Tiedän että tämä on poliittisesti epäkorrekti mielipide ja että osa mammoista suuttuu tästä...

Riipputisurupuska huvittuneena...
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Käjessä:
mutta olen sitä mieltä että
- Jos ei ole varaa, lapsia ei tule hankkia. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa kaikkea!

(No jaa, sittenhän tenavia ei tulis kuis rikkaiden perheisiin ja he eivät tunnetusti tee kovin montaa...jos ollenkaan, kun useimmilla on esim.ura tärkeämpää..)
Ja lapset on oma valinta.
- Masennuslääkkeitä syövien pitäisi hoitaa päänsä kuntoon ennen kuin hankkivat lapsia. Raskaana ollessa EI pidä vetää mitään nappeja naamaansa, ne vaarantavat sikiön terveyden( Entäs sitten, jos se oma pääkoppa alkaa tökkiä ja masentumista ilmaantuu, vaikka kaiken pitäis olla ok...??)
-Ylipainoon pitää puuttua kovemmalla kädellä. Esimerkiksi hedelmöityshoitoja ei pidä antaa kuin normaalipainoisille/hoikille ja ylipainon aiheuttamia sairauksia ei pidä kustantaa kokonaan yhteiskunnan varoista, ylipainoisten omavastuuosuuden pitää olla tuntuva.( Jälleen kerran ks. ensimmäinen kohta...)
- Jos jompikumpi vanhemmista on kotona syystä tai toisesta, lapsen paikka EI ole virikehoidossa päiväkodissa vaan kotona vanhemman kanssa!
-Alle 3 v. pitää pyrkiä hoitamaan kotona
Eli tässähän tulee lähes rotujalostus kaikkine oppineen mieleen...Ehkä punaisena lankana kulkee ajatus, että itselle ei käy kuinkaan, ei lihota eikä levitä puhumattakaan, että pääkoppa alkais näyttää sekoomisen elkeitä, mutta kun asiat eivät aina luista niin kuin kuvittelee ja varsinkaan niin kuin on suunnitellut!!!

Liiketoimintasuunnitelma elämän ja perheen varalle ei todellakaan aina toimi....

 
no huh hu. mun lapsi (4v) päiväkodissa puolta päivää 3krt viikossa, vaik oon 1veen kaa kotona. Niin ja oon yh, eletään kutakuinkin tuilla.. ja esikoinen aloitti päiväkodin 1v10kk kun jatkoin opiskeluja. ai että oon huono äiti :LOL: ..niin ja viel masennuslääkkeitäkin söin(mutta odotusajaks kyl lopetin)
 
peesi 100%.
Tiedän ettet tarkoita poikkeustapauksia., mitä tähän kyllä lukutaidottamat alkaa änkeemään:p.

Jos lehtiä lukee niin viikottain niissä huudetaan että yhteiskunta sairastaa ja syitä puhutaan nätisti ja vähemmän nätisti:
-eroperheet hajoittaa lasta > viime viikon lehti
-alkoholi
-mielenterveysongelmat joita tulee kun talous kaatuu, mies lähtee jne.
-80% ( vuonna 2005 tai 2006) terveydenhuollon kustannuksista oli ylipainon aiheuttamista terveysongelmista.

Miettii mitä sillä 80% lla saisi aikaan esim lastensairaalassa.. tai vanhustenhuollossa :heart: Mietin USEIN ja kiukustun.
 
vieras
poistetaan samalla kaikki yksinhuoltajien tuet, jooko :p turha selittää että mies pieksi tai dokasi joten oli pakko erota, oma syy kun on sellaisen ukon alunperin valinnut... :xmas:
 
cccc
Alipainoisille ei myöskään lapsettomuushoitoja, syökööt ruokaa, eiköhän ne menkatkin siitä läskillä palaudu.

Kenenkään, joka on harrastanut seksiä ilman kondomia tai kondomin kanssa ei pitäisi saada lapsia, sillä nämä naiset voivat kuolla kohdunkaulansyöpään johon vaaditaan papilloomavirus ja sehän tulee seksin kautta.

Että kun panette kun puput niitä lapsianne aluille, syyttäen tupakoitsijoita yms. siitä että terveytensä itse pilaavat, niin miettikääpä sitä itse aiheutettua syöpää / solumuutoksia jos papa-kokeenne ne joskus paljastaa...
Kannattiko nu**ia ollenkaan ja saada lainkaan lapsia? Itse aiheutatte sen syövän tekemällä niitä kakruja!!!!

Yhteiskunta sitten maksaa siitä kun nu**itte!

 
Mitä muuten tarkoittaa se, että pitäisi olla varaa lapsiin? Jos lapsi on vammainen tai sairastaa jotain pitkäaikaisairautta, niin pitäiskö sitten olla vara kustantaa hoidot ja terapiat ja apuvälineet ilman yhteiskunnan tukia...? Mihin se raja sitten vedetään, että mitä saa yhteiskunnalta ottaa vastaan ja mitä ei?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
eläpä tupakkaa unoha ja alkoholia ja muita päihteitä... ja jos urheillessa itsensä teloo, niin ite on sekin aiheutettu.
Ja jos ajaa kolarin, niin sekin on, mitäs omistaa auton :D No ei vaiskaa.

Mutta jos vaikka narkkarien pitäisi itse kustantaa ja hankkiutua hoitoon, niin monikohan pääsisi kuiville... :eek:

Mä en kyllä ymmärrä tuota että yhteiskunnan täytyy hoitaa narkkarit.
Sehän on valintakysymys että alkaako niitä huumeita käyttämään vai ei.
Sama pätee alkoholisteihin. Sairaudeksihan tuo luokitellaan juu, mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus, joka kaiken kukkuraksi maksaa maltaita yhteiskunnalle. Eikä kukaan ole vastuussa toisen ihmisen tekemistä valinnoista.
 
vieras
Lisäksi
- Alle kolmivuotiaiden vanhemmilla ei tule olla mahdollisuutta avioeroon. Jos on pakko, niin asumusero on oikea valinta.
- Elatusmaksut vain avioliitossa syntyneille. Synnyttäminen on oma valinta.

Eriävä mielipide päivähoitoon
- Jokaiselle lapselle sama hoitoraha. Vanhemmat päättävät ostavatko hoidon vai hoitavatko itse. Päivämaksut eivät olisi tulosidonnaisia.
Eroava mielipide lasten hankkimiseen
- Suomessa on pula tulevista veronmaksajista, siksi lastentekoa tulee kuitenkin suosia
 
MinäÄiti
Siksihän niitä veroja maksetaan!Muuten tämä yhteiskunta olis kuollut aikaa päiviä sitten.

Ja kun olen monenlaisia perheitä seurannut niin ap.lle terveisiä et elämä ei ole niin mustavalkoista ja teoreettista kuin luullaan.

ihan esim. et meillä oli paljon rahaa ku eka lapsi synty mut nyt ei enään ole ja eletään täysin kädestä suuhun. Sen kummemmin selittämättä, mut voin sanoa et haudassa oltais jos ei yhteiskunta olis mitenkään auttanu. Ilmeisesti ei oltais sinun mielestä tarvittu apua.
t. rahaton läski.
 
vieras
En ole samaa mieltä pienten lasten hoidosta.

Mutta mitäs jos mä vien lapseni yksityiseen hoitoon tai maksan yksityiselle hoitajalle kotonani markkinahinnan, mitäs sanomista sulla sitten on? ei ole sun rahoistas pois. ja sullehan ei kuulu, miten mä lapseni kasvatan. Meinaan vaan sitä, että jos mä olen 3v pois työelämästä niin mulle tulee masennus. Eli oisko mun pitänyt etukäteen TIETÄÄ että jos mä en jaksa hoitaa lastani 3v kotona,mun ei myöskään pidä tehdä lasta.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
eläpä tupakkaa unoha ja alkoholia ja muita päihteitä... ja jos urheillessa itsensä teloo, niin ite on sekin aiheutettu.
Ja jos ajaa kolarin, niin sekin on, mitäs omistaa auton :D No ei vaiskaa.

Mutta jos vaikka narkkarien pitäisi itse kustantaa ja hankkiutua hoitoon, niin monikohan pääsisi kuiville... :eek:

Mä en kyllä ymmärrä tuota että yhteiskunnan täytyy hoitaa narkkarit.
Sehän on valintakysymys että alkaako niitä huumeita käyttämään vai ei.
Sama pätee alkoholisteihin. Sairaudeksihan tuo luokitellaan juu, mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus, joka kaiken kukkuraksi maksaa maltaita yhteiskunnalle. Eikä kukaan ole vastuussa toisen ihmisen tekemistä valinnoista.
Peesailen Pata akkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
eläpä tupakkaa unoha ja alkoholia ja muita päihteitä... ja jos urheillessa itsensä teloo, niin ite on sekin aiheutettu.
Ja jos ajaa kolarin, niin sekin on, mitäs omistaa auton :D No ei vaiskaa.

Mutta jos vaikka narkkarien pitäisi itse kustantaa ja hankkiutua hoitoon, niin monikohan pääsisi kuiville... :eek:

Mä en kyllä ymmärrä tuota että yhteiskunnan täytyy hoitaa narkkarit.
Sehän on valintakysymys että alkaako niitä huumeita käyttämään vai ei.
Sama pätee alkoholisteihin. Sairaudeksihan tuo luokitellaan juu, mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus, joka kaiken kukkuraksi maksaa maltaita yhteiskunnalle. Eikä kukaan ole vastuussa toisen ihmisen tekemistä valinnoista.
Peesailen Pata akkaa.
Älkää unohtako tupakkaa! Moniko täälläkin polttaa ;)

 
siiri
Aloittajalle: Kun sairastut vakavaan masennukseen ja miehesi joutuu työttömäksi tulen sanomaan sinulle: Olisit jättänyt lapset tekemättä kun aina on mahdollisuus ettei niistä kykene huolehtimaan, "yhteiskunnan ei tule kustantaa kaikkea!"
 
MinäÄiti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
eläpä tupakkaa unoha ja alkoholia ja muita päihteitä... ja jos urheillessa itsensä teloo, niin ite on sekin aiheutettu.
Ja jos ajaa kolarin, niin sekin on, mitäs omistaa auton :D No ei vaiskaa.

Mutta jos vaikka narkkarien pitäisi itse kustantaa ja hankkiutua hoitoon, niin monikohan pääsisi kuiville... :eek:

Mä en kyllä ymmärrä tuota että yhteiskunnan täytyy hoitaa narkkarit.
Sehän on valintakysymys että alkaako niitä huumeita käyttämään vai ei.
Sama pätee alkoholisteihin. Sairaudeksihan tuo luokitellaan juu, mutta mun mielestä se on itseaiheutettu sairaus, joka kaiken kukkuraksi maksaa maltaita yhteiskunnalle. Eikä kukaan ole vastuussa toisen ihmisen tekemistä valinnoista.
Peesailen Pata akkaa.

No mutta entä masennus?
Onko sekin itseaiheutettua? Mitä teit lapset ja valvoit?

Täällä puhuu taas ihmiset jotka ovat päässeet liian helpolla elämässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Käjessä:
mutta olen sitä mieltä että
- Jos ei ole varaa, lapsia ei tule hankkia. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa kaikkea!
Ja lapset on oma valinta.
- Masennuslääkkeitä syövien pitäisi hoitaa päänsä kuntoon ennen kuin hankkivat lapsia. Raskaana ollessa EI pidä vetää mitään nappeja naamaansa, ne vaarantavat sikiön terveyden
-Ylipainoon pitää puuttua kovemmalla kädellä. Esimerkiksi hedelmöityshoitoja ei pidä antaa kuin normaalipainoisille/hoikille ja ylipainon aiheuttamia sairauksia ei pidä kustantaa kokonaan yhteiskunnan varoista, ylipainoisten omavastuuosuuden pitää olla tuntuva.
- Jos jompikumpi vanhemmista on kotona syystä tai toisesta, lapsen paikka EI ole virikehoidossa päiväkodissa vaan kotona vanhemman kanssa!
-Alle 3 v. pitää pyrkiä hoitamaan kotona
Elikkä miä tuossa tapauksessa olisin jäänyt lapsettomaksi
Mulla ei masennus hoidu lääkkeillä,kuin hetkeksi
Ja söin raskausaikanakin


 
noh. miten itse nàytàt esimerkkià. luovutko lapsilisàstà (iah juuri oman periaatteesi takia siis)? voit hyvin lahjoittaa sen vaikkapa vammaisille lapsille. kyllà kansa sina seuraa. epàien kyllà.

saanko kysyà mikà on sinun ammattisi? ja mità mieltà olet syistà jotka muualla euroopassa estàvàt mammojen oleskelun kotona lapsen 3 v:n ikààn saakka?
 

Yhteistyössä