~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Neuvolakuulumisia:

Rv: 29+1
Painonmuutos/vko: +560g. Nyt painan jo 58.3kg, eli 12kg tullut lisää painoa :D
RR: 124/71
Hb: 120. Nyt se määräs mulle rautaa. Kun oli laskenu aika paljon viime kerrasta tuo hb.
Kohdunkorkeus: 27
Syke: +
Liikkeet: ++
Pissassa oli vähän proteiinia. Sain kotiin mukaan niitä testiliuskoja ja tänään kun uudelleen testasin niin näytti ihan normaalia tulosta :eek:

Just olisin saanut ajat perhevalmennukseen tonne neuvolaan jossa käyn nyt, mutta kun tulee tuo muutto niin neuvolakin vaihtuu :( Musta on kauheeta vaihtaa nyt neuvolaa kun tykkään tosta paikasta ja on niin mukava neuvolantätikin... No mutta minkäs teet... Tota perhevalmennustakin vetää tuo mun nykyinen neuvolatäti. Huomenna täytyy heti soitella Keravan neuvoloita läpi ja kysellä ensinnäkin sitä lääkäriaikaa. Ja seuraavaa neuvola-aikaa. Mulla on tossa numerot 3:een eri neuvolaan, kun ei oo mitään hajua mihin niistä kuulun :D Mutta tosta lääkäriajasta, niin saan kyllä käydä vanhassa neuvolassa sen jos ei uudesta saa aikaa.

Niin eli muutosta kun puhuinkin jo, eli me käytiin tänään kattoo sitä asuntoa ja me otetaan se :) Se oli oikeen kiva ja tilava. Seinät vaan oli vähän huonossa kunnossa, eli täytyy aika paljon tollasta pientä remottia sinne tehdä.. Mutta ei se haittaa, kun saadaan maalit ja kaikki muut tarvikkeet ilmaseksi siltä vuokrayhtiöltä vai mikä nyt onkaan. Ens viikon perjantaina saadaan avaimet sinne ja ens viikon aikana käydään allekirjottaa sopimukset ja siellä niiden toimistolla valitsemassa maaleja :) Oli ihan mukavan näköstä seutuakin. Vaikka kylläkin tosi erilaista kun mitä meillä täällä nyt on. On siihen varmaan pieni totuttelu. Se oli hassua aluetta, kun siellä oli pelkkiä omakoti- ja rivitaloja, ja sit siellä jossain nurkassa 2 kerrostaloa joihin me siis muutetaan. Mutta siis kivannäköistä aluetta se mun mielestä oli.

Sartsa No höh mikä päivä sulla ollut. Toivottavasti noi verojutut nyt selviää... Mutta hyvä että pähkis voi sentään hyvin :heart:

29+1 :heart:
 
Sartsa83
jendde Määräs rautaa vaikka sun hb silti 120????!!!!!! :eek: Outoa... mutta muuten vaikutti ihan hyvältä käynniltä. :) Ja toi proteiini homma, niin ne niin vaihtelee.. kannattaa seurata, mut kyllä ne sitte sanoo jos tarvii lähtee jatkotutkimuksiin.

Oooo.. seutu kuulostaa kivalta minne muutatte. :) Tosi kiva juttu. :heart: :heart: :heart: Onnea tulevaan kotiin!!! :heart: :hug:

Juu, eiköhän noi verotouhut tosta selviä.. eläkä nyt pyytele anteeks omanapasuutta. :) :heart: Täällä taas kaikki suhteellisen hyvin. :)

Paitsi että älysin tossa kun aamulla heräsin jalkasärkyyn, että mun vanha rasitusvamma polvessa on siis alkanu temppuileen nyt kun alkaa oleen painoa polvien päällä. :/ Se siis aiheuttaa sen, että öisin särkee.. :(

Jepulis.. koittakaahan mammat jaksella!!! :heart:
 
Huomenta pitkästä aikaa! Loppupuristus koulun kanssa, että sais kaiken valmiiksi ajoissa ja siksi olen pysynyt poissa foorumilta. Neuvolassa meni ihan hyvin (siitä on jo aksi viikkoa aikaa). Sain tietää, etten sairasta vakavia sairauksia kuten HIV, kuppaa tai HBV. Olen A+. Painoa oli tullut hieman lisää, mutta neuvolatäti ei siitä huolestunut (toisin kuin minä ). RR 130/81. Hb 129. Sikiön syke 140/min ja liikkeet plus.

Nyt olen sitten kuunnellut liikkeitä aina välillä ja viime tiistaina tuli oikein kunnon pyrähdys kesken tenttiä, hih!

Tulipa varsin omanapainen teksti, mutta mulla on kiire hammashygienistille. By the way vuoden 2010 äitiyspakkauksen kuvat ovat ilmestyneet kelansivuille, käykääs tutkimassa.

terp ja pikkuriikkinen 17+5
 
Sartsa Joo en mäkään tajua minkä takia se sitä rautaa määräsi nyt jo. Mutta kai se on vaan sitten varalta... Kun mulla on hb nyt näköjään koko aika ollut laskussa. Viime kerralla oli vielä 128 ja nyt tuo 120 niin jos se tota tahtia lähtee laskemaan, niin ei kiva. Mutta toivottavasti ei :)

Kiitos!! :heart: Mä en millään jaksa odottaa sitä muuttoa ja että pääsee sisustamaan ja laittamaan uutta kotia! :D

Toivottavasti sun polvivaiva ei vaivaa sua ainakaan pitkään. Tai toivottavasti löydät siihen edes jonkun apukeinon :hug:

terp Kiva, että neuvolassa on kaikki ollut hyvin! Ja onnea liikkeistä! :heart:

Tosta äitiyspakkauksesta, kävin kattoon kuvat ja ei kyllä nyt haittaa enää yhtään vaikka sainkin -09 paketin. Mä en tosta tykännyt oikeen.. Mutta mielipiteensä kullakin :) Oli vähän poikamainen enimmäkseen tuo pakkaus mun mielestä. Ehkä sen takia ei niin miellytä mun silmää.. Oli siellä jotain kivoja, ja sit mistä olisin tykännyt itekkin oli ne kestoliivinsuojat! Ei niitä 09- paketissa ollut. Mutta joo, voihan niitä tehdä ihan hyvin itekkin vaikka. Niin ja tossa oli hienompi se vedenlämpömittari :LOL:

29+2 :heart:
 
Sartsa83
Oijoijoi toi 2010 pakkaus on IHANA!! Voi kumpa sen jo sais.. noh, jos ei, niin en mä siihen kuole, mutta on se vaan niin paljon ihanampi kun tuo 2009. :heart: :heart: :heart:

terp Onnea hyvistä uutisista ja onnea liikkeiden tuntemisesta. :heart: Tsemppiä loppurutistukseen. :)

jendde En mä tosiaan silti tajua tota rautahommaa, kun mulla oli kans yhellä käynnillä joku 120 jotain.. ja sit oli 117 ja vasta sit määräs mulle rautaa... tosin en oo sitä voinu syödä.. tarvii kattoo jos ei oo noussu noilla vitamiineilla, niin ostan sitä nestemäistä rautaa apteekista. Parempaa vatsalle ja imeytyy paremmin.

Juu mä kans todella toivon että saan jotain apua tähä polvivaivaan.. tai no jalkoja tuntuu nyt särkevän kokonaisuudessaan ... ei vaan öistä tuu mitään kun särkee.

Hih.. pian se muutto on. :heart: Mä en malta saada pähkikselle sänkyä, hoitopöytää ja sitteriä hommattua vaikkei rahaa ole.. ja kivahan se ois tietää kans meijän tilanne, et kauan tässä kämpässä ollaan.. pitäs selvitä tässä ens kuun aikana kun tulee yhtiökokous jossa keskutellaan näistä tulevista remonteista.

24+3 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
bambina Kiva että tykkäsit. :)

ON: Täällä tuli käytyä Hot rod & rock showta kattomassa Pirkkahallissa ja sen jälkeen syömässä American dinerissa. Show oli iha jees.. aika vähä loppu viimein oli autoja ja moottoripyöriä näytillä. Kaikkee myyntikojua sun muuta härpäkettä kyllä oli. :D Ja American dinerissa meitsi sai jonku uuden "kasvispurilaisen". Unohtivat piffin kokonaan välistä. Saatiin me sit ihan oikee annos ja selityksenä oli, et yks kokki vääntää piffejä, yks laittelee hamppareitten väliin kaikki, yks kattoo ranskalaiset ja loput vääntää mitä vääntää. :LOL: Mut hauskaa oli. Se on pääasia. :D

24+4 :heart: :heart: :heart:
 
Kylläpäs se viikko hujahti nopiaan! Just vasta oli rakenneultra ja kävin kirjoittamassa kuulumisia ja nyt se sit onkin jo melkein lopussa! Tympeät työasiat ja ihanat häävalmistelut täytti viikon... Niin ja vanhenin kanssa, Sartsa kun ehdit niin mulle voi päivittää iäksi 31 v., kiitos! :)

Bambina voi hitsi tuota sokerirasitusta! Ikävä juttu, mutta onneksi usein raskauden jälkeen arvot korjaantuu ja raskausajan diabetes häipyy raskauden loppuessa. Toivottavasti sulla myös! :hug: :hug: Onneksi diabetekseen on hyvät hoidot nykyään, niin toivottavasti nyt näillä eväillä pystyt nauttimaan raskauden loppuajasta kuitenkin. Ja kurjaa myös, että tuo sun hemoglobiini ei tunnu kohoavan, höh!

Sartsa kiitos vain kohteliaisuudesta! Mut onhan saimaannorpatkin ihan söpöjä :) :) Toivottavasti saat korjattua noita mätkyjä, ettet joudu makselemaan ainakaan niin paljoa just joulun alla :hug:

Jendde onnea asunnosta!!! No niin, tais mennä aika ihanteellisesti :) Saitte mitä halusitte, ja pääsette vielä sopivasti putkiremontin alta pois! Onko sulla jotain tuttuja Keravalla? Kuin pitkä matka sieltä Keravalta on Helsinkiin? Nyt sit vaan muuttointoa ja -tsemppiä, ja ihanaa että saitte nyt sitten vauvalle lisää tilaa! Neuvolakuulumiset kuulosti hyviltä, ainakin kun proteiinia ei enää näkynyt pissassa kotona. Toivottavasti pysyykin poissa!

Terp kiva et olit välttynyt kupalta, hivilta ja hepatiitilta! Mäkin olin, se on mukavaa B) Tsemppiä kovasti loppurutistukseen koulun kanssa, hienoa et loppu häämöttää! Ja ihanaa eikö, kun liikkeet tuntuu!

Kävin katsomassa uuden äitiyspakkauksen kuvat. Mä taidan tykätä vähän enemmän tästä uudesta 2010 pakkauksesta, mut oikeastaan mulle on ihan sama kumpi tulee. Kun ilmaiseksi vielä jotain tässä maailmassa saa, niin olen kiitollinen. Saan nyt keskiviikon neuvolassa paperit, ja varmaan palautan ne heti niin ei jää roikkumaan. Kuinka kauan sulla Bambina meni paperien palauttamisesta pakkauksen saamiseen?

Kiireiselle Siilille halaukset!!! :hug:

ON: Vatsa on taas kipuillut siihen malliin, että taitaa kasvaa. Menkkamaisia kipuja on ollut taas, mut nyt on jo niin mones kerta et ei enää huolestuta. Kyllähän se alkaa olla jo aikamoinen pallo :) :) ja Vonkale on kyllä tosi vilkas, sätkii ja potkii pisin päivää. Oon miettinyt välillä, että ehtiikös se ollenkaan nukkua, mut nyt kirjoitellessa vetää sentään sikeitä hiljaisuudesta päätellen :)

Mä olen koonnut sitä isyyspakkausta miehelle, ja ajattelin kirjoittaa mitä oon ostanut+aikeissa ostaa, kun joku (Lauru?) tuossa kanssa mietti sen kokoamista. Jos jollain on vastaava vielä työn alla niin ois kiva taas päivittää että mitä olette hankkineet/hankkimassa, jos vaikka sais taas uusia ideoita!
Eli isyyspakkaukseen oon hankkinut "Vauvan kehitys" -tietokirjan, sarjakuvakirjan isäksi tulemisesta, parit söpöt tutit, I love dad -sukat ja -pipon, ja Italian futisjoukkueen väreillä ja lipulla kuvioidun bodyn ja sukat (mun mies on armoton jalkapallo- ja etenkin Italiafani, entinen pelaaja kun on). Aion ostaa vielä konjakki tms. pullon, pikkusikareita, suklaata, kylpyankan, -pyyhkeen ja -öljyn, ja kuvakirjan. Sit teen sellaisia kortteja kuten "vaipan vaihdosta vapaa päivä", "illallinen lempiravintolassa vaimon kanssa" jne. Mut ideoita olis kiva vaihtaa, et jos teillä on vielä pakkaus työn alla niin pistäkäähän listaa jookos!

Halauksia ja kivaa viikonlopun jatkoa!
Bubunen ja neitiVonkale 21+6 :heart:
 
Sartsa Joo, näköjään varmaan vaan vähän eri käytäntöjä eri paikoissa ton raudan suhteen. Ja varmaan riippuu tietty ihan th:stakin, että miten niitä määräilee tai suosittelee. Mä en nyt vielä ainakaan oo mitään rautoja käyny edes ostamassa, kun ne on niin kauheen kalliita :D Ja kun ei tuota ylimäärästä oikein ole, ja mitä nyt itekkin tosta tajuan, niin ei sillä edes tässä mun tilanteessa mikään hengenhätä ole, kun on hb vielä niin hyvissä lukemissa.. Mutta varmaan täytyy jossain vaiheessa käydä hakemassa.

Hih, eli teilläkin voi kohta olla muutto edessä :) No, toivottavasti selviää jossain vaiheessa muutatteko vai ettekö! Mullakin vähän sama juttu, etten malta odottaa, että pääsee osteleen kaikkia huonekaluja yms. vauvalle vielä kaikkea tavaraa. Rahatilanne se vaan pistää pikku esteen sille :/

Kiva että sulla oli mukava päivä! :heart:

bambina Kiva, että pakkaus oli hyvä :) Mäkin tykkäsin itseasissa siitä -09 pakkauksesta, vaikka kuvista se näyttikin vähän tympeeltä. Noh, eihän se ainakaan turhan värikäs ollut, mutta ihan hyvä silti. Ja niinkun sanoit, että ilmaseks kun saa :)

Omaa. Mies oli tänään käyny ostamassa vauvalle patjan pinnasänkyyn ja hyttysverkon vaunuihin. Ja sit semmosia söpöjä lautasia ja nokkamukin :heart: Oli jotenkin positiivinen yllätys, kun se tuli niiden kanssa kotiin :) Melkeen teki mieli itkeä kun liikutuin niistä kaikista, varsinkin siitä nokkamukista :D

Mulla on tänään supistellut vähän ikävästi. En tiedä onko ne supistuksia edes, mutta jotain inhottavia menkkakipumaisia polttoja ollut pari kertaa. Ei tässä varmaan syytä huoleen ole, kun ei niitä enää tule. :whistle: Mahan kanssa vaan on hirmusen tukalaa olla. Nyt se on tainnut ottaa oikeen kunnon kasvu spurtin, kun tuntuu että on joka päivä vaan isompi! Ja ihan selvästi se tässä yhdenkin viikon aikana on kasvanut. Naapurilta saatiin onnittelut eilen, kun hän näki mun mahani :)

29+4 (melkeen siis, hyppäsin nyt 10min eteenpäin :D )
 
bubunen Kiitos! :heart: Joo, tää asuntohomma meni paremmin kun olis voinut kuvitella :) Mulla ei ole ketään tuttuja siellä Keravalla, mutta kaipa sitä ehtii tutustua! Keravalta Helsinkiin on noin 30km. Mulla vaan kaikki ystävät, perhe kaverit ja tutut (tai no melkeen kaikki ) on Vantaalta, jonne on tosi lyhyt matka Keravalta. Junalla pääsen 10:ssä minuutissa moikkamaan kavereita :) Että ihan hyvä.

Ai sullakin on kivut ollut riesana :/ No, mutta eipä ne varmaan kummallakaan meistä mitään vakavaa ole. Pientä kolotusta ja nipistystä nyt tuppaa olemaan oikeastaan aina, ainakin mulla :D

Kuulostaa oikein kivalta nuo sun isyyspakkaus- hankinnat! Varmasti on tuleva isä mielissään tuosta :)
 
Sartsa83
bubunen Tottakai saimaannorpatkin on söpöjä, en mä sillä sanonut. Mutta et mä näen ainakin sut kauniina raskaana olevana. :heart: :hug: Ja kiitos.. viimestään lokakuussa saa tietää että kuinkas tuossa hommassa käykään. Siihen saakka unohtaa ne ja keskittyy kaikkeen muuhun, kuten tähän pikkuseen ja äitiin ja siskoon. :heart:

Mulla on vielä vähä kesken mun isyyspakkaus. Tai se on niinkun valmis mut kesken. Sielt periaatteessa puuttus enää oluttölkki ja karkkipussi, mut tuo korttihomma kuulosti mielenkiintoselta. Taidan ittekin laittaa vielä tommosia siihen. :) Nii ei aina pääse unohtuun miehellekään että tässä ollaan sitten niin vanhempia mutta myös kaksi aikuista jotka tarvii myös yhteistä aikaa. :)

jendde Sitähän se varmaan on et eri käytännöt eri paikkakunnilla ja sit tietenkin th:lla on eri systeemit. Juu, katsotaan mihin tää kämppäasia tästä etenee. Koskaan kun ei voi tietää mitä es. ens kuussa tapahtuu. Voi olla että ihan viimesilläni kuule yritän muuttaa tästä kämpästä toiseen. :LOL: Toivottavasti ainakin. :D Juu, tää rahatilanne on kyl nii perseestä... haluis saada kaiken hyvissä ajoin valmiiks, mut joutunee väkisin oottaa kesään, viimestään heinäkuuhun jollon hankitaan sit kaikki mitä tarvitaan, jos ei sitä ennen olla saatu hommattua.

ON: Ajattelin justii kehua kuinka oon saanu nyt kaks yötä nukuttua makeesti. :) Ja sit aattelin ettei oo tällä kertaa ees mitää "valittamista", mut.. :D Ohan näitä. :p Närästys, alaselän särky (nyt on tukiliivi, mut sitä käyttäessä pissattaa n. 10min välein kun se kuitenkin vähän painaa virtsarakon tuntumaan) ja jalkasäryt. Tosin yöllä oon nyt saanu nukuttua, että tälläkin hetkellä jalkoja kyllä särkee mut onneks kaks yötä on menny niin ettei oo särkeny. :heart: Yöt vaan on niin tärkeitä.

Sartsa ja äitin pieni rakas herra pähkinä 24+5 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83


KESÄKUU

Marta.......................27v............24.6....................SKS

HEINÄKUU

jendde.....................18v..........7.7........................KOS
bambina...................26v.........16./18.7................KHKS



ELOKUU

Sartsa83..................26v..........10.8......................TAYS
Siili H........................24v..........18.8......................KHKS
Pieniminä.................20v..........22.8......................SATKS
bubunen..................31v..........30.8......................TYKS
Grenie86..................24v..........31.8......................OYS

SYYSKUU

LauraAnnika.............23v..........1.9.......................HUS
lauru........................25v..........5.9.....................OULASKANGAS
terp.........................................25.9.....................TYKS



 
bambina :hug: Harmi, ettei sokerirasituksen tulos ollut kovin positiivinen. :hug: Mutta älä huoli, varmasti viimeistään synnytyksen jälkeen on kaikki arvot taas kohdilla.
Kiva että sait äitiyspakkauksen ja tykkäsit siitä! :)

bubunen harmi, että sulla on ollut kipuja, mutta mahtavaa ettet niistä huolestu. :) jotenkin on helpompi olla huolestumatta kun tuntee vauvan liikkeet.
sun isyyspakkaus kuulostaa hyvältä!
joko häät jännittää? :) nauti niistä järjestelyistä! vaikka välillä saattaakin stressata joku asia niin on niitä silti aika kiva ideoida ja suunnitella. :) vaikka kyllähän sä varmaan sen tiedätkin kun oot ennenkin ollut naimisissa. ihanaa kyllä, että teillä on juhlat tiedossa. :)
halauksia sinnekin :hug: :hug: ja muista relata vaikka onkin töitä ja häähommia!

jendde harmi että on ollut inhottavia supistuksia. :/ mutta ei varmasti syytä huoleen!

sartsa kivasti sulla kasvanut maha. :)
martasta ja greniestä en tiedä, mutta eikös taffo saanut km:n vai muistanko ihan ihan väärin..? (en jaksanut selata sataa sivua taaksepäin, sieltähän sen ois voinut tarkistaa.)
ja kun seuraavan kerran päivität listaa niin vaihdatko mun LA:ksi 18.8., tuo 19.8. on nettilaskurin mukaan, mutta heti ekassa neuvolassa se muuttui päivällä. en oo vaan muistanut siitä mainita. :D

äitiyspakkauksesta mä sain viikko sitten perjantaina ne äitiyspaperit ja täytin heti silloin ja lähetin palkkoihin (mun pitää saada siihen se yksi liite, jonka ne täyttää niin käskivät laittaa ne kaikki paperit niille vaikka ei ois oikeasti tarttenut, ne ois voinut laittaa sen paperin erikseen kelaan). en tiiä ovatko laittaneet kuinka nopeasti sitten paperit kelaan, mutta innolla jo odottelen pakettia. :) eipä paljon ole väliä, kumpi paketti tulee kun ilmaiseksi saa niin kiitollisena otamme vastaan. MUTTA.. :) mä tiedän, että se helistin on melkein kaikkien vauvojen lempilelu (ainakin lastenklinikalla se oli the lelu, joka vangitsi kaikkien mielenkiinnon) ja oon ihan järkyttynyt kun nyt ne on vaihtanut uudenlaisen helistimen sen ikivanhan mallin tilalle! :eek: Joten ihan vähän enemmän toivon sitä v. 2009 pakettia, mutta eipä se v. 2010 pakettikaan hullumpi ollut. Ja mun mielestä ne värit käy kyllä aina sekä tytöille että pojille, niinhän ne on suunniteltukin.

omaa napaa: Känkkis liikkuu kovasti, tuntuu että hänellä on jo melko selkeä päivärytmikin eli samaan aikaan päivästä tuntuu aina olevan hereillä. on se kyllä ihanaa tuntea potkuja ja muita myllerryksiä. :heart:
sain huuto.netistä huudettua tricot-slenin kantoliinan ja oon nyt opetellut sen käyttöä, ei tunnu kovin vaikealta ne sitomistavat - ainakaan näin ilman vauvaa. :LOL: ja nyt on hakusessa sellainen ihana retropinnasänky + rintapumppu, mutta muuten tuntuu kaikki tavarat jo olevan. kestovaippoja on kasa ja sitten on toinen kasa kankaita joista niitä pitäis ommella itse. oon ihan yllättynyt, miten vähällä sitä pärjääkin! tai sit oon vaan unohtanut puolet tärkeistä hankinnoista. ;) :LOL:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja haleja!
Siili & Känkkäränkkä 23+4
 
Sartsa83
Siili Laitoin sen nyt samantien jo tohon listaan.. hmm.. voi taffo parkaa.. miten mä en oo tommosta huomioinu tai sitten oon mutten muista enkä oo poistanu häntä tuolta. :( Voi sentää.. :'(

Kiitos. :) Aika hyvin tuo on juu kasvanu tässä. :) Ja siltä tuntuukin. :p Iho venyy kivasti ja välillä tuntuu että koko nahka repee. :p

Voih. Teillä on oikein säännöllinen rytmi siellä pienellä. Meijän pähkis vetelee ihan omia aikatauluja.. mut yöt on alkanu itekin nukkumaan. Ainakin siitä päätellen, etten tunne mitää myllerryksiä ja nukun ite kun tukki (jo kaks yötä peräkkäin. JESH!).. aamusin kun alan availeen silmiä, pähkis alottaa mojovilla potkuilla aamun kuin kertoakseen, että "Äiti, sun on aika nousta keitteleen kahvia ja antaa mulle aamupalaa". :D

Hehehee.. no ei sitä kyllä loppu viimein ihan hirveästi vauvan alkutaipaleelle tarvita kun toinen syö tissiä. Et sit kun tarvii alkaa antaa lisämaitoa (jos tarvii) ja/tai alkaa soseet, puurot ym., niin sitten sitä alkaa tarvii enemmän tekeen hankintoja. :)

bambina JEIJJJ!!! Viimesiä lähdettii viemään! Onnittelut!!! :hug: :heart:
 
Sartsa Ihana maha!!! :heart: Ja on kivasti kasvanutkin :)

Kiva että oot saanu nukuttua hyvin! Se onkin nyt tärkeetä. Mäkin olen itseasissa nukkunut lähiaikoina paremmin kuin hyvin :D Helposti vois nukkua ainakin sen 12h putkeen, mutta en nyt ihan joka yö viitsi, ettei mene unirytmi ihan piloille. Mutta kyllä sen huomaa, kun nukkuu hyvin niin on paljon pirteämmällä ja paremmalla tuulella :)

bambina Onnea viikoista! Jee!! :heart:

Siili Hih, teidän Känkkis on oppinut ihan päivärytmille jo :heart: Tää meijän tyttö huitelee menemään vähän milloin sattuu. :D Vaikka kyllä sillä selvät rytmit on heti aamusta ja sitten illalla/yöllä, mutta päivisin myllertää mihin aikaan vaan.

Kyllä sitä aika vähällä pärjääkin vauvan kanssa siinä alussa! Ja mustakin tuntuu että oon unohtanut kaikki tärkeät hankinnat :LOL: Kaikkea kyllä löytyy, mutta silti tuntuu että niin paljon vielä puuttuu..

Omaa. Saatiin tänään nuo vuokranmaksu osoitteet yms. jutut sitä uutta asuntoa varten. Ja sit vissiin huomenna tai ylihuomenna mennään allekirjoittamaan vuokrasopimukset, kunhan vaan on vuokrat ja takuuvuokrat ensin maksettu :) Se on vaan vähän tyhmä, kun se niiden toimisto on Järvenpäässä.. Mä joudun täältä hesasta seikkailla julkisilla sinne jonnekkin, että mies voi sitten ottaa mut jostain kyytiin. Kun sillä loppuu työt 15.00 ja toimisto menee kiinni 15.30, niin voi tulla pikkunen kiirus :kieh: Ja mies ei varmaan sais edes sen vertaa joustoa työpaikalta, että vois lähteä aikasemmin kun sen pomo on ihan pässi.. On esim. sitä mieltä, ettei miehen tarvitse tulla synnytykseen mukaan, eikä mihinkään ultriin yms. juttuihin mitkä vaan liittyy tähän lapseen.. :/ Noooh, eiköhän tosta selvitä :D

29+5 :heart:

*muoks* Nyt se putkiremontti sit vissiin alkoi :x Sen mukaista meteliä täältä talosta on tän päivän aikana kuulunut :eek: Saa nähdä milloin ne tulee tänne meijän asuntoon metelöimään.. Toivottavasti vasta ens viikolla!
 
Sartsa83
jendde Kiitos. :) :heart: :hug: ..Se niistä hyvistä yöunista, kun just pääsin kehumaan. Viime yö meni taas harakoille. Tälle kertaa kättä särki koko yön. :/

Mut sitten neuvolakuulumisia:

Hb: 116 (jos ei olo muutu huonovointiseks tai unettomat yöt jatkuu, kannattaa ostaa nestemäistä rautaa)
Pissa: Puhdas
Verenpaineet: 138/87 (mun kohdalla normaalit, ei huolta)
Paino: +622g/vk (HUH! :'( .. Mut ei kuulemma tuossakaan ole mitää pahaa)
Turvotus: +/-
Sf-mitta: 24 (viimeks 20)
Syke: + (144)
Liikkeet: ++

Selkäkivuista ja jalkasäryistä sano sen, että ne on normaaleita tässä vaiheessa raskautta. Ja mahdollisimman paljon pitäs liikkua jos vaan suinkin pystyy. Sekin helpottaa kolotuksia ja muutenkin raskautta ja synnytystä ja paranemista synnytyksen jälkeen. Kyllähän tuon ties, mut kun tuntuu että aina liikkuessa alkaa kolottamaan. Kyl mä silti haluan yrittää vielä liikkua.

Lääkäri ois sitten torstaina klo 10.10. Neuvolatäti varas mulle lääkäriltä kaksa ikaa samalle käynnille, koska tarkoituksena on perus raskaustarkastuksen ohella keskustella mun mielialasta. Mun siskon tilanne rassaa mua sen verran paljon, että on syytä jutella siitä lääkärin kanssa.

No ompa typerä pomo miehelläsi jendde. :kieh: Ärsyttävä. Kunnon sika mieheks!.. Painuis jorpakkoon koko äijä! Noh, lähdet vain hyvissä ajoin sinne julkisilla ja treffaatte mahdollisimman lähellä sitä toimistoa, niin ehditte siellä käymään. :hug:

Juu toivotaan että putkimiehet ois vasta teijän kämpässä ens viikolla.

Sartsa ja äitin rakas pikku herra pähkinä 24+6 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa No voihan harmi kun yöunet taas sulla meni :( Jos vaikka ens yönä sitten nukut paremmin :hug:

Neuvolassa sentään näyttäis kaikki olleen hyvin! Hieno juttu! :heart: Ja ei tuossa painonnousussa mitään pahaa olekaan. Mulla on ihan samoissa lukemissa nuo painon muutokset! Ja siellä se pikku asukki vaan kasvattaa itteään niin kovaa vauhtia :heart: Jos sulla kerta turvotuskin on yhdellä plussalla, niin sehän vaikuttaa myös tohon painoon.

Joo, niinkun sulle on sanottukin, niin liikuntahan se tollasiin vaivoihin voi auttaa. Paitsi tietty on se vähän vaikea liikkua jos joka paikkaa kolottaa... :/ Mulla noita jalkasärkyjä tulee just nimenomaan liikkuessa. Jos vähänkin pidempiä matkoja joutuu kävellä, niin tuntuu että suonenvedot ja krampit ja vaikka mitkä samaan aikaa jaloissa :kieh: Toivottavasti noi sun kivut helpottaa! Ja pystyt kuitenkin liikuntaakin vielä harrastamaan.

Joo tosiaan on ihan urpo pomo! Harmittaa eniten se, että se yrittää ihan tahallaan vaikeuttaa miehen elämää ja siinä sivussa myös mun elämääni.. :/
 
sartsa hyviä neuvolakuulumisiahan nuo ovat, älä siitä painosta välitä! mulle oli kertynyt viimeks n. kilo/vko. eikä se siitäkään nyt alkanut paasaamaan, kun turvotusta oli aikas lailla ja painoo kaiken kaikkiaan ei ole paljoo kertynyt.

bubunen mä jätin kelan paperit 6.4, päätös tuli aika nopeesti kelan sivuille, siitä pari päivää kirjeenä ja varmaan n. 2 viikkoo meni kaikkiaan ä-pakkauksen saapumiseen, eli tosi nopeeta toimintaa! :) nyt ne vaatteet vaan odottaa pesua ja paikkaansa hoitopöydän lipastossa! :heart:

siili meidänkin veijarilla on kyllä selkee rytmi!! :D :heart: toki heittelee ehkä tunnilla parilla päivästä riippuen, mutta selkeesti erottaa kyllä, että mihin ajottuu ne vilkkaat vaiheet! kivaa! oon saanu olla kyllä koko raskauden ajan öisin tosi rauhassa, ehkä nukun vaan niin tosi sikeesti etten herää liikkeisiin...pari kertaa kun on täytynyt käydä vessassa niin huomaa kyllä että on meno päällä, mutta kuitenkin uni tulee helposti, ihanaa! oon aina ollu sikee nukkumaan! ja oikeestaan siltä vessassa ramppaamiseltakin (öisin) oon säästynyt, ihme kyllä, kun päivällä saa ravata koko ajan. :/

ON: minusta siis tuli pienen tytön kummitäti tuossa eilen, ja kaikki meni niin hienosti! :heart: nimee en viitti kertoo, ettei paljasta liikaa... ;) ja tosiaan sokereita mittaillu nyt vajaan viikon, sormenpäät ihan rei'illä... :( mutta suht hyviltä ovat näyttäneet, vaan muutama arvo ollut vähän yli ja sekin on johtunut vaan sitten muutamasta karkista. eli voipi olla että se makee kielletään sitten ihan kokonaan! :'( ja kun yleensä raskausaikana herkuttelu on ollut jopa hieman sallittua...mutta eipä ole enää kauaa, ja jos sillä vältetään se 8-kilonen vauva, niin olkoon sitten niin! :saint: huomenna neuvola, niin saa kuulla mitä noista sokeriarvoista sitten sanotaan.

28+1 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
jendde Aivan.. no mulla kans pahimpana liikuntamuotona tuntus olevan toi kävely.. ainakin mitä käveltiin aikalailla lauantaina kun oltiin messuilla ja sit autolta hallille oli semmonen 500m:n matka. Eli kilsa meni siinäkin 1,5 tunnin kävelyn lisäksi.

Tosta turvotuksesta. Ois kai pitäny näyttää kunnolla nilkkoja ja painaa vähän ihoa jollakin niin ois huomannu et turvotusta on vähän enempikin kun vaan vähän.. joten voin siis ite olla ns. hyvillä mielin ettei stiä painoa nyt niin kamalasti ole tullut.. ja siitähän sen tietää mitä on syöny ja näillä viikoilla tuntuu että pienestäkin täyttyy kun kohtu alkaa painamaan vatsalaukkua ja sisuskaluja ja sinne ei mahdu enää sama määrä tavaraa.

Mä katoin juuri kuntosalini jumppaohjelmaa ja päätin änkeytyä huomenna 11.30 siniselle Swing fit tunnille. Siniset tunnit siis tarkoittaa kevyitä. Vihreät hikoilutunteja, keltaset lapsitunteja, oranssit tanssillisia tunteja ja mustat rääkkitunteja. :D

bambina Juu, ei tuo neuvolatäti koskaan mulle painosta paasaa muutenkaan ja sanoi itekin että kun kerta turvotustakin on... et :) Kaikki hyvin. :) Onnea tuoreelle kummitädille!!! :heart: Voi sentään noita sokereita. :/ :hug: Ikävää jos joudut kokonaan jättämään namit.. jos kehosi ei yhtään hyväksi makeaa. :/ .. Mä koitan silti kovasti toivoa että tilanne kääntyis parempaan ja saisit vähän jopa herkutella.. ja muista: sokerittomiakin tuotteita, nameja ja muita on olemassa. :) Että elä ihan kokonaan luovu toivosta herkutella raskausaikana. :hug: :heart:

jenddelle vielä.. ehkei se pomo suoranaisesti tahdo teidän elämää vaikeuttaa, mutta se on sovinistisika noitten asioittensa kanssa ja sillä ei nähtävästi ole itsellä lapsia tai sit se vihaa niitä, koska se ei halua ymmärtää myös miehen näkökulmaa lapsen tulosta. Tommoset kannattaa jättää omaan arvoonsa ja tehdä kuitenkin niin kuin itse tahtoo.. ja jos tyyliin työpaikka olis vaakalaudalla tommosen idiootin takia, niin sit kannattaa suosiolla vaihtaa firmaa. Sori et sanon näin suorasti mut tätä mieltä mä olen tommosten sikojen kanssa!
 
Sartsa Kivalta kuulostaa tuo sininen tunti! :D Jee! Toivottavasti on sitten mukavaa :)

Niin tosta pomosta, että kyllä sillä kuulemma lapsia on itelläänkin, mutta ei ole niiden synnytyksissä mukana yms. Silloin kun mulla oli se raskaudenkeskeytys pari vuotta sitten, niin tää pomo oli sanonu miehelle, että ei sinne tarvii miesten mennä ollenkaan, vaan "se on naisten paikka". Kun mies oli halunnut mun tueksi sinne tulla... Saa nähdä miten se tähän synnytykseen sitten suhtautuu. No, pääasia ettei ala tahallaan vaikeuttamaan asioita. Ja saa kyllä sanoa ihan miten suorasti vaan tästä, mäkin olen välillä niin ihmeissäni kaikista niistä jutuista mitä mies mulle tästä pomosta kertoo! Mukaan lukien se, että antoi miehelle kirjallisen varoituksen kun oli mun mukana ultrassa. Vaikka tiesi kyllä aivan tasan tarkkaan että mies oli siellä ja kun siitä oli ilmoitettukin. |O Eli siis ihan aiheeton varoitus, mutta kuitenkin...

 

Yhteistyössä