Tiedän että tämä on poliittisesti epäkorrekti mielipide ja että osa mammoista suuttuu tästä...

bbb
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
eläpä tupakkaa unoha ja alkoholia ja muita päihteitä... ja jos urheillessa itsensä teloo, niin ite on sekin aiheutettu.
Ja jos ajaa kolarin, niin sekin on, mitäs omistaa auton :D No ei vaiskaa.

Mutta jos vaikka narkkarien pitäisi itse kustantaa ja hankkiutua hoitoon, niin monikohan pääsisi kuiville... :eek:

Mä en kyllä ymmärrä tuota että yhteiskunnan täytyy hoitaa narkkarit.
Sehän on valintakysymys että alkaako niitä huumeita käyttämään vai ei.
Sama pätee alkoholisteihin. Sairaudeksihan tuo luokitellaan juu, mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus, joka kaiken kukkuraksi maksaa maltaita yhteiskunnalle. Eikä kukaan ole vastuussa toisen ihmisen tekemistä valinnoista.

"mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus,"

TIESITKÖ SINÄ ETTÄ MIKSI KÄYT PAPA-KOKEESSA?
TIESITKÖ ETTÄ ITSE OLET AIHEUTTANUT KOHDUNKAULANSYÖVÄN 99,9% VARMUUDELLA JOS SEN SAAT!
SEKSISTÄ TULEE PAPILLOOMA, JOKA VAADITAAN SYNTYYN.

Älä sitten itke, itsepähän sen aiheutit seksillä.

Jestas...



ÄITIYSLOMALAINEN, peesaat aloitusta,
Mitä mieltä olet itsestäsi, siis siitä, että et halua lapsia-> hommaat sterilisaation ja hups ops yht äkkiä haluatkin lapsen ja teet sen hoidoilla.

Miten on pokkaa olla sitä mieltä, ettei _lihavien_ pitäisi hoitoihin mennä, kun itse menet ihan vain siksi, että omasta tahdosta teit ennen mitä teit ja valitsit sen ettet lapsia saa.

Enkä tätä pahalla, mulla ei ole mitään sun hoitojasi vastaan, eikä lihavienkaan. Kiinnostaa vaan mitä itsestäsi mietit...

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
-Työttömyystuet pois. Jos ei ole töitä, niin aina voi perustaa yrityksen tai lähteä opiskelemaan.
ouhuujee!!!
Mut ei sitä yrittäjyystukea noin vaan saa ja siinä pitää olla jotain lähtöpääomaa.
Mikä tuki?! Ei kai yhteiskunnalta? Yritys pitää perustaa itse, omilla rahoilla!
 
satunnainen vieras
Siis jos tämä ketju ei ole täynnä provoja, niin alkaa tosiaan valjeta mullekin, mistä nuo kokkarit ja persut repivät äänensä kunnallisvaaleissa. Jösses, mitä mielipiteitä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Käjessä:
mutta olen sitä mieltä että
- Jos ei ole varaa, lapsia ei tule hankkia. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa kaikkea!
Ja lapset on oma valinta.
- Masennuslääkkeitä syövien pitäisi hoitaa päänsä kuntoon ennen kuin hankkivat lapsia. Raskaana ollessa EI pidä vetää mitään nappeja naamaansa, ne vaarantavat sikiön terveyden
-Ylipainoon pitää puuttua kovemmalla kädellä. Esimerkiksi hedelmöityshoitoja ei pidä antaa kuin normaalipainoisille/hoikille ja ylipainon aiheuttamia sairauksia ei pidä kustantaa kokonaan yhteiskunnan varoista, ylipainoisten omavastuuosuuden pitää olla tuntuva.
- Jos jompikumpi vanhemmista on kotona syystä tai toisesta, lapsen paikka EI ole virikehoidossa päiväkodissa vaan kotona vanhemman kanssa!
-Alle 3 v. pitää pyrkiä hoitamaan kotona
Elikkä miä tuossa tapauksessa olisin jäänyt lapsettomaksi
Mulla ei masennus hoidu lääkkeillä,kuin hetkeksi
Ja söin raskausaikanakin
Mä jätin esikoisesta raskausajaksi pois mut nyt aion tästä syödä ja lääkäriltä ja neuvolasta on annettu suostumus siihen hyvillä mielin. Neukkatäti sanoi et yks lääke ei ole paha, jotkut joutuvat syömään vaikka kuinka montaa lääkettä raskauden läpi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
-Työttömyystuet pois. Jos ei ole töitä, niin aina voi perustaa yrityksen tai lähteä opiskelemaan.
ouhuujee!!!
Mut ei sitä yrittäjyystukea noin vaan saa ja siinä pitää olla jotain lähtöpääomaa.
Ammatinharjoittaja ei tarvitse juuri ollenkaan pääomaa. Toimeentulotuki antaa alkuun turvaa, jos starttirahaa ei saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
eläpä tupakkaa unoha ja alkoholia ja muita päihteitä... ja jos urheillessa itsensä teloo, niin ite on sekin aiheutettu.
Ja jos ajaa kolarin, niin sekin on, mitäs omistaa auton :D No ei vaiskaa.

Mutta jos vaikka narkkarien pitäisi itse kustantaa ja hankkiutua hoitoon, niin monikohan pääsisi kuiville... :eek:

Mä en kyllä ymmärrä tuota että yhteiskunnan täytyy hoitaa narkkarit.
Sehän on valintakysymys että alkaako niitä huumeita käyttämään vai ei.
Sama pätee alkoholisteihin. Sairaudeksihan tuo luokitellaan juu, mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus, joka kaiken kukkuraksi maksaa maltaita yhteiskunnalle. Eikä kukaan ole vastuussa toisen ihmisen tekemistä valinnoista.
Tottakai se on itseaiheutettua. Mutta joskus ihminen tekee typeryyden, ehkä ei osaa tarpeeksi kauaskantoisesti ajatella tekonsa seurauksia, ja kohta onki kaulaansa myöten suossa.


Mun mielestä se on ihan yhteiskunnankin etu, että narkkareita ja alkoholisteja pyritään auttamaan kuiville. Jos näin ei olisi, mitenköhän kävisi vaikka rikollisuuden kasvun ja yleisen turvallisuuden?
 
MinäÄiti
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
peesi 100%.
Tiedän ettet tarkoita poikkeustapauksia., mitä tähän kyllä lukutaidottamat alkaa änkeemään:p.

Jos lehtiä lukee niin viikottain niissä huudetaan että yhteiskunta sairastaa ja syitä puhutaan nätisti ja vähemmän nätisti:
-eroperheet hajoittaa lasta > viime viikon lehti
-alkoholi
-mielenterveysongelmat joita tulee kun talous kaatuu, mies lähtee jne.
-80% ( vuonna 2005 tai 2006) terveydenhuollon kustannuksista oli ylipainon aiheuttamista terveysongelmista.

Miettii mitä sillä 80% lla saisi aikaan esim lastensairaalassa.. tai vanhustenhuollossa :heart: Mietin USEIN ja kiukustun.
En ole lukutaidoton,mut kerroppa sitten mitkä ovat ne poikkeustapaukset?!

 
MinäÄiti
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
peesi 100%.
Tiedän ettet tarkoita poikkeustapauksia., mitä tähän kyllä lukutaidottamat alkaa änkeemään:p.

Jos lehtiä lukee niin viikottain niissä huudetaan että yhteiskunta sairastaa ja syitä puhutaan nätisti ja vähemmän nätisti:
-eroperheet hajoittaa lasta > viime viikon lehti
-alkoholi
-mielenterveysongelmat joita tulee kun talous kaatuu, mies lähtee jne.
-80% ( vuonna 2005 tai 2006) terveydenhuollon kustannuksista oli ylipainon aiheuttamista terveysongelmista.

Miettii mitä sillä 80% lla saisi aikaan esim lastensairaalassa.. tai vanhustenhuollossa :heart: Mietin USEIN ja kiukustun.
En ole lukutaidoton,mut kerroppa sitten mitkä ovat ne poikkeustapaukset?!

 
Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
eläpä tupakkaa unoha ja alkoholia ja muita päihteitä... ja jos urheillessa itsensä teloo, niin ite on sekin aiheutettu.
Ja jos ajaa kolarin, niin sekin on, mitäs omistaa auton :D No ei vaiskaa.

Mutta jos vaikka narkkarien pitäisi itse kustantaa ja hankkiutua hoitoon, niin monikohan pääsisi kuiville... :eek:

Mä en kyllä ymmärrä tuota että yhteiskunnan täytyy hoitaa narkkarit.
Sehän on valintakysymys että alkaako niitä huumeita käyttämään vai ei.
Sama pätee alkoholisteihin. Sairaudeksihan tuo luokitellaan juu, mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus, joka kaiken kukkuraksi maksaa maltaita yhteiskunnalle. Eikä kukaan ole vastuussa toisen ihmisen tekemistä valinnoista.
Peesailen Pata akkaa.

No mutta entä masennus?
Onko sekin itseaiheutettua? Mitä teit lapset ja valvoit?

Täällä puhuu taas ihmiset jotka ovat päässeet liian helpolla elämässä.
Ja ihanko tuon mielipiteeni perusteella voit sanoa noin että mä olen päässyt liian helpolla elämässä?
Miten musta tuntuu että sä olet enemmän kuin väärässä..
Josko ei mentäis kuitenkaan tolle tasolle ja noihin juttuihin lainkaan, mielipidekysymyshän tuo on mitä noista asioista ajattelee eikä suora mittari kirjoittajan elämänkokemuksiin.

Masennus ei kuulu mielestäni näihin itseaiheutettuihin sairauksiin, mutta jokainen joka on kokenut masennuksen, tietää että se sairaus kannattaa hoitaa kunnolla ennenkun alkaa "tekemään" lisää lapsia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Käjessä:
mutta olen sitä mieltä että
- Jos ei ole varaa, lapsia ei tule hankkia. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa kaikkea!
Ja lapset on oma valinta.
- Masennuslääkkeitä syövien pitäisi hoitaa päänsä kuntoon ennen kuin hankkivat lapsia. Raskaana ollessa EI pidä vetää mitään nappeja naamaansa, ne vaarantavat sikiön terveyden
-Ylipainoon pitää puuttua kovemmalla kädellä. Esimerkiksi hedelmöityshoitoja ei pidä antaa kuin normaalipainoisille/hoikille ja ylipainon aiheuttamia sairauksia ei pidä kustantaa kokonaan yhteiskunnan varoista, ylipainoisten omavastuuosuuden pitää olla tuntuva.
- Jos jompikumpi vanhemmista on kotona syystä tai toisesta, lapsen paikka EI ole virikehoidossa päiväkodissa vaan kotona vanhemman kanssa!
-Alle 3 v. pitää pyrkiä hoitamaan kotona
Veit sanat suustani!!! :wave:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
eläpä tupakkaa unoha ja alkoholia ja muita päihteitä... ja jos urheillessa itsensä teloo, niin ite on sekin aiheutettu.
Ja jos ajaa kolarin, niin sekin on, mitäs omistaa auton :D No ei vaiskaa.

Mutta jos vaikka narkkarien pitäisi itse kustantaa ja hankkiutua hoitoon, niin monikohan pääsisi kuiville... :eek:

Mä en kyllä ymmärrä tuota että yhteiskunnan täytyy hoitaa narkkarit.
Sehän on valintakysymys että alkaako niitä huumeita käyttämään vai ei.
Sama pätee alkoholisteihin. Sairaudeksihan tuo luokitellaan juu, mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus, joka kaiken kukkuraksi maksaa maltaita yhteiskunnalle. Eikä kukaan ole vastuussa toisen ihmisen tekemistä valinnoista.
Tottakai se on itseaiheutettua. Mutta joskus ihminen tekee typeryyden, ehkä ei osaa tarpeeksi kauaskantoisesti ajatella tekonsa seurauksia, ja kohta onki kaulaansa myöten suossa.


Mun mielestä se on ihan yhteiskunnankin etu, että narkkareita ja alkoholisteja pyritään auttamaan kuiville. Jos näin ei olisi, mitenköhän kävisi vaikka rikollisuuden kasvun ja yleisen turvallisuuden?
Narkkarit ja alkoholistit ovat sen verta pahoin suossa, että heille kuuluu sama kuin väkivaltarikollisille ja tuottamattomille (vammaisille). Eli kuolemantuomio. Näin rahaa jäisi enemmän tärkeisiin asioihin.
 
mie
Onneks tosiaan löytyy vielä noita ihmisiä kuten ap. Joilla elämä on yhtä täydellisyyttä ja harmoniaa =) Hih! Odotappa vaan kun ukkos pieksee sut ja jäät syntymättömän muksus kanssa yksin ja masennut. Aurinkoista jatkoa vaan sulle, omistat kaiketi kristallipallon kun uskallat tuollaisia laukoa pelkäämättä että pilkka osuu omaan nilkkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bbb:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
eläpä tupakkaa unoha ja alkoholia ja muita päihteitä... ja jos urheillessa itsensä teloo, niin ite on sekin aiheutettu.
Ja jos ajaa kolarin, niin sekin on, mitäs omistaa auton :D No ei vaiskaa.

Mutta jos vaikka narkkarien pitäisi itse kustantaa ja hankkiutua hoitoon, niin monikohan pääsisi kuiville... :eek:

Mä en kyllä ymmärrä tuota että yhteiskunnan täytyy hoitaa narkkarit.
Sehän on valintakysymys että alkaako niitä huumeita käyttämään vai ei.
Sama pätee alkoholisteihin. Sairaudeksihan tuo luokitellaan juu, mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus, joka kaiken kukkuraksi maksaa maltaita yhteiskunnalle. Eikä kukaan ole vastuussa toisen ihmisen tekemistä valinnoista.

"mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus,"

TIESITKÖ SINÄ ETTÄ MIKSI KÄYT PAPA-KOKEESSA?
TIESITKÖ ETTÄ ITSE OLET AIHEUTTANUT KOHDUNKAULANSYÖVÄN 99,9% VARMUUDELLA JOS SEN SAAT!
SEKSISTÄ TULEE PAPILLOOMA, JOKA VAADITAAN SYNTYYN.

Älä sitten itke, itsepähän sen aiheutit seksillä.

Jestas...



ÄITIYSLOMALAINEN, peesaat aloitusta,
Mitä mieltä olet itsestäsi, siis siitä, että et halua lapsia-> hommaat sterilisaation ja hups ops yht äkkiä haluatkin lapsen ja teet sen hoidoilla.

Miten on pokkaa olla sitä mieltä, ettei _lihavien_ pitäisi hoitoihin mennä, kun itse menet ihan vain siksi, että omasta tahdosta teit ennen mitä teit ja valitsit sen ettet lapsia saa.

Enkä tätä pahalla, mulla ei ole mitään sun hoitojasi vastaan, eikä lihavienkaan. Kiinnostaa vaan mitä itsestäsi mietit...
Älä huuda, kuulen huutamattakin :D
Jaa että kohdunkaulansyöpä on verrattavissa alkoholismiin?
Ei minun mielestäni, ei missään määrin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Ahaa...siis yli puolella suomen kansasta ei ole oikeutta lisääntyä....voi voi...äkkiä se suomi kaatuu
Niin ja muutenkin pitäis saada asukasluvut lisääntymään kun nyt ollaan jo niin vähäisiä lisääntymään.
suomessa alhainen syntyvyys????? entàs sitten meillà tààllà italiassa...eli riippii vertailukohdasta
 
samaa mieltä aloittajan kanssa.
kuitenkin mielestäni on ihan hyvä jos yli 3 v saa käydä hoidossa edes puoli päivää tms. siellä niitä kavereita kun on. itsekin asun maalla jossa ei ole leikkipuistoja... vaikea löytää leikkiseuraa. ja alle 3v jos joskus pakottava tarve, esim joku virasto reissu, eikä muita hoitajia ole. helpommin ja nopeammin pääsee.
 
vvv
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
eläpä tupakkaa unoha ja alkoholia ja muita päihteitä... ja jos urheillessa itsensä teloo, niin ite on sekin aiheutettu.
Ja jos ajaa kolarin, niin sekin on, mitäs omistaa auton :D No ei vaiskaa.

Mutta jos vaikka narkkarien pitäisi itse kustantaa ja hankkiutua hoitoon, niin monikohan pääsisi kuiville... :eek:

Mä en kyllä ymmärrä tuota että yhteiskunnan täytyy hoitaa narkkarit.
Sehän on valintakysymys että alkaako niitä huumeita käyttämään vai ei.
Sama pätee alkoholisteihin. Sairaudeksihan tuo luokitellaan juu, mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus, joka kaiken kukkuraksi maksaa maltaita yhteiskunnalle. Eikä kukaan ole vastuussa toisen ihmisen tekemistä valinnoista.
Peesailen Pata akkaa.

No mutta entä masennus?
Onko sekin itseaiheutettua? Mitä teit lapset ja valvoit?

Täällä puhuu taas ihmiset jotka ovat päässeet liian helpolla elämässä.
Ja ihanko tuon mielipiteeni perusteella voit sanoa noin että mä olen päässyt liian helpolla elämässä?
Miten musta tuntuu että sä olet enemmän kuin väärässä..
Josko ei mentäis kuitenkaan tolle tasolle ja noihin juttuihin lainkaan, mielipidekysymyshän tuo on mitä noista asioista ajattelee eikä suora mittari kirjoittajan elämänkokemuksiin.

Masennus ei kuulu mielestäni näihin itseaiheutettuihin sairauksiin, mutta jokainen joka on kokenut masennuksen, tietää että se sairaus kannattaa hoitaa kunnolla ennenkun alkaa "tekemään" lisää lapsia.

No kerros nyt, mitä mieltä olet kohdunkaulansyövästä? Onko ihan itse aiheutettua, oma vika. Seksistähän papillooman saa, ja se suurella osalla aikuisista on, useimmilla nuorilla paranee itsestään, pieni osa etenee syöväksi...
 
Vieras
Tulitteko ajatelleeksi että jos niitä narkkareita ja alkoholisteja ei autettais niin mitä täällä sitten tapahtuis?
Rähähtelis niitä pommeja suomesakin vielä enempi.
 
ccc
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja bbb:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
eläpä tupakkaa unoha ja alkoholia ja muita päihteitä... ja jos urheillessa itsensä teloo, niin ite on sekin aiheutettu.
Ja jos ajaa kolarin, niin sekin on, mitäs omistaa auton :D No ei vaiskaa.

Mutta jos vaikka narkkarien pitäisi itse kustantaa ja hankkiutua hoitoon, niin monikohan pääsisi kuiville... :eek:

Mä en kyllä ymmärrä tuota että yhteiskunnan täytyy hoitaa narkkarit.
Sehän on valintakysymys että alkaako niitä huumeita käyttämään vai ei.
Sama pätee alkoholisteihin. Sairaudeksihan tuo luokitellaan juu, mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus, joka kaiken kukkuraksi maksaa maltaita yhteiskunnalle. Eikä kukaan ole vastuussa toisen ihmisen tekemistä valinnoista.

"mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus,"

TIESITKÖ SINÄ ETTÄ MIKSI KÄYT PAPA-KOKEESSA?
TIESITKÖ ETTÄ ITSE OLET AIHEUTTANUT KOHDUNKAULANSYÖVÄN 99,9% VARMUUDELLA JOS SEN SAAT!
SEKSISTÄ TULEE PAPILLOOMA, JOKA VAADITAAN SYNTYYN.

Älä sitten itke, itsepähän sen aiheutit seksillä.

Jestas...



ÄITIYSLOMALAINEN, peesaat aloitusta,
Mitä mieltä olet itsestäsi, siis siitä, että et halua lapsia-> hommaat sterilisaation ja hups ops yht äkkiä haluatkin lapsen ja teet sen hoidoilla.

Miten on pokkaa olla sitä mieltä, ettei _lihavien_ pitäisi hoitoihin mennä, kun itse menet ihan vain siksi, että omasta tahdosta teit ennen mitä teit ja valitsit sen ettet lapsia saa.

Enkä tätä pahalla, mulla ei ole mitään sun hoitojasi vastaan, eikä lihavienkaan. Kiinnostaa vaan mitä itsestäsi mietit...
Älä huuda, kuulen huutamattakin :D
Jaa että kohdunkaulansyöpä on verrattavissa alkoholismiin?
Ei minun mielestäni, ei missään määrin.

Miksei ole?
Seksi on normaalia, on oma vika/syy, jos sitä haluaa harrastaa. Aivan kuten viinanjuontikin, oma syy/sairaus, jos sitä harjoittaa.
 
niin
Lisätään vielä listaan ne, jotka hetken mielijohteesta teettävät sterilisaation ja sitten vinkuvat, kun haluavatkin lisää lapsia. Menkööt sitten yksityiselle puolelle ja maksakoot sterilisaation purun joka lantin omasta pussistaan. Puhumattakaan sitten näille samoille tyypeille tehdyistä hedelmöityshoidoista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Ahaa...siis yli puolella suomen kansasta ei ole oikeutta lisääntyä....voi voi...äkkiä se suomi kaatuu
Niin ja muutenkin pitäis saada asukasluvut lisääntymään kun nyt ollaan jo niin vähäisiä lisääntymään.
suomessa alhainen syntyvyys????? entàs sitten meillà tààllà italiassa...eli riippii vertailukohdasta
Eikös ne aika samoissa lukemissa ole? Jotain 1,5 siellä ja 1,7 täällä? Vai onko siellä syntyvyys laskenut siitä, kun olen nuo luvut jossain nähnyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Narkkarit ja alkoholistit ovat sen verta pahoin suossa, että heille kuuluu sama kuin väkivaltarikollisille ja tuottamattomille (vammaisille). Eli kuolemantuomio. Näin rahaa jäisi enemmän tärkeisiin asioihin.
Tähän typeryyteen ei ole vastalääkettä joten turha sanoa mitään. Toivo ettet ikinä halvaannu taikka vanhene. Onnea valitsemallasi tiellä.

 

Yhteistyössä