~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
jendde mä oon ainakin ihan tarkotuksella jättäytyny taka-alalle, kun välistä tuntu et oon ainut joka täällä kirjottelee. :D Kyllähän tuon väsymyksen ja kaiken ymmärtää ja mitä sitä nyt jatkuvalla syötöllä notkuiskaan palstoilla turisemassa. :) Mutta tuolla odotusaika -palstalla on ihan järjetön kirjottelu päällä. Niin kova ettei itekään pysy mukana, niin mieluummin sitä kuitenkin on täällä, itse perustamalla palstalla. :)

Ilmottelehan jendde voinnistasi ja mitä ne kättärillä sanovat?.. Muuten täällä iskee syvä huoli sun voinnistasi ja noista supisteluista. :hug:

Siili mä olin justii tommonen kun sitten marssin lääkärin pakeille ja se määräs mut sairaslomalla ä-lomaan saakka. Tosin mulla vain itku tirahti heti kun olin kätelly lääkärin. Olin niin väsyny ja ahdistunu ettei itku pysyny sisällä.. vaikka sitten muuten aina hymyilen ja sepitän että "kyllä minä tässä jaksan..". Opin vain 2004 vuoden burn out:sta sen, millon on aika jättäytyä taka-alalle. Nyt oli taas sen aika kun uupumus ja väsymys vei kaikki voimat kaikesta muusta. Ihan vain omaksi parhaaksi sun ois yritettävä pakottaa ittes puhumaan.. sillä mitä pidempään nuita pitää sisällään, sen pahempaa jälkeä voi syntyä jos pitkittää tuota tilannetta. :( Ja sitä en halua kenellekään!!! Enkä varsinkaan muru sinulle! :hug: bubunen kirjoitti todella hienosti tuossa.. enpä äsken huomannut sitä. Samaa mieltä todellakin bubusen kanssa.

bambina on tuossa sun tilanteessa positiivinenkin asia: lääkäri kehui sun kotona mittaamia arvoja ja joudut diabetespolille seurantaan, et varsinaiseen hoitoon. Tiiän että tilanne rassaa sua aivan mielettömästi, ketä ei rassaisi tuommoisessa tilanteessa, mutta mikään ei ole silti kiveen kirjoitettu, mitä tulee tapahtumaan. Kuten itekin sanoit, koitat nauttia raskaudesta ja olla ajattelematta 24/7 tuota asiaa. Pitäydykin siinä. Mä täältä toivon jaksamista, mieletöntä tsemppiä ja ennen kaikkea onnenmurusia loppuraskauteen. :heart: Niin ja onnittelut jälleen viikkojen vaihtumisesta. :) Oot niin pitkälläkin jo. :heart:

Voi bubunen :hug: onnittelut vielä täälläkin! Olit niin mielettömän kaunis morsian! Ja voi kuule, täällä kans tunnetaan olo koko ajan entistä valaammaksi. Jos tähän raskauteen ei liittyis turvotusta, tämä ois TÄYDELLINEN raskaus, koska muut kolotukset ovat menneet välistä olan kohautuksella, mutta koska turvotusta on ihan sairaasti, tunnen itteni pullataikinaks joka vaan paisuu ja sitä myöten en oo aina nauttinu olostani raskaana. Minunki puolesta tämä sais jo olla ohitse ja meillä sais jo olla tuo maailman ihme, pieni suloinen rääpäle, jonka kanssa pääsis touhuilemaan. :heart:

Onnea vielä kerran ROUVALLE ja onnea myös viikkojen vaihtumisesta. :heart: :heart:

Pieniminä onnea neukkukuulumisista. :flower: ja sokerirasitustuloksista. :flower:

ON: Tänään ollu kyllä taas yks kyrpiintynein päivä ever! Vähän on päivän edetessä helpottanu, mutta kaikki lähti siitä että yö meni ihan harakoille eikä sitten enää aamullakaan saanu unta, mutta eipä tällä hetkellä väsytäkään pahemmin, ihme ja kumma kyllä. Sitten olin valmistautunut neuvolaan lähtöä varten niin tulee soitto, ettei mulla olekaan tänään neuvolaa, kun tämä neukkutätini on poissa.. liekö sitten sairaana vai mitä. Mutta koska ei ole resurssien takia mahdollisuutta tuuraajaankaan, niin siirrettiin sitten neukkuaikaa torstai aamuun. Ei muuten mutta tänään ois pitäny neukkutädin kanssa varailla tälle viikko lääkäriaikaakin, kun lääkäri puhui 28 viikosta, millon tarkastus tulisi tehdä. Tuskin se parin päivän päälle on, mut... noh, pointti on se, että harmitti kun meni mönkään päivän suunnitelmat. Tosin sitten lapsuudenystäväni, pisin tuntemani ystävä tuli käymään kahvilla että sai sitten hänen kanssaan turista pari tuntia. :heart:

Lauantai olikin sitten aivan mahtava. Käytiin amarillossa syömässä ja katsomassa teatterissa stand-up esitys "luolamies". Oon itse nähny sen kerran aiemmin ja halusin nyt nähdä sen yhdessä kaveripariskunnan ja mieheni kanssa, koska tämä esitys kertoo miehen ja naisen eroista ja miten näitä kahta puolta voi ymmärtää. Aivan mahtava kaikin puolin! Ja SAI nauraa!!!! :LOL:

Semmosia. Täällä siis odotellaan neuvolaa.. luultavasti taas tullu 1kg/viikko, mutta mitäpä sen väliä tässä vaiheessa kun osa on kuitenkin turvotusta. Mistä sitä oikean painonsa tässä enää tietää?

Sartsa ja pähkis 27+6 :heart: :heart: :heart:
 
Siili Tässä onkin muut jo vastannut sulle hyvin tohon sun tilanteeseen. J amä en enää oikeen muuta keksi kuin yhtyä niihin sanoihin joita sulle on jo kirjotettu. Kyllä sun nyt pitäisi saada sairaslomaa kun eihän tollasesta tulee yhtään mitään. Sun täytyy vain yrittää parhaasi mukaan kertoa lääkärille miten asiat oikeasti on. Tosta sun teksistä huomasin, että olen itsekkin aika samanlainen kuin sinä, että tavallaan vähättelee noita ongelmia.. Vai miten sen nyt sanoisi. Mutta kuitenkin, nyt kun menet sinne lääkärille niin nimenomaan täytyy yrittää saada myös lääkäri ymmärtämään tuo sun tilanteen vakavuus. Kuten varmaan itsekkin teidänt, niin tuo ei pidemmän päälle tee kenellekään hyvää.

Sitten tuosta sun toisesta huolen aiheesta. Ihan kuin olisi omaa tekstiä lukenut. Ei mustakaan todellakaan tunnu mitenkään erityisen kivalta tämä raskaana olo. Oikeastaan odotan vain sitä että tästä pääsee ja lapsi syntyy. Varmasti tähän vaikuttaa monikin asia, esim. juuri se ettei omat vaatteet enää mahdu päälle, kaikki muutokset omassa kehossa yms... Mä olen myös tosi huonontuulinen ja oikeastaan myös ahidstunut lähes joka päivä.. Eniten se kohdistuu mieheen joka joutuu tän kaiken ottaan niskoille kun mulla on "huono olla", vaikka oikeastaan kaikki on paremmin kuin hyvin. Mutta mun mielestä ei pidäkään ainakaan ruveta esittämään mitään ylihyväntuulista tai mitään "yli-ihmistä" jos ei siltä tunnu. Hormonit tähänkin varmasti vaikuttaa aika tavalla, ja se tulevaan isoon elämänmuutokseen valmistautuminen.. Sitä kuitenkin tulee miettineeksi oikeastaan päivittäin, vaikkei sitä itse välttämättä edes huomaa. Mulla ainakin nyt on tuo synnytys pyörinyt jatkuvasti mielessä, ja se vaikuttaa myös mielialaan. En nyt tiedä miten paremmin mä sulle osaisin kirjottaa, mutta voin sanoa, että ymmärrän todella hyvin tuon sun pointin mitä yrität sanoa. Kyllä se luultavasti vain niin on kuitenkin, että meistä varmasti jokainen käy raskauden aikana läpi kaikenlaisia tunteita ja niistä moni just varmasti näitä ei niin positiivisia. Koita nyt kuitenkin pärjätä :hug:

bambina Sulla kuitenkin näyttää olevan hyvä asennoituminen tohon asiaan, vaikka se noin paljoa sua vaivaa. Ja se on sentään hyvä juttu. Ja sanoihan se lääkäri että sokerit näyttää hyviltä. Mä en oikein ehkä osaa tota sun ongelmaa sillä lailla käsittää kun itellä kuitenkin mennyt suht vaivattomasti tämä odotus. Mutta voin kyllä uskoa että se vaivaa sua todella paljon.. Mutta kuten sä jo itse sanoit, niin on hyvä yrittää keskittyä muuhunkin, oli sitten asia mikä hyvänsä. Tsemppiä :hug:

bubunen Suuret onnittelut rouvalle! :flower: :heart:

Pieniminä Hyvä että oli neuvolassa kaikki hyvin. Ja aikamoisesti oli sf-mitta kasvanut! :D Kuinka paljon sulla nyt oli se mitta?

Sartsa No höh miten kävi ton neuvolan kanssa sulla. Joo, mutta ei se lääkäriaika niin päivän päälle kuitenkaan ole. Mullahan ei ole vieläkään sitä edes ollut.. Mutta tässä nyt onkin ollut kaikenmaailman sähläystä.

Kuulostaa kivalta tuo lauantai-päivä :) Varmasti ollut hauska esitys :D

Omaa. Supistukset loppui ja en edes soittanut kättärille niistä. Varmaan ihan normaalia sitten olivat.. Tässä sitä nyt on vaan yritetty vähän rennommin ottaa. Tänään muuten alotin vauvan vaatteiden ja muiden juttujen pesemisen kun ei sitä näköjään tiedä koska tää päättää syntyä :D

Mullakin olis kauheasti asiaa nyt mutta en jaksa enää kirjottaa. Yöt on yhtä tuskaa nykyään ja väsyttää aina päivisin. :|

Laitanpa nyt vaikka maha kuvaa taas tulemaan, heh :D



Eli tossa eiliseltä kuva, ja huom. mulla on tossa just supistus päällä niin näyttää jotenkin kauhean pieneltä ja littanalta tuo maha :D

32+5 :heart:
 
viikolla 22+? oli 18 sf-mitta eli keskikäyrän alla. nyt 26+4 mitta oli pompannut 26cm eli ihan yläkäyrän tuntumaan :D kiloja kuitenkaan ei ollu tullu kun 2 ettei sen takia pitäis olla mitan kasvaneen paljon. kieltämättä toi maha on yhtäkkiä pompannu esiin. 2 viikon päästä seuraavalla käynnillä on kolmas eri mittaaja. saas nähdä paljon sieltä tulee mitaks :D
 
Siili H Mä yhdyn kans aikaisempiin mielipiteisiin aivan täysin tuosta sun tilanteesta. Kyllä nyt pitäs malttaa jäädä kotiin jos tuntuu noin pahalta mennä töihin. En nyt muista mitä työtä teet mutta jos päivät on noin pitkiä niin varmasti se tuntuu jo tuossa vaiheessa raskaalta ihan sama mikä työs jos joutuu oleen noin pitkää päivää. Toisaalta en osaa itse samaistua tilanteeseen yhtään kun mulla on todella kevyt toimistotyö ja työaikakin on joustava että jos tuntuu että ei jaksais niin voisin lähteä esim aikaisemmin kotiin. Muutenkaan en onneksi enää ole ollut väsynyt niinkuin sillon alussa kun teki mieli koko ajan nukkua. Mutta mietin että jos itsestä tuntuis noin vaikealta lähteä töihin että itkua pukkais niin kyllä mä hakisin sairaslomaa. Eihän se ole mikään häpeä myöntää että on väsynyt. Parempi levätä ennen kuin tulee mitään vakavampia seurauksia.

Mäkin ootan muuten koko ajan sitä kuuluisaa hehkua jota aina mainostetaan joka paikassa :) Että iho paranee ja sitä rataa. Ei oo vielä ainakaan muhun vaikuttanut. Olo on kyllä hyvä eikä mulla silleen ole valittamista olosta. Tosi aina välissä iskee ärsytys kun ei ole vaatteita mitä käyttäis kun kaikki on pieniä. Esim nyt kun tuli helteet ja mitkään kesähousut ja hameet ei mahdu ja mitään semmosta en ole vielä ostanut niin tuli vähän ahdistus että pitääkö olla farkuissa. Mutta onnekseni voin sanoa että mulla on omasta mielestä mennyt nyt viime aika hyvin. Välissä vieläkin tulee oksennus mutta muuten ok kaikki. En oo muuten vielä hoksannut yhtään harjoitussupistusta vaikka maha onkin välillä kova niin en sitä tunne että se kovenis. Jos sattuu kädellä koskee sillon mahaan niin sen huomaa mutta ei muuten.

bambina Älä vielä etukäteen murehdi niitä sokerihommia ennen kuin saat mitään tarkempaa tietoa että missä mennää!

Bubuselle hirmuisesti onnea rouvistumisesta! :)

jendde Näyttää tosiaan että sun maha ois pienentynyt viime kerran kuvasta :) Mekin kuvattiin eilen mun masu niin pitää jossain vaiheessa yrittää laittaa vaikka kuvaa siitä tänne. jos vielä muistan että miten sen sai tähän suoraan laitettua. JOkuhan ne ohjeetkin laittoi mutta sais melko monta sivua selata taaksepäin että ne löytyis.

Kaikille teille nyt vaan kovasti tsemppiä ja toivotaan että kaikki malttavat nyt ottaa rauhallisesti ja tulis se parempi mielikin vielä näin loppuraskaudesta. Kyllä meissä kaikissa ihan varmasti on jotain hehkeää vaikka ollaankin raihnaisia ja turvonneita ja joka paikkaa kolottais! Kunnon tsemppipuhe :LOL:

ON:
Mä kokosin viime viikolla sitä isyyspakkausta ja oli tarkoitus antaa se kun saan mun oman pakkauksen. MUTTA tavaroita tuli mulle postissa ja mies näki ne ja tietty oli kamalan utelias niiden suhteen. KUn mä oon yleensä aina eka kotona niin luotin siihen et vaan mä näen ne kun haen postin. Nyt ne oli sit tullu jo perjantaina kun oltiin anoppilassa ja mies näki ne paketit. Joten päädyin sitten antamaan sen paketin jo sunnuntaina. MIes tykkäs tosi paljon ja tuli tippakin silmään :) sain sit lopulta kerättyä siihen seuraavat tavarat:

puhdistusliinoja,
kylpyöljyä
rasvaa
äidinmaidonkorviketta ja piltti
Mies hoitaa vauvaa-kirjan
Baby blues Perhekirja
keksejä, energiajuomaa
buranaa
Papa is the best-tuttipullo
kumihanskat
käyttöohjeet tavaroille

Olikohan vielä muuta, no en muista. Olisin ostanut korvatulpat mutta en keksinyt että miltä osastolta kaupassa niitä löytää :D

Huomenna meillä ois sitten neuvola taas niin ilmoittelen sitten tuloksista sen jälkeen. Tänään meillä on iltapäivällä töissä UKK kävelytesti. Saa nähdä kuin huono tulos tulee kun ei jaksa niin kovaa vauhtia kävellä ja helposti pistää lyhyenkin matkan jälkeen. Tosin kyllähän mä itse oman kuntoni suunnilleen tiedän kun ei tuo todellakaan nyt anna mitään todellista tulosta kun oon nyt painavampi ja hitaampi kuin normaalisti :) Muutenkin jotenkin idiotti testi tai ainakin se laskentatapa jolla saadaan ne tulokset. Kävin netissä simuloimassa niin pitäs olla tosi laiha että sais hyvät tulokset. Esim jos 50kg ja 100kg painava ihminen kävelee 2km samaan aikaan ja samalla sykkeellä niin ton mukaan se kevyempi on parempikuntoinen vaikka mun järjellä tuolla isommalla pitäs olla parempi kunto kun se liikuttaa isompaa massaa samaan aikaan kuin pienempi. Ja aivan sama melkeen oliko syke 100 vai 200 jos kävelee sen 2km 15 minsaan. Kummallista...No iltapäivällähän sen näkee miten mun käy!

Parempaa päivää kaikille!

lauru ja masukki 24+2
 
Sartsa83
bambina olet sinä kyllä vaan niin pieni! Siis muutenkin, lähtökohtasesti. :heart: Nätti kuva. :hug: :heart:

lauru kiva isyyspakkaus sielläkin ja ihanaa että miehesi reakoi myöskin noin. :hug: :heart: Siitä tulee vaan niin hyvä mieli kun toinen on otettu tuollaisesta lahjasta. :)

No jo on ihmeellinen testi. Ja ihme tulkinnat muutenkin. Hohhoijaa! Tsemppiä kuitenkin testiin. :) Juu, neuvolakuulumisia sitten vaan tänne.

ON: nukkui viime yönä rauhalliset yöunet. Nyt on ihanan levännyt olo ollut... :heart: ja vaikka nyt oli 10h yöunia, niin jotenkin silti mielikin on iloinen ja levännyt. :D

Sartsa ja pähkis poks 28+0 :heart:
 
No niin, nyt ois käyty testit reippailemassa. Aikaa meni joku 15,2min eli itse oon todella tyytyväinen kun meidän ryhmästä osa miehistäkin veti huonommin ja mulla on sentään masukki matkustajana :) Tulokset tulee viikon päästä suunnilleen, mutta netistä kävin katsoon sen verran että kunto näytti noilla tuloksilla olevan keskimääräinen. Eipä ainakaan ole normaalia huonompi! Jes! Eikä alkanut edes pistää vaikka joutui lujaa kävelemään.
 
sairaslomapäivä nro 2, ja tekeminen loppu...kuinkahan tämän loppuajan saisi kulumaan...? no ehkä tää tästä, alku aina hankalaa... :p

sartsa tarkoitit varmaan jenddeä?? ;)

lauru onnea hyvistä tuloksista!! itteeni hirvittäis kyllä lähtee kävelemään aikaa vastaan kun pienikin kävelylenkki supistaa, mutta ihan mahtavaa, että sä oot voinu muutenkin hyvin ja jaksat vielä töissäkin!! :D hyvin meni mullakin aika pitkään, mutta sit jotenkin toi vko 30 oli aika yllättävä, muutos oli ihan silminnähtvävä...toivottavasti sun energiat säilyy loppuun asti! ja niin kun sanoit, paljonhan riippuu myös, että minkälaista työtä tekee. ja jos vaan osais kuunnella sitä omaa kehoaan...

siili mikäs tilanne nyt on?? mullehan neuvolantäti sanoi aika osuvasti, että "ei kukaan anna sulle kirkkaamapaa kruunua tai tule sitä kiillottamaan, vaikka taistelet töissä...turha sitä on yrittää tehdä mitään sankaritekoja". pisti ainakin mut miettimään, että mitä mä turhaan todistelen muille, oma olohan tässä tärkeintä on. ei se heikennä mun työmoraalia, vaikken nyt jaksakaan nyytti mahassa painaa samanlailla töitä. uskon kyllä että tiiät ton itekin, ja eiköhän sanoma oo näistä kaikkien viesteistä jo tullut selväksi... :p

ON: täällä taistelu herkkuja vastaan jatkuu!!! :kieh:

31+2 :heart: :heart: :heart:
 
lauru Joo toi maha tosiaan näyttää tossa kuvassa paljon pienemmältä kuin todellisuudessa on :D Niin, ja kuvan saa tähän suoraan laitettua sillä lailla, että kun lisäät sinne aijaa.com:iin kuvan, niin siitä tulee niitä linkkivaihtoehtoja siihen kuvan alle, ja siitä kun kopiot sen kohdan "BBCODE 1"- linkin tähän niin kuva on tässä. Jos tosta nyt mitään ymmärsi edes :D
Kivalta kuulostaa tuo sun isyyspakkaus! Ja kiva että kävelytesti meni myös hyvin. :)

Sartsa Hieno juttu että sulla oli hyvät yöunet :heart: Ja onnea viikoista!

Niin ja varmaan tarkoitit minua etkä bambinaa tuossa? :D Mutta kiitos, maha ainakin näyttää pieneltä :D Taidankin laittaa toisen kuvan sittenkin kun tuo ei oikein kuvaa sitä todellista kokoa lainkaan.

bambina Tsemppiä taisteluun herkkuja vastaan!!

Omaa. Mä näin ihan kamalaa unta viime yönä. Tai siis aamuna. Se oli hirveä, siinä meidän lapsi syntyi kuolleena :'( Se oli niin kammottavan todellinen se uni.. Ihan hirveää.. No mutta onneksi se oli vain uni. Ja toivottavasti unena pysyykin.. Kesti heräämisen jälkeen sulatella sitä unta kun oli niin järkyttävä. Oikein itku pääsi siinä kun heräsin. Ei voinut muuta kun itkeä kun tollasia unia tulee. Höh :'( Ei enää tälläsiä!!!

Niin ja mä nyt laitan toisen maha kuvan kun tuo aiempi oli vähän huono :D Tämän nappasin eilen ja tuossa se maha näyttää just sen kokoiselta kuin onkin :)



32+6 :heart:
 
Rakenne-UÄ kuulumisia:
Aktiivisesti liikkuva sikiö. Vastasi viikkoja 21+2, laskettu aika pysyy. Painoa on noin 450g. Syke 148/min. Kaikki tutkitut rakenteet normaaleja. Sukupuolta ei haluttu tietää. Kaikki on siis hyvin.

Huomenna publiikki ja miljoona asiaa. Täällä elämä hymyilee.

Terp ja pikkuriikkinen 21+2
 
Sartsa83
bambina voi taivas miten ihminen voi lukea väärin nimiä! :LOL: *repee ihan totaalisesti* ..juu, tarkoitin tosiaan jenddeä. :LOL: :LOL:

jendde juu, sinua mä tarkotin. :LOL: ole hyvä.. sä oot tosiaankin toooooodella pieni. :hug: :heart: ja kiitos.. niin tää aika vaan etenee..

terp ei sitä tarvikaan tietää välttämättä kumpiko sieltä tulee, pääasia että kaikki on hyvin. Nyt voidaan täällä vaan päätellä että kumpiko se on. ;) Kihih.. onnea kuitenkin ultrakuulumisista! :hug:

ON: Täällä tunnettiin eilen ensimmäinen kivulias supistus, johon oli yhdistetty lihaspistos... lähin käveleen kaverilta illalla kotiin.. niiltä meille matkaa ehkä 100m, niin alko heti niitten talon jälkeen pistään ja sattuun ihan tautisesta oikealle alas masuun... ja samalla meni koko maha kivi kovaks. Puuskutin ja puhisin sit loppumatkan hitain askelin kotiin ja kun kotiin pääsin, istuin sohvalle, haukoin hitaasti happea sisään ja ulos ja nostin vielä jalatkin kaveriks. Kyllä se siitä sitten ohi meni, mutta olipahan kokemus!

Sit toi turvotus.. voi jessus kun se on nyt tätä, niin mitä se on sitten ihan lopussa? Kaveri kyl ehdotti hakeen instrusta tukisukat. Joko "lentosukat" nimellä tai sitten ihan stay-up mallia olevat tukisukat. Niit on kolmea erilaista ja varmasti jokaiselle löytyy omansa. Nää stay-up mallit maksaa 28e ja nää toiset 16-18e. Ei siis paha. Pakko ainakin kokeilla niitä, jos ois helpotusta kun ois kuitenkin kiva liikkua ees vähäse ja nyt tuntuu että pienenkin matkan jälkeen jalat on ihan tulessa kun turvotus menee jalkapohjiinkin. :ashamed:

Sartsa ja pähkis 28+1 :heart:
 
Moikka taas! :)

Tuhannesti kiitoksia kaikille teille kommenteista tuota mun avautumista koskien. :hug: Kerroin sitten neuvolatädille ja lääkärille fiiliksistäni ja sain viikon sairaslomaa. Lääkäri sanoi, että sitä voidaan sitten totta kai jatkaa jos silta tuntuu, mutta katsotaan nyt. Mulla olis enää saikun loppumisen jälkeen kaksi viikkoa töitä ennen kesälomaa ja kuitenkin viihdyn töissä (silloin kun en ole uupunut) niin ehkä oon sen kaks viikkoa sitten töissä - mutta ehdottomasti vain ja ainoastaan jos jaksan hyvin. Todellakin nyt menee vauvan (ja mun) hyvinvointi kaiken muun edelle ja niin kuin fiksusti kirjoittelittekin niin ei kukaan tuu taputtelemaan selkään tms. vaikka siellä töissä kärvistelisinkin. Kiitokset teille! :heart:

Nopeasti kommentoin muita, aurinko kutsuu ulos.. =)
bubunen :heart: en ikinä loukkaantuis sun sanoista! etenkään jos ne ovat tosia niin kuin ne tuossa sun kirjoituksessa olivat. ihanaa, että häät menivät loistavasti. onnea vielä kerran! :heart:

bambina voi himpula kun oli tuollaisia uutisia vauvan koosta! :/ mutta älä murehdi, ehkä sun vauva on ottanut kasvuspurttinsa jo aikaisessa vaiheessa eikä enää kasva niin kovin paljoa. ja vaikka kasvaisikin ja vaikka olisikin iso vauva, niin se on teidän oma pikkuinen ja maailman rakkain ja ihanin! ja hei hienoa, että sokeriarvot olivat hyvät!
tsemppiä elämään ilman herkkuja. voin kuvitella tuskasi. t. karkkimonsteri ;)

jendde oih tota sun mahaa! ihana! :) missä kohtaa sf-käyrää sun mahan kasvu menee? ihan vain mielenkiinnosta kysyn kun mulla maha kasvaa ihan sen alakäyrän tuntumassa ja me ollaan kuitenkin kummatkin aika pieniä (paitsi että kuvien perusteella sä oot vielä aika paljon mua pienempi).

sartsa voi, ei kuulosta kivalta tuo turvotus ja kivuliaat supistukset! :/ tsemppiä ja toivottavasti tukisukista on apua! muista nostaa jalat usein ylös ja tehdä nilkoilla pumppaavia ja pyöriviä liikkeitä. ;)

lauru onnea hyvästä tuloksesta kävelytestissä! mites neuvolassa meni?
sun isyyspakkaus kuulostaa myös tosi hyvältä. me annettiin sitten tuleville isukeille samanlaiset kirjat ja tuttipullot. :LOL:
ja jos jatkossa tarvitset korvatulppia niin apteekista saa ja kertakäyttöiset maksaa n. 1?. ;)

Vielä omaa napaa: Neuvolassa tänään kaikki ok, paitsi verenpaine oli korkeahko ja syke huiteli pilvissä (johtuiskohan tästä viime viikot kestäneestä uupumuksesta..) :ashamed: Painoa oli tullut noin 450g/vko ja sf-mitta oli 21,5 (viikot tänään 27+0). Lääkärissä kaikki oli hyvin kohdunsuulla, mikä oli suuri helpotus. Ja sairaslomaa sain siis viikon ja nyt tää viikko onkin pyhitetty levolle ja rentoutumiselle. Tänään oon nukkunut monen tunnin päiväunet, istunut hetken auringossa lukemassa ja lakannut kynnet kesävärillä. :D (töissä kun ei saa olla kynsilakkaa niin nyt tarttee ottaa ilo irti!) Vielä suunnitelmissa mennä rauhalliselle kävelylle heti kohta ja sen jälkeen herkutella jäätelöllä ja ehkä ottaa toiset päiväunet. :LOL: Mutta olo on jo nyt paljon kevyempi ja parempi, kun tietää ettei viikkoon tartte herätä aikaisin tai matkustaa montaa tuntia tai tehdä töitä.

Siili & Känkkis 27+0 :heart: :heart:
 
terp Onnea mahtavista ultrakuulumisista! Hieno juttu että kaikki oli hyvin. :)

Sartsa Heh, mä kun tunnen itseni nyt kovin isoksi :LOL: Ehkä se johtuu tästä painonnoususta ja mahan kasvusta. Mutta kiitos, kiva juttu että näytän vieläkin sentään suht pieneltä :D :heart:

Voi höh mikä juttu tuo supistelu. Mutta onneksi meni ohi. Tuon tapaisia kipuja mullekin välillä tulee. Ei kivaa :/ Toivotaan ettei tule sulle enempää noita! Ja vielä toinen höh tuolle turvotukselle.. Toiv. tukisukista on sulle sitten helpotusta. Mullakin jalat turvottaa kamalasti. Nyt tässä lähiaikoina tullut se vaiva.

Siili Hyvä homma että sait sairaslomaa! Nyt sitten rentoudut ja kunnolla! Hyvältä kuulostaakin jo tuo sun tämä päivä, ja kirjotuksen luonteestakin jo huomaa että olet paljon paremmalla päällä ja virkeämpi :heart: Päiväunet kuulostaa mahtavalta jutulta, ota ihmeessä ne toisetkin :D Ja hienoa että neuvolassa oli kaikki hyvin!

Niin ja kiitos :) Mulla mahankasvu on kokoajan mennyt käyrän yläpuolella. Aluksi oli enemmän, mutta nyt pikkuhiljaa se on lähtenyt menemään sitä keskikäyrää kohti. Mutta mullahan kohtu on todella paljon eteenpäin kallistunut, joten se varmaan vaikuttaa tohon asiaan aika lailla. Ja kohtu noussut myös aika aikaisessa vaiheessa mulla tosi ylös. Nyt jo pitkän aikaa ollut tuossa ihan rinnan alapuolella, eli ei ole sillä enää tilaa nousta vaan täytyy kasvaa "ulospäin" :D

Omaa. Mä olen ruvennut syömään nyt oikein urakalla. Kun se on pakko, koska muuten tulee ihan kamala paha olo. Ennen söin vain yhden lämpimän aterian päivässä, nyt on pakko ahtaa kaksi. Ei se nyt niinkään tiukkaa edes tee, mutta täytyy totutella vähän säännöllisempään ruokavalioon, kun ennen se on ollut vähän minkälainen sattuu. Kamala nälkä on oikeastaan kokoajan. Jos vähänkin pidempään on syömättä niin menee ihan pasmat sekasin kun tulee ihan hirveä olo. Pitäis olla kokoajan mussuttamassa jotain että pystyis estämään sen pahan olon. Sen takia mä syönkin jotain melkeen koko ajan :D Noin tunnin välein pakko syödä jotain. Oli se sitten pelkkä keksi tai kunnon annos ruokaa, mutta jotain kuitenkin. Se nyt varmaan näkyy painossa sitten aika hyvin kun jatkuvasti vaan syö. Nyt painan 61kg koti vaa'an mukaan. Tullut viikossa-parissa taas monta kiloa lisää. No, ihan hyvä se vain on toisaalta :) Ei haittaa mua niin kauaa kunhan siitä ei ole mitään terveys haittaa mulle tai vauvalle.

Raudan syönti on varmaan auttanut hb:n nostamisessa ihan hyvin. Ei väsytä enää yhtään niin paljoa. Jes! Viikon päästä neuvolalääkäri, siellä sitten saa tietää mitkä on lukemat. Toivottavasti hyvät.

Mulla oli vielä jotain asiaa mutta en muista enää mitä.
Ps. Meijän neiti harjoitti äsken aika taitavaa akrobatiaa tuolla mahassa. Työnsi (luultavasti kyynerpäätä ) varmaan 5 senttiä ulos mahan pinnasta ja mönki menemään niin että huh! :D

Poks 33+0 :heart:
 
Sartsa83
Siili juu, kiitos. Sitä onki tullu tehtyä ja joka ilta ja päivisinkin oon välillä ketarat oikosenaan tässä sohvalla. :) Ja vetelen magnessiumia ihan huolella. :D ... öisin turvotus aina laskee, mut sitten taas päivän mittaa kun vähääkään kävelee tai istuu jossain mis on kuuma, niin turvotottaa niin pirusti. Toivottavasti vaan ny kelalta tulis sitä rahaa niin sais ehkä ostettuakin ne tukisukat...

Oi ku kiva kuulla että siellä voidaan paremmin. :hug: :heart:

jendde kaikkihan me itsemme aina isoiks tunnetaan ja kun kattoo toisen kuvaa, toinen näyttää paljon pienemmältä ku ite. ;) :D Juu, se on tää kuumuus mikä teettää tota turvotusta enempi. Ja aina sanotaan että raskauden lopussa eniten turvottaa.. joten sullaki varmaan ihan senkin takia alkanu nyt se + lisänä tää kuumuus. Mulla alko sopivasti ku viimenen raskauskolmannes pärähti käyntiin! :LOL: :heart:

Voi apua! Toivottavasti itelle ei tule tuota ruoan himoa noilla viikoilla. Meinaan kun nyt kun ei ees välillä syö pahemmin, niin silti paino nousee 3 viikossa sen 3-5kg!!! :eek: En siis tajua yhtään... mutta hienoa sun kohdallasi että se paino nousee. :) Enpä usko että siitä haittaa on, kun olit raskauden alkaessa alipainonen. Ja luulempa sun kohdallasi että nuo kilot tuosta tipahtelee sitten neitin syntymän jälkeen. :) :hug:

Hih, ihana!!! Mä oon kans tänään taas nauranu jätkän temmellystä. Koko maha heilu ees taas kun tää vaihto asentoa ja teki kuperkeikkaa ... edelleenkin jätkä viihtyy eniten oikealla puolella... en tiiä miten se siellä on, mutta mitään ruumiinosaa ei kyllä tuntus olevan vasemmalla puolella. Kai se jossain sykkyrässä siellä on ja välillä sit oikoilee jäseniään ja samalla tekee voltteja. :LOL: :heart: Äitin rakas on niin ihana!!!! :heart: :heart: :heart:

Ainii ja hienoa että rauta on lähteny vaikuttaan. :) Täällä ei kans väsytä, mutta huippausta on pientä välillä ... tosin tänään kun kaverilla mittasin verenpaineen, eka mittaus oli 144/92 ja oli ylärajalla (keltasella alueella), mutta ei siis hälyyttävästi punasella, koska ainakin TAYS:ssa ne vasta sitten reakoi kun alapaineet on yli sadan. Ja toinen mittaus noin 20min myöhemmin oli sit jo heti 133/82 :)

Jahans, siellä jendde poksuttiin taas. Onnea siitä. :)
 
Rouva Bubunen kiittää suuresti kaikista onnitteluista ja kehuista :heart: :heart: :heart: Ihanat oli tosiaan häät, ei olisi kyllä paremmin voinut mennä!

Siili hyvä Siili!!! No niin, nyt sait sen todellakin ansaitsemasi huilitauon. Ja meet sitten vain takaisin, jos oikeasti jaksat! Kuulosti hyvältä sun viettämäsi rento päivä, just tolla meiningillä... :) :) Hyvä, että sait puhuttua asiasta, halaukset Siili :hug: :hug: Hyvä, että neuvolassa oli kaikki hyvin, toivottavasti sairasloma ja lepo saa nyt vielä verenpaineetkin alaspäin!

Jendde kaunis maha sinulla ja sirolta näytät kyllä muuten! Ei se oma olo ja se miltä ulos näyttää taida aina kulkea käsi kädessä... Mäkin kuulemma oikein hehkun tämän raskauden myötä, mutta kyllä peilistä katselee aikamoinen valaskala (onnellinen valaskala tosin). Painoa on tullut raskauden alusta lukien joku 8,5 kiloa lisää, nyt mulla on joku 62,5 kg mittarissa... ja mun maha on aika leveän mallinen, joten olo ei ole enää ollenkaan siro. Mutta pääasia että vauva voi hyvin, ja neuvolan täti on ainakin vielä vaan aina sanonut että mulle kyllä saa tullakin painoa. Mä uskon myös, että tämä on niin suuri muutos, että tähän nyt vaan kuuluu kaikenlaisia erilaisia tuntemuksia, eikä todellakaan niitä positiivisia pelkästään.

Inhottava se sun uni.. :( Mutta onneksi vain unta!! Jossain luki, että äidit käyvät unissaan raskausaikana pelkojaan läpi, ja varmaan jokainen jossain määrin pelkää että vauvalle vielä kävisi jotain. Eli ei mitään enneunia, vaan valmistautumista äidiksi tuloon pelkoja läpikäymällä! Toivottavasti saat kuitenkin jatkossa mukavampia unia, kyllä tuollaisista tulee aina paha mieli vähäksi aikaa :hug:

Lauru onnea hyvistä kävelytestituloksista!

Bambinalle tsemppiä herkkutaistoon myös täältä, toivoo yksi karkkipossu myöskin! :hug:

Sartsa tsemppiä turvotuksen kanssa ja verenpaineen!

Nyt alkaa CSI, apua.. Olis ollut vaikka mitä sanottavaa, mut koukussa oon :D
Lyhyesti oman navan kuulumisia... Häähumusta palauduttiin aika nopeasti, kun palasin sairaslomalta töihin maanantaina. Eka päivä oli ihan hirveä, olin ihan puhki ja yöllä supisteli tosi paljon, en meinannut millään saada nukuttua. Tiistai menikin sitten ihan sumussa väsymyksen takia, mutta viime yönä ei supistellut ja nukuin hyvin. Ja tänään meni ihan mukavasti! Katson nyt tämän loppuviikon, ja maanantaina neuvolassa sitten katsotaan tilanne sairasloman suhteen. Jos hyvin menee, niin kyllä mä sen jäljellä olevan 3 viikkoa mielelläni tekisin.

Vonkale möyrii ja myllää tosi hauskasti mahassa. Se näyttää niin hassulta, kun maha hytkyy ja pomppii :D Vauva on kyllä tosissaan voimistunut hurjasti näistä liikkeistä päätellen, vaikka mä olenkin kehittänyt uuden "huolen" aiheen, pelkään että jos sf-mitta ei olekaan kasvanut viime kerrasta. Kaikkea sitä ihminen voikin pelätä ja miettiä, huh :D

Tänään huomasin aamulla, että rakas kissa-vanhuksemme on jotenkin kankean oloinen, eikä tykkäisi kävellä. Töistä tultuani ehdin katsella paremmin, ja rassukka on polttanut tassunsa, niin että kaikki neljä on ihan vereslihalla! :'( Mies oli lämmittänyt ruokaa yöaikaan uunissa, ja käynyt vessassa jättäen pellin hellalle. Ilmeisesti kisu oli hypännyt siihen pellin päälle ruuan himoisena (aina nälkä...) ja polttanut ne noin pahasti. Kissa oli sit jo painellut nukkumaan kun mies tuli takaisin vessareissulta, mutta kun se muutenkin nukkuu jo aika paljon, niin mies ei ollut silloin huomannut mitään outoa. Voi poloista, toivottavasti ei satu kauheasti! Nyt olen viilentänyt niitä eläinklinikan neuvojen mukaan jääpaloilla ja laitellut jotain eläinten haavarasvaa. Voi pientä raukkaa!

Halaukset kaikille,
RouvaBubunen ja neitiVonkale 25+3 :)
 
bububen Vaikea kuvitella miten valas olo sulla on kun painat noin kamalan vähän vaikka onkin noussut paino melkeen kymmenen kiloa. Mä kun painan ilman raskauttakin enemmän kuin sä nyt :) Kun kuuntelee teidän painoja niin tunnen itseni tosi valaaksi :)

Neuvolakuulumisia:

Hemoglobiini oli vain 101, toisella mittauksella 104 (epäili että laitteessa vikaa) vaikka oon syönyt 1-2 rautaa päivässä. Sain sit kontrolliajan kahden viikon päähän että alkaako tuo kaks rautaa per päivä nostaan sitä yhtään. Jos ei niin kokeillaan toista merkkiä ja jos sekään ei auta niin sit mahdollisuus on vielä tiputtaa verta jos laskee vielä entisestään. Sinänsä hassua kun mulla on tosi energinen olo koko ajan vaikka noin matalan arvon pitäs tuntua jo väsymyksenä. Mutta parempi näin :)

Sf oli 22,5 ja kasvanut 5cm kolmen viikon aikana. Verenpaineet oli parhaat tähän mennessä, oliko jotain 118/67 tai jotain sinne päin. Vauva liikkui hyvin ja sykkeetkin oli hyvät ja painoa oli tullut 300g/viikko eli ei onneksi ihan kamalasti. Joku 5kg on kyllä jo tullut tähän mennessä mutta syytän lomakiloja osaltaan :LOL:

Neuvolatäti oli kiltisti ottanut ultralaitteet esille jo valmiiksi ja kysyi sitten että vieläkö me on kiinnostuttu selvittään sitä sukupuolta. Tosi ihanasti ajateltu et oli valmiiksi ne ottanut huoneeseen ihan vaan että saisin mielenrauhan. Tosin oon kyllä asennoitunut siihen että se on poika. No, nähtiin tällä kertaa hyvin vauvan jalkojen väliin, mutta ei siitä osannut sanoa että onko tyttö vaik poika kun ei näkynyt kiveksiä ollenkaan mutta jalkojen välissä oli jotain joka oli sit pippeli tai napanuora. Eli voi olla edelleen kumpi vaan kun kivekset voi laskeutua vasta viikolla 30. Eli ens kerralla kun on lääkäri viikolla 28 niin sit vois jo näkyä että onkos sinne ilmaantunut niitä kiveksiä.

Sit sain kelan papereita varten sen todistuksen ja pitää melkein jossain vaiheessa soitella Kelalle että joko ne täällä jakaa sitä uutta pakettia. Tahtoisin mieluummin sen niin en laita niitä papruja vielä.

Mahtava ilma oli eilen! Käytiin matelulenkillä illalla kun pisti koko ajan niin ei voinut kuin tallustella. Sit grillailtiin kesäkurpitsaa ja öljyttiin pihakalusteita. Tänään vakuutusyhtiöön selvittämään sitä syntymättömän lapsen vakuutusta!
 
Sartsa83
viimeksi oli 24+6 neuvolakäynti

Hb: 122 (116)
Proteiini: +/- (-) -> seurantaan (voi johtua valkovuodosta ja vähäisestä virtsanmäärästä purkissa, mutta seurataan tilannetta ja määräys oli myös oman olotilankin seuraamista, mutta enpä ota tuosta paniikkia kun oma olo erinomainen) :)
Verenpaineet: 130/84 (138/87) ..ikänä vielä näin hyvää arvoa neuvolassa ollutkaan! :LOL:
Paino: +700g/vko (+622g/vko) ...tässä suurin nousu vielä tähän mennessä (n. 4vkon välillä ), mutta kolmessa päivässä se silti kotivaa'alla oli tipahtianu kilon kun oon nyt nesteyttäny itteeni normaalia enemmän, joten turvotusta siis lienee!!! Ja siis kiitos nesteytyksen niin painokin lähti tippuun..... nesteitä siis vain naamariin! ;) Yhteensä painosta en ala ees puhumaan teille.. :p
Turvotus: +
Sf-mitta: 30 (24) ..hihihi.. neukkutäti sano, että voipi olla mittaaja erokin.. nyt ei ollu mun omaa neukkutätiä kun hän on edelleen sairaana mutteivat kehanneet enää siirtää mun aikaani eteenpäin niin hän sitten hoiti mun asiani. :) Sanoi, että voipi olla että laskeekin niinku yleensä tekee, mutta pompsas aika hyvin YLI yläkäyränkin. :LOL: ja mitä hän käsituntumalla sai tunnettua niin jätkä ei ole mikään rääpäle, vaan ihan hyvän kokoinen vauva jo. :) Joten sen tietää siitäkin, että kyllä siellä on kasvua tapahtunu. :heart:
Sykkeet: 130-140 (144) ...sillä hetkellä kun alko kuunteleen, jätkän syke oli 180. :LOL: Pieni jumppatuokio oli menossa.. ja samantien kun rauhottu, laski sykekin nätisti. Eli sydän hyvässä kunnossa. :heart:
Liikkeet: ++
Tarjonta: Rt? -> eli ei ollut täysin varma, ollaanko siellä käännytty oikein päin, mutta sydänäänet kuulu ainakin siltä kohdalta, ettei väärinpäinkään enää pitäisi olla.. mutta eipä tässä kiirus vielä sen kanssa olekaan. :)

Ainoa siis mitä nyt oli, oli tuo proteiini pissassa, jota seurataan. Mutta jos tosiaan oma olo on hyvä, niin ei huolta ja sanoi että jos kovasti alkaa asia huolestuttaan, voin heti ens viikolla käydä antamassa näytteen että katotaan uudelleen.

Ens viikolla onkin sitten se lääkäri torstaina, het aamusta. Pikkasen meni yli "puolenvälin" tarkastuksen, mutta ei se oo nii justiinsa. Pääsen kuitenkin sille mun suosikki lääkärilleni!!!! Ellei sitte sekin satu olemaan jossain... :/ Toivottavasti ei.. hän on niin ihana!

Tämä oli nyt tämmönen omanapanen teksti, mut aattelimpa infota miten mulla neuvolassa meni.

Sartsa ja pähkis 28+2 :heart:
 
Sartsa83 Onnea hyvistä neuvolakuulumisista! Kiva kuulla että kaikki oli hyvin ja tsemppiä että saisit sen mukavan lempparilääkärin. Meillä on kans tosiaan ens kerralla lääkäri ja se on kuulemma sama kuin ekalla lääkärikerralla. Mä en kyllä tykännyt siitä yhtään. Se oli ihan turpa kiinni koko ajan eikä yhtään selittänyt eikä kertonut että miten meni. Muutaman kysymyksen esitti ja se oli siinä. JOtenkin yrmyn oloinen. Siltä pitäs nyt sit uskaltaa ens kerralla kysyä, että viittiskö se vähän yrittää nähdä sitä sukupuolta. Sit kesällä joudutaan kerran käymään sijaisella kun oma terkkari on lomalla.

Mut se on kiva että kun meillä vaihtu laskettu aika elokuusta syyskuuhun niin päästän synnytysvalmennukseen jota tuo meidän "neuvolatäti" pitää. Muuten ois ollut joku vieras. Kivempi jotenkin niin kun on jo tuttu ihminen.

lauru ja masukki 24+4
 
Sartsa Heh, niinhän se taitaa mennä että toiset näyttää aina paljon pienemmiltä kuin ite :LOL: No ei nyt haittaa, meillä on lupa olla isoja! :D Joo, tohon turvotukseen varmaan vaikuttaa myös tää kuumuus. Mä en pysty auringossa edes olla. Tai ainakaan pitkiä aikoja. Tuntuu että keho imee kaiken sen kuumuden ja tulee kauhen tukala olo. Varjossakin on niin kauhean kuuma olla!! No, ei saa valittaa nyt kun vihdoin tuli kesä kamalan ja pitkän talven jälkeen :)

Ei mullakaan siis mitää kummempaa himoa ruokaa kohtaan ole, mutta nyt on pakko syödä paljon, koska muuten tulee paha olo. Eli siis vähän niinkuin väkisin joutuu itteensä ahtamaan sitä ruokaa. Parempi se kyllä niin on, mielummin syön paljon kuin kärsin pahasta olosta :) Niin, en mäkään usko että tästä painon noususta mitään haittaa mulle on. Sulla painonnousuun tällä hetkellä vaikuttaa varmaan aika paljon se turvotus. Ja tietty mullakin, ei kai se pelkällä syömisellä voi nousta monia kiloja viikossa? :D

bubunen Kiitos! :heart: Kyllä sä painon perusteella myös siro olet :) Mullakin maha ruvennut levenemään. Kasvaa nyt ehkä enemmän tuonne sivuille. Ehkä sen takia en tunne itteäni niin kovin pineneksi :D Sulla painonnousu on sit varmaan aika samoissa lukemissa kuin mullakin. Tai muistaakseni mullakin oli noilla viikoilla suunnilleen saman verran painoa tullut kuin sulla nyt. Nyt mulla on viime vaaka käynnin perusteella tullut 15kg yhteensä :D

Niin mä vähän arvelinkin tosta unesta, että liittyy jotenkin niihin pelkoihin. Ja muutenkin kun on alknut synnytys pyöriä mielessä paljon. Ja ne sitten tulee uniin, aika inhottavalla tavalla kuitenkin välillä :(

Heh, niin se on tosi hauskan näköistä kun vauva liikkuu mahassa :) Ja tuossa vaiheessa minäkin huomasin sen liikkeiden voimistumisen muistaakseni. Nyt tässä vaiheessa sitä jo toivoo että ne liikkeet vois olla vähän hennompia :D Mä olen muuten kehitellyt myös tuon ihan saman huolenaiheen, että mitä jos ei sf-mitta olekaan kasvanut! :LOL: En tiedä mistä tollanenkin voi tulla, mutta mulla myös on se "pelko". :D

Voi kurjuus miten kävi kissalle! :( Toivottavasti jääpalat ja rasvat auttaa sitä sitten :heart:

Omaa. Tänään mulla siivouspäivä, täytyy parvekekin taas siivota kun on täynnä siitepölyä. Meillä oli vaunut parevekkeella ja arvatkaa vaan oliko nekin sit ihan siitepölyssä kun noi koivut levittelee ne kaikki suoraan meijän parvekkeelle!! Sai "vähän" putsailla niitä sen jälkeen. Nyt otettiin ne ihan suosiolla sisälle sieltä :D Sama kävi pyykeille, jotka oli ikkunan vieressä kuivumassa koko päivän, ja ikkuna siis oli auki. Ei kun uudestaan vaan koneeseen! Ja mulla nenä tukossa ja silmät kutisee tosta perkeleen pölystä!! Ärrr! :headwall: :headwall:

33+1 :heart:
 
En tiedä kuinka moni teistä vielä käy tuolla haaveilijoiden puolella, Sartsa nyt ainakin. Eli mä taidan olla siirtymässä teidän puolelle!! :heart: Pari haamua tullut testeihin tällä viikolla, viikonloppuna ja huomenna jatkuu testaus, ja toivotaan että viiva vahvistuu jotta pääsen siirtymään teidän seuraanne!

Ihanaa kun teillä on jo raskaudet noin pitkällä! :heart:
 
neulainen tuhannesti onnea, ja toivotaan että se plussa siitä vahvistuisi!!! :hug: :heart: tänne puolelle on aina ovet avoinna!! :D

siili hyvä että sait sitä saikkua! ja älä turhaan arkaile, vaikka ne kirjottais sitä vielä lisääkin... aina parempi mitä paremmin sä voit!! :hug:

bubunen voi teidän kissa-parkaa!!! :'( toi on kyllä kauheeta kun nuo eläinraukat eivät pysty omista tuskistaan kertomaan... :( ja mä voin niin tuntea ton sun tuskan tuosta valaana olemisesta, vaikka tosiaan mun silmään sä et kyllä valaalta edes näytä!! painoa ei ole mulle tullut lisää kun ehkä 6kg, mutta olo on kyllä jotain ihan muuta. ja sit vielä kun helteet pukkaa päälle ja vaatetusta pitäis vähentää, niin kyllä hävettää "esitellä itteensä"... :LOL:

jendde hyvä jos oot saanu hb:n nousemaan!! :) ja on se kiva kuulla, että toiset voi syödä ihan huoletta vaikka kuinka ja paljon... :p mä täällä kärvistelen, kun en kesähelteellä voi edes jätskiä syödä... :/

sartsa hyviltä kuulostaa neuvolakäynnin "tulokset"! eipä tuosta proteiinista kannata kauheesti murehtia, niin kun et aikonutkaan! ;)

lauru teillä nyt pikkuinen ei millaan haluu paljastaa sukupuoltaan!! :LOL: ehkä haluu säilyttää salaisuuden! ;) mullahan tuo hb oli kans tuon 101, vaikka söin 2 rautaa päivässä. meni pari viikkoo, niin oli alkanut tehota, ja nyt viimeksi oli 120. silti oon ollu tosi väsyny, eli ei se hb kaikilla vaikuta tuohon väsymykseen, niin kuin ei aikanaan vaikuttanu mun siskollakaan, vaikka oli alhainen hb. yksilöllistä sekin. =) hyvä kuitenkin että sun oma olo on hyvä! vaikka eilen mateleen jouduitkin... ;)

ON: sairaslomaa melkein viikko takana, ja on ollu työn ja tuskan takana saada aika kulumaan... eilen ja tänään on supistellu toooooosi paljon, joten mitään kauheita urheilusuorituksia ei ole tullut tehtyä... ja sit jotenkaan en osaa nyt olla mikään älytön auringonpalvojakaan, joten eipä tuu makoiltua tuolla auringossakaan. :| mutta kaipa tähän olemiseen sitten tottuu... tänään mulla on kasvohoito, joten pääsen vähän hemmottelemaan itteeni! ja tietty suomen peli... :p :D

olikohan vielä jotain...? en ainakaan muista, joten palaillaan myöhemmin!! :wave:

31+4 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
lauru kiitos... voi pöh sanon minä! Harmi et saat tommosen yrmyn lääkärin. :( Mulla oli kans ekalla lääkärikäynnillä sellanen enkä oikein tykänny myöskään.

jendde juu niinhän tuo taitaa turvotus vaikuttaa meillä molemmilla ja monella varmasti muullakin painonnousuun. Juu ja ite en kans siedä pahaa oloa, joten parempi syödä kun tuntea pahaa oloa. Tosin, nyt ei oo ylenpalttisesti maistunukaan tuo ruoka. Eikä ollu oikeen nälkäkään.

Juu toi siitepöly on nyt kaikkialla. Meilläkin sitä on sisällä kun tuuli tuonut avoimesta ikkunasta. Onneks ei vielä oo niitä vaunuja täällä. En muutenkaan tiiä mihin me ne täällä tungetaan, kun tähän me nyt sitten kuitenkin jäädään. Ei oo vaihtoehtoja. :/ Täytyy kehitellä niitten vaunujen kanssa jotakin.

neulainen kiva saada sut tänne. :heart: juu, testaile nyt rauhassa ja ilmottele sitten itsestäsi. :hug: :heart:

bambina juu, mitäpä sitä suotta ressaamaan.. monella ne tuntuu johonki väliin raskautta olevan positiivisena mut sit ne seuraavalla kerralla onkin jo normaalisoituneet eli pissa on täysin puhdas. :)

Oi, kasvohoito oli varmaan ihana. :) Toista ei voinu sanoo suomen pelistä. Prkl. Mokomatki. No, ei maha mittää. Ei tullu tasan 15 vuoden takasta flashbackia. :p

ON: ollu tänään nyt illasta jotenki tosi nuutunu olo. Päätä särkeny, oikeaa polvea särkeny ja samoin jalkapöytiä ja varpaita jomottanu. Semmonen "hehkeä" kaikin puolin. :p :D Eikä suomen pelin lopputulos helpottanu yhtää! :LOL: No toivotaan että yöllä sais nukuttua ja ois helpompi olo taas huomenna.
 
Kiitos Sartsa ja bambina! Ihanaa jos saan vihdoin siirtyä tälle puolelle! :heart:

Olis mulla kysyttävääkin. Eli missään muualla ei tunnu mitään, paitsi jo pari kolme päivää sitten alkoi paha olo. Sellainen tosi etova fiilis, varsinkin aamupäivisin ja aina ruokailun jälkeen. Alavatsassa tuntuu siltä, että jotain siellä olis, mutta ei kuitenkaan kipuile. Ja jo oviksesta lähtien mulla oli kyllä sellainen fiilis, että tää kierto ois SE kierto. Eli senkin takia mä vielä vähän epäilen, koska jotenkin nyt tuntuu että kaikki ois mennyt jotenkin liian hyvin :D

Ensin valitetaan miten hankalaa on raskautua, ja sit kun sitä plussaa alkaa näkymään, niin sitten se tuntuukin jo liian helpolta :p

Ehkä sitten ensi viikolla virallisesti liityn teidän seuraan, jos se viiva nyt alkais tummumaan. Ei millään jaksaisi odottaa huomisaamuun taas ton testaamisen kanssa!
 

Yhteistyössä