~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa Huh, 4500g vois olla jännää esikoisena synnyttää! Mutta siihenhän vaikuttaa eniten lantio että kuinka tilava on. Mulle iskis paniikki jos tästä tulis noin iso :D

Niin siis välillä tulee ihan kunnon potkuja ja tönäisyjä tohon ylävatsalle, eli niistä kyllä tunnistaa että on joko käsi tai jalka. Yleensä sen verran voimakkaita, että veikkaisin jaloiksi... Sitten kun välillä taas tuntuu että koko mötikkä on siinä ylävatsalla ja kyllä siinä tuntuukin sellanen "pallo" josta melkeen sais kiinni otettua :D Tiedä sitten onko peppu vai pää vai mikä... Takapuolta mäkin enemmän veikkaan. Tällä lailla se työntää (ilmeisesti just sitä peppua ) ulos päin tuolta mahasta :LOL: Välillä näyttää kun tulis mahasta läpi :D

On kyllä heino ilma ulkona. Hienoo on myös se, että äsken tulin postiluukusta lappu että äitiyspakkaus on saapunut :) Tänään siis pääsee sitä tutkimaan... Vaikka tiedähän mä jo millanen se on mutta silti kiva saada se tänne kotiin :D Pari päivää sitten tuli myös päätös noista äitiysrahoista yms. Mulle tulee 1.6 ekat rahat. Jihuu :heart:

jendde & Tytteli 26+1
 
Sartsa83
jendde Vielä ei osaa aatella että mitä jos tästäkin tulee yhtä iso kun isänsä on ollu, mut voi olla et paniikki iskee.. tai sit ei. Mulla nimittäin on aika levee lantio. Ainoa huolenaihe on noi muut paikat, miten ne sit venyy ja paukkuu. :LOL:

Hihi.. neiti on keränny koko kroppansa siihen sun ylävattalle kölliin. :p Sitähän ne kuulemma tekevät noilla viikoilla kun säkin oot. :) Hih.. nuo on niin hauskoja tilanteita.. mä oon nyt eilisestä illasta lähtien ollu ihan tohkeissaan, kun oon tuntenu tosi kovia potkuja omaan käteeni. Hihkuin miehelle tekstarin välityksellä, et toivottavasti jätkä potkii sittenkin kun mies tulee kotiin, koska tää on ihan huikee fiilis. :)

JEIJJJ!!Katos ny.. ei menny kauaa kun sait sen paketin. ;) Ja eikä nuissa äitiysraha päätöksissäkään kovin kauaa yleensä mene. ;) Kiva homma! :heart:

Hihihii.. jätkälläkin taitaa olla jotain sanomista kun taas tulee semmosia teräviä iskuja. ;) :LOL: Lähettää terveisiä teille kaikille. :p

 
Sartsa Niin kyllähän se mietityttää noiden kaikkien paikkojen puolesta :LOL: Mulla taas lantio aika kapea, joten toivottavasti ei ole tule isoa vauvaa tänne... Vaikka oon kyllä kuullut ettei se vaikuta miltä se lantio ulkoa päin näyttää, vaan ne sisämitat ratkaisee. Eli toisin sanoen, mulla voi olla vaikka kuinka leveä lantio sisäpuolelta vaikka ulkopuoleta kaponen onkin :D

Niin, sinne ylös se neiti näyttää itteään keräilevän :D Harvemmin se enää potkikaan tohon keskelle vatsaa, vaan yleensä ne potkut tulee aivan ylös tai sitten aivan alas. Se kyllä tuntuu aika ihnottavalta jos se monottaa virtsarakkoa ja muuta sellasta tuolla. Mut ei se mitään, pää asia että potkii sentään jonnekkin :) Voih, niin on se kyllä ihana tunne tuntea pikkusen potkut kädelle :heart:

Kuulosti ihanalta tuo kun laitoit, että teidän jätkä lähettää terveisiä kaikkille :heart: Meinas kyynel tulla! :D Meijänki tytteli lähettelee kaikille paljon terveisiä :D

Pakkaus on nyt haettu ja tutkittu monta kertaa läpi... Ja vuoden 09 pakkaus siis tuli. Ei se niin ruma ollutkaan mitä kuvissa näytti. Itseasiassa oiken kiva. Se haalarikin on ihan nätti, vaikka vähän poikamainen onkin. Mutta siihen kun yhdistää jotain vaaleanpunaista vaikka niin menee hyvin tytölläkin. Oon ihan tyytyväinen tohon pakkaukseen siis. Lisäksi tuli toinen samanlainen paketti miehen kaverin kautta tänään, joka on täynnä tyttölapsen vaatteita. :) Nyt on vaatetta vaikka muille jakaa... Ei kauheesti tarvi mitään enää ite ostellakaan :) Meiltä alkaa tila loppumaan täältä asunnosta kun joka nurkka pursuu kaikenmaailman vauvan tavaraa! Huh huh... Eihän täällä mahdu asumaan enää :LOL: Voi kun pääsis äkkiä muutamaan isompaan... No, aina voi toivoa... :whistle:
 
Sartsa83
jendde Sittempähän sen näkee lähempänä synnytystä että mihin kaikkeen kroppa onkaan valmis. ;) :D

Eli voin ehkä valmistautua siihen että viikkojen päästä tääkin jätkä möllöttää ylävattan läheisyydessä. ;) :p Jos mulla menee samalla viissiin. Tällä hetkellä monotukset tulee pääsääntösesti keskelle vattaa ja kylkiin ja yöllä pari kertaa virtsarakkoon, joka juu ei todellakaan ole kiva tunne. Mutta se on ihanaa kun tuntee kädellään potkut. :heart:

Hih. Hassu. :heart: Kiitos vain neidin terveisistä. ;) :heart:

Noni, sä sait sit sen. Juu ei se livenä oo niin paha ku kuvista, mut ku kaveri sai sen viime vuonna, niin mä en siltikää pitäny siitä. En mä kuole jos saans en, mut.. en mä siitä käytä juur mitää jos sen saan. Ainoastaan ne tarvikkeet ja ehkä joitakin vaatteita, mut hyvin hyvin harvoja.

Joo, mä kanssa oikeen jo mietin että mihin kaikkialle noi kaikki vaatteet tunkee.. meil ei oo vielä juur mitää muuta kun vauvanvaatteita. :LOL: Sit vielä jos muutetaan ennen vauvan syntymää niin terve! sanon minä. Järjetön roudaaminen taas jonnekin. Nyt ne ois kyl valmiiks pakattu muovikasseihin et vois muuttaa. :LOL: Noh, katsellaan ja ootellaan.

Sartsa ja peanut-boetsu 21+3 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa Juu varmaan sunkin masussa sitten jokusen viikon päästä sijoitutaan sinne ylös päin :) Oon huomannu, että välillä kun se oikeen myllää ja vaihtelee asentoa tuolla niin saatta ihan sattuakin... Ei kiva. Tuntuu ihan siltä kun tulis oikeasti mahasta läpi, tai että kohtu repeäis :eek: No kai se vaan kuuluu asiaan... Nyt on neiti jo sen verran ylhäällä että tänään hän löysi ekan kerran mun kylkiluiden välit jonne ilmeisesti on tosi mukavaa tökkiä... Jee :D

Mä olen itseasissa yllättävän tyytyväinen tohon pakkaukseen... On siellä toki sellasiakin mistä en niin pidä mutta voihan niitä käyttää vaikka varalla sitten. Ja kyllähän tuo menee. Eihän noissa koskaan niin ole että jokaisen silmää miellyttäis. Muistan kun mun äiti sai pikkusiskosta vuoden 05 pakkauksen ja siinä se ulkohaalari oli aivan kamala... Mut oli senkin kuulema joku kirppikseltä ostanut sitten, että joku siitä kuitenkin tykkäs :D

Jep, ainakin on kaikki valmiina laatikoissa sit muuttoa varten! Tota en oo tullu ajatelleksi.. :LOL: Järjestin tänään kaikki nuo meidän vauvan vaattet ja muut tavarat. Nyt on 2 äitiyspakkaus laatikkoa täynnä vaatetta ja muuta vauvalle. Plus sitten "muutama" muukin kokoelma... Ei tarttis enää mitää vaatetta ostaakkaan, mutta mä luulen kyllä että ostan kuitenkin. Ihan varmasti käy niin koska törmään aina niiiiin ihaniin ja söpöihin lasten vaatteisiin tuolla kaupoilla... :D

Tänään tuli koira meille hoitoon. Se oli kyllä nyt tämän päivän vaan sellasella "tutustumis" käynnillä täällä meillä. Sama homma huomenna että aamupäivällä haetaan se ja illalla palautetaan. Niin sit ehkä pärjätään koko ens viikko sen kanssa täällä kun se vähän tottuu tähän ympäristöön :) Oli kyllä kiva päivä sen koiruuden kanssa... Se on niin sulonen pieni. 4kk vanha nyt. Painaa jo 20kg ja oli tosi "mukavaa" kun se autossa istui mun sylissä melkeen puolen tunnin matkan... :D Ei mikään pikku sylikoira enää ole vaikka pieni silti.. Sen kanssa ulkoillessa törmäsin myös postiivisiin yllätyksiin oikeastaan kahdesti.. Kun tuo saksanpaimenkoira rotu ei taida ihan jokaisen lemppari olla ja yleensä ihmiset juoksee melkeempä karkuun kun kävelen ulkona semmosen kanssa ja tuijottaa mua kauheen murhaavasti. Mutta nyt törmäsin matkalla kahteen iloiseen ja mukavaa koiran ulkoiluttajaan jotka myös pitivät mun koirastani :) hih... Kaikesta sitä voikin tulla hyvälle mielelle... :)

Nyt vietän tätä pitkäperjantain iltaa yksin alkoholittoman siiderin ja suklaalevyn kanssa... Mies lähti kaveriensa kännikuskiksi ja mä olen aivan yssin... |O Mut eikös tuolta telkkarista sentään tänään tule jotain leffoja.. Tai olis parempi tulla. :D

jendde & Tytteli 26+2
 
heippis kaikille!

en oo taas ehtiny paljoo koneella istumaan, vaikka lukemassa olen kyllä käynyt. meillä siis nyt pääsiäisen pyhät kulutetaan kämpän "remppaamiseen"... mitään ei siis oikeestaan kyllä rempata, mutta tehdään vähän tilaa vauvan tavaroille hankkiutumalla vanhoista rojuista eroon. on tässä kyllä vähän jo alkanut pinna kiristää molemmilla, mulla etenkin. kun vaikka kuinka pyörittelen, niin tuntuu ettei saada mitään tänne mahtumaan. ahdistaa. :'(

mä lähden myös kaverin luokse tänään iltaa istumaan, kera kahden holittoman siiderin. pakko päästä vähän ihmisten ilmoille.

jendde mulla myös kohtu kasvanut tuonne ylöspäin, kun ihan selvästi tuntuu jo tosi ylhäällä nuo liikkeet... sf-mitta sen kun suurenee vaan entisestään... :ashamed: noh, samapa tuo, jos vaavilla on kaikki hyvin. :)

sartsa meillä myös mies ollu yli 4-kilonen! :LOL: itsekin olin melko suuri...... joten isoa vauvaa odotellaan! ;)

eilen ja tänään on olliu mahassa vilkasta. välillä tuntunu jo siltä, että voisipa rauhoittua, mutta toisaalta ihanaa kun tuntuu, niin tietää kaiken olevan ok. eilen oli niiiiiiin hauskaa kattella, kun maha pomppi sinne tänne, kun tosiaan ne liikkeet näkee jo ihan selvästi! :heart: se oli niin lystiä! :D :heart:

mulla alkaa mennä hermo myös niiden kelan papereiden kanssa, kun tuntuu etten saa niitä millään täytettyä, kun en oo varma mitä kaikkee papereita siihen pitää liittää mukaan. jos liitän siihen palkkatulot viimeisten 6 kk:n mukaan, niin mitkä 6 kk ne sitten on??? ei prkle, menee hermot...mä oon aina niin onneton näissä kaikissa lomakkeissa ja muissa, mutta kunhan nyt ehtisin saada ne ajoissa liikkeelle! hitto ku sekin ahistaa.

no niin, mä lähden nyt vähän sohvalle rauhottumaan ja kohta kavereita tapaamaan, jos se sais vähän tätä ahdistusta lieventymään..... :ashamed:

24+6 :heart: :heart: :heart: (huomenna TAAS poksutaan!!)
 
Sartsa83
ARRRRGH!!!!!! Ei oo todellista. Kirjotin pitkän rimpsun ja tää samperin läppäri hukkas koko tekstin. :(

siis jendde Juu, ne kuulemma tuntuu aika kivuliailta johonkin väliin kun alkaa kunnolla temuamaan siellä masussa ja tyttö kasvaa koko ajan sun sisälläs. Ja se on ihan normaalia.

Hyvä et oot tyytyväinen pakkaukseen. Katsotaan mitä mä sitten saan. :) Mä löysin isyyspakkaukselle laatikon. Samalla sain kahdesta ylimääräsestä säilytyslaatikon noille vauvanvaatteille! :heart:

Aww.. ihanalta karvaturrilta kuulostaa tää teidän hoidokki. :heart:

Mä sain mieheni takas eilen illalla. Vaik olin nukkunu kaveripariskunnalla pe-la yönä vaan 2h niin en sitte kotiin tultaessa malttanu mennä kun vasta yhdeltä yöllä nukkumaan. Onneks sitä ennen mies pääs tuntemaan vihdoin niitä potkuja. :heart: Toisella oli ihanan hellyyttävä ilme kun tuns sen. :heart:

bambina Joo siis mäkin olin kuitenkin sen 3,5 kilonen vauveli kun synnyin ja pituuttakin oli 52cm. Etten mikää ihan pätkä ollu. :) Saapi siis nähä minkä kokosta saapi pungerrella pihalle ite. :p

Joo, toi on ihan super hauskaa kun maha pomppii sinne tänne. Se tuntuu hauskalta ja se näyttää hauskalta. Onks sulla sattunu ne potkut vielä?

Bambina-rakas.. noihin kelan papereihin ei tarvitse liittää mukaan kuin äippätodistus, jos haet tukea 2008 vuoden palkkatulojen perusteella. Jos taas oot tienannu tänä vuonna ja viime vuonna enempi, sä hommaat palkkatiedot viime vuodelta ja tältä vuodelta liitteeksi. Eli yhteensä 3 paperia. :hug: :heart:

Mä täällä nautin levänneestä olosta ja siitä kun oma rakas miekkonen tuhisee tuolla meidän sängyssä. :heart:

Sartsa ja peanut-boetsu 21+5 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa Voihan se olla että sä saat ton tän vuoden pakkauksen sitten. Kun eiks se nyt tän kuun lopussa "oteta käyttöön", tai siis että sillonhan on ne jotkut messut joilla se näytetään. Että jos sä kohta saat ne kelapaperit niin voithan sä hetken aikaa sitä niiden toimittamista pitkitellä jos välttämättä haluat sen tämän vuoden paketin :) Tai sithän sen näkee edes että millanen se on sitten kohta. Mua kyllä sitten ärsyttää jos se uus pakkaus on joku tosi hieno... Kun tää 09- paketti ei kuitenkaan mikään maailman hienoin mun mielestä ollut :D

Voih, se on kyllä kiva nähdä aina toisen ilme kun tuntee potkut :) Siinä tulee itelle niin hyvä mieli kun näkee että toisellekin tulee :heart:

Ääärg toi on niin ärsyttävää jos tää kadottaa kaikki kirjotukset... :headwall: Sen takia mä nykyään teen sillä lailla, että kopion tekstin aina välillä varmuuden vuoksi jos kirjotan jotain pitkää :D Kun ei sitä koskaan tiedä jos se taas heivais ne kirjotelmat jonnekkin hevon helevettiin ja sit ärsyttää.. :headwall:

bambina Juu niin mäkin oon käsittänyt mitä Sartsa sanoi, ettei niiden paperien mukaan tarvi muuta liittää kun se raskaustodistus! Eli nou hätä.. :)

Tuosta sf-mitasta, niin mullakin se on nyt neuvoloiden välillä viimeksi kasvanut 4cm. Eli aika paljon mun mielestä.. Mutta niin kun sanoit, niin ei noilla väliä kunhan vauvalla on kaikki hyvin :heart:

Tsemppiä asunnon remppaamiseen... Mulla oli tuo operaatio tässä jonkin aikaa sitten ja silti tuntuu että tänne kertyy koko ajan lisää tavaraa nurkkiin eikä mistään pääse eroon.. |O Nyt kun joka paikka pursuu noita vauvan tavaroita niin käy hirmu ahtaaksi tälläsessä pikkusessa yksiössä oleminen.

Omaa napaa. Mä olen ollut todella pirteä ja hyväntuulinen lähipäivinä! Mulla on kokoajan tosi hyvä olo ja tuntuu että kaikki menee just niin pitääkin ja elämä on vaan niin ihanaa.. :D Nyt on tällänen putki päällä, saas nähdä koska tää kääntyy huonontuulisuudeksi :LOL: Oon ihan innoissani tehnyt koiran kanssa monena päivänä pitkiä kävelylenkkejä ja siivoillut kotia ja kaikkea muuta hommaillut. On vaan niin hieno fiilis koko aika, en edes tiedä miks!! :D Nytkin oon ihan tohkeissani kun saan siivoilla ja puuhastella täällä kotona kaikenlaista.. Vessa pitäis mennä kuuraamaan kohta ja sekin tuntuu kivalta!! :LOL:

Mulla on toi ihana koira tossa vieressä tuhisemassa... Se on niin väsy ettei jaksa edes syödä :LOL: Pennuthan ne kyllä nukkuukin tosi paljon. Voih.. Kohta vois mennä taas lenkille sen kanssa kun on kiva ilmakin ja lumet sulaa kovaa vauhtia pois... Se on kiva fiilis mikä siitä tulee, kun vedet virtailee ja aurinko paistaa kun tulee kevät :heart:



Siinä teillekin kevät tervehdykset meidän väsyneeltä pikku veijarilta
:)

jendde & Tytteli 26+5
 
sartsa, jendde no ei se oo ihan niin yksinkertaista mulla kun pitää vähän erilailla pelata tuon työpaikan ja palkanmaksun välillä... eikä johtajan avusta tietoakaan, vaikka sanoin etten ole ennen joutunut tällasia täyttelemään. mutta ehkäpä tää tästä. aion marssia kelaan, jotta saan sieltä apua, ettei sitten vaan mikään lippunen tai lappunen jää hakemuksesta pois. parempi katsoa kuin katua.

sartsa oon kyllä jotenkin siinä uskossa (vanhempia ja viisaampia kun tässä on kuunnellu ;) ), että vaikka tuo -10 ä-pakkaus julkistetaankin, niin ei ne jaa niitä ennen kun ne vanhemmat on lopussa. ne ei jätä niitä sinne lojumaan, vaikka kuinka haluisi jo sen uudemman...en nyt ihan sata-varma ole tietenkään, kun en kelassa työskentele, mutta näin oon kuullu, ja käyhän se toki järkeen, koska kaikkihan sen uuden tietty haluis.

mulle on toisaalta ihan se ja sama, koska ilmaiseksi saa, niin en ala valittamaan ja nirsoilemaan. enkä siis todellakaan meinaa että sulle ei kelpais!!!!!!! se tulee mikä on tullakseen ja loppujen lopuksi on lyhyt aika, kun noita vaatteita tai tavaroita käytetään, joten otan kyllä ilolla vastaan, mitä annetaan. se on vähän hankalaa, kun tavaraa annetaan, mutta en aio alkaa nirsoilemaan, koska muuten pitää ostaa kaikki itse, jos haluaa olla täysin tyytyväinen.

täällä meni koko pääsiäinen ihan penkin alle!!! :'( mutta en haluu siitä alkaa sen enempää puhumaan, on vaan aika paska olo, vaikka piti olla mukava pikku-loma...

25+1 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
jendde Aww tuo koiruli. :heart:

Juu, niin mä taidan tehä et vien paperit vasta loppu kuusta, jos se pakkaus ois sit tullu ns. jakoon.

bambina Niin no, mulle neuvolatäti sanoi suoraan, että tottakai voin pyytää sitä -10 pakkausta, että muillekin on pyydettäessä annettu (aiemmille asiakkaille siis) jotka on halunneet 2008 pakkauksen sijasta 2009 pakkauksen ja sitä rataa. Että kokeilen ainakin. Ei siinä menetä mitään. Ja niinkun oon jo tuolla muualla sanonu, niin en mä kuole jos en tota saa, mutta mieluummin ottaisin, koska en sitten tosta -09 pakkauksest käytä noita vaatteita. Tiiän sen kun ne värit ahdistaa mitä siellä on.. älkää kysykö miksi, kun tässä on raskauden myötä toi värimaailma muuttunu. Kyllähän tuo mullekin järkeen käy, mutta kato suurin osa ei edes osaa olettaa saavansa uutta pakkausta, joten kovi moni ei sitä edes pyydä/kysy saisko sen. Siksi se neuvolatätikin varmaan mulle sano että tottakai sä voit pyytää sitä ja varmasti sen saat. En silti luota siihen, mutta otan puheeksi.

Niin by the way.. siellä on siis suurinosa 68 ja 74 kokosia vaatteita, ettei niitä pääse kuin vasta myöhemmin käyttämäänkään.

Sartsa ja peanut-boetsu 21+6 :heart: :heart: :heart:
 
Pääsiäistervehdys kaikille!

Pääsiäinen menikin niin vilauksessa, että en ehtinyt käydä täällä oikeastaan ollenkaan! Ohjelmassa oli ystävien juhlat ja sukulaissyöminkejä, ja sit mukavaa yhdessäoloa miehen kanssa. Ei lopulta mitään niin erikoista, mut aika meni jotenkin tosi nopeaan. Olisin voinut ihan hyvin jatkaa vielä näitä vapaita...

Bambina voi kurjuus huonosti menneestä lomasta :hug: :hug: Toivottavasti ei ole mitään isompaa, ja suunta nyt ylöspäin! Voimia ja halaus!

Sit Bambina tuosta sun lomasta, mistä kirjoitit käyneesi erimielistä keskustelua esimiehesi kanssa. Tässä katkelma vuosilomalaista (Lomakausi tarkoittaa aikaa 2.5.-30.9., tämä myös vuosilomalaista);
Vuosilomasta 24 arkipäivää on sijoitettava lomakaudelle (kesäloma). Muu osa lomasta (talviloma) on annettava viimeistään seuraavan lomakauden alkuun mennessä. Kesäloma ja talviloma on annettava yhdenjaksoisena, jollei työn käynnissä pitämiseksi ole välttämätöntä jakaa sitä osaa kesälomasta, joka ylittää 12 arkipäivää, pidettäväksi yhdessä tai useammassa osassa.

Ja sullahan alkaa äitiysloma, joten ainut vaihtoehto pitää lomat lain mukaisena lomakautena on pitää ne ennen äitiysloman alkamista. Keskustele uudestaan pomon kanssa, vaikka m***** luonteeltaan olisikin (sori) niin kyllä vähintään lakia tarvis noudattaa!

Sit mulla olisi Bambina yksi kysymys: En ole ehtinyt yhtään ottaa selvää just noista sun tällä sivulla mainitsemista Kelan äitiyspäivärahakaavakkeista. Mitä papereja olet liittämässä niihin mukaan? Onko sun tulot isommat nyt kuin viime verotusvuonna, minkä tähden aiot liittää tuloselvitystä? Mitä kaikkea siinä pitää huomioida? Kiitos, jos ehdit lyhyesti jossain vaiheessa vähän valottaa asiaa, vaikka varmaan mun täytyy sitä joka tapauksessa selvitellä Kelasta päin itsekin :)

Nyt en ehdi enempää kommentoida, pitää mennä paistamaan lettuja, mutta suloinen koiruli Jendde :heart: :heart:

Ja sit loppuun (ennen kuin letut kutsuu) lyhyesti omaa napaa; Viime viikolla mulla oli pissanäytteessä proteiinit ja leukosyytit koholla, onneksi ehdin saada labratestien tulokset ennen pääsiäisen pyhiä ja niissä kaikki hyvin. Mut nämä mun viime aikaiset vaivat (allergia, astma, kohdun reippaat kasvukivut, noi pissatestin arvot) on saanut mut nyt jotenkin taas pelkäämään vauvan puolesta... Öh, ihan syvältä. Haluaisin vaan osata relata (niin kuin kyllä suurimman osan aikaa) ja nauttia tästä, enkä pelätä mitään turhuuksia =vauvalla joku huonosti tai menetän hänet. No, ehkä taas pian hyvällä fiiliksellä, tai viimeistään toivottavasti rakenneultran jälkeen... Muuten tänne kuuluu oikein hyvää, ja suurimman osan ajasta myös tuon asian puolesta.

Siilille ja Sartsallekin vielä halaus!

Bubunen ja Vonkale 19+1 :heart: :heart:
 
sartsa sori, ei ollu mitenkään tarkoitus hermostuttaa...! mä en ite vaan jaksa keskustella enää mistään pakkauksista, kelasta, vakuutuksista, hankinnoista, synnytyksestä tms. ehkä mulla on nyt menossa se jendden mainitsema huonotuulisuuden kausi... :p ja siis tottakai voit sitä pyytää, en niin sanonukaan. mä vaan yksinkertaisesti vihaan kaikkee kelaan liittyvää huonojen kokemusten vuoksi, ja mua vaan jotenkin ärsyttäis ajatus siitä, että sitä pakkausta jaetaan etukäteen, jos vanha ei ole loppunut ja sitä sitten muille vielä jaetaan. ei siis mitään henkilökohtaista! älä ota tätä sillee...! :ashamed: mulla on tosiaan ollu tosi huonot 4 päivää takana, ehkä siksikin tällainen purkaus kelan asioista, mutta oikeesti en voi sietää sitä laitosta! :kieh: mutta pyydä ihmeessä pakkausta, ja toivottavasti sen saat, ettei mene kaikki ihan hukkaan! :) kun mulle on sillee ihan sama, enkä oo oikeen edes perehtynyt siihen sisältöön, ja varmaan sitten parempi niin... ;)

bubunen juu, mä tiedän kanssa, että lomakausi alkaa sillon ja periaatteessa johtaja voisi sallia vaan olikos se jotain 30% lomista jätettäväksi ä-loman perään, eli mä voisin jäädä vieläkin aikaisemmin kun mitä olin johtajalle sanonut. mutta mä päätin, että jos se haluaa olla tollanen mulkv****, niin osaan sen sitten minäkin, eli en aikaile kyllä yhtään, jos tuntuu siltä että olisin sairasloman tarpeessa, jolloin myös ne 5 päivää, jotka pidän ennen ä-lomaa, siirtyvät sitten sinne loppuun, tai sinne millon haluun lomani sitten pitääkään. eli nyt loppuu munkin kärsivällisyys, koska se on suoltanu mulle sellasta sontaa tässä parin vuoden aikana, ja jos hyvin käy, se jää eläkkeelle ennen kun meen takas!!! :D ja se kehtas vielä sanoo mulle, että "miten sä voit edes anoa lomaa siihen, kun sulla on eskari kesken? ne ovat tärkeimmät 5 päivää! missä on työn arvostus? en ole koko työurani aikana - 35 vuoteen - törmännyt tällaiseen asiaan!!!" voin sanoo, että nousi kyllä savu päästä, ja olisin voinu vääntää sen rillit solmuun! :kieh: :kieh: :headwall: joten en haluu enää mennä sen kanssa keskustelemaan, niin tyydyn tähän, ja tod.näk. oon sillon sitten saikulla, enkä häpeä sitä yhtään. prkl!!

kelan papereista joo, siis se kohta on mulle vielä vähän auki, että mitä liitän siihen kun haen viimesten 6 kk:n ajalta sitä rahaa... kun palkanmaksusta sanottiin, että varmaankin huhtikuusta taaksepäin, koska paperit pitää olla kelassa ennen toukokuun puoltaväliä, joten siihen mennessä en ole toukokuulta vielä palkkaa ehtinyt saada, joten siitä eivät voi todistusta kirjoittaa. mutta sekään ei ollut siellä ihan varma. ja kun mun paperit pitäisi mennä palkanlaskijalle, josta ne lähettävät ne sieltä kelaan, enkä tiedä vielä, että mitä ne siellä palkanmaksussa tekee, että mitä mun pitää olla tehny sitä ennen.

hitto sentään, kun mä olen niin ahdistunu tästä kaikesta!!!!!!! :'( tuntuu ettei mistään tule valmista, ja kotona tapellaan vaan miehen kanssa, ja meikä poraa joka päivä ja sit noi paperit, ja toi lomajuttu työnantajan kanssa ym. ym. ja sit mua nyt surettaa, jos jotenkin loukkasin sartsa sua, kun ei ollut tarkoitus. on vaan ihan liikaa murhetta ja huolta ja ahdistusta, ja tuntuu etten selviä. ehkä nyt taas kun arki ja työrytmi palaa, niin kaikki taas muuttuu... nyt kun ollaan tosiaan vaan oltu täällä kotona ja yritetty saada kämppää kuntoon, niin se on sitten kiristäny hermoja, kun tuntuu ettei kamat mahdu mihinkään. en tiiä, ei tähän ole kai mitään yhtä selitystä. :(

bubunen toivotaan, että noi sun arvot oli vaan hetkellisesti jotenkin "sekaisin" ja kaikki jatkuu nyt hyvin. oot jo niin pitkällä, että uskalla vaan alkaa nauttimaan raskaudesta, sillä se on ohi ennen kun huomaatkaan. kuitenkin kaikista pahimmat viikot on jo takana, joten nyt vaan annat itselles luvan nauttia! :heart: hih, mä söin myös tossa äsken lettuja vaahterasiirapilla höystettynä!! :p nam!! piti kyllä lähtee sen jälkeen pienelle lenkille, että maha laskeutuis kun tuli vähän ähky... :/

ehkä vois mennä kohta nukkumaan jo, jos tää onkin vaan kevätväsymystä... :|
 
Sartsa83
bubunen Halaus sinnekin murunen. :hug: :heart: Täältä kans halituksia että arvot on vaan hetkellisesti koholla. Jospa ne siitä seuraavaan neuvolaan mennessä sitten laskisi. Toivotaan ainakin näin. :heart:

bambina-rakas, en minä hermostunu enkä ajatellut että sanoit sen mulle henkilökohtaisesti. :hug: :heart: Mulla on itellä kans tää ärsyyntyny kausi päällä. Koulu ressaa ja aina ei saa nukuttua ja muutenkin itku on herkässä. Juu ja itellä kans on kelan kanssa aina ollu sukset ristissä ja lähestulkoon kaikki kelakokemukset on olleet vaan huonoa, joten tiedän mistä puhut. Niin ja voithan sinäkin sitä pyytää jos vaikka tykkäisit enempi siitä. Toivokaamme että 24. päivän jälkeen se ilmaantuis näkyviin kelan sivuille kun 24.-25.4. on ne lapsimessut helsingissä jossa esitellään 2010 pakkaus.

Ja juu, mä oon ite vaan sen verran selvitelly näitä asioita kun on pakko. Enkä jaksa puida näitä sen enempää.

Toivottavasti bambina olosi kohenee ja piristyt. :heart: Ikävää että pääsiäislomat meni sitten mönkään. :( Ei sen puoleen, ei tässä itelläkään mitenkään hirmu hauskaa ollut. Tuntui kuin mitää pääsiäistä ei ois ollutkaan.

Ja kuten tossa aiemmin sanoin, niin koulu ahdistaa. Lähinnä se, että pitäs vielä yhestä uudesta näytöstä selvitä ja tää vika kurssi on semmonen josta ei ota minkäänlaista tolkkua. Ja etenkin ohjelmien kanssa... mä todella yritän että joku kouluttaja kävis meille pikkasen lisää noita ohjelmia läpi, jotta pääsis ees siitä näytöstä läpi. Sit mulla on toukokuussa uusintanäyttö yhestä pieleen menneestä näytöstä, mutta sen tiiän selvittäväni nyt kun on tiedossa asioita jotka siinä pitää osata.

Ja anteeksi oma purkaukseni myös... ahdistaa vaan päivästä toiseen. Pähkinästä ja meidän perheestä olen niin super onnellinen ja samaan aikaan mun sisimpäni itkee pahaa oloa ympärillä olevista asioista. :'(

Voi rakas bambina!!! :heart: :hug: Sä et loukannut mua mitenkään! Voi rakas.. mä tunnen samaistuvani sun ahdistukseen. Meillä ei tapella, mutta nää kaikki muut asiat tässä... *huokaus*.. toivotaan että tästä pian kummatkin päästäisiin ja ei tarvitsis murehtia vaan saataisiin vaan nauttia tästä loppu raskaudesta. :heart:

Voi kurjuuksien kurjuus.. sain sentään yön nukuttua ookoo.. noin 4 kertaa heräsin pissalle ja korjailin asentoa. Nyt on alkanu kääntyily sattumaan mahaan (kun siis poitsu lentää seinästä seinään niin se tekee mulle kipeetä ). Tarvii siis alkaa kääntyileen varovaisemmin. Mutta muuten tää ahdistus täällä koulussa on ihan kamalaa! Miten mä ikinä selviän tästä?!?! :'(

Toivottavasti kaikilla olisi tämä viikko mukava... muruset.. halauksia kaikille! :hug: :heart:

Sartsa ja peanut-boetsu POKS 22+0 :heart: :heart: :heart:
 
sartsa hyvä jos en hermostuttanut sua! :) oli itelläkin aika paska päivä eilen, mutta en siis muutenkaan millään pahalla tarkoittanut! :hug:

kävin tänään siis kelassa, ja oli tosi mukava nuori nainen siinä mua vastassa ja sanoin heti suoraan että oon nyt ihan pihalla ja tarviin apua. jä vaikka eteinen oli IHAN TÄYNNÄ muita ihmisiä, niin hän ei ainakaan yhtään kiirehtinyt vaan käytiin paperit kahteen kertaan läpi, että varmasti meni oikein.

ja bubunen mulle selvis nyt sellanen asia, että voin jättää ne kelan paperit jo sinne kelaan - ja jätinkin - ja työnantaja (siis palkanmaksaja) voi lähettää ne palkkatiedot myöhemmin, niiden kun ei tarvii olla kun ä-loman alkaessa siellä (eli papereiden ei tarvii mennä sinne kimpassa). joten tein sitten niin, että jätin kelan paperit sinne, koska mulla oli neukkutädin todistus mukana (tarviivat kelassa alkuperäisen) ja soitin palkanmaksajalle, että lähettävät vaan sitten tiedot 3kk:n palkanmaksusta ja viimeiset 6kk:n palkkatiedot. ja palkkatiedot tulevat ajalta ennen ä-lomaa. eli kun mulla alkaa loma 12.6, niin tiedot on oltava 11.6 taaksepäin 6kk:tta. kun sanoin palkanmaksajalle, että jätin paperit jo kelaan kun te ette periaatteessa tarvii niitä, niin hän vastasi, että eihän me periaatteessa tarvita mutta ilman niitä ei tiedetä koko äitiyslomasta, mutta tämä soitto vastaa samaa asiaa. eli noin meni mulla ainakin helpoiten. ja vaikka laitan 6kk:n tulot sinne, niin ne vertaavat kuitenkin sen siihen verotukseen, ja katsovat paremman vaihtoehdon. mutta huh, oli suuri helpotus saada asia hoidettua! kiitos hyvälle asiakaspalvelulle, tällä kertaa! :D ainoo, mikä vaan vielä huolestuttaa on se, että siinä palkanmaksu-lapussa pitäis olla sitten tieto siitä, minkä verran (%) maksan palkasta liitolle. se jäi mainitsematta palkanmaksajalle... toivottavasti se tieto sitten näkyy.

ja kysyin äitiyspakkauksesta ihan mielenkiinnosta, ja sanoi että on ihan niillä rajoilla kumpi tulee. riippuu käsittelystä, koska menevät järjestyksessä. mutta sanoi että sen verran kokemusta on, että yleensä maalis-huhtikuun vaihteessa pakkaus vaihtuu. sanoin, että voinko saada uuden, niin sanoi vaan että ne lähtee tehtaalta siinä järjestyksessä, kun käsitellään eivätkä mene heidän kautta ollenkaan, joten he eivät voi asiaan vaikuttaa. riippuu siis lappujen jättö-ajankohdasta ja käsittelyajasta. joten kyllä uskon sartsa, että sä saat sen uuden! mulla on ihan niillä rajoilla! jää siis yllätykseksi! :D :heart:

sartsa joo ei meilläkään mitään sellasta "perheriitaa" ole, mutta molemmilla hermot vaan niin kireellä, ja tuntuu ettei olla ehditty olla kahdestaan piiiiiiitkään aikaan, joten ehkä kaipaa sitä jonkinlaista laatuaikaa... ja sit noi kaikki laput ja liput ahdistaa aivan älyttömästi! en voi itekään ymmärtää miten ne niin paljon mua ahdistaa!!! :eek: :ashamed:

toivotaan tosiaan kaikille hyvää (joillekin parempaa) viikkoa!!!!!! :saint: :heart:

25+1 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
bambina Noniin. Asiat selvis kelassa. :) Mä ajattelin ihan piruuttani jättää siellä kelassa käymisen tän kuun vikalle viikolle. Just sillee sen lastenmessujen jälkeen. :) Jos vaikka auttas asiaan vähä. :p Sitä mäkin siis aattelin, et pakkaukset tulee järjestyksessä tehtaalta, eikä kela voi niihin vaikuttaa, mutta koska mun neuvolatäti oli niin varma ja ehdoton, että kyllä mä saan sen pakkauksen pyytäessä, niin ajattelin että jos sit kelalla on jotain vaikutusta siihen. Mutta hyvä kun selvitit sen niin tietää kuitenkin varautua, JOS sattuu et tulis viä se vanha. :)

Juu, tuo laatuaika on todella tärkeetä, varsinkin näinä aikoina kun raskaana ollessa sitä hellyyttä kaipaa vielä niin eri tavalla.. tai riippuu raskaudesta. Toiset inhoaa läheisyyttä ja kaikki läheisyys ahdistaa, toiset taas kaipaa koko ajan halimista ja hellimistä. Mutta oli sitten raskaana tai ei, parisuhteen a ja o on se laatuaika jota sais sillon tällön viettää, joten en ihmettele jos pinna on kireällä. Mä itkin eilen ja olin ahdistunu koko illan kun mies halus rentoutua viimesenä lomiltanaan (oli viä tää päivä talvilomaa) ja halus riipasta kännin. Meni sitten kaverilleen kun ei halunnut mua jäädä kiusaamaan, mutta hitto miten tuli hirveä olo, kun toinen oli justii tullu la palokunnan viikon lapin reissulta ja sit se läks taas. Yöksihän hän vaan meni mutta inhottavaa se silti oli. Ärh. Mutta nyt tuo möllöttää tossa mun vieressä soffalla krapuloissaan. :D Hauska kattoo toisen ällöä olotilaa kun itellä semmonen ei oo eessä vielä hetkeen. :LOL: Ihaninta tietty on se että rakas on taas tossa. :heart:

Jaa niin onnea bambina sulle viikkojen vaihtumisesta.. vai onnittelinko mä ees eilen? :eek: En kyllä ees tainnu olla perillä, vaihtuks sulla viikot. :LOL: Jep. Ai miten niin ajatukset sekasi ja ihan pihalla?? :LOL:

 
Moikka,

tulin vain "näyttäytymään" että hengissä ollaan. :) Väsyttää tänään niin pirusti, etten nyt kommentoi sen kummempia, katotaan jos vaikka huomenna jaksais..

Eli pelkkää omaa napaa: tänään oli rakenneultra ja se ei mennyt ihan niin hyvin kuin toivoin. Kaikki rakenteet olivat kunnossa joten sinänsä kaikki näytti hyvältä. :heart: Ja istukkakin oli siirtynyt pois kohdunsuulta eli ei pitäisi olla estettä alatiesynnytykselle. Mutta Känkkäränkkä oli nimensä veroinen.. :) Hän ilmeisesti oli tiukasti unessa ultran alkaessa ja liikkui tooooosi vähän. Kätilökin jo kyseli, että niin ootko sä kuitenkin tuntenut liikkeitä..? Ja oonhan mä tuntenut päivittäin, mutta en koko ajan ja jatkuvasti (koska etuseinämässä oleva istukka vaimentaa niitä huomattavasti - näin kätilö sanoi). No, kylläKänkkis sitten alkoi liikkua enemmän tutkimuksen edetessä, joten kaipa kaikki on ok, mutta vähän jäi huoli kaihertamaan. :/
Ja sitten ei saatu oikein minkäänlaista kasvokuvaa, kun Känkkis piti kasvonsa visusti istukkaan painettuna (paljasti aina osan kasvoistaan, mutta ei kertaakaan koko naamaa) ja myös jalat pysyivät tiukasti yhdessä niin ettei sukupuolikaan selvinnyt. Kätilö varovasti veikkasi tyttöä kun kivespusseja tms. ei näkynyt, mutta mitenkään varmaa se ei ole. Niin että aika salaperäinen tapaus meillä, mutta ehtiihän häneen sitten tutustua synnytyksen jälkeenkin. :heart: Toivottavasti alan nyt tuntea liikkeitä kunnolla, ettei sitten tartte huolissaan olla..
Niin, ja sitten mun veriseula on kadonnut johonkin, joten en kai ikinä saa tietää niitä kromosomipoikkeamariskejä vai mitä nyt olivatkaan. Ja kun totesin ultran päätteeksi, että kaikki taitaa siis olla hyvin niin kätilö vastasi, että niin, eihän sitä ikinä varmaksi voi sanoa. Oon nyt ihan hassu, koska tiedän että tottahan tuo sen toteamus on, mutta tuli sellainen fiilis että näitkö sä siellä jotain hälyttävää, muttet vaan kerro meille..? Mutta yritän nyt asennoitua niin, että kaikki on hyvin (niinkuin varmasti onkin).

Mutta tällaista tänään, anteeksi paljon omanapaisuus! :ashamed: Hyvää yötä! :heart: Ja haleja kaikille!

Siili & Känkkäränkkä 20+6
 
Sartsa83
Siili Voi pientä. :heart: :hug: Kaikki kuulostaa kuitenkin olevan sinällään hyvin.. elä siitä liikkeiden tuntemistakaan mieti. Jos alkaa kovasti vaivaamaan, niin olet sitten aktiivisesti yhteydessä neuvolaan, niin pääset varmaan sitten enempi käymään siellä kuulosteleen känkkiksen vointia. :) Hmm.. ihme kätilö teillä. Miten se voi tollee jättää asiat arvailujen varaan. Meille ainakin sanottiin suoraan että "kaikki on hyvin ja poika näyttää voivan oikein hyvin". Hmph! Ärsyttää tuommoset epämääräset ihmiset tommosessa työssä. Tiiän että tuo jää kalvaan, mutta kuten jo äsken sanoin, niin voit halutessas neuvolan lisäksikin vaikka mennä toiselle kätilölle selvitteleen asioita. Onneksi tässä suomen maassa raskaana olevat saa kaiken mahdollisen avun ja tuen jos tarve vaatii. :)

Eläkä pyytele omanapasuutta anteeks. Sulla oli asiaa ja halusit sen jakaa meidän kanssa. :heart: :hug:

ON: Mulla on eilisestä illasta lähtien ollu ikäviä kipuja alamasussa ja nivusissa. Joko liitos- tai kasvukipuja. Meinaan soittaa neuvolaan klo 11 ja kysellä vähän että kumpaa tää vois olla. Pähkinä kuitenkin potkii ahkerasti, joten ei siellä hätää ole, mutta kaveri sano että kivut ei oo hyväksi sikiölle.. panadolilla koitan pitää kipuja matalana, mutta ei ainakaan aamuinen 500mg auttanu hirveästi. Hetkellisesti kyllä.

Sartsa ja peanut-boetsu 22+1 :heart: :heart: :heart:
 
Heippa kaikille, kirjotan nyt vaan lyhyesti kun en enempää ehdi tällä kertaa.

Siili Eiköhän siellä pikkusella kaikki ole ihan hyvin :heart: Voi olla että oli vaan unihetki toisella... Ei meijänkään tyttö rakenneultrassa juurikaan liikkunut. Välillä tunsin (ja näin ultrassa ) pari potkua ja hikka neidillä tais olla kun sillä lailla nyki. Mutta muuten ei tämä meidänkään tapaus siellä ultrassa juurikaan melskannut. Ja niin kun Sartsa sanoi niin tommosia asioitahan voi aina mennä vaikka neuvolaan selvittämään jos jää vaivaamaan. Mutta varmasti siellä on kaikki hyvin! :hug:

Toivottavasti bambinan ja Sartsan mieli tuosta lähtee kohenemaan :hug:

Omaa napaa vielä vähäsen... Eilen iski kamala paniikki. Mentiin miehen kanssa eilen aamulla mun äidin luokse pesemään pyykkiä ja vietiin tuo koirakin samalla sinne. Sit lähettiin hoitelee asioita ja kesken kaiken mä tajusin että jätin avaimet sinne sisälle. Ei siinä muuten mitään, mutta kun mun äiti on Prahassa ja veli Lahdessa ja kellään muulla ei olew avainta sinne!! Koira siellä lukkojen takana... Mikään kiinteistö firmakaan ei olis varmaan voinut mulle ovea avata kun en asu siellä itse. Laitoin sit miehen kiipeemään pihan aitojen yli kattomaan josko oisin takaoven jättäny auki.. Ja huh että se oli auki! Muuten olis koira jääny sinne kuolemaan... :( Oltais varmaan muuten jouduttu ikkunoita alkaa rikkomaan siellä jos en olis jättäny sitä ovea lukitsematta. Siitä olis isäntäväki ollut varmaan todella tyytyväisiä :LOL:

Käytiin eilen asuntotoimistossa... Ja ihan turha käynti oli. Mentiin siihen tiskille ja mitään muuta ei saatu kuulla kun vaan että "Teitä on 17000 muutakin erittäin kiireellisessä osiossa"... Plaaah :/ Että ei tiedä yhtään millon sieltä tulee kämppä vai tuleeko ollenkaan. Huh kun pisti taas stressaamaan tuo! Ei me voida tässä asua putkiremontin takia kesällä... Ja kaikkein hienointa on se ettei meillä ole tarkkaa tietoa koska se remontti edes alkaa. Voi olla että heti kesäkuussa tai sit vasta elokuussa... Sanottu vaan että jossain vaiheessa kesää. Arghhh!!!

Anteeksi tämä aika oma napainen teksti... Nyt on munkin mieli muuttunut taas huonoksi... |O Mutta mukavaa päivää kaikille!!! :hug:

jendde & Tytteli POKS 27+0
 
Sartsa83
jendde Huh. Noi on aina pelottavia tilanteita kun avaimet jää sisään.. etenkin tommosessa tilanteessa. Onneksi se takaovi oli auki. :) :heart:

Voi pöh noita asuntojonoja. Ei teillä sitten ole mitään mahdollisuutta ostaa asunto-osaketta? Eli ostaa oma kämppä? Siinä sais lyhennettyä samalla omaa asuntoa pois. Mihin kaikkialle ootte laittaneet hakemuksia? Kaikkiin mahdollisiinhan firmoihin kannattaa niitä laittaa. :)

Ja onnea viikkojen vaihtumisesta! :hug: :heart: Toivottavasti asuntoasiat ratkeais.

ON: Mä mihkää neuvolaan tänään saanu soitettua kun koulussa oli hässäkkää. Sain sentään tehtyä jotakin ja nyt ois dokumentoinnit jne. pulkassa, joten ei muuta ko kotia kohti.
 
Sartsa83
ON: Mä sain kuulla tänään koulussa niin v***umaisia uutisia, että marssin huomenna kelaan ja selvitän kaiken mahdollisen aikaistetusta äitiyslomasta sekä erityisäitiyslomasta. Nyt meinaan palo lopullisetkin proput pääkopasta!
 
Sartsa mitä sä sit kuulit? :eek: Inhottavia tuollaiset uutiset, älä kuitenkaan polta proppuja. :heart: Toivottavasti asiat selviää. :hug:

Ja kiitos rauhoitteluista. Ajattelin soittaa tänään tai huomenna neuvolaan tän asian tiimoilta, mutta Känkkis on myllertänyt kovasti eilen illalla ja tänään oikeastaan koko päivän niin ainakaan just nyt en oo huolissani. Otan kyllä vielä nää liikkeet puheeksi neuvolassa ensi viikon perjantaina.
Ja mun kaverille oli sanottu rakenneultrassa ihan samaa, että eihän sitä ikinä voi vannoa että lapsi on terve tms., joten kai jotkut kätilöt vaan haluavat tehdä tietoiseksi siitä, että voi siltikin tulla vammainen/sairas lapsi vaikka kaikki ultrassa näyttäisikin hyvältä. Ymmärrän kyllä sen, mut silti se jäi hetkeksi painamaan mieltä. Ei onneksi enää paina. :)

Onko sun kivut vielä jatkuneet? Jos sulla on tosi voimakkaita liitoskipuja, kannattaa kysellä terveyskeskuksesta myös sitä tukivyötä (SI-tukiliivi) lainaan, joka tukee lantion liitoksia.

Jendde kiva kuulla ettei teilläkään tyttö liikkunut kauheasti, tuntuu paremmalta. :) Tai siis, tiedänhän mä että vauvoilla on välillä rauhallisempia jaksoja jne., mutta on rauhoittavaa tietää, että jollain muullakaan ei oo vauva oikein herännyt tuohon ultratutkimukseen. Kiitos siis tiedosta. :heart: Ja nyt on siis aika paljonkin tuntunut liikkeitä, eli uskon kaiken olevan ihan hyvin.

Huh, mitä sydämentykytyksiä teillä on koettu! Onneksi oli takaovi jäänyt auki. Huh huh. Hyvä, että "seikkailu" loppui kuitenkin hyvin. :)
Toivottavasti saatte sen asuntoasiankin selvenemään! Aika pulmalliselta kuulostaa.. Etenkin putkiremontti ja vauva ei kyllä kuulosta hyvältä yhdistelmältä! :/ Kyselen samaa kuin Sartsa, että ei teillä oo mahdollisuutta asunto-osakkeeseen tai sitten vuokrata jotain toista kautta? Tsemppiä tähän asiaan, voin kuvitellä että on stressaavaa. :hug:

bubunen Vonkale-Diegolla on varmasti kaikki ihan hyvin! :hug: Nuo arvot voi olla vain hetkellisesti kohdallaan ja kohdun kasvukivuthan on periaatteessa vain positiivinen juttu kun masu kasvaa ja vauvalle tulee lisää tilaa. Tiedän, että välillä tulee huolestuneisuuden puuskia (kuten mulla rakenneultran jälkeen), mutta älä huoli turhia ja totta kai juttele sitten neuvolassa mieltä painavista asioista. :hug: Ihanaa, että pääsiäinen meni hyvin! :heart:

bambina :hug: Voi sua, toivottavasti on jo parempi olo! :hug: Ymmärrän hyvin, että kaikkien Kelan lappusten täyttely stressaa ja ahdistaa, mä revin aina hiuksiani kun joudun niitä täyttelemään. (Ja mulla sama juttu, että pitäis kattoa palkka viimeisen 6 kk:den ajalta) Onneksi Kelassa oli kuitenkin hyvä palvelu - kerrankin!
Inhottavaa tuollainen kun on kummallakin pinna kireellä, silloin tulee helposti pientä kärhämää kotona.. :/ Jos vaan mahdollista, yrittäkää järjestää miehen kanssa pikaisesti sitä yhteistä aikaa, vaikka leffailta kotona: joku hyvä leffa, namia ja vähän limua niin kyllä se siitä. :) :heart:

Äitiyspakkausasiaa piti vielä kommentoida sen verran, että oon samoilla linjoilla bambinan kanssa: sen saa ilmaiseksi niin otamme sen kiitollisena vastaan. Mutta mä melkein toivon saavani v. 2009 pakkauksen, koska mä tykkään niistä vaatteista/väreistä. Toki se v. 2010 pakkauskin on varmasti kiva (tykkään sukupuolineutraaleista väreistä niin ehkä siksi nuo pakkaukset on mun mielestä aina suht kivoja), mutta mä haluan varmaan äitiyspakkauksen heti kun sen vaan saan ihan vaan et saisin tod.näk. vielä vuoden 2009 pakkauksen. Ja ehkä myös siksi, että isyyspakkaus on paria tavaraa vaille valmis ja mä oon niin huono pitämään salaisuuksia, että oon jo meinannut antaa sen useaan otteeseen! :D

Huomenna on jo perjantai!

Siili & Känkkis 21+1 :heart:
 
Heippa taas kaikille piiitkästä aikaa. Pitkänä perjantaina kotiuduttiin Suomen kamaralle ja reissu meni ihan tosi hyvin! Rentouduttiin vaan ja otettiin aurinkoa ja valaitakin nähtiin! :) Ihan kiva paikka kun ruuat ja juomat sisältyi hintaan niin ei tarttenut miettiä että mitä syö ja tuolla kun uskalsi syödä maitotuotteitakin kun oli niin tasokas paikka. Kerrankaan en saanut mahatautia ulkomaanreissulla vaikka mulla onkin siinä suhteessa herkkä maha.

Perjantaina käytiin kotona ja mentiin samana iltana vielä mun kotiin pääsiäisen viettoon. Siksi en oo ehtinyt käydä kirjoittelemassakaan ja nyt muutamana päivänä kotona oon ollut vaan laiska :D Te ootte kaikki niin paljon kirjottanut että en taida alkaa kommentoimaan mitään kun en muista mitenkään että mitä kenellekin on sattunut :) Pääasia että kaikilla ja kaikkien vauvoilla on asiat kunnossa.

Mä oon yksin tämän illan kotona kun mies on Helsingissä tuolla Finnish game awardseissa ja tulee vasta huomenna. Oonkin siivonnut ja sit leivoin suklaakeksejä ja semmosia kinuski-suklaaleivoksia :) Mennään vkonlopuksi miehen kotiin niin ajattelin viedä ne mukanani. Ai niin ja tuli kudottua pääsiäisen aikana vauvalle nuttu :)

Yks ilta yritin tunnostella, että josko se masukki potkis ja olinkin tuntevinani semmoisia vähän kuin ilmakuplia mahassa mutta en tiedä että oliko ne hentoja potkuja vai ilmakuplia :D Muina iltoina en oo tuntenut mitään ja silloinkin ne tuntu ainoastaan kun yritti paikallistaa niitä nukkumaan mennessä kun makas ihan hiljaa sängyssä. No jospa ne kohta alkaa tuntua oikein.

Yritin tänään lähteä pyöräileen ja huomasin että mun ulkoiluvaatteet ei meinaa enää mahtua päälle vaikka kaikki farkut vielä menee eikä maha omasta mielestä ihan kamalan iso vielä ole. Mutta piti jättää ulkoiluhousujen nappi auki ja vetskarikin meni vaan puoliksi kiinni :LOL: Millaisilla housuilla te ulkoilette? Ihan tavallisilla vai jollain äitiysulkoiluhousuilla jos semmoisia edes on... Niin ja lähdin tosiaan ekaa kertaa pyörällä tälle keväälle ja pääsin ehkä kilsan niin huomasin että rengas oli tyhjentynyt talven aikana. Joten talutin pyörän kauppaan ja takas :) Et semmoista tänne, rakenneultraa odotellessa. Se onkin vasta kuun lopulla. Jospa meidän masukinkin sukupuoli sitten selviäis.

Mulla ei oo kyllä ollut noita kohdun kasvukipuja juuri ollenkaan mutta se häntäluun seutu on edelleen kipee vaikka neuvolassa sanoivat että ei sen pitäis vielä olla siitä kii että se si-nivel tai ne alueet löystyis. Heti huomas et se on kipeempi ku meni takas töihin ja siellä istuu päivän. Yritin tunkea fleecepaitaa takamuksen alle rullalle että se vähän estäis häntäluun käymistä tuoliin :D

Lauru ja masukki 18+5
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=6037682.jpg

Tuossa eka masukuva! Miten onnistutte laittaan sen kuvan suoraan tähän tekstiin. En oo koskaan käyttänyt tuota aijaata joten saa nähdä onnistuuko tää... Kuvassa myös ihana pöllöyöhousuni :LOL:

Ilmoitelkaa sit et saatteko tuon auki.
 
Heippa.

Tulin vain lyhyesti kommentoimaan (ja valittamaan), oli nii-in veemäinen päivä tänään et oon ihan puhki. Irtisanoin tänään yhden työntekijän ja se oli hirveää, ei ole tullut pariin yöhön unta kun tämä asia on vaan pyörinyt mielessä :ashamed: :|

Siili pikku-Känkkiksellä on varmasti kaikki oikein hyvin! Kyllähän vauvoilla on unijaksoja, sehän on ihan normaalia. Ehkä hän keräsi voimia näiden päivien melskaamiseen :) . Vonkale ainakin välillä mellastaa ihan hirveästi, ja sit saattaa olla pari päivää paljon rauhallisemman oloinen. Älä huoli, vaan luota että kaikki on hyvin (kun kerran periaatteessa kaikki oli kunnossa) :hug: , ja juttele ihmeessä neuvolassa niistä liikkeistä. Mut Känkkis on varmaan oikein hyvällä mallilla :heart: :heart: Ja kätilo oli varmaan vaan niitä ihmisiä, jotka haluaa periaatteessa vaan tehdä selväksi, että ainahan kaikki on mahdollista (tyyliin mä voin jäädä vaikka auton alle huomenna...). Mä ainakin luotan siihen, kun mulle niskapoimu -ultran tehnyt lääkäri sanoi että sen em. ultran jälkeen periaatteessa se, että jotain tapahtuisi on todennäköisyydeltään melkein samaa luokkaa kuin tuo auton alle jääminen! Olisi kätilö kyllä voinut olla vähän hienotunteisempi, ja vaikka jättää huomautuksen kokonaan väliin.

Kyllä Vonkaleellakin on varmasti kaikki hyvin. Viime aikoina on ollut vaan kipuja ja näitä kohonneita arvoja, sit oon ollut niin puhki tämän astman tähden ja töissä kurja tilanne kun jouduin tosiaan irtisanomaan yhden työntekijän, niin ehkä yleisesti mulla ollut välillä vähän mieli maassa ja sit samalla välillä tullut huoltakin. Mut meidän vauvat voi hyvin :heart: :heart:

Lauru mulla sama ongelma, ulkoiluvaatteet pieniä. Ratkaisin ongelman lopettamalla liikunnan... :D Kiva, että sun matka oli hieno!!! Ja tervetuloa takaisin. Mahakuva aukesi, sieltähän se alkaa suloisesti pullistua pöllöhousujen päältä :)

Sartsa tsemppiä kurjaan kouluhommaan :hug: :hug: Mulle sanottiin neuvolassa, että ei kivut ole pahasta (no, kai siinäkin joku raja menee), että joidenkin kohtu vaan kasvaa kivuliaammin. Ja et jos huolestuttaa, niin voi käydä tsekkaamassa ettei ole supistuksia, ja etteivät vaikuta kohdunkanavan tilanteeseen. Mutta jos ei, niin sitten kipu on ihan ok. Toivon, että vähenee kivut, kurjiahan ne on kuitenkin!

Bambina tsemppiä! Oot rauhassa sairauslomalla sit kesän alussa jos vähänkään on sellainen olo, kun ei kerran laillisin keinoin järjestynyt sun lomasi niin kuin olisi pitänyt, ja vielä luvattukin. Kurjaa! Kiitos noista vinkeistä äitiysrahan hakemiseen, ja joo, yritän nauttia tästä odotuksesta (suurimman osan aikaa onnistunkin kyllä onneksi)... :hug: :hug:

Jendde voi kun saisitte asunnon niistä aika monesta jonottajasta huolimatta!!!

Mä oon kanssa ihan tyytyväinen kumpaan tahansa äitiyspakkaukseen. Meinaan hakea sitä sit samalla, kun hoidan muutkin kelan jutut.

Meillä on muuten ollut nyt tällä viikolla kaksi kertaa synnytysvalmennusta. Aiheina synnytys, kivunlievitys, sairaalaan lähtö ja imetys. Ihan ok, vaikka sellaiset perus kalvosulkeiset...

Nyt lepäämään. Jos huominen olis sitten vähän vähemmän stressitön töissä, ja onneksi alkaa viikonloppu!!!

Bubunen ja Vonkale 19+4
 

Yhteistyössä