Tiedän että tämä on poliittisesti epäkorrekti mielipide ja että osa mammoista suuttuu tästä...

Perhoinen84
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Käjessä:
mutta olen sitä mieltä että
- Jos ei ole varaa, lapsia ei tule hankkia. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa kaikkea!
Ja lapset on oma valinta.
- Masennuslääkkeitä syövien pitäisi hoitaa päänsä kuntoon ennen kuin hankkivat lapsia. Raskaana ollessa EI pidä vetää mitään nappeja naamaansa, ne vaarantavat sikiön terveyden
-Ylipainoon pitää puuttua kovemmalla kädellä. Esimerkiksi hedelmöityshoitoja ei pidä antaa kuin normaalipainoisille/hoikille ja ylipainon aiheuttamia sairauksia ei pidä kustantaa kokonaan yhteiskunnan varoista, ylipainoisten omavastuuosuuden pitää olla tuntuva.
- Jos jompikumpi vanhemmista on kotona syystä tai toisesta, lapsen paikka EI ole virikehoidossa päiväkodissa vaan kotona vanhemman kanssa!
-Alle 3 v. pitää pyrkiä hoitamaan kotona
Mä en yhdy tuohon masennuslääke asiaan enkä tuohon että alle 3v kotona pitäisi hoitaa! mutta muuten oon samaa mieltä asioista.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Käjessä:
mutta olen sitä mieltä että
- Jos ei ole varaa, lapsia ei tule hankkia. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa kaikkea!
Ja lapset on oma valinta.
- Masennuslääkkeitä syövien pitäisi hoitaa päänsä kuntoon ennen kuin hankkivat lapsia. Raskaana ollessa EI pidä vetää mitään nappeja naamaansa, ne vaarantavat sikiön terveyden
-Ylipainoon pitää puuttua kovemmalla kädellä. Esimerkiksi hedelmöityshoitoja ei pidä antaa kuin normaalipainoisille/hoikille ja ylipainon aiheuttamia sairauksia ei pidä kustantaa kokonaan yhteiskunnan varoista, ylipainoisten omavastuuosuuden pitää olla tuntuva.
- Jos jompikumpi vanhemmista on kotona syystä tai toisesta, lapsen paikka EI ole virikehoidossa päiväkodissa vaan kotona vanhemman kanssa!
-Alle 3 v. pitää pyrkiä hoitamaan kotona
SIIS ANTAISIT LAPSEN OLLA KYKENEMÄTTÖMÄN (MIELISAIRAAN) VANHEMMAN KANSSA KOTONA. HUH, HUH :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilla83:
no huh hu. mun lapsi (4v) päiväkodissa puolta päivää 3krt viikossa, vaik oon 1veen kaa kotona. Niin ja oon yh, eletään kutakuinkin tuilla.. ja esikoinen aloitti päiväkodin 1v10kk kun jatkoin opiskeluja. ai että oon huono äiti :LOL: ..niin ja viel masennuslääkkeitäkin söin(mutta odotusajaks kyl lopetin)

Tän päivän lehdessä oli täällä meilläpäin että puolikkailla paikoilla ei lain mukaan saisi olla kuin esi/ekaluokkalainen eli siitä pienemmät eivät saisi olla puolikkailla vaan joko koko päiväsiä tai ei ollenkaan.Maksu tietenkin sitten sen mukaan. Meillä pienempi kanssa puolikkaalla 10 pv kuukaudessa ja minä opiskelen ja mies töissä, mutta miehen työ ajat sellaisia että mainiosti riittää se 10 päivää kuukaudessa ja päivässä alle sen 5h. Tänäänkin poika oli 2 tuntia hoidossa kun ei tarvita enempää miehen työn vuoksi, mutta nyt laki ajaa siihen että lapsi saa olla vain kokopäivähoidossa! Tätä mää en käsitä!Ehkä ei liity niin aiheeseen, mutta luin että sulla kanssa puolikkaalla lapsi että tiedoksi vain että sekin tulee muuttumaan :headwall:
 
Kimppa
"nyt laki ajaa siihen että lapsi saa olla vain kokopäivähoidossa! "

Juuri väärä suunta. Palveluja kun pitäisi kehittää perheiden tarpeiden suuntaan mikä tarkoittaa joustavampia päivähoitojärjestelyjä eikä päinvastoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja velle:
Niin sa raasu oot kaikesta samaa mieltä, PAITSI niistä mitä itse teit eri tavoin! :LOL:

Anna vaikka muidenkin olla sellaisia kuin ovat!

raasu? :LOL:
niin mä annankin =)
ja sä taidat olla hieman yksinkertainen ;) eiks sulle avaudu tuo "kaikesta paitsi..."
no joo, ois sen voinut ilmaista erilaillakin...

1) olen kanssasi samaa mieltä lähes kaikista kohdista, poikkeuksena viimeinen, josta en ole samaa mieltä

2) tuosta viimeisestä kohdasta olen eri mieltä, muutoin ajatuksemme kohtaavat

3) kannatan samoja asioita kanssasi, tosin tuossa, että alle kolme vuotiaat pitäisi hoitaa kotona, emme ole samoilla linjoilla

paree?



 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Käjessä:
mutta olen sitä mieltä että
- Jos ei ole varaa, lapsia ei tule hankkia. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa kaikkea!
Ja lapset on oma valinta.

- Jos jompikumpi vanhemmista on kotona syystä tai toisesta, lapsen paikka EI ole virikehoidossa päiväkodissa vaan kotona vanhemman kanssa!
peesaan näiltä osin

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Käjessä:
mutta olen sitä mieltä että
- Jos ei ole varaa, lapsia ei tule hankkia. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa kaikkea!

JUURI NÄIN

Ja lapset on oma valinta.

TOTTA KAI. Vaikka toisinaan kuulee syntyvän ns "vahinkoja", niin aina seksissä on vähintään minimaalinen mahdollisuus tulla raskaaksi ehkäisyn käytöstäkin huolimatta (vaikka olisi sterilisaatio tehty, mikään ehkäisy ei ole 100% varma ellei sit ole kohtu poistettu tms fyysinen mahdottomuus tulla raskaaksi )

- Masennuslääkkeitä syövien pitäisi hoitaa päänsä kuntoon ennen kuin hankkivat lapsia. Raskaana ollessa EI pidä vetää mitään nappeja naamaansa, ne vaarantavat sikiön terveyden

SAMAA MIELTÄ

-Ylipainoon pitää puuttua kovemmalla kädellä. Esimerkiksi hedelmöityshoitoja ei pidä antaa kuin normaalipainoisille/hoikille ja ylipainon aiheuttamia sairauksia ei pidä kustantaa kokonaan yhteiskunnan varoista, ylipainoisten omavastuuosuuden pitää olla tuntuva.

HYVÄ AJATUS

- Jos jompikumpi vanhemmista on kotona syystä tai toisesta, lapsen paikka EI ole virikehoidossa päiväkodissa vaan kotona vanhemman kanssa!

AAMEN, yleisesti ottaen kyllä. Siinä on vaan se huono puoli, että vaikka vanhemman kuuluukin huoltaa jälkeläisensä itse, niin lapsihan siitä viime kädessä kärsii jos näin ei tapahdu... Eli jos äiti ei tee ruokaa eikä siivoa eikä vaihda lapsille puhtaita vaatteita jne, niin lapsi on se kärsijä. Eli vaikka periaatteessa olenkin sitä mieltä että "itseppä kakarasi oot tehny", niin pakkohan sem mukulan on saada tarvitsemansa hoito vaikkei äiti/isä sitä tekisikään...

-Alle 3 v. pitää pyrkiä hoitamaan kotona

KYLLÄ
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Käjessä:
mutta olen sitä mieltä että
- Jos ei ole varaa, lapsia ei tule hankkia. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa kaikkea!
Ja lapset on oma valinta.
- Masennuslääkkeitä syövien pitäisi hoitaa päänsä kuntoon ennen kuin hankkivat lapsia. Raskaana ollessa EI pidä vetää mitään nappeja naamaansa, ne vaarantavat sikiön terveyden
-Ylipainoon pitää puuttua kovemmalla kädellä. Esimerkiksi hedelmöityshoitoja ei pidä antaa kuin normaalipainoisille/hoikille ja ylipainon aiheuttamia sairauksia ei pidä kustantaa kokonaan yhteiskunnan varoista, ylipainoisten omavastuuosuuden pitää olla tuntuva.
- Jos jompikumpi vanhemmista on kotona syystä tai toisesta, lapsen paikka EI ole virikehoidossa päiväkodissa vaan kotona vanhemman kanssa!-Alle 3 v. pitää pyrkiä hoitamaan kotona
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, :ashamed: mutta pakko kysyä silti tarkennusta. Siis miten tuo syystä tai toisesta kotonaolo tulkitaan? Siis jos vanhempi on vaikka sairaslomalla, pitäisikö hänen silloin pitää lapsensa kotona? Entä jos syy kotonaololle on opiskeluiden etäpäivä tai etätyö? Entä yötyöläisen kanssa, hänhän on aina päivisin kotona? Jos yötyöläiseltä ymmärretään yövuorojen väliset päivät, niin miten on työputken ensimmäinen ja viimeisen yön jälkeinen päivä -onko silloin oikein viedä lapsi hoitoon? Tai jos on työtön työnhakija joka siis juuri joutunut työttömäksi ja etsii nyt täysipäiväisesti töitä, pitäisikö silloin irtisanoa päivähoitopaikka ja hakea ehkä viikon-kahden päästä uutta?

Ja mikä sitten on tuota virikehoitoa, lasketaanko siihen kuntouttavista syistä suositeltu päivähoito? Entä jos on kysymys maahanmuuttajalapsesta jonka olisi hyvä oppia paikallista kieltä hyvissä ajoin ennen koulunalkua? Onko virikehoitoa myös se jos pikkusisaruksella on jokin sairaus minkä takia täytyy usein juosta lääkäreissä, olla sisällä sairaalassa jne ja siksi siis halutaan isosisarukselle hoitopaikka?

 

Yhteistyössä