~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83 Sullahan on jo ihana masu! Selvästi vauvamahan mallinen. Täällä sitä vielä odotellaan ja tänään muuten poksuu 16+0 :)

Kiva vkonloppu takana. Käytiin kavereilla yökylässä perjantaina ja samalla käytiin katsoon stand up komiikkaa. Sai kyllä nauraa vatsalihakset kipeeksi :) Tänään sain kumman siivousvimman ja pesin uunipellit ja uunin normi siivouksen lisäksi ja sit vielä leivoin leipää. Omituista. Yritettiin käydä lauantaina shoppailemassa ja meinattiin et ostetaan ekat vauvanvaatteet, mutta kaikki oli niin selvästi vaaleanpunaista tai sinistä että jäi ostamatta kun ei vielä sukupuolta tiedä :( No tänään käytiin kirpparilla ja sieltä löytyi sit ihan eka body ja veluurihousut ja vielä sitten yhden kaupan alerekistä toinen body :) Semmoisia neutraalin värisiä kaikki, paitsi ne housut oli semmoiset sinisenharmaan, mutta jospa ne menis tytöllekin tarvittaessa jonkun tyttömäisemmän yläosan kans. Oli vaan pakko ostaa ku ne makso jonkun euron eikä niissä näkyny käytön jälkiä yhtään.

Tuossa surffailin turvakaukaloita ja mietin että uskaltaisitteko te ostaa käytettynä vaikka huuto.netistä kaukalon? Kun eikös ne pitäs vaihtaa jos sattuu että on ollut kolarissa. Tai muistelin niin ja niistähän ei voi tietää et onko ne ollu kolariautossa vai ei. Mut tuntuu tosi kalliilta noi ja jos sattus löytyyn vähän käytetty netistä.


Siili H Ai se voi johtua tuommoisesta se kipu :eek: Taidanpas kysäistä asiaa huomenna kun meillä on iltapäivällä neuvola. Luulin koko ajan että se on häntäluu kun se on saman tuntonen kipu jos ois käyny häntäluuhun joku, mutta mietinkin että miten se vois tulla itsestään kipeeksi. Ja kun itsellä ei ole hajuakaan että missä tuo sun mainitsema paikka on :) Onko se tuossa häntäluun kohdalla?

 
sainpahan tuon aijaan toimimaan, eli tässä olis myös masukuvaa...tuossa kuvassa näyttää ehkä tavallista isommalta...? ;) tai en tiiä, onkohan mun kuvakulmassa taas vika! :LOL:

mutta siis poks 23+0 :heart: :heart: :heart:



ja vielä on matkaa jäljellä... :whistle:
 
Siili H Niin kauan kun liikunta auttaa, niin en tukivyötä tarvitse. Ja mulla kipein paikka on lonkkanivelet, joissa mulla on ihan todettu löysät nivelsiteet. Lihaksia vahvistavat liikkeet auttavat, mutta myös kaikki liikunta tekee hyvää. Alaselän kipuihinkin liikunta on ollut oivallinen apu. Teki pitkästä aikaa nannaa seuraavana aamuna, kun olimme bileissä tanssimassa ja meno oli niin nopeaa, että hiki valui. Haen sellaisen tukivyön varmasti sitten myöhemmin, kun tuntuu, ettei pelkkä liikunta helpoita kipua. Varsinkin kun pitäisi pystyä vielä kesällä vetämään tanssiharjoituksia.

Mulla on nyt yhet äippähousut ja muovikassillinen eri kokoisia ja näköisiä vauvanvaatteita. Hinta 0?, kiitos kaverille, joka lahjoitti omansa pois. Heillä syntyi syksyllä kaksoset hedelmöityshoitojen tuloksena ja enempää ei ole lähiaikoina ilmeisesti tulossa. Vaatteet olisivat menneet kirpparille, mutta nyt hän säästyi vaatteiden raahamiselta, kun tunki ne minulle.

terp + pikkuriikkinen 13+0
 
Siilinen tervetuloa takaisin :heart: :heart: Kiva kuulla, että reissu oli niin onnistunut!! Olit(te)pa paljon jaksaneet urheilla, nostan sulle hattua kun olit vielä aika väsynyt kun lähdit tuonne, eikö? Mutta ehkä se oli stressiä ja pitkiä päiviä, kivaa että sait rentoutua ja nautiskella upeesta talvesta (joka muuten sais alkaa jo riittää, sanon mä... :) ). Hiihtäminen on kyllä tosi hauskaa, ja noi teidän laavuilut ja maisemabongailut kuulostaa myös upeilta. Ja kiitokset tsempeistä, kyllä mä jo alan vähän virota :)

Bambina onnea kummitätiydestä :heart: Onpa kaunis maha sulla! Mä tässä just mietiskelinkin, että millä viikolla vauvalla lasketaan olevan eloonjäämisen mahdollisuuksia, eli se oli sitten 24. Hyvä tietää! Senkin rajan ylittyminen on varmaan taas yksi etappi, mikä tuntuu hyvältä. Eli sulla ihan pian :hug: :)

Jenddellä ja Sartsalla oli myös oikein komiat mahat, söpöä :heart: :heart:
Innostuin teidän mahakuvista, ja aion aktivoitua sen Aijaan suhteen, jos mäkin laittaisin mahakuvan tänne. Mun maha on ottanut todellisen kasvuspurtin tällä viikolla, ja siltä se on kyllä tuntunutkin. Mun maha ei kasva kivuitta, mut ihanaa että kasvaa :)

Sartsa hyvä kun kaatumisessa ei käynyt mitenkään! :hug:

Lauru niin mäkin olen kuullut, että turvakaukalossa olis tärkeää se, että se ei ole ollut kolarissa. Mut uskoisin kuitenkin, että suuret mahdollisuudet on löytää käytetty, joka ei ole ollut kolarissa, aika harvoinhan niitä sit kuitenkin tapahtuu ajatellen suhteessa volyymiin, mitä niitä on..? Ei kellään sun tutulla olisi sattumalta myydä omaa vanhaa, niin ei tarvitsisi ainakaan miettiä että onko kunnossa vai ei? Kiva että teit hyviä kirppislöytöjä!

Terpille kanssa onnittelut hyvistä "löydöksistä"!

Me saatiin tänään vaunut lainaan/yhteisomistukseen!!! :heart: Miehen veljellä on 9 kuukautinen ihana pieni lapsukainen, ja saadaan heidän vaunut lainaksi, tai sitten maksetaan joku pieni summa, ja saadaan vaunut yhteisomistukseen. Ne on Brion mustat, oikein tyylikkäät ja helposti kasaan menevät, viime vuoden malli (?kuuluuko vaunuista sanoa malli?). Oon tosi tyytyväinen!!

Oli tosi mukava viikonloppu kaikin puolin. Perjantaina saunottiin oikein pitkän kaavan mukaan, lauantaina oltiin mun isän kanssa autokaupoilla kuskina hänelle (ja olin ihan mielettömän onnellinen, että isä on kaikkien viime vuoden sairastelujen ja leikkausten ja vaiheiden jälkeen siinä kunnossa, että jaksaa käydä autokaupoilla :heart: ) ja ystävien kanssa illalla syömässä, ja tänään vietettiin aikaa tämän miehen veljen perheen kanssa. Tosi mukavaa, ja maha otti hirmuisen kasvuspurtin viime viikon aikana. Ei kylläkään kivuttomasti... Välillä ehdin olla jo huolissaan, kun menkkamaisia kipuja on ollut tosi reippaasti, mutta kyllä se ihan kasvua näyttäisi olevan. Perjantaina käväisin mittauttamassa hemoglobiinin neuvolassa, ja samalla kuunneltiin sydänäänet. Siellä ne jumputti tosi voimakkaina, ja niitä "ilmakuplia" on edelleen tuntunut välillä kohdun kohdilla.

Huomenna mulla onkin neuvolalääkärin aika taas, koska saan todennäköisesti lähetteen sydänpolille. Ei mitään huolta, mutta lapsuuden aikaisen sydänvian riskejä synnytystä silmällä pitäen vaan tutkitaan.

Millaisia sykkeitä teillä (siis vauvalla) on muuten ollut eri kuuntelukerroilla? Meillä oli niskapoimu-ultrassa 160, viime neuvolassa 140 ja perjantaina nyt 150.

Poks Poks :heart: :heart: Bubunen ja Diego-Vonkale 17+0 (Vonkaleesta on nyt tullut meidän kutsumanimi)
 
Sartsa83
lauru Hih, kiitos. Tänä aamuna tosin huomasin, että oli eiliselle vielä hieman turvotusta havaittavissa. :D Nimittäin mun masu oli ihan eri muotonen tänä aamuna kun eilen aamulla jolloin nuo kuvat otin. :D Mut on se siltikin raskausmasun näkönen.. ei kuitenkaan ainakaan tänä aamuna nuin suuri mitä nuissa kuvissa antaa ymmärtää. :p .. Sullakin alkaa pian näkymään paremmin. :) Onnittelut poksumisesta. :hug:

Mekin oltiin pe-la yökylässä kaveripariskunnalla ja mies oli vielä toisessa paikkaa la-su yön. :p Oiii, mitä stand up:ia te kävitte kattoon ja missä? Mä oon varannu mulle, miehelle ja meidän kaveripariskunnalle liput Tampereen työväenteatteriin 15.5. kattomaan Luolamiestä. :) Se on ihan järjettömän hyvä. Oon sen jo ite kertaalleen nähny. :)

Kyllä sitä voi ostaa käytettynä turvakaukalon, mutta en välttämättä tuntemattomalta ostais.. eli siinä tuleekin kysymys ton huuto.net:n kohdalla. Mutta ota huomioon että uutenakin saat esim. gragonin tai brion istuimen alle 200 euroon sen telakan kanssa. :)

bambina Oiii miten suloinen masunen!!!!!! :heart: :heart: :heart: :hug: Hurjan ihana. Ja nuin jotenkin pieni ja söpö ja kuitenkin näkee että oot jo yli puolen välin. Awwww... :heart:

bubunen Kiitos. :) Juu samma här, et ei ole kivuitta maha kasvanut. Illalla ja aamulla kouluun ajaessa sattu pitkästä aikaa napakasti alamasuun kun kasvaminen ois taas käynnissä. Mut mahtavaa että tää kasvaa. :) Yksi 8v pikkutyttö sano mua eilen muumimammaksi ja silitteli mun masua koko ajan ja tuli halailemaan kovasti. :'( :) :heart: Tuli tosi äidillinen ja hirmu hellyyttävä olo. :) :heart:

Noni, teillä kävi kivasti niitten vaunujen kanssa. Me ostetaan tuttavapariskunnalta vaunut, joilla on nyt lykitty kahta lasta. Ne on 3 vuotta vanhat Emmaljungat ja maksaneet 800euroa uutena. Nyt he pulittavat meiltä siitä 300e, mikä ei oo paha kun nähtiin missä kunnossa ne on ja mitä kaikkea siihen saa mukana. On meinaan sitten IHAN kaikki otettu huomioon. :) Hih, toivottavasti vaan se poika tekis tuloaa, kun vaunutkin on kovin siniset. :p Tosin heilläkin esikoinen on tyttö, joten eipä sen väliä sinällään, mut kovin ois kiva että vois poikaa työnnellä niissä. :)

Oi! Teidän isä on jo noin hyvässä kunnossa. :) Kiva kuulla. :) :heart:

Tsemppiä neukkulääkäriin ja ilmottele miten sit siellä muuten meni ja kertoilehan vähän tuosta seurailusta. :)

Meijän pähkinän syke oli viimeks 140. Saa nähdä mitä se on tulevan perjantain rakenneultrassa. Hurjaa! Me nähdään kunnolla meijän tuleva vauva ja kasvonpiirteet ja kaikki! :) Ja sit onki het perään 30.3. neuvola-aika. :) Siellä sit taas kuunnellaan sydänääniä. :)

Onnea poksumisesta. :) :heart:

Sartsa ja pähkis 19+6 :heart: :heart: :heart:
 
lauru Kiva että sulla on ollut hauska viikonloppu :)
Munkin täytyis saada jostain tommonen siivousinto! Nyt meinaa olla niin laiskalla tuulella joka päivä ettei oikeen mitään saa aikaseks...
Kiva että löysit jotain pientä vauvalle, se on mukava fiilis aina sitten ihmetellä niitä pikkusia vaatteita mitä tuli ostettua :)

Turvakaukalosta: Niin mäkin ole kuullut, että kolarissa ollut turvaistuin ei sais enää olla käytössä... Mutta niinkuin bubunen jo mainitsi, niin aika harvat niistä käytetyistä on kolarissa olleita jos oikein miettii... Kyllä mä varmaan uskaltaisin käytettynä ostaa, just vaikka huuto.netistä, kuhan vaan kattoo että on hyvässä kunnossa. Vaikka eipä nuo kaikki uutenakaan maksa mitää älyttömiä, meidänkin kaukalo oli 190e telakan kanssa. Mallia Brio Primo. Saahan niitä kait vielä halvemmallakin.

bambinalla on aivan ihana ja söpö vauvamasu! :heart: Ja kovin näyttää kasvaneelta viime kuvaan verrattuna :)

bubunen Kiva että sullakin masu kasvaa. Ja laittappa ihmeessä kuvaa tänne! :)
Mukava kuulla että ootte löytäneet vaunut!
Kiva että sullakin oli mukava viikonloppu ja hyvä että isäsi on jo hyvässä kunnossa :)

Sykkeistä: Ekalla kerralla rv 10+jotain ne oli 160. Sit seuraavalla 150, sitten 140 ja nyt viime kerrasta en edes tiedä kun ei neuvolantäti sitä sanonut. Mutta tossa 160-140 ne on tähän mennessä heitelly.

Omaan napaan ei kuulu mitään kummempaa. Pitäis vaan jaksaa siivota mutta ei tunnu löytyvän energiaa siihen hommaan...
Nyt vaan odottelen sitä että koira vauveli tulee meille hoitoon 2 viikon päästä :) Viikon se täällä meitä viihdyttää ja sen kanssa sitten saadaan touhuilla. Ei se kyllä mikään ihan vauva enää ole, vaan itseasiassa paljon jo kasvanut. Mutta pieni kuitenkin vielä.

jendde & Tytteli 24+5
 
Sartsa83
jendde :) Teillä tuntuu noita koiria siellä riittävän. :) Niin vieraita kun omiakin. :)

ON: Mulla on tänään aamusta asti ollu paha mieli. En ymmärrä miksi erään läheisen ihmisen pitää jatkuvasti puuttua siihen miten mä toisten ihmisten kanssa keskustelen. Hän vetoaa siihen että ajattelee mun parasta ja koittaa vaan neuvoa, etten pahottas tulevaisuudessa jonkun mieltä niin pahasti että välit menis. Mutta kun kenenkään muun kanssa ei ole koskaan väärinymmärryksiä tai kiistoja sanomisista kun hänen ja erään toisen läheisen ihmisen. Muiden kanssa vaikka sanoisin päin näköö "läski", ei ole mitään tällaista vaikeutta. Mutta näitä kahta yhdistääkin se, että heillä on todella huono itsetunto ja ehkä siten he ottavat kaiken itseensä, oli se sitten kehu tai jokin kritiikki. *huokaa*.. raskaana tämmösiä ei nyt jaksais sitte yhtää. Pakko olla jossakin itsekäs.
 
sartsa onpa sulla jo iso raskausmaha! kiva juttu!! :) katotaan saanko aikaiseksi joku päivä kuvata masuani ja laittaa kuvan tänne.. yritän viitsiä. ;)
tuo paha mieli ja toisen puuttuminen sun asioihin.. ei niinkään kiva juttu. kannattaa vaan olla kuuntelematta / välittämättä, vaikka eihän se helppoa ole. tsemppiä. :hug:
niin ja nuo treffit.. me kun asutaan bambinan kanssa naapurikaupungeissa niin ajateltiin treffata, ihan tuolla hämeenlinnassa siis.

bambina jeps, oli tosi onnistunut reissu ja urheilu ei tehnyt yhtään pahaa mut paljon hyvää. :) joo, pitää pistää fb:iin niitä päiväehdotuksia.
ihana maha sullakin jo! :heart:

jendde juu, mukava reissu oli kyllä. :) tsemppiä vielä tuohon asuntoasiaan. :hug:
ja kiva että "löydettiin toisemme" facebookissa. ;)

lauru kuulostaapa kivalta viikonlopulta! stand up-komiikka on ihan huippua. me ollaan menossa parin viikon päästä katsomaan stella polarista, sitä improvisaatioteatteria. oon kerran olla niiden esityksessä ja siellä sai kyllä kans nauraa vatsalihaset kipeinä.
joo siis SI-nivel on häntä- ja ristiluun kummallakin puolella eli se on se nivel, joka yhdistää lantion ja häntä-/ristiluun ja raskauden aikana SI-nivel (samoin kuin häpyliitos joka yhdistää lantion puoliskot edessä) sitten löystyy kun nivelsiteet löystyvät ja lantio levenee. useille tulee sitten tuosta johtuen kipuja ja ne voi tuntua just siellä häntäluun alueella.
toivottavasti ymmärsit mitä yritän selittää! :)

terp ok, hyvä jos pelkkä liikunta riittää auttamaan. :) ja onnea äitiysvaatepinosta, kiva juttu tuollainen! äitiysvaatteet on niin tosi kalliita.. :/

kiitos bubunen. :heart: juu, olin väsynyt kun sinne lähdettiin mutta tunnin - pari pidemmät yöunet + raitis ilma oli loistava yhdistelmä ja liikunta tuntui tosi hyvältä! :) mutta olen ihan samaa mieltä, että nyt sais jo toi talvi riittää!
käy muuten fb:ssa katsomassa mun lappikuvia jos jaksat/ehdit, sieltä näkee vähän millaiset maisemat olivat.. mutta eihän niitä kaikkia kamerakaan saa tallennettua.
onnea vaunujen "yhteisomistuksesta"! kätevää tuollainen. :)
ja ihana viikonloppu on teilläkin ollut! kiva että isäsikin on jo hyvässä kunnossa. :heart: äläkä huoli niistä kivuista, ne on ihan normaaleja niin kuin varmasti tiedät. kasvukipuja on täälläkin koettu aika lailla. :hug:
mitäs neuvolalääkäri, tuliko sydänpolille lähete?

ON: ostettiin jo vaunut.. vähän olin taas aikaisessa.. :ashamed: mut tein netissä paljon paljon tutkimusta ja löysin sellaiset mitkä ois hyvät. mentiin sit katsomaan niitä kauppaan ja hyvät olivat, mutta niitä oli vain yhdet sitä väriä joka haluttiin niin ostettiin sitten ne samantien. eli nyt tuolla eteisessä seisoo tällaiset: http://www.crescentbaby.fi/index.php?page=malli2 (hiekan värisenä). ovat kyllä hyvän ja näppärän tuntuiset! ostettiin myös se flexibath-amme joka on ihan sairaan kätevä pienessä kylpyhuoneessa.
nyt nukkumaan.. huomenna menen illalla tavastialle katsomaan the baseballsien keikkaa, joten huomenna taitaa nukkuminen jäädä vähän vähäisemmälle. mennään onneksi hotelliin yöksi niin ei ole sitten herätys ihan vielä klo 5. :D
 
Sartsa Juu koiria riittää :D Tämä koira joka nyt tulee hoitoon on siis toinen niistä mun äitini koirista kun äiti ja isäpuoli lähtee lomalle viikoksi niin otan tuon toisen karvakasan meille siks aikaa :) Toinen koira menee isovanhemmille hoitoon, mutta ne ei tota toista "suostunu" ottamaan kun sinne on menossa tuo mun nuorempi sisarusparvi myös vahdittavaksi :LOL: Ja kaippa se tommoselle pikkuselle koiralle on ihan hyvä vielä pysyä täällä tutussa ja turvallisessa ympäristössä. Muuten vois ehkä toisella mennä vähän pasmat sekasin kun muutenkin on vähän hassu yksilö vielä :D

Voi kun kuulostaa ikävältä tuo sun tilanteesi... Ikäviä tommoset ihmiset. Ymmärrän kyllä ettei varmasti nyt just huvittais tommosia miettiä :( Kai me kaikki ihmiset ollaan niin erilaisia ettei jokaisen kanssa ihan kemiat kohtaa... Niinhän se menee mutta läheisten ihmisten kanssa voi olla vähän vaikeempaa se semmonen. Onko tällä ihmisellä siis ainoa ongelma sun "käyttäytyminen" joissain tilanteissa? Jos nyt en ihan väärin ymmärtänyt... Tuossa vaiheessa itse toimisin varmaan vaan niin, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... Tietty en voi sun tilannetta niin hyvin tietää että voisin sanoa miten sun olis parasta tehdä... :/

Mullakin itseasiassa ollut kunnon v*itutus tässä lähiaikoina yhtä "kaveria" kohtaan. Hän on muutenkin kyllä todella kummallinen tyyppi ja ei sitä oikeastaan voi edes kaveriksi kutsua vaikka monta vuotta ollankin väleissä oltu. Mutta se mikä mua hänessä ärsyttää on sen tapa, tai oikeastaan jokin pakkomielle puhua toisista ihmisistä paskaa selän takana. Nyt se on ottanut mut kiikariin ja läpertää vaikka mitä juttua musta. Kai se on vaan jotenkin kateellinen tai katkera kun mulla on asiat hyvin. Haukkuu mua ja mun miestä (jota ei todellakaan edes tunne tai ole koskaan nähnytkään ) ja luulee tietävänsä meidän elämästä kaiken. Puhuu ja puhuu ties mitä sylki suuhun tuo... Suu täynnä p*skaa ja sitä suoltaa pihalle... Sit se oli sanonut mun toiselle kaverille näin, että "mähän en sitä sen lasta hoida ikinä" tarkoittaen siis mun lasta. Huhhuh... Luuleeko se, että mä teen tän lapsen sitä varten että se ravaa vaan muilla hoidossa. Tai että mä edes antaisin mun lastani tälle kyseiselle henkilölle koskaan hoitoon... Hohhoijjaa.. Poistin tän tyypin numeron ja facebookista kaverilistaltakin jo... Facebookissakin se aina tuli niin teennäisenä kyselemään mun ja vauvan vointeja vaikka ei sitä oikeasti edes kiinnosta. Ainut syy miksi se jotain musta haluaa tietää, on se että voi sitte juoruta eteen päin ja vähän väritellä totuutta... Näitä "kavereita" on aika monta samanlaista ja sen takia siivosin ton facebookin kaverilistan kokonaan tossa pari päivää sitte. Siellä oli jotain 250 ihmistä ja tilalle jäi jotain 70 :LOL:
Anteeksi tämä hirveä valitus, mutta tosiaan ei voi kaikkien kanssa kemiat kohdata!!

On sentään jotain hyvääkin tapahtunu, nimittäin meillä on uus auto. Semmonen Audi A4 farmari :D Nyt mahtuu turvaistuinkin takapenkille, kun vanhaan ei oikeen mahtunut. Aika makee auto vaikka ite sanonkin... Nyt ihmiset varmaan kattoo meitä tyylillä "iskän auto alla" kun ollaan näin nuoria kumpikin miehen kanssa... :LOL: Ei mun mies siis mikään teinipoika ole, vaan 26 vuotias mutta näyttää paljon sitä nuoremmalta.

Nyt meen potemaan päänsärkyä... Semmonen tässä yhtäkkiä iski. :snotty:
 
Sartsa83
JEIJJJ!!! Vihdoin on puolivälin aika. :D Huuh kun aika menee loppu viimein nopeeta. :) Enää tasan 20 viikkoo laskettuun! :heart:

Siili Aa niin kun te asutte sillee lähekkäin. :) No mutta kiva että pystytte tapaamaan. :) Juu, laitahan sinäkin kuvatus tänne niin päästään ihasteleen. :) :heart: Juu, huvittaa että tuo mahan koko näköjään vaihtelee aamuisinki. :p Toisena aamuna on pienempi kuin toisena. :D Eilen aamulla oli huomattavasti pienempi kuin tuollon kuvausaamuna kun tuli viikonloppuna herkuteltua ja sitten sunnuntaipäivänä söin oikeastaan pelkästään salaattia koko päivän ja yhden lämpimän aterian: kaksi pientä perunaa, munakastiketta ja salaattia iso kourallinen. :) Illalla tosiaan syötiin tacosalaattia, josta suurin osa oli salaattia, noin 100g jauhelihaa ja noin 50-100g nachoja. ;) Maanantaiaamuna puntarikin oli tiputtanu taas 1,5kg painosta, jota viikonlopun aikana kerty. :p Juu, no onneks sain eilen lakattua miettimästä ja päätinkin, että sanon sitten jos asiasta tulee vielä puhetta, että tiedän hänen ajattelevan mun parasta kun neuvoo, mutta jos mä satun sotkemaan ihmissuhteeni jollain lailla joskus, se on mun oma häpeäni. Suurin osa kuitenkin mun ystävistä on sellasia joiden kanssa mä voin puhua ihan puuta heinää ja he tietävät ettei sillä ole mitään tekemistä mielen pahoittamisen kanssa. Ja aion ottaa senkin puheeksi että kenenkään muun kanssa ei ole vastaavia juttuja kuin näiden kahden. Etten muiden kanssa edes juuri keskustele sellaisia asioita että voisin mahdollisesti päästää sammakoita suusta ja siten satuttaa jotakin sanoillani. *huokaa* anna mun oikeasti kaikki kestää. :x

jendde Juu, parempi toisen on olla vielä pikkusena tutussa paikkaa hoidossa kun sen pystyy vielä siten toteuttamaan. Sitten kun teillä on se nyytti, niin aikaa on rajoitetusti myös niille elikoille. :) Juu, tottahan tuo kemiapuolikin on, mutta kun kyseessä on siskoni ja kaasoni/kummipojan äiti, niin... sehän tässä harmittaakin. Ainoat ihmiset joiden kanssa on ongelmia mutta jotka on kuitenkin mulle todella rakkaita. Juu ja nimenomaan kyse on mun "käyttäytymisestä" tietyissä tilanteissa ja lähinnä se, mitä suustani päästän ihmisten lähettyvillä. Kuten tuonne Siilille kirjotin, niin sanon sitten mitä päässäni liikkuu jos asia tulee vielä puheeksi.

RÄYH! Mua sitten ärsyttää tommoset ihmiset! Tiedän kans yhen samanlaisen ihmistyypin joka on mulle nyt katkera siitä että mä raskauduinkin ja häneltä on viety kohtu pois. Mä tein kans suursiivouksen fb:n kaverilistalleni joku aika sitten. Poistin sieltä ihmiset joiden kanssa en kerta kaikkiaan halua olla tekemisissä ja jotka eivät vaan ole muhun millään lailla kytköksissä.

Hih, meillä on Audi A6 farkku. ;) Ja mulle hommataan Honda Civicin tilalle myös joku farkku johonkin väliin että saan sitten vaunut ja kaikki mahdolliset matkaan. Tai miehen mielestä se on järkevin ratkasu koska mä se kuitenkin eniten sen lapsen kanssa reissaan ja mies kuitenkin pitää niin omana mussukkanaan tuota Audia ettei hän halua antaa sitä mun jatkuvaan käyttöön ja ottaa sitten itelleen tilalle jotakin... ellei sekin ole audi. :p

Jees.. takana taas muutama hassu tunti unta. :/ Pähkinä piti omaa showtaan melkein koko yön ja en saanut nukuttua. Kävin eilen pitkästä aikaa salilla ja ajattelin että se liikunta rauhottaisi toista ja saisin siten itekin vielä paremmin unta. Kakanmarjat. Huonomminhan sitä tuli nukuttua. :/ ..Ja siten myös päätäkin särkee.. :kieh:

Sartsa ja pähkis 20+0 :heart: :heart: :heart:

Ps. "3 yötä ultraan on, laskin aivan itse tänään kun sain ahaa elämyksen" ;) :D
 
Sartsa Isot onnittelut puolivälistä!!! :heart: Puolet enää jäljellä hih :) Niin ja tsemppiä ultraan!

No voin kyllä kuvitella että varmasti ei oo kivaa kun läheisien ihmisten kanssa on tuommosia ongelmia :/ Toivottavasti nyt joku selvyys tulis tohonkin asiaan... Voimia :hug:

Juu noi tommoset kaksnaamaset ihmiset, kuten toi mun "kaveri" on todellakin ärsyttäviä... Kai siinä sit vaan on joku juttu ettei voi olla toisen puolesta ilonen, vaan pitää puhua vaan pahaa... :( Eikä se kivaa oo, varsinkin nyt tälleen raskausaikana ku hormoonitkin hyrräilee niin ihan pienetkin asiat tuntuu kauheen isoilta... Ja helpommin ottaa itteensä nuo kaikki jutut...

Hih, toivottavasti löydätte sullekin jokun kivan auton sitten :) Meilläkin oli tätä uutta autoa ennen Hoda Civic. Semmonen type-r mallinen. Tai emmä tiedä sanotaanko se että "malli". Mut tosi kovaa ja nopeesti se auto meni ainakin, en mä muuta tiedä :LOL: Nyt kun mies vaihtoi sen auton pois niin saa myytyä kans eteenpäin niitä kaikkia osia mitä se oli siihen autoon laittanu kiinni. Niistä tulee yhteensä päälle 2000e, että ihan hauskasti :) Tämäkin auton vaihto oli vähän "päähän pisto" linjaa.. Niinkun oli viimekskin kun viime kesänä vaihettiin tohon Hondaan... Oli niistä siis puhuttu jo aiemmin mut ei PITÄNY toteuttaa ihan näin äkkiä :D Niin siinä vaan käy...

Niin ja nyt ollaan mekin sit löydetty toisemme fb:ssä, kiva juttu :)

Siili Juu kiva kun löydettiin toisemme :D

Onnittelut vaunu löydöksestä! Ei se aikasta oo, pitäähän sitä nyt ostaa jos hyvät sattuu löytymään :) On meilläkin ollut jo vaikka mitä valmiina jo ihan siitä plussatestistä lähtien melkeempä :D Esim. pinnasänky tuli melkeen heti. Ei meijänkään noita vaunuja olis vielä pitäny ostaa, mutta kun tollaset nätit ja näppärät ja ennenkaikkea halvatkin osu silmään niin mikä ettei. Hienot on teidän vaunut muuten! Paljonko noilla oli hintaa jos saa udella?? :)

Pidä hauska ilta tavastialla, toivottavasti on mukavaa :heart:

Omaan napaseen ei kuulu taaskaan oikein mitään. Tänään olin näkemässä yhtä kaveria ja tuli siinä käveltyä vähän liikaakin kun nyt on jalat aivan muussina. Selkäkin on lähiakoina tyhmästi kipeytynyt... Nukkuminen on noiden takia aika hankalaa, mut oon yrittänyt hyödyntää kaikenlaisia tyynyviritelmiä että sais hyvän asennon :D Mulla on semmonen iso ja pitkä "pötkylä" tyyny ja sitä pidän jalkojen välissä ja vähän niinkuin halaan sitä, niin on sentään vähän parempi nukkua :D

Nyt jätskiä naamariin, mikähän siinä on kun tota jäätelöä vois syödä vaikka kuinka paljon?? :D

jendde & Tytteli 24+6 ... Hui, huomenna 25 vkoa täynnä. Johan tää aika hurahtaa nopeaan :eek:
 
Huomenta kaikille!

Täällä on vähän matkakuumetta ilmassa, sillä lähdetään tänään ajeleen Helsinkiin ja aamulla lähtee lento kohti Kap Verdeä! Siellä sitten pötkötellään viikko ja pääsiäiseksi takaisin Suomeen :) IHanaa rentoutumista tiedoksi :)

Joku kysy, että mitä stand up juttua käytiin kattoon. Se on OUlussa semmoinen tapahtuma kuin Ookko nää nauranu? Se järjestetään kerran kuussa ja joskus siellä on nimekkäämpiä esiintyjiä ja joskus vähän vähemmän tunnettuja kuten nyt. Mut liput on vaan kympin, mikä on mun mielestä melko edullinen tuommoisesta kahden tunnin naurupläjäyksestä :D

Meillä oli maanantaina kans neuvola, mutta eipä siellä ollut mitään sen kummempia tällä kertaa. Tuntu että on niin hoppu että ei ehditty käydä mitään meidän täyttämiä kyselyitä läpi vaikka nyt piti. Ainoastaan alkoholinkäyttökysely :D Sit kuunneltiin sydänäänet, jotka oli tosi hyvät ja masukki ei ilmeisesti tykännyt kun sitä tökittiin kun se potki kamalasti. Siis itse en sitä vielä tunne mut se kyllä kuulu siitä laitteesta kun se monotti kamalasti :)

Ajattelin alkaa neuloon tuossa automatkalla jotain vauvanvaatetta, mutta ärsyttää kun en löydä semmoisia neutraaleja lankoja niin pitää tehdä kummankin värisiä kun ei tiedä kumpi tulee. Ja pakko oli saada nyt joku neule että on autossa tekemistä :)


16+3
 
Sartsa83
jendde Kiitos. :heart: Molempiin. :D 2 yötä enää!!! :D Ja lisäks vielä lauantaina omat synttärit, jollon meen kaverin kanssa ideaparkiin shoppailee ja hän tarjoaa mulle synttäriaterian. :) Äiti lähetti mulle eilen 50e:n lahjakortin h&m:ään. Hänellä siis on ihan sairaan pieni eläke ja niistä pienistä rahoista hommas mulle tuommosen lahjakortin! Arvaakkaapa vaan tuliko tippa linssiin? :D Nyt mulla on vanhojakin h&m:n lahjakortteja tuhoamatta niin yhteensä laskin 92 euron edestä. ;) :D Pääseepähän ostelee mammavaatteita ja pikkusellekin jotakin. :) Sit tarkotuksena kerätä miehen isyyspakkaukseen loput tarvikkeet ja sitten ennen luovutusta hommaan sinne vielä vähän suun kostuketta ja namipussin. ;) :D

Noh, en mä oikein voi tehdä nyt tuon asian kanssa mitään, kun sanoin mä niin tai näin, niin se on aina loukkaus. :( Joten: nielen kaiken ja kun koittaa paremmat ajat ja tiedän että ihminen on kestävämpi, voin sanoa miten hänen käytös on tuntunut musta pahalta. Onhan se ikävää ottaa asiat myöhemmin esiin, mutta painottaa sitä, etten voinut puhua aiemmin, koska toinen oli sillon niin haavoittuvainen.. tosin niin oon mäkin tällä hetkellä. Kuten me kaikki raskaana olevat. Vaikkei me olla masentuneita, meitä voidaan verrata keskenämme sillä, että molemmilla on tunteet sekavia ja pinnassa.

Heh, niin teillä on ollut tosta civicistä toi tuuning malli. ;) :p Mulla kun on -92 vuoden ihan perus civic. Se on se hieno kananmunan mallinen.. mua ärsyttää se "avaruussukkula" mikä on nyt uusinta mallia. :D Kyl me varmaan mulle joko audi (jos jostain saa käytettynä edullisesti) tai skoda tai Volkswagen. :) Tehä saitte hyvin rahaa sitten noista osista! Mun civic makso sen verran kun melkein 5 vuotta sitten ostin sen. :D

Wooow, sähän oot hurrrrjan pitkällä jo. :) Enää 15 viikkoa sitten ja sen jälkeen tittidii tyttö sylissä! :) :hug:

lauru Sinä onnellinen. :heart: Mahtavaa reissua! Minä kysyin sitä stand upia. :) Oho, olipas se edullinen ja taatusti hauska esitys! :) Hih, eiks neutraali kuitenki oo paras väri tähän väliin? :) Rupeet sit neuloon muulla värillä kun tiiät.

Sartsa ja pähkis 20+1 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa Voih kun kuulostaa kivoilta sun synttärisuunnitelmat :heart: Pidähän hauskaa ja hyvää synttäriä jo etukäteen!! :) No varmasti tuli tippa linssiin tosta sun äidin hankinnasta! Voi miten huomaavaista :heart: Nythän sulla on oikeen kunnon potti siinä kasassa. En tiedä onko siellä päin, mutta täällä oli ainakin h&m:llä kauheesti mammavaate alunnuksia kun eilen kiertelin kauppoja... Farkkujakin sai 20e:llä. Ite en pystyny just sillon ostamaan kun ei oo rahaa ylimäärästä oikein... Just noin siinä aina käy, kun ei oo millä ostais niin johan löytyis vaikka mitä! :LOL:

Niin, ehkä tuo on parempi antaa nyt olla ja sit myöhemmin kattoa jos siihen sais jonkun selvyyden... Ehkä sit myöhemmin ne toisetkin osapuolet tajuaa asian vähän erilailla... Toivottavasti ainakin. Ja ihan totta on, että varmaan meillä kaikilla raskaana olevilla on nuo tunteet vähän sekaisin... Toivotaan nyt että saat tuon asian pois alta. :hug:

Juu just semmonen tuning malli meillä oli :D Mut ei sen kummemmin, kyllä meilläkin oli sitä ennen -96 vuoden Civic :D Ja tais sekin silloin maksaa jotain 2000e kun ostettiin. Ei sekään kyllä kauaa kerenny olla, mutta kai se sentään vuoden päivät meillä oli... Jos en nyt ihan väärin muista. Semmonen ihan perus auto... Olihan se kiva kun se auto oli ihan oma eikä tarvinnu mitää lyhennyksiä maksella, toisin kun nyt taas. Olikohan tästä uudesta autosta ne erät 450e/kk tai jotain sinne päin. Ja se on kyllä meijän rahapussille aika paljon... Mut minkäs teet ku mies haluu uuden ja hienon auton!! Ja juu, se uus avaruussukkula on munkin mielestä ihan kamala! :LOL:
Etköhän sä jonkun kivan kärryn löydä itelles :)

Olet säkin jo pitkällä! Niin se aika vaan menee... Vaikka välillä tuntuu ettei mee mihinkään, mutta kyllähän nää viikot vaan vierii eteen päin... :) Tässähän alkaa kohta jo jännittää :D

lauru Oiii, pidähän oikeen mukava reissu!!! :heart:
Hih, niin ne monet vauvat taitaa kapinoida tota sydänäänien kuuntelua vastaan :D Mutta hyvä että neuvolassa oli kaikki hyvin!

jendde & Tytteli POKS 25+0

Ps. Ens maanantaina me mennään käymään jossain asuntotoimistossa. Sit alkaa oikeen kunnon asunnon haku. Saa nähä kuin käy. Veikkaan kyllä että saadaan odotella ja pitkään :/ Noh, toivottavasti ei!
 
Sartsa83
jendde Tuttu juttu. Just sillon ei ole rahaa kun on SUURalet ja muutkin alepäivät, mut sitten kun on rahaa, niin joutuis pulittaa täyden hinnan. En tiiä onks ideaparkin h&m:llä alepäiviä. :) Toivon vaan et löydän niitä pirun mammavaatteita kun ei ainakaan aiemmin siellä oo ollu. *mutisee* ..Juu, äiti välillä vähän yllättää. :D En mä siltä osaa odottaa koskaan mitään, kun ei sillä tosiaan kovin suuri eläke ole. Muutenkin koko mun lapsuus meni vähän "köyhästi" jos näin voi sanoa. Äiit oli suurimman osan mun lapsuudesta työtön, joten en koskaan ollu käsi ojossa pyytämässä rahaa. Nytkään siis on vaikea oottaa että sais mitään, eikä lapseenkaan liittyviä hankintoja oo tullu kyseltyä äidiltä, saati sitten isältä. Isäkin siirty hetki sitte eläkkeelle. Systerille se kyllä systerin äidin kanssa ostelee ja makselee kaikkea, mutta mä kun en ole sellanen joka pyytää eikä isä mun elämässä pahemmin oo ollu, niin mitäpä häneltä mitään pyytämäänkään. Jos hän itse tahtoo jotain ostaa, hän sen saa tehdä, mutta sinnekään en käsi ojossa ole menossa ikänä.

Kiitos. :hug: Aika hyvin oon tuon jo unohtanu ja päättäny että suotta murehdin mitä hän on mieltä ja miltä se musta tuntuu. Suurinosa mun ystävistä tietää mimmonen mä olen ja ovat sanoneet että jos joskus vahingossa sattuisin sanomaan jotain loukkaavaa niin he kyllä sitten kysyisivät mitä oikein meinaan tai täräyttäisivät takaisin jotakin että tajuisin heitä loukanneeni. Tiedän ettei tässä sisko eikä tämä toinenkaan läheinen ihminen ole tarkottanu mitään pahaa, mutta aivan kun he koittaisivat muuttaa mua vaikkei mussa ole muiden kavereiden mielestä mitään muutettavaa. Mutta siskon mielestä mä olen "hienotunteeton" joissakin tilanteissa ja päästän tilanteeseen jonkun törkeän kommentin, hänen mielestään ja siihen hänen mielestään mun tulisi kiinnittää huomiota, etten tuhoa jossain vaiheessa elämääni jotain ihmissuhteita sillä, etten ajattele mitä puhun. Hmm.. mutta enkös mä elä omaa elämääni ja jos satun joskus jotain typerää tekemään, se on sitten myös mun heiniä selvittää se. Kyllä tuo oli kauniisti ajateltu, mutta tuntuu siltä kun hän pitäisi mua törkeänä ja välinpitämättömänä ihmiisenä joka ei harkitse sanojaan. *huokaa* ..anteeksi tää paasaus ja jaaritus tästä aiheesta. Jotenkin vaan pistää sieppaamaan, vaikkei hän pahaa tarkoitakaan ja rakkaudella kaiken sanookin. Silti. ÄRH!

Juu, enköhän mä jotain löydä kun mies maksaa sen sitten asuntorahoilla. ;) :D

Väkistekin alkaa jännittään vaikka periaatteessa aikaa vielä on.. mutta silti kun se aika tuntuu vaan juoksevan eteenpäin niin huomaa jo kohta olevansa synnytyksessä. :LOL:

Onnittelut 25:sta! ;) :heart:

Toivottavasti asunnon kanssa tärppäis nopeesti. Sanotte kuinka tärkeää se isompi asunto teille olisi ja painotatte että teidän on PAKKO päästä ennen lapsen syntymää muuttamaan isompaan. Eiköhän se sieltä löydy. :) :hug:
 
heippis kaikille!!

kauheet määrät kirjootusta tullu parin päivän aikana, kun en oo ehtiny koneelle istahtaakaan!!

nopsaan siis vaan tärkeimpiä...

sartsa ONNEA PUOLIVÄLISTÄ!!!!! :heart: :heart: ihan mahtavaa, kuinka pitkällä jo oot... :D

siili minkälaiset ajat sulle yleensä sopii...ja onko päivillä jotain väliä? voidaan jatkaa tästä tarkemmin fb:ssa, mutta et tietää vähän miettiä omia työvuorojaankin... onpas kiva jos saadaan treffit aikaiseksi!! :D

lauru oikein mahtavan ihanaa reissua!! :heart:

neuvolakuulumisia:
pissa puhdas
hg: 114 (2 vkoa olen syönyt rautaa, viimeksi oli vain 108...eli noususuhdanne!)
paino: +600g/vko, mutta viimeksi oli paino pudonnut, eli alusta asti tullut vain 3kg. siis ok.
paineet 124/79 , kuulemma ok...?
sykkeet 140-170 , oli jumppatuokio meneillään! :heart: :D
liikkeet: ++
sf-mitta: 26 ! :eek: tämäkin mitta meni siis yläkäyrän yläpuolelle... :ashamed: niin kuin meni meillä kaikki muutkin mitat rakenneultrassa. masentavaa. jättiläinen tulossa... :'( vaikka sanotaan, ettei varmaan liity mihinkään huolestuttavaan nuo mitat, ja käyrät ovat vaan sellasia keskimittoja, niin kyllä se vähän silti huolestuttaa. olishan se kiva, jos kaikki olis niin kun kuuluiskin...

nyt lähden leipomaan ja sitten lapsenvahdiksi!! :heart:

23+3 :heart: :heart: :heart:
 
Tulin pikaisesti lukemaan kuulumiset&lyhyesti kommentoimaan, oon paiskinut paljon töitä ja eilen hurahti koulutuksen takia reilusti yli 10 tuntia töissä... nyt ihan kanttuvei ja kohta nukkumaan.

Sartsa :heart: :heart: ja kiva, että saatte hyvät vaunut sopivaan hintaan! Kiva, että olet päässyt yli läheisten ajattelemattomista kommenteista! HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ :flower: Nauti päivästäsi Ideaparkissa, ja kaunis teko sun äidiltä
:heart: Niin ja onnea puolivälistä myös!

Bambina :hug: Toivotaan ja eiköhän pikkuisella ole kuitenkin kaikki hyvin. Varmasti ne ammattilaiset kertoisivat, jos olisi syytä huolestua. :hug: :heart:

Siili katselin sun Lappikuvia jo :) Aivan mahtavat maisemat ja teillä on kyllä ollut varmaan tosi upea reissu. Ihanaa, oot sen todella ansainnut :heart: :heart: Kiitos taas tsemppauksista, oot kultainen :hug: En saanut sun vaunulinkkiä auki, mutta palaan yritykseen kun en ole ihan näin raato. Mut ihan sopivaan aikaan sä olet vaunuja ostellut, kun kerran sopivat löytyi!!!

Lauru hyvää matkaa! Nauti!

endde tsemppiä asunnon metsästykseen. Toivottavasti saatte sen pian.

ON: Olin maanantaina neuvolalääkärillä sydän asioissa, ja sain lähetteen sydänultraan (siis mun sydän ultrataan). En ole huolissani yhtään, mut ihan tyytyväinen että se kuitenkin tutkitaan. Synnytys (ja vaikka jostain syystä joutuis sektioon niin se myös) on niin rankka juttu keholle, et on ihan hyvä et on sekin sit tutkittu. Vauvalla kaikki kaikin puolin hyvin, kohdunnapa napakka ja kaula hyvän mittainen.Kovasti kuulemma pikkuinen potki, kun kohdunkaulaa tutkittiin :D Muuten aika väsynyttä ja kiireistä ollut alkanut viikko, töitä on ollut hirveästi. Toivottavasti se vähän helpottaa, kun saan ensi syksyn päiväkodin lapsiryhmät muodostettua... Muuten menee "mamman" illat ja viikonloput ihan vaan töistä toipuessa.

Halauksin,
Bubunen ja mahan kasvuspurtin ottanut Diego-Vonkale 17+3
 
Sartsa83
bambina Kiitos. :) Niin se aika vaan menee. :) Elä nyt suotta masentele siellä. Toisen koko saattaa muuttua vielä moneen moneen kertaan. :hug: :heart: Muuten sun arvot näytti hyviltä. :) Että kivasti meni. :)

Mokoma bubunen! Sait mut kyynelehtiin kauniilla sanoillas. :hug: :heart: :'( :) Kiitos mielettömästi onnitteluista ja kiitos että oot vain olemassa. :heart: :hug:

Huomennaaaaaa.. huomenna rakenneultraaaa... iiiiiiik! :D Mä pelkään et petyn tosi pahasti jos mun masussa onkin tyttö. Mä en mahda tälle tunteelle mitään. :ashamed: Hävettää valtavasti. :/ Kyllä mä tiiän että mä rakastan sitä yhtälailla ja toisesta tulee äidin oma pikku kulta, joka tämä pähkinä jo nyt on, mutta ajatus siitä että tulisi tyttö ensin ja sitten poika tai vaikka kaks tyttöä, niin... mä tahdon POJAN! Herttinen miten tää tunne voi ollakaan näin vahva. :'( *itkustaa* ..Sattuu tommoset ajatukset ja vielä enempi kun mahda niille mitään. Oon koko ajan hokenut itelle, että oli siellä kumpi tahansa, se on sun rakas ja sä tiedät ettei tää raskautuminen ollut helppoa. Sillä mä saan itelleni vähän paremman mielen ja totuttua ajatukseen tytöstäkin, mutta kun jotenkin... voih! :ashamed:

Sartsa ja pähkis 20+2 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa Toivottavasti löydät mammavaatteita sitten :)

Ymmärrän kyllä hyvin ton että ei "kehtaa" pyytää mitään rahallista yms. apua kun tietää ettei oo paljoa mistä tarjota... Mulla kans vähän sama homma mun isän kanssa. Ei se nyt mikään "köyhä" ole, mutta sillä on ulosotossa hirveesti velkoja ja tietty osa palkasta menee suoraan niihin + sitten vielä elatusmaksuja mitä se maksaa mun äidille. Niin ja tietty oma eläminen ja "uuden" pienen lapsen elättäminen... Niin en tosiaankaan kehtaa siltä pyytää rahaa vaikka tiedän sen, että jos kysyisin niin kyllä se antais. Enkä mä kyllä sen kummemmin kehtaa äidiltäkään pyytää mitään suurempia vaikka sillä nyt mitään raha ongelmia olekaan... Jotenkin ei vaan viitti, kai mä sit vaan olen tällänen :D

Joo, mä alan ihan hyvin tajuamaan tota sun tilannetta nyt paremmin... Itellä kans ollut pari kertaa vähän samantapasia huolia... Eikä sun todellakaan tarvi pyydellä anteeksi sun kirjotuksia! :hug: Tossa sanoitkin hyvin, että eiköhän tuo ole sun oma elämä ja omat murheet sitten jos tuosta sun käytöksestä jotain joskus seuraa. Mä voin kuvitella kyllä ton sun siskonkin kannan tohon mutta tajuan kyllä suakin. Tai että ei se sun sisko varmastikkaan mitää pahaa tarkota, mutta silti, kyllä tuo varmasti ottaa sua päähän :/ Ei kai se sua minään välinpitämättömänä pidä, kuitenkin varmaan tuntee sut hyvin ja tietää millanen oot. Ja pääasia että tiedät ite ettet ole mikään välinpitämätön ihminen! Enkä minäkään susta mitään törkeää tai välinpitämätöntä kuvaa ole saanu näiden kirjotusten välityksellä! :hug:

Paaaaaljon tsemppiä tohon ultraan!!! Mulla oli hei ihan samoja ajatuksia tosta sukupuolesta ennen sen selviämistä... Toivoin itekkin poikaa niin paljon ja en osannu ollenkaan kuvitella että tyttö tuliskin. Mutta kuule, sillä punasella sekunnilla kun sain tietää että se onkin tyttö, niin ei haitannu yhtään ja oikeestaan siinä vaiheessa en osannu enää kuvitellakaan että tuliskin poika!! Enkä osaa vieläkään kun oikeen meitin tota! Ei sun tartte tollasia hävetä, varmasti aika normaaleja ajatuksia. Mieskin toivoi niin paljon poikaa, mutta voi kuinka ilonen se nyt onkaan vaikka tyttö onkin tulossa. Niin se vaan kait menee... Jotenkin siihen automaattisesti osaa asennoitua. Se tulee vähän niinkuin luonnostaan... Varmasti sullakin :heart:

bambina Kiva että neuvolassa kaikki ok! :heart: Mulla oli tuo sf-mitta viikolla 23+6 23cm. Eli ei se paljoa tosta sun mitasta eroa ja meillä rakenneultrassa kasvu meni viikkojen mukaisesti. Ja eihän tuo sf-mitta kerro mitään lapsen koosta, kohdun paikasta ja kasvusta vain. Aivan varmasti teidän pojalla on siellä kaikki hyvin ja tuo kasvu voi ihan hyvin tasaantua vielä, voi olla vaikka tasaantunut jo! Älä huoli... :hug:

bubunen Tsemppiä sydänultraan :heart: Hyvä että se asia saadaan sitten tutkittua justiinsa niinkuin sanoit, niin tuon synnytyksenkin kannalta. Toivotaan että kaikki sitten ok :)

Kiva että neukkulääkärillä oli kaikki hyvin! Niin se pikkuinen sielä antoi merkkejä olemassa olostaan :)
Koita nyt aina levätä kun vain mahdollista ja tsemppiä työkiireiden keskelle :heart:

Omaa napaa. Meijän neiti se taas valvotti mua yöllä. Ja aamulla potki ylös 6 aikaan :D Taitaa tulla tempperamenttinen tyttö, varsinkin jos äitiinsä tulee! :D Hirveesti on univaikeuksia mulle tullut... Varmaan johtuu osittain tosta neidin myllerryksestä tuolla mahassa kun se tuppaa jo aikalailla valvottamaan... Ja sit varmaan myös siitä ettei enää oikeen missään asennossa ole hyvä olla. Selkäkin niin kipeenä että... Ja vali vali :LOL:

Tänään mies sanoi ihanasti, kun katottiin Päivien viemää ohjelmaa. Siinä kun oli niitä pikkusia vastasyntyneitä vauvoja, niin mies tuli silittämään mun mahaa ja sanoi että "mun lapsi on täällä" :heart: Se oli jotenkin ihanasti sanottu.. Hyvä etten itkemään ruvennu, mut en mä sitten ihan viittiny siinä kun mies olis kuitenki pitäny mua ihan bimbona :D

jendde & Tytteli 25+1
 
liikkeitä kai olen alkanut vihdoin ja viimein tuntemaan. pieniä muksahduksia navan alla istuessa tai maatessa. tästä se kai lähtee.

En jaksaisi millään odottaa rakenneultraa. 3 viikkoa viel pitäis jaksaa odotella että seuraavan kerran näkisin pienen. ensviikolla häämöttää sentää puoliväli raskaudessa.

edelleen saan kulkea onneksi omissa vaatteissani. ei ole vielä vastaan tullut sopivan kokosia mammavaatteita ja ei mulla kyl oo rahaakaan ostaa mitää.

pieniminä + minimahas 18+4
 
pieniminä onnea liikkeiden tuntemisesta!!! :heart: noin ne mullakin alkoi tuntumaan... :D

sartsa tsemppiä ultraan!! jänskää........ ;) ja kuule, selailepa pari sivua tuonne taaksepäin, niin huomaat että minäkin noita samoja juttuja silloin mietin...kaikki tunteet ovat ihan sallittuja ja oikeutettuja. onhan tää asia niin maailmoja mullistava ja kun on elänyt sellaisessa "epätietoisuudessa" monta viikkoa ja tätä tietoa osottanut kuin kuuta nousevaa. joten älä murehdi, ihan normaalia tuo kaikki on, mitä käyt läpi. minä taas olin ihan varma, että poika tulee, vaikka vähän sitä tyttöä enemmän toivoinkin. kyllä se herätti vähän tunteiden vuoristorataa (ihmetystä, pettymystä, onnea, iloa, hämmennystä...) ja nyt kuitenkin olen ihan innoissani! eli kyllä se siitä sitten, tuli sieltä kumpi lupaus tahansa... :hug: ja heinäkuisissa oli kyllä muutama, joka ei edes saanut lupausta, kun ei suostunut vaavi avaamaan haarojaan. joten toivottavasti saatte jotain edes nähdä... :D

jendde joo, ehkä mä hätäilen vähän liian aikaisin, onhan tässä vielä monta viikkoa aikaa noiden mittojen tasottua. neukkulääkäri on n. 4vkon päästä ja siitä seuraavalla viikolla on sitten 4D-ultra, eli sillon varmaan selviää sitten, että onko mitat tasoittuneet vai tarviiko painoo ja kokoa alkaa seuraamaan. sokerirasitukseen varasin myös ajan. se on huhtikuun puolessa välissä. että onkohan siellä sitten jotain...? never know.

bubunen voin niin samastua sun olotilaan tällä hetkellä!! :| (muistaakseni oltiin vielä samalla alallakin, eli ymmärryastä piisaa!!) mulla ollut nyt kaksi viikkoa sellasta matalalentoo, kun joka ilta on ollut jotain menoo ja sama homma jatkuu vaan...oon ihan ihmeissäni kun huomaan ohjaavani itseäni sänkyyn jo ysin jälkeen, mutta eipä sitä unta tarvii kauaa etsiä... tuossa tiistaina oli justiinsa sellanen 15h päivä, ja voin sanoo että se tuntuu painavan vähän vieläkin... :/ joten varmaan kohta taas löydän itseni jo sängyn pohjalta...onneksi huomenna on perjantai! :D :heart:
ja TSEMPPIÄ sydänultraan!!! :heart: tai en tiedä tarviitko sitä jos et ole yhtään huolissasi, mutta kuitenkin... :saint: :hug:


23+4 :heart: :heart: :heart: (yksi riskiraja se vaan lähestyy... :D )
 
Osasinpas! Ei se kuvien lisääminen ihan putkeen mennyt alussa, mutta siinä ne nyt on ne mahakuvat, ihan kaksin kappalein! Olen ylpeä itsestäni :)

Kuvien lisääminen uuvutti mut ihan täysin, meinasin äsken nukahtaa mut pään notkahtaessa hiusklipsu teki melkein reiän päähän seinään osuessaan ja herätti mut :D Taidanpa silti palata kommentoimaan huomenissa ja toivottelen nyt kaikille vaan hyvää yötä!

ps. Bambina kyllä, samalla alalla ollaan ja tiedät mistä puhun.. Nyt elpymään että jaksaa taas huomenna, tsemppiä sullekin oikein paljon!!!

Bubunen&D-V 17+4
 
Sartsa83
jendde Kiitos tsemppaavista sanoista. :hug: Mä oon itekin samaa mieltä siskostani ja sen puheista, mutta joskus vaan kun nämä tietyt asiat toistuu ja toistuu, tuntuu siltä, että se tosiaan näkee mut ihmisenä joka ei omilla aivoillaan osaa ajatella ja jolle tarvitsee vähän sanoa, että näkisin miten toimin. Tältä siis musta tuntuu eikä se ole kiva tunne, koska tiedän että tuskin se noin menee. No joo, mä oon kans pienestä pitäen siis ollu tämmönen etten paljon pyytele keltään mitään. Äiti sanokin aina et kun tuli mua tarhasta hakemaan ja sano että mennään kauppaan, mä olin tyytyväinen kun sain istua niissä ostoskärryissä sisällä ja äiti anto mulle hyllystä aina tavaraa. Karkkihyllyn kohdalla olin ihmetelly miks lapset siinä kiukuttelee äideilleen että tahtoo karkkia kun ei oo ees karkkipäivä. :LOL: ..Ja kun kasvoin teini-ikään, ei tullu pieneen mieleenkään pummia äidiltä tupakki tai ryyppyrahaa. Keräsin pulloja ja tein lapsenvahtikeikkoja ja niillä sitten ostin sen mitä ostin ja jos satuin isältä tai jostain saamaa rahaa niin sitten pistelin niitä säästöön että ois toisillekin viikonlopuille rahaa. Isäkin välillä (aina kun kävi mua viikonloppusin ajelulle hakemassa) osti pari pussia karkkia ja anto aina jonkun 100mk rahaa. :D Ja osti kengät jos niitä tarttin.. niistäkään en puhunu mitää ennen kun isä ite näki et mun kengät rehottaa. :LOL: .. Eiköhän me olla tämmösiä pyyteettömiä aika monikin täällä. ;) Siltä on vaikuttanu kun on jutellu ihmisten kanssa. :)

Juu, kyllä mä tiiän etten mä tätä lasta sen vähempää rakasta vaikka tyttö tulis ja varmaan sitten mieli muuttuukin tiedon jälkeen, mutta nyt on vaan ollu semmonen, et mitä jos tää ei ookaa poika.. se pettymys mua tosiaan pelottaa eniten. Mutta ehkä se kun mä pelkään ja panikoin sitä etukäteen ja kuulenkin sitten ultrassa tyttöuutisen, niin oonkin siitä uutisesta ilonen. :) Mä toivon et se menis sit noin. ;) Ja varmaan meneekin. :) Kiitos siis sulle ihanasta tsempityksestä. :heart: :hug:

Mulla oli tossa monena yönä IHAN samaa. Pähkinä myllersi niin hirveesti etten mä saanu nukuttua ja sitä myöten sitten juoksin vessassa ja juomassa eikä nukkuma-asentoa meinanu löytää millään. Mut nyt taas pari yötä oon saanu nukkua kun oon iltasin hieronu mahaani ja jutellu että "annathan rakas äitin nukkua tänäkin yönä".. ja rauhotellu että "äiti rakastaa sinua paljon.. nukuhan sinäkin siellä hyvin.." Ja sit oon saanu nukuttua. :heart:

Hih, ihana mies. :heart: Mä tossa aamutuimaan jo itkin kun katoin "karhuveljeni koda 2":n lopun jossa sitten oli herkkä kohta. :D Huvittaa että tulee pillitettyä piirretyistäkin, mut minkäs teet. ;) Ultraa siis odotellessa. :LOL:

Pieniminä Siitä se lähtee. :) :heart: :hug: Onnittelut liikkeistä!!! :heart:

bambina No sitä mä muistelinkin että sä tonne aiemmin kirjottelit jotain aivan samantyyppistä... :) Onhan nää tunteet oikeutettuja eikä ne tee musta yhtään huonompaa, mutta silti jotenkin ei haluis tuntee näin. :ashamed: Noh, tänään 14.20 ja sen jälkeen on taas viisaampi ja saa ehkä tietää kumpi tulee, jos näkee ja jos suostuu tämä pieni näyttämään kumpi hän oikein on. :) Kiitos siis sinnekin tsempityksestä. :hug:

bubunen Voi kun sä olet niin hoikka niin sun masu näkyy tolleen ihanan ihanan söpösti! :hug: Tuntuu että kaikkien mahat on aina söpöjä, varsinkin nyt ite raskaana ollessa, mutta kun sä oot tommonen pienen pieni itekin, niin näyttää jotenkin tuo sun mahasi vielä über-söpöltä. :hug: :D :heart: OHO! Juu, ehkä parempi oli siirtyä sitten sänkyyn nukkumaan. Vaarallisia tommoset pään notkahdukset! Ja tsemppiä sinne sydänultraan. :heart:

Koittakaahan te hoivaihmiset nyt jaksaa raskauden ohessa ja muistakaa: aina voi käydä pyytämässä sairaslomaa jos tuntuu ettei jaksa! Joohan? Ettei tarvi olla teistä huolissaan. :hug: :heart:

Sartsa, iso jännitys ja pähkis 20+3 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
Dodiiii.. :D

Kuulkaas immeiset. *vetää syvään henkeä* Aivan uskomaton ultrakäynti. Toinen viuhto siellä niin kovin menemään että kumpikin miehen kanssa tyrskittiin tämän tuosta. Kätilö sano jopa että:"Voisitko semmosen 7,5sekuntia olla liikkumatta niin täti saa otettua vähän sydänfilmiä". :LOL: Ja mies tuumas toisen opettelevan uintiliikkeitä, niin sammakkoimaiselta se meno vaikutti. :LOL: Mutta itse asiaan.. :p

Het alussa kun mentiin sinne, kätilö kysy että halutaanko tietää sukupuoli ja yhdestä suusta vastattiin että tottakai. Sitten kätilö naurahti, että "Ei kun ihan sillä minä vaan, kun tämä niin selvästi täällä näkyy, et jos ette olisikaan tahtoneet tietää, ettette sitten vain näe.." :LOL: Ja sitten perään siihen alko kertomaan:"Tässä on siis kivekset ja tässä pippeli.." :heart: :heart: :heart: Voi luoja sitä onnen määrää!!!!!!!! Mä olin aivan onnesta soikeana ja kiljahdin täpöjä tippa linssissä! :heart: :LOL: Niin paras synttärilahja kun olla voi. :heart:

Ja muutenhan siis kaikki oli kunnossa. Rakenne oikeanlainen, ei huulihalkiota, ei kompurajalkaa. Terveen näköinen pikkumiäs siellä kelli. Syke oli 147, normaali siis ja mitäs vielä.. niin ja kuten jo tuli sanottua, niin hyvä jos paikoillaan pysy. ;)
 

Yhteistyössä