Tiedän että tämä on poliittisesti epäkorrekti mielipide ja että osa mammoista suuttuu tästä...

sockervadd-
Periaatteessa olen samaa mieltä. Mutta huomioisin myös tupakan (odottavan äidin tupakointi, kotona tupakointi, lasten lähellä tupakointi), liiallisen alkoholin käytön ja huumeet!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja bbb:
ÄITIYSLOMALAINEN, peesaat aloitusta,
Mitä mieltä olet itsestäsi, siis siitä, että et halua lapsia-> hommaat sterilisaation ja hups ops yht äkkiä haluatkin lapsen ja teet sen hoidoilla.

Miten on pokkaa olla sitä mieltä, ettei _lihavien_ pitäisi hoitoihin mennä, kun itse menet ihan vain siksi, että omasta tahdosta teit ennen mitä teit ja valitsit sen ettet lapsia saa.

Enkä tätä pahalla, mulla ei ole mitään sun hoitojasi vastaan, eikä lihavienkaan. Kiinnostaa vaan mitä itsestäsi mietit...
Tämä ihmettely tuli itsellekin mieleen....
Entä tupakoinnin aiheuttamat vaivat, Äitiyslomalainen?
Ihanaa kun haluat multa kysyä tupakoinnista :D Joo sekin pitäis laittaa lisävelotukseen.. jos polttaa = maksaa tuplahinnan kun menee terveyskeskukseen ja tätä kontrolloitaisiin tarkistuksilla aina verikokeiden yhteydessä alkaen 16v iästä :D:D Tupakointi sucks!!!!!
:LOL:

Ja bbb lihavuus on 99,5% itseaiheutettua. Itse kysyit ja vastaan rehellisesti. Mun sterilisaatio taas johtuu EI ITSEAIHEUTETUSTA syystä eli ehkäisyongelmasta. Sterilisaatiota ei koskaan myönnetä alta 30 vuotiaalle sen takia ettei tämä halua lapsia. Syötkö hormonipillereitä itse tai käytätkö hormonikierrukkaa? Tiedätkö miten vaarallista on vetää vuosia hormoneja? Kannattaa lopettaa käyttö ja siirtyä sterilisaatioon. Se on ainoa joka ei mulla oireile. :heart: :heart: i love it :heart: :heart:
Onko susta siis hyvä tehdä aina heti 30v täytettyä sterilisaatio ja sitten hoidoilla tehdä lapsi aina kun sellaisen haluaa?
 
oletko sekaisin
Alkuperäinen kirjoittaja Peesiä joo:
Juu, juu, ja tähän lisäisin vielä, että rumilta ihmisiltä pitäis kieltää lastenteko. Samoin ylipainoisia lapsia ei tulisi yhteiskunnan varoin hoitaa. Köyhiltä, työttömiltä, lihavilta ja ei-akateemisilta pitäis ottaa ne lapset jo synnärillä pois ja jakaa parempiosaisille. Näin se Suomi lähtee nousuun!

Tarviiko aina lyödä lyttyyn ihmisten mielipiteet noin ilkeästi? AP ei sanonut kuin noi esimerkit ja yli puolet porukasta ( sinut mukaan lukien ) lisäilee tänne omiaan "aapeen mielipiteinä".

Eli sä oot sitä mieltä että lapsia pitää tappaa ja kiduttaa vain oman hyvän nimeen? Onko siinä järkeä. Ap haluaa vain yhteiskunnan parasta ja suomi voi huonosti ja noi osasyitä siihen.
 
totuus löytyy kaurapuurosta
Alkuperäinen kirjoittaja Totuuskomissio pystyyn:
Ehdotan, että ap ja häntä peesailevat palstalaiset voisivat perustaa Onko-tämä-lapsi-syntymisen-arvoinen-komitean, jolle pitäisi aina, kun raskaustesti näyttää plussaa, ilmoittautua, ja he sitten suuressa viisaudessaan tutkisivat, onko ko. nainen kelvollinen synnyttämään lapsen, riittääkö rahat kasvattamiseen, onko painoindeksi normaali jne. vai pitääkö keskeyttää raskaus.
Sinullekin:

Tarviiko aina lyödä lyttyyn ihmisten mielipiteet noin ilkeästi? AP ei sanonut kuin noi esimerkit ja yli puolet porukasta ( sinut mukaan lukien ) lisäilee tänne omiaan "aapeen mielipiteinä".

Eli sä oot sitä mieltä että lapsia pitää tappaa ja kiduttaa vain oman hyvän nimeen? Onko siinä järkeä. Ap haluaa vain yhteiskunnan parasta ja suomi voi huonosti ja noi osasyitä siihen.
 
mitään noista en alleviivaa ennenkuin olen ite ollut noissa tilanteissa henk.koht.Se on ihan eri juttu sanoa vaikka mitä(itsekkin tähän sortunut) ennenkuin tapahtuu omalle kohalle joku tilanne.

Muoks.mutta sinulla on kyllä ihan vapaus olla tuota mieltä,ei sillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja bbb:
ÄITIYSLOMALAINEN, peesaat aloitusta,
Mitä mieltä olet itsestäsi, siis siitä, että et halua lapsia-> hommaat sterilisaation ja hups ops yht äkkiä haluatkin lapsen ja teet sen hoidoilla.

Miten on pokkaa olla sitä mieltä, ettei _lihavien_ pitäisi hoitoihin mennä, kun itse menet ihan vain siksi, että omasta tahdosta teit ennen mitä teit ja valitsit sen ettet lapsia saa.

Enkä tätä pahalla, mulla ei ole mitään sun hoitojasi vastaan, eikä lihavienkaan. Kiinnostaa vaan mitä itsestäsi mietit...
Tämä ihmettely tuli itsellekin mieleen....
Entä tupakoinnin aiheuttamat vaivat, Äitiyslomalainen?
Ihanaa kun haluat multa kysyä tupakoinnista :D Joo sekin pitäis laittaa lisävelotukseen.. jos polttaa = maksaa tuplahinnan kun menee terveyskeskukseen ja tätä kontrolloitaisiin tarkistuksilla aina verikokeiden yhteydessä alkaen 16v iästä :D:D Tupakointi sucks!!!!!
:LOL:

Ja bbb lihavuus on 99,5% itseaiheutettua. Itse kysyit ja vastaan rehellisesti. Mun sterilisaatio taas johtuu EI ITSEAIHEUTETUSTA syystä eli ehkäisyongelmasta. Sterilisaatiota ei koskaan myönnetä alta 30 vuotiaalle sen takia ettei tämä halua lapsia. Syötkö hormonipillereitä itse tai käytätkö hormonikierrukkaa? Tiedätkö miten vaarallista on vetää vuosia hormoneja? Kannattaa lopettaa käyttö ja siirtyä sterilisaatioon. Se on ainoa joka ei mulla oireile. :heart: :heart: i love it :heart: :heart:
Onko susta siis hyvä tehdä aina heti 30v täytettyä sterilisaatio ja sitten hoidoilla tehdä lapsi aina kun sellaisen haluaa?

"..aina heti.." Tuota noin,,,,, Älä laita sanoja suuhuni. Aina heti on nälkäisen mielipide. Itse harkitsen tarkkaan aina asiat.

On jos on ehkäisyongelmia tai syönnyt jo 15 vuotta hormoneja ( huhhuh) . Kerro yksikin syy miksi se olisi paha asia yhteiskunnallisesti?

 
vieras
toivottavasti elämä opettaa aloittajaakin, vaikka kovalla kädellä. kaikki ei nimittäin ole noin mustavalkoista. ehkä ikä tuo sulle elämänkokemusta ja aikustut ja tajuat, miten naurettavan kuvan annat itsestäsi. toivottavasti et siirrä näitä oppejasi lapsiisi näyttämällä mallia. näen jo miten istut sohvalla lasten kanssa kattomassa telkkaria ja haukut siellä olevia ihmisiä heidän ulkonäkönsä perusteella. ja sitten naputtelet täällä arovstelevaan sävyyn toisten valinnoista. ei hyvä.
 
anna
Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
no, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Mun mielestä taas olis hyvä, jos vain älykkäät ihmiset sais lapsia. Mua kun haittaa enemmän tyhmyys kuin läski.
Hah haa, peesi tälle. Muuten ei jaksa edes kommentoida..
 
ertys
Semmoset vois jättää lapset tekemättä jotka on alle 20-vuotiaita.
Yli 30-vuotiaiden ei myöskään pitäisi lisääntyä.
Lisääntyminen pitäisi kieltää kaikilta jotka käyttävät mitään lääkettä (oliko se melkein puolet ? vai paljon, raskaana olevista käytti jotain reseptilääkettä)
Max 3 lasta per perhe.
Ei viinaa, tupakkaa, huumeita.
Ei läskiä, laihuutta.
Ei työnarkomaniaa, ei sossun pummeutta.
Ei vakkarityöntekijöille lupaa raskauteen!
Ei lupaa saada lapsia opiskellessa!!
Ei lupaa määräaikaisessa työsuhteessa, sen aikana, raskautumiseen!
Ei lupaa olla YH!
Ei lupaa olla bi, lesbo, homo. Vain heteroille lapsia.
Vain imetys sallittua, korvikkeet kielletty!
Päiväkotiin ei saa viedä lasta!
Lapsi pitää taluttaa kouluun kunnes täyttää 18v.
Lasta ei saa lelliä leluilla, pitää leikkiä käpyukoilla.
Ei karamelleja lapsille!!
Ei lapsia sellaisille, joilla ON ollut joskus joku sairaus!

Lisäksi pitäisi vielä kieltää abortit, ehkäisy, masturbointi sekä ovistestit ja raskaustestit.
Neuvola myös pois. Äitiyspakkaus pois. Äitiyspäiväraha pois, lapsilisät pois.

Kauppaan lapsilta meno kielletty, kerätkää itse ruuat metsästä.
Vain lotussynnytys sallittu, ei sallita mitään kivunlievitystä!
Pitää synnyttää kotona. Keisarinleikkaus kielletty!

Juu ja kaljaa ei saa myydä missään, ettei kukaan lapsi näe!
 
Laitatko äitiyslomalainen linkkiä noihin esittämiisi faktoihin.Esim 80% terveydenhuollon kustannuksista johtunut ylipainon aiheuttamista sairauksista ja 99.5% ylipaino-ongelmista itseaiheutettuja.
Niin ja lasketaanko syömishäiriö itseaiheutetuksi sillä silloin tuohon jonon jatkoksi voisi lisätä anoreksiaa ja bulimiaakin "sairastavat" =itse laihuutensa aiheuttaneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ertys:
Semmoset vois jättää lapset tekemättä jotka on alle 20-vuotiaita.
Yli 30-vuotiaiden ei myöskään pitäisi lisääntyä.
Lisääntyminen pitäisi kieltää kaikilta jotka käyttävät mitään lääkettä (oliko se melkein puolet ? vai paljon, raskaana olevista käytti jotain reseptilääkettä)
Max 3 lasta per perhe.
Ei viinaa, tupakkaa, huumeita.
Ei läskiä, laihuutta.
Ei työnarkomaniaa, ei sossun pummeutta.
Ei vakkarityöntekijöille lupaa raskauteen!
Ei lupaa saada lapsia opiskellessa!!
Ei lupaa määräaikaisessa työsuhteessa, sen aikana, raskautumiseen!
Ei lupaa olla YH!
Ei lupaa olla bi, lesbo, homo. Vain heteroille lapsia.
Vain imetys sallittua, korvikkeet kielletty!
Päiväkotiin ei saa viedä lasta!
Lapsi pitää taluttaa kouluun kunnes täyttää 18v.
Lasta ei saa lelliä leluilla, pitää leikkiä käpyukoilla.
Ei karamelleja lapsille!!
Ei lapsia sellaisille, joilla ON ollut joskus joku sairaus!

Lisäksi pitäisi vielä kieltää abortit, ehkäisy, masturbointi sekä ovistestit ja raskaustestit.
Neuvola myös pois. Äitiyspakkaus pois. Äitiyspäiväraha pois, lapsilisät pois.

Kauppaan lapsilta meno kielletty, kerätkää itse ruuat metsästä.
Vain lotussynnytys sallittu, ei sallita mitään kivunlievitystä!
Pitää synnyttää kotona. Keisarinleikkaus kielletty!

Juu ja kaljaa ei saa myydä missään, ettei kukaan lapsi näe!
hih, tàstà tuli ainakin iloiselle mielelle. kuvaa hyvin palstaa
 
Finttu
Pitkälti samaa mieltä.
Kaksi viimeistä kohtaa muokattuna. Sosiaalisuus opitaan jo pienenä, että jos vanhemman kanssa kotona on vain yksi lapsi, niin kuinka sosiaalinen siitä sitten isona tuleekaan...
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
toivottavasti elämä opettaa aloittajaakin, vaikka kovalla kädellä. kaikki ei nimittäin ole noin mustavalkoista. ehkä ikä tuo sulle elämänkokemusta ja aikustut ja tajuat, miten naurettavan kuvan annat itsestäsi. toivottavasti et siirrä näitä oppejasi lapsiisi näyttämällä mallia. näen jo miten istut sohvalla lasten kanssa kattomassa telkkaria ja haukut siellä olevia ihmisiä heidän ulkonäkönsä perusteella. ja sitten naputtelet täällä arovstelevaan sävyyn toisten valinnoista. ei hyvä.
Mielipiteitä on 2 lapsen yh-äidillä. En osaa edes loukkaantua hänen sanoistaan vaikka masenustaustaisena ja ylipainoisena näin voisin tehdäkin. Olen vain pahoillani, että tällaisia asenteita on ja niitä on paljon. Se ei elämäniloa lisää.
 
bbb
Äitiyslomalainen,
"Syötkö hormonipillereitä itse tai käytätkö hormonikierrukkaa? Tiedätkö miten vaarallista on vetää vuosia hormoneja? Kannattaa lopettaa käyttö ja siirtyä sterilisaatioon."

EN syö mitään hormoneja. Minulla ei ole kierukkaa.
Miten lopetan käytön, kun en käytä?
Miksi ottaisin sterilisaation, kun haluan lapsia?
 
En lukenut ketjua, mutta kuinkas jos tuollainen vähävaraisempi tulee raskaaksi esim. ehkäisyn pettäessä, pitäisikö mielestäsi tehdä abortti? Tulisiko valtion kannustaa siihen? Voisiko siihen jopa pakottaa? Entä jos lapsen syntymän jälkeen joutuu valtion elätettäväksi syystä tai toisesta, kuuluisiko tällöin lapsi antaa pois?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Käjessä:
mutta olen sitä mieltä että
- Jos ei ole varaa, lapsia ei tule hankkia. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa kaikkea!
Ja lapset on oma valinta.
- Masennuslääkkeitä syövien pitäisi hoitaa päänsä kuntoon ennen kuin hankkivat lapsia. Raskaana ollessa EI pidä vetää mitään nappeja naamaansa, ne vaarantavat sikiön terveyden
-Ylipainoon pitää puuttua kovemmalla kädellä. Esimerkiksi hedelmöityshoitoja ei pidä antaa kuin normaalipainoisille/hoikille ja ylipainon aiheuttamia sairauksia ei pidä kustantaa kokonaan yhteiskunnan varoista, ylipainoisten omavastuuosuuden pitää olla tuntuva.
- Jos jompikumpi vanhemmista on kotona syystä tai toisesta, lapsen paikka EI ole virikehoidossa päiväkodissa vaan kotona vanhemman kanssa!
-Alle 3 v. pitää pyrkiä hoitamaan kotona
Olen pitkälle samaa mieltä KKK:n kanssa - kerrankin.
 
Mua ei todellakaan kiinnosta täällä alkaa tappelemaan näiden vääntäjien kanssa. En edes käsitä miten joku voi olla eri mieltä terveysasioista? Ap puhui nätisti ja hyvästä aiheesta ilman vääristelyä. Miksi asioita kaunistella ja silitellä päätä? Onko pään silittely muuttanut parempaan suuntaan meidän yhteiskuntaa?

Rikollisuus lisäänt. jonkun 70% murhat ja väkivalta ja mt-ongelmat ainakin monta sataa prosenttia. Miksei kukaan voi katsoa peiliin haukkumatta toisia. Aina pitää olla itse oikeassa vaikka olisi todistetusti väärässä :( !? Kyllähän noi ongelmat johtuu ihmsistä itsestään kun ei oteta vastuuta. Miksi minun ehkäisykeinoa haukutaan? Minä sentäs tein asialle jotain ja en jäänyt itkemään vuosiksi miten pillerit masentaa ja aiheuttaa syöpää, ei toivottuja raskauksia ja lihottaa jne. Enkä minäkään hoikkana pysy pyhällä hengellä ja hyvillä geeneillä, henkinen hyvä olo lähtee sisältä ulos.
 

Yhteistyössä