Alkuperäinen kirjoittaja Siis:Alkuperäinen kirjoittaja ss:Kyllä mä ainakin toivon tervettä lasta, senhän näkee sitten saako. Mutta toisaalta ymmärrän myös suuttujien pointin, ehkä tuossa särähtää korvaan nimenomaan enempi tuo sanamuoto "kunhan on terve". Siis joku voisi tulkita niin että kelpaa jos on terve, sairasta ei huolita... Siis jos pilkkua aletaan viilaamaan. Ehkä olisi jotenkin korrektimpaa sanoa ettei ole väliä onko tyttö vai poika, tervettä lasta toivoisin...
Anteeksi, mutta mitä muuta sillä "kunhan on terve"-jutulla voidaan tarkoittaa kun tuota "ei väliä onko tyttö vai poika"-juttua? Että ei väliä onko sillä tukkaa syntyessään?
Mä en oo koskaan edes aatellu että toi tarkoittais muuta kun sitä että tulipa sitten tyttö, poika tai molemmat tai toista kaksin kappalein, pääasia että on terve.
Ja mä en suostu uskomaan etteikö vammaistenkin lasten äidit toivois hyvää terveyttä ja pitkää ikää lapsilleen. Kuka voi käsi sydämellä sanoa että "ei sen niin väliä vaikka sairastelis ja kärvistelis ja kipuilis ja olis sairaalakierteessä, kunhan on onnellinen"!
Vastaako tuo mielestäsi onnellista ja hyvää elämää?