The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Ostin myös tätäkin
Noihin erilaisiin litkuihin kandee suhtautua skeptisesti. Muistan yhden pöydälläni käyneen moottoriöljyn sekaan kaadettavan ihmeaineen, joka mainoksen mukaan parantaa myös sähköhäiriöt ja korjaa rispaantuneet pyyhkijänsulat. Labratutkimuksen mukaan siit oli 90% vettä ja sit lisäaineita. Piti oikeesti miettiä, et pitääkö tää tulkita virvitusjuomaksi.
 
Noihin erilaisiin litkuihin kandee suhtautua skeptisesti. Muistan yhden pöydälläni käyneen moottoriöljyn sekaan kaadettavan ihmeaineen, joka mainoksen mukaan parantaa myös sähköhäiriöt ja korjaa rispaantuneet pyyhkijänsulat. Labratutkimuksen mukaan siit oli 90% vettä ja sit lisäaineita. Piti oikeesti miettiä, et pitääkö tää tulkita virvitusjuomaksi.
Päätin nyt kuitenkin kokeilla ja ostaa pullollisen :)

Saisihan tuotakin halutessaan laittaa 2000-5000km:n välein.
 
vastaavan merkkistä en ole käyttänyt mutta muun merkkinen on ollut täysin toimivaa. sitä en tiedä onko käyttämäni myrkky myynnissä muualle kun korjaamoille.
en ole korjaamolla töissä.
Noista on käytön perusteella perhanan vaikea sanoa, et toimiiko kone tommoisen käytön vuoksi vai siitä huolimatta. Pitäis purkaa se kone ennen käyttöä ja todeta paskaiseksi ja sit käytön jälkeen purkaa kone uudestaan ja todeta puhtaammaksi.

Noit litkuja on ja tulee olemaan aina myynnissä. Mikä on sinänsä outoa, et öljy- yhtiöillä on resurssit kehittää öljyjään ja bensojaan eri tavalla kuin litkuja valmistavilla pikkufirmoilla. Milloin oikeesti on aine joka toimii, niin miks öljy- yhtiö ei laittais sitä suoraan polttoaineen tai öljyn sekaan?

Niinku lyijy aikanaan laitettiin suoraan bensaan eikä myyty erillispulloissa huoltoasemilla.

Aikanaan bensaan myytiin jäänestoainetta (ihan tarpeeseen). Se oli etanolia. Ideana se, et tankkiin kondensoituva vesi liukenee viinaan ja viina liukenee bensaan. Mut nykyään kun bensassa on viinaa jo valmiiksi, niin lisälorauksen kaataminen ei sillai merkkaa mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Familla kävi tuuri ajopelin suhteen jos sataanviiteenkymppiin selvis. Monella korjaamolla eivät tohon rahaan laita edes valoja päälle halliin.

Ja fiksu korjaaja kun ei ekana lähteny kokeilemaan suuttimien vaihtoa vaan hoksi, et vika saattaa olla halvempikin.
Tuo oli eksän kaveri joka korjasi, oli kysynyt vielä neuvoa/varmistusta vikaan joltain kaveriltaan joka korjaa autoja työkseen. Siltä tuon jonkun painemittauslaitteen noihin tulpanreikiinkin sai.

Eilen lasten kavereiden isä teki sillä vielä lenkin.

Palvelu pelasi (y) :)
 
Oi vittu mikä vapaankasvatuksen tulos toi yks kakara. Sitä ei kai uskalla mennä pyörittelee ilman syytettä, mut jos mä kävisin vähän sen äitiä ryökyttämässä nii oliskohan se ihan ok...
Hmmm, nolottaa tunnustaa, mutta tässä just hetki sitten annoin palautetta eläkeikäiselle mummelille. Muksu istui penkillä ja minä seisoin. Tää mummeli tuli lapsen selän takaa ja yritti istua penkille siis selkä minuun päin. Sen verran huono sihti, että toinen kankku oli lapsen alaselän päällä ja siinä kohtaa reagoin. Kielsin istumasta lapsen päälle ja siirsin mummoa. Arvatkaapas, kun se mummeli suuttui. Korotin ääntä ja hiljeni. Hävytön mummeli oli.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: famipala ja ruuttis
20 minuuttia kestänyt auton huolto tuli maksamaan asiakkaalle 250 euroa oululaisessa huoltamossa.

Oululaismiehen c-mallin mersussa oli käyntihäiriöitä, joten hän vei vuosimallia 2001 olevan autonsa huoltoliike Vehoon. Testauslaitteessa paljastui, että vika oli auton sytytystulpissa.

Koska kyseessä oli pieni huoltotoimenpide, mies ei kysynyt tulppien vaihdon hintaa etukäteen. Myöskään liikkeen asentaja ei kertonut hänelle hintaa.

Yllätys oli ikävä, kun huoltoliike ilmoitti hintansa. Auton tarkastaminen testauslaitteessa, tulpat ja niiden vaihto tuli maksamaan yhteensä 250 euroa.

Tulppien hinnaksi liike ilmoitti 70 euroa.

http://www.iltalehti.fi/autot/2012031915341948_au.shtml
 
taas unohtu että mun ei pitäny puuttua palstalla mihinkään autoihin liittyvään. :oops:
No mut mikä ettei?

Mä en o koskaan ollu korjaamolla duunissa ja tietoni autoista ovat hyvin rajalliset. Autojen korjaus on jokseenkin viheliäisintä mitä tiedän. Ruohonleikkuri on mulle ihan tarpeeksi ongelmallinen. Mielummin tyhjennän puuceetä kuin tappelen auton kanssa.

Famillahan murhe oli se, et mikä vois olla vika ja kandeeko korjata.

Viidellä sadalla voi ostaa menopelin jossa leimaa riittää ens kesään, on kahdet kelpo renkaat ja iloisia kilometrejä ainakin vuodeksi.
Vastaavasti viidellä tonnilla löytyy nimellisesti viiden tonnin vehje, jossa on renkaat, jakohihna, jouset, iskarit ja jarrut finaalissa ja niiden lisäksi ilmastointilaitteen korjaus maksaa vähintään tonnin. Ja korjausten jälkeen auto on vuotta vanhempi ja nimellisarvo on enää kolme tonnia. Eikä ollu ainuttakaan iloista kilometriä.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
No mut mikä ettei?
aikoinaan vastailin asiaan liittyviin kysymyksiin ja ajatuksiin. lopputuloksena oli useamman sivun haukut pätemisestä ja mututiedon käyttämisestä.
siihen asti kun kyseinen auto oli korjaamolla käynyt. yllättäen olin mutuillut oikein. mutta eihän sitä enää kukaan muistanut. :ROFLMAO:
tässä ketjussa ei kukaan ole kylläkään haukkunut yhtään mistään. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä