terve lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annekat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onneksi olkohon!:P Itse toivon samaa mun tulevalle käärylille! Toivon todella! Miten kauan muuten imetit ? Mitä luulet olevan muita syitä ettei ole allergioita? Itsekin "tiedän" jotain aiheesta mutta haluan vahvistusta tietoihini. :flower:

Pakko sanoa tuosta imettämisestä ja sen suhteesta allergioihin. Meidän tytöllä allergiaoireet alkoivat 3vkon iässä, maitoallergia todettiin "virallisesti" vasta n 5kk iässä. Imetys jatkui 4kk ikään saakka, joten se ei todellakaan ollut meillä mikään pelastava tekijä. En sano, etteikö siitä toki hyötyä ole, mutta kuten meidän tapauksessa, se ei allergioilta pelastanut.

Onneksi olkoon terveestä lapsesta! :flower:

Imettämisestä minunkin pakko sanoa, meillä tyttö oli 5kk asti täysimetyksellä ja silti on pientä ruoka-aineallergiaa (siis aivan minimaallista verratuna siihen kuinka hankalaa todella allergisten lasten vanhemmilla on ruoka-aineiden löytäminen) joillekin hedelmille jne. Lisäksi tyttö on sairastanut parit flunssat korvatulehduksineen ja kärsinyt vielä bakteeriperäisestä ihoinfektiosta pariin otteeseen.

Onnea täältäkin terveestä lapsesta, se on hieno juttu :flower:

Niin, tämähän on Lapsen allergiat ja sairaudet osio tällä palstalla, joten aika luonnollista on, että täällä palstailevien lapsilla nyt jotan kremppaa tai allergiaa on. Siksi en tuota aloitusta nyt mäkään ihan sisäistä, jos oli tarkoitettu joksikin gallupiksi tänne...Onneksi olkoon vaan terveestä lapsesta!

Meillä lapsella on myös allergioita ja onneksi ei mitään vakavampaa. Niistä onneksi tuppaa iän myötä toipumaan. Meillä muuten myös täysimetetty lapsi, jonka imetys jouduttiin lopettamaan 4,5 kk iässä laajojen allergioiden vuoksi.

Mä ymmärrän aloituksen. On kivaa iloita ja kertoa maailmalle tai vaikka palstalle iloisia asioita! Täällä vain usein halutaan verta ja suolenpätkiä :-D Iloiset asiat koetaan uhkaksi/ turhaksi ylpeydeksi.. Se on sitä suomalaista kröhön.. ajatusmaailmaa.

Mä osaan iloita sun puolesta ja oli kiva kun kirjoitit tänne:)

Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Mä ymmärrän aloituksen. On kivaa iloita ja kertoa maailmalle tai vaikka palstalle iloisia asioita! Täällä vain usein halutaan verta ja suolenpätkiä :-D Iloiset asiat koetaan uhkaksi/ turhaksi ylpeydeksi.. Se on sitä suomalaista kröhön.. ajatusmaailmaa.

Mä osaan iloita sun puolesta ja oli kiva kun kirjoitit tänne:)

Itse en ainakaan halua mitään "verta ja suolenpätkiä" -meininkiä. Kyllä täällä ihan kokemuksia vaihdellaan kun samassa tilanteessa monen muun kanssa ollaan ja painitaan samanlaisten ongelmien kanssa. Oli se "ongelma" sitten allergia tai joku muu lasta vaivaava asia.
Kyllä mäkin ymmärrän ilon terveestä lapsesta ja sen, että siitä haluaa kertoa maailmalle. Mutta ym. kommentti, että iloiset asiat koettaisiin meidän "ei täydellisesti terveiden lasten" parissa jotenkin uhkaksi/turhaksi ylpeydeksi, on kyllä puppua.
Tämä tästä; en enempiä osallistu tähän ketjuun, koska menee jo tällä kommentillani ohi aiheiden... :ashamed:

Meillä on kans käynyt ainakin toistaiseksi niin hyvä tuuri, että molemmat lapset 4 ja 2 vuotiaat on olleet tavallisia flunssia lukuunottamatta terveitä vauvasta lähtien. Mitään allergioita ei ole ilmennyt. Pojalla on ollut hiukan herkempi iho ja kuivakkuutta, mutta sekin on ollut ihan normaalia ja rasvauksella parantunut. Tytön iho on aina ollut tosi hyvä.
En ylpeile terveydellä, mutta iloitsen siitä, että meille on käynyt näin hyvin. Eihän sitä tulevaisuudesta tiedä, mutta aina voi toivoa parasta.

Meillä on ollut koiria raskausajasta lähtien, eikä olla mitään ylisiistejä kun ei kerkeä yksinkertaisesti. Eli bakteereja ovat kyllä saaneet varmaan ihan mukavasti vauvasta lähtien. Koirien lelutkin on suussa käyneet :snotty: :whistle:

Imetyksellä ei ainakaan meillä voi kehua olleeen vaikutusta, koska osittain imetin alusta lähtien, toisella vain nelikuukautiseksi, toisella puolivuotiaaksi.

Allergiaa on suvussa, joten olisi voinut hyvin periytyä kaiken järjen mukaan! Itselläni on jonkinasteista siitepölyallergiaa...

Olkaamme terveiden lasten vanhemmat iloisia ja ennenkaikkea kiitollisia tästä etuoikeudesta!
Kyllä mua surettaa perheet joissa on esim. allergiaa niin että ihmettelen kuinka he jaksavat :( Saati sitten jotain muuta vakavampaa. Voimia heille!

Mun mielestä ne joilla ei ole sairasta tai allergista lasta on ihan älytöntä tulla tänne hehkuttamaan ns. terveistä lapsista. Mistä te edes tiedätte onko teidän lapsi vielä tulevaisuudessa täysin terve??!!
Onhan se toki hienoa että terveitä lapsia on ja toivon itsekin että seuraavan mahdollisen lapsen kanssa selviäisin ilman allergioita ja korvatulehduskierteitä. Meillä kun ei ole suvussa allergioita kummallakaan puolella. Niin oli kyllä aika kova yllätys kun meidän pojasta tuli oikea superallergikko. Että älkäähän tuudittautuko siihen ihmiset etteikö niitä allergikkoja voisi saada ihan kuka tahansa.
Että Palleriina voisi kyllä mennä etsimään niitä verta ja suolenpätkiä ihan jostakin muualta. Täältä niitä ei löydy. Tämä palsta on meille jotka tarvitsevat vertaistukea elämän vaikeassa ajassa ja taistelussa että pienet vauvamme paranisivat tästä kovasta elämän alusta. Ei tunnu kovin hyvältä että joku asiasta tietämätön tulee tänne ilkkumaan asiasta :( Me osataan täällä kyllä iloita sellaisista asioista kun joku oire on saanut vihdoin selvyyden ja elämä saattaa hetkeksi hiukan helpottua. Meidän pikkupoika on muuten todella ihana, suloinen ja iloinen lapsi. Eikä me vanhemmat nyt ihan koko ajan mietitä vain allergioita, vaan nautimme myös lapsen kehityksestä. :heart:

Anteeksi nyt tämä minun tiukan tuntuinen kommentti, mutta minua inhottaa että joku viitsii tulla tänne palstalle provosoimaan turhaan ja aiheuttamaan pahaa mieltä :(

Kyllä vain,palsta on aloitukselle väärä.
Jokainen osaa olla kiitollinen niin terveistä kuin sairaista lapsistaa n.

VÄhän kurjaa moinen,ihan kuin me mentäsi vauvahaave palstalle heittämään että onpa ihanaa kun on lapsi.Teilläpä ei olekaan!!!
Aika julmaa...

Osaan olla kiitollinen viidestä lapsestani,osalla on allergiaa muttei sen huonommaksi heitä tee.

Yhteistyössä