~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Siili Hyvä että olet alkanut tuntemaan liikkeitä. Se onneksi luo sen tunteen että kaikki on pienellä hyvin. :hug: :heart: Siks mäkään en jaksa enää panikoida kun pähkis surffaa päivästä toiseen kovaa vauhtia pitkin mun mahaani. ;) Ja sellasia potkuja tulee aina välillä ettei jää arvailujen varaan, missä päin toinen sijaitsee ja missä ne potkut tuntuu. ;) Mutta kannattaa olla yhteydessä neuvolaan ja selvittää, saa aina paremman mielen. :)

No siis... kerrottakoon nyt samalla kaikille: Eli mulle selvis eilen että mä en saakaan tätä tutkintoo suoritettua ennen ä-lomia. Eilen tuli tieto että tämän viimesen kurssin näyttökoe onkin vasta ELOKUUSSA?!?!? Kiitti v*****i vaan koululle.. noh, ei siinä, mä EHKÄ saisin suoritettua silti sen hylätyks menneen näytön, MUTTA tajusin juuri että sehän on sen kurssin näyttö, jossa joutuu kiipeileen tikkaille ja kurottelee ja menee polvilleen maahan jne. Eli ei kuulosta kovin hyvälle hommalle näin jo kun on mahaa. Asennot tuntuis inhottavilta. Sitten se, että vaikka noissa hommissa tarkistetaan ettei missään mene sähköä, niin mä oon koko ajan vaarallisessa ympäristössä ja koska tahansa voin saada sähköiskun. :/ Nii joo ja EHKÄ ois myös mahdollisuus että voisin suorittaa tän vikan kurssin näytön 9.6. yksin.. EHKÄ.. eli ei mitään varmaa. Mulla alkaa tulee semmonen olo, kun tässä kuitenkin on se mahdollisuus, että ottais "osatutkinto"-paperin mukaansa ja jatkais sitten joskus jos jatkais tän loppuun. Mulla on kuitenkin olemassa datanomin tutkinto jos ei meinaa töitä saada. Kaupallisella alalla on aina jotain että pärjää taloudellisesti ja pystyy perheensä elättään.

Siispä marssin tänään kelaan ja kyselen äippälomista ja erityisäitiyslomasta. Ja selvitän nää sairauspäivärahat jne. Mua ei nimittäin nyt kiinnostas sit enää pätkääkään istuu täällä kun kaikki meni päin läskiä. Mulla jäis joka tapauksessa kesken tää jollain lailla, niin miksi mä stressaisin itteeni täällä kun sillä saan aikaan niin itelle kun pähkikselle huonon olon.

Kiitos kysymästä kivuista.. ne tuli, oli ja meni. :) Eli ei oo ollu enää. :) Kyl mä silti hommaan tukiliivin jostain. Loppuraskautta varten. :)

lauru Kun tuntee ns. ilmakuplia, niin ne on niitä lapsen liikkeitä. :) Ei varsinaisia potkuja, mutta liikkeitä. :) Potkut kyllä tunnistaa. ;) Oi, teillä oli varmasti ihana reissu. :heart: Nammm.. suklaakeksit ja kinuskileivokset. *slurps* Aww, sun masuskin alkaa jo näkymään kivasti. :) :heart:

bubunen Voi ei missä asemassa sä olet töissä. :/ Varmasti tommonen asia pyörii mielessä. :( :hug: Juu, siis mä olen samaa mieltä noitten kipujen suhteen. Kaveri vaan panikoi, mä en. :p Ja kiitos. Eiköhän tämä kouluhommakin tästä aukea johonkin suuntaan. Yksinkertaisuudessaan: hommaan itelleni saikkua tms. tälle loppu kuulle + toukokuulle ja parille viikkoo kesäkuulle, jonka jälkeen alottaisin varhannetun äitiysloman. Mutta ensin selvitän nää jutut ja sen jälkeen teen päätöksen miten toimin.

ON: Voisin ihan mieluusti tänään lähteä aiemmin.. mennä sinne kelaan selvittään asioita.

Sartsa ja peanut-boetsu 22+3 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
Mihin te kaikki ootte kadonneet? :eek:

Mä sain eilen ikäviä uutisia. Mun äidin syöpä on levinny lantioille ja olkapäille. Lääkärin antama ennuste on hyvä, mutta pelottaa silti miten tässä tulee vielä käymään. Noin 5kk tän pienen syntymään.... :'(
 
bubunen kiitokset sullekin rauhoitteluista. :hug: nyt oon jo ihan "normaali" enkä enää stressaa liikkeistä tai kätilön sanomisista. ja siis ihan tottahan se on, että lapsi voi olla vammainen tai sairas vaikka ultrassa kaikki näyttää hyvältä, mutta jotenkin vaan ahdistuin siitä. ei onnistu mullakaan koko ajan tää rento mammailu! :LOL: ja aivan totta, meidän vauvat voi hyvin. :heart:

sulla on kyllä ollut varmasti tosi rankka viikko. :hug: :hug: toivottavasti oot saanut rentoutua viikonloppuna kunnolla!
teillä alkaa jo kovin aikaisin nuo synnytysvalmennukset! :eek: tai kun mä oon ollut siinä uskossa, että ne alkaa vasta kolmannella kolmanneksella, tyyliin rv 30 eteenpäin. mutta ihan hyvä vaan, että alkavat aikaisin. mä olen lueskellut synnytyskirjoja ja mulla on aina vähän aikaa sellainen fiilis, että apuaaaa voiko tän vielä perua, mutta sitten kun on sisäistänyt ne asiat niin tuntuu, että joo kyllä mä siitä selviän jne. Eli ihan kiva kun on aikaa sisäistää se tieto jota saa.

lauru kiva että matka meni hyvin! masukin alkaa jo söpösti pullottaa. =) kyselit miten saa sen pikkukuvan näkyviin.. kun poimit sieltä aijaa:n sivuilta linkin kuvaan, voit valita linkin jonka "kuvauksena" on linkki + pikkukuva tai jotain sellaista. uuh, mailman sekavin ja epämääräisin selitys, mutta toivottavasti tajusit!

sartsa tuhatmiljoonaa kertaa :hug: :hug: :hug:
Mälsä juttu tuo ettet saakaan suoritettua tutkintoa ennen äitiyslomalle jäämistä! :/ Mutta siis vielä on laihat mahdollisuudet, että saisit suorittaa sen näytön kesäkuussa ja sitten saisit tutkinnon valmiiksi ennen äitiyslomalle jääntiä? Kannattaa varmaan sen aikaa roikkua koulussa, että varmistuu onnistuuko tuo näytön suoritus silloin niin ei jäis tutkinto kesken. Mutta tosi mälsää!! :/
Ja voih! Todella kauheita uutisia sun äiti on saanut! :( Alkaako nyt heti jotkut hoidot? Ihan kamalaa. :/ Toivottavasti kaikki menee hyvin ja äitisi näkee vauvan syntymän ja kasvun. :hug: :hug:

ON: Tänne ei oikein mitään uutta.. Liikkeitä on alkanut tuntua enemmän, onneksi. :) Nyt on kyllä pieni möyrinyt viikonlopun niin villisti, että voi olla että mahassa on seuraavat pari päivää aika hiljaiseloa. Eilen aamulla toinen meidän kissoista yritti herättää mua antamaan ruokaa ja aina kun kissa maukaisi, tunsin voimakkaan potkun mahassa. Eli kissat ja vauva tekee jo nyt yhteistyötä äidin orjuuttamiseksi. :LOL: :LOL:
Olin eilen koko päivän jäähallilla miehen lätkäturnauksessa ja niiden pelien aikaan tunsin myös potkuja ja myllerrystä. Ehkä pieni kannusti myös omalla tavallaan isiä.. :) Tai sitten sitä vaan häiritsi kun mä tärisin kylmästä ja sydänkin hakkasi kun oli jänniä pelejä. :D

Mukavaa sunnuntaita kaikille. :heart:

Siili & Känkkis 21+4 :heart:
 
moikka kaikille!!

en oo jotenkin jaksanut kirjoitella muutamaan päivään, on ollut nyt jotenkin sellainen huono kausi päällä, vaikka pitäisi olla sitä hehkeää toista kolmannesta! sitä vielä viikko jäljellä, joten ehkä se ehtii vielä alkaa...

sartsa suuret :hug: :hug: :hug: !!! en osaa sanoa mitään muuta kuin jaksamista ja voimia! toivotaan, että asiat menevät hyvin ja saat kouluasiat kuntoon ja niin kuin siili jo sanoi, että äitisi vointi kohenee ja hän ehtii olla osana teidän elämäänne vielä pitkään!!! :hug:

siili hyvä että liikkeitä on alkanut tuntumaan enemmän! se helpottaa aina! ja voin sanoo, että vaikka sitä kuinka sanotaan rakenneultrassa, että kaikki on hyvin, mutta jos jotain pientäkin epäilyttävää tai hämmentävää tulee vastaan, niin se jää kyllä vaivaamaan. niin meilläkin kävi. vaikka kolme ihmistä sanoi, että rakenteet kunnossa, että vauva on kooltaan vaan vähän isompi, niin kyllä sitä jää miettimään että mitä nyt on pielessä. meillä kävi np:ssa sillee, että vauva ei liikkunut juuri yhtään ja kätilö sai heilutella kohtua vaikka kuinka niin ei juuri liikkunut. se jäi sillon kanssa vaivaamaan, etenkin kun ei tuntenut sillon vielä liikkeitä! mutta sillon jo kätilö sanoi, että vauvalla saattaa olla jopa 40min unijaksoja, joten jos ultra sattuu just tuohon aikaan, niin on vaan huonoa tuuria! eli ihan hyvä, että oot pystynyt unohtamaan sen ja nauttimaan niistä liikkeistä!! :heart: :D meillä tosiaan poitsu liikkunut myös tosi paljon ja mies tietty yhdistää sen siihen, kun on tiukat välierät lätkässä menossa (HPK), niin sanoo että kyllä se vaavi tietää, että on jännät paikat ja on siellä masussa mtös innoissaan! mies kun valmentaa ja on itse pelannut moooooonta vuotta! eli lätkään päin mies kovasti yrittää vauvaa jo viedä... ;)


mulle on nyt parin viikon aikana tosi moni tullut sanomaan, että on jo toooosi iso maha. :ashamed: alkuun se oli sillee ihan kiva, että ihmiset huomaa, mutta nyt se alkaa jo ahdistaa ku se on sellanen "järkytys" kaikille, kun on jo noin iso ja aikaa kuitenkin vielä 3kk jäljellä... en oikee tiedä miten siihen pitäis suhtautua, koska mun ja miehen mielestä se ei nyt ihan niin iso oo, mitä kaikki sanovat. masentaa. :ashamed: sen takia en siitä mahasta osaa enää oikeen nauttiakaan. ja on se jännä juttu, että sitä niin kovasti odottaa että se alkaa näkymään, mutta nyt kun se on jo vähän tiellä ja jotkut liikkeet sattuu, niin odottaa jo, että siitä pääsee eroon ja saa taas käyttää omia ihania vaatteita!! näin nää mielialat vaihtelee... mutta toivon kyllä että tää maha tässä nyt hyvän aikaa vielä pysyy, vielä ei ole sen aika, että se häviää ja paketti saapuu!! kesäkuisissa on 2 vauvaa jo syntynyt, joten ihan hetkenä minä voi olla meidän heinäkuisten vuoro!! :eek:


mahakipuja on ollut nyt noin pari viikkoa, mutta luulen etteivät ole olleet supistuksia, mutta neuvola + lääkäri on 1,5 vkon päästä, niin silloin sitten voipi kysellä asiasta. myös turvotusta on ilmennyt nyt parin viikon aikana. liikuntaa olen joutunut vähän vähentämään, ja ahdistaa sekin, että kuinka paljon se näkyy vaa'alla. eli siis ahdistus- ja masennus-kausi jatkuu... :ashamed:


mutta nyt POKSUTAAN 26+0 :heart: :heart: :heart:
(viikko jäljellä hehkeää 2. kolmannesta!! alkaa olla jo suht turvallinen olo näistä viikoista...jokainen päivä tuo turvaa, että vauva selviää vaikka tulisikin ajoissa...)
 
:wave: minäkin olen taustalla lukemassa. laiska kirjoittaja kun olen.

perjantaina olis rakenneulta meilläkin vihdoin. pääsee näkemään millanen marakatti tuolla navan alla jytää.

lauantaina sitten tapaamaan kaveria pitkästä aikaa naapuri kaupunkiin. samalla voisi mennä kurkkimaan kaupungin tarjontaa noissa vaunuissa. katsella jo vähän että onko siellä edes miellyttävää mallia. joskus tuolla toukokuussa sitten täältä etsitään niitä miellyttäviä. kaukalo varmaan ostetaan joskus kesä/heinäkuussa. täytyy kysellä sen ajan toimitus ajoista että saa sitten elokuun alulle sen kaukalon jos asukki sattuukin syntymään edes vähän ennakkoon.

uusi järjestys asuntoon tulee kesä/heinäkuussa että naperonkin tavarat meidän pieneen kotiin mahtuu. tällä hetkellä kaapista löytyy ainoastaan yksi yökkäri ja sitten kudottuja sukkia ja lapasia jonkun verran. anopilta haen sitten kesällä mitkä miellyttää ja samalla katson onko kaupoissa jotain mitä on pakko saada.

uutta äitiyspakkausta odottelen ilmestyväksi. kohta minäkin saan ne paperit millä voi hakea äitiyspäivärahaa ja äitiyspakkausta. pakkauksen papereiden viemistä vitkuttelen niin pitkään kun voin. jos vaikka saisi sitten tämän uuden pakkauksen jos se miellyttää enemmän.

Pieniminä & hyyppä vattas 21+3
 
kopioin laiskana saman kun tonne heinäkuisiin... :ashamed:
mulla on nyt joku kauhee kriisi kaikkeen kroppaan liittyvistä muutoksista!!! :eek: :ashamed: en todellakaan osannut odottaa tällasta, vaan nimenomaan halusin sitä isoo vattaa ja kaikkee... mutta nyt huomasin että rinnoista alkoi tihkua jotain eritettä (siis ilmeisesti maitoa, mitäs muutakaan... :LOL: ) mutta iski joku ihme pakokauhu! ehkä alkaa pikkuhiljaa todentumaan tämä koko juttu ja ymmärtämään, kuinka lähellä sitä sit kuitenkin jo ollaan sitä isoa muutosta! mutta kun en todellakaan osannut odottaa mitään tällasta reaktioo itseltäni! tulee paniikki, että olenko mä nyt ihan hirvee ihminen tai olenko ollenkaan valmis????
 
Sartsa83
Täällä päin ei oo ees koko synnytysvalmennusta olemassa. Se poistettiin 2008 vuoden lopulla syntyvien jälkeen. Että semmosta. Mutta sitä mä en ressaa sillä raskaus päättyy synnytykseen ja ensisynnyttäjänä kätilö ohjaa kaikessa.. toki siis muitakin synnyttäjiä, mutta etenkin ensisynnyttäjiä.

Siili Muuten hyvä idea koittaa "roikkua" koulussa sen aikaa että EHKÄ sais suoritettua kesäkuulla ton, mut kun mä en pysty tekemään tuolla enää mitään kun selkään sattuu ja ne kyykistelyt, kurottelut, kiipeilyt. Mun kroppa ei anna siihen myöten. Ja toisekseen: on vaarallista työskennellä sähkön parissa, vaikka kuinka varmistettaisiin paikka jännitteettömäks, aina voi sattua jotain. JA mä oon kurkkua myöten täynnä tota päivämäärien muuttelua ja koulun omaan napaan tuijotusta että mulle riitti. Vaikka tossa meni ns. "vuos hukkaan" niin mä en silti enää jaksa. Vitut moisesta paskasta. Parempiakin on tulevaisuudessa odottamassa kun oon valmis takas työelämään. Ja seuraavalla kerralla JOS meen kouluttautuun jonnekin, niin se tapahtuu työn ohella, kuten mun miehellä. Hän opiskelee nyt teknikoksi samalla tehden töitä ja saaden samaa normaalia palkkaa. Ei siis oppisopimusta tai mitään koulutusrahoja, vaan työn ohella kouluttautumista.

Aika pian varmaan ois äidillä hoitojen alotus. Sytostaatilla ne meinaa taas alottaa.

Kiitos Siili :hug: Yritetään luottaa lääkärin antamiin hyviin ennusteisiin ja luoda positivista ympäristöä äidille. :)

bambina Kiitos. :hug: :heart: Ja onnea sulle viikkojen vaihtumisesta. :heart: Kuule rakas. Nuo kaikki on normaaleja tuntemuksia mitä sä tunnet. Epäilys, pelko, panikoiminen.. anna niitten tunteiden tulla kylään, käsittele ne ja siirrä ne pois elämästäsi. :hug: Mutta muista: kaikki tuommonen on normaalia ja jokainen esikoista odottava käy tuon ihan saman läpi, jossain vaiheessa.

ON: 3vkon päästä viimistään tulee äippäpakkaus. Mulle on nyt aivan sama kumpi sieltä tulee, koska tärkeintä on nyt näitten muitten asioitten järjestyminen. Ihanaa sentään että moisen pakkauksen saa jokainen äiti halutessaan. :) Kyllä on kivaa olla suomalainen. :heart:

Sartsa ja peanut-boetsu 22+5 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa olen todella pahoillani äitisi takia! Suuret halaukset :hug: :hug: :hug: Koitahan jaksaa. Mä uskon siihen, että lääkärit eivät anna turhan optimistisia lausuntoja, pikemminkin päin vastoin. Nehän olisivat pulassa, jos antaisivat ihmisille turhia toiveita. Näin mä olen itse kokenut isäni sairastelujen kanssa, että ne pyrkii kyllä mahdollisimman rehelliseen tilannearvioon, eikä sano mitään sellaista mihin eivät usko. Että jos lääkäri antoi hyvän ennusteen, se varmasti tarkoittaa, että ennuste on hyvä. Yritä jaksaa luottaa siihen, ja pidä itsestäsi ja äidistäsi hyvää huolta. Nyt teidän hyvinvointi on tärkeintä. :hug:

Siili meidän neuvolassa oli synnytysvalmennus tammikuussa ja nyt, seuraava on syksyllä. Että se osuu sit ihan siihen kohtaan mihin sattuu osumaan. Sitä on kyllä vaan kolme kertaa, ja ainoastaan yhden aihe on synnytys (toinen oli imetyksestä ja komas ensi torstaina lastenhoidosta). Ne on ollut kyllä sellaisia kalvosulkeisia, mutta on niistä nyt jotain ihan hyödyllistäkin tietoa tullut... Vonkale on alkanut myös liikkua tosi paljon enemmän (tai kai se itse asiassa on enemmän niin että mä vaan tunnen ne nyt kun on jo isompi), aika vilkkaan oloinen tapaus :)

Bambina varmasti sun pelot on ihan normaaleja, vaikka ei kivalta tunnukaan. Eikä välttämättä edes oikein itselle sopivalta. Mä uskon, että äidiksi tuleminen on niin suuri muutos, että siihen kypsyminen vaatii kaikenlaisten tunteiden käsittelyä. Mulle oli kanssa ihan alkuraskaudessa yllätys, että mulle olikin vaikeaa että maha alkoi kasvaa. Ajattelin, että kylläpäs mä oon ulkonäkökeskeinen, kun ne kehon muutokset tuntuikin ikäviltä ja oudoilta. Olin etukäteen ajatellut, että mä olisin vaan ikionnellinen et oon raskaana ja keho muuttuu, mut eihän sen niin mennytkään. Nyt tällä hetkellä mahan kasvaminen ja maha tuntuu ihanalta, mut rehellisesti sanoen välillä murehdin nousevaa painoa ja mietin et palaudunkohan entiselleni... turhamaista, mutta luultavasti silti ihan normaalia. Ja yllätys on ollut myös lukuisat pelot vauvan menettämiseen liittyen. En tiedä helpottaako sua nämä, mutta yritän vaan sanoa että äidiksi kasvamiseen tarvitaan paljon erilaisia tunteita.

Voimia sulle Bambina noihin tuntemuksiin, susta tulee hieno äiti. Vaikka sitten vaikeiden tuntemusten kautta :hug:

Nyt mies tarvii koneen, joten palaan myöhemmin. Viikonloppu onneksi palautti viime viikosta, joka oli aika rankka. Huomenna tarttis taas palata töihin...

PUOLIVÄLI!! Poks poks 20+0 :heart:
 
Sartsa83
bubunen Kiitos. :hug: :heart: Nimenomaan meidän hyvinvointi on nyt tärkeintä. Siks koitankin päästä tästä stressiviidakosta eroon ja päästä sairaslomalle tai erityisäitiysvapaalle.

Juu ja yhtälailla on kyllä luotto lääkärin ennusteisiin, mutta syöpä kun on syöpä ja koskaan ei tiiä miten ne käyttäytyy. Omalta osaltaan voi vaikuttaa siihen ottamalla asiat positiviisesti, jollon sairaus talttuukin helpommin.

Onnea puolivälistä!!!!!!!!!!! :hug: :heart: :heart: :heart:

Sartsa ja peanut-boetsu 22+6 :heart: :heart: :heart:
 
Voi sanonko mikä.... Kirjoittelin pitkät pätkät ja sitten se katosi. Oon yrittänyt välttää sitä kopioimalla tekstin aina välillä, mut tietty en tänään sit ollut muistanut. Nyt jää jutut lyhyeksi, en jaksa uudestaan kirjoittaa kaikkea :(

Ytimekäs vastaus Sartsa omasta puolesta sun kysymykseen: Mä olen ainakin niin vässykkä mamma, et makaan vaan kaiket illat sohvalla, ja kirjoittaminenkin tuntuu olevan liian iso ponnistus. Pyykit on pesemättä kolmatta viikkoa, ja tuntuu et mitään ei saa aikaan. Saas katsoa alkaako se energinen toinen kolmannes vielä jossain vaiheessa, tällä hetkellä ei ainakaan näytä siltä... Krooh ja pyyh vaan :|

Syöpä on toki aina syöpä, ja arvaamaton. Siksi uskon, että lääkäritkin on vielä tavallistakin varovaisempia sanomisissaan ja ennusteissaan! Voimia vielä teille ja se positiivinen asenne kyllä yleensä auttaa melkein mihin vaan, niin kuin sanoit. Toivottavasti äitisi kohdalla kaikki menee hyvin :hug: :hug:

Sit vähän omanapailua ennen kuin alkaa True blood (joo, mä rakastan vampyyrijuttuja :D )... Me ostettiin auto viikonloppuna, tai siis vaihdettiin toinen meidän autoista isompaan. Oon hurjan tyytyväinen uuden auton hinta-laatu -suhteeseen, meillä kun ei tällä hetkellä ole ylimääräistä rahaa yhtään kun mies lähti vielä opiskelemaan pari vuotta sitten. Ollaan siis hyvin pitkälti mun tulojen varassa. Ostettiin farmari Fiat Stilo, vain 50 000 km ajettu todella hyväkuntoinen auto vuodelta 2004. Nyt on vauvalle tilaa matkustaa :heart:

Viikon päästä rakenneultra... odotan jo kovasti. Sit tiedetään taas enemmän meidän pikku villikko-vonkaleesta :heart:

Nyt tv kutsuu! Hyvää yötä ja halauksia,
Bubunen ja Vonkale 20+1
 
Sartsa83
bubunen Joo siis täälläkin ollaan väsyneitä. Niin kauan kun joutuu ton koulun kanssa painimaan, mutta kun näyttää siltä että käyn täällä silti ainaki 10 krt/päivä ja viikko sitten täällä oli koko ajan keskustelu päällä. Nyt on jenddekin kadonnu ja kaikki jossain hukassa. :/ Kaipaan teitä kaikkia!!! :hug: :heart: Ymmärrän kyllä ton väsymyksen. Mä en ainakaan voi tosiaan vielä sanoa että tää toinen kolmannes ois kovin energistä ollu. Saas nähdä muuttuko vielä.

Kiitos tsempityksestä. :hug: Tiedän että kaikki menee hyvin, kunhan tässä nyt itekin jaksaa alkaa uskomaan taas kun saa ittensä lakattua stressaamasta.

Jeijj, onnittelut uudesta autosta! :heart: Ja tsemppiä vielä viikon ajan ultran odotteluun. :heart: :hug:

Halauksia tosiaan kaikille kans täältä. Koittakaahan nyt muutkin tulla välillä kertoon mitä kuuluu. :hug:

Sartsa ja peanut-boetsu poks 23+0 :heart: :heart: :heart:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaan! Mä en olekaan hetkeen tänne kirjotellut... Viime viikko meni ihan hujauksessa kun oli se koira hoidossa sen kanssa sai touhuta päivät pitkät. Sit kun se vietiin viikonloppuna takasin omaan kotiin niin mä itkin melkeen silmät päästäni kun tuli niin kova ikävä sitä. Pari päivää meni ennen kun taas tottui siihen ettei meillä olekaan koiraa :D Varmaan nää hormoonitkin tekee osansa tohon että tuli kova ikävä ja itku sitä koiraa kohtaan. Oli kyllä kiva viikko ja miehelläkin oli loma niin oli pitkästä aikaa kunnolla yhteistä aikaa. Nyt on sitten tämän viikon alku mennyt yhtä hujauksessa kun kauheesti on asioita jotka stressaa, esim. tuo asuntohomma, ja sit muutenkin ollut mieli vähän maassa. Mä olen ruvennut tätä lapsen tuloa nyt ajattelemaan jotenkin paljon syvällisemmin ja ajatukset ollut lähinnä siinä... Kamalan itkuherkkänä tullut oltua nyt. Sit vielä tänään/eilen illalla iski mulle vatsataudin :snotty: Tänään olis aamulla ollu neuvola ja neuvolalääkäri mutta oli pakko soittaa ja perua kun ei sängystä päässyt ylös ilman että yrjöt lens. Koko eilis illan ja viime yön oli maha tosi kipeä ja kamalan huono olo. Asiaa ei helpottanu yhtään se että tytteli mahassa päätti yöllä pitää kunnon pippalot jotka jatkui aika lailla aamuun saakka. Koko ajan vaihteli asentoja ja möyri minkä kerkesi. Noh, kai tämä tästä :)

Tuosta asuntoasiasta, kun Sartsa ja Siili kyselitte että onko meillä mahdollisuutta osakkeeseen, niin kyllähän meillä vois ollakin. Mutta sitä asiaa pitää kyllä miettiä tarkkaan ennen kun toimitaan. Täytyy miettiä tuotakin vaihtoehtoa vähän tarkemmin nyt jos ei ala asuntoa muuten kuulumaan. Yksityisten kautta vois tietty olla helpompi saada noita vuokra-asuntoja ja varmaan soitellaan niiden perään heti jos vaan joku hyvä sattuu kohdalle. Katsellaan ja mietitään. Onhan tässä vielä se 3kk aikaa ennen lapsen syntymää, eli ei vielä mikää ihan hätä-paniikki ole. Toivotaan nyt että kaupungilta saatais joku kämppä. Saa nähdä, mutta eiköhän nämä asiat jotekin järjesty.

lauru Kiva että sulla oli mukava reissu ja ihana maha sulla! :heart:

bambina Aika tutuilta kuulostaa nuo sun tuntemukset. Mäkin olen alkanut jotenkin kauhuilemaan tätä muutosta mikä kohta tulee.. Mutta varmaan aika normaalia. Eiköhän niin käy kaikille jossain vaiheessa. Sit just tämä kehon muuttuminen ja kaikki muutkin muutoksen itsessä pistää välillä jopa ahdistamaan. Mä koitan vaan ajatella että pääasia että lapsella on kaikki hyvin ja kaikkeen mitä tämä tuo tulleessaan täytyy vaan tottua. Se on ehkä vähän auttanut.

Sartsa :hug: :hug: Äitisi takia ja koulujuttujen takia! :hug: :hug: Varmasti on rankkaa ja stressaavaa. Koita jaksaa! En osaa edes kuvitella kuinka paljon stressiä sulla nyt mahtaa olla... Mutta toivotaan että nuo koulujutut jotenkin selviää.

Ja juu, anteeksi kun olen ollut kadoksissa täältä. Jotenkin en ole ehtinyt tai jaksanut tai en oikestaan tiedä miks en ole tänne kirjottanut nyt vähään aikaan... Niin paljon asioita ollut ja väsymystä pukannut päälle... Nyt kyllä alkaa kevät olla kivasti mallillaan niin mielikin vähän virkeämpi :)

Onnea viikkojen vaihtumisesta! :heart:

bubunen Onnea puolivälistä! Tänne on tullut niin paljon tekstiä etten muista enää oliko sullakin jotain hässäkkää tossa, mutta taisi olla joten iso :hug: sinulle! :heart:

Nyt mä lähden siivouksen pariin kun täällä on niin kamala läävä että pakko siivota edes vähän. Ei kyllä olo ole ihan sen mukainen että paljoa viitsis rehkiä mutta pakko mikä pakko!

jendde & Tytteli 27+6 :heart:
 
Sartsa83
jendde Miljoonat parannushalitukset!!! :hug: :heart: Ymmärrän kyllä täysin ettei oo jaksanu oikein mitään ja hormoonit todella on tässä ite kullaki pinnassa. Täälläkin itketää tämän tuosta. :p Tänne on vaan niin helppo purkaa tuntojaan kun muuten mä vaan itken miehelle pahaa oloa ja hän ei pysty muuten auttaan kun pitään sylissä. Täällä kuitenkin porukka ymmärtää tietyllä tavalla asiat paremmin kun kaikki ollaan raskaana. :D

Juu, kattokaa nyt vielä ne yksityisen vuokra-asunnot ja sitten tosiaankin miettikää sitä omaa. Koska siinä te voittaisitte huomattavasti enemmän eikä tarvis välttämättä maksaa niin korkeeta vuokraakaan, kun pankissa pystyy sopimaan, paljon lainaa lyhentää. :heart:

Kiitos rakas. :heart: Kyllä tämä tästä iloks muuttuu.. siitä puheen ollen.

Tänään soittivat kelasta ja jopa pahottelivat että oli kestäny soittaminen. Mä en saa sitä erityisäitiysavustusta jonka mä oikeastaan arvasinkin, joten jään nyt sairaslomalle sitten. Soitan huomenna aamulla lääkäriajan huomiselle, että pääsen heti jättämään sitten myös sitä sairauspäivärahahakemusta kelaan. Niillä on se 2-6vko:a käsittelyaikaa eli noin toukokuun lopussa sais sitte rahaa ja kesäkuussa alkaa varhennetut äitiyspäivärahat. Eipähän tarvi koulua huolehtia. Sen verran siellä käyn, että ilmotan mikä on tilanne ja annan kaikki avaimet jne. pois mitä on sekä pyydän heiltä sen osatodistuksen sieltä. Sitten se on ohi mun osalta.
 
Sartsa Voi kun kiva että nuo asiat alkaa sulla nyt järjestymään :hug:

Onhan tässä hormoonit aikalailla pinnassa, nyt oikeestaan tuntuu että oon herkemmällä mielellä kuin koskaan ennen :D Vieläkin kamala ikävä sitä koiraa. Mutta niinkun sanoit, niin tänne on niin helppo purkaa näitä juttuja ja täällä ymmärretäänkin hyvin kun samassa veneessä me ollaan tän raskauden suhteen :)

Kateltiin tossa äsken niitä asuntoja netistä ja laitettiin kaupungin asuntoihin erikseen hakemuksia ja sit katotiin semmosta asunnonvaihto paikkaa jossa ihmiset vaihtaa päittäin asuntoja toisten kanssa. Pari kiinnostavaa löytyi siltäkin ja laitettiin sähköpostia niille. Jospa tämä tästä pikkuhiljaa... Tulikin mieleen siitä, että tänään iski pienen pommin päin näköä. Meillä nimittäin alkaa tässä kämpässä viikon päästä putkiremotti!!! Että tämmönen varotusaika! Huhhuh.. Ei oo tietoa kauanko se kestää. Huomenna saa selvyyden siihen tehdäänkö täällä kokonaan kylppäri remotti, ja jos tehdään niin sit siinä menee iät ja ajat. Ei voida tässä asua joten mun täytyy varmaan mennä mun äidille asumaan.. Saas nähdä mihin tuo mies itsensä majottaa. :eek: Ääääh... Ei olis just nyt huvittanut yhtään nämä tämmöset..

Mä just tajusin että mulla alkaa huomenna viimeinen raskauskolmannes :eek: :)
 
Sartsa83
jendde Mitä ihmettä??? Kyllä tommosesta pitäs aiemmin ilmottaa kun viikkoo ennen itse remontin alkua!!! Valitusta kehiin tommosesta!

Joo, toivottavasti nää nyt selviää. Mä en nyt vaan tiiä täysin tarkkaan mun 2008 vuoden tuloja niin en oo täysin varma mun etuuden määristäkään ja toivon etten kovin korkeelta tipu jos ne ei ookaan mitää järin isoja. Et nyt mä aloin sitte stressaan rahasta. :LOL: :p Joo, mä lupaan etten stressaa. Aina sitä pärjää jotenkin. :)

Wau! Sä ootkin jo niin pitkällä, että viimesiä viedään pika puolin. ;) Ei oo enää kovin kauaa kun näet livenä teidän pienen tyttelin. :heart:

 
iltaa!!

lyhyesti vaan... itellä on jäänyt kyllä kirjoittelut vähemmälle, kun tässä kevään mittaan on tullut niin paljon tekemistä ja menoja, ettei ole ehtinyt koneelle, ja sitten oon ihan tarkoituksella vähentänyt, eli illalla jos olisi hetki aikaa, niin en käynnistä konetta vaan otan ihan rennosti ja rauhoitun. sitä tarviin nyt selvästi enemmän. väsyttää koko ajan ja työt painaa... mutta on siinä se huono puoli ettei jaksa sitten aina kahlata läpi kaikkia kirjoituksia, eli oli helppoa kun kävi useammin.

jendde mun käsityksen (ja joidenkin puheiden) mukaan viimeinen kolmannes alkaa 27+0 eli se olis sulla jo meneillään! mutta kuten tuolla heinäkuisissa on ollut puhetta, niin laskentatapoja on tosi monta! mutta anyway, pitkällä jo olet! :D

sartsa :hug:

bubunen kiitos. kyllä se aina vähän helpottaa kun joku muu sanoo, että ne tunteet ovat ihan sallittuja. kyllhänä mä sen siis itekin tiedän ja sanoisin varmaan samalla lailla muille, mutta sit omalla kohdalla tuntuu että on jotenkin kauhee ihminen.
onnea uudesta autosta!!! :heart: :D tiedän kokemuksesta, että se helpottaa kun saa sen asian pois päiväjärjestyksestä...nimimerkillä vaihdoin auton kuukausi sitten! ;) ja viikko enää rakenneultraan, jaiks!! ihanaa päästä taas vilkuilemaan pinnan alle!!! :heart: :heart:

täällä sokerirasitus on tämän viikon perjantaina ja neuvola + lääkäri ensi viikolla. hyvä vaan, niin pääsee kyselemään kaikista vaivoista, joita on tässä parin viikon aikana alkanut tulemaan...johtuu varmaan tuosta mahan kasvusta... :ashamed: kaikki luulee, että siellä on 2, vaikka tosiaan omasta mielestä se on ihan normaali. mutta hyvä, että päästään mittauttamaan sekin nyt sit taas...saapi nähdä löytääkö lääkäri mitään huolestuttavaa, kun noita mahakipuja ja supistuksia on tässä nyt vähän ollu ja muutenkin kaikenlaisia kipuja...

26+2 :heart: :heart: :heart:
 
bambina nuo sun tuntemukset ovat varmastikin ihan normaaleja, älä huoli. :hug: jotain tuollaista odottelen itsellenikin jossain välissä tulevaksi.

me kannatetaan myös kovasti HPK:ta (kaveri vitsaili, että lapsen eka sana on "kerho" tai "HPK") ja mä tahtoisin vauvalle sellaisen HPK-bodyn joka niillä oli ainakin aikaisemmin myynnissä. :D

sartsa täällä ei myöskään ole sairaalan synnytysvalmennusta eikä synnytysosastoille yms. tutustumiskäyntiä, mutta on sentään onneksi kunnan perhevalmennus, jossa ilmeisesti käydään läpi imetystä, vauvanhoitoa ym. Toki ilman perhevalmennustakin pärjää, mutta mä olen sellainen tiedonjanoinen tyyppi, että odotan oikein innolla noita valmennuksia. :D Ja synnytyksestäkin olen lukenut artikkeleita ja kirjoja ja miettinyt pääpiirteittäin millaisen synnytyksen toivoisin, vaikka yleensähän se menee just erilailla kuin on suunnitellut. :D

Tsemppiä koulujuttuihin :hug: ja vielä vastaus kysymykseesi: mä en jaksa iltaisin avata konetta vaan tahdon ihan vaan rentoutua miehen kainalossa tv:tä katsellen tai lukien. Päivällä käyn töissä useaan otteeseen lukemassa palstaa, mutta siellä en yleensä viitsi kirjoitella kun tässä menee kuitenkin aikaa.

bubunen kiva, että säkin tunnet Vonkaleen liikkeitä enemmän! =) Meillä liikkeet voimistuu koko ajan ja Känkkis tuntuu myös olevan aika vilkas tyyppi ainakin toisinaan. Eilen oli sellaista myllerrystä mahassa koko päivän, että huh huh. :LOL:
Ja mä olen myös murehtinut painonnousua ja kropan palautumista. Yritän ajatella ettei niillä asioilla ole väliä, mutta kyllähän siinä ois vähän totuttautumista jos kilot jäis kroppaan, varsinkin kun aina on ollut suht hoikka. Niin että et ole turhamainen etkä ulkonäkökeskeinen. :hug:
Onnittelut puolivälin täyttymisestä! :heart: Ja onnittelut myös uudesta autosta. :)

jendde kovasti paranemisia sinne! :hug:
Ja aika uskomatonta, että kuulette putkiremontista viikko ennen sen alkamista! :eek: Mekin kuultiin parvekeremontin alkamisajankohta viikko ennen, mutta se on kuitenkin vain parveke, teillä on "vähän" hankalampi asua siellä remontin keskellä. Voimia. :hug: Ja toivottavasti löydätte asunnon, mä pidän peukut pystyssä. =)

ON: Mulla on melkein energinen keskikolmannes, oon ollut aika hyväntuulinen, ahkera ja reipas - ainakin ensimmäiseen kolmannekseen verrattuna. :LOL: Lieköhän tuolla kevätauringollakin jotain tekemistä tän asian kanssa. Mutta.. Mulla menee hermot kun kaikki kommentoi töissä mun mahaa, koska "se on niin pieni" eikä se ole "vielä kasvanut yhtään". Mun mielestä se on jo kasvanut hirmuisesti ja ainakin viimeksi neuvolassa se meni sf-käyrällä sen keskiviivan yläpuolella eli ei todellakaan ole pieni. Meillä on tosi löysät työvaatteet niin siinä se vaan jotenkin "hukkuu" ja sit tietysti näyttäähän se pieneltä verrattuna johonkin "runsaaseen naiseen" jolla on isompi maha ilman raskautta. Mutta mä en voi mitään sille, että en ole ollut ylipainoinen ennen raskautta enkä myöskään sille, missä tahdissa maha kasvaa. Tiesin, että kaikki kommentoi mahaa ja tahtoo lääppiä sitä, mutta yllätyin siitä kuinka rasittavaa se oikeasti on. Mutta ilmeisesti raskausmaha on joko liian iso tai liian pieni, ei ikinä sopiva.

Ja sit vielä: Oon saanut hirveitä kohtauksia mun ihon takia. Mulla on ollut ihan hyvä iho, mutta e-pillereiden lopetuksen jälkeen se meni ihan kamalaan kuntoon. Ajattelin, että raskauden aikana sitten iho kukoistaa. No pyh, pah ja pöh! Iho on vaan vielä huonommassa kunnossa, siis ihan hirveä. Finnejä ja mustapäitä ja kaikkia mahdollisia näppyjä koko naama, selkä ja dekoltee täynnä. :/ Se on kamalaa. Ja todennäköisesti iho pysyy samanlaisena niin kauan kuin hormonit heittelee eli myös imetyksen ajan ja sitten myös imetyksen lopetuksen aikaan. *huokaus* Olisin jo mennyt ihotautilääkärille, mutta googlettelin vähän ja ilmeisesti mitään aknelääkkeitä ei voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Joten näytän sitten teiniltä seuraavat miljoona vuotta.

Anteeksi, tulipa taas kunnon mussutusviesti. :/
Me saadaan rauhassa kiukutella ja urputtaa kun ollaan raskaana, mutta yritetään silti nauttia myös tästä keväästä, auringosta ja heräävästä luonnosta. Eikö vaan, naiset?! ;) :heart:

Siili & Känkkäränkkä (huomenna 22+0) :heart:
 
Sartsa83
bambina :hug: Ymmärrän kyllä toki teitä, enkä pakotakaan ketään tänne kirjottelemaan.. tuli vaan semmonen kaipauspuuska että minne te ootte hävinneet. :hug: :heart: Levätä pitää kun sitä tarvii. Mä tarviin eniten nyt sitä että saan vaan olla, miettimättä yhtään sitä valmistunko vai enkö valmistu ja pelätä sitä pystynkö tekemään enää mitään tän mahani kanssa. Tsemppiä sokerirasitukseen. :) Se on ohi hetkessä. :) Ja kiva että pääset sitten heti ens viikolla lääkärineuvolaan kyseleen vaivoista. :heart:

Ja samaa sanon minäkin että ne tunteet on ihan sallittuja.

Mulla itseasiassa viime päivinä on tullu kauhea inho ja ahdistus muiden lapsista. Etenkin niistä jotka on kovin levottomia ja kiukuttelevia yksilöitä. Tulee semmonen "pakokauhu" olo. Ja noista tunteista tulee tosi inhottava olo kun lapsiin kuuluu myös omia kummilapsia. Kai se on jotenkin tietynlaista valmistautumista äiteyteen ja kärsivällisyyden kerryttämistä... en minä tiiä! Mut en mä halua tämmösiä tuntea kun mä rakastan lapsia! :ashamed:

Siili Hih. Täällä lapsen eka sana on joko Tappara tai Ilves. :p Meillä kun mies on Ilves-fani ja ite oon Tappara, niin mies voi olla varma, että mä hoen poitsulle koko ajan Tapparan nimeä. :p

Täällä ei ole tiettävästi edes perhevalmennusta, mutta eipä niitä ole 50-luvullakaan ollut, että eiköhän tässä selvitä. ;) Sen verran kokemusta kuitenkin noista mukuloista, että ensi kankeuden jäkeen sairaalasta päästyä, se varmaan alkaa luonnistuun. ;) Ja mitä synnytykseen tosiaan tulee, niin täällä kyllä sitten ite synnytyksessä kätilöt opastaa, uussynnyttäjiäkin. Kaverit vaan kerto. :) Et ei huolta. :)

Kiitos. :hug: Koulu hommat on toivon mukaan nyt mun osalta ohi. Tänään lääkäri klo 11.10, jossa pyydän tonne kesäkuun 12. päivään saakka sairaslomaa.

Ehkä ne sun työkaverit koittaa sillä piristää sua kun sanovat että sun maha on "niin pieni". Kun toisista tuntuu pahalta että sanotaan:"Ompa sun maha jo iso!" .. Siitä tulee joillekin tunne et "ai kiitti, mä oon läski". Vaikka sekin on vain kehu. :) Mulla tuntuu olevan keskivertomaha viikkoihin nähden. Vertasin mielessäni mahan kokoja niin kaverilla oli mun mielestä näillä viikoilla huomattavasti isompi maha kun mulla nyt vaikka mun kohtu onkin eessä. Mut yläkäyrällä täälläkin mentiin, ettei tää nyt kovin pieni mullakaan ole. ;) Toikin on totta että jos on löysemmät työvaatteet, niin eihän niistä se maha nyt näy.

Mä oon kanssa aina pirtee kun ei tarvi herätä kuudelta ja tietää ettei tarvi stressata. :) jännä miten tää raskaus muuttaa tälleen ihmistä. Ei toi koulu tuntunu näin ylitsepääsemättömältä ennen raskautta. Mutta nyt raskauden aikana tuntuu ettei sais olla yhtään ylimäärästä stressi tekijää tai pikkunen voi heti huonosti.

Voih, ikävää siili että sun iho on huonossa kunnossa. :( :hug: Avonilla on ihonhoitotuotteita joita voi käyttää raskauden aikana. Sen niminen kun clearskin on toiminu mulla ainakin. :) Suosittelen lämpimästi. :heart:

Nimenomaan! Kevät, tuleva kesä ja aina kun aurinko paistaa, on maailman ihaninta aikaa! :heart: Todellakin nautitaan tästä.

Mutta valittaakin pitää jos tuntuu siltä. :heart: :hug: ;)

Sartsa ja peanut-boetsu 23+1 :heart: :heart: :heart:
 
bambina Aijaa, no sittenhän mulla on jo viimeinen kolmannes menossa :D Mulle vaan jostain oli jäänyt tollanen pinttymä että se alkaa 28. viikolla. Niin ja onhan noita laskukaavoja niin monia ettei oikeestaan tiedän minkä mukaan sitä menis :D

Tsemppiä sokerirasitukseen. Ja toivottavasti ne sun kivut on ihan normaaleja. Voin lohduttaa vähän sillä, että mullakin on kaikenlaisia kipuja ja nippailuja ollut nyt. Lähinnä tuolla häpyluun kohdalla, eli on varmaan niitä liitoskipuja. Ja sit ihan menkkajomotuksia välillä ja todella kovia supistuksia! (Kivuttomia kylläkin, mutta silti tuntuu hirveiltä )

Tuosta mahankasvusta... Varmaan aika ärsyttävää jos se on muiden mielestä "liian iso". Mutta koita pitää pää kylmänä äläkä välitä tollasista kommenteista. Ja siellä mahassa olevalla pikkuihmisellä on varmasti kaikki ihan hyvin, oli sitten maha minkä kokoinen vaan :hug:

Siili Kiitos :heart:

Mua ihmetyttää just tuo, että kuvitteleeko ihmiset, että meille raskaana oleville voi kommentoida ihan mitä vaan. Ettei meillä ole enää mitään tunteita yms... Ollaan vaan jotain esineitä joita kaikki saa kommentoida miten lystää ja tökkiä ja silitellä sen minkä ehtii... |O Just nuo mahakommentit on ärsyttäviä. Ja niin kun sanoit, niin ilmeisesti se maha ei ole koskaan sopiva, vaan aina liian iso tai pieni. Mä en ole itse pitkään aikaan kuullut mitään tästä mahasta, mutta muita juttuja on kyllä tullut kuultua. Esim. yksi kaveri näpäytti, että "mulle on tällästä söpöä raskauspyöreyttä". Öhöm... Okei, vaikka tähän raskauteen kuuluukin painonnousu ja lihominen nii ei musta silti ole kiva kuulla että olen lihonut! En mäkään mene tuolle ihmiselle kertomaan sen "söpöstä" pyöristymisestä :eek: Ja kun hän ei siis tarkoittanut tolla pyöristymisellä mun mahaa, vaan ihan muuta vartaloa. Är! No kai nämä vaan pitää sitten kestää... Ihme juttuja kyllä välillä kuulee, ja voimia sulle noiden mahakommenttien keskelle :hug:

Ikävää kun sulla iho on mennyt huonoon kuntoon. Eikö tosiaan ole mitään hoitotuotetta mitä sais raskauden aikana käyttää? Voithan sä kokeilla vaikka kaikkia erilaisia ihonhoitotuotteita kuitenkin. Mä olen jotain 5 vuotta käyttänyt samaa tuotetta ja se pitää finnit ja muut näpyt poissa, mutta silloin kun olen raskaana niin finnejä tulee vaikka muille jaettavaksi. Nytkin tuli ihan kamalasti ja isojakin vielä. Niissä vielä kesti kamalan kauan lähteä pois. Ne on kyllä inhottavia... Toivottavasti sä löydät jonkun hoitokeinon niihin!

Sartsa Juu tätä mäkin ihmettelen, että miten tästä remontista voidaan ilmottaa tälläsellä varotusajalla... Ihan hullua! Mä luulin että se tulee vasta kesällä, ja olin asennoitunut että se tulee kesällä, mutta sit tulikin tällänen tieto. Kyllä v*itutti eilen ja oikeen olan takaa, itkin parit itkutkin kun rupes stressaamaan tää remontti. Varsinkin se, kun ei tiedetä kauanko se kestää! Että ei ole mitään tietoa kauanko sitä joutuu muiden nurkissa asumaan.. :( Onneks ne ei varmaan viikonloppusin täällä tee mitään, niin jos tänne pääsis aina sillon vähän aikaa viettämään... Ei oo kiva joutua kokonaan evakkoon omasta kodista! Höh.. No ei tällä voi mitään. Pitää nyt vaan kestää ja eihän tää loputtomiin kestä. Ja voi olla että kohtapuolin päästään muutenkin uuteen kotiin muutamaan. Jos siis onni suosii :)

On tämä kevät kyllä ihana! Aurinko paistaa niin lämpimästi ja mielikin on virkeämpi. :heart:

Omaa napaa. Mahatauti ilmeisesti helpotti! Närästi vaan eilen illalla ihan hirveästi mutta ei muuta. Onneksi! Mä niin vihaan oksentamista! :snotty: Ärsyttää nyt vaan se eilinen, kun olis ollut neuvola ja lääkäri. Noh, onhan niitä muitakin aikoja.

jendde & Tytteli poks 28+0 :heart:
 
nopeeta taas tänään... heinäkuisissa yhdellä oli mennyt eilen vedet!!! :eek: :eek: nyt siis todellakin pelkkää vuodelepoa ja kova toive, että lapsi pysyy sisällä vielä viikkoja ellei kuukausia. alkoi pelottaa ihan hulluna, kun tilanne saattaa muuttua ihan silmänräpäyksessä... olet asennoitunu siihen että tässä on vielä kuukausia jäljellä ja sitten yhtäkkiä näin... ei hitto!! kun se voi seuraavaksi osua omalle kohdalle... :ashamed:

niin ja mulle muutenkin kaksi työkaveria sanoi, että mun maha on jotenkin laskeutunut! :eek: what a hell???!! sanoin kyllä, että älkää nyt viittikö edes leikillään... ja sit vielä töiden jälkeen luin ton toisen pinon, niin pakokauhuhan tässä tulee! damn.

no mutta me saatiin siilin kanssa treffit sovittua!!! :D edes jotain kivaa tälle viikolle... ;) hih, eli sitä odotellessa!!

sori tällanen omanapainen teksti taas tänään...

26+3 :heart: :heart: :heart: (monia lisäviikkoja toivoen!!)
 
bambina Hui kamala! Kyllä tuo pistää miettimään että mitäs jos sattuu omalle kohdalle :eek: No toivottavasti sillä jolla vedet meni vauva pysyy sisällä vielä mahdollisimman kauan! Ja toivottavasti ei käy kenellekään muulle samaa!

Ehkä tuo laskeutumis juttu johtuu siitä, että sun maha on kasvaessaan muuttanut vähän muotoaan tms.? Musta ainakin tuntuu että tää maha on joka päivä erimuotoinen :LOL: Ja vaikka lapsi oliskin laskeutunut, niin ei se tarkoita vielä mitään. Se voi olla ja pysyä laskeutuneena vaikka la:han saakka, vaikka jos tässä vaiheessa laskeutusikin. Mun yhdellä kaverilla vauva laskeutui noin viikolla 30 ja nyt hänellä on viikkoja kai jotakin 34.

Nyt vaan turha stressi pois vielä kun kaikki on hyvin!! Stressataan vasta sitten jos jotain on tapahtuakseen! :hug:

Omaa napaa. Ja kerrankin jotain hyvää! Meillä olis ehkä kohta muutto edessä. Perjantaina saadaan tietää että saadaanko me se kämppä. Keravalta kaksio 61m2. Kerrostalo siis. Ihan mukavalta paikalta ja miehen työmatkatkin lyhenis noin 30km. Kun sillä on työpaikka siinä Keravalla. Voi että mä niiiiiiiiin toivon että saatais se!!! Se on heti vapaa, eli voitais muuttaa vaikka ens viikonloppuna jos siltä tuntuu! Oi oi oi!! :heart: No, en viitti vielä innostua jos se meneekin toiselle. Perjantaina siitä on näyttö jollekin toiselle tyypille joka olis yksin muuttamassa siihen. Mutta tää tyyppi oli kuulema sanonut että saattaa olla vähän liian iso yksin asumiseen.. Toivottavasti se ei ottais sitä! Siinä kämpässä on vuokra 575e eli ei ollenkaan paha. Toivotaan, toivotaan :) Niin, ja kaupungin asunnoilta on aika turha odottaa mitään... Mies oli tänään soittanu vielä sinnekin ja tosiaan kun siellä ne jonot on niin pitkät niin saatais kämppä luultavasti joskus vuoden päästä vasta..

*muoks* Niin siis tämä keravan kämppä on myös kaupungin vuokrakämppä, mutta eri yhtiön kun se missä meillä on alunperin hakemukset menemässä.
 
Sartsa83
jendde Joo, mä kans todella toivon ettei se remppa sit kestäs kauan ja pääsisitte muutenkin muuttamaan pian uuteen kotiin. :heart: Hyvä että mahatauti meni pois... mä en kans tykkää oksentamisesta yhtää. Hyih ku puistatuttaa pelkkä ajatus.

Varoitus: viikonlopuks luvattu lunta ja pakkasia. :(

bambina-rakas.. elä nyt ala pelkäämään että itelle kävis samoin. Hirveetähän tuo on, mutta elä ajattele sitä niin että itellekin vois niin käydä. Jokainen raskaus on omanlainen. Pääasia että koitetaan elää stressitöntä raskausaikaa..

Hei sun työkaverit on kyllä IDIOOTTEJA!!!Eihän nyt noin voi mennä sanomaan tommosen asian jälkeen! ÄLÄ kuuntele niitä. V**un idiootit oikeesti!!! :kieh:

Nonii Siili! Sitte pidät huolen ettei tää yks panikoi! ;) :hug: :heart:

Nii ja oon samaa mieltä kun jendde, että tää "laskeutumisjuttu" voi johtua siitä että kun masu kasvaa, niin sen muoto muuttuu koko ajan. :) Että elä kuuntele tommosia olleskaan!

jendde Voiiih! Mä pidän peukkuja täältä! Ja varmasti moni muukin pitää!!! Toivotaan että saisitte sen kämpän!

Omaa napaa kans. Sokerirasitus tulokset oli täysin normaalit ja neuvolatäti viä kehu että hienot arvot oli. :) Sitten kävin hakee sitä saikkua. Ei pystyny kirjottaa koko ajalta kun ois menny yli sen 60 päivää, joten kirjotti nyt ensin 16.5. saakka, jonka jälkeen meen sitten hakee loppu ajalle lisää TAIKKA saan b-lausunnon, jos se onnistuu. Lääkäri lupas vielä soitella siitä. Ihana nuori ja empaattinen lääkäri oli. :heart: Paperissa lukikin "lääkätieteen kandidaatti" eli justii valmistunu/valmistumassa oleva lääkäri. :) Ja tuntu hyvältä kun se tuli lähelle ja anto mulle paperia kun itkin vuolaasti äitin tilannetta ja omaa pahaa oloa.

Samoin kävin koululla ja itkin sielläkin. Ja sit meinasin alkaa itkemään kun kävin hakee silmälaseja istrumentariumista. Et kunnon itkupäivä ollu kyllä tänään. Sitten menin kahville kaverille ja hän sai piristettyä mun mielen täysin. :heart:

Huomenna siis vielä kelaan. Tarvii täyttää siellä toi sairauspäivärahahakemus ja kattoo et mitä mä tulisin suunnillee rahaa saamaan.
 
Bambina mä oon samaa mieltä Jendden ja Sartsan kanssa siitä, että sun maha on varmaan vaan muuttanut muotoaan kasvaessaan. Että älä kuuntele sun työkavereita tässä asiassa! Mulla on lähipiirissä pari huonoa kokemusta (siis äärettömän huonoa onnea raskauden suhteen), ja kyllähän ne välillä käy mielessä... Mutta kuten Sartsa tuolla sanoi niin on erittäin harvinaista, että jotain vielä tapahtuisi tässä vaiheessa. Että vaikka sitä väkisin miettii, niin todennäköisesti kaikki menee kuitenkin jo hyvin. Ja vielä lohdutukseksi; Jos kuitenkin (valtava JOS) vauva lähtisi syntymään kuitenkin jostain syystä, niin kun 27 viikkoa on täynnä ( niin kuin sulla jo ihan parin päivän päästä ), on 90 % todennäköisyys, että vauva selviää.

Toivottavasti tämä heinäkuisten odottaja saa kuitenkin vauvan pidettyä vielä kohdussa kasvamassa! Ja meille kaikille kaikkea hyvää odotuksen suhteen :hug: :heart:

Siili ja Bambina, onpa kiva että tapaatte! Pitäkää oikein hauskaa ja sääli, että kaikki asuvat niin kaukana täält Turust, olisihan teitä kiva tavata :heart: Terpiä (taisi olla mun lisäksi ainut turkulainen) ei olekaan muuten pitkään aikaan "näkynyt" täällä...

Jendde nyt on kaikki peukut ja varpaatkin pystyssä, että saatte sen asunnon!!!

Sartsa hyvä, että sait sairasloman! Nyt saat rauhassa keskittyä mahan kasvatteluun, äidin tukemiseen ja itsestäsi huolehtimiseen tässä tilanteessa :hug: Tosi hyvä, että sokerirasitus meni hyvin! Tsempit ja isot voimahalaukset!

Siili ärsyttävää tosiaan, että ihmiset katsoo voivansa kosketella ja kommentoida vapaasti raskaana olevan mahaa! Hittojako se kellekään kuuluu onko toisella pieni vai suuri raskausvatsa, kai sen pitäisi olla pääasia että vauvalla on kaikki hyvin. Ja sekään ei taas kuulu kenellekään muulle kuin niille, joille vanhemmat päättävät siitä kertoa! Samahan se on, jos sitä heittelisi muille kommentteja et "onpas sun posket pullistunut sitten viime näkemän" tai "oho, onpas sun jenkkakahvat levahtanut viime kesän jälkeen"... Mä olen välttynyt kommentoinnilta aika pitkälti, oon kai onnekas... eikä koskettelujakaan ole vielä tullut, vaikka kaverit niistä varoitteli. Tänään yksi asiakas töissä kommentoi et "oho, onpas susta tullut muhkea" (mikä on totta, vatsa on ottanut ihan järjettömän kasvupyrähdyksen tässä viimeisen kahden viikon aikana), mut koska kommentteja on tullut niin vähän niin mua vaan nauratti ja hymyilytti. Mut jos joku koko ajan kommentoisi, niin en kyllä tykkäisi. Mur.
Toivottavasti sä löydät jonkun sopivan ihotuotteen, joka purisi ihoon! Ja Siili saa mussuttaa, aina! Nautitaan kauniista keväästä finnit kilpaa auringon kanssa loistaen ja mun keskivartalo uimarengasta pikkuhiljaa muistuttaen, välillä vähän mussuttaen! ihanaahan se kuitenkin on et on kevät ja kohta kesä ja sit jo kohta nää meidän pikku nyytit muuttaakin ulkomaailmaan :heart: :heart:

ON: Ostin tänään ekan jutun siihen isyyspakkaukseen! Hain kirjakaupasta sellaisen sarjakuvakirjan, jota kehuttiin vauva -lehdessä. Se on siis sarjakuva(kirja) isän näkökulmasta tästä odotuksen ja lähestyvän isyyden aiheuttamista muutoksista ja tunteista. Luin sitä kaupassa ja se oli aika hauskan oloinen. Sit kävin H&M:lta etsimässä sellaista "I love dad" -pipoa, mut tietty ne oli loppu. Höh. Mut alkuun pääsin sentään!

Mulla oli maanantaina ja eilen kanssa sellainen syvä vi***** päivä, olin tosi kiukkuinen ja huonotuulinen. Tänään kuitenkin taas ihan normaali fiilis, mut saas katsoa alkaako munkin viime aikaiset hyvät fiilikset muuttua. Luulen, että mulle jossain vaiheessa kyllä tulee kanssa jotain vähän negatiivisempia/haastavampia pohdintoja ja fiiliksiä... Huome vimppa synnytysvalmennus ja maanantaina rakenneultra!

Bubunen ja Vonkale 20+3
 

Yhteistyössä