~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

• Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
bambina Minkä merkkistä rautaa syöt? Mulla on ollut tuota Obsidan merkkistä kun kerran sain sitä ilmaiseksi verenluovutuksesta ja se on ollut tosi hyvää. Vaikkakaan ei halvinta. Mutta halvimmasta mahdollisesta mulla meni ainakin maha tosi sekaisin. Että tuolla ei oo ollut mitään sivuvaikutuksia ainakaan mulle.

Ikäviä nuo sun pakaravaivat. Mulla on tullut joku kummallinen kipu tuonne häntäluun kohdalle kun joudun päivät istumaan. Iltaisin se on parempi ku istuu vaan pehmeellä sohvalla mut heti töissä ärtyy sit vaikka työtuoli onkin semmonen pehmustettu. En oikeen oo keksiny että mitä sen kans tekis. Ajattelin ootella ku on ens viikon torstaista lähtien pääsiäisen jälkeiseen tiistaihin hiihtolomaa että josko se sinä aikana ehtis parantua. Tosin 10h istuminen lentokoneessakaan ei taida auttaa sitä yhtään....Jos se ei mene sinä aikana ohi niin pakko kai sitä on käydä näyttään lääkärille että ei ainakaan pahene. Hassua vaan kun en oo kaatunut tai lyöny sitä mihinkään vaan se tuli ihan yhtäkkiä.

jendde Voi vitsit kun sulla on jo paljon viikkoja täynnä! Mulla tällä hetkellä 14+2 :) Sulle on tullut 10kg lisää painoa ja oot silti tosi paljon kevyempi kuin mä nyt kun mulle ei oo vielä tullut yhtään kiloa :LOL: Maanantaina ois taas neuvola että näkee että paljonko nyt on tullut painoa. Toivottavasti ei vielä kamalasti. Hyvä että sait muuten ne paperit näin pitkän odottelun jälkeen. Oliko ne jäänyt niiltä lähettämättä kokonaan?

Mulla ei oo tuo maha vieläkään alkanut kamalasti näkymään ja normaalit housut menee ihan hyvin. Mutta mulla oli kohtu jonkin verran taaksepäin kallistunut joten lieneekö siitä johtuvaa sitten. Luulin että näillä viikoilla näkyis jo kun on kattonut noita muiden masukuvia täällä niin tosi monella on tässä vaiheessa tosi iso maha. Nyt pitää mennä lomalle bikinit päällä ja näyttää vaan lihoneelta :| OIsin toivonut että maha ois ollu selvä vauvamaha niin se ois ollu kivempi :)

Noista tunteittein ailahtelemisesta ootte täällä puhunut niin mua alko sunnuntaina ihan kamalasti itkettää kun katsoin x-factorista niitä nuorten koskettavia biisejä. Varsinkin kun se yks tyttö veti Jipun sen jonkun biisin niin tuli itku :) Hassua. Tosin oon muutenkin aika herkkä itkeen kaikissa leffoissa ja jos luen kirjaa joka on vähänkään surullinen.

Mut nyt lukeen uutta Dan Brownia :)

lauru No, sä tulet vaan vähän perässä näiden viikkojen kanssa :D Ja omaa tahtiahan niitä mennään. Mut se on kumma, kun musta tuntuu ettei näitä viikkoja oo vielä läheskään "paljon" :LOL:

Neuvolassa mulle sanottiin, että kyllä ne olivat sen todistuksen lähettäny mulle. En sitten tiedä mihin se on menny?? Toivottavasti ei ainakaan mihinkään väärään osotteeseen... Mut se kyllä sanoi, että ne heidän kaikki lähetykset kiertää jonkun paikan kautta, eli sen takia siinä voi kestääkin. Mutta 2 viikkoako siinä menee? :D Voi olla että se toditus vielä tulee tai sitten jää tulematta...

Sartsa & bambina Niin, vihdoin ja viimein se todistus tuli! Saihan sitä odottaakin :LOL:

jendde & Tytteli poks 24+0

Ps. Mulla on kohta hammaslääkäri :'( En saanu yöllä nukuttua kunnolla sen takia... 12.50 on aika ja mua pelottaa ihan sikana :'( No onneks tää on vika kerta... Mutta silti.. APUUUAAAA!!!

No nyt on leegolääkärissä käyty ja ei se niin kamalaa ollutkaan. Viime kerrasta vaan jäi niin hirveä muisto. Nyt se on sitten ohi!!! Enää ei tartte mennä ja ei oo yhtäkään reikää. Oon tosi ilonen :) Huomasin muuten, että aina kun mua sattui niin masuasukki alkoi melskata tuolla. Aika jännä. Tai ehkä se oli vaan sattumaa. Vaikka kyllä mä muistelisin, että viime kerrallakin oli sama juttu... Sitä puudutusta laittaessa alkoi hirveä jumppa mahassa ja sit kun multa loppu kipu niin loppui myös jumppaus... Hih :)
Jos nyt vaikka kerkeäis kirjottelemaan vähän paremmin teille.

lauru Tuosta mahan kasvusta, niin tosiaan jos on taaksepäin kallistunut kohtu niin silloin siinä sen näkymisessä saattaa mennä pidempää. Ja esikoisen odottajilla maha tulee monesti myöhemmin vasta näkyviin. Mulla on eteenpäin kallistunut kohtu ja olen varautunut siihen että mulle tulee tosi iso maha sitten loppuraskaudessa, kun se on nytkin jo niin iso :D Mutta onhan nää kaikki tosi yksilöllisiä juttuja. Kyllä se sunkin raskausmaha sieltä tulee vielä :)

Mä itseasissa itkin myös sitä x-factoria kattoessa... Se joka lauloi äitinsä ja jonkun muun muistoksi pisti kyllä mut itkemään ja kunnolla :)

bambina Mulla on vähän samantyyppistä vaivaa ollut... Mulla se lähtee tosta pakarasta ja leviää kylläkin enemmän ylös päin... Sit pistää kylkeen ihan hirveesti. Se tekee kävelemisestä aika vaikeeta ja oikeestaan tää vaiva tulee vaan silloin jos oon kävellyt pitkiä matkoja tai jos joudun vaikka vähän juosta. Ikävän tuntusta kyllä on :/ En tiiä onko toi iskias mutta jos se vaikka sattuis oleen niin tiedättekö, että onks siihen olemassa jotain apuakeinoa? Vois kuvitella että jokut venytykset vois auttaa mutta onkohan siihen mitään lääkettä olemassa :eek:

Bambina Kyllä sitä on jo nautittukin. Kiitos kaikille onnittelijoille! Ollaan uskallauduttu kertomaan jo lähipiirille raskaudesta.

Mulla johtuu tuommoiset pakarakivut löysistä ligamenteistä ja nyt raskauden vuoksi ne vaan löystyvät löystymistään. Lonkat lonksuivat jo ennestään. Mulle paras apu on liikunta. =)

Sartsa83
jendde Hyvä että hampilääkäri oli tällä kertaa paljon kivuttomampi. :) Ja onnea reiättömmästä suusta tän reissun jälkeen. :) Niin ja onnittelut poksumisesta!!! :heart: :heart:

Hih, mulla oli tänään tulityökurssi. Pääsin kurssista läpi, mut kirjallinen oli ihan hölmö.. tai mä olin hölmö kun tein ihan hölmöjä virheitä. 23 pistettä oli minimi et pääs läpi ja 30 oli maksimipisteet. Mä sain 24/30. Hävettää kun oisin ihan hyvin saanu täydet pisteet mut möhlin. Mutta tuun saamaan kortin. :) Ja alkusammutukset menikin sit nappiin. Sammutettiin peitteellä ja jauhesammuttimella. Hauskaa oli! Ja kouluttaja tuns mun miehen niin se koko ajan kuittaili siitä jotain. :D

Sartsa ja pähkis 19+2 :heart: :heart: :heart:

Höh, sain koneen auki ja nyt iski ihan järjetön väsymys, hyvä kun silmät pysyy auki. Ei ole vielä rautatabletit hirveäti auttanut väsymykseen, ehkä nyt kuitenkin vähän parempi jo.

Bambina kiitos mahakehuista :) Saako siellä aijaassa leikattua pään pois kuvasta? Haluisin laittaa mahakuvan tänne, mut en osannut muokata kuvaa. Toivottavasti sunkin väsymys helpottaa, ja pystyt olemaan rauhallisin mielin sen suhteen että pienellä on kaikki kuitenkin hyvin!

Sartsa pääsit kuitenkin läpi! Hyvä niin!

Jendde jei, sait sen todistuksen! Hieno juttu!

Puhuitte niistä rautamerkeistä ja sivuvaikutuksista... Mä syön Obsidan -nimistä rautaa myöskin, eikä ole aiheuttanut mulle mitään vatsaongelmia. Aiemmin olen syönyt muita merkkejä, ja vatsaongelmia on kyllä todella ollut.

Sitten niistä pakarakrampeista... tuttuja on täälläkin. Tosiaan kun on vähän aikaa maannut/istunut paikallaan, niin kyllä on pakarat ihan jäykät ja kramppaa. Ilmeisesti aika yleinen raskausvaiva... Johtuisko siis ligamenttien löystymisestä? Nivelkipuja mulla ei ole juurikaan ollut enää, mutta kohtu kasvaa melko kivuliaasti kyllä.

Mulla on nyt 4-5 päivää tuntunut kohdun tienoilla sellaisia pieniä ilmakuplia, kevyen kevyttä "vipinää" ja kevyitä hipaisuja, kun makailen sängyssä ennen unen tuloa. Samoin aamuisin, jos ehdin maata jonkun aikaa rauhassa. En ole koskaan ennen tuntenut mitään sen tuntuista. Voisiko olla jo vauvan liikkeitä? Mulla on kyllä eteenpäin kallistunut kohtu, mut voiko ne tulla jo tässä vaiheessa? Kun mä olin ajatellut, että niitä voi tuntea vasta myöhemmin?

Halaukset!
Bubunen ja Diego16+3

Sartsa83
bubunen Joo pääsin. :) ..Täällä kans ihan järjetön väsymys, kun nukuin hätinä viime yönä pari hassua tuntia kunnolla. Muuten yö meni niin että 15min unta, noin 45min pyörimistä ja asennonhakua.

Hihii, ne on bubunen vauvan liikkeitä! Juuri tuommosia ne on alussa! :) :heart: :hug: Ja hei, mullakin on eteenpäin kallistunu kohtu ja mä aloin tuntemaan IHAN samoilla viikoilla liikkeitä kun säkin. ;) Että: niitä ne on. :)

Halauksia sinnekin!

Sartsa ja pähkis 19+2 :heart: :heart: :heart:

bubunen Juu kyllä nuo on liikkeitä! Mullakin on eteenpäin kallistunut kohtu ja just noilla viikoilla kun sinä olet alkoi liikkeet tuntumaan. Onnea vaan ekoista liikkeistä :) Siitä ne sit voimistuu kokoajan ja jonain päivänä tulee oikeen kunnon monotusta :heart:

Tänään sitten meen käymään siellä Kelassa. Jihuu kun saa vihdoin hoitettua noi jutut :)

jendde & Tytteli 24+1

Sartsa83

KESÄKUU

Marta.......................27v............24.6....................SKS

HEINÄKUU

jendde.....................18v..........7.7........................KOS
bambina...................26v.........16./18.7................KHKS

ELOKUU

Sartsa83..................26v..........10.8......................TAYS
Siili H........................24v..........19.8......................KHKS
Pieniminä.................20v..........22.8......................SATKS
bubunen..................30v..........30.8......................TYKS
Grenie86..................24v..........31.8......................OYS

SYYSKUU

LauraAnnika.............23v..........1.9.......................HUS
lauru........................25v..........5.9.....................OULASKANGAS
Taffo82....................28v..........20.9.....................LS
terp.........................................25.9.....................TYKS

Ihana tuo uusi lista Sartsa :) :heart:

Nyt on sit Kela jutut hoidettu, saas nähä kuin kauan siinä kestää että äippäpakkaus tulee. Onneks kysyin neuvoa vielä siellä Kelassa niiden paperien täyttämisessä, kun multa oli muutama juttu jääny laittamatta tai sit olin laittanu ihan väärin... Muuten olis tullu taas hirveä kierre siitä kun ne lähettelee niitä papereita takasin. Kelalla kun tunnetusti (ainakin mun kohdalla ) noi kaikki hommat menee aina niin kummallisen vaikeaks |O
Nyt muuten tuli se oikea ja alkuperäinen raskaustodituskin postissa :LOL: No hyvä sentään ettei ollu mihinkään väärään osotteeseen menny. Nyt vaan tarviin sieltä kelasta sen todistuksen takasin kun lähetään asuntoa hakemaan, kun en viitti tota toistakaan käyttää kun siihen on merkitty yhteen kohtaan ihan eri päivä kun toiseen. Kohtaan "milloin raskaus on todettu". Saa kyllä varmaan venailla vuoden sitä että ne suvaitsee sen mulle takasin lähettää :D

Sartsa83
jendde Mä löysin nuo tuolta clitteristä ja rakastuin heti. :) Oli pakko laittaa. :) Mulle neukkutäti sano että pakkauksen saannissa ei mene kauaa.. et noin 2vk. :) Mut saa nähä siellä, mikä on tilanne. :) No toivotaan et saat todistuksen pian takas. :) Kui asuntohakuun liittyy raskaus? Vai meinaatteko ostaa kämpän? Ei kai ne ny vaadi mitää todistuksia asunnonhaussa jos toisella pullottaa maha? :D

lauru ja bubunen no juu, nimenomaan tuota obsidania olen syöny...aloitin viikko sitten torstaina ja pari ekaa päivää oli vatta kyllä kipee, mutta nyt ei ole enää... en tiedä vaikuttaako muuten vatsan toimintaan, mutta maha on ainakin toiminut hyvin, muuten kun saattaa välillä olla ongelmia... ens keskiviikkona neuvolassa sitten selviää, onko raudan syöminen mitenkä auttanut.

jendde, bubunen pakarakivuista... eli musta tuntuu että kohtu ja/tai vauva painaa johonkin hermoon, koska yks päivä tässä kun ajelin autolla, niin tunsin vauvan liikettä ja samalla iski ihan älytön kipupiikki tuonne pakaran seutuville. eli luulen, että johtuu jotenkin siitä. ja luulenpa, että ihan turha mennä hierojalle tai lääkäriin, koska ei ne sille mitään voi.

sartsa onnea tulityökokeen läpäisystä!! eipä kukaan jälkeenpäin muistele niitä pisteitä... ;) ja ihana tuo uusi lista, kiitos siitä!!! :D :heart:

lauru lohdutuksen sananen tuosta mahan kasvusta...eli noilla viikoilla mullakin se pompsahti sillee kunnolla näkyviin, ja jos oikein muistan niin siilillä myös. se saattaa tapahtua ihan huomaamatta, joten no worries!! :hug: :heart:

me on nyt sovittu, että pääsiäinen uhrataan asunnon laittamiseen. sillon tyhjennetään KAIKKI ylimääräiset tavarat täältä, jotta saadaan lisätilaa vauvan tavaroita varten. me kun joudutaan kuitenkin tässä kaksiossa jonkin aikaa vielä asustelemaan... :ashamed: mutta ehkä se vaatii vaan järjestelemistä.

välillä on alkanut ärsyttämään jo tuo maha... :LOL: kun yrittää saada esim sukkia jalkaan, tai sitten töissä kun on kaikki toppavaatteet ja muut päällä ja pitäis vielä kengännauhat solmia. :headwall: vaikka kuinka yrität vetää mahaa sisään, niin ei paljon auta! :LOL: :kieh: eikös me sovittu jo että tää mahan kasvu saa jäädä tähän????!!!!! :D

22+4 :heart: :heart: :heart:

Sartsa Meillä ainakin täälläpäin joutuu tarvittaessa asutotoimistoon viemään sen raskaustodituksen... Siis kun mekin ollaan vedottu siihen että lapsi on tulossa, niin ne saattaa pyytää sen. Tai aika suurella todennäköisyydellä pyytääkin siinä vaiheessa kun tarjoavat jotain asuntoa. Kun me ollaan menty ns. jonojen ohi. Että ollaan siellä "erittäin kiireellisessä" puoliskossa tän asunnon saamisen suhteen. Siksi siinä on tuo juttu että täytyy näyttä se toditus :)
Kiva homma jos siinä pakkauksessa noin vähän aikaa kestää :)

bambina Mä olen niiiin samaa mieltä että toi maha välillä vähän ärsyttää!!! Mua se ärsyttää aika usein... Yöllä ei saa nukuttua kunnolla kun ei saa asentoa, ja niin kuin jo mainitsit niin se kenkien laittaminen jalkaan!! Voi tsiisus. Saa ähkiä ja puhkia ittensä ihan piloille jos kotoota haluaa ulos :D Ekaks sitä mahan kasvua oikeen odotti mut nyt kun sellanen on niin vois jo melkeenpä välillä luopua ja ottaa vauvan tilalle :D Voin vaan kuvitella mitä tää on sit lopussa... :kieh:

Sartsa83
bambina Ollos hyvä vaan. :) Ja kiitos. :) Meillä on kans luvassa raivausta kun mies tulee Rukalta. Hän lähtee sinne ens viikon perjantaina ja tulee viikon päästä takaisin ja sano että sen jälkeen hoidetaan pöytätietokone pöytineen pois hänen isänsä luokse ja kun toukokuussa aukeaa Tampereelle Ikea, niin käydään ostaan sieltä vauvalle sänky ja hoitopöytä. :) Jonka jälkeen saa entistä enemmän hankkia kaikkea tarviketta kun on sitten paikka mihin ne laittaa = hoitopöydän laatikoihin. :)

Hihi.. saa nähä kui paljon tää oma masu kasvanee.. :) tarviikin ottaa siitä taas kuvia ja laittaa näkysälle tänne. :)

jendde Aaa. Okei. Niin no, kai ne senkin takia haluaa tietää, et ne laskee sit suurinpiirtein mitä teillä on tulot ja että pystytte sitten maksamaan vuokraa.

ON: Tää ois tänään kotona kun on tullu nukuttua niin huonosti ja sitä myöten on migreeniä ja oon alkanu "kärsiin" puolivälin pahoinvoinnista. Välillä se on tosi hirveää ja välillä se on ihan semmosta tasasta öklöoloa.

Hyvää viikonloppua alustavasti kaikille!

Sartsa ja pähkis 19+3 :heart: :heart: :heart:

Sartsa Niin, varmaan siinäkin yksi syy.

Koitahan parannella migreeniä ja pahoinvoitia :hug: Mullakin aina välillä tuppaa tuota pahaa oloa olemaan...

Mahasta puheen ollen, taidanpa laittaa mahakuva päivityksen tähän, tää on 24+0 kai. Ja aamulla otettu, ilman mitään turvotuksia :)

jendde & Tytteli 24+2

Sartsa83
jendde Voi sun masuas! :heart: Mä en vielä oo ottanu kuvia.. tarvii varmaan tossa ottaa johonki väliin. Vaik huomen aamulla kun mies ei oo kotona yötä. :)

Kiitos. Olo onneks helpottu mut tää on tämmöstä aaltoilevaa niin koskaa ei tiiä millon olo pahenee.

Sartsa ja pähkis 19+4 :heart: :heart: :heart:

Sartsa Juu otahan kuvia sinäkin!! :heart:
Hyvä että olo on parempi :) Mulla on aina aamuisin kauhean pahaolo... Kun on maha ihan tyhjä niin pitään sängystä suunnilleen juosta tekemään jotain syötävää, kun muuten tuntuu että yrjö lentää. Sit kun on syöny niin hetken on hyvä olo ja sit alkaa kamala heikotus. Nyt tälläkin hetkellä vähän kurja olo kun just syönyt... Eiks näiden pahoinvointien olis kuulunu jo helpottaa ajat sitten??? :LOL:

Omaa napaa. Eilen kävin vähän shoppailemassa (hetken mielijohteesta ) ja tein kyllä hyviä löytöjä... Löysin 2 farkut 35 e:llä! Oli alennuksessa... Ja sit vielä kolme paitaa ja yhteensä pääsin kaikista noin 60 e:llä :) Oon niin tyytyväinen kun kerrankin löysin farkkuja! Yleensä mulle käy aina niin, että silloin kun olen jossain kiertelemässä vaikka jonkun kaverin kanssa niin löytyis siinä itelle vaikka mitä mutta ei oo rahaa ostaa. Sit kun meen ihan varta vasten ettimään jotain itelle niin sit ei löydy MITÄÄN! Nyt kävi onneks toisin :D Ei ne kyllä mammafarkkuja ole mitä ostin, vaan ihan tavallisia... Oli pakko ostaa kun oli niin halpoja ja ne menee sit ihan hyvin kun lapsi on syntyny. Ja menee ne nytkin mutta nappia joutuu pitää auki :LOL:

Eilen oltiin illalla miehen äidin luona raivaamassa yhtä huonetta... Sinne pitäis tehä pientä remottia ja siivota kauheesti. Aika paljon saatiin (tai siis mies sai ) aikaa eilen ja nyt se lähti tänään heti aamusta taas sinne.

Mukavaa viikonloppua! :heart:

jendde & Tytteli 24+3

Sartsa83
ON: Kevättalven eka ja toivottavasti vika kaatuminen: lensin kylään tullessani pihalla pepulleni, taittaen samalla vasemman nilkan sisään päin, jolloin jalkapöytä jäi mun painon alle. Nivelsiteet luultavasti otti itteensä mut onneks ei murtumaa ole.

jendde Toisille tulee tää ns. puolenvälin pahoinvointi ja joillakin kestää pahoinvointi koko raskauden ajan. Meitä on moneen junaan ja jokaisen hormoni määrät on erilaisia.

tänään shoppailtu taas ihania vauvanvaatteita ideaparkissa!!! :heart: :heart: :heart: nyt alkaa se puoli olla jo hoidossa... ;) sit vaan paikkaa, mihin niitä laitetaan...

ja tänään myös syntyi pieni kummityttöni!!! :heart: :heart: noin 1-1,5h sitten, eli pieni käärö... :saint: ei kyllä ihan heti päästä katsomaan, kun välimatkaa on jonkin verran, mutta oon vaan niin onnellinen =) :heart:

näin iltasella ei ajatus enää kulje, joten eipä muuta tällä kertaa... ;)

22+6 :heart: :heart: (tunnin päästä poksutaan!!) :D

Siili is back in business!! :LOL: Ja rentoutuneempana kuin piiitkään aikaan! Oli aivan mahtava loma! :heart:
Jospa nyt kerron lomakuulumiseni ensin ja sit vasta kommentoin muita.. Eli meillä oli aivan mahtava loma, aurinko paistoi koko ajan ja auringossa asteita oli aina n. -4. Hiihdettiin joka toinen päivä pikkulenkki (8-10 km), joka toinen päivä sit pidempi lenkki (20-30 km). Yhteensä hiihtoa tuli n. 120 km ja se on mun mielestä tosi paljon kun me hiihdetään luistelutyylillä joka on perinteistä paljon raskaampaa. Otettiin lenkit retkeilynä eikä urheilusuorituksina: hiihdettiin hitaasti ja katseltiin maisemia, otettiin kuvia, nautittiin auringonpaisteesta, pysähdyttiin laavulle tai kotaan mehukeitolle ja makkaralle tai latukahvilaan kuumalle mehulle ja munkille. Illat saunottiin ja röhnötettiin sohvalla. Käytiin myös lillumassa kylpylässä kahteen otteeseen (ensimmäinen kerta vauvamahan kanssa bikineissä: "mitä jos mä näytän vaan kaikkien mielestä läskiltä?!", "mitä jos kaikki kattoo että hitto toi on turvonnut, kannattais vähän vähentää pastan syöntiä.." :D :D ) ja toisella kerralla kylpylässä osallistuttiin myös tosi tehokkaaseen vesijumppaan, jossa mun piti kyllä muutamia liikkeitä muuttaa vähän masun takia. Kiivettiin myös yhdelle matalalle tunturille, sillai ihan vaan lumista rinnettä pitkin kavuttiin ylös ja omia jalanjälkiä pitkin myös alas. Sieltä oli mielettömät maisemat ja oli ihanaa kun siellä ei ollut ainakaan kovin moni muu käynyt, koska lumi oli koskematonta.
Nyt oon sitten rentoutuneempi ja reippaampi kuin aikoihin, eli loma teki todellakin tehtävänsä. Toivottavasti loman ansiosta pysyn nyt reippaana ja iloisena kesä- ja äitiyslomaan asti.

Niin, ja mahakin teki kasvuspurtteja lomaillessa ja nyt se on jo sellainen söpö raskausmasu. :heart: Mies kutsuu mua nyt möhömahaksi. :LOL:

No niin..
bubunen kiva että päänsäryt ovat loppuneet, toivottavasti kokonaan! ja eiköhän se olo siitä virkoa kun olet nyt saanut rautakuurin aloitettua. mulle sanottiin, että rautakuurin aloittamisesta menee n. 2 viikkoa ennen kuin "todelliset tulokset" alkavat näkyä.
meillä oli alussa 6 viikon välein neuvola, nyt on sitten noin 4 viikon välein. loppua kohden sitten vaan kiihtyy tahti..

jendde kyllä te vielä sen asunnon löydätte. :hug: ja jos ette löydä niin kyllä sopu sijaa antaa! luin kerran nelihenkisestä perheestä jotka asuu 42 neliöisessä asunnossa. ja meillä oli aikaisemmin muistaakseni 37 neliöinen asunto, kaikki ihmetteli että miten me sinne mahduttiin mut mun mielestä sinne ois mahtunut lisäksi vauvakin vielä! :)
muistelenko oikein että joskus kyselit jotain facebookiin liittyvää, että onko meillä siellä joku porukka tms.?! jos laitat mulle yksityisviestinä nimesi niin mä voin ainakin pyytää sut kaverikseni siellä. ja on siellä sellainen yhteisökin kuin the ykköset, mihin pitää pyytää lupaa liittyä.

terp jos sulla on ligamenttien löystymisestä johtuen si-kipuja ja siksi tuskaa kävellä niin hae si-tukivyö terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta.

bambina toivottavasti rautakuuri auttaa! ja toi voi olla iskiaskipua, ei se aina säteile koko jalkaan. koita kipuun psoas-asentoa: kovalla alustalla (eli lattialla) selällään, lonkat ja polvet 90 asteen kulmassa eli tuolin/sohvan/tms. päällä. makoile siinä 10-20 min jos pystyt (maha voi painaa verisuonia ja aiheuttaa huonoa oloa). toivottavasti tuo asento helpottaa kipuja. :hug:
Onnea kummitytöstä ja poksumisesta! :heart:
Meidän pitäis alkaa pikku hiljaa miettiä että koska treffataan!! Jos suunnitelmana oli huhtikuu.

lauru sun vaiva kuulostaa enemmänkin si-nivelen löystymiseltä (johtuu nivelsiteiden löystymisestä ja on yleistä raskausaikana). Terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta pitäisi saada lainaksi si-tukivyön, joka auttaa siihen kipuun.
Mulla on myös taakse kallistunut kohtu ja nyt on alkanut maha pullistua ihan "kunnolla", mutta ei se vieläkään ole yhtä iso kuin muiden samalla viikolla menevien mahat (jos vertaa kuvista). Tsemppiä, kyllä se maha sieltä vielä pullahtaa.

sartsa auts, mikä kaatuminen! onneksi ei käynyt pahemmin. :hug:

Äh, mulla jäi nyt noi kommentoinnit vähän lyhyiksi kun on tullut niin paljon tekstiä.. :/ Mutta yritän nyt taas aktiivisemmin käydä täällä! :)

Siili & Känkkis 18+4

Sartsa83
Siili Ihanaa että oli ihana loma!!!! Tehä ootte urheilleet IHAN mielettömästi!!!! :hug: :heart: Wau! Juu, tuo oli tuommonen kaatuminen.. onneks ei tosiaan pahemmin käyny. Jalka tosin on edelleen kipee..

Hih, möhömaha. :heart: Ihana. :D Mun mies sanoo mua leikkisästi ja rakastavasti läskiksi. :D Se on meillä tämmönen yleinen nimitys, joten siitä ei osaa ottaa itteensä koska aina samaan syssyyn se silittää mun masua ja suukottaa suulle. :heart:

Laitappas kans masukuvaa tulee nii nähää kun siitä on tullu ihuna raskausmassunen. :heart:

ON: Noni, täs nyt ois tämän aamun masukuvia. :) Eli rv 19+5 :heart:

Sartsa ja pähkis 19+5 :heart: :heart: :heart:

siili onpa ihana kuulla että oli onnistunut reissu!!! :heart: :saint: ja samaa mieltä sartsan kanssa: olette kyllä jaksaneet urheilla tosi paljon!! :whistle: mutta hyväähän se vaan tekee...jos siis ei tee pahaa. hah, oonpas hauska.,.. :LOL: joo, laitetaan vaikka fb:n kautta ehdotuksia mitkä päivät sopis treffeille... vaikkapa pääsiäisen jälkeen?

sartsa hyvä ettei käynyt kaatuessa pahemmin!!! :eek: masu se vaan kasvaa...läski! :LOL: ;)

itellä jäänyt tuo mahan kuvaaminen nyt pariksi viikoksi... :ashamed: jos nyt vaikka tänään nappais yhden kuvan poksumisen kunniaksi! :D

POKSPOKS 23+0 :heart: :heart: :heart:

(vielä viikko erääseen virstanpylvääseen...24 viikkoa on suomessa kuulemma sellainen raja, että sen jälkeen syntyneelle, ennenaikaiselle sikiölle tehdään jo kaikki mahdollinen, jotta saadaan pysymään hengissä...tätäkään en tiennyt! joten viikko vielä, niin sitten vaikka syntyisikin, niin tietää että sairaalassa tehdään kaikki mahdollinen! :heart: )

Sartsa Hui mikä kaatuminen :eek: Onneksi ei käyny pahemmin!
On sun masu kasvanu paljon! Ihana oikea vauvamasu jo on :heart:

Siili Voi kun kuulostaa mukavalta tuo teidän loma! Kiva kuulla että oli onnistunut reissu ja olet nyt hyvin saanu rentoutua :) Paljon ootte ainakin liikutaa harrastanu! Hih :)

Juu kyllä me varmaan joku asunto jostain saadaan, tai ainakin uskon niin... Ainut mikä stressaa on se kun ei tiedä milloin ja mistä! :x Tässä nykyisessä on niin mahdoton asua että... No eiköhän sekin asia ajallaan selviä, ainkin toivon niin :)

Juu kyllä mä kyselin joskus tosta facebuukista... Laitan mun nimen sulle ni lisää vaan kaveriks :)

jendde & Tytteli 24+4

Sartsa83
bambina :LOL: :D :hug: :heart:

Mikkä treffit missä? Mikä kaupunki? *sekasin* :LOL:

jendde Nii on! Tosin alkaa kyllä näkyy painossakin.. että on siinä varmaan muutaki kun pelkkää raskausmasua. :LOL:

Yhteistyössä