~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Hei taas vaihteeksi kaikille!

Meillä oli neuvola ja kaikki oli hyvin, tosin rauta oli enää 114 kun se viimes oli vielä 117 ja oon kuitenkin koko ajan syönyt rautaa yhden tabletin päivässä. Nyt pitää sitten alkaa ottamaan toista päivässä. Toivottavasti maha kestää :) Normaaleilla kasvukäyrillä mentiin ja painoa oli tullut semmoinen pari kiloa viime neuvolasta. Tosin en tiedä paljonko tuossa on vielä lomakiloja :) Kohtu oli kasvanut pituutta 7cm :) Ultrattiin, mutta ei se masukki suostunut vieläkään näyttämään sitä sukupuolta että joskus toisella kerralla otetaan uusiksi sitten. Kolmen viikon päästä on seuraava neuvola jossa sitten täytellään niitä Kelan papereita ja voi hakea sitä äitiyspakkausta.

Mulla ois alunperäsen lasketun ajan mukaan alkanut ens kuussa se synnytysvalmennus niin nyt sen viiden päivän la:n siirron vuoksi se alkaa vasta heinäkuussa. Kiva kun ollaan suunniteltu just kesälomareissua siihen heinäkuun alkuun ja jos varaa hotellit nyt nin sitten se on varmasti just sillon ja pitää olla pois ekasta :(

bubunen Mulla se isyyspakkaus on tekeillä tai siis vasta suunnitelmissa. Sais vain aikaiseksi hommata siihen jotain :) Onnea muuten kummiudesta! :hug: Peukut vielä pystyyn, että noi sun sokerit alkaa pysyyn säännöllisenä eikä oo liian korkeet.

Sartsa83 Mulla liikunnasta ainoastaan kävely on vaikeaa välissä sen takia, että mulla alkaa pistään mahaan just samalla lailla kun jos menee urheileen heti ruokailun jälkeen. Ja se pisto alkaa vaikka kävis kaupassa ja ihan rauhassa kävelis menemään käytävillä. Tosi ärsyttävää. Mutta esim pyöräilyssä ei tunnu mitään.

jendde Teillä sitten järjestyi hienosti asiat ja jos vielä pääsette muuttaan putkirempan alta pois enne kuin se ehtii edes alkaa. Mahtavaa :)

Lisää omaa napaa...Tein kirpparilöytöjä viikonloppuna ja ostettiin miehen kanssa masukille sellainen toppapussi kun se äitiyspakkauksen haalari on alkutalveen aivan liian iso ja varmaan hankala käyttää sitten esim kaukalossa. Se on semmoinen valkoinen jossa on edessä kuva ja melkeen kuin uusi ois. SIinä on myös kaukalon turvavöille semmoiset reiät. Sit ostettiin semmoinen tummanruskea teddypuku joka menee syksyllä ja sit vaikka talvemmallakin automatkoilla jos ei tartte ulkona olla. Vähän reilu 20e yhteensä että oishan noi kirpparitavaroiksi halvempiakin voineet olla mutta molemmat oli hyväkuntoisia ja jos ois ostanut ton kokosen toppahaalarin kaupasta niin kai se sen 30e ois maksanut yksistään.

Sit käytiin eilen ostaan myös rattaat, sänky, turvakaukalo, telakka ja patja sänkyyn :) Oltiin käyty niistä kysyyn tarjousta aikaisemmin ja käytiin sit hakeen. Meillä on tuo yks ylimääräinen huone niin ei haittaa vaikka ne siellä vanuu. ETtä tämmöistä tänne :)
 
Sartsa83
jendde Siis ei jumalauta mikä pomo!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :headwall: :kieh: Eihän nyt tommosesta voi varotusta antaa! Valitusta tollasesta mulkusta pitäs ruveta tekemään. Tuohan on silkkaa työntekijän kiusaamista tommmonen. On kyllä sitten harvinaisen mulkku isäkin jos kerta tolleen ottaa noi kaikki asiat.
 
Sartsa83
Niin ja oli siis ihan kiva tunti... ei vaan mahan kanssa pääse enää semmosiin asentoihin joihin pitäs taipua tuolla ja selkään otti vaikka oli tukiliivi. Ajattelin mennä kokeileen seuraavaks pyöräilyä sinne niitten easyxycling tunnille. Se on vihree tunti mutta siinä ei ainakaan tarvi kun polkea. :) Pysyis lonkat jokseenkin kuosissa.. :)
 
Sartsa83
lauru Just siks mä ajattelin kokeilla seuraavaks tuolla kuntosalilla tota pyöräilytuntia, koska luulen ettei siellä ala sattumaan mahaan. Ja mulla oli ihan ennen raskauttakin että jos alkaa liikkumaan ruokailun jälkeen, koskee niin peevelisti mahaan. Mutta kun ei tarvi edes olla syöny kun alkaa välillä pistämään ja selkää varsinkin kolottamaan.

Kirpparit on kyllä hyviä paikkoja kun sieltä löytää edullisesti kaikkea kivaa. :)

Voih. Kumpa itekin pystys pian ostaan kaikkee kivaa.. siis noita tarpeellisiakin.. mut viimestään heinäkuussa kun rahatilanne vähän paranee.
 
Sartsa Kiva että oli kiva tunti! :)

Pomosta on valitus tehtykin sen varoituksen yhteydessä silloin... Mutta eipä se mitään auttanu. Tais pari viikkoa sen jälkeen käyttäytyä ja sit toi taas alkoi. Toi varotus tuli siis silloin ekasta ultrasta, ja tokasta ultrasta mies ilmotti varmaan 2 kuukautta ennen pomolle, mutta eihän sekään sille kelvannut :headwall: Ja joo, oon mä kuullut, että sen lapset oikeastaan myös vihaa sitä...

lauru Tehän ootte paljon tehny hankintoja! Hyvä että neuvolassa oli kaikki ok! :)

Omaa. Äsken kävi remonttimies tässä meillä. Ei se muuta kun vaan kyseli, että ollaanko tietosia remontista ja katteli tota meijän vessaa.. Ja kysyi että ollaanko muuttamassa pois tästä, ja sanoin että juu ollaan, varmaan tässä ens viikonlopun aikana. Ja hänelle riitti se tieto että ens viikolla on tää kämppä tyhjä. Tai ei tartte niinkään tyhjä olla, kunhan ei täällä ketään asu. Eli siis ilmeisesti ens viikolla tulee se remontti. Jes!!! Just päästä sopivasti alta pois :)

29+6 :heart:
 
Sartsa83
jendde Argh mikä idiootti! Kumpa löytys joku parempi paikka mihin miehes vois vaihtaa.. tollasta kusipäätä jaksa kukaan! :( :headwall:

Hyvä että pääsette remontin alta pois. :hug: :heart:

25+0 :heart: :heart: :heart:
 
jendde Mulla on kiva kun vaihtui esimieheksi sama työkaveri kenen kans oon kaks vuotta kulkenut kahdestaan töissä niin ei tartte esim lääkärikäynnistä edes tuoda todistusta kun se vaan korjaa mulle tunnit takas niistä :) Onneks ei oo tuommoista pomoa kun sun miehellä, tosi ikävää.

Sartsa83
Meillä on miehen kans yhteinen ruokatili johon siirretään prosentuaalisesti saman verran palkasta. Sit ei käytetä aina sitä koko summaa niin se pikkuhiljaa kertyy säästöksi sinne tilille. samaan paikkaan laitetaan esim myös kirpparivoitot tai jos muuta roinaa tulee myytyä. Sieltä saatiin nyt ostettua kaikki nuo vauvan tavarat kun ollaan sinne säästetty. Ei mullakaan muuten ois vara todellakaan kerralla ostella tuommoisia kalliita jutskia vaan eka pitäs säästää tosi kauan varmaan. Harmittaa kun täällä ei ole mitään lastentarvikekirppistä ja vaatevalikoimatkin on niissä tavallisissa täällä aika huonot. siis joko tosi kalliitta vauvanvaatteita tai sitten niin paljon pestyjä, että pysyis melkeen pystyssä kun on mennyt kovaksi :)

Ja piti lohdutukseksi ostaa jotain kun en halua ostaa niitä vauvanvaatteita vielä kun en tiedä sukupuolta :)
 
taas tosi omanapaista tänään, kun alkaa olla taas jo väsy... :ashamed:

kävin tänään siis taas neuvolassa kun katottiin mihin sokeriarvot oli menny tässä viikon sisään. ihan hyviltä näytti, mut kuitenkin koska muutamassa arvossa oli häikkää, joutui laittamaan lähetteen äitipolille. sieltä tulee kutsu parin viikon sisällä.
muita neuvolakuulumisia (peräti viikon takaa ;) ):
viikot: 28+2 (27+3)
paino: pudonnut viime viikosta n. kilon. :) siis hyvä vaan!
verenp: 114/78 (117/76)
sf: 27,5 (26,5)
sydämensyke: 150 eli + (sama viimeksi)
liikkeet: ++ (++)
hb: 101 (110) huolimatta siitä että olen syönyt tupla-annosta rautaa!!!!! :eek:

eli eipä ole kai ihme, kun väsyttää koko ajan... :ashamed: neukkutäti sanoi, että ihan hyvin voi sitten hakea saikkua, jos tuntuu että ei jaksa töissä. mutta sanoin että yritän nyt ainakin vielä pari viikkoa...

huomista 4D-ultraa odotellessa!!!! :heart: :D

28+2 :heart: :heart:
 
Sartsa83
lauru Ok. Meillä menee rahahommat niin, että hankitaan yhessä kun on rahaa.. jos toisella on enempi ku toisella, niin sitten toinen avustaa toista ja ostaa sen toisenkin puolesta. Ei oo tullut vielä puheeks vastaavanlainen ruokatili mut voishan sitäkin harkita.

bambina Hei, omanapasuutta saa aina käyttää jos siltä tuntuu! Ei tarvi aina jaksaa kommentoida muiden kirjotuksia. :hug: :heart: Voi sentään! Kylläpä tuo rauta nyt itsepintasesti vaan laskee. Ei siis todellakaan ihme että väsyttää. Mut muuten noi arvot näyttää hyviltä ja painokin pudonnu viikossa kilon verran! :) Mahtavaa! :hug: Ilmottelehan sitten niistä sokeritouhuista kun saat tarkempaa tietoa. Hyvä että pieni muutos parempaan oli tapahtunu. Pietään täällä sulle kovasti peukkuja ja toivotaan erttä lähtevätkin parempaan suuntaan. Samoin kun rauta kääntyisi nousuun. :heart: :heart:

jendde KOLMEKYMMENTÄ PLUS NOLLA?! Ohoh! Sä oot toooodella pitkällä. :hug: :heart: Ja sopivasti synttäritkin sulla tänään. :heart: Onneks olkoon tännekin murunen. :hug: :heart: Ja onnittelut vuokrasopimuksen kirjotuksesta. :) Nyt ei muuta ku kamat kantoon ja uuteen kotiin. :heart: :hug:

ON: Mä hajoilin taas eilen ihan tyystin mun siskon kanssa. :'( Ja sitten se sanoo että sen yks kaveri tekee sille niin paskan olon aina turhilla kiukkuiluillaan.. tajusinpa siinä että neiti tekee mulle aivan samaa. :( Noh, huomenna pääsee jutteleen lääkärin kanssa ja huomenna näen iltapäivällä systerin... jos sille sais kerrottua sitten asioita suoraan.. riippuu nyt tietenkin miten ja mihin meidän keskustelut etenee.

Mut se unohtukoon täksi päiväksi. Tänään tiedossa äidin tapaaminen.. mennään äidin kanssa yksille lapsuuden tutuille kahvitteleen.. oltiin semmonen pieni porukka sillon kun oltiin tän mun kaverin kanssa pieniä. :) Hauskaa vielä jos hänenkin äitinsä pääsee niin saa muistella oikeasti niitä vanhoja juttuja. :heart: Ja sit mä saan tänään äitin kaverin kutomat villavaatteet meijän pähkinälle!!!!!!!!!!!! Oi että mä oikein ootan mimmoset ne on.. hmm.. tuleekohan itku? :D

Mutta mukavaa keskiviikko päivää! Ootte rakkaita! :hug: :heart:

Sartsa ja äitin rakas pieni herra pähkinä 25+1 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83 Meillä on miehellä aika paljon parempi palkka kun mulla niin tuo on tosi kätevää että otetaan molemmilta prosentuaalisesti sama prosentti palkasta tuonne sivuun niin molemmille jää omaa rahaa. Pääasiassa se tili on siis ruoka-ostoksille ainoastaan, mutta kun sitä rahaa näemmä kertyy niin maksetaan sieltä sitten kaikkea isompaa eli just noita vauvan tarvikkeita ja nyt ostettiin joku aika sitten uusi pöytä. Muuten pitäs aina kaupassa miettiä et kumpi maksaa ja jos toisella on vähemmän muutenkin käytössä niin sit tuntuu ikävältä että se vahingossa maksais paljon enemmän ruokia. Näin me ollaan ratkastu. Toki me maksetaan toisen puolesta sit jotain muuta jos toisella ei ole just sillon jostain syystä rahaa. Muuten meillä menee aika tasan kaikki muut maksut. MIes maksaa vaan netin ja tuon meidän IP-Tv:n kun meillä on netin kautta telkkari. Toiminut meillä ainakin ja kiva kun jää säästöön rahaa huomaamattaan jos ostaakin vähemmän ruokaa :)


Kuulostaa kivalta toi teidän tapaaminen vanhojen perhetuttujen kanssa :) Ja meidän äitikin haluais kovasti kutoa masukille villapuvun mut sekin vähän oottelee että jos saatas se sukupuoli jossain vaiheessa selville että ei tarttis tehdä valkoista välttämättä. Kun me ollaan se aiottu porukoille kertoa jos vaan saadaan tietää. Itseäkään ei huvita neuloa mitään vauvalle kun en halua valkoista ja inhoan esim jotain keltaista väriä joka ois neutraali :)

bambina Miten ihmeessä sä saat painoa putoamaan? Liikutko niin paljon kun kuitenkin pitäs syödä normaalisti eikä sais laihduttaa? Vai onko sulla niin reilusti lähtöpainoa että on ok jos laihtuu tässä aikana? Kamala kysymystulva :) Ja anteeksi painokysymyksistä jos on tungettelevaa. Mua kammottaa tuo painonnousu kun pelkään et se kaikki jää synnytyksen jälkeen :(

jendde Onnea poksumisesta ja vuokrasopparista!

ON: Ai niin, ostin alkuviikosta ekat mammahousut! Ja paidan ja legginssit. Tai paita on kyllä äitiysvaateosastolta mutta tää on vaan pitempi musta neule et voi käyttää sit myöhemminkin ja kiva kesällä kun voi laittaa vaan leggareiden kanssa. Nytkin tarkenis välillä jo legginseillä siis semmoisilla paksummilla mutta mulla on kenkäongelma kun en tiedä minkälaiset kengät niitten kans pitäs olla tällaisilla keleillä. Talvikengät on jo liian talviset mut sit ballerinat on vielä varmaan liian keväiset. Millaiset kengät pitäs olla?

lauru ja masukki 21+3

 
Sartsa83
lauru Sama homma meilläkin et mies tienaa huomattavasti enemmän kuin minä... mutta silti me puolitellaan laskujakin melkein tasan. Sen mukaan mitä mulla on rahkeita maksaa. Yhdessä tässä eletään ja yhteinen talous kuitenkin on, mutta ei aleta kinaamaan silti että kumpi maksaa nyt tämän kun toinen makso sen viimeksi. Meillä kaikki hoituu luontevasti ja omalla painollaan. Eikä miehen ole koskaan tarvinnut motkottaa että hän nyt maksaisi jostain liikaa. Hän tietää sen, miten mulle on tärkeetä että mäkin saan maksettua meidän yhteisiä laskuja mutta huolehtii siitä, ettei mun tarvis ihan rahaton olla.

Leggareiden kanssa voi olla oikeastaan millaset kengät vaan. Ballerinathan on kaikista näteimmät, mutta esim. kivat tennaritkin sopii oikein hienosti (tulee mieleen aina 50-luku). Mutta tähän aikaan mä käytän paljon legginsien kanssa juurikin tennareita. Keväällä ja kesällä sitten ballerinat tai avokkaat, ilman korkoa tai pienen koron kanssa.

ON: Mulla on nyt taas niin ahdistunu olo... tää on aivan kauheeta... :'(
 
Heippa! Salamannopeat omanapaiset neuvolakuulumiset, palaan kommentoimaan myöhemmin...

Rv: 22+3
Painonmuutos/vko: 3 kiloa viime neuvolan jälkeen, joka oli maaliskuun alussa (430 g/vko). Nyt yhteensä alusta tullut 7,5 kg lisää! :)
RR: 114/76
Hb: 136
Kohdunkorkeus: 19 (keskikäyrästä millin verran yläpuolella)
Syke: 145
Liikkeet: ++
virtsanäyte puhdas.

Sain lisäksi sairaslomaa loppuviikon supistelujen takia... :( Mut tänään kun olen levännyt, niin paremmalta tuntuukin jo.

Halit!
 
Sartsa Joo toi kolmonen tossa edessä pistää jo melkeen panikoimaan :D Tajusin just, että tässä on enää vaan 10 viikkoa jäljellä... Ja siis kun miten nopeasti se aikaa menee! Eihän tässä oo enää mitään jäljellä! 2kk enää niin meillä täällä lapsi :eek: :heart:
Ja kiitos paljon synttäri onnitteluista vielä täälläkin! :heart:

Voih.. Toivottavasti sun huoli siskoa kohtaan vois kohta jo helpottaa! :hug: Mutta hyvä jos saisit hänelle sitten puhuttua.. Voimahalit!!! :hug: :hug: Ikävää että sulla on noin ahdistunut olo.. Voi kun vaan osaisin jotain lohduttavaa edes sanoa :( Koitahan jaksaa!

Mutta kiva että sentään jotain mukavaa sulla on ollut tänään ohjelmissa! Kuulostaa kivalta! :) Minkäs laiset oli pähkinän villavaatteet? Tuliko itku? :D

lauru Kiitos!!! :heart:

Leggarit on kyllä tosi mukavat! Mä en ite oo kauheesti käyttänyt, mutta ajattelin kyllä ostaa ihan kesää ajatellen. Ja joo, niiden kanssa käy oikeestaan ihan minkälaiset kengät vain. Mä varmaan ite käyttäisin ihan vaan jotain perus kävelykenkiä tähän aikaan vuodesta. Ja mikäs niissä balleriinoissakaan vikana on, kun aurikokin porottaa hyvinä päivinä jo niin läpimästi! :)

bubunen Kiva että oli kaikki ok neukussa :heart: Paitsi tietty supistukset ei oo yhtään kiva juttu :( Toivottavasti helpottaa pian. Ja muistahan nyt levätä! :hug:

Omaa. Tänään siis käytiin se vuokrasoppari allekirjottamassa ja saatiin samalla siinä ostolappu rtv:hen, niitä maaleja ja muita juttuja varten. Käytiin sit siellä heti sopimuksen hoitamisen jälkeen ja mukaan tarttui 10 purkkia 3:n litran maalitörppöjä :D Tuli niin montaa eriväriä, että siks noin paljon. Ja täytyihän se ottaa kaikki itri kun ilmaseks sai! Plus sitten kaikki maalaustarvikkeet ja tasotteet seiniin saatiin myös. Sit jotain erillistä maalia listoja varten. Monen sadan laskuhan siitä tuli, mutta onneks ei sentää meidän piikkiin :LOL: Perjantaina saadaan ne avaimet sinne kämppään, ja lauantaina viedään miehen kanssa pienimmät tavarat sinne, ja sit mä siivoon siellä. Sunnuntaina mies hoitaa sit kaveriensa kanssa nää kaikki huonekalut. Hih, mä oon ihan liian innoissani tästä muutosta, että anteeks tästä jos jotain häiritsee kun pölötän siitä kokoajan :ashamed: :LOL:

Sitten kävin tänään äidin luona juomassa synttäri sumpit ja syömässä kakut.. Ihan mukava päivä siis ollut.. Ärsyttää vaan nyt noi kaikenmaailman bussilakot mitä täällä meillä päin on KOKOAJAN!!! Nyt taas tulee joku lakko, enkä pääse kotoota mihinkään ellei mies ole kotona... Pitääköhän munkin kohta ryhtyä johonkin lakkoon?? Vaikka jokin työttömien ihmisten lakko? :LOL:

30+0 :heart:
 
Sartsa83
jendde Itku ei tullu, mut aivan ihanat oli villavaatteet... lupaan ottaa niistä kuvan ja laittaa tänne. :) :heart: .. Ja kiitos.. eiköhän tämä tästä. Onneks pian lääkärille jutteleen.. tänään iltapäivällä se sisko sit pitäs nähdä.. täs on vaan tosiaan sitä ennen lääkäriaika, koululla käynti (joka kans pelottaa mua ihan hirveesti) ja sitten tuo siskon näkeminen.. en mä aio hänelle mitään sanoo, jos hän ei ala taas jotain turhanpäivästä selittään mun tekemisistä jotka häntä häiritsee.. siinä vaiheessa sitten sanon, että eikö nuo kuitenkin ole mun asioitani. Mähän ne omat virheeni teen. Mutta jos ei onnistu sanoa suoraan, lähetän kirjeen... mies sanoo että pitäs antaa asioitten olla.. mut mä en kertakaikkiaan vaan pysty! Joku päätös tälle tarvii tehdä.

Sä saat niin paljon olla innoissas siitä kämpästä kuin haluat!!!! :hug: :heart: NAUTI!!!!!!!!!! Tsemppiä nyt muuttoon ja mahtavaa että pääsette uuteen asuntoon!!!!

25+2 :heart:
 
Äh miten raivostuttavaa! Olin kirjoitellut pitkät pätkät tekstiä, niin eikö tietokone yhtäkkiä sammuta itsensä ennalta varoittamatta asentaakseen jotain päivityksiä! Mä olen luullut, että niistä varoitetaan aina etukäteen.. ja nyt unohdin jo puolet siitä mitä kirjoitin |O

Bambina onnittelut kummitätiydestä! Oliko mukavat ristiäiset? Miten sun 4D ultra meni, ja suositteletko? Voi hitto tota sun hemoglobiinia, kumma ettei se ala nousta! Noissa lukemissa olo alkaa olla varmaan aika vetämätön :hug: Muuten sun neuvolakuulumiset näyttikin sitten aika hyviltä!

Siilille ai teillä on jo selkeä päivärytmi? Hauskaa! Oon kuullut sanottavan, että jos vauvalla on kohdussa selkeä päivärytmi, se ennakoi tulevaa unirytmiä synnytyksenä jälkeen.. FB:sta päätellen sun työpäivät venyy aika pitkiksi työmatkoineen, koita Siili jaksella siellä!!! :hug:

Lauru onnea hyvistä kirpparilöydöistä ja muista hankinnoista!! Saako kysyä millaiset vaunut, istuimen yms. ostitte? Mekin ostettiin vaunut eilen!! Hipelöin niitä koko illan vähän väliä, kun olin niin ylpeä ja onnellinen niistä :) :) Mikä sun sf-mitta muuten oli neuvolassa? Ihan uteliaisuudesta kysyn, kun ollaan suht. samoissa viikoissa. Se oli muuten Bambina kenen sokerit kiusaa ja kenestä tuli hiljattain kummitäti, mut kiitän onnitteluista kuitenkin koska sama kummitädiksi tulemisen ilo tapahtui mulle myös tossa alkuvuodesta :heart:

Jendde ihanaa, muutto, ja isot onnittelut uudesta kodista jos en vielä onnitellut! :flower: Hehkuta rauhassa, onhan siinä hehkuttamista kun ratkesi vihdoin tämä teidän kotiasia eikä tarvi enää stressata sitä, ja pääsette vielä putkiremontin alta just sopivasti pois :) Loistavaa! :) :) ja ONNEA myös syntymäpäivän johdosta a vielä viimeiselle kymmenennelle siirtymisestä!!! :flower:

Sartsa toivottavasti saat siskon kanssa hyvän keskustelun aikaan. Ehkä hän ei omassa pahassa olossaan oikein jaksa miettiä asioita ja sanomisiaan loppuun, vaikka se ei tietenkään ole syy loukata ketään. Tsemppiä myös koulussa käyntiin ja miden asioiden järjestämiseen! Ja kiva että ne villavaatteet oli ihanat :heart:

Bambinan kummiksi tulemisesta innostuneena kyselen, että oletteko jo miettineet kummiasioita? Me aiotaan pyytää joka tapauksessa miehen veljeä, mutta toiseksi kummiksi mä pohdin kovasti kahden rakkaan ystäväni väliltä... haluttais vain kaksi tai maksimissaan kolme kummia, jotta niistä kummisuhteista voisi sitten oikeasti kehittyä sellaiset läheiset ja tärkeät, kun vaikka mulla on omiin kummivanhempiini. Vaikeaa, mutta onneksi on vielä aikaa jäljellä...

Ja eilen ostettiin vaunut, jee! Meille kun kävi niin, että meidän piti saada yhden ystäväpariskunnan vaunut, mutta nyt heille tuleekin toinen lapsi... Tunnen itseni hirveän onnekkaaksi, että mulla on niin upeita ihmisiä lähellä, nimittäin nyt kun sitten sanoin toiselle ystävälle että ei saadakaan niitä vaunuja, niin hän soitti mulle maanantaina että oli jutellut pomonsa kanssa (on lastentarvikeliikkeessä töissä ), ja hän voisi myydä meille tosi hyvällä alennuksella juuri sellaiset vaunut, joita me tarvitaan!!! Nyt käytiin siellä eilen ja ne oli just sellaiset mitä haluttiinkin, ja nyt ne on tuossa olohuoneessa ja mä hipelöin niitä vähän väliä onnellisena :) :) (sori sekavat selitykset, mut oon vaan niin innoissani niistä). Ne on pienet, kevyet ja menee helposti kokoon, mikä oli tosi tärkeää kun meidän talossa ei ole hissiä. Merkki on Britax, ja väriltään ne on mustat.

Muuten ei kuulu eilisen neuvolan jäljiltä mitään uutta, tässä lepuutan itseäni olemalla tekemättä mitään :) Tai no, pappi kävi eilen ja sovittiin niistä vihkikaavaan liittyvistä asioista ja mies löysi pukuunsa vielä liivin, vyön ja taskuliinan, nyt alkaa kaikki olla pitkälti valmista!

Ai niin, vielä yksi kysymys! Tekeekö teidän vatsavauvat sitä, että ne tunkee itsensä jommalle kummalle puolelle niin, että vatsa on ihan kipeä klöntti siltä toiselta puolen ja melkein litteä toiselta? Tämä meidän yksilö on tosi hyvä tunkemaan itseään johonkin yhteen paikkaan/työntämään jalkaa, peppua tms. jostain yhdestä kohdasta ulospäin. Aika villi tunne...

Bubunen ja neitiVonkale 22+4
 
bubunen Jos tuo SF-mitta on sama kuin kohdunpohjan korkeus niin se on näemmä 17,5cm. Ja hoksasin vasta nyt et tossa kortissa on tosiaan merkinnät liikkeille. Näytti olevan ++ :) Ei oo tuota tullut niin kamalasti tutkittua. Ja painoa oli tullu 4xxg/viikko.

Ostettiin semmoiset Ora Taiga yhdistelmät. Suunniteltiin niitä Jovi aireja mutta niissä ei ollut noiden kans mitään muuta eroa kuin että noissa meidän on heittoaisa ja kun ne oli paremman väriset niin päädyttiin niihin. Ne on siis semmoiset musta-tummanharmaat. Ja istuin on se Brion Primo (?). No se telakallinen kuitenkin :) Oisko ollut sama minkä jendde oli ostanut tai ainakin katteli jossain vaiheessa.

Noista kummiasioista. Mulla on alusta asti ollut selvää että mun paras ystävä on yksi kummi. Sit ajateltiin jotain miehen kaveria tai jompaa kumpaa veljeä. Mutta nyt sitten mun toinen tosi hyvä ystävä on todella innoissaan vauvasta ja on ostamassa jo kastelahjaa niin mietin että pitäiskö mun pyytää ne molemmat. KUn mulla on vaan kaks tosi läheistä ystävää niin oisin halunnut "säästää" tän toisen kaverin seuraavalle lapselle jos semmonen syntyy. Mut en nyt tiedä. Jotenkin tuntuu että vähän pakkopullaa hommata noita kummeja siinä mielessä että kaikilla on jo monta kummilasta ja pelkään että kaikki suostuu vaan kohteliaisuudesta kun ei kehtaa sanoa että on jo niin monta kummilasta. Itselläkin on jo kaks ja toinen on vielä edellisen miehen serkun lapsi että ei ole silleen kamalan läheinen mulla ja toinen on serkkutyttö, jonka kans en oo myöskään saanut luotua minkäänlaista suhdetta kun nähdään niin harvoin. Tiedän, että musta tulee sit varmaan ainakin noiden mun kahden kaverin lapsen kummi kun ne joskus lapsia tekevät :) Kamalaa lahjarumbaa sitten :)

Tokihan sitä haluais että lapsella ois sit mahdollisimman hyvät välit omiin kummivanhempiin että voisi mennä heille kylään ja että he hoitaisivat mielellään joskus avuksi lasta ja muutenkin viettäisivät aikaa yhdessä. Meillä vaan ei samassa kaupungissa asu tällä hetkellä ketkään meidän kummiehdokkaista :(
 
Sartsa No kiva että oli hyvät villavaatteet! Ja laitappa kuvaa kun ehdit! :heart:

Toivotaan nyt vaan että saat noille asioille jonkun selvyyden. Ja kirjeen lähettäminen kuulostaa hyvältä idealta jos ei muuten saa asioita selvitettyä.. Ja oot ihan oikeessa, että täytyyhän noi asiat selvittää, vaikka sun mies sanookin ettei kannata miettiä.. En tiedä onko toi joku miesten yleinen tapa hoitaa asiat pois päivä järjestyksestä, kun munkin mies sanoo monesti ihan samaa mulle... :whistle: Mutta, toivotaan nyt kuitenkin että saatte sun siskon kanssa asiat selvitettyä. :hug:

bubunen Kiitos paljon kaikista onnitteluista! :D :heart:

Onnea vaunuista! Kiva juttu, että löytyi hyvät! :)

Kummiasioista kyselit, niin meillä ei tule lapselle ns. virallisia kummeja ollenkaan. Kun mies ei kuulu kirkkoon, ja minä en ole rippikouluja koskaan käynyt yms. Niin ei tule kirkkoristiäisiäkään, vaan jotkut pienet nimenantojuhlat vain. Yhden ystäväni oon kyllä "kummiksi" pyytänyt ja hän siihen suostuikin. Ei siis mitään virallisia kummijuttuja tule, mutta kuitenkin hän on sitten lapsen "kummitäti". :) Meillä ei miehen kanssa yhteisiä kavereita ole oikeestaan ollenkaan.. Niin mitään tiettyä pariskuntaa on vaikea yrittää kummeiksi saada.. Joten ollaan sovittu niin, että minä pyydän kummitädin mun kavereista ja mies sitten omista kavereistaan etsii kummisedän. :D

Niin, ja kyllä meidänkin vauveli tekee tota samaa, että tunkee itsensä kokonaan toiselle puolelle mahaa. Välillä tuntuu jostain kohtaa semmonen selvä ja iso möykky. Ja maha on ihan vinossa aina silloin tällöin :D Heh, se on kyllä jännän näköistä ja tuntuista!

Omaa. Mä oon tänään varmaan rehkinyt ihan liikaa näiden muutto toimien kanssa kun pistää supistamaan kauheasti... Nyt täytyy loppupäivä ottaa vaan rennosti. Kivuttomia ne supistukset on, mutta ei se ole hyvä jos niitä tulee liikaa. Höh, mulla niin riittäis nyt tätä muuttointoa :D Nyt vaan pitää sitten makoilla ja katsoa huomenna uudestaan.. Vaikka olishan tässä paljon vielä tekemistä. Kyllähän sitä ehtii vielä.

30+1 :heart:
 
Sartsa83
bubunen ja jendde Saatiin kuin saatiinkiin selvitettyä välit siskon kanssa. Sain sanottua miltä musta tuntuu ja sisko sai selvennettyä mitä hän niillä räyhäämisillään on tarkoittanut. Ja mitä hän yleensä tarkoittaa jos puhuu jostain asiasta kärkkäästi ja kummatkin tajuttiin, että se kun ollaan tutustuttu vasta aikuisiällä, vaikuttaa nyt suuresti siihen miten me tässä toisemme ymmärretään. Mut tän päivänen keskustelu oli NIIN valaiseva, että nyt tässä varmasti alkaa uusi ajanjakso meidän kahden suhteessa ja ymmärryksessä toistemme sanomisiin ja tekemisiin. Nyt on NIIn huojentunu ja hyvä olo!!! :heart: :heart: :heart:

Lääkäri oli kans aivan mahtava. Hän sai mut tajuamaan, että mä saan paljon selvitettyä asioita omassa päässäni ja saan sitten puhuessani hyvin tukea järkeilevältä mieheltäni ja tunteellisilta kavereiltani. :) Ja kehui että mulla on muutenkin mun tunteet hyvin hallussa, vaikkakin välillä raskauden johdosta hormonimyräköitä ilmeneekin, joka sitten aiheuttaa mulle niitä ahdistavia tunteita etten pääse ajatuksistani ulos. Mutta sanoi niiden tottakai kuuluvan tähän eikä mun tarvitse niitä säikähtää. Ne menevät sitten ohitse kun saan tämän pienen ihmisen itsestäni ulos. :) Mutta hän sai mulle niin luottavan olon omien tunteiden käsittelyssä ja yleisestikin asioiden suhtautumiseen, että olin jo pelkästään lääkärikäynnin jälkeen tosi varmalla pohjalla. Sitten siskon kanssa oli tosiaan niin antosat keskustelut.. ja koulussakin kun kävin, niin se oli vaan pari sanaa ja mulle lähetetään todistukset ja muut paperit kotiin ja asiasta ilmoitetaan työvoimatoimistolle, joka tiedottaa sitten liittoa, joka maksaa mulle tukia.

Että niin vaan sitä kuulkaa asiat selvenee, omalla painollaan. Kiitos lääkärin ja siskon joka oli sillä tuulella tänään että saatiin asiat selviksi ilman että niistä tarvitsi tehdä sen suurempaa numeroa. :heart:

Toi on bubunen niin tuttua ja niin raivostuttavaa kun tietkone tekee noin! :kieh:

Kummijutuista Meille on tulossa 4 kummia.. hommaan on jo pyydetty ko. henkilöt. Siskoni tulee siis sylikummiksi, mieheni todella läheinen ystävä toiseksi kummiksi ja sitten miehen veli ja hänen avovaimonsa, jonka pojan kummeja mekin ollaan, tulevat vielä pariskuntana yhdeksi kummiksi.. (tietenkin kummeja molemmat). Mies olisi halunnut 2, mutta jotenkin mulle on tärkeää että juuri nämä henkilöt ovat juuri tämän pienen pähkinän kummeja. Enkä sitten pystynyt karsimaan enään ketään poiskaan. :ashamed: :D :p

Hihihi.. ihana oot bubunen!! Vaunut kuulostaa kivoilta ja ihana kun oot noin innoissas. :) :hug: Oooo ja teillä H-hetki lähestyy! Jännittävää! :heart: Kerrothan sitten kuinka kaikki meni? :) Rakastan niiiiiin vihkitilaisuuksia ja häitä yleensäkin... vielä mä ne omatkin hääpippalot pidän sitten kun ollaan oltu jokunen tovi naimisissa. :)

Hehehehe.. meijän pähkinä tekee tuota ainakin! :LOL: Viimeksi eilen tunki pyllyä mun oikealta puolelta mahaa ja oli muutenkin jossain ihme solmussa juuri oikealla puolella ja vasen puoli oli ihan löysä. :LOL: Ja juu, se oli todella villi tunne.. :D :heart:

lauru Meillä on miehen kanssa yhteensä 5 kummilasta. :D Ollaan päätetty että nuo alkaa riittämään.. tosin sitten joskus kun sisko menee ja tekee lapsen ja JOS sattuu pyytämään mua sylikummiksi, niin suostun, mutta siskon kohdalla se on sitten ihan viimenen, koska on tosi että A. se on sitten aikamoista lahjarumbaa ja B. ei kertakaikkiaan rahkeet riitä olla niin monelle yhtä aikaa niin hyvä kummi kuin vois olettaa. Onneksi näillä lapsilla on muitakin kummeja ja ainoastaan yhden lapsen sylikummi olen itse. Kummin tehtävä on niin suuri luottamuksen ja kunnioituksen osoitus, että oon joka kerta pyydettäessä kyynelehtinyt kun joku on halunnut mut kummiksi lapselleen. Mutta juuri se pelko alkaa iskeä, että jos yhtään enempää tulisi, ei pystyisi kaikille olemaan tasavertainen kummi ja joku jäisi joka tapauksessa vähemmälle huomiolle. Eniten me näemme juuri tätä mieheni veljen poikaa, kummipoikaamme, kun asuvat tossa ihan lähellä ja käydään siellä lähes päivittäin. Sen takia heistäkin tulee tälle meijän pienelle yhdet kummit eikä heillä ole vielä kuin 1-2 kummilasta (sen takia kirjotin noin kun se toinen kummilapsi ei juuri ole heidän elämässä ja lähti äitinsä mukana rovaniemelle).

jendde Nuo nimiäiset on tosi kivoja. Kaveripariskunta oli sellaisissa ja siellä oltiin järkätty aivan kuten ne olisivat kastajaiset, mutta ne olivat paljon rennommat, eikä sitten tosiaan ollut mitään virsiä tai saarnapuheita. Ja onhan nekin silti eräällä tavalla viralliset juhlat... kummit eivät vain tule mihinkään kirkon kirjoihin, kuten kirkossa kastetuttujen lasten kummit. Tai en nyt tiedä siitäkään, tuleeko ne johonkin kirjoihin, mutta aina pappi nimet ylös kirjoittaa ja antaa sitten ne kummitodistukset.

Meillä kuulutaan molemmat kirkkoon ja luultavasti kotona kastetaan tää meitin jätkänpätkä. :heart: Pyydetään siis vain kummit ja molempien puolelta perhe. Se saa riittää. Perhejuhlahan tuo onkin. Mutta jos me asutaan vielä tässä kun tää syntyy, niin sitten kyllä järjestän sen tilaisuuden tuohon seurakuntakodille, koska tuommosellekin määrälle tää koti on ihan liian pieni ja ahdas.

Sitä muuten jendde piti sulle sanoakin ettet sitten yhtää ylimäärästä kantele siellä muuttolaatikoiden osalta etkä ala liikaa repimään ettei noita supisteluja ala liiaksi tulemaan! Vaikka kuinka tahtoisit.. apua saa aina pyytää!!!! ;) :heart: :hug:

..Noniin ja sitten tähän pitkän tarinan loppuun vielä se kuva siitä villaasusteesta. ;)

Housut ovat tuossa hienosti piilossa, tuon takin alla kun muuten ne ois vieneet kauheen tilan kuvaruudusta enkä ois saanu kaikkia kuvaan mukaan. ;) Housut on sen verran isommat että menee onneksi aika pitkään. :) Ja nuo sukat ovat vähän eri väriset kun ei ollut samanvärinen lanka riittänyt ja kaikenkukkuraksi hänelle oltiin myyty "samaa lankaa" vääränä... mutta eipä tuo minuu paljoo haittaa. :)



Sartsa ja äitin rakas pieni herra pähkinä 25+2 :heart: :heart: :heart:
 
Hello hello. :)

bambinalle onnea viimeisestä raskauskolmanneksesta ja kummiudesta! :heart:
mä myös nukun niin sikeästi, etten herää vauvan liikkeisiin. eilen mies tuli myöhään nukkumaan (katsoi sen hpk:n pelin uusintana) ja sanoi, että vauva oli potkinut tosi kovaa enkä mä ollut reagoinut mitenkään. :D

jenddelle onnea viimeisestä kympistä. =) toi sun miehen pomo.. HUH HUH! :kieh: saako kysyä, että millaista duunia miehesi tekee (eli miltä alalta löytyy noin kamalia pomoja)?
hyvältä kuulostaa, kun pääsette muuttamaan pois remontin jaloista ja saitte mieleisenne maalit sun muut.
ja tuosta bussilakosta.. sun ei sentään tarvitse lähteä pakosti mihinkään! mä jouduin tänään tosissani miettimään, miten pääsen töihin kun junat eikä bussit kulje. mä mielummin olisin neljän seinän sisässä kuin hytisisin tuolla ja ihmettelisin, että toimiiko julkinen liikenne vai ei. ;)

lauru kiva, että olette päässeet vähän ostelemaan vauvatavaroita vaikkette vielä niitä vaatteita voikaan ostaa. :) mehän ei myöskään tiedetä vauvan sukupuolta, mutta meillä on kyllä jo vaatevarastot täynnä. :D kun ei joka tapauksessa haluta pukea vauvaa vaaleanpunaiseen tai -siniseen, ollaan ostettu sen värisiä vaatteita, jotka käy meidän mielestä kummalle tahansa. mutta oishan se toki helpompaa ostaa vaatteet, jos tietäis sukupuolen (jouduin jättämään maailman ihanimpia vauvan vintagemekkoja kauppaan, nyyh).

sartsa eläs huoli tuosta ettette ole vielä päässeet kaikkia tarvikkeita ostamaan, koska sulla se ihanuus on sitten vielä edessä! :)
ihanaa, että saitte siskon kanssa asiat puhuttua läpi ja sovittua! :hug: ja hienoa, että muutkin asiat sujui hyvin. :)

bubunen :hug: näiden koneiden kanssa touhuaminen on välillä todella raivostuttavaa. miten ne aina onnistuukin sammua tms. silloin, kun on pitkät pätkät tekstiä valmiina. :/
onnea onnea vaunuista! hienoa, että sopivat vaunut löytyivät!
muistaakseni meilläkin oli jotkut britaxit jossain välissä harkinnassa (kun mä tein vaunuista ja niiden ominaisuuksista excel-taulukon :ashamed: :LOL:)
ja kiva, että sait saikkua ja saat lepäillä. kuinka paljon sulla nyt on niitä supistuksia ollut?
vai voisi selkeä päivärytmi ennustaa unirytmiä.. toivottavasti! nimittäin nyt ekat myllerrykset tulee vasta siinä 8-9 aikaan aamulla. tai mistä mä tiedän mitä se tekee aamuyöstä, kun nukun niin sikeästi. :D
meilläkin on tuttu juttu tuo, että vauva on toisella puolella mahaa niin että sattuu ja toinen puoli mahasta on littanana. suosittelen, että menet sille littanalle kyljelle makaamaan, niin vauva valuu pikkuhiljaa takaisin keskelle! :D
ja kiitos, yritän jaksaa. tänään jäljellä työpäiviä reilut 30. huh! tsemppiä sullekin töihin (sitten kun saikun jälkeen sinne palailet). :hug: onko yhtään helpottanut työtilanne?

kummiudesta me ollaan jo päätetty kummit ja kysytty myös heiltä asiasta. :D ollaan taas vähän aikaisin liikkeellä.. mutta kummivalinnat oli aika selkeät niin mitäs niitä sitten miettimään. yksi mun ystävä tulee kummiksi ja sitten meidän ihana ystäväpariskunta. vielä oli yksi kummiehdokas, mutta hän ei kuulu kirkkoon ja siksi "karsiutui".

hämmästelyäkummastelua.. oon ihmetellyt jo pidempään, että miten kirjavat ovatkaan raskaudenaikaiset "palvelut" eri kunnissa. suomi on niin pieni maa, että voisi kuvitella kaikkialla saavan saman kohtelun. tarkoitan siis sitä, että joissain kunnissa on perhe- JA synnytysvalmennus, toisissa vaan toinen ja joissain ei ollenkaan. joillakin paikkakunnilla varhaisultrakin (tai sit 4D) kuuluu perustutkimuksiin, useimmissa ei. ja lääkärintarkastusten ajankohdatkin heittelee kamalasti. ja sitten on tuollaisia juttuja kuin tuo sukupuolen ultraus: meidän neuvolassa (tai tk:ssa) ei edes ole ultralaitteita eikä todellakaan sairaalassa tehdä ylimääräisiä ultria sen takia, että sukupuoli selviäisi. ja toisissa neuvoloissa siis ultrataan useampaan kertaan jos vanhemmat niin haluavat. ihmeellistä! ja synnytyssairaaloiden käytäntöjen kirjavuudesta ei edes kannata puhua.. mutta siis ihan hassua, että laatu ja sisältö vaihtelevat pienen maan sisällä näin paljon. vai oonko mä ainoa joka ajattelee näin?

Omassa navassa ei oikeastaan mitään uutta.. Maanantaina oli vähän rankka päivä (= työmatkat + työt äkkiä laskettuna yht. 14 tuntia kiitos sen junakatastrofin) ja oon ollut koko viikon sen takia tosi väsynyt. Päivä taisi väsyttää Känkkiksenkin, koska tyyppi ei sitten muutamaan päivään kauheasti liikkunut ja ehdin jo huolestuakin vähän. :/ Nyt on onneksi taas aika säännöllisiä ja selkeitä liikkeitä. Mulla on myös ollut kamala kiukkuviikko, oon töissäkin meinannut raivostua potilaille niin että mun on ollut pakko hetkeksi poistua paikalta! Ja miesparka on saanut kuunnella mun raivoamista. :ashamed: Tänään on jo ollut parempi päivä, joten toivottavasti mun hormonihirviöys kesti vain pari päivää. :LOL:

Jeps.. Tulipa taas tekstiä. :D Huomenna munkkien paistoon ja siman maistoon, joten ei muuta ku hauskaa vappua! Ja kerrankin voi oikeasti toivottaa, että klara vappen. ;)

Siili & Känkkis 24+1
 
voe voe kun on taas tullut tekstiä...huh. ei kyllä pysy perässä kun ei ehdi enää niin istua tällä konella kun mitä sillon aikaisemmin. oli ehkä vähän hysteerisempi ja joka ikisestä asiasta piti tulla ihmettelemään kun kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä! :LOL: onhan se sitä edelleen, mutta jotenkin tää aika tuntuu kuluvan tässä kevään aikana vähän muualle. hmm...

yritetään nyt jotain muistaa...

lauru joo siis tiedän kans ettei raskausaikana varsinaisesti kuulu laihduttaa, enkä sitä oo kyllä edes yrittänykään, mutta nyt kun joudun noita sokereita mittailemaan, niin siinä tuli kait syötyä sitten vähän tervellisemmin (ts. sokerit pois) niin paino putosi ihan huomaamatta. söin kuitenkin ihan terveellisesti! ja toki yritän liikkuakin paljon. ja onhan tota lähtöpainookin kai muutama ylimääräinen kilo, mutta en ihan vielä ole kuitenkaan riski yhteiskunnalle! ;) eli siis lyhyesti: terveellistä ruokaa ja liikuntaa niin ei ole paino noussut. eli samat sävelet kuin ei-raskausaikanakin. :p

bubunen kuulostaa tosi hyvältä nuo sun neuvola-"tulokset"! =) ja siis joo, voin todellakin suositella 4D-ultraa ihan kaikille, oli se niin mahtava kokemus! :heart: :D

sartsa hyvä että saitte juteltua asiat halki poikki pinoon!!! :hug: varsinainen klisee, mutta asioilla on tapana järjestyä!!

kummiasioista meillä on yksi ystäväpariskunta tiedossa, mutta ei olla asiasta kovin paljoo puhuttu kun asuivat tämän vuoden ulkomailla. mutta he ovat selvä valinta. sitten se, että tuleeko enempää ja ketä niin onkin vähän auki... nimee ei olla vieläkään päätetty, tai siis päästy asiasta yhteisymmärrykseen, joten voi olla että ristiäiset venyy melko pitkälle...no okei, tiedän kyllä että ne pitää pitää tietyn ajan kuluessa, mut ehkä haetaan jotain poikkeuslupaa kun ei meinaa tulla nimi-keskustelusta mitään! :LOL:

siili kyllä nuo sun työpäivät tuppaavat venyä melkoisen pitkiksi!! meinaatko kauankin jaksaa, noin niinku fyysisesti? ja joo, olikohan tää sitä mistä puhuttiin jo aikaisemmin, mutta kyllä siis olen ihmetellyt tuota ihan samaa juttua kun säkin, johtuen ehkä siitä että samoilla nurkilla oleskellaan ja päästään osallisiksi/joudutaan olosuhteisen pakosta missaamaan kaikki samat jutut. ottaa kyllä aika lailla päähän esim. tuo synnytys- /perhevalmennuksen puuttuminen! ja se, että sairaalaan ei pääse tutustumaan etukäteen. 4D-ultrasta en voi sillee valittaa, kun vaikka se onkin maksullinen täällä, niin kuitenkin huomattavasti halvempi kuin muualla maassa. tietty joillekin sekin on ilmainen, mutta... kun ilmeisesti kaikkea ei voi saada. :(

ON: supistukset ovat lisääntyneet huimasti, mutta eivät ole kivuliaita. jostain syystä autolla ajo -asento ei ole lainkaan kiva... :ashamed: eilen tosiaan käytiin 4D-ultrassa ja oli siis niiiiiiiiin ihanaa!!! :heart: :heart: saatiin aivan ihania kuvia mukaan ja sit tietty se DVD. oon niitä kuvia ihastellu jo moneen otteeseen tässä päivän mittaan.. :D oli kyllä niin hauskassa asennossa että lääkärikin nauroi oikeen kunnolla ja otti asennosta monta kuvaakin. oli siis aivan kaksin kerroi, varpaat tossa otsalla ja kädet poskilla! :heart: :D halus olla kunnolla piilossa... mutta saatiin kuitenkin kasvokuviakin. ja meillähän rakenneultrassa koko oli aika lailla viikkoja edellä, niin nyt oli kasvu tasoittunut selvästi. vielä vähän edellä mennään, mutta ei läheskään niin paljoo. ja niitä sokereita kun oon joutunu mittaileen, niin sano kuitenkin ettei missään nimessä näytä sokerivauvalta, eli liian kookkaalta. ja lapsivettäkin oli normaalisti, sitäkin kun voi kertyä liikaa, jos on sokeritautia. eli siis pelkästään hyviä uutisia!!! :heart: :D aaaah, on niin hyvä mieli, tänään on vaan hymyilyttänyt koko päivän! ja viikonloppuna päästään turun caribiaan kylpemään!! :D :heart:

no niin, unohdin varmaan tuhat asiaa, mutta tässä nyt näin äkkiseltään kommentoituna... :p tää jää odottelemaan huomista vapaapäivää!! :D :heart:

28+4 :heart: :heart:

ai niin, isyyspakkaus on hyvä viimeistellä ensi viikolla kun mies lähtee viikoksi ulkomaille! :) siinä on jo paljon kaikenlaista kivaa... ;)
 
Hui kun on tullut paljon tekstiä tänne! :D

Sartsa Hieno juttu että sait siskon kanssa asiat selviksi! Mahtavaa!! Ja kiva että muutenkin meni hyvin :hug:

Joo, mäkin olen kuullut että noi nimiäisjuhlat on ihan kivoja. Itse asiassa viime kesänä mun isä ja hänen naisystävä piti heidän pojalle semmoset. Eli siis mun pikkuveljelle. Oli kyllä vähän suuremman puoleiset juhlat, kun oli kauhesti väkeä paikalla, mutta mitään kirkkojuttuja siihen ei sisältynyt. Paitsi että oli siellä pappi joka kastoi pojan, mutta ei sen kummempia. Kun mun isä ei myöskään kuulu kirkkoon niin sen takia ne varmaan piti semmoset kekkerit. Jotain samantapaista me ajateltiin meidän tytölle sitten. Ei välttämättä edes pappia kylläkään oteta, tai en tiedä vielä. Mutta kastemekko kyllä laitetaan lapselle päälle, kun meillä se mekko on suvussa kiertänyt ja ollut myös mulla silloin vauvana päällä kun minut on kastettu. Itseasiassa ei ole muakaan kirkossa kastettu, vaan kotona.

Ja joo, mä lupaan ottaa rennommin! Pakkohan se on, ettei noita suppareita ala tulla liikaa. Lähiaikoina niitä kyllä on ollut ihan hirveästi. No, onneksi mulla on 6.5 neukkulääkäri niin siellä sit varmistaa... Aikamoinen matka vaan matkata sitten sieltä Keravalta tänne vanhan kodin seuduille, kun käyn sen lääkärin vielä tossa vanhassa neuvolassa. Noh, ei se mitään :) Toivottavasti vaan silloin ei ole mitään bussilakkoja tai junien kaatumisia :LOL:

Aivan ihanat nuo villavaattet! Oii! Tosi nätit. Siinä on pähkinälle oikein kunnon varusteet :heart:

Siili Niin joo, sulla varmaan vielä kettumaisempaa jos joukkoliikenne tökkii.. Nyt on vaan kokoajan noita bussilakkoja. Ärsyttävää! Voi kun olis 2 autoa niin mäkin pääsisin täältä kotoota milloin vain ulos ja vielä helpomalla :) Niin, ja tietty ajokortti vois ehkä helpottaa sitä asiaa vielä enemmän :LOL:

Tosta miehen pomosta, niin ei tosiaan voi muuta kun sanoa että huh huh. Se on varastoalalla, ja mies on siellä siis varastotyöntekijä. Tää pomo tais olla se joka suurimmaksi osaksi omistaa koko firman, ja sit tollasta käytöstä työntekijöitä kohtaan |O

bambina Kiva että 4D-ultra oli hyvä kokemus! Ja voin kuvitella tuon vauvan asennon siellä :LOL: On ne hauskoja.. Heh :) Hieno juttu, että kaikki näytti olevan kunnossa!!!

Omaa. Mä kerkesin äsken jo v*ttuuntua oikein kunnolla. Kun soitin miehelle ja hän sitte sanoi ettei se edellinen asukas oo niitä avamia palauttanut ollenkaan. Kun mies oli soittanut sinne huoltoyhtiöön, että onko ne palautettu, mutta ei kuulemma ollut, ja jonkun "muuttolain" mukaan sillä asukkaalla on maanantaihin saakka aikaa palauttaa ne avaimet!! Ja iski oikeen kunnon ketutus, kun eihän sinne pääse muuttamaan jossei avaimia ole.. MUTTA, onneksi tämä ketutus osoittautui aiheettomaksi, kun mies soitti tossa hetki sitten, että hänelle oltiin soitettu, että avaimet voi hakea klo 12 jälkeen :) Kerkesin jo oikeasti pelästyä, kun täällä se remontti alkaa maantaina!! Nytkin ne tuolla jo kovaa vauhtia porailee minkä kerkeää! (Alakerrassa vissiin ) Alottaa siinä klo 7 aikaa aamulla sen hirveän metelöinnin, niin että lattiatkin tärisee. Ja se yhdistettynä kauheaan ketutukseen + kaikki hormoonit, on aikamoinen yhtälö! :LOL: No onneksi kävi hyvin päin vielä tämäkin!! Kerkesin jo ajatella, että tähänkö se hyvien tapahtumien sarja sitten päättyikin... Tänään siis alkaa muutto!

30+2 :heart:
 
Sartsa83
Kiitos Siili, bambina ja jendde :hug: :heart: Mulla oli hetki sitten kamala tarmo päällä tulla kirjotteleen tänne ... nyt kun huomasin kuinka paljon on tullu asiaa ja mihin kaikkiin tahtoisin kommentoida, niin apua! Väsy iski! :LOL: Joten.. kommentoin tossa sitten jahka saan tarmoa.. ellen tänään niin tässä kuitenkin sitten..

Hei iloista vappua kaikille!!! Mä otan pikku torkut ja menen sitten tonne appiukon talolle minne mies meni jo edeltä purkaa yhtä autoa. Siellä grillaillaan, saunotaan ja hengaillaan. :)

Ainiiiiiiiin ja mä sain tänään postissa vaukirjalta ilmaislahjana NIIIIIIIIIIN ihanan "kirja sinusta" -vauvakirjan että meinas itku tulla. Siinä on niin paljon kaikkea mihin voi kommentoida. :heart: Aivan mieletöntä!!!!

25+3 :heart:
 
bambina ihanaa, että kaikki oli hyvin ultrassa ja vauva viihdytti teitä! :heart: nyt et enää murehdi sitä kokoa, jooko? ihanaa, että on hymyilyttänyt ja pääset vielä caribiaan polskimaan, mä tykkään tosi paljon siitä kylpylästä. toivottavasti oli rentouttava ja mukava loma! :)

niin, mulla on tosiaan aika pitkiksi venynyt työpäivät ja välillä tuntuu etten todellakaan jaksa enää mennä töihin tai matkustaa päivääkään. mutta oon niin huono ottamaan saikkua.. tiedän, että nyt ei ole kyse pelkästään musta vaan myös vauvan hyvinvoinnista, mutta yritän nyt vielä hetken ainakin jaksaa. viikonloput tosin menee sitten palautumiseen.. eilen nukuin päivällä useamman tunnin ja viime yönä 12 tuntia. tänään on jo vähän virkeämpi olo, vaikka oisinkin kaivannut päiväunia..

jendde huuh, onneksi oli sitten edellinen asukas palauttanut avaimet! ei mikään ihme, jos vähän alkoi jo v**uttamaan, mullakin olis noussut aika iso kupla otsaan tuollaisesta. toivottavasti muutto on sujunut hyvin! :)

sartsa hih. ei aina tarvitse kommentoida. :) kiva, että sait tuollaisen vauvakirjan. meillä on vielä harkinnassa mikä vauvakirja hankitaan (kun en ajatellut liittyä vau-kirjoihin. vaikka se liittyminen ei tainnut velvoittaa mihinkään, vai?), ois kyllä kiva saada vauvakirja jo nyt odotusaikana.
 

Yhteistyössä