*TheTammikuu2008*

Mä mitään sisään päässyt. Ja leirikamat oli ihan turhaan mukana, kätilö sano et ei ne taida auttaa :LOL: :LOL: Eli mä olen siis edelleen kokonaisena täällä kotona. Keskiviikkona menen uudelleen, kun tulee tasan 42 viikkoa. Irmelin pää ei ollut edes kiinnittynyt ja juma....a kun teki kipeetä sisätutkimus. Vois sanoa et melkein pyörryin. Supistukset ei ole saaneet mitään aikaiseksi, eli kaikki paikat on kiinni. Ja koska oli eri lääkäri kuin viimeksi niin hän päätti takapäivystäjän kanssa, että keskiviikkona sitten käynnistellään. Eli aivan eri mitä viimeksi, vaikka kuinka yritin sanoa että pelko on persuuksissa, niin mitään tehoa sillä ei ollut. Ollaan kuulemma sitten mun suhteen koko ajan tarkkana ja höpölöpö. No keskiviikkona kun sinne polille menen niin en kyllä lähde kuin osastolle. Alkaa ottaa pattiin tämä jatkuva epävarmuus. Ja sitten mä ihmettelen, et miksi eivät tänään jo voineet alkaa käynnistää. Tai se ehkä oli sen takia alatutkimus kovakourainen, jos vaikka auttaisi jotain. Eivät kuule tiedä, että ovat Irmelin kanssa tekemisissä. Ja sitten vielä sanoi, että kun se alatiesynnytys on aina kaikkien kannalta parempi. Mutta jos nää mun lapset ei halua tulla tuolta niin minkä minä sille voin :kieh: :kieh: No nyt sitten lastenhoito-ohjelma meni uusiksi ja isäntä jäikin ensin talvilomalle ja sitten isyysvapaalle. Laskin tuossa, että jos keskiviikkona alkavat käynnistää, niin perjantaina viimestään pitäisi olla jotain valmista. Tai niin mä ainakin toivon. Ja jos joku kiltti lääkäri kuuntelisi mua siellä osastolla ja saisin puhuttua ympäri leikkauksen suhteen. Painoarvioksi saatiin reilu 4 kiloa, kätilö oli kyllä mun kanssa samaa mieltä että 3,5 kiloa olis varmaan lähempänä.

Mutta täällä siis odotellaan keskiviikkoon.

Nuuskis ja 41+5 (voi Irmeli Irmeli)
 
Ei käy Nuuskis kateeksi :( Onneksi keskiviikkona saat sitten sen käynnistyksen, toivotaan että lähtee rytinällä etenemään.

Porukka sen kun vauvaantuu, kirjottelen varmaan täällä kohta yksinäni. Vähän jotain kiristelyjä mahassa ollut ja poju on laskeutunut suorastaa kiusallisen alas (pää tuntuu tuolla haarovälissä ja koko ajan on isohätä). Tulee mielenkiintonen loppuraskaus kun tuntuu että on mukula pöksyissä heti kun vähän kyykistyy :LOL: No toivottavasti painaa paikkoja auki ettei tarttis kärvistellä tehottomien supistusten kanssa, niinkuin edellisillä kerroilla.

Lähden viemään muksuja kerhoon, saiskohan siltä reissulta supistuksia?
 
Dinomamma: Juu kyllä ne päästävät kotiin lähtemaan yksinkin jos niin sovitaan. Ja kun poika hakee niin ilmoitan sitten aamulla jo et tulee hakemaan. Aina kyllä pitäis ilmoittaa et kuka tulee hakemaan tai monelta, mut tänäänkin sanoin et sille saa antaa joka hakemaan tulee. Soitin siskolle äsken et jos se viitsis hakea kun mä olen aivan poikki. Enkä jaksa kyllä kävellä taas kahta kilometriä.
Tää on niin pieni paikka et esikoululaisia taitaa olla yhteensä 7 ja koko alasteellakin on joku 25 oppilasta yhteensä. Kyllä ne sitte on ihmeessä kun viime vuonna syntyneet 12 vauvaa menevät kouluun ja esikouluun kun niiltä loppuu tilat ja pulpetit. Viimevuosi oli hyvä vauvavuosi täällä, mut vuonna 1998 kun poitsu synty vauvoja tuli kylään kokonaista neljä.
 
Mä olen Nuuskiksen puolesta ja kovin pettyny. :'(
On siinä näköjään isoja eroja miten otetaan äidin tunteet huomioon tuon synnytyksen suhteen. Toivotaan juu sitten et kaikkin alkaa keskiviikkona sujua suht nopsaan ettei kauaa tarttis kärvistellä. Ja vauvalla menis kaikki hyvin.
 
mihinköhän bitti avaruuteen mun teksti meni..

Nuuskis :hug:
maximilian: mä pysyn sun seurana,ei pelkoa et täältä mihinkään kovin äkkiä lähdetään.

Kävin jopa shoppailee jos yhen supistuksen olis saanu, mut ei. Mä alan uskomaan et Hajiksella on jotain patoutumia meitä vastaan ja on näin ollen ensimmäinen joka viettää äidin masussa 18 vuotta, tulee sit ulos kun on täysikänen...
Ostin kyl lohdutukseks laskiaispullia :)

Jenni
 
Nuuskis:voi hiton hitto mitä toimintaa.eikös ole jännä kuinka fanaattista on tämä alatiesynnytyksen ja luonnollisen käynnistymisen vaalinta?olisin kyllä luullut että sun tapauksessa vähän sympatiaa tuossa tilanteessa mutta ei siis auttanut vaikka otit leirikamppeet mukaan.

mä olen tässä jo itsekin miettinyt että viikon päästä olen itse kättärillä arvioissa samoissa asioissa ellei tämä nyt omin neuvoin ulos löydä.jotenkin mulla on nyt aika epätoivoinen olo,että eikö tosiaan mun kroppa nyt tajua että tämä paketti on valmis jo?viime synnytyksessäkin loppui kohdusta puhti niin eikö nytkään kroppa toimi... :kieh: ottaa niin päähän.

Kävin tuossa sitten aamusella reippaalla lenkillä ja tuloksena on vaan hirvee selkäkipu ja nivuskipu.ei suppareita...

mutta toiveikkaana tässä mennään taas illalla maate että josko huomenna on se päivä..
taustaillaan täällä kumminkin

rv 40+6
 
Hei taas!

Nuuskis: :hug: koita jaksaa vielä, ja toivotaan että mikäli käynnistykseen joudut, niin kaikki sujuu hyvin.

Äippäpolilla tuli siis aamusta käytyä, kotiin tullessa täällä näkyikin vaan valkoista ruutua, joten nyt vasta ennätän kuulumisia laittamaan. Lääkäri jolla kävin, kokeili ensin käsiarviolla vauvan kokoa ja asentoa, sekä tarkisti kohdunkaulan tilanteen. Käännösyritystä ei sitten lähdetty edes yrittämään kun oli peppu niin syvällä lantiossa, ettei sieltä kuulema enää mihinkään olis noussu. Ultralla vielä katsoi kokoarviota ja oli nyt n. 3100-3200g.

Kertoili sitten vielä alatiesynnytyksen ja sektion riskeistä, joista sitten itse valitsin sektion vaihtoehdoksi. Nyt meillä onkin sitten ensiviikolle vauvanhakupäivä sovittuna, mutta pidetään se vielä salaisuutena. Joten voipi olla, että mikäli HeMa nyt päätyy käynnistykseen asti, niin ollaan sitte samaan aikaan kättärillä.

Saa nähdä miloin oikeasti alkaa sitten jännittämään, vielä ei koko asiaa oikeen ole sisäistänyt.

Maija
 
Myötätuntoinen halaus Katja87:lle. Kyllä vauva kasvaa hyvin korvikkeellakin. Itsellä 2 pullomaitovauvaa ja terveitä vilkkaita lapsia heistä on kasvanut. Tämä kolmas on nyt osittaisimetyksellä. Herkästi kehoittivat jo laitokselta antamaan lisämaitoa. Hänellä kun siellä meinasivat sokerit mennä liian matalalle muutaman kerran.

Saarulle: suruvalitteluni :hug:
Ja onnea kaikille vauvautuneille!


t. Soikku ja poikula 1vko, 3pv

 
MaijaM: Mulla saavat "vieraat" eli lähinnä mummut, papat ja sisarukset (siis minun ja miehen) tulla käymään jo sairaalassa katsomassa vauvaa... näin on ollut näiden meidän kahden ensimmäisen lapsenkin kanssa. Sillon kävi jopa mun serkkutyttökin meitä kattomassa ja mä olen kyllä tykänny, kun vieraita on käyny. Vieraat eivät edes häiritse naapuri-äitejä, kun mun "vieraat" ovat vierailleet päiväsalissa ja siellä ollaan oltu, keitetty kahvia, juteltu ja vauva on tietty ollut siellä kans. Eivätkä nuo minun vieraat ole tehneet mitään monen tunnin visiittejä, vaan ihan "säädyllisen" ajan ovat olleet ja jättäneet minun ja vauvan sit lepäämään. Mutta: jokainenhan pyytää vieraita oman vointinsa mukaan. Jos on oikein rankka synnytys/sektio tms. niin ymmärtäähän sen ettei jaksa keskittyä vieraisiin vaan omaan ja vauvan hyvinvointiin. Ja mun mielestä kenenkään ei pidä loukkaauntua (siis vieraiden), jos äiti ei jaksa ottaa vastaan heitä.
Mitä ne muuten sanoivat sulle siellä äippäpolilla?

kotikurppa: Joko synnäri kutsui?

Onnea matkaan Hokkis! :wave: Jokohan sulla on nyytti kainalossa? :heart:

updown: PALJON ONNEA VAUVAN JOHDOSTA!!! :flower:

pötkylä: Koitahan jaksaa!
:hug:

Nuuskis: Ihmeellistä ronkkimista sulla siellä lääkäreiden osalta! Koitahan jaksaa ja jospas vauva haluais tulla ittekseen maailmaan ennen keskiviikkoa. Voimia!!! :hug:

Omaa napaa vähän eli neuvolassa kävin tänään:

Rv 39+5
RR 114/75
Sf 34 eli sama kuin viikko sitten
Tarjonta rt
Sydämen syke 130
Liikkeet ++

Kävin neuvolan jälkeen tunnin lenkin, että jos se vähän vauhdittais synnärille lähtöä (toisi suppareita). No, ootellaan... :)
Nyt pitäis lähteä ruuan lämmitykseen ja sit lasten kans ulos (pakkasta on tällähetkellä noin -9 astetta) ja lunta on tullut kahtena edellisenä päivänä tosi reilusti. Lapsetkin hyvin viihtyvät ulkona.

Tammiäiti rv 39+5 ja lapset
 
MaijaM:hienoa että sinun osalta asiat selvillä ja nyt voit rauhassa keskittyä ensi viikon vauvanhaku reissuun.joo saattaapi olla että ollaan siellä samaan aikaan :D tosin itse haluan olla tositoimissa jo tällä viikolla koska huomenna tulee jo rv 41 täyteen :kieh:

Mistä osiosta ja millä otsikolla löytyy tämä paljon puhuttu keskustelu jossa Katja saanut huonoa kohtelua osakseen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soikku76:
Myötätuntoinen halaus Katja87:lle. Kyllä vauva kasvaa hyvin korvikkeellakin. Itsellä 2 pullomaitovauvaa ja terveitä vilkkaita lapsia heistä on kasvanut. Tämä kolmas on nyt osittaisimetyksellä. Herkästi kehoittivat jo laitokselta antamaan lisämaitoa. Hänellä kun siellä meinasivat sokerit mennä liian matalalle muutaman kerran.

Saarulle: suruvalitteluni :hug:
Ja onnea kaikille vauvautuneille!


t. Soikku ja poikula 1vko, 3pv
Miulla on nyt tosi hyvin riittänyt maito, ei oo tarvinnu korviketta antaa. Lypsän n. 800ml/vrk :)

 
HeMa mä olen kanssa ihan ihmeissäni, että mikä siinä leikkaamisessa voi olla niin vaikeeta. Varsinkin jos eka käynnistys on mennyt hätäsektioon, niin vois kuvitella et haluavat sit rauhassa leikkailla. Mutta näköjään sitä sieltä alakautta on runnottava vaikkei mitään siihen viittaavaa ole tarjolla, siis paikat ei ole kypsät. No se lääkäri oli sitä mieltä, että yksi keisarinleikkaus ei ole este alatiesynnytykselle, kyllä mä sen tiedän, mutta entäs jos menee taas samalla tavalla. Sit on meidän lapset tässä, enempää en tee, vaikka kolmatta ollaankin mietitty. No turha murehtia etukäteen, kuitenkin tulee vaan kummasti mieleen noi jutut. Ja oishan se kiva kokea alatiesynnytyskin, mut kun tietää et käynnistetyt on aina kivuliaampia kuin itsestään käynnistyneet.

No taas tuli purettua tänne tätä omaa oloaan, mutta jotenkin helpottaa vähäsen. :ashamed: :ashamed:

Kohta lähdetään uimaan, tai mä jään reunalle tällä kertaa. Oli se alatutkimus sen verran raju, että olen jo pari sidettä joutunut vaihtamaan kun vuotoa on oihan mukavasti.

Nuuskis
 
Tulinpa nyt ilmoittautumaan. Eli meille syntyi poika 8.1 klo12.06 rv 40+4. Paino 3800g, pituus 51cm ja pipo 35cm. Jouduin olemaan kuusi päivää osastolla, kun oli hieman tissiongelmia (veriset nännit... ). Mutta synnytystarinaa sitten myöhemmin ja kuvia.

Onnea tässä kaikille vaavin välissä saaneille!

Gorthaur ja Abbath
 
Nuuskis:niin siis just toi että kun eka päättyi noin niin luulis että sulla olis oikeus nyt saada hallittu sektio...kyllähän jokainen tietää että itsestään käynnistynyt alatiesynnytys on luonnollisin tapa ja jne. mutta kun kerran eletään kehittyneessä maassa 2000 lukua niin miksei voida toimia toisin.sulla mun mielestä on hyvä syy se saada...

jospa ne muuten teki tahalleen vähän kovakouraisen sisätutkimuksen että saisivat tulosta aikaan :D
eli peukkuja täällä pidetään.
 
Onnea Gorthaur :flower: :flower: Täällä yksi kateellinen odottelee edelleen :LOL: Irmeli on katsos sitkeessä.

Kävin kanssa lukemassa sen Katjan ketjun siellä Mitäs nyt osassa, ja voi kiesus mitä jeesustelijoita. Itse en ekan kohdalla imettänyt enkä paljon lypsänytkään, koska mulla ei noussut maitoa eikä mun luonnolle sovi semmoinen jatkuva makaaminen. Olen siis jatkuvassa liikkeessä, aina.

Mutta katsotaan pääsenkö tästä tuolista ylös kun haaroväli on niinkuin tulessa ja alavatsa on koko ajan kovana ja sitä vihloo. No ajattelen positiivisesti, että jos vaikka olisi jotain tapahtunut keskiviikkoon mennessä :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä