~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

neulainen - en muista ihan tarkalleen kauanko odottelin, oiskohan ollut lähemmäs kp 60 kun menin lääkäriin.. ainakin r-testejä meni varmaan tusina ennen kuin päätin tilata sen lääkäriajan. :p

terp, kiitos kun lisäsit minutkin listalle! mä en oikein nyt oo perillä yk:stani koska noi kierrot on niin venynyt ja sillai, yritän tässä joku päivä laskea kalenterista että monesko yk ois menossa. ja kp on tänään 36. ( :headwall: )

eilen illalla muuten huomasin, että nännit on ihan tosi arat, sama juttu oli viime kierrossakin. niin että kai se täti on tulossa..

mä lähden viikonlopuksi ystävien luo toiselle puolelle maata. toivottavasti saan hetkeksi ajatukset pois tästä yrittämisestä..
mukavaa viikonloppua kaikille! :heart:

Sartsa83
neulainen me käytiin meitin ihan omalla lääkärillä omalla terveysasemalla ja sattupa somasti sillon olemaan nuor sijainen joka olikin paaaaaaaaaljon parempi ku omalääkäri. Se otti heti tehtäväkseen selvittää multa kaikki peruskokeet kilpirauhasineen päivineen ja pisti vauhdilla lähetteen hormoni- ja lapsettomuuspolille taysiin. Sanoi että "minun mielestä yli 25vuotias pitäisi kiidättää tutkimuksiin ja hoitoihin jos vuoden jälkeen pillereiden lopetuksesta ei ole tullut luomuna raskaaksi". Mua nauratti tuo lause, mutta päästiinpähän nopsasti ja siittä olen tälle lääkärille kiitollinen. :) Ja muutenkin siitä että oli kiinnostunu meitin asioista. :) ... mutta tuo työterveysasia... tota.. jos teille kuuluu se gyneosasto siihen nii kysele siellä, mutta ei ehkä suoraa työterveyslääkäriltä kannata kysellä. Mieluummin sit menee sen asian kanssa omalle lääkärille kun olet selvittänyt ensin kuka hän on.

Siili täälläkin viä tsemppiä. :) Ihan hyvä välillä poistaaki yritysasiat päästään ja tehä jotain ihan muuta. Ystävät (joilla ei ole lapsia) on oiva keino piristykseen. :)

Sartsa83
by the way.. oma napa: ei oo sitten koskaan olleet tädit näin kivuliaat. Tänäänkin, kp 3 koskaa masuun aikalailla. Ei nyt oo kuolemankipeä mutta kipeä kuitenki. :/ ... tänää otin ekan clomin ja joha tuli taas huonoja oloaaltoja. :eek: ... tai sit mä kuvittelen. :ashamed:

Miipeli mulla ainakin ne ovislimailut alkaa just ennen sitä ovista, ehkä pari päivää ennen..? ja kestää myös pari päivää sen jälkeenkin. ovistestistä en saanut ehkä ihan samanvahvuista viivaa näkyviin, mutta tosi selvän kuitenkin! omasta mielestä se kriittisin päivä jäi just välistä testaamatta...en usko että se voi mennä ohi, jos joka päivä testaat. mulla ei tullu mitään haamujakaan, vaan sitten viivat kun "ne päivät" oli. Tsemppiä yritykseen! :D

).( KP 26, viime kierrossa alkoi menkat kp 26, mutta nyt ei tuntemuksia. tein jollain laskurilla netissä, niin se antoi kierron keskiarvoksi 28 päivää, joten kärsivällisesti odotellaan... sunnuntaina tai maanantaina padot aukeaa.... :LOL:

PLUSSATUULIA KAIKILLE TÄÄLTÄ LUMEN KESKELTÄ!!! :D :heart: ++++++++++

kiitos Sartsa ja Siili. Meillä on siis työterveys yksityisellä klinikalla, mutta erikoislääkäri ei meille kuulu. Pitäisi siis käydä varmaan arvauskeskuksessa, johon ei kyllä taida päästä ainakaan kuukauteen nyt näin flunssa-aikana.

Tosin nyt on tuntunut alavatsassa jotain, kun kuitenkin ekat 3vko oli ihan ilman mitään tuntemuksia. Lisäksi mä usein pillereiden kanssa söin kaksi liuskaa putkeen, joten ehkä mun kroppa nytkin ajatteli että en mä niitä menkkoja tarvitse joka kuukausi :headwall:

Täytyy ensi viikolla testailla taas r-testeillä jos mitään ei kuulu, päätin että yli kp60 menen sitten ihan yksityiselle. Maksakoot, mä haluan selvittää tän kunnolla.

Sartsa83
Juu, kyllä kannattaa selvittää ja maksaaki sit vaikka vähä enempi. :)

Ai teillä on terveyskeskukseen niin pitkät jonot? :eek: .. voi sentään.. meillä on vissiin nii pienessä paikassa sitte oma lääkäri et sinne pääsee suht helposti.

Neulainen, mene ihmeessä terkkariin (tai sinne yksityiselle). Parempi se kuukausikin on odottaa vuoroonsa, koska sen voi kuitenkin jättää välistä jos vuoto alkaa. Tai käydä kyseleen että mistäs moinen johtuu. On toi varmaan raastavaa odottaa jo pian kolmatta kuukautta! :/

Sartsa83, harmi ja höh! Olis saanu jäädä vuodot pois, mä alan protestoimaan jopa sunkin kuukautisia. :hug: Särkylääkettä ja lepoa, toivottavasti sillä olo vähän helpottaisi. Ja harmistukseen helpottaa oman kullan kainalo. :heart:

Täällä odotellaan vielä jännittyneinä. Isänpäivänä testaan, jos ei oo alkanut sitä ennen. Ei parempaa päivää kyllä plussalle vois olla.

++!

Satiini-, oikein paljon plussailuonnea sunnuntaille sitten! Olisi kyllä hieno päivä plussata tosiaan.

).( Tää on alkanut kuvitella oireita. :LOL: Ei ois pitänyt lueskella eilen noita ketjuja niin paljon, mutta tänään on sitten välillä ällöttänyt ja välillä nipistellyt kohdun tienoilta. Eikä vielä pitäisi olla mahdollistakaan edes, kp 19 vasta menossa. Joten laitetaan kuvittelun piikkiin. :D

Sartsa83
Satiini kiitos ja plussaonnea! :hug: :heart: ..totta turiset kullan kainalosta mutta meillä kulta on kipeä ja pelkään tässä juuri itse tulevani kipeäksi kun aloin yskimään ihan hulluna. :/ ..toivottavasti en! Muuten menee tän kierron inssi ihan pepullee... tosin olin kyl tossa kuukaus sitte.. ennen viime kiertoa flunssassa... muuuuut... en mä silti tiiä.. tekeeks ne ees inssiä jos mä oon kipeä?... Ärh! Äkkiä vaan vitamiineja naamaa entistä enempi. Ja varoiks vähä lämmintä teetä turpavärkkiin ja lepiä. :) ... Sais joo plussia alkaa näkymää.. tossa kävin kattelee plussakuvia.. ei ois varmaa kannattanu. Ärkeleen yrkele! :kieh: Tahtoooooooooooooooo!!!!! YH! MULLE!!!!!

Sartsa yritin kans ihan mielenkiinnolla etsiä, mutta en mä löytäny inssille mitään kontraindikaatioita. Varmasti englanninkielellä voiskin löytyä, mutta en jaksanut alkaa kaivamaan. Vitamiineja sekä villasukkia, niin eiköhän sillä yritetä selättää vilustuminen. Tuleehan se flunssa sitten jos on tullaksensa. :)

"Ennen mies ei tiennyt, missä lapset olivat tai mistä ne tulivat. Isänpäivänä juhlitaan sitä, että hän on vihdoin ymmärtänyt tämän asian.
Nina 7v."

Sartsa83
Satiini jep. villiksii ja vitamiineja ja jos tullaa kipeeks, nii sitte tullaa. ;) ...

Hehee... vähä hyvä! Nuo lasten suusta jutut on niiiiiiiiiiiiin huippuja! :heart:

Ootan että ens viikolla 1v täyttävä kummipoitsuni alkaa juttelemaan. Lähtee meinaan taatusti sen jäpikän suusta semmosta tarinaa ettei paremmasta väliä. :D

kurja olo..
aamulla tein negatiivisen raskaustestin, kuukautiset eivät suostu alkamaan ja harmittaa ihan kamalasti. Nyt on sellainen olo, ettei tästä ikinä tule mitään. Toivottavasti ei veny taas tämä kierto. Pari päivää sitten oli vielä tosi toiveikas olo, mutta se on nyt täysin tiessään.. :'(

tiuvi :hug:

Aloin tässä miettiin olenkohan silloin alussa ymmärtänyt oikein nämä yk- merkinnät?
Eli mulla nyt takana 10 yk ja tämä menossa oleva kierto on 11. Vuoden vaihteessa alkoi yritys.

Nyt vaan ootellaan ensiviikkoa. En halua hätäillä testin kanssa, koska mies pyysi että älä kovin masennus jos näyttääki negatiivista :/ Ollu jatkuvaa itkua se eka päivä kun menkat alkaa, varmaan se kauhulla odottaa miten reagoin jos ei taaskaan tärpäny :D

tiuvi :hug: mä niin tiedän miltä susta tuntuu! itsellä oli eilen ihan sama tilanne, tänään oon onneksi taas vähän reippaamalla mielellä. voimia! ja hei, kyllähän se nega voi vielä plussaksi muuttua..

sartsa sullekin :hug: kivuliaasta tädistä, ei kiva. :/

niin ja hei! kaikille pääkaupunkiseudulla asuville vinkki. kun kävin silloin joskus lääkärissä hakemassa ne terot, kävin sellaisessa yksityisessä paikassa kuin femeda. se on ihan siinä keskustassa, tosi ihana paikka ja hyvät lääkärit, ainakin oman ja kavereiden kokemusten perusteella. hintaa lääkärikäynnille + uä-tutkimukselle tuli n. 60? kela-korvausten jälkeen, joten ei ihan hirveän hintainen. suosittelen lämpimästi!

Sartsa83
tiuvi :hug: kyllä se todellakin siitä!!! Aivan varmasti. Täällä palstalla jokainen yrittäjä tulee saamaan vielä vauvan. Meillä takana 22 kuukautta yritystä ja tällä viikolla, keskiviikkona starttas 23:s kuukausi. Yksi inssi takana hoitoja ja toinen edessä. Jos minäkään en luovuta nii et tiuvi sinäkää!!! Se on fakta! Kukaan ei oo sanonu että lapsenteko ois helppoa, mutta uskoa ja toivoa pitää olla... samoin pitäisi yrittää rentoutua oviksen jälkeen ja olla pohtimatta. Se on meille haaveileville vaan hitusen vaikeaa. Mutta jos vaan joku keino on, nii sekin edistää raskaaksi tulemista.

Tutkimusten mukaan 90% naisista tuli hedelmöityshoitojen jälkeen paremmin raskaaksi kun rentoutui muutaman kerran viikossa joogan avulla. Kun taas ne jotka eivät rentoutuneet, eivät tulleet raskaaksi.

Kuinka totta tuo sitten on, en tiedä, mutta onhan se totta, että keskenmenojakin tulee jos kroppa on jatkuvassa stessi ja jännitystilassa... eli rennoksi naiset vaan, nii tuloksia alkaa syntymään. ;) :heart:

Tsemppiä ja halituksia kaikille. :hug:

nö höh...tsemppiä nyt kaikille!! tää syksyn pimeys ja vesikelit sen ihanan lumen jälkeen eivät varmasti yhtään auta tuota olotilaa, itsellä ainakaan! jotakin aurinkoista ja ihanaa kaipaisi tähän syyspimeään...ja sitä yritellessä ja odotellessa! :D

).( sitä taas vannoin edellisten menkkojen jälkeen, etten seuraavan kerran tätiä odotellessa ala tulkitsemaan tätä kroppaani liikaa, että odotan ainakin rauhassa pari päivää yli, jos sit ei tätiä kuulu, niin voi alkaa testaamaan ym. mutta tässä sitä taas ollaan!!! kp 27/26-31 ja mukamas niitä tuntemuksia sit taas olisi...: alavatsassa "kipuja", arat nännit (rinnat ihan normit, mut nännit ovat olleet nyt viikon verran arat), ilmavaivoja ja vatsa toimii muutenkin vähän omituisesti, ihoon tullut muutamia hormonaalisia näppyjä (näin kosmetologini niitä kutsui...), mutta silti ei yhtään raskautunut olo. viimeksi sovin itseni kanssa, etten etsi näitä oireita liikaa, mutta jotenkin sitä ei mukamas muista millaisia ne sitten on viime kierrossa olleet, ja joka kuukausi on olevinaan taas uudenlaisia tuntemuksia! ihmisen psyyke on kumma juttu, kuinka se kehittelee tällaisia tuntemuksial, kun tarpeeksi jotakin haluaa.. :LOL: *odotteluntuskaa!*

Sartsa83
bambina sepä se. Juurikin näin. ;) :D ... koitahan jaksella oireittes kanssa. :p ..toki toivomme paljon plussia sinne, mutta tiiän myös mitä meinaat. Ite kun kehittelen aina itelleni niitä. :D ..joita sitte kaverit joilla on jo lapsia ei ymmärrä. "Taas sä kuvittelet noi sun olotilas." ... monasti oon ottanu vähän siipeenikin noista sanoista koska he eivät tiiä mitä tämä yrittäminen kuukaudesta toiseen on! Mrh.

Enivei bambina. Tsemppiä ja plussatuulia. +++++++++++++ :whistle: :heart:

7.11.2oo9 Lauantai

Zande........................kp 68/32.........................yk ?
Haaveileva85.............kp 60/26-33....................yk 8
neulainen...................kp 54/?...........................yk 1
ShiruLi........................kp 53/26.........................yk1

Ansku-82.....................kp 48/30........................yk 10
Ambrosine85................kp 47/30........................yk 3
Louvre.........................kp 44/32-35...................yk 17
BabyBubble..................kp 40/??.........................yk 1

Celestial.......................kp 37/?...........................yk 1
Pipopi..........................kp 36/26-39....................yk 16
Siili H...........................kp37/?..............................yk ?
bebek..........................kp 34/?(41).....................yk 2
anu84..........................kp 33/29-32...................yk 21
pata-ässä.....................kp 33/28-30...................yk 4
Satiini-.........................kp 32/29-32....................yk 3

Bambina......................kp 27/26-31....................yk 3
HappyFeet...................kp 27/34.........................yk 12
murppa86....................kp 26/25.........................yk 53?
kilu09...........................kp 25/29.........................yk 10
Sinirusko......................kp 24/28.........................yk 13
HH1979........................kp 24/28.........................yk 2
Hempu86la...................kp 21/25-30.....................yk 16
Elviir-a..........................kp 21/28-31.....................yk 9
milean..........................kp 20/28-34?...................yk 1

Taffo82.........................kp 19/26-28.....................yk 3
yöperhonen-................kp 19/28..........................yk 23
vauvahaaveita.............kp 19/28..........................yk 1
Cladoceran..................kp 17/39..........................yk 9
Miipeli..........................kp 14/27-36.....................yk 11
terp.............................kp 12/26-30.....................yk 3
LauraAnnika................kp 12/(26-)30-37.............yk 11
Siffis............................kp 12/30...........................yk 7
kiharapää....................kp 10/28-35......................yk 25
Raitakissa....................kp 10/28 - 30....................yk 3

Saana07......................kp 9/26-28......................yk 4
Opaali78......................kp 9/28-29......................yk 8
Sartsa83.....................kp 4/27-38.......................yk 23
EtanaLilli......................kp 3/31...........................yk 11
Jempula.......................kp 2/?.............................yk 4
tiuvi.............................kp 1/25-39......................yk 5
Pikkis82.......................kp....................................yk

Plussanneet:
Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09

Taustailee:
(HayLina.......................kp 25/29...........................yk 13)

bambina Itsellä on kans aina loppukierrosta vaikka mitä oireita.. :LOL: Vaikka kuinka koitan etten niitä tutkailis, niin ihan turhaa!!! Tulee kumminkin epätoivon vallassa tissejä puristeltua sun muuta... B)

Nytten on jokunen päivä oletettuun tätiin ja tuntuu alavatsassa painoa. Tosin se voi liittyä ja varmaan liittyykin tädin tuloon. Testiä en aio tehdä ennen kuin kp 28 tai 29. Mun menkat olleet aina suht säännölliset, joten eiköhän se tätikin sieltä taas kurvaa tuttuun tapaan ajallaan.. :kieh:

Minä en etes halua puhua kavereilleni mahdollisista raskausoireista.. tuntuu tosi pahalle sit jos sais Sartsan kuvailemia kommentteja. Olen tullut siihen tulokseen että en halua etes keskustella aiheesta ennen kuin olen oikeasti raskaana. Juttelen täällä ennemmin asioista kun tiiän että ootte samassa tilanteessa :heart: Ystäviäni on kuitenkin useampia raskaana ja on jo ihan tarpeeksi raskasta iloita heidän raskauksistaan ja keskustella siitä joka päivä kun kuitenkaan en itse vielä ole raskaana. Välillä tulee tosi itsekäs olo, mutta en halua olla itsekäs vaan iloita aidosti ystävieni onnesta. Huoli omasta tilasta kuitenkin painaa... tulenko ikinä raskaaksi??? :ashamed:

Päivät kuluu näin loppukierrosta hitaasti. Täytyy varmaan jo alkaa henkisesti valmistuun tuleviin menkkoihin.. :headwall:

++++++++++ plussatuulia kaikille :whistle: ++++++++++++++

Liitynpä minäkin joukkoon, mekkala 28v. Eli esikoista yrittämässä, yk1 ja kp22. Toukokuussa jätin pillerit ja luomumenkat alkoi normisti kesäkuussa. Olen jopa ovislimojakin bongaillut, mutta en tikuttele. Yritetään siis tjottailla, mikäli tältä vauvakuumeen aiheuttamalta stressiltä vaan pystyy. Eli kuume on armoton... Lastenhuone jo sisustettu ja vaunut vertailtu mielessä.

Tähänastisen kierron mukaan menkkojen pitäisi alkaa viimeistään viikon sisällä, ainakin jos ei kuulu, niin pääsen kokeilemaan eka kertaa testiä... Niitä ostettiin kaappiin jo neljä apteekista. Ja hassuja nämä kuvitellut oireet: aina kiinnitysvuodon bongaamisesta koirien haistelemiseen. Ah well...

Sartsa83
HH1979 Juurikin näin. Onneks mul on kaksi ystävää joilla toisella on nyt kaksi lasta ja toisella yksi. Heille sanoin suoraan kerran kun oli puhetta että menisin kylään, etten voinut koska tuntui pahalta ajatella ees näkeväni heidän lapsensa, koska itselläni on nii vaikeaa tulla raskaaksi. He ymmärsivät. Muut eivät ole ymmärtäneet, joten heidän kanssaan en keskustele aiheesta. Toki he kyselevät ja käskevät ilmoittamaan miten tilanne muuttuu, mutta koitan vaivihkaa jättää kertomatta ja muutenki jättää heidät ulkopuolelle siksi aikaa kun itsellä on tämä tilanne.

Ja tää on nii lottovoitto päästä täällä juttelemaan samassa tilanteessa oleville, niin ei tartte ees muitten ystävien kanssa enää jutella asiasta. ;) :heart:

Mitä sä HH höpötät? Valmistautua tuleviin menkkoihin. Mitä tuo nyt on olevinaan. Muijalla yritys päällä mutta heti puhutaan menkoista! Sisso! Nyt sitte! ;) ... toivoa peliin ja plussatuulia sinnekin! :whistle: :hug:

Yhteistyössä