~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
ONNEA SARTSA!!!!! olipas sulla onnistunut ultrakäynti...kaikki meni sitten ihan toiveiden mukaan! :D :heart: ja onnee myös synttäreidenkin johdosta...meillä näyttää olevan aika lähekkäin nekin! :LOL:

bubunen on kyllä älyttömän söpö tuo sun masusi! :heart: :saint: toivottavasti kohta helpottaa nuo työpäivät sullakin ja pääset nauttimaan siitä energisestä toisesta kolmanneksesta, mistä niin kovasti puhutaan! ;) mulla sitä energiaa riitti ehkä noin kolmeksi viikoksi...... :whistle: mutta tähän väsymykseen saattaa mulla (niinkun sullakin) vaikuttaa se alhainen hemoglobiini. :ashamed:

kohta pitäis alkaa kyllä toden teolla hankkimaan tavaroita vauvaa varten!!! :eek: kun oikeesti pelottaa, että mitä JOS syntyy ennenaikaisena, niin meillä ei ole muuta kun vähän vaatteita... :/ nyt täytyy tehdä itselle joku lista, että pikkuhiljaa hankkii niitä tärkeimpiä, niin ei tunnu niin kalliiltakaan kun että jos hankkisi kaiken sitten kerralla.

23+6 :heart: :heart: :heart: (huomenna TAAS poksutaan! :D )
 
Sartsa onnea onnistuneesta ultrakäynnistä!!! Sieltä se odottamanne poika nyt sitten on matkalla maailmaan :heart: :heart: Hienoa, että kaikki oli hyvin. Samalla toivotan HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ :flower: Vietähän oikein kiva ja rentouttava päivä!

Sartsa kiitos myös huolehtimisesta työn ja sydän ultran kanssa, ja kiitos mahakehuistakin :hug: En osaa olla huolissani omasta sydämestäni, eiköhän kaikki ole kunnossa. Ja kyllä mä olen kuitenkin jaksanut aika hyvin, vaikka sitten iltaisin oonkin ihan rätti. Mutta otan vakavasti jaksamisen ja vauvan hyvinvoinnin, ja lepään kyllä jos tuntuu että on tarve. Olet kultainen kun huolehdit :heart: :heart: Mitäs muuten löytyi synttäripäivän ostosretkiltä?

Pieniminälle onnittelut ekoista liikkeitä! Se on ihanaa!

Siili en saa sitä linkkiä auki teidän vaunuista, sit yritin kopioida ja lopulta vielä googlata Crescent babyn (eri kirjoitusasuilla), mut en tiedä miksi en saanut sivuja auki. Laita vähän lisää tietoa teidän vaunuista kun ehdit, vaikka mallia tms., niin yritän uudestaan. Toivottavasti töihin paluu on sujunut pehmeästi, ja olet jaksellut hyvin! Kirjoittelehan taas meidän iloksi (ja ei mitään paineita sen suhteen kuitenkaan muista, kaipailen vaan sua)! :heart:

Bambina Onnea sullekin synttäreistä, koska ne sitten olikaan! :flower: Toivottavasti sunki väsymys talttuu (ja mun), onko rautatabletit yhtään tuntunut auttavan? Kyllä kai tuolla töissä vähän helpottaa kohta, ehkä... :) En ole siitä kyllä ihan varma nyt kun pois jäämiseen on 2,5 kuukautta, ja tuntuu että tehtävää olis hirveästi ennen kuin voin hyvin mielin jäädä pois. Etenkin nyt kun juuri kuulin, että meiltä töistä toisellekin tulee onnellista perheenlisäystä, eli kesän lopussa alkaakin sitten mun äitiysloman sijaan kaksi äitiyslomaa, joten töitä riittää varmaan näissä sijaisasioissa. Sit mun oma lapsiryhmä (jossa oon reilu puolet mun työajasta) on ihana, mutta villein ryhmä ikinä joka mulla on ollut, joten niiden kanssa rajat testataan joka päivä monta monta kertaa... tuttua varmaan sullekin :) :)

Toi kuulostaa Bambina järkevältä tehdä listaa niistä tärkeimmistä, ja sit hankkia ne ensin! Kyllä sä vielä ehdit! :heart:

Meidän perheeseen :heart: kuuluu aika rauhaisaa, ihana vapaa viikonloppu eikä mitään erityistä sovittuna! Paitsi että hyvä ystävä tulee kylään tänään illalla, kokkaillaan ja jutellaan :) Parin hiljaisen päivän jälkeen pikkuinen on taas eilen ja tänään aamulla muksinut ja liikehtinyt paljon, se tuntuu tosi liikuttavalta :heart: Rakenneultraan olis pari päivää yli kolme viikkoa, sitä odotellessa jo...

Ihanaa viikonloppua!
Bubunen ja Diego-Vonkale 17+6 (ja huome poksuu täälläkin)

Ps. Onko teistä moni päättänyt lähteä sinne lapsimessuille Hesaan? Mä oon menossa.
 
uuh, taas te ryökäleet ootte kirjoittanut niin paljon etten tiedä mistä aloittaa! :)

jendde kyselit meidän vaunujen hintaa.. olivat vähän tyyriin puoleiset, 699? maksettiin niistä.. mutta saatiin onneksi sentään kaupan päälle hoitolaukku ja sadesuoja. ja noiden pitäis sit ainakin olla hyvät.
onnittelut teille uudesta autosta!! :flower:

lauru toivottavasti teillä on hyvä matka! me oltiin pari vuotta sitten kap verdellä ja tykästyttiin kovasti. toivottavasti myös te nautitte paikasta. :)

bubunen kattelin tota mun linkkiä, siinä on jotain outoa eli ei mikään ihme ettet saanut sitä auki. =) mutta vaunut on siis crescent classic -malli ja värinä hiekka.
sä oot kyllä niin kultainen. :heart: kyllä mun työhönpaluu on sujunut ihan hyvin ja enää noin 50 työpäivää ennen kesä- ja äitiysloman alkua! :) päänsärytkin on helpottanut (*koputtaa puuta*) joten just nyt on kaikki hyvin. :heart:
ihanaa, että sulla oli kaikki hyvin lääkärissä! koska sulla on se sydänultra?
oikein paljon tsemppiä ja voimahaleja töihin! :hug: saatko mitenkään vähennettyä töitä? ei taida onnistua sun hommassa kovin helposti. :/ mä oon yrittänyt mennä mahdollisuuksien mukaan siitä missä aita on matalin, vaikkei mun työmoraali sellaisesta tykkääkään. ;) mutta pakko tehdä jotain helpottaakseen töitä että jaksaa olla töissä, saikkua en kuitenkaan halua hakea. niin että yritä säkin mahdollisuuksien mukaan päästä mahdollisimman helpolla, se on ihan sallittua. :hug:
ihana tuo sun masu!! :heart: ja oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua. :heart:

sartsalle myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut ja suuret onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart: en osaa samaistua tuohon sun voimakkaaseen poikatoiveeseen koska mulla ei ole väliä kumpi tulee, mutta eihän sitä tunteilleen mitään voi ja ihan varmasti olisit rakastanut myös sitä tyttöä. mutta mahtavaa, että teidän toive täyttyi. :heart:

bambina ennakkoon jo onnea poksumisesta! :D
noista hankinnoista.. meillä on sellainen lista tulostettuna kaksplussan sivuilta ja sitten toinen lista jossa on vauvan vaatteista suuntaa antava lista. mulla on ollut ajatuksena just toi, että kun hankkii tavaroita pikkuhiljaa niin ei tunnu niin kalliilta.. ja nyt kun tänään kattelin sitä listaa niin meillä on jo melkein kaikki! :O ja tuntuu ettei rahaa oo mennyt paljon yhtään. laskin siihen kyllä mukaan äitiyspakkauksen vaatteet ja ne on todennäköisesti tosi isoja aluksi eli pikkuisia vaatteita pitää vielä hankkia. sitten listalla on vielä turvaistuin, pinnasänky, kantoliina, rintapumppu ja kestovaippoja iso läjä, mutta muut puuttuvat tavarat on sit jotain rasvoja ym. ja tietty imetysliivejä en oo vielä ostanut. mutta siis huomasin, että vaikka se lista näyttää kovin pitkältä, ei sitä tavaraa sitten niin kovin paljon tarttekaan (tai ainakin se kertyy yllättävän nopeasti ja huomaamatta ;) ). joten suosittelen lämpimästä tuota listaa ja sit vähitellen tavaroiden hankintaa. äläkä suotta murehdi, kyllähän tavaraa voi hankkia myös lapsen synnyttyä. :hug:

ON: käytiin torstaina neuvolassa, kaikki hyvin. :) känkkiksen sydänäänet oli vahvat ja tasaiset, syke 154. :heart: Painoa oli tullu 425g/viikko ja sf-mitta oli 15 cm (viikot silloin 19+1). hemoglobiini oli edelleen laskenut vähän, nyt se oli 121 mutta vielä siis ihan ok. neuvolan täti sanoi, että jos päänsäryt jatkuu niin voin aloittaa rautakuurin, mutta ainakin nyt on päänsäryt pysyneet poissa.
liikkeitä en oo nyt pariin päivään tuntenut, mutta en ole huolissani kun kuultiin kuitenkin nuo sydänäänet. parin viikon päästä onkin jo rakenneultra. odotan innolla! :)
masukuvaa en ole vieläkään ottanut, yritän nyt joku päivä saada sen aikaiseksi.. mutta tuo sf-mitta oli ihan pikkasen keskikäyrän yläpuolella, joten kaipa se maha kasvaa ihan kiitettävää vauhtia. :)

oikein mukavaa viikonloppua kaikille toivottelevat
siili & känkkis 19+3
 
Sartsa83
KIITOS bambina!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :hug: Kaikista onnitteluista. Hihihihi :LOL: Mitähän muuta meillä vielä on lähekkäin? :LOL: :p

Kiitos bubusellekin onnitteluista. :) :heart: Ja voi kuule, mähän vain rakastan teitä mammakavereina niin kovasti että tahdon että teillä jokaisella on kaikki hyvin. Tietenkin siis haluan huolehtia. Kiitos vain itsellesi. :heart: Kiva kuulla että voit kuitenkin hyvin ja jaksat. Se on pääasia. :heart: :hug:

Siilinen.. kiitos onnitteluista. :) Et ollenkaan ollut myöhässä kun tänään on virallinen päivä. Tosin vuosia tuli lisää tasan 14.27, mutta muuten et ole myöhässä. ;) Hih, ei sun tarvitsekaan samaistua. :) Itseeni ihmetytti tämä todella suuri poikatoive ja kyllä, mahtavaa että toive toteutu. :) Ja kyllä, olisin rakastanut tyttöä aivan yhtä paljon ja olisin ollut onnessani tytöstäkin, mutta kun takaraivossa jyskytti se, että tahtoisin ensin pojan ja sitten tytön (ellei loputkin oo poikia :p) niin en mahtanut kasvaville poikatunteille mitään. :D Onnittelut sullekin neuvolauutisista. :) :heart:

ON: bubuselle kun kyselit, mitä tuli ostettua, niin kerrotaanpa tässä samalla, miten tämä synttäripäivä menikään. Ensinnäkin: mahtavasti. Sain käytettyä koko lahjakortti potin h&m:ään ja jouduin vielä maksamaan melkein 100e ylimäärästäkin. :p Yhteensä siis pelkästään h&m:lle meni lähelle 200e, joista tosiaan lahjakortilla sain maksettua yli puolet. Mutta tuohon rahaan mahtui pikkumiähelle 2 x oloasu/huppari+housu-settiä (valkonen, jossa hupun sisäpuolella vihree-valko raitoja ja selässä vihreä sammakon naama sekä harmaa, jossa lukee selässä "baby team 2010" ) :D, nallepuh potkuhousu-body setti, jossa oli 2xbody, yhet potkuhousut+t-paita, pieni raitapiponen sekä ruokalappu. :) ja sitten vielä 3xvalkoiset bodyt jossa kahdessa lukee I :heart: mum ja I :heart: dad. :) Aivan ihania kaikki. Näistä siis osan (noin 40e) makso ystäväni, vaikkei hänestä tule edes kummia. Olin siitä hämilläni, otettu ja todella todella kiitollinen. Lisäksi hän tarjos mulle ruoat pancho villassa, joka kuitenkin tuli maksamaan hänelle vain 7,60e kun jouduttiin odottaan 1h 20min sitä ruokaa. :) Eli hänkin säästi lopulta siinä. 50e oli varannut meidän syömisiin. :) Ostin siis nuiden vauvanvaatteiden lisäksi mammavaatteita. H&M:stä lähti mukaan farkkuhame, mammahousut (reisitaskumalliset), pitkä imetyspaita/mekko, pari tavallista pitkän mallin t-paitaa, pitkänmallinen "puolihiha" paita ja imetys-/raskausrintaliivit. Vero Modasta kävin kans ettiin niitä mammavaatteita, mutta niitä on ainoastaan Helsingissä sijaitsevassa liikkeessä jossa on pelkästään niitä mammavaatteita. Mutta tunikoitakin kun on paljon, niin löysin sitten kaksi. Tällaisen ihanaa materiaalia olevan mustan avokauluksisen lähes hihattoman paidan sekä "puolihiha" tunikan, väriltään harmahtavan ruskea, jossa rinnan kohdalta on "rippi" eli semmosta kuminauhajuttua ja siinä laskeutuu alas ja sitten taas tulee semmonen "rippi" kuminauha. :) Tosi kivan näkönen. :) Seppälästä kävin sit 8,10e lahjakortilla hakee puuvilla alushousuja 3kpl. :) Ja sitten ostin miehelle siihen isyyspakkaukseen "isän muki"-kahvimukin, talkin, öljyn, ruokalapun, "nallet palomiehinä"-kirjan, ensilusikan ja koliikki tuttipullon. Sit alkaa suurin piirteen oleen sekin pakkaus valmis. Vielä täytyy ens tai seuraavassa kuussa metsästää pyyhe, karkkipussi ja olut tölkki tai 6-pack ja sit vielä joku laatikko mihin saan kirjottaa päälle "isyyspakkaus" :) Sit kun saan äippäpakkauksen, niin luovutan isyyspakkauksen miehelle. :) Uskon että yllättyy kovasti ja ilosesti. :)

Että semmonen päivä mulla. Lisäks sain kummipojan äidiltä, joka siis on mieheni veljen avopuoliso ja joista nyt tulee myöskin meidän pojan kummeja, 4 kassillista kummipojan vanhoja vaatteita. :) Alkaa meinaa oleen vaatevarastot aika hyvin kasassa alkuun. ;) :D Joutuu ehkä vähän kattoo jos jotain palauttaakin, mut mies saa sanoo mielipiteensä vielä siihen. :)

Sartsa ja peanut-boetsu 20+4 :heart: :heart: :heart:
 
sartsa kuulostaapa hyvin tutuilta nuo ostokset...paljon samaa löytyy myös meiltä! :LOL: :heart: noh, eipä noi valikoimatkaan mitkään hirmuiset ole tässä suomen maassa, joten eipä se ihme ole. ;)

siili hyvältä kuulostaa neuvolakuulumiset!! :heart: :heart: rauta sullakin alkaa olla aika alhainen, jos se tosta vielä tippuu, mutta toivotaan että saat pysymään sen ylhäällä! :hug:

bubunen en tiedä vielä noista lastenmessuista...en oo oikeen perehtynyt, että mitä siellä mahtaa olla, ja onko meille mitään tarpeellista. tietty sen vois yhdistää sitten ikean reissuun, koska sinne olis kuitenkin tarkoitus mennä piipahtamaan. eli molemmissa sitten sellaset ripeet käynnit... liekö sellanen edes mahdollista ikeassa??? :LOL:

tänne ei ihmeellistä...puutalkoiden jälkeen nyt saunomaan ja sulattamaan varpaita! :p

niin, ja POKS 24+0 :heart: :heart: yksi riskiraja taas saavutettu!!! :D
 
Ihan ensisiksi, en nyt "ehdi" paljoa kirjotella joten kirjotan lyhyesti... Kauhea väsymys ja saamaton olo ollut tässä lähipäivinä. :x

Sartsa ONNEA noista ihanista ultrakuulumisista vielä täälläkin vaikka fb:ssä taisinkin jo onnitella :heart: Teijän poika on sitten vähän villi tapaus kun ei meinannu paikallaan pysyä :D Heino juttu että kaikki on hyvin ja saatte sen toivamanne POJAN!!!! :hug:

Hih, juu kyllä jotkut vain kasvaa tuollasiksi ettei paljoa viitti muilta pyydellä mitään. Mä olen itse myös just sellanen... :)

bubunen Ihana maha sulla! :heart:
 
Ja jotain piti vielä kirjotella mutta painoin vahingossa liian aikasin tota "vastaa" nappia :D Kirjotan huomenna kaikille enemmän... Halaukset kaikille tasapuolisesti ja tämä tyttö lähtee unten maille! :hug:
 
Sartsa83
jendde Kiiiitos. :heart: :heart: :heart: Jaa vähän villi tapaus. MELKEIN 24/7 vauhdissa. :p Öisin antaa onneks äitin nukkua, kun juttelen toiselle illalla ja sanon että nyt mennään nukkumaan sekä laulan joka ilta pienelle tuutulaulun: Neon 2 - Rakastan Sinua. :heart: :heart: :heart:

ON: Väsyttää ja ärsyttää ja väsyärsyttää. Haluisin palata kotiin peiton alle hetkeksi unten maille ja sitten herätä virkeänä ja mennä jumppaileen ja tekeen jotain ihan muuta kuin olla täällä koulussa. :kieh: Yh. :( Näin vielä ihan kamalaa painajaista, jossa mun mies pani toista naista. :( Ite olin vielä paikan päällä kattomassa ja tunsin kuinka paha mieli ja ahdistus tunki mun rintaan. Se oli ihan hirveä tunne. Asiaahan ei auta yhtään että mies on tän viikon palokunnan porukan kanssa Rukalla päivystyskeikalla. Siellä nyt ei ole kuin yksi tyttö, joka on lesbo. Enkä mä häntä edes oikeasti epäile mistään, mutta hirveitä unia tulee tuollee kun toinen on poissa.. mietin aamulla mistä moinen uni mahto tulla ja päädyin ikävään. Hassua.. aiemmin ei ole ikävä viikossa ennättäny iskeä, mutta nyt on. Tää raskaus saa aikaan niin voimakkaita tunteita kaikkiin asioihin. Rakastan häntä päivä päivältä vaan enemmän kun tiedän että hänestä tulee tälle pienelle pojalle isä ja mielettömän ihana isä tuleekin. *huokaa*.. sekoamisen merkkejä? :D

Sartsa ja peanut-boetsu 20+6 :heart: :heart: :heart:

:eek: Huomenna vaihtuu taas viikotkin!
 
bambina Onnea poksumisesta :heart:

Siili Kiva että neuvolassa oli kaikki hyvin :heart:

Sartsa Munkin varmaan pitäis kokeilla tota laulu juttua jos se vaikka auttais tätä vähän rauhottumaan yöksi. Oon kyllä yrittäny jutella sille paljon mutta siitä tuntuis vaan innostuvan enemmän :D Viime yö oli taas yhtä myllerrystä. Tais olla neidillä vähän ylimäärästä energiaa :)

Nuo sun unet aika tuttuja mullekkin.. Tiedän sen semmosen hirveän tunteen mikä niistä unista tulee. En tiiä mistä tollaset voi johtua mutta mä näin niitä ennen raskauttakin. Nyt raskauden aikana nähnyt myös pari kertaa. Hirveitä :( Et sä sekoamassa ole, tai jos olet niin sit olen minäkin :D :heart:

jendde & Tytteli 25+5
 
Sartsa83
jendde Kokeile laulaa ja sitten aina iltasin sanot sille tytöntyllerölle että "nyt on ilta ja nyt laitetaan nukkumaan. Annathan rakas äitin nukkua tänä yönä, joohan?" Ja sit semmosta pientä hyssyttelyä ja vattan silitystä ennen kuin alat nukkumaan. Mulla tuo on ainakin tuntunu toimivan. Tossa ennen kun tein mitään tommosia, mä en nukkunu kolmena yönä kun hätinä 2h per yö.. sit ajattelin kokeilla ja kas kummaa, täällä ainaki toimi. :)

Juu no en mä tuota sekoamista ihan kirjaimellisesti tarkottanu.. meinasin vaan sillä kun aiemmin en siis ole ikävöiny miestä kotiin vaikka hän on ollut viikon reissussa. Venäjällä töissä ollessaan kyllä ikävöin kun hän oli 3vk yhtäsoittoa siellä. Mutta muuten tämmöset kotimaanreissut ennen raskautta ei oo tuntunu missää. Nyt on kaks yötä takana ja hirviä ikävä omaa rakasta. Sillä vaan siis että "sekoamisen merkkejäkö?" ja tuo irvistyshymy. :p

Tulin tossa sittenkin jo ennen kahtatoista kotiin, tein ruokaa ja nukuin reippaan puolen tunnin päikkärit. Teki pikkasen hyvää nukkua! Vähä on pönttö sekasi vieläkin, mutta toivotaan ettei ens yönä tuu nähtyä tommosia unia. Mä ite epäilen noitten unien syyksi sitä että raskaushormonit jyllää ja sillon pelkää eniten jäävän yksin lapsen kanssa. Tietyt pelot yhdessä hormonien kanssa muodostaa alintajunnassa niitä unia, joista sitten tulee paha mieli. Toisethan vielä herätessään ovat suuttuneita miehilleen ja saattavat jopa huutaa tälle kuinka paska tämä on. :D Mutta se on onneksi vaan unta ja tiedän että voin omaan mieheeni luottaa 100%:sti, ettei hän petä mua.

Nyt mars postissa käymään ja sitten päiväkaffelle appiukolle samalla moikkaamaan kummipoitsua ja meijän poitsun tulevia kummivanhempia. :)
 
sartsa joo, itekin nähny jotain ihan pimeitä unia tässä välillä, mutta yritän olla tulkitsematta niitä liikaa...ei niistä unista tiedä mitä ne meinaa... :LOL: ja jossain kirjasessa sanottiinkin, että unet lisääntyy, mutta kannattaa antaa unikirjojen olla vaan hyllyssä... ;) ne on niitä hormooooooneja! :D

tänään on ollu maha ihan tosi kipee hela dagen! :kieh: alkoi aamulla kun käytiin lasten kanssa kävelyllä ja siitä on sitten jatkunut... :ashamed: ensin ajattelin et onkohan supistus (ei ole vielä ollut yhtäkään, niin en tiedä milta tuntuu), mutta kun on kestänyt niin kauan niin ei voi sekään olla. höh. parempi sit varmaan vaan levätä, kun ei tiedä mistä johtuu... :/

24+1 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
bambina Juu en mä ala unikirjoja lueskeleen. Niistä ei saa mitää tolokkua. Ite tiiän kuitenki noitten liittyvän näihi hormooneihin. Jännää vaan silti kaikkinensa, kun en tosiaan ennen oo moisia unia nähny.. nyt vasta raskauden aikana. :D

Kasvukipuja siellä. Masunen kasvaa ja kasvaa koko ajan. Jos kivut alkaa sua vaivaa liikkaa tai muuten mietityttää, soita ihmeessä es. neuvolaan ja kysy. :heart:

Tässä muuten meijän pähkiksen 4D kuva:



:heart: :heart: :heart: :heart:
 
Siili itsekin olet kultainen :) Katsoin teidän vaunut nyt kun pystyin googlaamaan mallilla. Musta ne on tosi hyvännäköiset, jotenkin napakan oloiset ja hienot! Hienoa myös, että neuvolakäynnillä kaikki oli hyvin :heart: Sitten kun ehdit niin laita mahakuvaa sinäkin, olis kiva nähdä minkä näköinen pallo sulla pullottaa :D Kaikilla on pikkuisen erilainen, mutta kauniita mahoja ollut kaikilla.

Työmoraalista ja ali aidan menemisestä... Kyllä mä olen sitä mieltä, että raskaana ollessa vauvan hyvinvointi tulee ensimmäisenä, ja työ tulee sitten vasta kakkosena. Niin että ota löysästi, jos tuntuu että tarvii, se on tärkeää! Ja sulla on varmasti niin tiukka työmoraali juttujesi perusteella, että varmasti menet siitä missä aita on matalin vain silloin kun se on viisainta :heart: Mä olen jaksanut töissä yllättävänkin hyvin, mutta mun työ onkin lähinnä henkisesti raskasta (lasten kanssa oon jättänyt hippaleikit ja muut välistä ja keskittynyt enemmän henkiseen läsnäoloon). Hirveä kiire on ollut, mutta jotenkin olen onnistunut välttämään stressin kokonaan, no lähes ainakin. Luulen, että sillä on jotain tekemistä raskaana olemisen kanssa, että alitajuisesti ajattelen että nyt stressi on pahasta vauvalle ja siksi munkin täytyy olla sitä ottamatta... Ei tässä kiire varmaan kauheasti helpota, meille tulee toinenkin äitiysloma mun äippäloman lisäksi joten rekrytointiakin riittää muun työn lisäksi, mutta lupaan ottaa rennosti. Saat sit potkia mua, jos unohdan :hug: Ja hei, lomatj taitaa olla jo alle 50 kummallakin meistä?

Bambina toivottavasti mahakivut on helpottanut! :hug: Lepää ja pidä hyvää huolta itsestäsi :hug: En ole mäkään kyllä katsonut, että onko niillä oikeasti mitään mielenkiintoista, siellä nettisivuilla on aika vähän tietoa niiden messujen annista loppujen lopuksi. Mulle se on ehkä mun ja raskaana-olevan-hyvän-ystävän-saadaan-puhua-vauvoista-niin-paljon-kuin-sielu-sietää -reissu. Ikeasta voi selvitä helposti, jos asuu puolen kilometrin päässä Ikeasta :) Se vähentää kummasti sen imua, sen jälkeen kun se tuli tohon meidän naapuriin niin olen ollut tosi nopsakka siellä. Ehkä teidän pitää harkita muuttoa :D
Niin ja ONNEA taas yhden etapin saavuttamisesta! :flower:

Sartsa Kiva, että teit hyviä löytöjä synttäripäivänä. Päivä kuulostaa muutenkin varsin antoisalta :heart: Luin FB:sta että sulla ei tainnut olla paras päivä tänään, tsemppiä ja isot :hug: :hug: Huomenna sitten taas parempi, toivottavasti.
Aivan ihana kuva teidän pikkuisesta :heart: :heart: :heart:

Kiitos Jendde!

Tänne kuuluu peruselämää, eli ei mitään ihmeellistä. Olin kyllä eilisen päivän sairaslomalla, kun mun astma ja allergiat paheni viikonlopun aikana ja menin täysin tukkoon. Lääkäriltä sain onneksi vahvistusta lääkitykseen, ja tänään on ihan uudesti syntynyt olo :) Onpa sitä kyllä jo aika arsenaali, kaksi astmapiippua, antihistamiini, kortisoni-nenäsuihke, toinen nenäsuihke ja antibiootitkin, jos ei noilla tokene. Vähän hirvittää käyttää noin paljon lääkkeitä raskausaikana, etenkin kun yritän aina viimeiseen asti vältellä kaikkia lääkkeitä, mut lääkäri vakuutti mulle että on huonompi jos henki ei kulje kunnolla. Joten popsitaan ja suihkitaan nyt sitten, antibiootit meinaan kyllä jättää ottamatta jos vaan hiukankin pihisee ilman... Mutta yleensä mulla on pahin kausi keväällä vaan muutaman viikon, joten ehkä mä kohta pääsen nauttimaan siitä raskauden toisen kolmanneksen energisyydestä ja hehkeydestä..? :D

Ihanaa päivää,
Bubunen ja Diego-Vonkale 18+2
 
Sartsa Mä kokeilin tota laulujuttua eilen illalla ja se toimi! :D Yleensä tykkään iltaisin hetken tuijotella mahaa kun neiti pomppii siellä mut sit kun ite oon valmis nukkumaan niin yleensä se on vaan villiintynyt siitä enemmän... Mutta nyt se varmaan osas jollain tapaa rauhottua kun lauleskelin ja juttelin sille :heart: Mut sitten hetki siinä meni kunnes neitokainen sai hikan ja sen jälkeenhän se vasta innoistuikin taas :LOL:

Aaaah no mä taisin ymmärtää vähän väärin tuon sun "sekoamis" jutun :LOL:

Ihana tuo 4D-kuva! Uskomatonta miten selvästi voi näkyä kaikki piirteet... :heart: Oih kun on suloinen pikkumies :)

Vähän omaa napaa vielä tähän ennen kun unet kutsuu... Mä sain eilen jokun ihan ihme kohtauksen. Olin kaverin luona käymässä ja sit yhtäkkiä alkoi jonnekkin tonne rintakehään sattua ja puristaa ihan hirveellä tavalla... Ei henki kulkenu ollenkaan melkeen. Tuntui ihan kuin olis kaikki sisuselimet puristunu kasaan ja sattui ihan hirveesti... :eek: Sit tuli semmonen outo tärinä. Kai siinä joku pieni paniikki iski kun ei happi kulkenu... huh. Oli kyllä hirveetä! Siinä kesti joku 20min että meni ohi. Soitin neuvolaankin tosta ja sieltä sanottiin että voi johtua siitä jos lapsi painaa jotain elimiä esim. keuhkoja niin siitä tommonen. Noh en tiedä... Toivottavasti ei enää tuu semmosta... Sit eilen illalla oli kauheen ahdistunut olo kun toi pelästytti mua niin paljon. Aamulla tuli kauheesti supistuksia. Kipeitä siis. Sekin pelästytti kamalasti. Niitä tuli jo illalla jonkin verran mutta vaan suunnilleen 15min välein. Aamulla taas tuli todella tiheään ja sattui tosi paljon.. Onneksi se siitä rauhottui noin puolessa tunnissa ja nyt päivän aikana ei oo ollut enää mitään muuta kun pari kivutonta supistusta... Hui :/

jendde & Tytteli 25+6
 
hellou!

nopeasti taas piipahdan...oon huomannu, että ehdin yhä vaan vähemmän istua koneella päivän aikana, ja oon onnistunu hieman vierottaan itteeni tältäkin sivustolta! siis ei siinä, ihana porukka, mutta kiva kun oon pystyny ajattelemaan jo muutakin kun vaan tätä raskautta! :D

sartsa ihana kuva!!! :heart: ei taas jaksais odottaa sitä seuraavaa ultraa, kun pääsee vakoilemaan pikkuista....... :D :heart:

jendde mä oon ainakin huomannut, että hengästyn välillä ihan puhuessakin, eli varmaan alkaa painamaan jo keuhkoja, joten älä oo huolissas, ellei se nyt pitkään jatku... tai sitten, puhunkohan mä vaan ihan liikaa??!! :LOL: :LOL:

bubunen kiitos. itseasiassa ei ole vatsakivut kyllä helpottaneet, mutta olen huomannut, että erityisesti istuminen pahentaa niitä, eli alkaakohan painaa sen verran sitten....tiedä häntä...
onhan tossa sun listassa aika paljon lääkkeitä, mutta tuskin määräävät mitään ihan heppoisin perustein. joten jos helpottaa sun oloa, niin ota vaan rohkeesti! :D

ON: me ostettiin eilen iskun möhkö-pinnasänky!!!!!!!!!!!!! :heart: :heart: :D käytettynä tosin, mutta oli tosi hyvässä kunnossa ja saatiin TOSI halvalla! patja pitää vielä ostaa, mutta ei se haittaa, en halunnut kenenkään vanhaa... :/

ja meikäläinen menee tänään ekaa kertaa mamma-hydrobiciin!!! :LOL: oon kyllä ihan innoissani, koska toivon, että siitä saisin hyvän sellaisen loppuajan harrastuksen, ja onhan se ihan hyvä paikka verkostoitua muiden mammojen kanssa! ;)

sitten vähän tylsempi juttu... (kopioin suoraan toisesta pinosta, en jaksanu kirjottaa kahteen kertaan!)
Meinasin tänään kiskoo johtajalta tukan päästä, kun ilmoittikin, etten saa aloittaa lomaa vielä kesäkuun alusta (vai onkohan oikee päivä 31.5)!!!!!!!!! :kieh: :kieh: oli luvannut tämän jo tammikuussa! piti nimittäin pitää kaksi viikkoa vuosilomia ennen ä-lomaa...mutta ne suunnitelmat menikin sitten siinä... :headwall: ja syynä on vaan se, että mun kuuluu arvostaa työtäni sen verran, että olen loppuun asti (siis töissä päiväkodissa, jossa vastuullani on eskari, joka loppuu vasta 4.6, eli mun kuuluu olla siihen asti). ja kyse on oikeesti VAAN viidestä päivästä, joita en nyt saa lomaksi sitten...prkl!!!!! mun mielestä on ihan pilkunviilaamista... ei mun maailma varmaan siihen viikkoon kaasu, mutta olin jo ehtiny asennoitumaan toiseen...ja vikalle viikolle suunnitelmissa kaikenlaisia retkiä ym. eli kiva lähtee sinne lyllertämään, jos siis edes jaksaa. hitto saikkua sitten! no juu, aina otetaan yhteen johtajan kanssa, joten ei tää yllättäny, että muuttaa mielensä tällee, vaikka oli jo luvannut. sanoi vaan, ettei ollut silloin ymmärtänyt asiaa. no ei kai se mun syy ole, jos hän ei tajuu! :kieh: no niin, tulipa purettua se vi**tus! sorry... :ashamed:

mutta mutten tänne kuuluu ihan hyvää! muutamia ylimääräisiä vapaapäiviä odotellessa!! :D :heart:

24+3 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
bubunen Juu synttäripäivä oli kertakaikkisen täydellinen ja koko viikonloppu yhtä hemmottelua joka suunnalta. :D :heart: Voi kiiiitos. :hug: Kyllä tänään on ollu huomattavasti parempi mieli ja olo muutenkin. Nukuin viime yön hyvin ja kävin aamusta Zumbailemassa! :heart: On muuten ihan superhauskaa. Sitä veti vielä semmonen afrikkalainen mies, joka puhu suht hyvää suomea, niin hänen lantionsa ja koko olemuksensa liikku niin mahtavasti että ei meinannu ite perässä pysyä. :D Mutta hauskaa oli eikä pähkiskään ottanu itteensä vaikka mun syke oli välillä 190:ntäkin. :ashamed: Mutta kuten on sanottu: niin kauan saa liikkua siten kun on ennenkin liikkunu kun tuntuu hyvältä. Ja tänään tuntu hyvältä. Välillä mä himmensin pikkasen kun pisti oikealle puolelle, mutta se ei tehny sitä kipeesti. :)

Ja ei muuta kun sielläkin vaan sitten rennolla fiiliksellä kevein mielin. Jos alkaa enempi ahdistaa, niin sitte tarttee pysähtyä. :) :hug:

jendde Hui kamala! Nyt ei muuta kun otat rauhassa siellä! :hug: Ja olepa hyvä. Kiva että toimi. :) Hih, tuommonen hikka on varmaan hauska.. :) Juu, mä voisin ihastella tota 4D kuvaa joka hetki, koko ajan. Alkaa tulla jo vähän malttamaton tunne saada tavata livenä tämä pikkumies. :) :heart: Niin ja sitä piti vielä sanoa että sun masus on nyt vissii sitten niinku nousemassa ylöspäin eli alkaa painaa sinne palleaan joka tekee vielä enempi semmonen ahdistukset ja hengästymisen tunteen ja raskaana ollessa muutenkin kun painoa ei olekaan enää vain oman painon verran vaan sitä on jostain muustakin, niin sitä väsyy herkemmin. Myös siis puhuessa hengästyy. Eikä vaarallista, mutta ota silti rauhassa. :)

bambina Kiitos. :) :heart: Hih, uskon ettet jaksa oottaa. Oli tuo taas nii ihana nähdä tuo pikkuihminen siellä. Etenkin kun hänellä oli niin kovasti virtaa ja touhua riitti yllin kyllin. :)

Kerroppas mikä on mamma-hydrobic? :D Kuulostaa mielenkiintoselta. :)

No on tuo kyllä aika pilkun viilaamista. Hö, johan on! Nimenomaan, saikulle vaan, jos muuten ei onnistu!

Eläkä pyyä anteeks purkautumista. :) Sitähän varten tääl ollaa. Saapi kertoa ilot ja surut ja kaikki mitä vaan mielessä liikkuukin. :) :heart: :hug:

ON: Mulla oli eilen neuvolakäynti ja mielenkiintonen käynti olikin. Sain nimittäin 3pv saikkua raskausuupumuksen takia. Koulu on aiheuttanu mulle niin suurta stressiä ja ahdistusta etten ole nukkunut kunnolla ja täten oon niin uupunu, etten jaksa mitään. Siksi mä siis Zumba tunnillekin menin tänään kun kaipaan sitä liikuntaa piristään niin kehoa kuin mieltä ja koulun jälkeen (lähinnä aamulla kun pitäs kattoo kamat valmiiks) väsyttää niin helkatisti ettei pysty ajatteleenkaan liikkumista. Myös rauta oli laskussa.. vaikkei se ollut ihan hirveen alhanen niin sano että vois kokeilla syödä rautaa ja katsoa onko sillä vaikutusta mun jaksamiseen ja olisinko pirteämpi.

Arvot siis olivat tällaiset:

Verenpaineet: 120/77 (Todella hyvä kun aiemmat olleet 128/92)
Hemoglobiini: 117
Paino: +550g/vk (mutta sanoi ettei mitään tekoa, koska iltapäivisin on ehtiny kertyyn nestettä elimistöön ja aamupaino on aina eri. Kerroin tuota ennen tädille että edellisiltapäivänä paino näytti 85,5kg ja aamulla puntari näyttkin 83,7kg ..eli lievästi sanottuna turvonneisuutta ja nestettä )
Vauvan sykkeet: 150
Vauvan liikkeet: ++ (jumppatuokio oli meneillään jonka takia sykekin oli korkeampi) ;)

Sartsa ja peanut-boetsu 21+1 :heart: :heart: :heart:
 
sartsa hyvältä kuulostaa neuvolakäynti! :flower: juu, siis mamma-hydrobic on siis vesi-aerobicia, matalalla sykkeellä. oon kokeillu aikasemmin ihan tavallista hydrobicia ja oli ihan mahtavaa, joten odotukset ovat korkealla! :D
 
Sartsa83
bambina Voi! Se on varmasti ihanaa!!! MÄKIN TAHOOOON!! Tääl ei oo tommosia. :(

Niin muute piti äsken sitä vielä kirjottaa että kävin ottaa tänään sikapiikin. Pitkän harkinnan jälkeen viimein tulin siihen tulokseen neuvolatätin ohjastuksella ja keskusteltuani muiden mammojen kanssa jotka sen on jo aikaa sitten ottaneet, ettei siitä ole pikkuselle mitään haittaa, päinvastoin, pikkunen saa mun kauttani saman suojan jonka mäkin ja jos/kun se uus aalto syksyllä suomeen tulee, niin on turva myös pikkusella. Kun alle 6kk ikäsiä ei rokoteta.
 
bambina Mullakin tulee tota että jopa puhuessa hengästyy :LOL: Ehkä siinä vaan sit unohtaa hengittää tarpeeks usein tai jotakin :D Oon miettiny sitä mtv3:n säätiedottajaa joka on raskaana, että kuin se pystyy puhumaan siellä niin paljon ja pitkästi kun mulla ainakin loppuis happi :LOL: Mutta kyllä siitäkin joskus huomaa ettei tunnu ilma riittävän.

Ärr mikä johtaja sulla... :kieh: Kuulostaa kyllä aika pikkutarkalta.. Aika ihme juttu, ymmärsin siis että oli jo luvannut sulle sen loman viikkoa aikasemmin? Noh, ei kai tossa muuta voi kun vaan mennä johtajan sanan mukaan... :kieh: Mutta jos siellä kerta jotain retkiä on tulossa vielä niin ei sun ainakaan kannata niihin osallistua jos yhtään siltä tuntuu ettei pysty tai kykene. Eli varmaan saikkua sit vaan...

Sartsa Juu, rauhallisesti täytyypi nyt ottaa... Kyllä noi supparit viimeistään peläsytti mut oikeen olan takaa :( Mutta onneks niitä ei enää oo tullut!
Niinhän se on että tässä vaiheessa se lapsi alkaa painamaan elimiä ja keuhkojakin. Riippuu tietty ihan kohdun asennosta jne. mutta mulla potkut tuntuu ja näkyy jo ihan tuossa ylävatsalla, aivan tissien alapuolella. Että aika korkealla se näyttäis jo olevan.

Kiva että neukussa oli kaikki ok! :heart: Mikä sulla oli sf-mitta jos sulta siis mitattiin sitä?
Nyt sitten lepäilet ja "parantelet" väsymystä nuo sairaslomapäivät :heart:

Hauska kuulla että Zumba oli mukava kokemus :) Mäkin haluaisin sitä kokeilla, mutta kun on niin kauheen laiska olo ettei oikeen mitään saa aikaseks. Pitäis joku liikunta harrastus alottaa mutta kun tuo sohva on niin mukavan näköinen ja sillä tuntuis olevan jonkin kummallinen vetovoima mua kohtaan... :LOL:

Voi kun sulla on jo paljon viikkoja... Hih, niin se aika menee.. :)

Omaa napaa... Ae että mua ärsyttää tää maidoneritys!!! Siis kun tätä tulee niin jumalattomasti! Huhhuh... Ihan hullua. Se on nyt viime viikkoina lisääntyny ihan älyttömän paljon. Tommonen liivinsuoja paketti menee noin. viikossa. :eek: ARGHH! :headwall: :headwall:

Mulle on ilmaantunut todella kummallinen "raskaushimo". Tai voiko tätä nyt mikskään tavanomaiseksi himoksi kutsuakaan.. Nimittäin mä olen aivan tajuttoman rakastunut tohon vihreään Fairy-astinapesuaineen tuoksuun... :whistle: Tiskaan ihan hulluna ja haistelen sitä fairy pulloa kokoajan. (Tälläkin hetkellä fairypullo nokan edessä ) Se on niin hyvän hajusta! :LOL: Tää lähti siitä kun mun yks kaveri kertoi että hänellä itellään on tämmönen "himo", ja sit ihmettelin sitä ja pari päivää sitten tiskatessa haistoin fairypulloa kun mietin että mikä siinä muka niin hyvää on... Ja sit kas kummaa, en enää saanukaan nokkaani irti siitä :LOL: Mun oikeasti tekis mieli syödä tätä fairyä! :LOL: Kun tää on niin hyvän tuoksusta niin tulee semmonen fiilis, että haluais syödä tätä.. Huhhuh.. Ei tää ennen oo näin hyvältä tuoksunu? :eek: Oonkohan mä tulossa hulluks.. Voisin vaikka peseytyä tolla fairyllä... :LOL:

jendde & Tytteli poks 26+0
 
Heips,

pikaisesti vain kirjoittelen taas.. :)

bambina todella mälsä juttu tuo sun kesälomaviikon peruutus! todellakin otat saikkua sitten! eihän noin vaan voi tehdä! :/ ja ihan niin kuin et arvostais työtäsi, jos pidät sulle kuuluvan kesäloman ja jäät sitten mammalomalle. murrrr. :hug:

bubunen toivottavasti ei allergia vaivaa pitkään. :hug: ja tosiaan, parempi ottaa lääkettä kuin kärvistellä (sanoo tää ja jättää silti kaikki lääkkeet syömättä :p ). tsemppiä, eiköhän se ihana ja energinen raskauskolmannes odottele jo nurkan takana! :)

jendde huh huh mikä kohtaus!

sartsa ihana kuva ja kiva että neuvolassa taas kaikki hyvin! ja eihän tuo 550g/vk ole edes mitenkään liikaa, vaikka ei edes olisi turvotusta ja nestettä.

ON: mä oon nähnyt ihme unia viime yöt ja lisäksi oon heräillyt vessaan ja viime yönä myös kamalaan suonenvetoon. nyt oon ihan puhki vaikka muuten olo on mitä mainioin. no, onneksi on pitkä viikonloppu pääsiäisen takia, jospa sais taas vähän nukuttua.
ja nyt on täällä ensimmäiset kunnon potkut on tunnettu! :heart: pari viikkoa on ollut sellaista epämääräistä kuplintaa, mutta nyt potkuja tuntuu selvästi, tosin aika satunnaisesti. tiistaina ois sitten edessä rakenneultra, odotan innolla. :)
sain vihdoin napattua sen kuvan.. tosin kännykkäkameralla äkkiä eli kuva ei ole kovin taiteellinen ja mahtava. :D


Siili & Känkkäränkkä 20+0 puoliväli poks! :)
 
Sartsa83
jendde Aaa niin joo, unohdin ihan sanoo sen sf-mitan. :LOL: Eli se oli sen 20cm. :) Sano että normi käyrällä vielä mennään.. et vielä ei voi puhua isosta lapsesta, mutta jos se kasvaa sitä tahtia kun se näytti siitä äitiyskortista, niin sitten tästä tulee iso kaveri. :D

No uskon että supparit ainaski pelästytti! :hug: Juuuuu, on neiti sitten jo hyvinkin ylös tullu, jos potkut tuntuu ja näkyy tissien alapuolella. Ettei mikää ihme jos hengästyttää puhuessakin.

Hih, mäkin oon sohvan paras kaveri, mut joskus täytyy ottaa etäisyyttä siihenkin ettei meistä tuu vihollisia keskenämme. :p :LOL: Suosittelen juu Zumbaa. Toi vesijuoksukin ois kivaa puuhaa. :)

Heh, juu.. 5 viikkoo vaan sua jäljessä. ;)

Ohoh, sullahan sitä maitoa on alkanu tuleen. Mutta jos tuota tuohon tahtia tulee neidin synnyttyä, niin muista että sairaala maksaa noin 25e/litra siitä, joten ei muuta ku purkkiin ja myyntiin. ;) Näin pojat mulle koulussa kerto joka on jo isiä. :)

:LOL: On on tuo aika kummallinen himo. :p Hauska oikeastaan! :heart: Mä tykkään kaveripariskunnan pyykinpesu aineesta tai niitten huuhteluaineesta. En tiiä kumpi heidän pyykeissään tuoksuu, mut kun niiltä jäi kummipojan puklurätti tänne, mä nuuhkin sitä joka päivä ihan hulluna. Samoin kun sain lainaan semmosen tukivyön (joka ei kuitenkaan tukenu) niin sitäkin mä nuuhkuttelin, kun tuoksu vaan niin hyvältä! ;) :p :LOL:

Jos et nyt kuitenkaa maistelis sitä. ;) Pysyt vaan siinä nuuhkuttelussa. ;) Kato jokaisella on omat mieltymyksensä raskaana ollessa. ;) Sulla fairypullo ja mulla pyykinpesuaine/huuhteluaine. ;)

Onneks olkoon viikkojen vaihtumisesta. :)
 
Sartsa83
Siili Voi kun sun masu on kasvanu ihanasti! :hug: :heart: Ja onnea puolivälistä!!!! :heart: No juu, ei tuo nyt sinällään paljoa olisi, mutta oikea tulos oli se 200g/vk mitä on tullukin nyt.. oon ite sitä seuraillu. :)

Oiii.. ei oo siis enää montaa päivää rakenneultraan. :) Jeijjj!!! :) Tutun kuulosia noi yöt.. itellä vaan kaveri elämöi masussa ja/tai omat ajatukset jahkailee koulussa yms.

Nii ja onnea vielä kunnon potkujenki tuntemisesta. :heart: Mä tossa just naureskelin sohvalla pähkikselle, että joku iltajumppa kuperkeikka tunti menossa kun tunsin tosi monta minuuttia yhteensoittoon käteeni potkuja. Ne oli siis ihan selviä ja napakoita. Ja pari kertaa samaan aikaan tuntu jokin isku kylkeen, josta päättelin sen olevan nyrkki. :LOL: Pikkunen potkunyrkkeilijä poitsu tuloillaan. :D
 
Sartsa Oorrait, mullakin tais olla noilla viikoilla sen 20cm sf-mitta. Tai jotain sinne päin.. :D Mutta joo, ihan normaaliltahan tuo kuulostaa. Mulla mennyt yläkäyrää pitkin nuo mitat mutta eipä niihin olla millään tapaa ainakaan vielä puututtu. Ja viime kerralla neuvolassa neukkutäti sanoi että mulla on siro maha. Vaikka onhan se suht iso mutta silti kuulema "siro" :D Meinas, että vauvasta tulis suunnilleen samanpainonen syntyessään kun mitä minä oon ollu, eli 3200g. Saas nähdä sitten... :)

Juu, kyllähän tuon huomaa just tossa hengityksessä että on noussu hyvin ylöspäin. Varsinkin sillon tekee tiukkaa jos neiti on sellasessa asennossa, että on enimmäkseen tossa ylävatsalla. Tai ties mikä osa hänestä siinä on, mutta kuitenkin :D

Oho, en mä tiennytkään tosta että sairaala maksaa maidosta! Noh sehän on hyvä juttu sitten jos sitä tulee samaa tahtia kun nytkin :D

Hih, hauskoja nämä ihmeelliset himot... No kiva kuitenkin etten ole ainut jolla tälläsiä on :LOL:

Tosta sikapiikistä, mäkin olen ottanut sen nyt raskaana. Olin sillon kyllä vasta 7. viikolla. Sillon kyllä mietitytti ne keskenmeno jutut mitä siitä piikistä kuuli, mutta en mä sellasiin uskonut... Keskenmenoja kun tulee niin paljon muutenkin. Ja kummasti tämä tytöntyllerö tahtoo vieläkin pysyä matkassa piikistä huolimatta :D

Siili Ihana maha sulla! :heart: Ja onnisttelut puolivälistä!

Aikas tutuilta kuulostaa nuo tollaset yöt... Suonenvedot tuntuu nyt raskaana paljon kipeämmiltä kuin muuten... Ainakin mulla. Meinaa sattua niin paljon että pitää itkua vääntää :/ Unimaailma täälläkin myös mitä kummallisin... No, noita raskauden "vaivoja" nää tämmöset kaikki on. Ei niille mitään voi :D
Niin ja onnittelut potkuista! Eikö olekkin mahtava fiilis :heart: Tsemppiä rakenneultraan. Meinaatteko ottaa sukupuolta selville?
 
Sartsa83
jendde Sirolta sun mahasi munkin silmiini näyttää. :) :heart: Noh, 3200g kuulostas ihan jees. Ekaksi lapseksi synnyttää. Mun mies oli syntyessään 4500g eli iso möllikkä ja esikoinen, joten ei ollenkaan mahdotonta että tästä jätkästä tulis samanlainen. Siinä vaan sitten mittaillaan mun paikkojen kestävyyttä. :D

Et oo lähteny kokeileen, mikä ruumiinosa siellä ylävattalla mahdollisesti ois? Puhuit jostain potkuista sinne, et äkkiseltään vois päätellä että takapuoli on siellä ylhäällä.

Juu, en mäkään tienny sairaalan maitotarpeesta kun vasta nyt. Niillä on kuulemma tosi kova tarve saada sitä äidinmaitoa sinne ja siksi ne maksavatkin siitä hyvin. Ja hakevat kuulemma sitä vielä kotoa. :)

Heh, mäkin nauroin noita himoja tänään kun kerroin kummipojan äidille omasta himostani. :LOL:

Mä oon niin sitä mieltä ettei ole kenelläkään mitään hätää ja huolta tuon piikin kanssa. Se oli jotain älytöntä pelottelua sillon että siitä olis jotain haittaa sikiölle. Pyh ja pah! Kenellekään ei siitä ole vielä tullut.

Tänään on taas lämmin ilma ulkona. :heart: Jos vaan ois kuivempaa niin ois kivempi ulkoillakin, mutta pääasia että on tuommonen ilma. :)

Sartsa ja peanut-boetsu 21+2 :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä