Tiedän että tämä on poliittisesti epäkorrekti mielipide ja että osa mammoista suuttuu tästä...

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
toivottavasti elämä opettaa aloittajaakin, vaikka kovalla kädellä. kaikki ei nimittäin ole noin mustavalkoista. ehkä ikä tuo sulle elämänkokemusta ja aikustut ja tajuat, miten naurettavan kuvan annat itsestäsi. toivottavasti et siirrä näitä oppejasi lapsiisi näyttämällä mallia. näen jo miten istut sohvalla lasten kanssa kattomassa telkkaria ja haukut siellä olevia ihmisiä heidän ulkonäkönsä perusteella. ja sitten naputtelet täällä arovstelevaan sävyyn toisten valinnoista. ei hyvä.
Mielipiteitä on 2 lapsen yh-äidillä. En osaa edes loukkaantua hänen sanoistaan vaikka masenustaustaisena ja ylipainoisena näin voisin tehdäkin. Olen vain pahoillani, että tällaisia asenteita on ja niitä on paljon. Se ei elämäniloa lisää.
taidan olla minòkin aika puritaani,mutta jos olisin mode poistaisin myòs tàllasen ketjun. jos tàmmòisen aloittaa pitàà olla paikalla hieman pidempààn ja min. mità voi ap tehdà, perustella ja antaa lisàideoita kysyjille. muuten menee vàhàn... noh... antaa olla
 
Vieraspa minäkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Käjessä:
mutta olen sitä mieltä että
- Jos ei ole varaa, lapsia ei tule hankkia. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa kaikkea!
Ja lapset on oma valinta.
- Masennuslääkkeitä syövien pitäisi hoitaa päänsä kuntoon ennen kuin hankkivat lapsia. Raskaana ollessa EI pidä vetää mitään nappeja naamaansa, ne vaarantavat sikiön terveyden
-Ylipainoon pitää puuttua kovemmalla kädellä. Esimerkiksi hedelmöityshoitoja ei pidä antaa kuin normaalipainoisille/hoikille ja ylipainon aiheuttamia sairauksia ei pidä kustantaa kokonaan yhteiskunnan varoista, ylipainoisten omavastuuosuuden pitää olla tuntuva.
- Jos jompikumpi vanhemmista on kotona syystä tai toisesta, lapsen paikka EI ole virikehoidossa päiväkodissa vaan kotona vanhemman kanssa!
-Alle 3 v. pitää pyrkiä hoitamaan kotona
Kommentteja ja lisäkysymyksiä pariin kohtaan ap:lle:

-Monesti se menee varmaan niin päin, että lapset tulevat ensin ja vasta myöhemmin alkaa varattomuus. Kuinka paljon mielestäsi pitäisi olla kertynyttä varallisuutta, jotta voisi alkaa yrittämään lapsia?

-Odotusaikana pitäisi tosiaan pidättäytyä kaikista sikiöön mahdollisesti negatiivisesti vaikuttavista aineista, erityisesti tupakasta.

-Luontaisesti hedelmällisimpiä ovat keskipainoiset eli ns. normaalipainoiset. Miksi ihmeessä mielestäsi hoikille, tarkoitan siis alipainoisille, tulisi salli yhteiskunnan maksamat hedelmöityshoidot, jos niitä ei sallita ylipainoisille? Eivätkö hoikkuuden takia hedelmättömät ole ihan yhtä syyllisiä hedelmättömyyteensä kuin ylipainoisetkin? Eli lihotuskuurille vaan omalla rahallaan.

Jos jompikumpi vanhemmista on kotona vaikkapa sairauden takia, ei ole lapsenkaan edun mukaista olla kotona. "Isä tai äiti tässä nyt valvoo ettet putoa kiipeilytelineeltä puistossa" - esim. toinen puoli halvaantuneena se voi olla hieman hankalaa, vai mitä mieltä sinä olet?
 
sockervadd-
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Pitkälti samaa mieltä.
Kaksi viimeistä kohtaa muokattuna. Sosiaalisuus opitaan jo pienenä, että jos vanhemman kanssa kotona on vain yksi lapsi, niin kuinka sosiaalinen siitä sitten isona tuleekaan...
Ööhh.. pitääkö kotihoidettua lasta pitää neljän seinän sisällä 24/7? Kyllä mun mielestä hyvä kotihoito tarkoittaa sitä, että lapsilla (sillä yhdelläkin) on sosiaalista elämää kavereita, käydään puistoissa missä muitakin lapsia, käydään avoimessa/kerhossa tms, harrastuksessakin (niitä on pienillekin) voi opetella sosiaalisia taitoja.

Eikä päivähoidossa olo tarkoita automaattisesti sitä, että silloin lapsesta tulee todella sosiaalinen ja hyvä tyyppi!!!
 
öh
Hedelmöityshoidot steriloiduille ovat yht.kunnan resurssien (hoitohenkilöstö, hoitoaika, raha) tuhlausta; ensin piuhat kiinni, kun ei haluta lapsia ja sitten taas auki, kun pyörretään mieli ja halutaankin.

Äitiyslomalainen: Miksi profiilissasi lukee, että "Muutin mieleni! Musta ei koskaan pitänyt tulla äitiä...." Eli mikä nyt olikaan se totuus tuon sterilisaation suhteen?

 
Alkuperäinen kirjoittaja bbb:
Äitiyslomalainen,
"Syötkö hormonipillereitä itse tai käytätkö hormonikierrukkaa? Tiedätkö miten vaarallista on vetää vuosia hormoneja? Kannattaa lopettaa käyttö ja siirtyä sterilisaatioon."

EN syö mitään hormoneja. Minulla ei ole kierukkaa.
Miten lopetan käytön, kun en käytä?
Miksi ottaisin sterilisaation, kun haluan lapsia?
Eli et voi saada lapsia tai et harrasta seksiä säännöllisesti kuin kumin kanssa..... No just joo
Mitä sä sit mulle vaahtoat mun ehkäisystä? Mä sentäs pystyn raskautumaan ja mulla on/oli todella aktiivinen seksielämä. Mieti vähän kenelle puhut ja mitä. Toi ehkäisy on ollut mulle kova pala aikanaan ja ei mikään naurun asia. Et edes ole kysynyt ( ei sua "epäoleelliset kiinnosta" ) miksi sain sterilisaation; koska siihen oli painavat syynsä. Olen tyytyväinen että voin viimein 26 ikävuoden jälkeen olla tyytyväinen.
 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja totuus löytyy kaurapuurosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Totuuskomissio pystyyn:
Ehdotan, että ap ja häntä peesailevat palstalaiset voisivat perustaa Onko-tämä-lapsi-syntymisen-arvoinen-komitean, jolle pitäisi aina, kun raskaustesti näyttää plussaa, ilmoittautua, ja he sitten suuressa viisaudessaan tutkisivat, onko ko. nainen kelvollinen synnyttämään lapsen, riittääkö rahat kasvattamiseen, onko painoindeksi normaali jne. vai pitääkö keskeyttää raskaus.
Sinullekin:

Tarviiko aina lyödä lyttyyn ihmisten mielipiteet noin ilkeästi? AP ei sanonut kuin noi esimerkit ja yli puolet porukasta ( sinut mukaan lukien ) lisäilee tänne omiaan "aapeen mielipiteinä".

Eli sä oot sitä mieltä että lapsia pitää tappaa ja kiduttaa vain oman hyvän nimeen? Onko siinä järkeä. Ap haluaa vain yhteiskunnan parasta ja suomi voi huonosti ja noi osasyitä siihen.
En osta kaikkia noita osasyitä alkuunkaan. En esim sitä, että se olisi hyvin olennaista lapsen hyvinvoinnin kannalta, onko lapsi hoidossa vai ei. Sen sijaan Suomi voi huonosti, koska perheet voivat huonosti. Perheet voivat huonosti koska on talousongelmia, alkoholiongelmia, parisuhdeongelmia, sosiaalisia ongelmia, kyvyttömyyttä kasvattaa lapsia, haluttomuutta rauhoittaa kotielämä ja sitoutua lasten kanssa olemiseen. Keskitytään oman elämän draamoihin, paiskitaan liikaa töitä ja tuodaan kiireen tuntu kotiinkin sen sijaan, että rauhotettaisiin niitä vuosia kun lapset ovat pieniä. Ja myös niitä vuosia kun lapset ovat koulussa!

Parisuhdeongelmien myötä tulee paljon eroja, jotka ovat traumaattisia lapsille. Miesten osuuden lisääntyminen kotielämässä ja lasten kanssa vähentäisi eroja ja lasten pahoinvointia. Monille erityisesti pojille on hyvin tärkeää saada isänsä hyväksyntä ja kannustus. Toki yh:kin voi kasvattaa lapsensa hyvin, mutta eiköhän hyvin toimiva perhe-elämä ja vanhemmat yhdessä olisi kuitenkin se ideaali lapselle. Tähänkään ei ole lääkkeenä se, että nainen hoitaa lapset kotona (voi olla jopa päinvastoin, että silloin isä ainakin jää syrjään), vaan mahdollisimman tasa-arvoinen vanhemmuus. Se on lapselle suuri rikkaus, että molemmat vanhemmat ovat sitoutuneita heihin.

Perheillä ei ole tukiverkostoja, monet ovat tosi yksin ja mitä näitä keskustelujakin seuraa, niin äitien välinen tuki toisilleen on olematonta. Päinvastoin, me vanhemmatkin täällä vain pyrimme kyykyttämään "vastustajan" palstasivu toisensa perään. Tällaiseen maailmaan me sitten lapsiamme tuomme.

Äidit kotiin lasten kanssa jokaisesta lapsesta kolmeksi vuodeksi on muka simppeli ratkaisu ongelmiin. Jos se olisi, olisi meitä vanhemmilla sukupolvilla kaikki tosi hyvin. Vaan kun ei näytä olevan.
 
ertys
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mua ei todellakaan kiinnosta täällä alkaa tappelemaan näiden vääntäjien kanssa. En edes käsitä miten joku voi olla eri mieltä terveysasioista? Ap puhui nätisti ja hyvästä aiheesta ilman vääristelyä. Miksi asioita kaunistella ja silitellä päätä? Onko pään silittely muuttanut parempaan suuntaan meidän yhteiskuntaa?

Rikollisuus lisäänt. jonkun 70% murhat ja väkivalta ja mt-ongelmat ainakin monta sataa prosenttia. Miksei kukaan voi katsoa peiliin haukkumatta toisia. Aina pitää olla itse oikeassa vaikka olisi todistetusti väärässä :( !? Kyllähän noi ongelmat johtuu ihmsistä itsestään kun ei oteta vastuuta. Miksi minun ehkäisykeinoa haukutaan? Minä sentäs tein asialle jotain ja en jäänyt itkemään vuosiksi miten pillerit masentaa ja aiheuttaa syöpää, ei toivottuja raskauksia ja lihottaa jne. Enkä minäkään hoikkana pysy pyhällä hengellä ja hyvillä geeneillä, henkinen hyvä olo lähtee sisältä ulos.

Kun asiat EI ole niin yksinkertaisia!
AP oli sitä mieltä, ettei masennuslääkitystä tule käyttää raskaana.

Mitä JOS käy niin, että raskaana oleva vaipuu psykoosiin ykskaks, on ennen ollut TÄYSIN TERVE, mutta yht äkkiä vaipuu psykoosiin.
Pitääkö sitten antaa psykoottisen kärsiä = olla antamatta lääkkeitä?
Vai pitääkö sikiö tappaa, olipa raskausviikot sitten 10 tai 37?
 
Mullakin on unelma maailmasta, jossa kaikki lapset syntyisivät toivottuina henkisesti tasapainoisille ja hyvinvoiville vanhemmille. Maailman kaikki kansat eläisivät mahdollisimman terveellisesti, olisivat hoikkia ja sairaudettomia. Minkäänlaista sosiaaliturvaa ei tarvittaisi koska kukaan ei voi koskaan huonosti. Valitettavasti taitaa jäädä unelmaksi...

Ja koska todellisuus on toista, voimme tehdä voitavamme sen eteen, että kärsimys minimoidaan. Siksi lapsiperheille annettu tuki, niin taloudellinen kuin sosiaalinen, on ensisijaisesti teko sen pienen ihmisen hyväksi. Hän on syytön siihen tilanteeseen, mikä perheessä vallitsee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tähtiyö:
Laitatko äitiyslomalainen linkkiä noihin esittämiisi faktoihin.Esim 80% terveydenhuollon kustannuksista johtunut ylipainon aiheuttamista sairauksista ja 99.5% ylipaino-ongelmista itseaiheutettuja.
Niin ja lasketaanko syömishäiriö itseaiheutetuksi sillä silloin tuohon jonon jatkoksi voisi lisätä anoreksiaa ja bulimiaakin "sairastavat" =itse laihuutensa aiheuttaneet.
Huuhuu ÄITIYSLOMALAINEN!
Saisiko niitä linkkejä?
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja Vieraspa minäkin.:
[-Odotusaikana pitäisi tosiaan pidättäytyä kaikista sikiöön mahdollisesti negatiivisesti vaikuttavista aineista, erityisesti tupakasta.
Kyllä monet lääkkeet ja alkoholi aiheuttavat todistetusti paljon enemmän haittoja kuin muutama tupakka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ertys:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mua ei todellakaan kiinnosta täällä alkaa tappelemaan näiden vääntäjien kanssa. En edes käsitä miten joku voi olla eri mieltä terveysasioista? Ap puhui nätisti ja hyvästä aiheesta ilman vääristelyä. Miksi asioita kaunistella ja silitellä päätä? Onko pään silittely muuttanut parempaan suuntaan meidän yhteiskuntaa?

Rikollisuus lisäänt. jonkun 70% murhat ja väkivalta ja mt-ongelmat ainakin monta sataa prosenttia. Miksei kukaan voi katsoa peiliin haukkumatta toisia. Aina pitää olla itse oikeassa vaikka olisi todistetusti väärässä :( !? Kyllähän noi ongelmat johtuu ihmsistä itsestään kun ei oteta vastuuta. Miksi minun ehkäisykeinoa haukutaan? Minä sentäs tein asialle jotain ja en jäänyt itkemään vuosiksi miten pillerit masentaa ja aiheuttaa syöpää, ei toivottuja raskauksia ja lihottaa jne. Enkä minäkään hoikkana pysy pyhällä hengellä ja hyvillä geeneillä, henkinen hyvä olo lähtee sisältä ulos.

Kun asiat EI ole niin yksinkertaisia!
AP oli sitä mieltä, ettei masennuslääkitystä tule käyttää raskaana.

Mitä JOS käy niin, että raskaana oleva vaipuu psykoosiin ykskaks, on ennen ollut TÄYSIN TERVE, mutta yht äkkiä vaipuu psykoosiin.
Pitääkö sitten antaa psykoottisen kärsiä = olla antamatta lääkkeitä?
Vai pitääkö sikiö tappaa, olipa raskausviikot sitten 10 tai 37?
Vastaan vielä tähän..... |O

Voi veenus. Johan mä aiemmin sanoin ettei poikkeustapauksia lasketa joukkoon. AP puhui yleislinjasta ja ei varmaan hänkään tarkoittanut poikkeuksia. Miksi vedät asioita jotka ei liity aiheeseen tähän?

Luetko ikinä lehtiä. Jos luet niin alatko sielläkin raivoamaan jos esim. joku kirjoittaa vammaistenhuollosta ja tuista.. että MIKSI siellä ei ole mainittu terveitä ja entäpä poikkeusten poikkeukset jne ja heidän tukensa.?
 
bbb
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja bbb:
Äitiyslomalainen,
"Syötkö hormonipillereitä itse tai käytätkö hormonikierrukkaa? Tiedätkö miten vaarallista on vetää vuosia hormoneja? Kannattaa lopettaa käyttö ja siirtyä sterilisaatioon."

EN syö mitään hormoneja. Minulla ei ole kierukkaa.
Miten lopetan käytön, kun en käytä?
Miksi ottaisin sterilisaation, kun haluan lapsia?
Eli et voi saada lapsia tai et harrasta seksiä säännöllisesti kuin kumin kanssa..... No just joo
Mitä sä sit mulle vaahtoat mun ehkäisystä? Mä sentäs pystyn raskautumaan ja mulla on/oli todella aktiivinen seksielämä. Mieti vähän kenelle puhut ja mitä. Toi ehkäisy on ollut mulle kova pala aikanaan ja ei mikään naurun asia. Et edes ole kysynyt ( ei sua "epäoleelliset kiinnosta" ) miksi sain sterilisaation; koska siihen oli painavat syynsä. Olen tyytyväinen että voin viimein 26 ikävuoden jälkeen olla tyytyväinen.

?
Mistä kuvittelit, luulit etten voi saada lapsia?
Mistä päättelit, että käytän kondomia?

Mulle on ihan yksi hailee paljonko sä pa*** ja oletko sterilisoitu vai et!
Minua ei kiinnosta onko joku lihava kun menee hoitoihin vai onko steriloitu syystä tai toisesta!

Olisin vaan kuvitellut sulta ymmärtäväisyyttä erilaisia ihmisiä kohtaan.
Mä en kysynyt miksi sait sterilisaation, koska tiedän jo, muistan kyllä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
toivottavasti elämä opettaa aloittajaakin, vaikka kovalla kädellä. kaikki ei nimittäin ole noin mustavalkoista. ehkä ikä tuo sulle elämänkokemusta ja aikustut ja tajuat, miten naurettavan kuvan annat itsestäsi. toivottavasti et siirrä näitä oppejasi lapsiisi näyttämällä mallia. näen jo miten istut sohvalla lasten kanssa kattomassa telkkaria ja haukut siellä olevia ihmisiä heidän ulkonäkönsä perusteella. ja sitten naputtelet täällä arovstelevaan sävyyn toisten valinnoista. ei hyvä.
Mielipiteitä on 2 lapsen yh-äidillä. En osaa edes loukkaantua hänen sanoistaan vaikka masenustaustaisena ja ylipainoisena näin voisin tehdäkin. Olen vain pahoillani, että tällaisia asenteita on ja niitä on paljon. Se ei elämäniloa lisää.
kenestähän puhut? meni vähän ohi. ap on omituisen tuomitseva, vaikka en oel kuullut hänen olevan missään asemassa tuomitsemaan toisten valintoja.
 
ertys
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ertys:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mua ei todellakaan kiinnosta täällä alkaa tappelemaan näiden vääntäjien kanssa. En edes käsitä miten joku voi olla eri mieltä terveysasioista? Ap puhui nätisti ja hyvästä aiheesta ilman vääristelyä. Miksi asioita kaunistella ja silitellä päätä? Onko pään silittely muuttanut parempaan suuntaan meidän yhteiskuntaa?

Rikollisuus lisäänt. jonkun 70% murhat ja väkivalta ja mt-ongelmat ainakin monta sataa prosenttia. Miksei kukaan voi katsoa peiliin haukkumatta toisia. Aina pitää olla itse oikeassa vaikka olisi todistetusti väärässä :( !? Kyllähän noi ongelmat johtuu ihmsistä itsestään kun ei oteta vastuuta. Miksi minun ehkäisykeinoa haukutaan? Minä sentäs tein asialle jotain ja en jäänyt itkemään vuosiksi miten pillerit masentaa ja aiheuttaa syöpää, ei toivottuja raskauksia ja lihottaa jne. Enkä minäkään hoikkana pysy pyhällä hengellä ja hyvillä geeneillä, henkinen hyvä olo lähtee sisältä ulos.

Kun asiat EI ole niin yksinkertaisia!
AP oli sitä mieltä, ettei masennuslääkitystä tule käyttää raskaana.

Mitä JOS käy niin, että raskaana oleva vaipuu psykoosiin ykskaks, on ennen ollut TÄYSIN TERVE, mutta yht äkkiä vaipuu psykoosiin.
Pitääkö sitten antaa psykoottisen kärsiä = olla antamatta lääkkeitä?
Vai pitääkö sikiö tappaa, olipa raskausviikot sitten 10 tai 37?
Vastaan vielä tähän..... |O

Voi veenus. Johan mä aiemmin sanoin ettei poikkeustapauksia lasketa joukkoon. AP puhui yleislinjasta ja ei varmaan hänkään tarkoittanut poikkeuksia. Miksi vedät asioita jotka ei liity aiheeseen tähän?

Luetko ikinä lehtiä. Jos luet niin alatko sielläkin raivoamaan jos esim. joku kirjoittaa vammaistenhuollosta ja tuista.. että MIKSI siellä ei ole mainittu terveitä ja entäpä poikkeusten poikkeukset jne ja heidän tukensa.?

Kuule luen ihan ammattikirjallisuutta.
Sun kannattaisi olla ottamatta kaikkea itseesi, olla olematta "ainoa oikeassa oleva fiksu ja tietävä, viisas ja ah niin lehtiä lukenut".

Miksi sä vedät lehdet tähän, ei tainneet liittyä aiheeseen.
Alatko sä raivoamaan kadulla kun näet lihavan odottajan ???? :LOL:

Rauhoitu hyvä nainen =)
 
vieras
Minä olen sitä mieltä, että näin suvaitsemattomassa ja kapeakatseisessa maassa ei saisi kukaan tehdä lapsia. Ei ainakaan ap ja häne kaltaiset ihmiset. He synnyttävät pahimmat kiusaajat (joita menestyjiksi kutsutaan)
 
haha
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen sitä mieltä, että näin suvaitsemattomassa ja kapeakatseisessa maassa ei saisi kukaan tehdä lapsia. Ei ainakaan ap ja häne kaltaiset ihmiset. He synnyttävät pahimmat kiusaajat (joita menestyjiksi kutsutaan)
:D Ilman niitä menestyjiä myisit persettäsi tuolla kadulla ja tyttäresi neitsyyttä parhaiten tarjoavalle niin kuin afrikassa monessa kylässä ja kaupungissa tehdään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
eläpä tupakkaa unoha ja alkoholia ja muita päihteitä... ja jos urheillessa itsensä teloo, niin ite on sekin aiheutettu.
Ja jos ajaa kolarin, niin sekin on, mitäs omistaa auton :D No ei vaiskaa.

Mutta jos vaikka narkkarien pitäisi itse kustantaa ja hankkiutua hoitoon, niin monikohan pääsisi kuiville... :eek:

Mä en kyllä ymmärrä tuota että yhteiskunnan täytyy hoitaa narkkarit.
Sehän on valintakysymys että alkaako niitä huumeita käyttämään vai ei.
Sama pätee alkoholisteihin. Sairaudeksihan tuo luokitellaan juu, mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus, joka kaiken kukkuraksi maksaa maltaita yhteiskunnalle. Eikä kukaan ole vastuussa toisen ihmisen tekemistä valinnoista.
Kysehän on näissä päihdesairauksissa siitä, että joillakin vaan on taipumus sairastua niihin jo pienistä määristä. Ja jotkut ei sairastu...

:/ Pitäisikö mahdollinen sairastumisriski sitten tutkia kaikilta jo vaikka neuvolassa...

Elämä ei aina mene niin kuin parikymppisenä suunnittelee :'(

T. Ylipainoinen köyhä äiti, lapset ihan luomuna saaneet alkunsa
 
Kyllpä on hälinää aiheutunut ap:n kirjoituksista...

Palstalla taitaa olla todella paljon vähävaraisia,lihavia, masentuneita ja lapsettomuushoidoissa käyneitä äitejä...
Tainnut kolahtaa monen nilkkaan.

Sen isommin paneutumatta totean,että harvemin psykoosi pahahtaa arvaamatta päälle juuri raskausaikana.
SItä ennen on jo usealla näkynyt merkkejä ja monet käyttäneet lääkkeitä.
Eli ehkei sitä lasta kannata hommata ennen kuin on mieleltään kunnossa.Ethän sä syöpäsairaanakaan lasta rupea tekemään?
Milloin mielensairauksiin ruvetaan suhtautumaan oikein??EN tajua...

En ikinä lähtisi täysin varattomana,mieleltäni järkkyneenä sekä esim 150 kiloisena lasta tekemään..Saati kalliisiin hoitohin...

Miettikää vähän laajemmin,eikä tarvitse ottaa itseensä kaikkea. :wave:
 
vieras
Ei ollenkaan poliittisesti epäkorrektia.
Oikein trendikästä ja muodikasta.
Omassa lapsuudessa ei todellakaan kyselty kenellä on oikeus tehdä lapsia.
Jos huomattiin että jollakin vaikeaa, häntä autettiin.
Olet oikein muodikas ja trendikäs.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja haha:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen sitä mieltä, että näin suvaitsemattomassa ja kapeakatseisessa maassa ei saisi kukaan tehdä lapsia. Ei ainakaan ap ja häne kaltaiset ihmiset. He synnyttävät pahimmat kiusaajat (joita menestyjiksi kutsutaan)
:D Ilman niitä menestyjiä myisit persettäsi tuolla kadulla ja tyttäresi neitsyyttä parhaiten tarjoavalle niin kuin afrikassa monessa kylässä ja kaupungissa tehdään!
siellä tehdään sen takia, kun menestyjät varastavat heidän leivän. tuhoavat maaperän louhimalla sieltä mineraalit mm. uraanin joka saastuttaa maaperän.
 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ollenkaan poliittisesti epäkorrektia.
Oikein trendikästä ja muodikasta.
Omassa lapsuudessa ei todellakaan kyselty kenellä on oikeus tehdä lapsia.
Jos huomattiin että jollakin vaikeaa, häntä autettiin.
Olet oikein muodikas ja trendikäs.
Näin juuri. Nykyään jos huomataan ongelma, tehdään ilmoitus sossuun, lähetetään tekstari tv-chattiin tai manaillaan täällä palstalla. Passiivinen aggressiivisuus huipussaan. Ihmiset pelkäävät toisiaan eikä uskalleta lähestyä tai auttaa, saatika pyytää apua. Jokaisen pitäisi pärjätä yksin ja jos ei pärjää, on luuseri eikä hänellä ole oikeutta lisääntyä. Välittäminen ja auttaminen halutaan ulkoistaa yhteiskunnalle.

Sitten vielä ihmetellään, että mistä sitä pahoinvointia tulee kun aikuisten ihmisten ja vanhempienkin mielipiteet ovat tällaisia.
 

Yhteistyössä