~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Siili Liittyminen ei velvoita mitään, mitään ei ole pakko ottaa mitä sieltä lapsen syntymän jälkeen tulee ja koska tahansa voi sanoa hei hei koko firmalle. :) Se siinä parasta onkin ja maksutta sai tuon vauvakirjan, pienen satukirjan, pienen pehmokoristeen es. vaunuihin, kutsukortteja (pohjia) noin 6-10kpl kirjekuorineen... hmm.. olikohan vielä jotain muuta. En nyt muista. Mutta paljon tuli ja kaikki maksutta. Ja tuossa kun on parasta, että siihen juuri saa kirjottaa odotusajan tuntemuksia ja kuulumisia, missä isä ja äiti tapasivat, milloin muuttivat yhteen, menivät naimisiin, isän ja äidin tarinat erikseen, kuvat pienenä, isän ja äidin yhteinen kuva, paikka jossa asuttiin kun tämä pienokainen syntyi... siellä on NIIIN paljon kaikkea mitä voi ennen pikkusen syntymää kirjotella.. ikinä en oo moista nähny vauvakirjoissa. :heart:

jendde Yhdyn Siilin sanoihin.. oisin kans niin repiny peliverkkarini moisesta touhusta! Onneks tosiaan oli avaimet palautettu.

Voi bambina!!! Olipas ihania uutisia!!! :hug: :heart: Voin kuvitella miten huvittavalta toinen on näyttäny tuossa asennossa. :LOL: Otahan nyt rauhassa sitten niitten supistelujen kanssa. :heart: Toivottavasti kylpyläreissu on rentouttava. :heart: :hug:

ON: Mä sain pitkästä aikaa nukkua vappuaaton ja vappupäivän välisen yön (eli viime yön) 10 tuntia! Mies jäi veljelleen yöksi, kun pojat ottivat soppaa ja itse en sitä kupittelua jaksa katsella. Kaiken lisäksi koko meidän rapun asukkaat olivat vapun vietossa jossakin, paitsi yläkerta ja sain nukkua rauhassa koooookooo yön. :heart: Ihan huikeeta oli herätä aamulla. :D Mut sit onkin särkeny koko päivän päätä kun nukuin jossain ihme kiemurassa ja jokseenkin ollu silti ärtyny olo. :D Mikä lie hormonipiikki tälle päivää vaikka unet olikin makosat. ;) :whistle:

Sartsa ja pähkinä 25+4 (ihan kohta 25+5 :p ) :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa Liityinpä minäkin vakirjan jäseneksi, eli sitä ihanaa vauvakirjaa odotellessa.. :p :)
Hyvä, että sait nukuttua! Se on kyllä niin luksusta kun joskus saa/onnistuu nukkua pitkään.

Vähän ällötysjuttua.. Ensinnäkin onko kellään muulla limakalvot kuivuneet? Mulla on alapäässä limakalvot ihan törkiän kuivat!! Vessassakaan en voi pyyhkiä vaan joudun taputtelemaan wc-paperilla, kun muuten sattuu. Ja välillä tulee wc-paperiin tippa verta, kai siellä on jotain kuivuudesta johtuvia haavaumia. Inhottavaa. :/ Kävin äsken apteekista hakemassa Ceridal-ihoöljyä, jos se vaikka auttais. Samaa öljyä voi sitten käyttää myös mahan rasvaukseen, imettäessä nänneihin ja vauvan ihon hoitoon eli ilmeisesti kätevä tuote!

Ja sit toinen juttu.. Eilen illalla pupuiltiin miehen kanssa. Aika pian sen jälkeen mulla lorahti ihan kirkasta nestettä alushousuihin ja tänäänkin sitä on aamusella lorahdellut muutamaan otteeseen. Kaipa se oli jotain "jälkimaininkeja", mutta se oli ihan kirkasta ja vetistä niin ehdin jo pelästyä, että nytkö mun lapsivedet alkoi tihkua! :| Jos sitä nyt vielä lorahtelee niin sit pitää jo soittaa kyllä sairaalaan ja kysyä, että pitäiskö tulla näyttäytymään, mutta nyt en ole (ainakaan kovin) huolissani kun nyt se on loppunut. Ekaa kertaa kuitenkin tuli sellainen fiilis, että mitä jos vauva syntyykin keskosena..? Vaikka kirjoittelin tuolla aikaisemmin, että Suomessa on tosi hyvä keskoshoito niin sais Känkkis nyt vielä pysyä masussa aika monta viikkoa.. :heart:

Kävin tänään apteeksissa ja kaupassa tuossa noin kilometrin päässä ja hyvä että pääsin kotiin kun maha meni niin kovaksi ja sattuikin vähän. Kävelin sitten sellaista vauhtia, että oikeasti mummotkin meni ohi, mutta ei pystynyt kävellä nopeammin. Oon kyllä jo niin raihnainen! :LOL: :LOL:

Nyt kannustamaan Suomea! =)

Siili & Känkkis 24+4 :heart:
 
Sartsa83
Siili Nonnii.. saat sinäkin tuon ihanan kirjasen! :heart: Juu tuo ceridal öljy on ihan huikeeta tavaraa! Ite julistan sen nimeen ehdottomasti. Pitäs ostaa uus puteli kun vanha meni ja loppu ennen aikojaan. :D Sitä pystyy käyttää myös korvavaikun pehmittämiseen ja kuivien kohtien rasvaukseen. Että todella monipuolinen tuote on kyseessä.

Ja kuivumisesta.. täällä on samaa havaittu. Jokseenkin tulee valkovuotoakin paperiin hetkittäin, mutta kirvelee pyyhkiessä ja huomaan selvästi että alapään ihon pinta on hieman haavoilla. Siihen auttaa myös bebanten (testattu on!), mut toi ceridal on hyvä tossa raskauden loppupuolella käyttää välilihan hoitoon.. eli kun se alkaa venyä ja paukkua, niin se venyy kuulemma paremmin ton ceridalin avulla. :)

Tuo lorahtelu voi myös olla ihan valkovuotoa, vetistä sellaista. Sitäkin sattuu raskaana ollessa. Ja sitä varten monet hankkivat myöskin pikkuhousunsuojia. Mutta tarkkaile ja kuten ite sanoit, otat sitten yhteyttä sairaalaan niin tarkistavat tilanteen siellä.

Hihihih.. mä ajattelen IHAN samoin itestäni! :LOL: :p Mut tämmösiä me mammat mahojemme kanssa ollaan. ;) Kuin pieniä raihnasia mummoja. :p Mistä me loppu viimein saamme ottaa niin ilon irti, koska me ollaan oikeasti nuoria ja tää on vain tilapäinen tila. ;)

Jees.. nyt RUOKAAAAAA!!! Nakkeja, lihapullia ja ranskalaisia! NAMSKIS! ;)

Sartsa ja APINA :LOL: :heart: 25+5 :heart:
 
kotiuduttu ollaan kylpylästä!!! :heart: oli kyllä ihanan rentouttavaa ja mukavaa polskia, mutta eihän siellä kylpylässä nyt kaksi aikuista ihmistä moneksi tunniksi tekemistä keksi, mutta siltikin...ihanaa oli!! :D :heart:

hmm...mitähän sitä taas kommentoisi kun tuntuu että tekstiä tulee niin nopeesti ja sit ei ehdi ja jaksa kaikkee kahlata läpi...

siili tuolla heinäkuisissa kun oli yhdellä mennyt ne vedet, niin moni kyseli siitä että mistä voi tietää, niin se sanoi että hän tiesi ainakin siitä kun oli joutunut vaihtaa kolmet alushousut saman päivän aikana pikkuhousunsuojista huolimatta, joten jos niin reippaaksi yltyy niin sitten voi jo ajatella että on tosi kyseessä. mutta voi sitä vähemmänkin tulla, joten oo kuitenkin nyt tarkkana!! toivotaan että on vaan valkovuotoa!!! sen takia moni siitä siellä kyselikin, kun sanoivat että valkovuoto on lisääntynyt ihan hirveesti ja miettikin että mistä erottaa kumpi on kyseessä...

siili ja sartsa juu kyllä tuon vauhdin huuman on kokenu varmaan itse kukin!! :LOL: oon tässä monesti kävelly tota samaa lenkkiä kun on juuri sopivan pituinen niin koko ajan aika vaan pitenee. ei kunto oo mitenkään kauheesti laskenu (joo joo!!! :LOL: ) mutta kun heti tuntuu vatsassa jos yrittää vähänkin nostaa vauhtia. oonkin siis tyytyny vaan sellaseen sunnuntai-lenkkeilyyn...tylsäähän se on, mutta en haluu enempää noita supistuksia! nytkin tolla lenkillä varmaan 4 krt supisti vaikka vauhti ei ollut kova. mutta viimeksi ainakaan supistukset eivät olleet tehneet mitään tuhojaan, joten oman kunnon ja tunnon mukaan sitä voi ihan hyvin vielä reippailla, ja niin aion tehdäkin! :D

niin, ja vielä POKS 29+0!!!! :heart: :heart: :heart:
(mihin katos viikot 18-25???? :eek: :D )
 
Sartsa83
bambina Mahtavaa että oli noin hyvä kylpylä reissu!!! Onnea poksumisesta ja mahtava asenne sulla!! Mäkin aion liikkua vaikka mikä ois! Huomenna aamusta easyxyclingiin eli pyöräileen! :) Siellä kun ei tarvi varoa mahaansa eikä miettiä että minkä liikkeen tekee kun johonkin ei pääse. :p :LOL:

Jepajee!!! Hyvillä mielin uuteen viikkoon!!!!!

ps.. bambina.. niin ne viikot vaan menee ohi silmien että suhahtaa. ;) :D
 
tänään supistellu toooooosi paljon, vaikka en oo mitään raskasta tehnykään ja kävelynkin jätin sen takia väliin... :ashamed: töissä ei ollu vielä mitään mutta annas olla kun pääsen kotiin niin johan alkoi!! :kieh: saas nähdä nyt miten huominen päivä töissä... :/
 
Sartsa83
Se on kun sä rauhoitut kotiin, niin lihakset alko supisteleen. Töissä niitä joutuu kuitenkin jännitteleen ja koti on yleensä paikka jossa rentoudutaan. Koitahan nyt levätä ja jos tuo jatkuu niin sitten katsoa, jäisitkö saikulle. :hug:
 
Lauru sepä se, kohdunpohjankorkeus. Oon tuosta kummiasiasta samaa pohtinut, että on vähän sääli, että kaikilla alkaa olla niin paljon kummilapsia, koska silloin kummiudesta katoaa vähän idea... Koska onhan se melkoinen tosiasia, että kovin moneen lapseen ei millään ehdi ja pysty luomaan läheistä suhdetta. Itselläni on kolme kummilasta, mutta periaatteessa vain kaksi, koska tämä kolmas oli ex-mieheni siskon lapsi, ja ex-mieheni pyynnöstä en ole tekemisissä hänen kanssaan (suostuin pyyntöön, koska ero oli hänelle vaikea enkä halunnut vaikeuttaa hänen ja hänelle tärkeän ihmisen suhdetta). Ja tämä kaksi "aktiivikummilasta" tuntuu olevan aika hyvä määrä, kummankin kanssa ehtii olla paljon tekemisissä ja tulla läheiseksi. Mutta kai sun lapsilla voisi sitten olla samat kummit kummallakin?

Sartsa onpas Pähkinällä ihanat villavaatteet :heart: Hei Sartsa miten sä liityit tohon Vau -kirjoihin? Teitkö jotain erityistä? Kun mä mun mielestä täytin siellä netissä sellaisen jonkun liittymiskaavakkeen jo joskus raskausviikko 8 tienoilla, ja siitä piti tulla jotain kirjoja... Ei ole kyllä kuulunut, ja on siitä nyt jo 4 kuukautta..?

Siili Toivottavasti olet jaksellut hyvin pitkiä päiviä, voimia!! :hug: Mä olen myös ihmetellyt palvelujen kirjavuutta eri kuntien välillä. On se kumma kun pienessä Suomen maassa, jossa pitäisi olla tasavertaiset ja hyvät julkiset terveydenhuoltopalvelut, on kuitenkin valtavaa vaihtelua paikkakunnasta riippuen! Jos vertaan vaikka pelkästään Turkua ja naapurikunta Kaarinaa, niin Kaarinassa on neuvola alusta asti kerran kuukaudessa, ja (perhe- ja)synnytysvalmennuksia 4+5 kertaa, meillä Turussa vastaavasti neuvola n. 6-8 viikon välein ja 3 synnytysvalmennusta. Eikä meillä neuvolassa tosiaan mitään ultrauslaitteita ole, toisin kuin Kaarinassa. Ja sit taas Helsingissä neuvola vain 8-10 viikon välein ja ei synnytysvalmennusta ollenkaan... Että et todella ole ainoa joka ihmettelee, ilmeisesti kunnan taloustilanne (tai kunnan rahanjaon priorisointi) on se suurin määräävä tekijä..?

Siili meidän neuvolan synnytysvalmennuksessa sanottiin, että lapsiveden tihkumisesta/vuotamisesta ei pitäisi voida erehtyä, koska sitä ei tule vain silloin tällöin tai joinain päivinä, vaan sitä holahtelee kyllä sitten koko ajan ja ilman "taukoja". Terkkari sanoi myös, että jos useammat kuivat pikkuhousut pitää vaihtaa putkeen, niin sitten voi olla lapsivettä. Mutta jos huolestuttaa, niin eikö neuvolassa (?) pitäisi voida tehdä joku sellainen lapsivesitesti?

Bambina ihanaa, että 4D oli hyvä kokemus ja pikkuinen oli varmaan tosi suloinen siellä :heart: Ja tosi kiva että sait rentoutua kylpylässä, täällä meidän naapurissa Caribiassako olit? :) Jos, niin kävittekö muuten katsastamassa Turkua? Koita ottaa töissä vähän kevyemmin jos suinkin voit, tai mieti pientä huilitaukoa noiden supistelujen takia... Jaksele ja pidä hyvää huolta itsestäsi :hug:

Jendde jej, sä tuletkin nyt varmaan seuraavaksi palstalle sieltä uudesta ihanasta kodistasi... :heart: Onnea vielä uudesta kodista ja toivottavasti muutto meni hyvin!

Kävin tänään neuvolassa lääkärin tarkastuksessa, kun viime viikolla terveydenhoitaja oli sitä mieltä et kohdunkaulan tilanne olisi hyvä tarkastaa. Samalla lääkäri sit kyseli mun voinnista. Jouduin sairaslomalle kahdeksi viikoksi... :| Lähinnä siksi, että mua supisteli niin paljon viime viikolla, ja vielä sairaslomalla levossakin, ja siksi et kohtu oli niin kipeä ja väsyneen tuntuinen koko viikon. Kohdunsuu oli ihan kova ja ylhäällä, mutta hän ei kuulemma yltänyt tutkimaan kohdunkaulaa, joten ehkä siksikin varotoimenpiteenä tämä sairasloma. Kysyin, että onko pakko, ja lääkäri sanoi, että kyllä hän nyt kuitenkin suosittelee lämpimästi. Joten saikulla ollaan, ja ehkä hyvä niin koska kävely tekee kyllä tosi tiukkaa ihan pieninäkin annoksina. Kaiken pitäisi kuitenkin olla hyvin, koska lääkäri sanoi että kun kohdunsuu on noin kova, niin tuskinpa kohdunkaulakaan voi olla lyhentynyt.

Ja sitten annoin miehelle isyyspakkauksen, ja hän oli ni-in iloinen siitä :heart: Siinä oli nyt sitten lopulta seuraavat asiat: Kirja vauvan kehityksestä, sarjakuvakirja isäksi tulemisesta, Italian maajoukkueen body ja sukat, I :heart: dad -sukat ja pipo, Kylpypyyhe ja -öljyä, 2 suloista tuttia, kolmen lelupallon setti futiksen opetteluun, miehen suosikki jälkiruokaviinipullo, pikkusikareita, suklaata, korvatulppia, 2 banaanileivosta ja Beef Jerkyjä... :) :) *innoissaan*

Halaukset!
Bubunen ja neitiVonkale 23+1
 
Sartsa83
bubunen Mä tein saman homman ja sainkin sieltä "Lapsen syntymä" ja "lapsen kehitys" -kirjat heti alkuun. Sit mä täytin noista vauvakirjoista ja muista erikseen semmosen tilauslomakkeen, jolla mä sitten niinkö kongreettisesti liityin tohon kerhoon. :) Tuli sitten noiden ilmasten tuotteiden mukana kirje jossa toivotettiin tervetulleeksi. Ja sähköpostiin tuli sillon heti postia, jossa kerrottiin ettei kerho velvota mitään ja voi peruakin paketteja jos ei halua tai tarvitse jotain. Ja ota sinne yhteyttä jos muuten ei ala tapahtuun mitään. Onhan toi aika outoa että jo 4kk menny siitä että liityit sinne. :eek:

ON: On nyt saanu nukuttua ihan kivasti tässä ja ollaa menty hyvillä fiiliksillä. :) Tänää pääsee hakemaan äippäpakkauksen. Jänskää, kumpi sieltä tuli... mut toisaalta jo ihan sama. ;)

Sartsa ja pähkis poks 26+0 :heart:
 
Moi kaikille! En nyt ehdi kunnolla kirjotella kun on koko ajan hommaa ja tekemistä täällä uudessa kodissa eikä edes malta pelkästään koneella istua :D Muutto meni hyvin ja nyt alkaa remontti täällä.. Keittiö on pöytää vaille valmiina jo, mutta muuten täällä on kyllä vielä ihan hirveän näköistä. Mutta kaikki aikanaan ja pikkuhiljaa :) Tänään tulee parvekkeen siivojat siivoamaan tuon kamalan näköisen parvekkeen. Toivottavasti lähtee lika irti.

Anteeksi kun en nyt kenelleekään erikseen kommentoi, mutta luin kyllä tein kaikkien kuulumiset ja käyn niitä täällä lukemassa vaikken ite ehtiskään kirjotella :heart: Onneks tää muutto rumba tästä kohta varmaan tasottuu niin pääsee taas "normaali arkeen". Oikein mukavaa päivää kaikille ja halaukset! :hug:

30+6
 
Heips,

nopeasti vain raportoin, että soitin tänään Kelaan kun ihmettelin mikä kestää mun äitiyspapereiden käsittelyssä. Kuulemma on sen verran jonoa, että 2 viikkoa papereiden perille tulosta kestää käsittely ja kun päätös on tehty niin pari viikkoa menee ennen kuin äitiyspakkaus tulee. Eli jos nyt lähettää paperit Kelaan, äippäpakkaus tulee noin kuukauden päästä. Mä en jaksais odottaa!! :|
Sitä en kysynyt jakavatko jo uutta vai vieläkö on vanhaa paljon jäljellä, mulle kun ei ole väliä kumpi tulee. Tulis vaan nopeasti. ;) :D
 
bubunen juu turkkuses käytiin, sehän on mulle kun toinen koti!! :heart: :heart: :D äidin puolen suku asuu siellä ja aikanaan vietin kaikki kesäni siellä. ja just miehelle sanoin että tietynlainen haikeus iskee aina kun sinne menee, kun ei haluais lähtee pois... :D
ja joo, yritän ottaa rauhallisemmin, mutta tänäänkin kyllä sama meininki jatkui vaikka en tosiaan mitään raskasta tehnyt. :ashamed:

siili eilen oli joku heinäkuisista saanut pakkauksen ja oli ollu vielä vanha.

niin, ja bubunen kannattaa varmaan soitella tai laittaa mailia tonne vau-kirjaan, koska olis kyllä ehdottomasti pitänyt tulla jo!!!

ON: supistusten keskellä jatketaan... :ashamed:

29+2 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
jendde Hyvä että muutto sujui hyvin! Kirjottelet sitten lisää jahka ehdit, no hätä! Kunhan saatte nyt kämpän kuntoon ja toivottavasti parvekekin siistiytyy! :)

Siili Juu siinä kestää oma aikansa, mutta sä varmasti saat sen 2010 pakkauksen! Mieti sitä! :) Mä sain kuitenkin ton 2009 pakkauksen... hain tänään postista.

Tuo HARMAA kalansuomu haalari on NIIIIN kamala! Anteeksi mutten kestä sitä.. mä en mahda tälle mitää. :/ Onneks saatii kummipojan vanha haalari 2008 pakkauksesta. Se on kiva.

ON: Tänää ollut taas ihana päivä.. annoin miehelle isyyspakkauksenkin niin toinen alko itkemään ilosta. :heart: Tuli niin ihana olo kun yllätys oli mieluinen ja toinen niin otettu siitä että hänkin sai oman pakkauksen. :heart: Siinä sitte sylikkäin itkettiin kumpainenkin. :heart: .. Pettymys on silti suuri tosta ä-pakkauksesta. En mahda sille mitään. :ashamed: Hävettää.

Sartsa ja pähkis poks 26+0 :heart:
 
Jospa sitä taas kertoilisi kuulumisia... oma napa ensin!

Olen nyt sitten virallisia papereita vaille valmis opiskeluideni suhteen. Nyt odotellaan publiikkia (ja sitä ennen rakenneultraa) töiden parissa. Kaksi viikoa mennyt ja mukavaa hommaahan tuo on ollut. Paljon on kyllä oppimista että mikä minnekin suuntaan menee ja millaisia papereita ja todistuksia kukin tarvitsee.

Sain tänään kuulla, että kaveripiiriin on tullut lisää plussatestin tekijöitä. Itse tuleva äiti oli hieman pettynyt, että miksi juuri nyt, mutta pitää lapsen nyt kuitenkin aikoo. Nyt sitten odotellaan pysyykö sikiö menossa mukana. Musta onkin ollut hieman tylsää olla se ainoa vatsakas neito kaveripiirissä, kiva et saa puheseuraa näistä asioista. Musta olis tosi hienoa, että muksut on sitten melko saman ikäisiä, varsinkin kun alustavasti olemme pyytäneet tätä kyseistä nuorta neitoa kummiksi.

kummiasioista puheen ollen. Meillä on kummit melkein jo päätetty ja pyydetty. Toinen on tosiaan mun hyvä kaveri ja toinen tulee lapsen isän sukulaisista kait. Omia siskoja en raaski kysyä, kun heillä on niin monta kummilasta jo ennestään ja sitten nuo juuri ripiltä päässeet siskon lapset saisivat mun puolesta hieman vielä kasvaa ilman kummivelvotteita :)

Äitiyspakkauksesta Mä tykkään ihan molemmista, mutta mä varmasti saan sen 2010 version. Tuohon on niin paljon vielä aikaa. Onneks sä Sartsa sait sen 2008 vuoden pakkauksen haalarin, niin ei sitten tarvitse kalansuomuhaalaria käyttää, hih :)

Isyyspakkauksesta Mulla oli vakaa aikomus tuollainenkin kyhätä, mutta nyt on hieman jäänyt tekemättä. Ehkä mä alan kyhäämään sitä tästä kohta puoliin. Tiedän kyllä mitä siihen aion hankkia, mutta ei ole vain saanut aikaiseksi tehtyä mitään. Sisältöäkin olen hieman hahmotellut, mutta nyt sitten tarvitsisi karsia ideoita vähän.

terp+pikkuriikkinen 19+4
 
sartsa ihanaa että miehesi oli noin otettu tuosta pakkauksesta!!! :D :heart:
ja siis toki voit olla pettynyt pakkauksesta, jos siltä tuntuu. mä en ite vaan sillee osaa ehkä samaistua, koska tiesin jo etukäteen sen, että sieltä tulee tavaraa, mille ei varmastikaan löydy käyttöä missään vaiheessa ja jotain mikä ei kaikkia miellytä. ja sit toisaalta jos ajattelee, niin kuinka kauan nuo vaatteet mahtuu sille vauvalle, eli eipä ne kaiketi kauaa siinä nurkissa pyöris ehkä muutenkaan... tai näin mä oon sen yrittäny ajatella. ja kun kuitenkin sitä tulee ite hankittua sellasta tavaraa mistä tykkää, niin ehkä muutaman hyvän käyttötavaran voi suodattaa, vaikka se ei just ehkä omaan makuun istukaan.
enkä nyt siis todellakaan tarkota mitenkään pahalla! mutta ite vaan oon onnellinen siitä että asiat on näinkin hienosti että edes jotain saadaan. ja tietty tärkein asia mitä saadaan on oma ihana pikku vauva. oon tosi pahoillani, jos jotenkin loukkaan, mutta on ihmisiä ketkä tekis mitä vaan, ottais vaikka sen kalansuomuhaalarin, jos vaan onnistuisivat tulemaan raskaaksi ja saamaan sen oman pikkuisen. joten ehkä asioita pitää vaan osata laittaa oikeisiin mittasuhteisiin. tää on mun mielipide, enkä tosiaan haluu loukata mitenkään, mutta näin mä ajattelen asioista, enkä nyt siis vaan tästä vaan ihan yleisestikin. mutta siis joo, kyllä mäkin voin sanoo, että siellä uudessa pakkauksessa olis ollu ehkä muutama vähän kivemman värinen vaate, mutta toisaalta...ihan hyvä näinkin. :)

ja siis tosiaan sartsa haluun korostaa, etten todellakaan haluu mitenkään pahottaa sun mieltä. niin kun sanoin, saat tuntea ihan mitä haluat, koska jos mäkin jotain toivoisin voimakkaasti niin varmasti pettyisin, mutta tämä oli siis vaan mun mielipide, joten jätä se ihan omaan arvoonsa... ;)

ON: tää jäi nyt kisaleskeksi, kun mies lähti saksaan kattomaan lätkän MM-kisoja! ihan kiva olla kyllä vaan ihan ittekseenkin kun oon ollu niin tosi väsyny. saa ainakin olla ja kattoo telkkaa ihan rauhassa... :p viikon päästä perjantaina ä-polille aika sokereitten takia, jotka muuten nyt on ollu ihan kunnossa, onneksi! :) :heart: saas nähdä josko siellä vähän avautuis oloista ja supistuksista ym. josko heltiäis jo vaikkapa saikkua...ei olis sitten enää kun 3 vko töitäkään...saapi nähdä...

29+4 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
terp Niimpä. ;) :p

bambina Juu.. mä oon jo ihan sinut ton pakkauksen suhteen. :) Kaikki näyttää niin erilaiselta livenä. ;) :) Mut haalari on edelleen aika ällö. :p Ja on sitä niin paljon kaikkea muutakin vaatetta pikkuselle.. kyllä mä silti hyödynnän ä-pakkauksen vaatteita.. on ne loppu viimein aika kivoja. :) Enkä harmistunu sun sanoistas... jälkeen päin oma suhtautuminen tohon pakkaukseen noin kärkkäästi naurattaa, koska ei se oikeasti ole edes kamala.. jotenki sitä vaan.. noh, raskaana ollessa värimaailma muuttuu tietynlaiseks ja haluaa tietynlaisia juttuja lapselleen.. sitten sitä näki että tossa -09:ssä ei ollu niitä mitä haluaa... mutta nyt kun ne sai.. on ne ihan meijän näkösiä. :)

ON: Mulla on sekä huonoja että hyviä uutisia.. eka huonot.

Äiti soitti mulle tossa muutama tunti sitten ja kertoi että lääkärissä oli tullut taas huonoja uutisia. Syöpä leviää leviämistään. Nyt se on ennättänyt jo maksaan... nyt voidaan enää toivoa ettei se leviä entisestään ja että sytostaattihoidosta tulee olemaan tarvittava apu, koska millään muulla tuota ei saada kuriin. Äitiä kun ei voida leikata. Liikaa etäpesäkkeitä tiellä ja sitä myöten myös sisuskalut vaarassa. :'( Tää on aivan kamalaa.. miks juuri nyt? Äiti on niin innoissaan mummiksi tulosta ja toivoo niin kovin että saisi pojan hoitoon luokseen ja nyt pelkää ettei pystykään hoitamaan ja toimimaan mummin roolissa kuten haluaisi. Harmittaa äidin puolesta ja toivon että lääkärin ennusteet tulisi toteutumaan ja äiti tulisi toipumaan siinä määrin että tuo saataisiin kuriin ja äiti voisi elää suht normaalia elämää.. niin kun aluks pitikin kaiken mennä. Nyt kun se on edenny maksaan, voi olla että normaalia elämää ei ole, että koko loppuelämä on sairaalassa juoksemista ja kovien lääkkeiden käyttöä. *huokaa*.. ja kun äiti on ainoa mummi mitä tälle lapselle tulee olemaan. Miehen oma äiti ei ole hitustakaan kiinnostunut lapsenlapsistaan, joita nyt on tämän syntymään jälkeen kolme. Oma isäni taas ... meillä ei ole niin läheisiä välejä, joten en usko että isäni tulisi ottamaan poikaa hoitoonsa. Ehkä tulemme vierailemaan siellä, mutta ei isästä ole läheiseksi papaksi. Mieheni isä taas... siinä on pappa, mutta niin paljon kun hänelle haluisin poikaa antaa hoitoon, hänen alkoholinkäyttönsä estää sen. Kyllä hän voi hetken pitää sylissään, mutta ei päiväksi saati yöksi. Tämän tulevat kummit (joista toinen miehen veli) asuu saman katon alla miehen isän kanssa, joten siten pääsee pappakin osalliseksi hoitoa kun on on sitten kummit on siinä kuitenkin pääasiassa hoitamassa. Voi tavaton.. itse haluan uskoa positiivisiin tuloksiin äidin kohdalla, mutta olis suunnaton vääryys jos.... äh, en mä halua edes miettiä...

Sitten hyviin uutisiin.. meillä on nyt ekaa kertaa 4 vuoteen mahdoton trafiikki päällä. Kaikki haluaa yhtäkkiä tulla meille kyläileen. Yksi kaveri tuli tänään yllättäen vierailulle, lapsuudenystävä tulee huomenna aamulla kahville ja kummilastemme vanhemmat tulee lauantaina istuun iltaa. Ihanaa kun saa touhuta keittiössä ja toimia kerrankin emäntänä! Tein oikein tän kaiken kunniaks ite pannukakkua alusta saakka, ekaa kertaa elämässäni.. (kun ei ole ketään kellekä ois leiponu)... mies on välillä tehny meille kahdelle vaan levyllisen pannaria. Mut musta oli ihanaa leipoa kun saan tarjota sitä muillekin. :)

*huokaa*.. päätäkin alkaa taas särkemään kun väsyttää ja ja ollu sinällään raskas päivä raskaine uutisineen.

Sartsa ja pähkis 26+2 :heart: :heart: :heart:
 
sartsa hyvä etten kovasti ainakaan pahoittanut mieltäsi!! se on totta, että raskaana ollessaan monet asiat ehtivät muuttua matkan aikana useeseen otteeseen.
kovasti toivon jaksamista teidän koko perheelle äitisi syövän kanssa taistelemisessa!!! :hug: toivotaan, että jos ei täydellistä parantumista ole tapahtumassa, niin ainakin lisäaikaa tulee tarpeeksi ja hän ehtii olla mummina teidän pikkuiselle! :hug:
 
äitiyspakkauksesta vielä.. =) edelleen odottelen innolla sitä, tuntuu että päivät menee hitaasti kun sitä odottelee. :D ja mulla ei ole mitään väliä kumpi pakkaus sieltä tulee, kummassakin on kivoja vaatteita. oon ihan samaa mieltä bambinan kanssa siitä, että vaikka siellä olisi jotain mistä ei tykkää niin kuitenkaan niitä tavaroita ei käytä kauaa + itse ostetuista kuitenkin tykkää niin eipä sillä niin väliä jos seassa on muutama ei-niin-ihana tavara. ja kun itsekin joutui vähän aikaa odotella sitä positiivista raskaustestiä niin en koe voivani kauheasti valittaa äitiyspakkauksen sisällöstä vaan olen todella kiitollinen siitä, että saan sen koska se tarkoittaa sitä, että meille tulee vauva ja myös sitä, että suomessa on asiat aika hyvin kun valtio avustaa tuolla tavalla. :) mutta mäkään en tätä tarkoita mitenkään pahalla! :)

sartsa :hug: :hug: huonoista uutisista. todella ikävää! toivottavasti äitisi vielä toipuu ja saa viettää aikaa lapsenlapsensa kanssa.

bambina mukavaa kisaleskeyttä! ;)

ON: töissä tuli tänään ekaa kertaa harjoitussuppareita. 19.5. on neuvolalääkäri, sitä odotellessa täytyy kai vaan keventää töitä entisestään. jos lääkärissä sitten näyttää siltä, että supistukset ovat jotain tuolla alhaalla tehneet niin täytyy varmaankin sitten ottaa jo saikkua.
nyt nukkumaan.. :) huomenna lähdetään mökille ja lauantaina haetaan pinnasänky! mukavaa viikonloppua kaikille!

Siili & Känkkäränkkä 25+1
 
Voi herranjestas kuinka paljon tänne on taas tullut juttua! Eihän tässä pysy ollenkaan mukana kun ei hetkeen ite kirjottele :D Nytkään en ehdi paljoa kirjotella kun täytyy lähteä maalaan seinää kohta taas..

Sartsa Ai sä sait sit sen "vanhan" pakkauksen. No mutta kiva sentään, että sulla on se -08 haalari :) Mullakin itseasissa on se, ostin silloin joskus kirppikseltä. Kun se on munkin mielestä paljon kivempi kuin tuo kalansuomuhaalari :D

Paljon voimia ja iso halaus sulla äitisi tilanteen vuoksi :hug: Koita jaksella :heart: Toivotaan että lääkärin ennusteet sitten toteutuu. Ja että äitisi pystyisi elämään suht normaalia elämää ja olemaan mummi!

Tähän tää kirjotus sitten tais jäädä. Omasta navasta vielä sen verran, että tää remontointi taitaa pikkasen liian raskasta puuhaa mulle nyt. Kun pistää supistelemaan niin kauheesti. Yritän kuitenkin aina levätä mahd. paljon. Silti noita supistuksia vaan tulee :| Ei sitä haluais vaan makoilla kun olis tässä niin paljon tekemistä tän asunnon kanssa. Taitaa olla pää täynnä tätä remonttia jo kun eilen unohdin että mulla oli neuvola ja neuvolalääkäri ajat. Jäi sitten menemättä! Voe voe.. Vähän harmittaa nyt. Oli jo toinen lääkäriaika joka jäi käymättä. No onneksi mulla on 12pvä tossa uudessa neuvolassa aika. Ihan tavallinen neuvola kylläkin vain.

Nyt siis seinän maalaukseen! Mukavat päivät kaikille! :hug:

31+2 :heart: (Pari päivää sitten vaihtui viikkokin, jonka tajusin vasta tänään kun mietin että millä viikolla sitä nyt oltiinkaan :LOL: )
 
Sartsa83
Kiitos jendde ihanista lohduttavista sanoista. :hug:

Nyt kyllä otat rauhallisesti siellä! Tämä on käsky! Noh, varmasti saat uudessa neuvolassa varattua ajan sitten lääkärille jonka tunget joka paikkaan näkyville ettet vahingossakaan pysty unohtamaan aikaa. :hug: :heart:

Hihihi.. mulla on joka viikon kohdalla aina hetki vaikeuksia kirjottaa oikea viikko, kun on ihan et "täh, joko tää viikko jo meni.. täh.. oonks mä nyt muka jo noin pitkällä.." :D ... onnea siis viikkojen vaihtumisesta. ;) :hug:

Siili joo ja mä siis oon sun ja bambinan kanssa ihan samaa mieltä tosta ä-pakkauksesta. Jotenki sitä oli vaan niin vastakarvaan aluksi sen kanssa kun ei meinannu muka kelvata mun värimaailmaani. :p .. Mutta nyt kun sitä hypistelee ja kattelee, niin on se niin ihana.. ja toisekseen.. jos jostain ei tykkää, sitä voi käyttää vaikka varavaatteena. :)

Voi sentään.. sielläkin harkkasuppareita. Juu, noin kannattanee toimia ja iisisti vaan jos alkaa liikaa supisteleen. :hug:

ON: Mulla on tänää ollu ihan järjetön ärsytyspäivä.. tuntuu et kun nukun hyvin yön, oon päivällä hormonihirviö ja kun nukun huonosti, oon päivällä onneni kukkuloilla. :eek: :kieh: :ashamed: Ei pysty ymmärtään.. ja kun tuntuu ettei pysty kontrolloimaan näitä tuntemuksia.. ehkä tässä vaikuttanee paljolti myös äidin tilanne. Käsittelen sen jotenkin niin, että vihastun koko taudille.. ensin kun oon asiaa itkeny ja harmitellu. Järjen ääni sanoo päässä ettei mitään hätää niin kauan kun lääkärit lupaa hyvää, mutta silti sitä kuitenkin tunnepuolella sitten ajattelee vaikka ja mitä. Pöh. Joskus ottaa pattiin olla tunneihminen ja vieläpä nainen! *noni ja nyt alko naurattaan* :LOL: *lukee samalla mitä kirjottaa ja repeilee yksinään kotona*

Sartsa ja äitin oma rakas pieni herra pähkinä 26+3 :heart:
 
heippati hei!

jendde otahan nyt tosiaan ihan rauhassa siellä, vaikka varmasti on mukavaa puuhastella uudessa kodissa... muista että hiljaa hyvä tulee! :D

siili :hug:

sartsa no hyvä, että oot jo enemmän sinut tuon pakkauksen kanssa! tosiaan vielä kerran, en tarkoittanut pahalla.
ja joo, nuo ärsytystilat ovat tuttuja täälläkin! mulla se ei tosin johdu mitenkään yöstä, koska oon pystyny nukkumaan tosi hyvin koko ajan. mutta töissä sitten ärsyttää, ei tarvii kun astua ovesta sisään, niin joku asia tulee heti naamalle ja ärsyttää aivan vietävästi! voi olla että siihen vaikuttaa se, kun on kaikilla vähän kevättä rinnassa ja muurahaisia pöksyissä ja sit kun tiedostaa, että ei ole töitä enää kovin paljoo jäljellä... ;)


ON: isyyspakkaus tuli valmiiksi!!! :heart: :D oon niin tyytyväinen, koska mies tulee yllättymään ihan varmasti!! =)
kerron vähän sisältöö, voi olla etten kaikkee muista... ;)
super-isi T-paita
I :heart: DAD -housut ja body
AC/DC -body
ääntä kohti -tuttipullo
my dad rocks -tutti
isän käsikirja
rekka- ja kuorma-auto kylpyleluja
saako isi suukon -kirja + kaksi muuta jotain autoihin liittyvää kirjaa
kylpyöljyä
puhdistusliinoja
pilttiä
äidinmaidon korviketta
pieni pehmoinen jalkapallo ekoihin peleihin!
pehmeä paloauto joka tööttää
musta tulee isona lätkäammattilainen -ruokalappu
lastenlaulu-cd
batterya
litran oluttölkki (voi hyvin sanoo, että otan vaan yhden... ;) )
suklaapatukoita energiavajeeseen... :p

siinä nyt varmaan aika lailla kaikki, voi olla että jotain pientä jäi puuttumaan...saa nähdä, jos jotain sinne vielä keksii. mutta ajatushan on tärkein! :) :heart: jos on vielä jotain hyviä vinkkejä, niin laittakaahan tulemaan! on mulla kuitenkin vielä ens torstaihin aikaa viimeistellä! :D

29+6 :heart: :heart: :heart: (huomenna poksutaan pyöreitä!!!! :D )
 
Sartsa83
bambina ihana tuo isyyspakkaus!!!!! :heart: Mullaki oli siellä litran karhutölkki.. samalla idealla. ;) sekä isän käsikirja, puhdistusliinoja ja kylpyöljyä. Muuten sitten oli paljon omanlaista tavaraa.. ja suklaapatukoiden tilalla karkkipussi. :)

Hei, et sinä pahottanu mun mieltä missään vaiheessa ja tiiän ettet tarkottanu mitenkään päin pahalla!!! Olet ihan hassu. :D :hug: :heart: En mäkää nyt enää oo varma johtuuko nuo tunnepurkaukset öistä.. kyllä se taitaa olla ihan tämä raskaus joka niitä teettää. ;) :p On vain niin uusi tila ollut tämä raskaus, että kaikki jutut tulee täytenä yllätyksenä. Eikä osaa yhdistää niitä mihinkään, vaikka pitäs tietää että raskaus on moninainen juttu. :)

Ja onnea tämän päivän pyöreistä poksumisista äitienpäivän kera!

Niin ja onnea kaikille teille tuleville ihanille äideille!!! :heart: :heart: :heart:

Sartsa ja äitin rakas pähkinä 26+5 :heart: :heart: :heart:
 
Ihanaista ja onnellista äitienpäivää (myöhässä melkein tunnin, tiedän :) ) te kallisarvoisat masuvauvojen äidit! :flower: :flower: :flower:

Sitten luvassa omanapaista tekstiä... Huh, enpä olisi uskonut että sairaslomalla voi olla näin kiire! Ja kiire johtuu pääasiassa siitä, että paiskin kuitenkin töitä (toimistossa ja kotoa käsin, ei siis fyysisesti raskasta) lähes koko viime viikon saikusta huolimatta :ashamed: Sitten kun siihen päälle lisäsi labrakokeet, kela-asiointia, isän auttamista, äidin 60-vuotisjuhlat ja äitien päivät yms., niin mä oon ihan puhki. Ensi viikollakin oon luvannut hoitaa töissä joitakin asioita, mutta sit jos neuvolalääkäri viikon päästä vielä päättää jatkaa mun sairaslomaa, niin sit päästän irti ja siirrän hommat muille. Lupaan (itselleni)!

Mä menen naimisiin 5 päivän päästä! Se tuntuu ihan mielettömän ihanalta. Pientä puuhasteltavaa häihin olisi vielä ensi viikolla, koska kyllä sitä sitten näyttää kaikennäköistä tehtävää tulevan vaikka kuinka minimalisoisi :) :) Mutta tunnen itseni ihan maailman onnellisimmaksi tuosta ihanasta miehestä ja tästä elämäntilanteesta, ihanaa että elämä näyttää näitä parhaita puoliaan kun niitä toisiakin on tässä matkalla koettu :heart: :heart: Tänään mies oli kokannut mulle ihanan herkkuaamupalan, kattanut pöydän kauniisti, tehnyt itse kortin ja vielä kirjoittanut pienen runonkin :heart: Ei voi kyllä muuta sanoa, että mulla on käynyt mieletön onni kun tuollaisen löysin!

Ja jos sitten katsoisi oman navan ulkopuolellekin välillä... :D

Sartsa ihan valtavat halaukset sinulle äitisi tilanteesta :hug: :hug: :hug: Toivon kovasti, että hoidot nyt auttaisivat ja lääkärin hyvä ennuste kuitenkin pitäisi paikkansa! Ei tällaisessa tilanteessa oikein osaa sanoa mitään järkevää.. Mut voimia sulle ja toivotaan että äiti saa vielä elää monta monta vuotta hyvää elämää hoitojen avulla ja nauttia pikku Pähkiksestä. Mä ihailen sitä, miten positiivinen sä olet tässä tilanteessa ja pystyt näkemään niitä valoisia ja hyviä asioita, varmaan se auttaa sun äitiä ja sua itseäsikin jaksamaan. Iso :hug: :heart:

Jendde onnea sinne uuteen kotiin ja ota nyt se remppa rauhallisesti! Ja kerro vähän enemmän siitä teidän uudesta kodista kun ehdit!

Bambina vitsit aika menee nopeasti, säkin olet jo viimeisellä kymmenennellä!!! Onnea siitä :flower: Ja Turku on hyvä paikka, ei olekaan ollut juttua aikaisemmin et sulla on juuret(puolet) niin vahvasti täällä!. Mä oon niin vahvasti tänne jämähtänyt, just niin kuin turkulaisten maine on. Mut mihinkäs täältä sit lähtis, kun kummankin suvut ja kaikki ystävät on täällä... :) Sun isyyspakkaus kuulostaa tosi hyvältä! Olisi mulla yksi idea, minkä unohdin mainita siinä kun luettelin omaa pakkaustani. Nimittäin silloin joskus kun Marta (?) kokoili sitä omaa isyyspakkaustaan ja juteltiin niitä tuolla toisella palstalla (etkös säkin ollut siinä ), niin Marta teki niitä "lahjakortteja" ja se oli meidän siinä keskustelussa mukana olleiden mielestä hyvä idea. Niin mä tein niitä kanssa, ja ajattelin nyt mainita niistä vielä kun musta se oli niin hyvä idis ja mun mies ainakin tykkäsi niitä ihan tosi paljon... Eli kirjoitin kortteihin sellaisia "lahjashekkejä" joita mies voi vapaasti valitsemanaan ajankohtana käyttää, kuten "vaipan vaihdosta vapaapäivä", "pitkät aamu-unet hiljaisuudessa", "ravintolaillallinen vaimon kanssa" jne.

Siili koita nyt ottaa rauhallisesti ja tsemppiä ensi työviikkoon! Ja voi kun se Kela pistäis nyt vauhtia sen sun asian kanssa!

Bubunen ja neitiVonkale POKS POKS 24+0 (tai nyt kun vuorokausi ehti jo vaihtua niin oikeastaan kyllä 24+1)
 

Yhteistyössä