~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa kiva että sait saikkua ja että lääkäri oli mukava ja ymmärtäväinen! =) Ja onnittelut hyvistä sokerirasituksen tuloksista!

Tuosta mahan kommentoinnista.. En usko, että koittavat piristää mua sillä mahan pienuuden mainitsemisella koska en ole valitellut mahasta tai oikein mistään muustakaan, eli ei ole syytä yrittää piristää. :) Ja sitten toisekseen ne kommentit on ollut enemmänkin sellaisia "mitääh, oot jo niin pitkällä?! :eek: Mut eihän sulla ole vielä maha kasvanut yhtään" ja "ai sä oot jo yli puolen välin. mut miten sun maha on sit noin pieni...?". Eli enemmän sellaista päivittelyä, että pitäisi olla isompi maha - tai ainakin se siltä tuntuu.

Oon kokeillut ihoon vaikka mitä tuotteita, sekä kaupasta että apteekista ostettavia eikä oikein mikään tunnu auttavan. Joten oon vähän skeptinen, että edes tuo sun kehuma Avon toimisi. ;)

jendde "kiva" kommentti sun kaverilta! :eek: Sun pitää sanoa sille ensi kerralla, että "mä niin arvostan sitä ettei sulla ole mitään paineita saada itseäs bikinikuntoon kesäksi" tai jotain vastaavaa. ;) :LOL: Mutta tosiaan, miksi meidän kroppia saa arvostella ja kommentoida, vaikka ei ole korrektia kommentoida ei-raskaana olevien lihomisia tms.

Voih, ois ihanaa jos saisitte sen Keravan asunnon. Helpottais varmaan pikkaisen teidän tilannetta. Täällä peukut ja varpaat pystyssä! Kerro sitten heti kun selviää saatteko sen!

Juu, oon kokeillut kaikenlaisia ihonhoitotuotteita, mutta tuntuu että ihan sama mitä käytän kun tää johtuu mitä ilmeisemmin hormoneista. Aion kyllä vielä kysyä lääkäriltä kun menen muiden asioiden takia käymään viikon päästä, mutta mun käsittääkseni mitään akneen tarkoitettuja hoitovoiteita tai lääkkeitä ei saa käyttää raskauden tai imetyksen aikana. Ne on niin voimakkaita + ainakin osa sisältää kai jotain hormoneja (en nyt ihan mene vannomaan, mut näin muistelisin).

bambina toisaalta aika pelottavaa, että joltain oli mennyt lapsivedet, mutta tekin olette jo "niin pitkällä", että vaikka vauva jo syntyisi niin todennäköisesti vauva selviäisi ihan hyvin, kiitos Suomen mahtavan keskoshoidon. Eli älä panikoi! :) Sitä paitsi voi itsekkäästi ajatella niin, että tietty prosentti vauvoista syntyy keskosina ja jos teidän pinossa jollain syntyy vauva keskosena, sun todennäköisyys synnyttää keskonen on pienempi! ;) Mutta anyway, toivottavasti sillä tyypillä pysyy vauva vielä masussa ja kaikilla muillakin. :heart:
Ja se, että sun maha on "laskeutunut" ei tarkoita mitään, mullakin on maha välillä alempana ja välillä ylempänä ja muuttaa koko ajan muotoaan ja "koostumustaan". Ja ne työkaverit voi kyllä ihan itsekin kuvitella koko asian.

Todellakin, kivaa on tiedossa viikonloppuna kun tavataan! =)

bubunen oot tosiaan onnekas kun et oo kuullut (vielä ;) ) paljoa masukommentteja. Toivottavasti et kuulekaan, se on oikeasti ärrrrsyttävää. Ja aivan, ei kuulu kenellekään onko iso vai pieni maha, tärkeintä on että vauva voi hyvin.
Mä luin kanssa vauva-lehdestä tuosta sarjakuvasta, se on varmaan tosi hyvä! :) Harmi, että I love dad-pipo oli loppu, toivottavasti löydät sellaisen. Mä annoin jo oman isyyspakkaukseni, kun tiesin että sillä on ollut vähän kurja päivä töissä ja halusin ilahduttaa. Sitä paitsi en vaan enää malttanut pitää asiaa salassa. :LOL: :LOL: Mutta muutenkin ajattelin antaa sen suunnilleen samaan aikaan kuin saan äitiyspakkauksen niin eihän siihen enää montaa viikkoa olisikaan ollut. ;)
Ihanaa, että teillä on ihan pian jo rakenneultra!! :heart:

ON: Mulla on myös ollut lähiaikoina "hyvä kausi", mutta tänään on kyllä ollut kunnon kiukkuilta. Suututtaa kaikki, esimerkiksi että meillä ei ole imuroitu vaikka mies on ollut tänään kotona (se on kyl tehnyt töitä eikä oo ollut kodinhoitajana..), ruokakin oli pahaa ja mä oon läski. Nyt katon HPK:n peliä tv:stä ja mun silmin tuomarit on puusilmiä ja idiootteja ja selostaja, kommentaattori ja kaikki muutkin on kaameita Kalpa-faneja ja inhoavat HPK:ta. Ja Kerho pelaa surkeasti. Oon ihan raivona. :| :ashamed:

Huomenna on neuvola (kivaa!!) ja hammaslääkäri (kauheeta!!). Ootan jälkimmäistä jo kauhulla eli mulla on varmaan neuvolassa verenpaineet tai ainakin sykkeet korkealla sen takia. :LOL:

Perjantai jo huomenna! :heart: Mukavaa viikonlopun alkua siis kaikille. :)

Siili & Känkkäränkkä 22+1
 
Ai niin. Miten olette ratkaissut mahdolliset pukeutumisongelmat nyt keväällä, oletteko ostaneet mammatakkeja tms.? Mulla on kevättakkeja kaksi, toinen todella tyköistuva vyötäröstä -> ei mene kiinni ja toinen sellainen tiukka, lyhyt keinonahkatakki, joka ei kohta enää mene kiinni ja on nyt typerännäköinen "napatakki". Lähden aina aika aikaisin töihin ja aamut on vielä viileitä (tänäänkin miinuksen puolella) eli jotain lämmintä tarttisin päälle, mutta toisaalta en haluaisi ostaa mitään isompaa takkia, kun en sitä sit kuitenkaan myöhemmin tartte. Vinkkejä?!
 
Sartsa83
bubunen Kiitos. :hug: :heart:

Siili Mä olin aivan sairaan skeptinen kaikkiin akneen liittyvään ja ylipäätään ihon hoitoon liittyvään, mitä kaupattiin ja mainostettiin, kunnes löysin avonin. Eihän sekään kaikille toimi ja oon minäki sentään syöny siis ihan aknekuurejakin jotka on tosi vahvoja eikä mikään ole auttanu, paitsi tämä avon. Joten en siksi puhu tosta avonista vaan lämpimikseni vaan siksi että kun omalla kohdalla mikään muu hoitava tuote ole auttanut niin kuin avonin clearskin. Ja käytän siis voiteen lisäksi kasvovettä ja kuorintaa sekä ihonpuhdistus geeliä iltapesuissa.

Ai, no ajattelin sitten väärin. Anteeksi. Ikävää kun ovat saaneet sulle töissä ilkeän olon mahan kommentoimisesta. :/ :hug: Ja kiitos. :hug:

ON: Ei mee hyvin taas ei. Ei riitä että äiti ilmottaa syövän leviämisestä kun sisko ilmoittaa että hänen masennuksensa on pahentunut siihen pisteeseen, että on saanut kohtauksen josta hän ei muista mitään, mutta poikaystävä kertoi myöhemmin kun oli paikalla hänen saadessaan se. Kohtaus vastasi skitsofrenia/psykoosi-kohtausta. Tilanne on siis kärjistynyt nyt niin vakavaksi että hän tarvitisi akuuttia hoitoa. Siksi hän on käyttäytynyt mua kohtaan kummasti useampaankin otteeseen kun hän on kätkenyt sen kaiken pahan olon koska hän olettaa ettei kukaan usko hänen olevan oikeasti sairas. Nyt hän vihdoin kertoi mulle oikeista olotiloistaan joka sai mut näkemään tilanteen aivan uusin silmin. Ja oon nyt todella huolissani siskostani. Tottakai pyrin etten itseeni liikaa ressais asialla jottei pähkinä hermostuisi, mutta haluan ehdottomasti olla myös siskon tukena, kun hän sitä tarvitsee. Ja jos nyt kukaan noista hänen lääkäreistään ei tajua millä tolalla tuo ihminen on, alan mä viemään tätä asiaa pidemmälle. Minä en halua että sisko menettää henkensä jonkun idiootin mielenterveystoimiston hoitovirheen takia! Niiden on korjattava se minkä ne ovat aiheuttaneet välinpitämättömyydellään.

Anteeksi omanapanen teksti kun en kommentoinu teidän muitten mitää. :'( :ashamed: Oon vaan niin sekasin...
 
Sartsa83
Siili Sen verran nopeasti pukeutumisesta, että näillä ilmoilla kerrospukeutuminen ja / tai villatakki on paras ratkasu jos ei meinaa mahtuakaan mikää päälle... itellä on pehmeää nahkaa oleva nahkatakki joka venyy, joten se on paras takki tällä hetkellä (lyhyttä mallia, mut menee osittain mahan päälle ja on lämmin).
 
Sartsa :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Voimia kaiken noiden kurjien juttujen kanssa elämiseen. Ja anteeksi kun en osaa sanoa oikein mitään lohduttavaa! :hug:

Siis miten mielenterveystoimisto on ollut välinpitämätön? Siskosi on siellä käynyt mutta on kätkenyt pahan olonsa eivätkä ole sitä siellä huomanneet? :/ Toivottavasti siskosi saa nyt kunnollista hoitoa ja paranee pian. :hug:

Ja älä pyytele anteeksi omanapaisuutta ja älä missään nimessä pyytele anteeksi sitä, että "ajattelit väärin". Itse selitin asian huonosti ja eihän ne töissä varmastikaan loukata halunneet eli sillä tavoin ajattelit ihan oikein. :heart:
 
Sartsa83
Siili Ei tarvi osata sanoa mitään lohduttavaa. Pääasia että saa purettua tätä johonki... siis sisko on nyt käyny tuolla mnielenterveystoimistossa 2 vuotta ja sinä aikana kun hän on puhunut siellä kuinka paha hänen on olla, hänelle on sanottu että "tuo on ihan normaalia kun on vähän masentunut".. sit kun sisko on sanonut jotain että "kun nää tunteet muuttuu niin radikaalisti ettei tässä ole mitään järkeä.." Vastaus kuuluu:"Joo, mut ei sulla mikään ongelma ole. Toi kaikki on ihan normaalia." Tai kun siskolta kysytään jotain ja hän sanoo "en tiedä" niin psykologi tokasee:"Kukas sen sitte tietää?" .. Toinen on siis yrittäny selittää miltä hänestä tuntuu ja että häntä todellakin ahdistaa mutta hänen paha olonsa ollaan lakastu maton alle. Ja sisko on mulle välillä sanonu että tuolla on tommosta, mutta mulle (muiden läheisten ohella) hän ei ole puhunut KUINKA paha olo hänen oikeasti on kun mullekin hän on välillä esittänyt iloista ja onnellista, vaikka todellisuudessa hän on ollut hetki sitten lihaveitsi kädessään viiltämässä ranteita auki ja pitkäperjantaina sai tosiaan kohtauksen. :'(

Tää tulee olemaan pitkä prosessi mutta akuuttihoito on nyt ensisijainen ja kuten hän itse sanoi: Oikean ongelman selvittäminen ja siihen oikeiden lääkkeiden saanti. Hän siis itse on sitä mieltä ettei enää pärjää ilman lääkkeitä joka on merkki siitä että hän haluaa itse parantua pian.

No kun sitä haluaa ite kuitenkin tukea teitäkin ja auttaa teitä omissa pahoissa päivissä ja jos on jotain sydämellä, haluaa sanoa jotain piristävää ja nyt ei kertakaikkiaan pysty siihen niin siks pyytelin anteeksi ja sitä "eivät halunneet loukata" ajattelin iteki mutta .. nii.. äh, oon iha sekasi. Joo nii.. juu. Ei kai tässä sit tarvi pyytää anteeksi.
 
Sartsa Onnea hyvistä sokerirasitus tuloksista! :heart: Ja kiva että sait nyt sairaslomaa ja mukava kuulla että oli kiva lääkärikin :)

Voi harmi mikä itku päivä sulla on ollut. No mutta on niitä itse kullakin aina välillä! Vaikka onhan sulla paljon stressaamisen aihettakin. Eli ihan ymmärrettäviä nuo itkut.. Varmasti sulla mieli tosi herkällä nyt. Kiva että kaverisi sai kuitenkin sua piristettyä :heart: Muakin itkettää tosi usein. Tuntuu että itku tulee ihan kaikista asioista...

bubunen Kuulostaa kivalta tuo sun isyyspakkauksen hankinta! Toivotaan että löydät vielä sellasen i love dad- pipon. :) Vooih, ja tsemppiä rakenneultraan! Aijotteko selvittää sukupuolen? Jos vaikka tänne tulisi toinenkin tytön odottaja kun nyt on tähän pinoon selvinnyt vain poikia tähän mennessä :D Ei pojissa siis mitää vikaa ole tietenkään, mutta en kai mä nyt ainoaksi tytön odottajaksi voi jäädä :LOL: Vai oliko se Siilillä niin että tytöltä näytti ultrassa? Jos en ihan väärin muista nyt..

Siili Joo kyllä oli "kiva" tuo kommentti mun kaverilta! :LOL: Taidankin näpäyttää just jotain niin todella terävää seuraavalla kerralla takasin jos vielä kuulen jotain tommosia kommentteja :D
Argh kun oikeasti nuo maha kommentit voi olla ärsyttäviä! Ei ne ihmiset varmaan sitten tajua, ettei meitä nyt miten vaan saa kohdella ja huomautella ulkonäöstä vaikka raskaana ollaankin. Ihme juttu kyllä. Mistähän ihmiset on sellasen pinttymän saanu päähänsä että niin voi tehdä? :eek: Kummallista, ei voi muuta sanoa! Ja tosiaan, niinkun sanoit niin ei sitä muutenkaan mennä toisten lihomisista huomauttamaan tosta vaan! Pitää varmaan vaan yrittää olla välittämättä sellasista.

Voih, on sulla ollut päivä! Höh. Aika tutuilta kyllä kuulostaa tollaset kiukku päivät. Mäkin hermostuin eilen illalla nukkumaan mennessä kun meidän sänky tuntuu aivan liian pieneltä. Ei se kyllä ennen ole tuntunut ja kiukkusin miehelle siinä sitten kun hän ei voi hankkia meille isompaa sänkyä... :LOL: Kai mulla vaan on jo niin iso maha, että kaikki tuntuu liian pieneltä! Mutta, toivottavasti sulla huominen on jo parempi päivä. :heart:

Tohon pukeutumiseen liittyen mulla ei oikein ole mitää vinkkejä, kun mullakin on ihan sama ongelma! Uutta isompaa takkia en viittinyt edes ostaa, eikä oikeestaan mitää kivaa koskaan löytynytkään. Mulla kaikki takit mitä omistan, ei mene enää kiinni. Ei ole mennyt moneen kuukauteen enää, mutta ihan hyvin pärjäsin talvenkin yli vaikka takki auki jouduinkin kulkemaan. Käytin vaan aina jotain isoa ja lämmintä kaulaliinaa + sitten kunnolla vaatetta alle. Nyt onneks pärjää jo vähän vähemmälläkin.

Ja tsemppiä neuvolaan ja hammaslääkäriin! Yhh, inhottava pelkkä tuo hammaslääkäri- sana :D

Omaa napaa. Tää lapsi mun mahassa on ihan HULLU!!! En tiiä mitä se tuolla oikeen tekee, mutta jotain todella kummallista ainakin.. Tuntuu että tulee mahasta läpi kun neiti vaihtelee asentoja ja ojentelee raajojaan minkä kerkeää :D Ikävä vaan, että nää liikkeet aina välillä sattuu tosi paljon tai ainakin tuntuu pahalta. Tulee itelle ihan sellanen "auh" kun tuo tuolla möyrii. Mitähän tää on sitten viimesillä viikoilla! Voin vaan kuvitella, kun nytkin jo tuntuu ihan mahdottomalta. No, pääasia että vauvalla on tuolla kaikki hyvin. Ainakin tiedän että se on elossa liikkumisesta päätellen! (juu, ei jää epäselväksi :LOL: )

Mulle on tullut vähän ikävä vaiva tässä lähiviikkoina. Sellanen, että heräilen yöllä siihen että on kauhean paha olo. Oikeen oksettaa ja yököttää ja on pakko nousta juomaan jotain mehua ym. Mutta sillä se yleensä helpottaa kun juo vähän jotain makeeta. Voiskohan johtua siitä jos verensokerit laskee niin alas yön aikana ja siitä tuo pahaolo? :eek: Nukkuminenkin tuntuu joka yö vaan hankalammalta. Ei saa hyvää asentoa millään eikä uni tule. Ja sit kun se kaiken taistelun jälkee tulee, niin saa tunnin/puolen tunnin välein heräillä vessaan tai kylkeä kääntämään ja millon mihinkin kolotukseen tai suonenvetoon. Vauvakin on ilmeisesti yö ihmisiä. Jesh! :D

Kiitos kaikille tsempeistä tohon asuntohommaan liittyen! Ootte ihania :hug: Tulen heti huomenna kertomaan miten kävi, ja toivottavasti saan sit kirjottaa hyviä uutisia! Jännittää!! Mä haluan haluan haluan sen asunnon! Se kun me nyt saatais, niin olis kertaheitolla kaikki huolet pois ihan *viuh* vaan :)

jendde & Tytteli 28+1 :heart:
 
Sartsa :hug: :hug: :hug: Miljoona kertaa halaus. Joo, älä pyytele oma napaisuutta anteeksi! :heart: Mäkään en osaa oikeen sanoa tohon mitään. Voi ei... Miten sua nyt koko ajan koetellaan :( Kovasti voimia ton kaiken keskelle! Voi kun vaan jotenkin pystyisi sua auttamaan.. Anteeksi, en tämä enempää osaa lohduttaa, kyllä tuo aika sanattomaksi vetää. Yritä pärjätä! Olet ajatuksissa ja muista se että tänne voit aina kirjotella ja purkaa ja me täällä yritetää sit parhaan mukaan olla tukena.. :heart: :hug:
 
Sartsa83
jendde Kiitos. Se tieto riittää että on olemassa tukiverkosto. Siksi mä tänne näitä asioita kirjottelenkin. Te olette mun yksi terapeutti näissä asioissa. Kun saa purkaa tuntojaan ja sieltä päästä saa tukea asioilleen. :hug: :heart:

Sartsa ja peanut-boetsu 23+3 :heart: :heart: :heart:
 
rakenneultrassa käyty. napero oli vaan aika itsepäinen tapaus. ei halunnu näyttää mitään ultraajalle. jossain lootus asennossa jalat ristissä vattassa kiinni tapaus oli. käytiin samalla tarkistuttaa tilannetta lääkärillä.

pää oli mun navan alla :D joten sitä ei oikee kunnolla näkynyt näky vaan mustaa. kuitenkin pää oli normaalin kokonen ja lääkäri sano et pikkuaivot ihan normaalit. reisiluu oli pitkä mut normaali. en ihmettele jos pitkä tapaus tulee niin on isäkin päälle 180cm. sydän löi komeeta tahtia eikä näkyny siinäkään mitään poikkeavaa. selkäranka oli hyvän näkönen. mahalaukku oli pienen näkönen mutta kaikillahan on eri kokonen mahalaukku joten sano et ihan normaali sekin. heti tottakai liikku kun kätilö lopetti ultraamisen :D lääkärille oli jo sitten ihan eri näkymät.

uudestaan pääsee tiirailemaan 30.4 pikkusta.
 
Voi Sartsa, oon pahoillani! :hug: Joskus tuntuu, että kun ikäviä asioita alkaa tulla, niin niitä tulee sitten roppakaupalla. Voimia sinulle ja koko perheelle!

Jos jotain positiivista siskosi tilanteesta yrittää hakea, niin ainakin hän on nyt alkanut puhua asiasta ja kertonut teille missä oikeasti mennään. Pahinta on ehkä kuitenkin se, jos pitää asiat vaan sisällään, eikä kerro kenellekään mitään. Silloin kenenkään on vaikea auttaa. On kyllä tosi kurjaa, miten tiukille resurssit on sosiaalipuolella (mukaanlukien juuri mielenterveystyö) vedetty, vaikka siskosi tilanteessa kyse taitaakin olla ehkä sitten enemmän yksittäisten työntekijöiden suhtautumisesta/asenteesta? Toisaalta tiedän kokemuksesta, että joskus saattaa olla vaikea ymmärtää mitä asiakas tarkoittaa, jos sitä ei sano suoraan, kun ihmisillä usein on taipumus vähätellä omia ongelmiaan. Toivottavasti siskosi alkaa kuitenkin nyt voida paremmin, teidän tuella. Voimahalaus :hug: :hug:
 
Sartsa83
Onnea pieniminä ultrakuulumisista. :flower:

bubunen Kiitos hanimurunen. :hug: :heart: Siis siskohan on yrittänyt koko 2 vuoden hoitosuhteensa aikana keskustella asioista siellä psykologilla, mutta kaikki mitä hän on sanonut, on mennyt ns. kuuroille korville. :/ Siten hän on ajautunut tähän jamaan. Läheisille hän ei ole aluksi viittinyt kertoa kun on halunnut itse selvittää omia ajatuksiaan ja hänestä tosiaan tuntui ettei kukaan usko häntä kunnes hän uskaltautui kertomaan asiasta minulle, toivoen että uskon häntä ja sanoinkin että tietenkin uskon.

Mutta ammattilaisen tehtävä on löytää se perimmäinen asia asiakkaalta kysymyksillä ja ehdotuksilla jos asiakas ei itse saa asiaansa aina sanottua. Sen takia psykologille mennään kun pää on ihan sekasin. Sinne mennään hakemaan apua ajatusten selvittämiseen.
 
Pieniminä Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Sartsa Ikävä kuulla että sun sisko ei ole saanut kunnollista apua. Mutta hyvä kuitenkin että on uskaltanut sulle kertoa. Ihme juttu ettei ammattilaisiltakaan saa kunnolla apua sitten... :/ Toivon niin kovasti paranemista sun siskolle ja paljon voimia sulle. En osaa muuta sanoa, koska en oikein osaa edes tuollaista tilannetta kuvitella. Koita jaksaa! :hug:

Omaa. Ei mee hyvin. Ei siitä asuntoasiasta kuulunut tänään mitään. Se tyyppi sanoi soittavansa jos saadaan se asunto mutta jos se menee sille toiselle, niin sit ei soita ollenkaan. Onhan tässä vielä toivoa jäljellä, kun se sanoi että soittaa perjantaina tai maanantaina. No mutta mä olen heittänyt toivoni koko asunnon suhteen jo. Olishan se nyt pitäny arvata... Stressaa niin paljon! Itkettää koko ajan kun ei tän asian kanssa pääsee yhtään etenemään. :'( Putkiremonttikin tulee ja ei saa edes omassa kotona asua. On niin kova huoli siitä jos ei me saada mistään asuntoa... :( Ottaa kyllä niin päähän nyt... :headwall: :headwall:

Anteeksi tämä valitus. On muillakin isompia ongelmia kuin tämä.. Yhyyyy :'( :'(

jendde & Tytteli 28+2
 
sartsa paljon :hug: :hug: :hug: :hug: !!! en osaa minäkään paljon mitään uutta nyt tuohon sanoa, muuta kuin että voimia koko perheelle! onneksi sun odotus on ollu suhteellisen helppo, että sä jaksat (vielä ainakin) suht hyvin näiden kaikkien uutisten keskellä! kuten bubunen sanoi, parempi myöhään kun ei milloinkaan, eli pääasia että nyt kuitenkin joku otti asian vakavasti, ettei siihen herätty sitten kun on liian myöhäistä. tsemppiä ja jaksamista! pidä itsestäs huolta! :heart:

pieniminä onnea hyvistä rakenneultra-kuulumisista! :heart:

siili joo tuo on jännä juttu, miten ihmiset kokevat että voivat kommentoida toisen ulkonäköä ihan miten lystäävät, kun ei sitä ei-raskaana olevillekaan mennä heittelemään mitään kommentteja että onpä sulle levee perä! me ollaan kaikkien omaisuutta. ja just sekin, että koskaan se maha ei ole sopivan kokoinen, joko liian iso tai pieni. mulle tulee just noita päinvastaisia kommentteja ja sitä alkaa itekin pitämään itseään kuvottavana kun kaikki arvostelee isoksi... :ashamed:

ON: sokerirasitus viimein takana, eikä ollu musta mitenkään paha juttu, piis of keik! :D tulokset selviää ens viikolla. luulen et ne ei oo ihan priimaa, mutta katsotaan... huomenna pitäisi lähtee hakemaan hoitopöytää helsingistä ja ehkä samalla pysähtyä muutamaan kauppaan, joita täällä "maalla" ei ole... ;) toivottavasti toi hoitopöytä on sitten hyvä, ettei tule ihan hukkareissu!!

26+5 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
bambina Kiitos muru. :hug: :heart: Juu, onhan siskolla siis ollut tota jo pitkän aikaa, mutta pahin on kytenyt pinnan alla. Nyt se "pannu" vasta räjähti ja tuon hoidon olisi pitänyt tämäkin ehkäistä, mutta ei. Nyt ei ole enää hirveästi vaihtoehtoja ja tuntuu pahalta siskon puolesta, että tämä on mennyt tähän saakka, koska en osaa ajatella siskoani "hulluna", vaan todella fiksuna ja aikuisena naisena, joka pitää niin itsestään kuin muistakin huolen. Nyt hän ei ole sama ihminen lähellekään, hän joku aivan toinen, joka ei tiedä miten suhtautua tähän maailmaan.

Kui sulla sokerirasitus tulokset selviää vasta ens viikolla? Mulle sanottiin että heti seuraavana päivänä saa tiedustella tuloksia, koska se on käytännössä sama homma kun mittaillaan sillä laitteella iteki sokereita. Paitsi tietenkin, jos sulla on sillon neuvola, niin saahan sen tiedon sittenkin. :) Ja tuskimpa siellä mitää onkaa. :)

Meillä kans viä sängyn, hoitopöydän, sitterin ym. hankinta eessä. Ootan kuumeisesti Ikean avautumista tänne Tampereelle, jonne pääsee sit ostelee noita tavaroita.

23+4 :heart: :heart: :heart:
 
bambina Toivottavasti hoitopöytä on sitte hyvä ja samoin sokerirasituksen tulokset! :)

Mä tulin vaan tänne kirjottelemaan kuulumisia :D Nyt on taas vähän hiljasta ollut tällä palstalla. :/

Mulla tulee ihan kauheasti supistuksia.. Kivuttomia siis. Mutta kamalan tuntusia kuitenkin! Kun maha menee ihan kivi kovaksi. Vähän huolestuttaa, että voikohan noi kivuttomatkin supparit tehdä jotain kohdunsuulle... Yleensä niitä tulee jos rasitan itteäni, kuten vaikka kun imuroin niin silloin suppailee oikeen huolella. Mutta imuroinnin kanssa joudun ottamaan muutenkin vähän rennommin kun käy selän päälle se homma.. Mutta noita supistuksia tulee oikestaan eniten vaan sillon kun otan rennosti ja makoilen! Outoa. Eilen illalla tuli varmaan 10 supistusta kun oli nukkumaan menossa. :eek: Noh, onneksi kohta on neuvolalääkäri niin saa selvyyden siihen, että onko siellä kohdunsuulla kaikki ok. Neuvolantäti eilen soitti mulle siis uusia aikoja, ja ens torstaina on neuvola ja 6.5 sitten lääkäri.

Oli tossa yks päivä ihana nähdä miehen reaktio kun tunsi vauvan liikuvan tuolla mahassa.. :heart: Kun nää liikkeet on nyt muuttunu vähän erilaisiksi kun ennen, eli mahan läpi tuntee selvästi kaikki vauvan raajojen ojentelut yms. Ja se on ihan hullun tuntusta ja näköstä! Välillä tuntuu joku kyynerpää tai kantapää tuosta ihon läpi :D Hullua...

Laitanpa taas mahakuvaa tänne :) Eli tässä olis kahdesta eri kulmasta kuvat, toinen tältä päivältä ja toinen eiliseltä:





jendde & Tytteli 28+3 :heart:
 
Sartsa83
jendde Toi sun maha on ihan uskomattoman ihana!!!! :heart: :heart: :heart:

Mulla on nyt tänään ekaa kertaa ollu koko päivän harjotussuppareita. Ne on olleet tosi ikävän tuntusia. Ei riitä että koko maha on menny kivi kovaks, vaan ylävatsaa niinkun kiristää niitten aikana. Tuntuu et ois tehny hirveesti vattalihaksia.. Joutunu siis ottaa tosi rauhallisesti. Ja sit mies jutusteli tän jätkän kanssa. Jätkä potkas miehen käteen, niin mies tökkäs takas ja taas jätkä potkas. :D Mua nauratti se tilanne ihan kauheesti. :LOL:

Hih, ihana toi teijän tyttö. Kai sillä alkaa olee jo aika ahdastakin välillä siellä niin pakko sitte ojennella niin että ne ojentelut todella näkee. ;) :heart:

En mä tiekkö jaksa uskoa että se ois vielä sun kohdunsuuhun vaikuttanu.. tai että vaikuttas, mutta ainaha noi on hyvä tarkistaa.

Hitto et oon väsyny! Oltii taas yötä meijän kaveripariskunnalla kun vahdittii tänää aamupäivästä meijän kummipoikaa ja sen isosiskoa. Yöllä ei saanu nukuttuu taas juur mitää.. isommalla tytöllä oli yskää ja se itkeskeli pitkin yötä ja sitte kaveripariskunnan mies tiputti yöllä vahingossa kaljapullon lattialle kun kävi laittaa pojalle maitoo lämpiään.
 
Olin varannut illaksi aikaa, että tulen kirjoittelemaan tänne, mutta aamupäivän neljän tunnin kevätsiivous imi kaikki voimat tästä naisesta enkä jaksa kirjoittaa oikein mitään! :/

Pakko kertoa kuitenkin, että vauva oli tänään masussa niin tiukasti oikealle puolelle ahtautuneena, että teki ihan kipeetä. Käännyin sit vasemmalle kyljelleni niin se "valui" taas keskemmälle mahaa. Hassua. :D Ja sitten mies tuijotteli masua ja Känkkis potkaisi kunnolla niin mies mies kysyi, että "potkaisiko vauva kun sun maha meni tollai oudosti?" En olis arvannut, että nyt jo voi nähdäkin sen liikkeen! :eek:

Jenddellä ihana ihana ihana maha!
Mukavaa viikonlopun jatkoa teille kaikille! :heart:
 
Sartsa Kiitos :heart:

Höh mitä supistuksia sullakin ollut. Ne osaa kyllä olla tosi ilkeitä välillä... Mullakin kiristää myös ylävatsaa just tolla tavalla kun kuvailit. Sit mulla käy välillä niin, että semmosen supistuksen aikana johonkin kohtaa mahaa nousee ihan selvä iso myökky :D En tiedä mikä se on, mutta luulis sen olevan vaan joku osa vauvaa. Vaikka pää tai peppu. Kun se siellä menee ihan kasaan niin nousee sitten jostain kohtaa ylemmäs. Tai jotain :D

Voih :heart: Teilläkin koettu noita ihania hetkiä :heart: Välillä ne tosiaan naurattaakin :D Mua nauratti myös, kun mies vihelteli mahalle ja tyttö antoi siitä sitten oikeen kunnon akrobatian näytteen. Joka kerta kun kuuli vihellyksen niin tuli sellasta potkua, että huh :LOL:

Koitahan nyt lepäillä väsymys pois :hug:

Siili Kiitos :heart:

Ja teilläkin saatu jo katsella vauvelin liikkumista :) Se on aivan uskomaton tunne, varsinkin kun ekoja kertoja näkee! Ja on se kyllä aina jokaisella kerralla yhtä uskomatonta :heart:

Omaa. Kävin tänään äidin luona kylässä ja mun 6-vuotias pikkuveli huomasi tänään mun mahani ekaa kertaa. Tai, että ekan kerran se kiinnitti siihen kunnolla huomion. Tuli ottamaan mahasta kiinni ja kysyi, että "miks tää on näin iso?" :D Sit se rupes nostelemaan mun paitaa ja ihmetellen kyseli, että mitä mulla oikeen on siellä :D Kysyi vielä että mitä mä oikein olen mennyt syömään :LOL: Sitten pikkusisko 4-vee kertoi veikalle, että siellä on vauva! :heart: Hauskoja tilanteita tollaset :)
 
Sartsa83
Siili Kyllä ne vaan sieltä alkaa näkymään. ;) :heart: Hih, ihuna. Juu, eikö ookin hassuja noi tommoset. Meillä kans pähkinä on välillä jossai sillee et sattuu ja sit koitan kääntyä ja yleensä se sillon menee "oikealle" paikalleen. :p ..juu, täälläkin on saatu nähä jo kun jätkä heiluu menemään. Niin mies kuin minäkin katteltu mahan pomppimista. ;)

jendde Heh.. ihana!!!! :LOL: :heart: Vihellys - potku :p Juu, noi on nii ihania tilanteita. Meilläkin tää kommunikointi tosiaan vaan vahvistuu.. eilen saivat taas isä ja poika jutella toisilleen. :D

Juu, noi harjotussupparit oli kyl tosi inhoja. Samalla kun kivisti vielä alaselkääkin, niin paketti oli aikalailla kasassa. Mutta nää on vielä niin pieniä siihen nähden mitä se tulee oleen synnytyksen aikaan, joten eipä tässä viitti sinällään kauheesti valittaa. :p Pitää vaan muistaa hengitellä syvään ja olla sitten ihan rauhaksiin, hieroa mahaa ja selkää, niin se alkaa helpottaan. :) Ja mahdollisimman rento asento esim. just sohvalla on todella hyvä keino saada ne harjotussupparit rauhottuun. Eikä ne nyt pahoja ole, jos ei ole kivuliaita, mut eilen ne oli kyl aika tiukkoja.

Oiii, ja kaveri sai perjantai iltana tuntea pähkiksen potkun. :heart: Sekin oli nii ihanaa, kun toinen oli aivan onnessaan siitä potkusta. :LOL:

Hih, ihania tosiaan jendde noi pienet ihmiset. :LOL: Toinen ihmettelee että mikä siellä mahassa oikein on. :heart: Tuon mun kaverin 2v 5kk tyttö kyllä tuntuu ymmärtävän ja tietävän että mun mahassa on vauva kun äidilläkin oli 5kk sitten vauva mahassa vielä, mutta eilen se yritti satuttaa meitä. Löi kerran mahaan, onneksi ei kovaa ja siitähän mä heti sanoin ettei niin saa tehdä. Sitten kun pidin kättä esteenä, niin tyttö tempaisi mun käden pois ja yritti uudelleen. Sanoin sille topakammin, että "Noin ei saa tehdä, sattuu vauvaan ja muhun jos sä lyöt". Sitten se kellahti selälleen sohvalle mun jalkojen juureen ja sano: "Piitullakin on vauva mahassa. Ai, se saa lyödä, sattuu jos sä lyöt". :LOL: Tuo on nyt alkanu olemaan kamalassa uhmaiässä. Oltii tosiaan tuolla hetkellä hoitamassa näitä kahta. Pikkumies veti partsilla hienosti sikeitä koko ajan kun vanhemmat oli pois, mutta tää neiti oli yks "maanvaiva" koko tuon kahden tunnin ajan. Kiukkus minkä ehti ja mikää ei ollu hyvin ja me ei oltas saatu häntä muka komentaa jne jne. :LOL: Kaveria vähä jänskättikin että miten meillä mahtaa mennä ja sano että ei varmaan hetkeen aikaan oo hyvä antaa mihinkään hoitoon tai kenellekään ennenkun itsekin vanhempana on oppinu tytöstä lisää, millanen hän nyt on uhmaikäsenä.

Sartsa ja peanut-boetsu 23+5 :heart: :heart: :heart:
 
kaikille yhteiset onnittelut ja halitukset, ketkä noita liikkeitä ovat nähneet ja tunteneet! se on kyllä ihanaa!! :heart: :heart:

sartsa joo siis sanoi niistä tuloksista siellä labrassa että seuraavana päivänä saa tietää (no siis kävin pe, joten seur. arkipäivä on maanantai) mutta parilla päivällä ei ole niin väliä, kun ke menen kuitenkin neuvolaan, niin en ehkä viitti soitella erikseen niistä tuloksista. ei oo ehkä ihan päivän päälle... ;)

sain eilen noudettua hoitopöydän ja oli ihan ok. ei nyt mikään kaunotar, koska on ollut käytössä, mutta varmasti hoitaa hommansa tolla hintaa! (40e) ja jos häiritsee, niin voihan sen hioa ja maalata. mutta en tiedä lähdetäänkö siihen hommaan...

POKS 27+0 :heart: :heart: tasan 3kk laskettuun aikaan!!! :D
 
Sartsa83
bambina Juu, ei se oo nii justiinsa kun ei siellä kuitenkaa ole mitään. :hug: :) :heart:

Nonnii! Teillä on sitte hoitopöytäkin hommattuna. :) Mies on ollu vähä sitä mieltä et kun rahatilanne on niin tiukka, että jätettäisiin ne sängyn, hoitopöydän ja sitterin hankinta sinne heinäkuulle. Et jos jotain hoitamiseen liittyviä halvempia hankintoja haluaa tehä, niin niitä voi hankkia tässä... mä ite mietin että voishan sitä jonkun hankinnan tehä aina erikseen, yhden kerrallaan, siten että ois sitten kaikki hommattuna ajoissa. Mutta eipä tässä nyt paniikkia vielä ole, että omassa tahdissa ja rahallisuuden antaessa myöten.

Oi että! Iiiiik! Sulla on enää noinkin vähän aikaa laskettuun. :) Tää aika menee NIIIN nopiaa! :heart: :hug:

Mulla on nyt taas pitkästä aikaa hyvä mieli. :) Nukuin hyvät yöunet ja ollu muutenkin jotenki kiva päivä. :) Vaikkei oo ees sillee tehny mitää. Nyt mies häärää keittiössä meille omatekosia hampurilaisia ja nälkä kurnii vattassa. :) Huomenna sitten äidin luokse hengaileen ja jutusteleen muorin kanssa. Jos vaikka jätkä ois keskustelu tuulella niin pääsis tuleva mummikin jutteleen pähkinälle. :heart:

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa teille rakkaat muruset! :hug: :heart:
 
Sartsa oon samaa mieltä siinä, että kyllä se on psykologin tehtävä yrittää löytää se todellinen tilanne ja vastaukset asiakkaalta. Yritin vain sanoa, että aina se ei ole helppoa, ihan vaikka vaan siitä syystä että kemiat ei aina kohtaa. Ei ikäänkuin puhuta samaa kieltä. Voisikohan sun sisko yrittää vaihtaa psykologia, kun selvästi heillä ei yhteys toimi ihan täysin kun kahden vuoden jälkeen hän kokee, että häntä ei oteta vakavasti? Joskus tilanteet voivat vaatia "räjähdystä" lauetakseen, joten toivon hirveesti sun ja siskon puolesta että tämä "räjähdys" nyt tarvittiin jotta solmu alkais aueta. Ja nyt se alkaisi aueta, kun lähipiirikin tietää missä oikeasti mennään. Sori sekavat selitykset, mut toivottavasti sait pointista kiinni, ja vielä voimia teille :hug: :hug: Ja kiva kuulla, että sulla on tänään ollut parempi mieli. Toivotaan että pikku Pähkinä on juttutuulella huome, niin saa mummikin tutustua pikkuiseen :heart:

Jendde upea vatsa! :heart: :heart: Hauskoja tosiaan nuo pikkuihmiset :D Mun työpaikalla päiväkodissa lapset kanssa kommentoi ja tutkii mahaa aika paljon, nyt kun se on niin iso et he huomaa sen kunnolla. Pojilla on vankka mielipide, et mun vauva on poika ja tytöillä taas että hän on tyttö :) Lupasin kertoa sit heille heti kun tiedän kumpaa odotellaan, eli ehkä hyvässä lykyssä huomisen rakenneultran jälkeen!

Toivottavasti teidän asuntoasiat nyt selkiäisi! Tosi kurjaa ja aika uskomatontakin, et putkirempasta voi tulla tieto vaan viikkoa aikaisemmin! Musta törkeää, koska se vaikuttaa kuitenkin asumiseen niin paljon. Ajattele, et jos teidän vauva olisi jo syntynyt, niin sehän olisi ihan mahdoton tilanne! Et todella ajattelematonta toimintaa rakennusfirmalta/isännöitsijältä/kuka tiedon kulusta sit vastaakin. Voi kun saisitte nyt pian sen kämpän, niin ratkeaisi tääkin tilanne. Peukut pystyssä :wave:

Bambina toivottavasti sokerirasituksessa kaikki hyvin! Ei se tosiaan ollut musta yhtään paha, itse asiassa nautin kun sain lukea rauhassa kaikkia lehtiä mitä olin roudannut mukaan :D Löysitkö hoitopöydän Huutonetistä? Mä olen yrittänyt katsella hoitopöytää&Stokken Tripp Trapp syöttötuolia huutiksesta, vielä ei ole tärpännyt.

Siili Känkkis :heart: Mites teidän tapaaminen meni Bambinan kanssa? Olipa kiva et saitte tapaamisen aikaiseksi :)

Pieniminä onnea hyvistä ultrakuulumisista!

On; Huomenna on sitten rakenneultra! Kyllä vähän jänskättää, ei auta... :) Vonkale kyllä potkii ja myllertää siihen malliin, että aktiivisuudesta päätellen hänellä ei ole mitään hätää. Mut kyllä se silti vähän jännittää, että onko kaikki rakenteet kunnossa, ja et saisiko sitä sukupuolta selville. Tuun sit kertoilemaan kuulumisia huomenna.

Olin perjantain poissa töistä, kun oli pari päivää vatsa niin kipeä, ja sit perjantaina se oli kipeä jo kun heräsin.. Sit tuli vielä pari supistusta (tai ainakin luulen niitä supistuksiksi, vatsa meni ihan kovaksi) jo sängyssä, ja neuvolasta neuvottiin huilimaan pari päivää. Nyt oon pääasiassa lepäillyt, mitä nyt käytiin mun vanhemmilla kylässä ja ystävien tupareilla, mut niissä parkkeerasin itseni sohvan kulmaan mukavaan lepoasentoon :) :)

Meille kuuluu siinä mielessä suuria, että mies kosi tuossa torstaina, ja ollaan päätetty mennä naimisiin kuukauden päästä :heart: :heart: Meille tulee ihan pienen pienet häät, kaikkein lähimmät sukulaiset ja mun läheisin ystävä kaasoksi. Mulla on kuitenkin jo toinen kierros meneillään (oon ollut kahdeksan vuotta naimisissa aiemmin) ja mies ei tykkää olla keskipisteenä yhtään. Eli ihan meidän näköiset, pienet vihkiäiset ja sitten viettämään kahdestaan hääyötä sviittiin. Näin se elämä kuljettaa, en olis silloin reilu kolme vuotta sitten erotessani uskonut että elämän mies odottelee jo ihan ovella, ja että menisin vielä toistamiseen naimisiin. Mutta hyvä että kuljettaa, juuri näin asioiden mun elämässä pitääkin olla :heart:

Halaukset kaikille!

Bubunen ja Vonkale POKS POKS 21+0
 
Sartsa83
bubunen Toi on kauheen hyvä idea, et vaihtais psykologia, mutta tuolla on vain 2 psykologia joilla kummallakin asiakas saldot täynnä.. eli vaihtoja ei pysty tekemään. :( Ja siskoani luultavasti auttaisi ainoastaan psykoterapia lääkkeiden kanssa, jossa siis käsitellään asiat niiden oikeilla nimillä ja se on todella rankka hoitomuoto. Ja onhan tää tilanne ollu vaikea jo kauan, mutta sisko on esittänyt että hänen tilansa olisi mennyt parempaan. Eikä hän itsekään ole ollut kovin tietoinen että tilanne on näin paha kunnes pitkäperjantaina sai tuon kohtauksen. Pelottavaa todellakin.

Hih, kiitos. Toivotaan joo et pähkinä jutustelis mummillekin. :heart:

Voiii.. tsemppiä rakenneultraan.. tuu sitten ilmotteleen!! Joo, ne on just niitä harjotussuppareita. Ei vaarallisia mutta jos niitä tulee hirveesti, on hyvä levätä.

Oiii. Naimisiin!!!! ONNEA etukäteen. IHANAA IHANAA IHANAA!!! :heart: :heart: :heart: Oho, mä en tiennykään että noin kauan oot ollu aiemmin jo naimisissa. Mutta ihanaa että nyt on sellainen mies, joka tuntuu hyvältä. :heart: :heart:

 
Sartsa Toi on ihan totta, että nää kolotukset ja supistukset nyt ei ole mitään siihen verrattuna mitä se sitten synnytyksessä on! :D Mua vielä pelottaa ihan kamalasti synnytys. Vaikka eihän sitä sillä lailla kannata pelätä... Kun ei siihen itse oikeen sitten voi vaikuttaa. Yritän vaan ajatella niin, että asiat menee sillä lailla kun ne sitten menee ja sillä siisti. :)

Joo, se on jos pienelle lapselle on puhuttu aikasemmin raskaudesta, tai siitä että vauva on mahassa, niin ymmärtää ehkä paremmin :) Mä taas en ole noille pienille tästä oikeestaan edes puhunut, ehkä pikkusiskolle sen mitä nyt sen ikäselle osaa kertoa. Ja tämä pikkusisko sai myös tuntea vauvan potkun tossa yks päivä. :) Ei se sitä oikeen tuntunut ymmärtävän. Ainakin sillä naama venähti sellaseen muotoon, ettei se oikeen tienny mitä pitäis ajatella :D

Voi noita uhmaikäisiä. Ne osaa välillä olla niin rasittavia, mutta on ne kuitenkin niin ihania. Mun pikkusisko antoi mulle tänään "lahjan", siis sellasen paperiin käärityn paketin johon se oli laittanut omia huispinnejä ja vaikka mitä krääsää :D Meinas itku päästä multa kun avasin sen, kun se vielä sanoi että saa avata vasta kotona :D Vaikka hänkin on semmonen kiukuttelija, että huh, niin on se silti niin hassu :heart:

Kiva että sulla on ollut hyvä mieli ja hyvä päivä! :heart:

bambina Onnea viikkojen vaihtumisesta! :heart:

bubunen Kiitos :heart:

Hih, on ne pikku lapset hauskoja :D Toivotaan että saatte sitten huomenna sukupuolen tietoon!

Jep, mäkin niin toivon sitä, että saatais nyt jostain asunto. Nyt on löytynyt yks toinenkin asunto jonka perään täytyy heti huomenna soitella. Toivotaan. Ja kyllähän toi putkiremppa juttu on aika ihmeellinen. Siis se, että näin lyhyellä varotusajalla siitä ilmotetaan. Ens viikon aikana sen pitäis alkaa. Ja tossa lapussa lukee, että tietodustilasuus remontista asukkaille järjestetään 26.4, mutta mitähän ihmeen hyötyä siitä enää ainakaan meille on?? :LOL:

Höh, harmi mitä kipuja sulla on ollut. On varmaan kuitenkin jo helpottanut?

ONNEA ONNEA ja oikeen isosti naimisiin menon johdosta! :heart:

Omaa. Mulla on ollut tänään kiva päivä. Vaikka ei tässä mitään kummaa ole tapahtunut, silti vaan ollut jotenkin hyvä fiilis. Rakentelin tossa oikeen kunnon ruoat ja tollanen rahkapiirakkakin tuli väännettyä. Ja hyvää tuli :p Ehdin syödä jo melkeen puolet koko piirakasta :LOL: Saa nähdä jääkö miehelle yhtään :D

Supistukset vaivaa kyllä vieläkin. Ei kuitenkaan niin pahana, mutta kuitenkin. Ja vauva on muuttunut tosi aktiiviseksi, koko ajan melskaa. Eniten se on ruvennut potkimaan ja tökkimään mua tonne nivusiin ja työntelee raajojaan mitän kummallisempiin paikkoihin. Oikeen saa välillä väännellä ja käännellä itteään kun tekee kipeetä :kieh: Hih, mutta onhan se niin ihana tunne kun tuo tuolla elämöi :heart:

jendde & Tytteli 28+4 :heart:
 

Yhteistyössä