*TheTammikuu2008*

Papunen: se on kymmenen liikettä tunnissa. Kyljellään maataan ja siinä lasketaan. Kyllä monilla vauvat "hiljenee" tässä loppuvaiheessa. Yks syy on jo se, jos pää laskeutuu tonne lantioon, niin rauhottuvat sen vuoksi. Näin terkka sanoi. Terävät liikkeet muuttuu möngerryksiksi. Ja sit kyllä ne uniajatkin pitenee ja valveillaoloajat kanssa. Multa ainakin terkkari kyseli just, että onko joku tietty aika päivästä, jolloin vauva yleensä on virkeimmillään. Ja sanoi, että jos tuntuu hiljaiselta, niin laskee just siihen aikaan niitä liikkeitä. Täällä on selvästi hiljaisempia ja vilkkaampia päiviä. VAriaatioita on paljon, kuten täällä on ollu puhetta. Toisten vauvat on vilkkaampia ja toisten hiljasempia. sun pitää verrata siihen sun normitilanteeseen.

Jotkut on sitte saanu puolentunninkin laskentaohjeen, eli viis liikettä. Tää mun vauva ainakin saattaa nukkua sen ajan. Ja jos herättelee, niin saattaa vaan nostaa pyllyä kertaalleen ja jatkaa unia. Mut sit kun herää, tulee nopsaan se kymmenen liikettäkin.

Kätilö sanoi tuolla synnytystapa-arviossa, että äiti sen tietää, milloin huolestuu. Et jos susta tuntuu siltä, et nyt on vauva liian hiljainen, niin sit vaan laskemaan, ja soittamaan synnärille. Sinnehän pääsee sit käyrälle tarkistamaan tilanteen.
 
Liikkeistä:mulla ainakin vauvalla selkeä rytmi milloin ja miten liikkuu.aika hyvin sitä osaa jo aavistella milloin alkaa liikuskella ja jos ei ala niin sit aloittaa laskennan.
itsellä vauva hyvinkin pitkään nukkuu ja sit pitää myös pitkän liikuntatuokion :D
olen samaa mieltä et äiti tietää milloin on syytä huolestua
 
Vierailijoista: Tällä hetkellä en osaa oikein asiaa vielä ajatella, kun aiempaa kokemusta ei ole. Ei voi kuvitella miten väsynyt sitä on synnytyksen jälkeen.
Miten tyksissä menikään ne vierailuajat?

Täällä voidaan edelleen hyvin, eikä merkkiäkään synnytyksen alkamisesta. Mulle kiitos samanlainen synnytys kuin Jonnalla. Kiitos JonnaP synnärikertomuksesta!

Eipäs tässä sitten kai muuta kuin odottelua... :wave:
 
saarulle :hug: , osanottoni.

Voi, nyt taas en muista mitä piti kirjoittaa mut omasta navasta sen verran et huono olo aamupäivisin jatkuu. Ja tänään illalla olen sitte oksentanut neljä kertaa. Ei mitenkään paljoa, ihan vaan silleen et olis ihan hirvee närästys. Miehellekin ihmettelin et aamulla on huono olla ja sit illalla oksentaa kun on ns hyvä olo. Mummin 80-v synttärit käytiin tossa päivällä ja tuli kahvia juotua pari kuppia normaalia enemmän niiin ajattelin et siitä tuo oksentaminen. No toivotaan ettei ole mahatautia kun sitte se on kohta tytöllä ja poitsullakin. Tosin likalle iski eilen illalla taas armoton nuha ja sen elämästähän ei meinaa tulla mitään kun nenä on tukossa.
Lähden tästä maate parantelemaan omaa oloa.
Tsemppiä huomiselle kaikille jotka menette sinne lekuriin.
 
Voi Katja, yrittäkäähän jaksaa. Katsoin tossa nopeasti että olit laittanut alotuksen mitä nyt-puolelle ja siellä jotai idiootteja jauhaamassa pakkoimetyksesta. Onneksi sulla oli paljon puolustajiakin. Inhottavaa tollanen, kun toisella hätä pienestä. Onneks meillä täällä tammikuisissa ei ole tollasia tyyppejä. :hug: :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blanca:
Voi Katja, yrittäkäähän jaksaa. Katsoin tossa nopeasti että olit laittanut alotuksen mitä nyt-puolelle ja siellä jotai idiootteja jauhaamassa pakkoimetyksesta. Onneksi sulla oli paljon puolustajiakin. Inhottavaa tollanen, kun toisella hätä pienestä. Onneks meillä täällä tammikuisissa ei ole tollasia tyyppejä. :hug: :hug: :hug:
Joo, ja mikä huvittavinta, kaikki kiihkoilijat olivat vaivautuneet harmaantumaan :kieh:

Mut sorry, kun mie omia huoliani tänne kerron, eihän ne oikeestaan ees tänne odotuspuolelle kuulu, mut toisaalta tänne on niin mukava kirjoitella, kun tääl on paljon mukavampia ihmisiä mitä tuolla mitäs nyt-osiossa :)
 
Vierailijoista: itse olen ajatellut, että tulevat isovanhemmat saavat kyllä tulla käymään vierailuajalla. Täällä se on klo 17-18.30, joten sen ajan varmasti jaksaa ottaa vieraita vastaan. Luulen, että on sellainen halu näyttää sitä pikkuista että senkin takia sitä jaksaa. Mutta saa nähdä miten käy. Jos esim. sektioon joudutaan jostain syystä niin sitten voi mennä pitempään ennen kuin vieraita haluan.

Katja: älä välitä niistä kirjoittelijoista siellä mitä nyt-puolella. Joillakin ei vain ole ymmärrystä asioista. Toivottavasti saat nukuttua paremmin ja poitsu alkaa tervehtymään :hug: . Ja tottakai kirjoittelet tänne jos siltä tuntuu! Ollaanhan tässä jo menty pitkä aika porukalla yhdessä eteenpäin.

Afu ja mini 38+6 (huomenna sitten alkais jo 40. raskausviikko =) )
 
Jahas, se taitaa NKL kutsua tätä mammaa kohtapuoliin. Limatulppa tuli aamulla ja nyt on viidestä asti supistellut. Supistusväli on sellanen 6 min suhteellisen säännöllisesti. Kohta taidan painua suihkuun hieman rentoutumaan ja kattotaan nyt kuin kauan sitä pystyy täällä kotona sitkuumaan ennen kun on pakko suunnata kohti sairaalaa. Jännittää!

Hokkis rv 41 tasan
 
Kiitos kovasti dinomamma ja HeMa05! Hyvä tietää noista laskuista, jos vielä alkaa tuntumaan että masussa on liian hiljaista. Meillä kuitenkin äitipolille tunnin ajomatka, ei viitsisi sinne ihan turhasta lähteä ajamaan. Illalla tuntui taas liikkeitä, vähän edelleen rauhallisesti mutta varmaan tosiaan vauvoillakin välillä rauhallisempia päiviä. Itse olin liikkeessä melkein koko päivän joten ehkä silläkin osuutta asiaan, tiedä sitten.

Kyllä tämä on sitten mukavaa kun saa yöt nukuttua...ja illalla olin niin väsynyt! Ennen kolmea heräsin ja ei kyllä merkkiäkään että alkaisi unettamaan. Ainakin nyt tuntui Kerttukin olevan liikkeellä, tosin en tiedä onko se niinkään hyvä asia tähän aikaan vuorokaudesta, ettei enteile vaan äitinsä kaltaista yökukkujaa... :x

Hokkis taisi lähteä sitten nyytin hakureissulle, jännää! Tulehan sitten kertomaan kuulumisia ja mitä sait kotiin tuomisiksi!

Papunen & Kerttu 37+4
 
Huomenta!

Täälläkin yksi yö tai aamuyö kukkuja. Heräsin taas vessareissulle enkä enää saanut unta. Huono olo alkoi vaivaamaan. Keitin tossa jo aamupuurotkin kun mies jo kohta heräilee ja lähtee puoli kuusi ajamaan töihin et kerkeää seitsemäks. Onneks ei itse tartte näihin aikoihin tavallisesti herätä. Banaania jo tossa vähän haukkasin jos auttas tohon öklötykseen mut menempä syömään välillä puurotkin.
Illna jälkeen ei ole tarvinnut oksentaa, mut siihen taitaa olla syy se et sain nukuttua kuitenkin klo22-04 välisen ajan putkeen.

Jään tänne taustalle puuroa syömään...
 
Huomenta täältäkin...
Tää heräily on niin...syvältä.No jos tässä hetken vielä kukkuis ja painuis sit päikkäreille :D
Hokkis tais tosiaan lähteä, ja eilen mietin et pippurikin taitaa olla haku reissulla.
Sais täälläkin jo alkaa tapahtumaan, muutakin kun järkyttävä niska/hartia kipu päällä.

Jospa sitä jotais koittais syödä..

Jenni 39+6
 
Jep. Munkin pitäis lähteä tuota nukkumista yrittämään. Mies jo töihin lähtikin ja nyt mulla ei ole autoa et veisin muksut eskariin ja kouluun mut katsotaan meniskös ne kahdestaan kävellen kun on noin kilometrin matka ja tämä tällainen pikkukylä. Harjoittelivat jo perjantaina yhdessä kävelyä kun tyttö halusi et veikka hakee eskarista. tehtiin treffit tuonne kahvilaan joka puolessa välissä matkaa. No mä meen maate et jos saan nukuttua niin jaksan sit ylöskin nousta. :wave:
 
Huomenta!

Taas pakko käydä täällä kurkkimassa tapahtumat heti aamusta. Kohta pitää lähteä sinne äippäpolille käymään, saa nähdä kuin kauan siellä sitten menee. Mutta mukavaa alkavaa viikkoa taas kaikille, palailen viimeistään illalla,

Maija 38+3
 
Huomenta!
Meille syntyi poika 12.1.08 klo 8.03!! Pituutta 49cm,painoa 3810g ja pipoa 35cm. Kaikki meni hyvin ja kotiutus seuraavana päivänä. Olo mitä mahtavin,ei tikkejä eikä mitään kipuja. Säännölliset supistukset alkoivat 11.1. klo 23 ja synnärillä oltiin 01 yöllä,poika maailmassa 8.03. Perjantaina 18.8.08 mennään osastolle vielä näyttämään vauvaa,kun kotiutus oli nopea.
Nyt sitten eletään päivä kerrallaan,kun talossa ennestään 4v diabetikkotyttö ja vilkas 1.5v poika :heart:
Onnea kaikille vauvautuneille ja synnytystä odottaville voimia :hug:
 
Onnittelut updownille poikavauvasta :flower:

Onnea matkaan Hokkikselle :wave: vaikka et taidakaan enää tätä nähdä ;)

Otsekin olen ylhäällä jo paljon aikaisemmin kuin viime päivinä. Ei vaan saanut nukuttua klo 7 vessareissun jälkeen (nukkumaan menin noin klo 1 aikoihin). Pitää varmasti ottaa päiväunet jossain välissä |O

Tänään muuten jatkuu nelosen Meille tuli vauva-sarja klo 13.00. Ihan kiva kattellaa sellaisin pieniä vauvoja ja ajatella että itselläkin sellainen on oikeasti pian sylissä. Välillä kyllä meinaa iskeä pieni paniikki, että antaako ne oikeasti sen vauvan meille mukaan sieltä sairaalasta :LOL: . Eiköhän tuollaiset ajatuksen ole ihan normaalia näin esikkoa odotellessa ;)

Jään taustalle roikkumaan...

Afu ja mini 39+0 (tasan viikko the päivään :D )
 
onnea updown poikavauvasta! :flower: :flower:

Saimpas nukuttua tunnin verran lisää.
Niin se vaan väki vauvautuu pikkuhiljaa. Hokkis tais sitten sinne vaavinhakureissulle jäädä ja tänään menee iso poppoo sinne lääkärille käymään. Toivotaan et Nuuskis jäis nyt sitten kans jo suoraan leikkaukseen. Vaikka yleensähän ne vielä kotiin pistää ennenkuin leikkaavat. Et kerkee totutella ajatukseen.

Me lähdetään nyt sitte koko poppoo kävellen sinne koulujen suuntaan. Palaillaan taas
 
Kiitos kaikille osanotoista! :hug:

onnea updown pojasta. pojat senkus lisääntyy meiän ketjussa. Taitaapi ukkovalta tulla/olla!

tsempit hokkikselle.

Ja vihdoin ja viimein Nuuskis pääsee polille! Jospa nyt selviäis milloinka irmelille saadaa häätö aikaseksi yksiöstään! Ja saapa nähän joko Maijakin jää reissullensa vauvaa tekemään. Jeeee!

Täällä sitten kuumeisesti odotellaan uutisia...
Nyt pitää vain lähteä kerhoon viemään esikkoa :heart:

Saaru ja poijjaat
 
Onnea updown :flower:
Hokkis sitten lähti hakemaan nyytin kotiin,miksi mä en pääse?
Eilen illalla sitä taas kävi maate toivonrikkaana että kyllä jotain alkaa nyt tapahtumaan mut ei mitään.Mulla ei ole supparin supparia...alan jo kohta luulla että tää kaikki on jotain hämäystä eikä mulla oikeesti ole mitään tuolla masussa :LOL:

Nyt olikin sit porukoilla niitä lääkärikäyntejä tiedossa että niihin vaan kaikille tsemppiä!Kertokaahan kuulumiset sit.
Mulla ei ole oikein mitään asiaa joten vetäydyn taustalle

rv 40+6
 
Onnea Updownille ja kaikille muillekkin vauvautuneille :flower:


Katjalle voimia:hug:


Yhden kokonaisen päivän olin palstalta pois ja heti on tiputtu kärryiltä.

Eilen piipahdin äitiyspolilla ja siellä venähtikin koko päivä! Oma vointi meni lauantaina niin surkeaksi, että päätettiin miehen kanssa lähteä näytille. Vauvelilla kaikki hyvin, mutta mun vointiin ei keksitty mitään syytä. Hillitön päänsärky taas vaivaa, turvotusta on niin paljon että kävely on todella vaikeaa (ja turvotus siis noussut ihan parissa vuorokaudessa, perjantaisen neuvolakäynnin jälkeen paino noussut jo 2kg) ja ylävatsalla on hillitön kipu joka ei tunnu helpottuvan millään. Huomenna pitäisi mennä takaisin äitiyspolille ja vähän jo toivon että josko sille tielle jäisi, mutta taitaa olla turha toivo.
Vauvasta tekivät kokoarvion ja se on jo 4.3kg, joten sekin jo puhuu sen puolesta ettei kauheasti annettais mennä yliaikaiseksi!

Vaikka oma vointi on todella surkea, niin pääasia että masussa kaikki hyvin ja onneksi se ei sinänsä huolettanutkaan kovasti.

Eilisen sisätutkimuksen jälkeen olen tuhruttanut tasaiseen tahtiin rusehtavaaa vuotoa ja lääkäri vähän veikkasikin että synnytys voi käynnistyä lähipäivinä ihan omillaan (tai sitten ei), paikat olivat kuulemma sen verran valmiina jo. Vauvakin majailee todella alhaalla, ei ole täysin kiinnittynyt, mutta ei enää liikuttele päätäänkään kovasti.

No tällaisia maanantai aamuun. Taidan jäädä taustailemaan kun kirjoittaminen näillä HK:n sinisillä on vaikeaa.

pötkylä ja pötsimönkijä 39+5
 
Hokkikselle ja muille hakureissuun lähteneille tsemppiä!

Updownille onnittelut!

Mirkkuli: saako teidän eskarista lähteä kotiin ilman aikuista? Meillä ei saa. Olikos se niin, et vähintään 16v hakija ja tuoja pitää olla..

Tännepä ei uutta. Hyvä aika olis lähteä synnyttään, kun tyttelikin on mummulassa. Esikoinen vaan kotosalla, tai siis eskarissa, mutta hälle löytys helposti kans hoitaja... Mut eihän se nyt tuu.

T: dinomamma + etana 40+1
 
Katja87 Tottakai käyt täällä odotuspuolellakin kuulumisianne kertoilemassa. Minäkin tuonne mitäs nyt- puolelle seikkailin ja oli kyllä todella pöyristyttävää tekstiä. Porukka muuttaa koko aiheen ihan tuosta vain ja tosiaan kirjoittelee harmaalla, kun ei asioita "kehtaa" suoraan sanoa. Voimia :heart:

Hokkiksen puolesta jännäillään

Onnittelut updown poikavauvasta :flower:
 
...ainiin omaan masuun ei MITÄÄN uutta. Viimeyö taas nukuttiin huonosti, johan siinä kaksi yötä nukuttiinkin ihan hyvin.

Nyt sain sitten aikaiseksi soitella tuonne meidän palkanlaskentaan ja selvitellä palkkalaskelmia. On kyllä mukavaa kun saa tuollaisia "paperi"hommia hoidella vielä näin lopussa. Eivät olleet tuolta palkanlaskennasta lähettäneet kelaan tietoja, mun äippäloman palkoista ja sen sellaisesta. Kelaan ei ollut myöskään mennyt tietoa mun sairaslomasta, josta kelan siis pitäis maksaa sairauspäivärahaa. No tämä uusi palkanlaskija otti asian hoitaakseen, joten toivossa on hyvä elää :eek:
Nyt tarttis sitten vielä hoidella noi ukkelin isyysloma asiat :kieh:
 

Yhteistyössä