~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

• Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa Ei tullu vieläkään postia! Mikähän siinä kestää... Huomenna soitan sit neuvolaan ja kysyn tosta kun eihän nyt sen postin toimituksella mitään viikkoa mene! Kun tuo neuvola on tossa melkeen naapurissa :D
No höh, kun et päässytkään pulkkailemaan. Kyllä kai niitä pulkkakelejä vielä tulee :)
Niin ja kiitos, vaikka ei musta tunnu että olisin yhtään pitkällä vielä :LOL: Vaikka kyllähän tässä nää viikot vaan vierii, mutta silti. Noh, enää 17 viikkoa laskettuun aikaan :heart:

Omaa napaa... Tänään käytiin siellä lastenkirppiksellä. Ja ihan kivasti lähti tavaraa mukaan. Ostin 5 bodya, 3 housut, pari paitaa, yhen semmosen karvasen hupparin missä on hupussa pikkuset korvat :), vaalenpunasen haalarin ja jotain muuta vielä, en enää muista. Mies halusi ostaa itkuhälyttimet sieltä ja ruokalapun kun osu sellanenkin käteen :D Suloista... Kovin vaaleanpunaista ja tyttömäistä oli kaikki mitä tarttui mukaan, joten toivottavasti ultra nyt on oikeassa tuon sukupuolen suhteen! Vähän tietty jännittää, että viittiikö sitä ostaa ihan kaikkea niin tyttömäisenä jos sieltä vaikka pikku ylläri vielä tuliskin... Eihän sitä tiedä... Vaikka kyllä mä nyt haluan uskoa että tyttö sieltä tulee! Ja jos ei tule niin sit saa poika olla vähän tyttömäinen :LOL: Mut ei noihin kaikkiin mennyt kun 30e. Kaupasta kun olis lähteny osteleen uutena ni en ees halua tietää paljonko olis menny rahaa... Kun yks body tuppaa maksamaan jotain 10e monesti :eek:

Tänään mun koirani oli niiiiiin kiltti poika! Kun menin aamupäivällä äidin luokse niitä koiria kattomaan, ja kun mies tuli myös käymään siinä ovella, niin koira ei haukkunut yhtään eikä saanu mitään sätkyjä siitä! Yleensä se siis on vähän semmonen että haukkuu... Sillä on kova suojeluvietti ja tykkää vahtia taloa. Ja se on saksanpaimenkoira, ja niille kun tunnetusti saa nuo käytöstavat opettaa vähän kovemman kautta, niin olin tosi onnellinen kun pikku mussukka osas käyttäytyä :heart: Hihhih, ja sit lässyttelin sille varmaan kaks tuntia sen jälkeen, että kuinka hyvä poika hän nyt on :LOL: Oikeestaan kumpikin koirista oli vähän eriskummallisen kilttejä tänään... Yleensä ne vetäsee ainakin kerran päivässä jonkinlaiset kohtaukset, mutta tänään ei mitään :) Ja pienempi koira lähti tänään ekaa kertaa koirakouluun!

jendde & Tytteli 23+0

jendde onnittelut poksumisesta!! :heart: nimimerkillä perästä tullaan! :LOL: ja kiitos rauhottavista sanoista! :hug:

terp onnea hyvistä ultrakuulumisista!! säkin jo niin pitkällä... :eek: :D meillä myös ekalla kuuntelukerralla sydän sykki "140:n molemmin puolin". hienoa että kaikki meni noin sutjakkaasti! :heart:

sartsa no niin, kyllähän ne asiat etenee! :D se pitää kyllä AINA paikkaansa, että asioilla on tapana järjestyä! toivottavasti saatte asuntoasiat kuntoon. me joudutaan vaan raivaamaan tilaa tänne kaksioon, sillä rakentaminen on edessä eikä millään ehditä kyllä vauvan tuloon mennessä! :ashamed: :p
ja juu, ymmärsin kyllä mitä tarkotit. :) mutta jos ei tehdä enää ultraa, niin aion kyllä mennä johonkin yksityiselle vielä selvittämään, että tulisko olla huolissaan. vaikka kyllä se neuvolan mittauskin varmasti vähän sitten koosta kertoo. mut vähän paska olo on kyllä. :(

olikos siili tämän viikon lomalla...vai missä luuraa?? :whistle: :p

tänään sain labratulokset ja crp oli ihan normaali, mutta hb ei ollut lähtenyt nousuun vaan oli 109, joten rautakuurille jouduin. en koe sitä kyllä mitenkään pahana, oon ennenkin sitä joutunu popsimaan. josko se auttais vähän tähän olotilaan, kun tuntuu ettei paljon mitään jaksa tehdä.

sain ihania uutisia tänään: meidän ystäväpariskunnalle tulee vauva!!!! joskus syyskuussa... :heart: :heart: :D oon tosi onnellinen, kun oon just merehtinut sitä, kun kukaan tuttu ei ole samassa elämäntilanteessa...joten ihan huippua!!! :heart: =)

vkl:na lähden varmaan tapaamaan hyvää ystävääni, jolla on LA ensi tiistaina!!! :saint: :heart: :D minusta tulee myös heidän vauvansa kummi. tuskin kyllä syntyy tänä vkl:na, mutta eihän koskaan voi tietää... ;) hah, se oliskin kyllä... :LOL:

no juu, mutta pari viikkoo jänskätään seuraavaa neuvolaa, että päästään mittaamaan masun kokoa...ei jaksais odottaa. :/ nyt on pitänyt vähän kiirettä tässä viime aikoina, joten ens viikolla pitää muistaa vähän rauhoittua ja rentoutua, ottaa aikaa itselleen! :heart: B)

21+3 :heart: :heart: :heart:

bambina en oo vielä lomalla, ensi viikko vasta.. nyt on vaan ollut niin kiire etten ole ehtinyt kirjoittelemaan (töissä oon kyllä pikalukuna lukenut teidän kuulumiset) ja mulla on ollut oikeasti huono omatunto kun te kirjoittelette niin ahkerasti ja mä en ehdi kirjoitella mitään! :LOL:
älä huolehdi siitä vauvan mitasta, vielä pikkuinen ottaa vaikka millaisia kasvuspurtteja ja todennäköisesti teille syntyy ihan normaalikokoinen, ihana pikkupoika. joten yritä olla stressaamatta ja nauti odotuksesta :hug: :hug:
ihania tapahtumia teidän ystäväpiirissä!

jendde onkohan neuvola unohtanut postittaa sen kirjeen tai sit se on hukkunut postissa.. ei kai siinä voi muuten noin kauaa kestää. :eek:
kivoja ostoksia löytyi kirpparilta!

äh, mulla oli kaikille kamalasti kommentoitavaa, mutta nyt ne sit katosi kun tää kone jotenkin jumitti ja mun on pakko lähteä yhteen palaveriin. katotaan jos ehtisin tulla myöhemmin tänään uudelleen kommentoimaan, kun en sit pääse tänne yli viikkoon. tänään illalla pitää pakata ja menen huomenna kaverin kanssa teatteriin, oon vasta varmaan klo 23 aikaan kotona ja lauantaina lähdetään aamulla noin klo 5 ajamaan kohti Lappia. Eli keskustelupalstan vieroitus jatkuu. :/ Mutta älkää pelätkö (tai huokaisko helpotuksesta ;) ), I'll be back!

Siili & Känkkis 17+1 (jo!!)

Sartsa83
jendde Tupen rapinat neuvolaan jos ne ovat unohtaneet lähettää sen. :D ;) Niin no, mä toivon et tulis vaan kevät... :p

bambina :hug: Kyllä kaikki järjestyy.. :heart:

Mulla jäi kans tää nyt vähä tämmöseks tyngäks kun tajusin paljon kello oikeen onkaan ja suihkuun pitäs mennä ja kaikkee pitäs tehdä ja 10.30 pitäs olla Tampereella tapaamassa kaveria, joten... kiitos ja näkemiin. :D

Sartsa ja pähkis 18+2 :heart: :heart: :heart:

siili heh, älä turhaan tunee mitään huonoa omaatuntoa jos et ehdi kirjoittelemaan tänne! toivottavasti mun "huutelut" ei painosta sua!! nyt ens viikon otat sitten ihan levon kannalta, tuntuis kun sulla olis ollu aika matalalentoo tässä viime aikoina! muista rentoutua välillä! ja siis nii-in, sullakin JO 17 ja päälle viikkoja!!! :eek: =) muiden etenemisestä sen vasta tajuaa kuinka pitkällä sitä mennään! USKOMATONTA!

en tiedä tuntuuko muista yhtä hölmölle, että itellä viikot ei mee mihinkään ja tuntuu että muut ottais kohta kiinni vaikka samalla tahdilla nää päivät kaikilla menee... :LOL:

jendde kantsii varmaan kohta alkaa soittelee sinne neuvolaan niiden papereiden perään.............. :whistle:

mä oon niiiiiiiiiiiiin väsynyt!!! tää viikko on ollu tooooosi rankka...ens viikolla otan kyllä kaiken takas enkä aio suunnitella sinne mitään menoja! :kieh: B)

iski kauhee paniikki kun luin noiden heinäkuisten juttuja, ja kaikki on hankkinu niin paljon juttuja jo vauvalle!! :eek: meillä on vasta muutama vaate!! hitto sentään, oon ihan ajatellu että tässä on aikaa, mutta pitäiskö sitä nyt oikeesti alkaa jo hamstraamaan kaikkee?? ihan olin ajatellu että vasta kuukauden päästä...ja jotenkin kuvittelin et kesälläkin on sit vielä aikaa... :ashamed: höh, pitää varmaan ryhdistäytyä.... :/

HUOMENNA ON PERJANTAI!!! :D :heart:

21+4 :heart: :heart: :heart:

bambina älä huoli, ei sun huutelut painosta! =) kiva vaan kun joku kaipailee. ;) :hug:
ja tosiaan, nyt on ollut vähän vauhtia elämässä vaikkei muka mitään kiirettä koskaan olekaan. outoa! :) mutta nyt on siilin akut latauksen tarpeessa, joten ensi viikon vain rentoudun ja lepäilen. mulla on sunnuntaina synttärit ja mieheltä pyysin lahjaksi "jotain hemmottelua", esim. valmiin aamupalapöydän ja illalla saunan. tuntuu että en oo nyt niinkään minkään tavaran vaan rentoutumisen tarpeessa.

noista hankinnoista.. me ollaan ajateltu tehdä hankintoja pikku hiljaa, koska niihin menee kuitenkin aika paljon rahaa. ollaan nyt selailtu huuto.nettiä, jos sieltä vaikka löytyis pinnasänkyä, itkuhälytintä ym.. Mutta kyllä mä oon ajatellut myös että kesällä vasta ostaa suurimman osan tavaroista. Joten älä murehdi, kyllä sä vielä ehdit (ainakin mun mielestä) hyvin hankkia tavarat. :hug:
Yritäpä säkin saada rentouduttua! :hug:

Äh, mä en nyt osaa kirjoittaa mitään kenellekään paitsi omaa napaa.. Mä poistun siis takavasemalle ja palaan toivottavasti reilun viikon päästä paaaljon rentoutuneempana! Oikein mukavaa viikonloppua ja ensi viikkoa kaikille! :heart:

Sartsa83
bambina Toiset on hätähousuja. Kyllä sä ehdit vielä ostella. :) Kuten Siilikin tossa sano. :)

Koitahan nyt levätä ja ottaa rennosti. :heart: Aikaa vähän itelle. :hug:

ON: Nyt on sitten niskat niin jumissa että pää halkeaa.. niskoja pystyn liikutteleen ihan hyvin mut jos taivutan oikealle päin, sattuu niin helkatisti. :( Ärsyttävää kun ulkona mitä parhain ilma.. jos sitä koittas vähä nukkua.. ja sit tossa myöhemmin jos sitä vaikka pääsis vähän ulkoileenkin.. tommosta mollikkaa viittis jättää yksinään tuonne paistatteleen.

Sartsa ja pähkis 18+3 :heart: :heart: :heart:

Sartsa83
lauru Mä en keksi nyt muutakaan niin kopsaan tuosta opuksesta suoraan noi tavarat tänne. ;) Joten:

Vauva tulossa, mitä kotona tarvitaan? (Tämä siis helistimen dvd:n mukana olleessa "opas hyvään perhe-elämään, sivu 19-20, numeroita ei ole sivuilla mutta kun laskee kansisivusta alkaen, sisäpuolelta tietty, niin 19. sivu on ensimmäinen)

Vaatteet ja tekstiilit:

- Paitoja ja pikkuhousuja (4-8 kpl) tai sama määrä bodyja.
- Potkuhousuja (2-4 kpl)
- Kertakäyttövaippoja 1 paketti (vastasyntyneen kokoa) tai kestovaippoja
- Sukkia 2-4 paria.
- Nuttu
- Päähine
- Haalari (löytyy äitiyspakkauksesta, samoin kuin toppakintaat ja -tossut).
- Makuupussi (löytyy äitiyspakkauksesta)
- Vauvan peitto (löytyy äitiyspakkauksesta)
- Patjan suojus (löytyy äitiyspakkauksesta eli froteinen, toiselta puolelta muovitettu kangas suojaa patjaa "vahingoilta" )
- Lakanoita ja pussilakanoita (2-4 kpl, vaihto noin viikon välein ellei vahinkoja satu)
- Sideharsoja (löytyy äitiyspakkauksesta, mutta lisääkin voi hankkia)
- Patja vauvalle (löytyy äitiyspakkauksesta, joka käy laatikkosänkyyn)

Hoitotarvikkeet:

- Tutti
- Pari tuttipulloa (siltä varalta, että joudut lypsämään rintamaitoa tai antamaan lisämaitoa)
- Rintapumppu (jos maitoa tarvitsee lypsää )
- Talkkia vauvan peppuun ja perusvoidetta (voidetta löytyy myös äitiyspakkauksesta)
- Kuumemittari
- Kertakäyttöpyyhkeitä

Kalusteet ja muut tarvikkeet:

- Hoitopöytä (voi olla esim. piironki tai voit vaihtaa vaipat myös vaikkapa pesukoneen tai sängyn päällä ), jonka päälle tulee reunallinen, muovinen vaipanvaihtoalusta.
- Vauvan sänky = pinnasänky ellei halua käyttää äitiyspakkauksen laatikkoa ekoina kuukausina.
- Kylpyamme ja -pyyhe (yksi pyyhe ja veden lämpötilan mittaamiseen tarkoitetty mittari löytyvät äitiiyspakkauksesta).
- Lastenvaunut
- Babysitter tai rintareppu
- Turvakaukalo

Noihin oli niin paljon tietoa etten jaksanu kirjottaa kaikkea. Mutta tossa noi tavarat, vaatteet yms., joten voit liittää tän wordiin ja tulostaa itsellesi.. samoin kun muut jos ei ole listaa ja haluaisi vähän tietää mitä ostaa.

ON: Mammamuskari oli MAHTAVA. Huomenna vielä toiset 2,5h. :heart:

Sartsa ja pähkis 18+4 :heart: :heart: :heart:

Heippa vaan kaikille :wave: Mä en nyt oikeen tiedä mitä kirjottelis kun ei mitään kummaa ole tässä nyt ollut... Ja tänne kirjottelu jääny nyt lähi päivinä vähän vähemmälle :ashamed:
Ainakin toivotan Siilille oikein hauskaa Lapin reissua :heart:

Masu asukki on alkanu pitämään kunnon jumppatuokioita tuolla masun puolella... Koko ajan käy hirmunen melskaus, vaikka ennen se jumppaili yleensä vaan iltaisin. Tänä aamuna kyllä ehdin pikkasen säikähtää kun ei mitään liikkeitä tuntunut, mutta onneks se sitten heräili. Ja siitä lähtien ei kyllä ole ollut kysymystäkään siitä että ollaanko tuolla elossa :D

Tosi kiva muuten tuo lista minkä Sartsa laittoi. Paljon hyödyllistä tietoa että mitä pitää hankkia ja minkä verran.

Mä olen ollut kauhean herkällä tuulella nyt lähiaikoina.. Tuntuu että kaikki itkettää :D Eilen käytettiin miehen koiraa eläinlääkärillä kun se ei enää päässyt kävelemäänkään niin oli tarkotus viedä piikille... Koiralla ikää 15v ja rotua labbis.. Onneks siellä sitten selvis, että vika oli jossain tasapainoelimessä vaan, joka on yleensäkin vanhojen koirien vaiva mutta menee yleensä viimeistään parissa viikossa ohi. Eli ei tarttenu vielä piikittää.. On se kyllä hurjan näkönen kun ei pysy ite pystyssä ja ihan kummallinen muutenkin se koira nyt on :( Toivotaan että menee nyt ohi. Sitkee tapaus tuo tommonen kun on jo niin vanhakin :)

Niin, ei kai tässä mitään muuta kun että hyvät viikonloput jatkot vaan kaikille :heart:

jendde & Tytteli 23+3

Ps. Ei oo vieläkään raskaustoditusta kuulunut, mutta tulin nyt siihen tulokseen että kysyn siitä tiistaina neuvolassa. Jos sen vaikka viimeistään sieltä sais...

Sartsa83
jendde Ollos hyvä vaan.

Niin on kuulle täälläkin yhtä pillittämistä vähän väliä. ;) ..Oi toista. Ompa sitkeä vanhus. :heart: Ihana.. :'( :hug: :)

Juu, kysäsepä neuvolassa sit siitä mihin se todistus on jääny.. ihme homma kyllä.

Muistahan siili sitte kertoa miten reissu meni vaikka facebookista saakin lukea kuulumisia. :)

Se mammamuskari oli AIVAN ihana. Oi että. Laulettiin niin vanhoja tuttuja lastenlauluja kun semmosia jotka oli ihan ventovieraita. Oli aivan ihanaa leikkiä ja laulaa ja tanssia. :) Lisää tommosia!!!

Aurinkoista sunnuntaita vaan kaikille! :)

Sartsa ja pähkis 18+5 :heart: :heart: :heart:

Sartsa Kiva että mammamuskarissa oli mukavaa :)

Joo, mä vaadin saada sen neuvolasta sitten ylihuomenna. Mielummin kysyn suoraan siitä kun nyt lähtisin soittelemaan kun ei ne varmaan kuitenkaan sitä osaa lähettää näköjään :D

Kiva etten ole ainut pillittäjä :D On tää hassua, kun eilenkin sain ihan tajuttoman itku kohtauksen kun mies lähti illalla kaveriensa kännikuskiks... Olisin niin halunnut olla illan sen kanssa mut sit kun se lähtikin niin kamalat itkut tuli :LOL:

Omaa napaa. Nyt iski paniikki. Nimittäin tuon asunnonhaun suhteen... Meille ei oo yhtäkään asuntoa vielä tarjottu kaupungin puolelta. Arrgh kun ei me tässäkään voida asua loputtomiin. Ja en haluais että muuttaminen menee sit ihan viime tinkaan... On tää kummaa, kun ei voida mistään saada kämppää vaikka nyt asutaan tämmösessa 27 neliön kopissa johon just ja just me kaksistaan mahutaan. Lapsen kanssa tässä ei TODELLAKAAN voida asua. Eihän tänne mahdu ees lapsen sänkyä puhumattakaan muista tavaroista. Kaiken lisäksi meillä on kesällä tulevan putkiremontin takia vessa ja keittiö varmasti aika pitkälle syksyyn asti pois käytöstä, joten ei tässä voi silloin asua! Ahistaa tää tämmönen jos ei saada mitään asuntoa... :'(

Onpas se aika taas rientänyt! Oon kyllä joka päivä käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutta kirjoittelut on jäänyt vähemmälle. Tällä kertaa väsymyksen takia... Ilmeisesti tuo hemoglobiini 107 veti voimat täysin nolliin, oon nukkunut ihan älyttömän paljon. Mutta päänsäryt tuntuis ainakin toistaiseksi voitetuilta, ja jos nyt raudalla saisin hemoglobiinin ja virkeystason ylös, niin sitten voisi alkaa jo tuntua siltä mainostetulta "energiseltä ja hehkuvalta toiselta kolmannekselta" :)

Jendde ei mitattu vielä kohdunpohjankorkeutta, ilmeisesti 3. neuvolassa vasta. Kommentoi vaan, että kohtu onkin jo melkein navassa asti, mut en tiedä onko se sama asia? Ei taida? Ja voihan tylsimys, että raskaustodistus ei ole tullut vieläkään, toivottavasti saat sen sitten neuvolasta mukaasi!!

Halaukset ja voimia myös koirulin kanssa Jendde! Onneksi selvisi mikä vanhusta vaivasi, ja saatte vielä iloita hänestä. Toivottavasti nyt sitten palautuu entiselleen pian!! :hug: Ja asuntoasiaan vielä sen verran, että asioilla on tapana järjestyä! Toivon kovasti, että löydätte isomman, kivan kodin pikapuoliin. Peukut pystyssä :wave:

Terpille onnea hyvistä neuvolakuulumisista! Säkin olet nyt sitten tainnut ylittää sen ekat kolme kuukautta, joten onnea näistä etapeista :flower: :heart:

Bambina kuis kävi, pysyikö ystävä yhtenä kappaleena sun vierailun ajan? :) Onnea kummiudesta!!! Ja uskoakseni ehdit vielä hyvin hankkia kaikki tarvittavat, toiset vaan on vähän hätäisempiä kuin toiset, kuten joku täällä kommentoi :) :)

Toivottavasti sulla on jo parempi mieli pikkuisen koon suhteen Bambina! Kyllä kolme lääkäriä varmasti tietää, että kaikki oli kuitenkin kunnossa. :hug: :hug: Ja toivottavasti väsymys alkais nyt sullakin taittua rautakuurin myötä.

Lauru hupsista, olinpa sitten ymmärtänyt väärin. Itse asiassa tällaista listaa en ollut vielä nähnytkään missään, että en tainnut edes sellaista ymmärtää olevankaan... Mut todella hyödyllinen, kiitos kun kaipailit niin oli avuksi mulle myös!!

Sartsa suuret kiitokset siitä kotiin hankittavaksi -listasta!!! Tallensin sen myös wordille, oli ihan uusi lista mulle, todella hyödyllinen! Hassua, noita "opas hyvää perhe-elämään" -vihkosia on näköjään sitten kahta lajia, kun ei mullakaan ollut tuota listaa siinä vihkosessa (tuli siis juuri sen dvd:n mukana)... Kiva, että mammamuskari oli onnistunut kokemus, ja toivottavasti saatte asuntoasiaa eteenpäin tekin!

Siilinen tietty me sua kaivataan :heart: Mutta varmaan myös ymmärretään, että aina ei syystä tai toisesta ehdi/jaksa/voi palstailla niin usein. Tämä tulee nyt ihan mattimyöhäsenä, mutta toivottavasti teidän loma on oikein ihana, ansaitset sen kyllä niin täysin!! :hug:

ON: Tajuton väsymys tosiaan ollut täällä, mutta nyt 6 päivän rautakuurin jälkeen jo tuntuu, että alkaisi auttaa! Muuten voin jo tosi hyvin, ja mielikin ollut tosi hyvä nyt viime aikoina. Paitsi tänään kehitin jälleen uuden (järkevän...) pelon aiheen, kun mun mielestä mun vatsa oli mukamas pienentynyt viime sunnuntain kuvista... Tietty aloin heti ajatella, että no niin, nyt ei ole kaikki hyvin pikkuisella, kun vatsakin vaan pienenee eikä kasva :ashamed: Mutta mies ei ollut samaa mieltä, ja mäkin taisin löytää järkeni taas takaisin :D

Ihana pieni kummityttö sai tänään nimen, kaunis nimi tuli tytölle! Ja eilen olin kyläilemässä toisen kummitytön luona, joka on jo 11-vuotias neiti. Aivan ihania ja rakkaita tyttöjä :heart:

Millä aikavälillä teillä on neuvola? Kun ystävällä, joka asuu naapurikunnassa on neuvola aina 4 viikon välein, ja meillä täällä vaan kuuden viikon välein... Uteliaisuudesta haluaisin siis tietää, että onko tässä paljonkin heittoa eri paikkakuntien välillä. Turussakin on aiemmin ollut 4 viikon välein, mutta juuri tämän vuoden alusta leikattiin ja aikaväli piteni. No, mä sain lähetteen neuvolalääkärille, joka on viikon päästä maanantaina, kun ultrannut lääkäri oli ottanut mun sydänvika -asian näemmä vakavasti (mulla on ollut 20-vuotiaaksi asti sydänvika, joka silloin todettiin poismenneeksi. Käskettiin kuitenkin kontrolloida sitten, kun olen raskaana)... Ja valitettavasti kaikki rakenneultra ajat oli jo menneet (meillä neuvola tilaa ne), ja saatiin aika viimeiseen mahdolliseen ajankohtaan, joten silloin on jo 24. viikko. Höh, ei olisi malttanut odottaa niin kauan :(

Mukavaa sunnuntain jatkoa,
Bubunen ja Diego poks poks 16+0 :heart: :heart:

Sartsa83 Kiitokset listasta, juuri tuommoista kaipasin kun ainakaan mulle ei ole itsestäänselvyyksiä noi hankittavat tavarat :)

bubunen Mulla on neljän viikon välein neuvolat ja siihen johonkin väliin sitten oli lisäksi se np-ultra ja ens kuussa rakenneultra. Eli meillä on ainakin suht tiheeseen noita käyntejä ja loppua kohti ne muuttuu sit et pitää käydä kahden viikon välein.

Me oltiin miehen kans mun kotona viikonloppuna ja ulkoiltiin ja käytiin paistaan makkaraa laavulla ja muuten vaan rentouduttiin kotona. Oisin halunnu tonkia että oisko varastossa mitään mun vanhoja vauvanvaatteita, mutta pitää odottaa että tulee lämmintä kun siellä on niin kamala siivo että pitää ottaa kaikki ulos että ne löytää sieltä jostain :)

Nyt käytiin jo saunassa kun haistiin niin nuotiolle. Loppuillan taidan sit viettää sohvalla kudinten kanssa keväistä huivia tehden :)

neuvolat minulla on ollu nyt 3-6 viikon välein neuvolat. vasta 3 neuvola tapaamista takana ja yks niistä oli lääkärineuvola. seuraavaan neuvolaan mulla onkin sitten se 6 viikon väli edellisestä. saan suoraan sitten käteen raskaustodistuksen ja kaikki muu virallisen paperin äitiyspakkausta hakeakseni ja äitiyspäivä rahaa.

mullakin rakenneultra annettiin suoraan viikolla 24. ilmeisesti täällä annetaan ajat mahdollisimman tarkkaan tuohon 24 viikon kohdalle jos vaan mahdollista.

tässä siis odotellaan rakenneultraan pääsyä seuraavaksi ja sekin on vasta 16.4. ei jaksaisi millään odottaa sinne asti

pieniminä ja hyyppä 17+3

POKSPOKS 22+0 :heart: :heart:

olin vkl:n reissussa ja paljon olitte kirjoitelleet sillä aikaa, joten en muista mihin kaikeen piti jotain kommentoida...

mutta neuvolasta... eli ekan ja tokan väliin jäi n. 8vkoa, seuraavien väliin tulee n. 6vkoa ja mun käsittääkseni se siitä sitten koko ajan tihenee...

lauru onpas teillä ollut mukavan kuuloinen viikonloppu!! :heart: tuollaiset "tavalliset" mutta kuitenkin rentouttavat arjen ihmeet ovat ihania piristyksiä, ihan vaan tuollainen makkaranpaisto laavulla...ah, ihanaa! :D

siili ihanan rentouttavaa lomaa!!! :hug: unohdat kaikki nämä etelän murheet siellä ja nautit täysin rinnoin!! :saint:

bubunen kiitos sanoistasi! ja kiitos kaikille muillekin!!! :heart: kyllä se huoli silti vähän varjostaa vielä, jotenkin en saanut niitä asioita päästäni, vaikka halusin myös itse uskoa siihen, että kaikki on ok, kun eivät edes siihen kontrolliin sitten ottaneet... mutta mennään kuitenkin vielä yksityiselle ultraan - joko 2D tai 4D - ehkä siinä sitten saadaan vielä jotain käsitystä, missä mennään.
ihana masu sulla!!!! :heart: :saint: ei oo tainnu paljoo tulla kiloja, kun näytit niin hyvältä! :D

sartsa niin, kyllä mäkin uskon että ehditään vielä tehdä näitä hankintoja, helppoa se on sitten kun vaan tekee selkeen listan mitä tarvitaan! kiva että on ollut mukavaa muskarissa!! :D :heart:

ostin vkl:na ihania vauvanvaatteita, ja siitä tuli kyllä itsellekin sellanen olo että kyllä tässä ehditään, yhdellä kerralla tuli kuitenkin melkein kaikki tarvittavat vaatteetkin hankittua, niin eihän siitä nyt tarvii itellekään mitään megaisoa ongelmaa tehdä noista hankinnoista. jos jotain unohtuu, niin kaikkee saa sitten kaupasta. kun vaan on kaikki sellanen ehdottoman tarpeellinen, ja varmasti uskon että ne ehditään kyllä hankkimaan. joten nyt itseltäkin turha paniikki pois!! :kieh: :D

plaah, huomenna taas töihin....... :ashamed: ei jaksa!!! mutta hyvää alkavaa viikkoa kuitenkin kaikille!! :wave:

bambina & vilpertti 22+0
:heart: :heart: :heart:

Sartsa83
jendde Hehe. Mä taas rupesin pillittämään eilen sitä kuinka hyvä isä mun miehestä tulee.. ja sit kun toinen sano kuinka hyvä äiti musta tulee, mä alotin sellasen vollotuksen ettei siitä meinannu tulla loppua. :LOL: Mut ku oon niin mielettömän onnellinen siitä että mulla on tommonen mies, joka ottaa isyyden tosissaaan ja on selkeesti innoissaan tulokkaasta. :heart: Sit mies sano eilen illalla pähkinälle kun oltiin käymässä nukkumaan, et "nyt annat poika äitin nukkua.." kun toinen ei antanu mun nukkua la-su välisenä yönä. :LOL: Taas huomas miten mies toivoo poikaa.. tosin sano myös eilen että "voihan se olla että pienen pieni tyttökin tulee ja sit siitä tuleekin oikea rallikuski" :D

Mulla on vähä sama ton asuntohomman kanssa. Mut toivotaan että te nyt löytäisitte ennemmin sen kämpän, koska sulla on huomattavasti aiemmin laskettukin. :)

bubunen Olepa hyvä. :) Ompa jännä ettei ollu sitten samanlaista opusta siellä... hassua. :D Ja kiitos.. toivotaan että tässä ois kämppä sitten ennen pikkukaverin syntymää. :) Voi harmi kun teillä meni noin pitkälle toi rakenneultra aika.. mutta aika menee niin älyttömän nopeasti että se on ennemmin kun huomaatkaan. :hug:

lauru Noni, hyvä että tuli tarpeeseen. :)

pieniminä Mulla on kans ollu noin 3-4 viikon välein neuvola. 30.3. joka on sitten 3. neuvola, tehdään äippähakemuspaperit valmiiksi ja 6.4. alkaen voin sitten postittaa ne. Varmaan tuun tekeen niin että ensin lähetän rahahakemuksen ja jälkeenpäin sitten sen äitiyspakkaushakemuksen kun sillä ei periaatteessa ole kiire ja jos sillä varmistais että sais tän vuoden pakkauksen.

bambina ONNEA POKSUMISESTA!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :hug:

ON: Enää alta 2vko rakenneultraan!!!!!!!!!! :heart: :heart: Voi sentään.. sit saadaan tietää kumpikos onpi tulossa.. toivottavasti. :)

Mä en kans jaksais nyt yhtään.. kun viime viikolla oli niin monta etäpäivää niin nyt ei malttais sit olla koulussa ollenkaan. :D

Sartsa ja pähkis 18+6 :heart: :heart: :heart: :heart:

bubunen Kiitos ja muillekin kiitos. Nyt ollaan sitten rikottu se maaginen 12 viikon raja ja kaikki on ihan hyvin. :)

Ligamentit ovat alkaneet venyä oikein urakalla, koska ennesttänkin löysät nivelsiteeni ovat ihan kuminauhaa. Pitkään ei pidä ihmisen olla paikallaan, jos haluaa, ettei seuraavat sata askelta satu ihan... Olen siis pyrkinyt liikkumaan sen minkä opiskeluiltani ehdin. Ikävä kyllä nyt on ne viimeiset tenttisumat ennen valmistumista ja paineita on joka puolelta. Joten siirryn nytkin lukemaan seuraavaan tenttiin.

terp ja pikkuriikkinen 12+1

Sartsa83
terp Samma här noiden ligamenttien kanssa. Pitäs van liikkuu enempi... täällä ois kans "loppu" käsillä... jos vaan suinkin, niin toukokuussa valmistuminen ja kesäkuuks pois. :)

Tsemppiä tentteilyyn ja vointeja sulle!!! :heart:

Ja mielettömät onnittelut maagisen rajan ylityksestä! :)

Sartsa ja pähkis POKS 19+0 :heart: :heart: :heart:

Moikkelis!

Tänään olin neuvolassa. Ja sain nyt vihdoinkin sen raskaustodituksen! Huomenna tai ylihuomenna meen sitten Kelaan viemään noita papereita ja sit ei kun vaan odottelee sitä pakkausta :) Voih, kun mä odotan sitä niin paljon, en kyllä tiedä miks.
Muutenkin neuvolassa oli kaikki hyvin. Kohdunpohjan korkeus on viime kerrasta kasvanut 4:llä sentillä, nyt oli 23cm. Eli hienosti yläkäyrää pitkin mennään... Ja painoa oli tullut taas mukavasti lisää, nyt painan 55.3! Se on jo suunnilleen 10 kiloa lähtöpainosta... Sydänääniä oli vähän vaikeeta saada kuulumaan kun tuo otus tuolla mahassa veti hirmusta rallia koko ajan. Kovasti se potki sitä laitetta pois mahan päältä :D Mutta kyllä ne äänet muutaman sekunnin ajaks saatiin kuuluviin.
Nyt sain sitten ekan neuvolalääkäriajan. 13.4 olis semmonen ja saman tien sen perään tavallinen neuvola :)
Sit sain jonkun ihmeen mielialakysely lomakkeen. Siinä oli jotain 10 kysymystä omasta mielialasta viimesen viikon aikana. Kuulema sen joutuu kaikki tekemään kerran raskauden aikana.

bubunen Kiitos! :heart: Juu, onneksi selvis mikä sillä koiralla oli ja nyt on jo paranemaan päin :)
Niin mä muistelinkin tuosta kohdunkorkeuden mittauksesta, että ei sitä vielä noilla viikoilla mitata. Ja nyt kun katoin omaa neuvolakorttia niin ekan kerran multa mitattiin se 20. viikolla.

Kiva että päänsäryt on vaihtanu maisemaa! Ja toivottavasti sulla kohta väsymyskin helpottuu :hug:

Neuvoloista vielä, niin mulla ne on 4 viikon välein. Sit 28. viikolta lähtien 2 viikon välein ja 34. viikolta viikon välein. Näin ainakin meillä, mutta mä oon ymmärtänyt että noi vaihtelee tosi paljon eri paikkakunnilla.

Sartsa Voih kuinka suloisia sun miehes on puhunut teidän pikkusesta :heart: Munkin mielestä on hienoa jos mies on yhtälailla mukana odotuksessa. Munkin mies on kovasti mukana ja onnellinen tästä pikkuisesta. Välillä ihan itkettää ne jutut mitä se puhuu tästä :D Varmaan ihan normaaleja tämmöset itkutkin on... Mua ainakin itkettää ihan jokainen asia. Ehkä se on ihan ymmärrettävää :)

terp Onnittelut 12. viikon täyttymisestä :heart:

jendde & Tytteli 23+6

haudiii! :D

heti ens alkuun onnittelut terpille riskiviikkojen poksumisesta!!!! IHANAA!! :heart: :flower: :saint: Joko uskaltaa alkaa nauttimaan? ;)

jendde hienoo, että sai lappusen hyppysiin, niin saat pikkuhiljaa asioita eteenpäin!! :)

sartsa onnea poksumisesta!!! puoliväli lähenee!!! :heart: :D kylläpä teillä on voimakkaana tuo poikatoive, parin viikon päästä se sitten selviää!! :D toivotaan, että saatte sen, mitä toivotte! mäkin alan pikkuhiljaa tottumaan tuohon poika-ajatukseen...vaati ehkä vähän "totuttelua"... ;) nyt on ihania vaatteitakin jo hankittuna... :heart: :saint:

tosiaan täällä jouduttiin rauta-kuurille, ja se on aiheuttanut nyt vähän mahakipuja... :( mutta ei mitään sellasta, mitä ei kestäis... :p tänään ollut vaavilla vähän rauhallisempi päivä, katsotaan, mitä sanoo kohta saunomisesta... :whistle: :D enkä tiedä onko iskias vai mikä hemmetin kipu, mutta sattuu vaan niin per*****sti!! yleensä liikunta auttaa kaikkiin vaivoihin, mutta äskenkin kun kävin lenkillä, niin se tuntuu vaan pahenevan...välillä oikeen sellanen lamauttava pistos, etenkin tuolla vasemmassa pakarassa. mutta kun mitä mä oon kuullu, niin iskias säteilee koko jalkaan, mutta tää pysyy kyllä auliisti ihan pakara-alueella. normisti vasemmalla, mutta liikkuessa leviää myös oikealle. muilla saman tyylistä vaivaa?? :eek:

työt veti matalaksi tänään...oon luullu että olen tehnyt hyvää työtä, mutta tämänpäiväinen osoitti, että ihan kuin oltaisiin menty mettään ja lujaa... voi olla, että oli vaan huono päivä tai jotain, mutta tuli kyllä sellanen kaamee alemmuuskompleksi... :ashamed:

22+2 :heart: :heart: :heart:

Sartsa83
jendde HEI JES! Vihdoista viimein sä sait sen! Sitten vaan kipin kapin sinne kelaan. :) Tämmöstä tunteiden myllerrystähän tämä on raskausaikana. ;) :D Oi miten ihana neuvolakäynti. :) Ihanasti sulle tullu painoa ja maha kasvanu. :) Hih, sulonen pikku otus siellä masussa.. meillä on aina vähän sama, et se ultralaite saa kyytiä. :p

bambina Kiitos. :heart: Ehkä tuo voimakas poikatunne juontaa juurensa siitä että miehellä on 3 pikkuveljeä ja mulla on isoveli ja pikkusisko. Eli siksi toivottaisiin ensimmäisestä lapsesta poikaa, mutta kuten tuolla aiemmin sanoin niin mies sano että tyttökin on tervetullut mutta siitä ei tule mitään prinsessatyttöä. :D

Juu, mä oon kans kuullu et toisille rautakuuri aiheuttaa mahanpuruja. Mutta onneks ne on semmosia et kestää. Sitten otat siellä levon kannalta jos on tommosia iskias tms. kipuja!!! Ja jalat koholle!!!! Mulla ollu joskus vastaavaa.. pakara ainoastaan kipuilee, muttei koko jalka.. joku lihaskramppi se on, muuta en oo saanu selville. Mut siihen auttaa vaan sen kevyt hierominen ja rento asento puolimakuuasennossa.

Voih. :hug: Nuita päiviä tulee kaikille. Jännä vain miten juuri raskaana oleville tulee noita alemmuuskopleksi tunteita töissä. Joten et ole ainoa.... mulla on sitä viikottain koulussa. Mm. tänään.

Yhteistyössä