*TheTammikuu2008*

0nnea vaan matkaan nintendo!

Jos meitä "loppukuulaisia" olis edes sitten muutama silloin loppukuusta täällä. No, minä ainakin ja jos kerran maximiliankin meinaa ja vielä tuolta luin että josko se jennikin sitten olis täällä seurana ja merbau.
Huono olo helpotti tai ei siis päässyt iskemään kun aamuyöllä söi tukevasti ja valvoi pari tuntia ja sitte meni takas tunniks maate. Vein mukelot ja tulin kotiin takasin nukkumaan. Nukuinkin sitte kaks ja puoli tuntia. Ruoka ei ole oikein maistunut mutta senkin edestä olen syönny sataatteja ja hedelmiä.

Taidampa taas mennä nukkumaan ja tulla sitte yöllä tänne lueskelemaan josko joku olis lähdössä. (nuuskis vaikka(toivossa on hyvä elää) tai Hema tai muut jotka menette siellä tuskaisella yliajalla)
Öitä! :wave:
 
Mun maine menee, kun ei tää varmaan huomenna synny... Eka 40+4, toka 40+3, niin vuoro olis huomenna 40+2 :LOL: . Joo, ei tunnu siltä, et tää olis syntymässä. Noilla menny kuitenkin molemmilla melki vuorokausi ekoista oireista syntymään. Esikoisella meni pari vuorokautta, että kiirus tulee tälle...
 
Kyllä mäkin varmasti olen täällä vielä loppukuusta. Viime yö tuntui olevan kaikilla vähäuninen. Myös mulla. Supistuksia tuli aina välillä ja heräsin niihin ja sitten puoli kuuden jälkeen supisteli tunnin noin 9 minuutin välein. Sitten loppuivat. Mulla on anopilta lainassa sellainen jumppapallo, jonka päällä on hyvä istua ja keinuttaa lantiota, jos oikein vihloo lonkkia ja nivusia. Nyt illalla on tullut muutamia supistuksia, mutta en kyllä usko että lähtöä tulee. Olen kääntynyt pessimistiksi sen suhteen. Miehellä alkaa huomenna pitkä vapaa, joten nyt ois kyllä hyvä aika synnyttää, mutta eihän se vauva kello kaulassa tule......
 
Siis voi kiesus mun alapää on kuin tulessa. Istuminen on hankalaa ja sen sisätutkimuksen tuloksena vertakin tihuuttaa edelleen. Mutta huomisen olen päättänyt kärvistellä kotona, olkoot Irmeli nyt sitten rauhassa kun ei ole aikasemmin voinut tulla. Hieman ikävä ihminen olen minä. Ja vaikka tuntuu et kaikin puolin on alapää omituinen, niin ei kyllä supistele silleen kipeesti. Voi kun tää nyt sais jotain aikaiseksi....Se nappien laittokaan kun ei ole mitään hirmuisen kivaa ja sitten taas maataan siinä käyrällä monta tuntia........No mutta mä lähden nyt nukkumaan ja palaan aamulla taas ilman mitään tuntemuksia.

Nuuskis ja huomenna hirveesti yli
 
Täällä kans vielä ollaan yhtenä kappaleena, pikku hiljaa sais kyllä vaikka jo syntyä. Päivä päivältä painaa pahemmin, supisteleekin välillä mut ei tosi kipeästi. Jotenkin tuntuu tämä odottaminen niin stressaavalle varsinkin kun neuvolassa ja äippäpolilla ovat olleet sitä mieltä et syntyy aikaisemmin kuin laskettuna-aikana, mut niin se vain huomenna on la, tai siis kun vuorokausi vaihtuu ihan just niin tänään. Mutta kaipa se sieltä syntyy aikanaan kun on valmis.

Täällä on ollu puhetta vierailijoista siellä sairaalassa niin ainakin P-KKS:ssa edellisen lapsen aikaan (-06) oli sellainen käytäntö ettei osastolla saanut vierailla muita kuin vauvan isä ja sisarukset, ei siis edes mummot ja ukit. Mut osaisko joku esim. Katja87 kertoa kun taisit siellä synnyttää et vieläkö siellä on sama käytäntö? Itse en jaksais varmaan kovin paljon vieraita vastaanottaa mut kyllä ne mummot ja ukit sais mun puolesta siellä käydä vauvaa katsomassa.

Kaikille jo vauvan saaneille paljon onnea :flower:

Säde ja vauva 40+0
 
Onnea Gorthaur, Cattie ja Pippuri vauvoista :flower:

Täällä vietetään unetonta yötä, tosin kohta ajattelin kokeilla josko uni maittaisi.

Nuuskis mulla kans se sisätutkimus on saanut aikaiseksi vuotoa ja alapää on tosi omituisen tuntuinen. Ihan niinkuin se levähtäisi tonne polvien väliin ihan minä hetkenä hyvänsä. Pidän hulluna peukkuja, jos Irmeli vaikka tulla tupsahtaisi ilman sitä käynnistystä!

Muo vissiin vähän jännittää huominen ä-poli käynti, varmaankin ihan turhaa, mutta mieli on ihmisellä tällainen kummallinen.

Mä kans kävin lukemassa tuolta "mitäs nyt" osiosta sen Katjan ketjun ja ei voi muuta sanoa kuin että halleluuja ja perskutarallaa minkälaisia ihmisiä sitä löytyykin. Katjalle voimia
 
Onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Täällä olisi eräpäivä tänään, mutta ei mitään, ei sitten yhtään mitään. Oon yrittänyt kiristää tyyppiä vaikka millä jo mut ei :D
Tälle päivälle siis ohjelmassa neuvola,taidankin kävellä sinne niin jos sattuisi edes pienen pieni supistus tulemaan.

Nyt aamupalan tekoon ja jos koittais hetken viel nukkua

Jenni & Hajis 40+0
 
[/b]Huomenta minä täällä edelleen. Kuten illalla kirjoitin, niin nukkumaan kun menen kaikki vaivat häviää. Nyt ei ole sitten taas mitään. Hoh hoijaa, eli oma napa on ihan oma napa. Irmeli kun ei ole todellakaan halukas tulemaan tänne pimeyteen.

Meillä on siis koko perhe nyt lomalla, mies jäi jo hiihtolomalle loppuviikoksi ja ensi viikolla alottaa isyysloman. Lupas taas huomenna tulla mukaan sinne polille kun menen tutkittavaksi ja varmaan tulee hetkeksi sinne osastollekin sitten. Tai jos siellä on huomenna taas eri lääkäri ja se on tietty eri mieltä tosta sektiosta. Ajattelin kyllä et jos ihan itkun sais tiristettyä ja sanottua et pelottaa se käynnistys ihan kauheesti, niin jos ne sit heltyis.

Kamalaa jos mä joudun sen kaksi päivää makaamaan siellä osastolla, ja mitään ei tapahdu, ja mä en pääse edes nettiin :headwall: :headwall: Siis mulle tulee sellaiset vieroitusoireet ettei tosikaan........Hypin varmaan seinille. Ja kaikki muut on melkein vaan käyny siellä laitoksella, niin mä pääsen kotiin varmaan vasta ensi viikolla. Eli hyvässä (tai huonossa) lykyssä pääsen koneelle vasta viikon päästä. AHDISTAA!!! Mulla on siis nettiriippuvuus.

Irmelillä on taas aamuvenyttelyt ja se tuntuu. Oikeesta kyljestä tulee kantapäät niin mukavasti läpi, ettei tosikaan.

Siinäpä ne aamun ja yön kuulumiset, aamupala taitaa kutsua.

Nuuskis ja
41+6 (niin ne viikot vaan kertyy)
 
Onnea matkaan nintendo :flower:
Täällä todella huonosti nukuttu yö takana mutta ei supistusten takia,ikävä kyllä.Lonkkia,nivusia ja jalkoja särki koko yön ja se piti hereillä.Nukuin koko yön koiranunta ja ravasin vessassa.Vauva painaa todella kiitettävästi alhaalla mutta miksi se ei lähetä niitä signaaleja tuonne aivoihin joka sit käskee kohtua alkaa toimimaan!!!
Eilen olin kiukkuinen kun ampiainen kun niin turhauttaa.Kuljen vaan täällä ja siivoan kaikkia ihmepaikkoja.Sama varmaan jatkuu tänään.

Nuuskis: :hug:

Se on lähdettävä syömään nyt aamupalaa ja sit kun vähän tulis valoa niin ulkoilemaan.

tänään tasan 41 |O
 
Huomenta! ei mitään uutta auringon alla täällä. Aamuyöstä oli tunnin verran menkkakipuja, laitoin siteenkin, kun tuntu siltä, et alkaa jotain tulemaan. Mut eipä ole valkkaria kummempaa ilmaantunu, eikä tuo selkä/mahakaan ole enää kipee. Taidan painua kans vähäks aikaa takasin punkan pohjalle, kun sain talon tyhjäksi ja pyykkikoneen päälle.

dinomamma ja etana 40+2
 
Nintendo onnnea matkaan!

Gorthaur täällä jo vauva uutisia kovasti odottelinkin! :flower: Onnittelut!! Jäikö hyvä kuva Satks: kätilöistä yms?? (itsekkin taas sinne menossa synnyttämään..toiv.mahd.pian)

Pippuri ja Cattie: Tuhannesti onnea! :flower:

Nuuskis Toivotaan että käynnistys olisi nyt helppo ja kaikki menisi hyvin jos eivät sektioon suostu :hug:

Täällä siis edelleen kokonaisena olen..sitkeä tyyppi kyllä tämä vauvelikin ja pelkäänpä että yli mennään ja reippahasti!
Homeopaattisia olen käyttänyt, käynyt jo 5 kertaa vyöhyketerapiassa, limatulppa irtosi reilu viikko sitten ja supistuksia ollut PALJON! Ja silti ei mitään... ei tarpeeksi säännöllisiä supistuksia.
Eli selkeästi tämä kaveri ei ole vielä valmis syntymään. :ashamed:

Jotenkin olo on silti seesteinen ja päivät kuluu nopeasti, eli eihän tässä mikään kiire vielä ole. Vauvan kokoa lähinnä "jännitän" kun rv 38 kokoarvio oli 3,7-4kg.(mulla on rd) Ja synnytystä muutenkin pelkään ihan kauhuissani. Ehkä siksi sinne ei mikään kiire olekkaan :|

Vauvarikasta päivää kaikille!! Toivottavasti ainakin NUUSKIKSELLA lähtisi nyt Irmeli ihan itsestään syntymään!!

t.Pikkuinenko (ultran mukaan) 40+2 ja neuvolan mukaan 39+4
 
Huomenta,

Täällä varsin katkonainen yö takana. Heräilin n. tunnin välein käymään vessassa tms. ja vaikka nukahdin heti uudestaan, niin silti ärsytti aina herätessä. Jospa sitä ottais sitte vaikka pienet päiväunet kun aamuaskareet hoidettu.

Jaksamisia taas kaikille yliajalla meneville... Nuuskikselle varsinkin! Pitäisköhän sun varmuuden vuoksi alkaa kutsua irmeliä myös jollain pojan nimellä, et jos onkin poika eikä siksi uskalla ulostautua, kun koko aika tytöksi kutsutaan? :D
 
Oikein paljon onnea vauvoista Gorthaur, pippuri ja Cattie :flower: :heart: (Toivottavasti muistin kaikki )

Nintendolle onnea matkaan täältäkin!!

Huomasin, että meillä on Dinomamman ja Pikkuinenko:n (miten tuo taivutus kuuluisi laittaa) kanssa sama laskettu eli tänään 40+2. Eiköhän lähdetä kaikki kerralla, vaikka ensi yönä? Teillä kyllä näyttää tilanne jo jotain lupailevan, ainakin Pikkuinenko:lla. Minäkin kyllä eilen illalla huomasin, että limatulppaa taitaa tulla. Tuli sellaista kellertävää paksua limaa ja sitä on tullut nyt aamusta hieman lisää. Jospa tässä pian, toivossa elellään.. :D

Nuuskikselle paljon tsemppiä huomiseen, toivottavasti kaikki menee hyvin ja pian on nyytti sylissä!

Mikä näitä nykyajan lapsia vaivaa, kun ei mitään tietoa aikatauluista. :D Meillä on sitten iso työ alkaa opettamaan kelloa ja kalenteria.. :D :xmas:

Katjalle vielä paljon jaksamista! täytyy käydä tuolta katsomassa mitä vauvalle kuuluu, toivottavasti jo parempaa! :hug:

iita ja nuutti 40+2
 
Ja taas on neuvolassa käyty

paino: +600g (yht.13kg)
turvotus: ++
rr: 119/77
sf: 36½
sykkeet : 124
liikkeet : +
Lisäks pissa oli nyt plussalla, joten perjantaina uudelleen. Terkka käski asennoitumaan et hyvin todennäköisesti tavataan vielä se muutama kerta. 12 pvän jälkeen menee vasta yliaika kontrolliin, joten voi siis hetken vielä kestää ennen kun Hajiksen kanssa kohdataan. Olo on nyt aika masentunut suoraan sanottuna ja itkuinen. :(

Palailen myöhemmin kirjottamaan muuta..

Jenni
 
Nintendolle onnea käynnistykseen! Joko soittelit sinne ja sait ajan??

Limatulpasta: itse olen yrittänyt pongata sitä jokaisella vessareissulla, mutta mitään ei ole näkynyt :| . Tuntuu että normaali valkovuotokin on melkein loppunut! Tuli mieleen sellainen, että onko kukaan yrittänyt itse tunnustella kohdunsuuta?. Kun ainakin kuumeilupuolella monet sitä kokeili pongatakseen oviksen ajankohdan, ja sitä vaan ajattelin että voisko sen tuntea että onko avautunut?

Itselläkin varsin katkonainen yö takana. Heräilin tooosi monta kertaa |O . Tuntui ihan siltä, että koko yö meni nähdessä sellaista unta, että tarkkailin koko aika itseäni josko synnytys lähtisi käyntiin ;). Taitaa siis pikku hiljaa täälläkin tuo synnytys olla mielessä kellon ympäri :D . Kauhulla kyllä ajattelen sitä, että pahimmassa tapauksessa tyyppi ei halua ulos vielä ainakaan 2,5 viikkoon :| . Reilun 3h päästä olisi tämän viikon neuvola, saa nähdä mitäs siellä tällä kertaa tapahtuu.

Afu ja mini 39+1
 
jennis:mulla kuule kanssa vielä viikko yliaikakontrolliin ja eipä sitäkään tiedä miten ne käynnistelee jos se siihen menee.
on täällä toinen jolla kanssa mieli hieman maassa kun ei mitään tuntemuksia vaikka viikko yliajalla mennään :'(
mutta lohduttaudun sillä että tyllerö tuolla masussa myllää ja hyvin voi ja oma vointikin kohtuullinen joten eipä auta valittaa
 
Huomenia, täällä ei mitään uutta. Neuvolassa aamusta kävin ja kaikki ok.
Raastava odotus vaan jatkuu ja selkäkivut |O

Onnea kaikille nyyttinsä saaneille. Oli ilmeisesti tullut lisää pikkuisia maailmaan. :flower: =)

Kurppa ja pikkuveikka 38+1
 
Afu:mä olen kans bongannut näitä tunnustelijoita ja kokeilin itsekin mutta enpä kyllä osaa sanoa onko paikoissa mitään tapahtunut...jotenkin tuntuu että nyt kun ei ole supistellut eikä limatulppaakaan ole näkynyt niin miten olis voinut paikat aueta?tottakai sitä toivoo...

täytyy tässä lähteä esikon kanssa päikkäreille,oli niin katkonainen tuo yö...
 
Iita82 ja Dinomamma sovitaan vaan sellainen joukko lähtö :) Se olisikin hyväidea. Paitsi mä epäilen että tällä kaverilla on nyt vaan jotenkin suunta hukassa, taitaa tehdä Irmelit :D Tämänkin kun pitäisi tyttö olla...meillä on kyllä suvussa naisilla TOSI huono suuntavaisto jos on sen mennyt perimään??? Voi tyttö parka ;)

AFU-82 Mä olen sitäkin kokeillut, mutta mulla on kauhean takana kohtu ja kohdunsuu joten ei toivoakaan et minnekkään "ylettyisin". Itselläni ei irronnut limatulppaa kakkosesta lainkaan ja nytkin jo alan epäilemään kun yli viikko sitten irtosi (vai onkos siitä viikko) et mahtoiko vaan olla veristä paksua valkovuotoa. Nyt kun taas ei valkovuotoakaan tule paljoa.

JENNIS: Itselläni oli kanssa viime viikolla sellainen epätoivoinen olo, mutta nyt se on jotenkin muuttunut ja kun kalenteriakin selailen niin tajusin ettei tässä kuitenkaan enää mene kuin pari viikkoa...joka oikeasti menee TOSI nopeasti juurihan tammikuukin vasta alkoi!

Pikkuinenko joka suuntaa neuvolaan...
 
Iita ja Pikkuinenko: sovitaan vaan yhteislähtö! Mulle sopis parhaiten sillain aamusta aikasin, niin sais lapset viedä hoitoon, ei tarvis yöllä ketään hälytellä :LOL: Mulla oli sitä vaaleeta limatulppaa pari viikkoa sitten, nyt ei oo ollu enää muuta kun vetistä valkkaria. Muutama supistus ollu, ei mitää kovin kipeitä. Tätä menoo menee vielä ties miten kauan... Mut jos yhdessä sovitaan, niin täytyy yrittää!

Täällä yliaikakontrolli on rv 42. Sitä ennen ei tarkistukselle mennä. Ja mä kun kävinkin siellä ä-polilla, niin mua ei kyllä varmasti oteta sinne ennen, ennenkuin sit suoraan käynnistetään. Painoarvio oli kaks viikkoo sitten "vaan" 3,5 kg, eli koon takia ei tarvi käynnistää. Mutta toivon ja vielä uskon, et tää ymmärtää itse tulla. Tosin tyttöhän tänki pitäs olla, et sen puoleen...

Kohdunsuuta en oo kokeillu.
 
Moi tuolta helmikuisista

Pakko kommentoida Afu
Limatulpasta: itse olen yrittänyt pongata sitä jokaisella vessareissulla, mutta mitään ei ole näkynyt . Tuntuu että normaali valkovuotokin on melkein loppunut! Tuli mieleen sellainen, että onko kukaan yrittänyt itse tunnustella kohdunsuuta?. Kun ainakin kuumeilupuolella monet sitä kokeili pongatakseen oviksen ajankohdan, ja sitä vaan ajattelin että voisko sen tuntea että onko avautunut?
Mä menin ronklaamaan ite sitä kohdunsuuta ja sain sen käsiini. Päättelin itse, että kanaavaa ehkä parisen senttiä ja pehmeetä, ku oli ihan lölleröö siellä.Kohdunsuun löysin ja se oli sillai auki, että meni sormi sisään. Polilla kävin tuosta muutaman päivän päästä ja tulos: kanavaa 2cm pehmeenä ja sormelle ulkosuu auki. Että aika hyvi mä sen tunnistin..räpläsin sitä kuumeillessanikin, ni jotain osviittaa oli, millanen on ku on kiinni..noloo kyl tonkia alapäätään :ashamed: :ashamed:
Mä odotan kans jotain eritettä alapäästä, mut valkkarikin tuntuu loppuvan :eek: . Monella meidänki pinossa tulee vaikmitä sieltä, mulla ei mitää :headwall: . Supistaa vaa ja alapää hajoo paineesta |O

Meidän pinoon synty tänään toinen vauveli!

:heart: nelli&pulla-poju 36+5
 

Yhteistyössä