa puhua minun kuullen. Tämä on mennyt niin pitkälle etten tiedä mitä se oikeesti aattelee ja mitä sanoo minun mieliksi :ashamed:
 
Hmm.. pahimmilta tuossa minusta kuulosti se ettei miehellä ole edes omaa rahaa tai pankkikorttia käytettävissä vaan siihenkin pitää kysyä lupa? :/ On varmasti todella ahdistavaa.

Monet noista jutuista varmaan johtuu sinun lapsuudesta, haluat tuntea halitsevasi nyt omaa perhettä. Osa noista asioista oli minusta ihan normaalia, siis että mies osallistuu perheen hoitoon ja joissakin perheissä se nyt vaan on se mies joka hoitaa enemmän niitä lapsia.. ei sen aina tarvitse mennä perinteisen mukaan että äiti hoitaa. Mutta koska itsekin tiedät ettei osa noista jutuista ole ihan normaalia (esim. tuo että miehen pitää pyytää rahaa sinulta), niin kannattaisi mennä varmaan jonnekin juttelemaan niin ehkä asioihin saisi muutosta. Muuttuisi teidän elämä varmasti parempaan suuntaan, mies saisi näyttää kykenevän moniin asioihin ilman että sinä päätät kaikesta ja sinä hyödyt siinä että sinun ei oikeasti tarvitse päättää kaikesta eikä pitää niitä omalla vastuulla.
 
"www"
Ja jokainen näistä kohdista ei minunkaan kohdalla toteudu mutta suurin osa.

Epävakaan persoonallisuushäiriön oireet

Epävakaan persoonallisuuden keskeisimpiä oireita ovat tunne-elämän epävakaus, jossa tunteet vaihtelevat vihaisuuden ja ahdistuneisuuden sekä masennuksen ja ahdistuneisuuden välillä, sekä impulsiivisuus ja vaikeudet tulla toimeen ihmisten kanssa. Muita keskeisiä oireita ovat mielialan vaihtelu päivittäin joko itsestään tai tilanteiden mukaan, mielialan herkkyys ympäristön vaikutuksesta, minäkokemuksen häiriöt, sosiaalisten roolien korostunut merkitys, jatkuvuuden tunteen puutteellisuus, epäjohdonmukaisuus, vähäinen sitoutuminen, impulssikontrollin häiriöt, päihteiden käyttö, ruoan ahmiminen, holtiton seksuaalisuus, pelihimo, käsitys itsestä epäonnistuneena, vajavaisena ja hävettävänä.

Epävakaasta persoonallisuudesta kärsivä kokee kriisitilanteet nopeasti lisääntyvänä tuskaisuutena, joka voi kestää suurimman osan päivästä, ihmissuhteita sävyttää vihamielisyys ja kiintymyssuhteita leimaa turvattomuus. Kyky tunnistaa ja arvioida kielteisiä tunteita ja ajatuksia on epävakaasta persoonallisuudesta kärsivällä puutteellinen.
 
"vieras"
Mies on tunnustanut pelkäävänsä minua. Silloin itkin ja sanoin et elä pelkää, en halua sille mitään pahaa, vaan et jonku pitää pitää asioista huolta. Lapsena jouduin tosiaan hoitamaan pikkusiskot ja jemmaamaan rahaa pienemmiltä et riitti ruokaan koko kuuksi.. Käyn nyt psykologilla tuon add:n vuoksi. Kuhan saan nuo testit loppuun ja diagnoosin, vois kait harkita perheneuvolan asiakkuutta. Jos se mies uskaltaa puhua minun kuullen. Tämä on mennyt niin pitkälle etten tiedä mitä se oikeesti aattelee ja mitä sanoo minun mieliksi :ashamed:
Miltä sinusta tuntuisi pelätä omassa kodissasi koko ajan? Onko tuo malli parisuhteesta, minkä haluat siirtää lapsillesi? Sun miehen pitäis ottaa lapset ja lähteä ja tulla takaisin vasta, kun olet hakenut ja saanut apua tuohon väkivaltaiseen käytökseesi.
 
rpjfg
tuo rahajuttu (että miehen pitää pyytää rahaa ) ja tuo seksijuttu kuulostaa kyllä aika pahalta minun mielestä :/

Valitettavasti ihmishirviö tuli minullekin mieleen. Näen miehesi pienenä hiirenä joka sipsuttelee hiljaa teidän kodissa (vai onko se SINUN kotisi )
 
Add tekee vähän äkkipikaiseksi, ainakin jotkut.

Mun mielestä sulla on taustalla joku hylätyksitulemisen pelko. Semmonen, et jos sä et koko ajan pidä kaikkien tunteita käynnissä tolla esittämisellä, ne ikäänkuin näkis, millainen sä oot ja hylkäis sut.
 
"kia"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23673649:
Sä oot manipuloija, et narsisti. Tiiätkö, että sä et voi tuntea että sua rakastetaan aidosti, ennen kuin lakkaat pakottamasta ihmisiä rakastamaan sua. Sun pitäs nyt vaan luottaa siihen, että susta välitetään, vaikka lopettaisit ton teatterin pitämisen. Ehkä sä oot pienestä asti oppinut manipuloimaan ja luulet, että kaikki riippuu siitä.
PEESI!
Onko mielestäsi miehesi ansainnut tuollaisen kohtelun? Rakastatko miestäsi? En nimittäin toivoisi tuollaista kohtelua édes pahimmalle vihamiehelle, sinä romutat toisen ihmisarvon kokonaan ja käytät kynnysmattona. Ja mieti millaisen aikuisen/parisuhteen mallin näytät lapsillesi.
Toivottavasti miehesi tajuaa tuon suhteen kierouden ja lähtee, ei tuo ole ihmisen elämää. Ja sinun olisi parempi asua yksin noilla sosiaalisilla taidoilla.
 
Et ole narsisti, olet kontrolloija. Jos langat eivät ole sinulla, saattaa koko maailma kaatua, eikös niin? Tuosta kannattaisi opetella pois, jos et itse kykene niin varmaan saat apua jostakin? Ajattele lapsiasi myös, he oppivat sinulta saman käytösmallin.
 
toinen addi
Sinä tiedät tilanteesi ja yrität muuttua. Miehesi arvostaa sitä vaikket onnistuisikaan. Ja Hän rakastaa sinua joka tapauksessa, siksi hän on sinun kanssasi. Sinussa on enemmän hyvää kuin huonoja puolia eikä kukaan ole täydellinen.
 
Tommoseksi opitaan varmaan jo ihan lapsena, eikä siihen taida auttaa syyllistäminen, koska manipuloija on itse syyllistämisen mestari. Ainakin mikä itsellä on ollut pohjimmiltaan taustalla, niin joku turvattomuuden tunne, luottamuksen puute, hylätyksitulemisen pelko.
 
tuo rahajuttu (että miehen pitää pyytää rahaa ) ja tuo seksijuttu kuulostaa kyllä aika pahalta minun mielestä :/

Valitettavasti ihmishirviö tuli minullekin mieleen. Näen miehesi pienenä hiirenä joka sipsuttelee hiljaa teidän kodissa (vai onko se SINUN kotisi )
Minä olen sisustanut kodin minun mieleen. Mies kerran meni vaihtamaan sohvan paikkaa ja sain hepulin. Sisustus on pyhä asia ja pakkomilteeni. Jos tavarat vaihtaa paikkaa minun tietämättä alkaa vitutus ja itkut ja pahimmillaan saatan masentua päiviksi. En haluais tuntea niin. Mutta se on oikeasti järkytys jos joku huonekalu on mielestäni huonossa paikassa. Kerran mies siirsi tahalleen tv:n ikkunan alle ja kielsi mua vaihtamasta sen paikkaa... En saanut nukuttua kun mietin sitä telkkaria..Vaihdoin sen yön pimeinä tunteina takaisin omalle paikalleen..
 
Sinä tiedät tilanteesi ja yrität muuttua. Miehesi arvostaa sitä vaikket onnistuisikaan. Ja Hän rakastaa sinua joka tapauksessa, siksi hän on sinun kanssasi. Sinussa on enemmän hyvää kuin huonoja puolia eikä kukaan ole täydellinen.
Tai sitten mies on niin alistettu ja lytätty, ettei hän uskalla lähteä.
Pelkää, että erosta tulisi helvetillinen ja lapset joutuisivat sijaiskärsijöiksi jos hän lähtisi.
 

Yhteistyössä