Terolut mimmit

Hassua, tätä ennen olen tikutellut satunnaisesti silloin, kun olen kuvitellut oviksen olevan lähellä. Koskaan en ole haamua kummallisempaa tikkuun saanut, mutta nyt, ihan yhtäkkiä kahtena eri kiertopäivänä tumma viiva. Täytyy seurailla, miten nuo viivat asettuvat kalenterissa vuodon suhteen (jos/kun se tulee).
 
Kaipaan apua joilla on kokemusta pco;sta terolutista ja pitkistä kuukautiskierroista!
Itselläni on ylipainoa hieman yli 20kg ,minulla oli kuukautiset ihan miten sattuu,jopa 6kk poissa jonka jälkeen menin lääkäriin ja minulle
diagnosoitiin PCO.
Diagnoosin jälkeen olen saanut melkein 10kg pois,mutta asiaan, eli minulla tuli kuitenkin ihan ilman lääkkeitä viimeisimmät kuukautiset elokuun lopulla,jonka jälkeen lääkäri sanoi että syödä 1tabl päivässä 10pv terolut kuuri jos kuukautiset ei ala 3kk sisällä..söin sen marraskuun lopulla ja kuuri loppui 1.pv joulukuuta,noh kuukautiset ei kuitenkaan alkaneet ja nyt on kuitenkin on hieman kuukautismaisia kipuja,rinnat arat,munasarjoja ja kohtua vihloo,palelee,lämpöäkin ollut parina iltana 37,0..onko kukaan tullut tällä tavalla raskaaksi??voihan se olla että minulla kuukautisetkin alkavat sitten nyt.. ja joulukuun puolessa välissä olen 2x raskaustestin tehnyt negoja oli molemmat..

Ja nyt tänään tein testin äsken uudelleen niin negatiivinen oli :( ihmeellistä kun monta päivää rinnatkin kipeät niin ei ole vielä kuukautisetkaan alkaneet..
 
miss_piggy
Iiiina:Saattaa olla, että tuo annostus ei ole sulle riittävä. En osaa kyllä sen kummemmin auttaa, itellä kun menkat tuli aina terojen aikana kellon tarkkuudella. Voithan aloittaa nyt uuden tero-kuurin kesken kierronki jos sulla on niitä teroja, ite kun sain terot heinäkuussa, aloitin ne kesken kierron, sillä menkat oli olleet pari kuukautta jo hukassa. Eli söin sen 10 päivän terokuurin, ja kolmantena pillerittömänä päivänä alkoi menkat.
Jos sulla on rinnat kipeät, niin uskon että ne menkat on kyllä pian tuloillaan, mikäli r-testitkin näyttää negaa.

(.) kp 30/29. Ja se ovishan sitten tosiaan testien mukaan oli vasta kp 26, joten jännäillään :)
 
miss_piggy:Olen itsekkin miettinyt kun olen lukenut täältä kokemuksia teroluteista niin joillakin on 2x pv 10pv ajan..Onneksi minulla on nyt 18 päivä lääkärille aika niin pääsee katsomaan mikä siellä mättää..rinnat ovat edelleen kipeät,olleet jo toista viikkoa mutta ei silti vielä kuukautisia näy..teen varanvuoksi viikon päästä raskaustestin uudelleen jos kuukautiset eivät ala..Minullakin aikasemmin on alkanut vuoto teroluteista,mutta nyt on toinen kerta ettei ala..
 
Mitä mieltä olette vhh ruokavaliosta ja pco? onko kellään kokemuksia että olisi saanut kuukautiset tulemaan tai kierron tasaantumaan..ja rakkulat olisivat hävinneet? ja saaneet kenties raskauden alkamaan luomuna..?:)
 
miss_piggy
Kyllä ilmeisesti tuo vhh voi toimia, mitä olen lukenut. Pitäis itekki taas siirtyä tuohon. Tuntuu vaan niin hankalalta jättää pois kaikki hiilarit, millä sitten korvaa pastan ja riisin...hmm..kasviksia kehiin vaan vissiin :D Sokeria nyt en käytä muutenkaan hirveesti, tai en ainakaan myönnä :)
 
liiina Kyllä se vhh osalle auttaa. Jossain palstalla oli hiljattain joku pitkään yrittänyt kaikki hoidot käynyt plussannut.:) Itselleni saattais kans tehdä kyseinen kuuri hyvää... Ei haittas vaikka muutama kilo lähtiskin, vaikka en suoranaisesti ylipainoinen ihan olekkaan.:D

Täällä ovista vieläkin yritetään metsästää... Kierto vissiin taas pitenee. Tänään kp24 jos en laskuissa ole seonnut.
 
Niin :D joo kasvikksillahan se täytyy korvata sitten,minulla myös on hieman tässä joulu jäänyt päälle :D Itse olen kuitenkin kaikki mehut onnistunut jättämään jo pois ja makean syöntiä olen reippaasti rajottanut..Ja kahviinkaan ei tule sokeria laitettua :) Olen myös itse lukenut paljonkin siitä että se auttaisi..olisi mukava kuulla vain kokemuksia :)
 
miss_piggy
Ihanaa Hennu :heart: Paljon onnea Möhkölle syntymän johdosta:flower:

Täällä me jotkut vanhat kärvistellään edelleen, ku ei tärppää niin ei tärppää :(

En tiä mistä muuten johtuu, mutta oon aina ajatellu tai on ollu sellanen tunne että sitten jos ja kun joskus oon raskaana niin se tulee olemaan poika :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Täällä oli onnistuminen ainakin VVH:sta ja pcos:ta :)
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2226919-pcos-hiilarittomuus-ja-nyt-raskaana/

Ja kyllä mullekin gyne aikoinaan suositteli vvh:tä, ehkä varsinaisesti siksi että se on osalel tehokas keino painonpudottamiseen joka taas vaikuttaa pco:n ja mulla tuota ylipainoa on.

VVH:llä mulla lähti 10kg parissa viikossa turvotuksia ja pco:s tilannekin parani kiitettävästi =)
Tämä ei meille kuitenkaan plussaa tuonut, koska ongelma oli mulla ovuloimattomuus :)
 
miss_piggy: Mulla oli viimeksi ensimmäinen raskausoire meidän tytöstä juurikin ummetus... Sitä oli silloin muutama päivä silloin jatkunu kun sitte tein r-testin ja sain haamulaisen. Täällä pitelen peukkuja sun puolesta.:heart:

Täällä menossa kp27 eikä ovulaatiosta havaintoa...|O
 
Viimeksi muokattu:
Vielä kerran hennulle onnea :heart:. Kovasti yritetään tulla perässä :)

Oon muuten huomannu yhen asian tässä vauvaprojektihommassa. Vaikka en tikuta ovista, enkä laske kiertopäiviä, nii jostain kumman syystä ainakun luulisin olevan oviksen aika tai ees siinä lähellä nii pupuilu käy mulle jotenkin hirmu ylitsepääsemättömäksi hommaksi ja yritän kaikin tavoin keksiä syitä mix ei peittoja heilutella. Voiko mun alitajunta tehä mulle tepposia ja stressaan vähän niinku huomaamatta sitä että tärppääkö ollenkaan. Vaikka tosiaan en ole laskenut päiviä aikoihin vaan ollaan menty ajatuksella, että tärppää jos on tärpätäkseen :). Ahistavaa.
 
miss_piggy
miss_piggy: Mulla oli viimeksi ensimmäinen raskausoire meidän tytöstä juurikin ummetus... Sitä oli silloin muutama päivä silloin jatkunu kun sitte tein r-testin ja sain haamulaisen. Täällä pitelen peukkuja sun puolesta.:heart:

Täällä menossa kp27 eikä ovulaatiosta havaintoa...|O
Mulla tuli tänään veskissä pyyhkiessä pikkusen jotain limoja paperiin joissa oli mukana vähän jotain vaaleanpunaista, menkkaoloja ei oo. Testin teen kuhan tuo urea vähän jäähtyy tossa kupissa :LOL: vaikka nyt onki vasta dpo 8.
 
Fossiili Ymmärrän kyllä sun stressin, kun teilläki yritystä ollut jo aika pitkään ja kaikkea siihen mahtunut mukaan.:hug: Ittellä alkanut palautua mieleen esikon yritysaika tän kierron osalta... Pitkät kierrot eikä mitään tietoa koska mahdollinen ovis vois olla, niin näitä talletuksia tulee yhteen kiertoon todella monta. Alkaa tuntua niin mekaaniselta...: /

kp30 menossa eikä vieläkään plussaa, haaleeta viivaa vaan... Tuntuu taas niin turhauttavalta. Ei tää kroppa vaan toimi. Lähipiirissä vielä raskausuutisia vaan satelee... Miksi ittelle se vaan ei oo niin helppoa...:x Tästä puuttuu vaan enää kyselyt että koskas sitä toista meinaatte hankkia... Anopilta tätä kysymystä olen jo ehtinyt odottaa, mutta saas nähdä milloin tämä hetki koittaa. Sille jos menee ongelmistaan kertomaan niin siitä tietää kohta kaikki...:stick:
 
Oon tällästä miettiny että jos terojen aikana tulee raskaaksi niin loppuuko menkat heti? tarkotan siis sitä että kun menkkojen loppuminen on merkki siitä niin käykö näin myös jos on terot?
Kyllä loppuu. Terolutin keltarauhashormoni voi jopa tukea raskautta, ja terojen jälkeen siis ei pitäisi tulla vuotoa, jos raskaus on alkanut
 
Viimeksi muokattu:
Aloin pohtia, että ehkä nuo mun useat vahvat viivat ovistesteissä johtuukin uudesta erästä testejä. Millä muulla selittää se, että ennen ei ole tullut juuri mitään näkyviin, ja tässä kierrossa lähes kymmenen vahvaa viivaa ihan random päivinä.

Huoh. Alkaisivat nyt menkat vaan, niin ei tarvitsisi pohtia ja laskea muutamaan päivään mitään.
 
miss_piggy :heart:, oikein mahanpohjasta kouras kun luin sun viestin.

Mulla on ihme tapa käydä tosiaan kuikkimassa muita pinoja vaikka en niihin pinoihin mitenkään kuulu ;), mutta kait nuo "entiset" terolut mimmit vaan pyörii koko ajan ajatuksissa :wave:

Täällä ei mitään ihmeellistä. Peittoja on heiluteltu varsin tasasesti.

Lomalle pitäs viikolla 5 lähtee, pienimuotoinen kylpylä/lasketteluviikko tiedossa. Pojalle sain sen viikon koulusta vapaaksi, läksyt kun muistaa ottaa mukaan, nii hyvin mennee...

Palaillaan!!!
 
miss_piggy
Tämmönen tuli tänään:

Kyllä siellä joku varmaan on! :D

Tosin varovaisen toiveikas olen, ei koskaan tiedä mitä tapahtuu..ja kun tietää että mitä vaan voi sattua.. Tiuhti taisi sanoakin, että monestihan terolutien jälkeen sitä on hedelmällisillään, ja kyllä siinä taitaa jotain perää sitten olla.

Terojen aikana ei koskaan tullu kahta viivaa testeihin, nyt ei oo menkoistakaan mitään tuntemuksia, ja mullahan silloin yhtenä päivänä tuli se joku punertava limanen vuoto, joka tais sittenki olla kiinnittymistä.
Ja se mun uuden vuoden ovis oli kyllä niin selkeä, että luulen yhä enemmän etten terojen aikana ovuloinu kunnolla.

Vaikka tää nyt tästä eteniskin, niin tätä palstaa en silti kyllä jätä :heart: Onhan mulla nuo Gelee Royalitki ollu käytössä taas parisen kuukautta, jos niistäki ois ollu vähän apua. En sitte kuvitellutkaan mun ihmeellisiä oireita :D Närästystä on ollu joka ilta melkeinpä... yöks.
 
Onnea miss_piggy =)
Itellä mieli ihan maassa ja tekis mieli luovuttaa..tuli käytyä siellä lääkärissä ja ultrassa näky pco maiset munasarjat :( nyt sit taas terolut käyttöön..en kyllä tajuu mitä hyötyä niistä on jos ovulaatiota ei tapahdu ku ehkä max kaks kertaa vuodessa...oon kyllä niin pettyny ja vihanen ku se PIIP lääkäri ei aijo antaa edes clomeja ja sano vaan et te ootte niin nuoria et katotaan nyt vielä..pitääkö meijän odottaa et ollaan jotain kolmekymppisiä et jotain hoitoa saa!!!!???miten näin voi käydä??
 
miss_piggy
Yrittäjä: OOtko koittanut sitä vähähiilihydraattista ruokavaliota? Siitä on ilmeisesti apua myös pco:hon, ja samoin nuo gelee royalit voi myös auttaa hedelmöittymiseen. Niitähän tässä itekki oon syöny useamman kuukauden.

Yksitysen lääkärin kautta kyllä pääsee hoitoihin mutta sehän taas maksaa enemmän...Itekin epäilen että terojen aikana en ovuloinu kunnolla ainakaan, sitte heti ku lopetin terot, niin paukahti se kunnon ovis.
 

Yhteistyössä