~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Sartsa83
EtanaLilli :hug: ... kyllä se sieltä vielä kolahtaa. VARMASTI! :heart:

Voi Hemputin :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: oot kyl ihan samanlainen ko mäkin. Hihi... noniii ovis! Tules nyt meitin hempulle nii pääsis simpat matkaan kohti munarakkulaa ja humpsis sinne munasoluun sisälle ja hedelmöitys käyntiin!!!! ;) .. hihi.. oon ihan mahoton, mutku tahtoo kaikille vauvan! Ja itelle kans! NIH kerta! :D

aivan mahtavaa, kun täällä keskustelu kiihtyy, joku aika sitten oli vielä vähän hiljaisempaa...käyn kanssa katselemassa päivittäin, mutta olen yrittänyt vierottaa itseäni tästä foorumista, jotta saisin ajatuksia aiheesta vähän muuallekin ja sitä kautta stressiä hälvenemään... millähän ajatuksilla sitä on aiemmin mielensä täyttänyt, kun tuntuu, ettei sitä osaa muuta enää ajatellakaan...? :LOL: Lähinnä sen vuoksi - oman järjen säilymisen takia - on vähän parempi aina välillä ottaa etäisyyttä, varsinkin nyt kun ei ole mitään olojakaan. mutta toisaalta on tosi levollinen ja rauhallinen olo, kun ei tarvitse miettiä mitähän jokainen nippaisu ja kolotus tarkoittaa! :D Maanantaina pitäisi tädin tulla, saas nähdä onko etuajassa vaiko myöhässä.............. :p

Sartsa83 siis NIIIIIIIIIN ihailtavaa tuo sinun optimistisuutesi ja kannustuksesi muille, vaikka omaakin yritystä takan jo ne 2 vuotta! osoitat meille juuri sen, että ei missään nimessä kannata luovuttaa ja masentua! kiitos kaikista rohkaisevista kommenteista ja tuosta asenteesta, josta me kaikki voimme ottaa mallia!! ihan huippua!! :heart: Sinne kyllä plussatuulian puhallan kaikkein kovimmin ja opastan haikaraa matkalla, jos satun siihen ennen sinua törmäämään... ;) :heart:

Pai Eiköhän se olis kuule parasta jo uskoa, että raskaanahan siä olet :) Uskousko nyt vaan jo vihdoin :heart: :heart: Oooooonnnnnnea :)

Sartsa Awwwww, kiitos ihanasta kannustuksesa :heart: :heart: :heart: :heart: Tässähän menee ihan sanattomaksi :) Yhdyn Bambinan sanoihin minäkin ja puhallan plussatuulia siulle ja opastan myös sen haikaran siun luokse :) Olet Sartsa niin ihanan optimistinen :heart:

Bambina Sillä aikaa kun siä vierotat itteäs täältä, niin miä vierailen yhä ahkerammin, varmaan alkaa kohta toi ukkeli kattoa, et mitä se nainen oikein tekee koneella kun näppäimistö sauhuaa :D Toivotaan, että täti ei tule kylään maanantaina, eikä seuraavaan yhdeksään kuukauteen ;)

hihi, toivotaan Hempu86la, mutta todellinen yllätys olisi jos tätsä ei tulis, eli kyllä oikeestaan vähän odotankin, en oikeen usko tähän kiertoon, vaikka niiiiiiiiin piti tässä kuussa plussata... :/ Noh, tytöt...ens kierrosta sitten! :D

(p.s hyvin näytti heti alkuun onnistuvan tämä itsensä vierottaminen täältä... :LOL: )

Sartsa83
Pai paipaiapiaiapaipaiapiaipaiapiapiap... SIE OOOOOOTKIIIIN RASKAANA!!!!!!!!!!!! Mä niiiiin tiesin tän.. voi voi voi voi voi.. että!!! IHANAAAA!! Meitsi sekoaa täällä ihan täysin!! Voi Pai.. noni ja nyt mä liikutuin kyyneliin.. tuo ukko pitää mua jo oikeesti kohta hulluna:"kenen naisen kanssa mä oikein meninkään naimisiin" :LOL:

Mutta onnea Pai. Oot sen ansainnu. Voi Pai... :heart: :heart: :heart: :heart: :hug: :hug: :'D
*onnenkyyneleeeet, takin kaulukseen.....*

bambina hih, eikö oo koukuttava paikka? ;) .. hihi.. saman oon huomannu iteki, mut mie oikeestaan ammennan hirmusesti voimaa itelleni täältä ja saan oikeestaa täällä paremmin jopa ajatuksia siirrettyä siten että ajattelen muitten tilanteita enempi ku omaani.. ;) Hehee... eipä tartte kato sitte omaa ressata olleskaa. :p ... optimistinen? Minä? :D .. noh, hih, nii kait sitte. :p .. jotenki vaan kun itelle tulee välillä tunne ettei tästä tuu hevonkukkua että ny riitti! Niin sitten tajuaa taas sen, että "hei, me ollaa hoitojen alussa. Mitä sä ämmä valitat?" Ja sitten sitä taas saa käännettyy epätoivon toivon puolelle... mutta ennen kaikkea mä oon saanu tän fiiliksen täältä!

TEILTÄ KAIKILTA jotka jaksatte tsempata ja toivoa muillekin onnea kuin vain itelleen. :heart: :heart: :heart: Se saa jaksamaan ja toivomaan taas lisää. Ja uskomaankin vielä siihen. Siksi tää on niin mahtava paikka.

Hempu voi Hempu... :hug: :hug: sie oot kyllä... en enää keksi sanojakaan. Sust on tullu semmonen iiiiiiiiso tuki täällä. Ootan aina että mitä se Hempu sieltä vastailee. Hih.. hassua, mutko ...niin. Siltä se vain tuntuu.

Kiitos teille Hempu ja bambina kummallekin lämmittävistä sanoista. Ja plussatuulista. Niitä mä toivon teille kaikille. Sit kun te tuutte niin sitten uskon että minäkin. ;) ... ja jos sattuis nii uskomattomasti käymään että tulisin ennen teitä, nii silti en teitä jätä!!! Lupaan sen!

En siis ketään teitä! NIH! :heart:

Heips,

mä oon tuossa Esikoisesta pitkään haaveilleiden pinossa, mutta siellä on keskustelut hiljentyneet kovasti. Niinpä ajattelin änkeä itseni tähänkin pinoon! :)

Vauva on ollut haaveissa jo pari vuotta, sitten pähkäilyn jälkeen vihdoin tän vuoden helmikuussa lopetin e-pillerit. Tyhjennysvuodon jälkeen ensimmäisiä kuukautisia sain odotella turhaan. Kävin lääkärissä, sain Terolut-kuurin. Söin yhden 10 pvän kuurin ja sitten tuli vuoto. Seuraavassa kuussa tuli "luomumenkat", sitten kuukautisia ei taas kuulunutkaan. Söin kaksi 10 pvän Tero-kuuria, sen jälkeen on tullut taas yhdet kuukautiset ilman minkäänlaisia lääkkeitä. Nyt mulla on kp 35, tänään tein r-testin joka näytti negaa. Viimeksi kierto oli 37 pvää pitkä, oviksen tunsin kp 19. Nyt ovistestiin tuli tummahkot viivat kp 16-17, ei kuitenkaan kontrolliviivaa vahvempaa kumpanakaan pvänä. Muina päivinä testiviivat oli haaleampia/ei testiviivaa lainkaan, niinpä päättelin että tuolloin kp 16-17 oli ovis. Nyt alan epäillä ettei ovista taas ollutkaan eikä kuukautiset käynnisty ilman Teroja tms. :/

Vauva-asiat pyörii mielessä 24/7 ja ahdistus kasvaa koko ajan. Tuntuu, että kaikkialla on muistutuksia raskaudesta ja jokainen niistä tuntuu puukoniskuta sydämeen. Tuntuu heikolta ihmiseltä kun "nyt jo" hajoilen, jotkuthan on yrittänyt jo paljon pidempään. Tuntuu pahalta ihmiseltä kun en halua nähdä raskaana olevia naisia enkä kuunnella kuinka kamalaa on aamupahoinvointi. Tuntuu huonolta ihmiseltä: mikä mussa on vikana, miksi mulle ei suoda lasta?. Eli tiivistetysti: tuntuu aika hemmetin pahalta. Mutta kaksplussan keskustelupalsta on auttanut hirmuisesti, kun täällä jaksetaan tsempata ja saa purkaa tuntojaan.. Ja onneksi täällä kuulee myös plussauutisia, jotka antavat taas voimia yrittämiseen.. :heart:

Huoh, tulipa pitkä tilitys. =)

Pai Onnea, kaipa sun on se tulos uskottava jos oikeen selkokielellä kirjoitettunakin ruudulla näkyy! :D

SiiliH Tervetuloa! Mäkin kuuluisin tonne pitkään haaveilleiden joukkoon (tai jopa lapsettomuuspuolelle), mut siellä on niin hiljasta että kirjottelen mieluummin täällä... Mulla on myös pyörinyt noi samat asiat mielessä viime viikkoina, vaikka olen muuten onnistunut olemaan ajattelematta koko yritysprojektia ja suhtautunut niin että tulee jos on tullakseen. Lue vaikkapa katkera tilitykseni tässä ketjussa viime viikonloppuna kun epätoivo tosissaan iski yhden puhelinmyyjän ansiosta... :D Sillon ei naurattanu :whistle:

Ja positiivisia oma napa-uutisia: Poden munuaistulehdusta ja viikonloppuna pitäisi olla sukutapaaminen jonkin matkan päässä. En onnekseni joutunut sairaalaan tulehduksen takia ja olokin koheni suht nopeasti, eilen aamulla en meinannut pysyä tajuissanikaan. Juuri ku tulehduksesta aiheutuneet kivut helpottivat, alkoivat toisenlaiset säryt... Mulle saa siis päivittää huomiseksi kp1. Tänään ihan pientä vuotoa vaan, mut kyl se huomenna toden teolla alkaa. :(

Jempula, luin sen sun tilityksen. Aika kamala puhelinmyyjä! :eek: :eek: Oon ihan sanaton. Uskomaton tyyppi! Mullekin soitti yksi päivä puhelinmyyjä ja se aloitti näin: "vauva-lehdestä moikka. onko vauva-asiat sulle nyt ajankohtaisia?". Sain just ja just soperrettua että "noo.. ei nyt ihan sillä tavalla että haluaisin tilata sen lehden, kiitos vaan". Tää puhelinmyyjä ei siis ollut millään tavalla törkeä tms., osui vaan "pikkasen" arkaan paikkaan..

Pai, onnittelut munkin puolesta! :flower:

siili H Kuinka kauan odotit että menit lääkäriin hakemaan pillereitä kun ekaa luomuvuotoa ei kuulunut? Mulla siis menossa kp 52, enkä tiedä kuinka pitkään pitäisi odottaa... Jotain tuntemuksia on viime päivinä ollut, mutta ne on sitten ehkä ovulaatiosta, koska vuotoa ei kuulu eikä näy.

Kiitos taas tsempityksistä.. ihan hyvä et alko, pääsee alottamaan tota kierron kartotusta =) .. Ens viikolla ukko käy simppatestin viemässä lekuriin ja siitä kaet se pikkuhiljaa pyörähtää käyntiin tää tilanteen selvittäminen..

Kyl sitä oli sillon ku ehkäsy jätettiin 06/07 pois ni oli sinisilmänen jotenki tän vauva-asian kanssa, aatteli vaan et seuraavana kesänä suunnilleen työnnellään rattaita ympäri metiköitä, ei ihan menny näin :) :) Mikä on ehkä ihan hyvä, on sitä ihmisenä varmasti tänä aikana kasvanu henkisesti *muoks* (ja fyysisesti) :D aivan järjettömän paljon..
Siltikin joka kuukaus kehittelee itelleen piinapäiviksi piinailtavaa, hauskaa.. :D

Tsemppiä kaaaaikille ja plussamyrskyjä puhaltelen ++++++ :whistle: :whistle:

Vaikka olen luvannut itelleni että lopetan näiden kirottujen oireiden kehittelyt, niin nyt on tänään tuntunut alavatsassa ikään kuin "painoa".. kuulostaako tää jotenkin oudolta teistä?? Ehkä mää vaan taas kuvittelen.... :kieh: Putoaapahan taas kerralla maan kamaralle kunhan tätönen tulee ens viikolla.

Mielan tervetuloa munkin puolesta jännittään. Samalla asialla ollaan ;)

Pai80 usko nyt jo hyvä nainen että sää oot raskaana!!! Onnea vielä kerran :flower:

Kiitoksia vaan kaikille tervetulotoivotuksista! =) Tämä ilta on tullut lueskeltua palstaa aika tarkkaan, tää kuumeilu on kyllä aivan mahdotonta. :D Ja tsemppiä tosiaan kaikille muillekkin ja onnittelut plussanneille! :flower:

Sartsa83
Tervetuloo Siili tänneki. :D :heart: :heart: :heart:

Jempula ja Siili Mulle on myös vauvalehden puhelinmyyjä soittanu joskus tollee... kerran itkin sille takaisin, et:"No eipä voi paljoo vauvalehtiä tilailla kun ei ole vielä sitä ensimmäistäkään vauvaa..." ..sillon puhelinmyyjä vähä häkelty ja takelteli anteeksi sanaa. Eikä oo sen jälkee paljoo soittoo tullu vauvalehdiltä.

neulainen soittele vaan sinne omalle lääkärille ja puhu tuosta ettei menkat oo vielä alkanu ja noin pitkällä jo kierto. Kyllä pitäs saada jo apuja ihan heti pikin miten. :) ja kannattaakin.

vauvahaaveita mä toivon parasta. :heart: +++++++++ :whistle:

EtanaLilli totta turiset. Kyllä sitä väkiste kasvaa tässä ootellessa. :) Pakko vaan asennoitua yrittämään, uskomaan ja toivomaan joka kp aina uudestaan ja uudestaan kunnes se sitten kolahtaa. Kyllä näihin hoitoihin ainakin on uskominen kun niin positiivisia tuloksia tullu. Toivon vaan ettei toi sikalunssa tuu ny sotkee tohon meitin juttuja... muuten taas menee yks kp yli ennenkö voiaa kokeilla seuraavaa...

milean :LOL: b :) d :hug:

Joo, voin kans kertoo että tuun tekee vähintää sen kymmenen testiä kun joskus koittaa se aika että se näyttääki positiivista. :) Ei sitä muute pysty uskomaan. Ja sitte etenki kun lääkäri asian vahvistaa ja näkee että siellä yksi tai kaksi munasolua on hedelmöittyny. :heart:

sartsa Oletteko te käyneet näissä asioissa ihan arvauskeskuksessa, vai voiko mennä työterveyteen? Mun on nimittäin mentävä varmaan ensi viikolla työterveyteen tän köhän kanssa taas muutenkin, joten mietin vaan voikohan tän asian ottaa siellä puheeksi. Kun jotenkin työterveys ja raskauden yrittäminen ei mun mielestä kuulu samaan lauseeseen :)

Alkuperäinen kirjoittaja neulainen:
sartsa Oletteko te käyneet näissä asioissa ihan arvauskeskuksessa, vai voiko mennä työterveyteen? Mun on nimittäin mentävä varmaan ensi viikolla työterveyteen tän köhän kanssa taas muutenkin, joten mietin vaan voikohan tän asian ottaa siellä puheeksi. Kun jotenkin työterveys ja raskauden yrittäminen ei mun mielestä kuulu samaan lauseeseen :)
Meillä gynepalvelut (1krt vuos ellei jotain syytä) kuuluu työterveyteen ja samalla kun kävin papan kontrollissa niin puhuin siitä kun vauva ois tervetullut jne..
No onneksi sattu asiaan perehtynyt gyne ja löyty tuo pco + insuliiniresistenssi.
Juttelin sitte työterveyslääkärin kanssa asiasta niin sano että käy niin usein kun tarvis että homma saadaan kuntoon.

En työterveyslääkärille sanonut että vauvaa haaveillaan, mutta oireet jota mm insuliiniresistenssi mulle on useamman vuoden jo tuonut on huolettanut myös lääkäriä, ja tästä syystä sitten mulle lähetteen kirjottaa yksityiselle aina kun tarvis.
Ei näe järkeä että vaihtaisin tuon gynen pois jollekin yleislääkärille, sillä kyllä näissä yksityisenpuolen lääkäreiden ammattisuuntauksissakin on eroja.

6.11.2oo9 Perjantai

Zande........................kp 67/32.........................yk ?
Haaveileva85.............kp 59/26-33....................yk 8
neulainen...................kp 53/?...........................yk 1
ShiruLi........................kp 52/26.........................yk1

Ansku-82.....................kp 47/30........................yk 10
Ambrosine85................kp 46/30........................yk 3
Louvre.........................kp 43/32-35...................yk 17

BabyBubble..................kp 39/??.........................yk 1
Celestial.......................kp 36/?...........................yk 1
Pipopi..........................kp 35/26-39....................yk 16
bebek..........................kp 33/?(41).....................yk 2
anu84..........................kp 32/29-32...................yk 21
pata-ässä.....................kp 32/28-30...................yk 4
Satiini-.........................kp 31/29-32....................yk 3
tiuvi.............................kp 30/25-39....................yk 4

Bambina......................kp 26/26-31....................yk 3
HappyFeet...................kp 26/34.........................yk 12
murppa86....................kp 25/25.........................yk 53?
kilu09...........................kp 24/29.........................yk 10
Sinirusko......................kp 23/28.........................yk 13
HH1979........................kp 23/28.........................yk 2
Hempu86la...................kp 20/25-30.....................yk 16
Elviir-a..........................kp 20/28-31.....................yk 9

milean..........................kp 19/28-34?...................yk 1
Taffo82.........................kp 18/26-28.....................yk 3
yöperhonen-................kp 18/28..........................yk 23
vauvahaaveita.............kp 18/28..........................yk 1
Cladoceran..................kp 16/39..........................yk 9
Miipeli..........................kp 13/27-36.....................yk 11
terp.............................kp 11/26-30.....................yk 3
LauraAnnika................kp 11/(26-)30-37.............yk 11
Siffis............................kp 11/30...........................yk 7

kiharapää....................kp 9/28-35......................yk 25
Raitakissa....................kp 9/28 - 30....................yk 3
Saana07......................kp 8/26-28......................yk 4
Opaali78......................kp 8/28-29......................yk 8
Sartsa83.....................kp 3/27-38.......................yk 23
EtanaLilli......................kp 2/31...........................yk 11
Jempula.......................kp 1/?.............................yk 4
Pikkis82.......................kp....................................yk
Siili H...........................kp.....................................yk

Plussanneet:
Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09

Taustailee:
(HayLina.......................kp 24/29...........................yk 13)

Tervetuloa uudet! Laitoin listoille teidät.

EtanaLilli :hug:

ON: Tänään kävin hakemassa nöf-nöf-rokotteen ja nyt on olkavarsi kipeä! No, onneksi tänään saa lepäillä kotona, jos vaikka kuumekin vielä nousee. Ovista odottaessa, pupuiltu on silloin kun siltä on tuntunut, kovastikaan ei paineita ole otettu. Ajan kulukseni rupesin lukemaan vauvatehdas blogia, joten syvennyn sinne... (tässä teille tajunnanvirtaa :D )

Heippa taasen :) Olis vähän tyhmiä kysymyksiä tiedossa. Nyt on siis kp 13. Aloitin tässä kierrossa ovistestailun ekaa kertaa ja juonut muutaman päivän greippimehua myös. Nyt siis tänään bongasin aikamoiset limat aamusta.. (mitä en ole ennen huomannut). Ovistesti näyttää niin negaa kun näyttää vain voi. Tässä siis näitä kysymyksiä nyt;
Kuinka monena päivänä näitä ovislimoja tulee? Kyse ei siis ole ilmeisesti siitä että niitä tulee juuri oviksen aikaan vaan muutamana päivänä?
Ja voiko ovis mennä ohi vaikka joka päivä testaa samaan aikaan? Jännittää ihan hirveästi ovuloinko ollenkaan ja sitten jos se jotenkin onnistuisi menemään vielä ohi testauksesta huolimatta?
Ja kun olette ovuloineet, onko se testiviiva ollut aina tismalleen yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva??

Kiitos tuhannesti jos joku jaksaa vastailla. Luulisi että kaiken tämän palstaselailun jälkeen olisi nämä asiat jo iskostuneet päähän :ashamed:

Yhteistyössä