Terolut mimmit

Tervetuloa uusille teroilijoille! Vaikka tämä onkin aika hiljainen pino nykyään, käyn ite ainakin aina kurkkimassa onko mitään uutta :)

miss_ kyllähän terolutin sivuvaikutuksina voi olla ihan virallisestikin tiputteluvuoto, mutta on tietysti vähä hassua jos ei ole ennen ollut, vaikka olet noin paljon teroja jo syönyt.
Mulla oli viime/tässä kierrossa tiputtelua muutamana päivänä oletetun oviksen jälkeen, päättelin itselläni johtuvat siitä ettei ovulaatiota ollut tapahtunut (luin jostain että niinkin voi käydä), ja kohdun limakalvo jotenkin pukkaa itseään hieman yli mikä aiheuttaa tiputtelua, omat epäilykset vahvistuivat kun yli viikko tästä oletetusta keskeytyneestä oviksesta ja vuotelusta ovisoireet alkoivat uudestaan ja LH-huippukin löytyi (uudestaan?). Kehoni siis mielestäni ovuloi uudestaan koska ensimmäinen ovulaatio ei ollut tapahtunut, näin ainakin pienessä päässäni päättelin :D
Voisko sun kohdalla olla kuitenkin se ovis vasta tuloillaan?

jozzuuh mulla ei ole terolutit (onneksi) aiheuttaneet läheskään mitään sivuvaikutuksia, pientä pahoinvointia lukuunottamatta parina ekana pilleri päivänä, joten en osaa sanoa noista selkäkivuista, mutta voihan se olla mahdollista.
Onko sulla vuoto jo alkanut?
 
hmm jooo, kai se voi niinkin olla, ken tietää? nytkun alko taas terot (kp 15-> ) ja tänään siis kp 21, niin eilen ja tänään ollut limaisuutta, alamahakipua, eli hyvinkin vois olla ovis vasta nyt, outoa.
En ole tikutellut mutta ens kierrossa varmaan pakko, kun ihmetyttää tämä kierto niin paljon :p Mietin kyllä sitäkin jos ois pari kiertoo ihan luomuna, viimeksi kun yritin olla ilman teroja, niin ei mitään tapahtunut ei menkkoja eikä ovista tms.
Ootteko muut käyttäny mitään luontaistuotteita edesauttamaan raskautumista?
Tai esim, vyöhyketerapiaa?, itse en oo mikään hirveän vihreä ihminen, mutta kuullut paljon positiivista vyöhyketerapiasta ja luontaistuotteista! :)
Itseasiassa varasin jo ajan vyöhyketerapiaan, mutta tarviin lääkärin luvan, kun on papassa ollut muutos vaikkakin lievä mutta silti eivät tee mitään jos ei ole lääkärin kirjallista todistusta. :eek:
En muista että ois ollut terojen aikaan alaselkä kipuja, ainakaan mitään erityisiä ei kyllä paljon muitakaan sivuoireita oo ollut... :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei naiset!
Olisko kenelläkään tietoa, että estääkö se Terolut ovulaation, jos alottaa kuurin ennen kuin ovulaatio on tapahtunut? Netissä kun on niin ristiriitasta tietoa tuosta, mutta olisko jollain ihan jopa tutkittua tietoa tai lääkärin sanaa?
 
reason tää on ihan vaan oma kokemus. Mutta mä söin siis kolmessa kierrossa teroja ja en ovuloinut tänä aikana, olen siitä hyvin varma... Kp15-24 siis söin teroja ja mulla parhaimmillaan alkoi menkat heti kp25. Viime kierto oli eka luomukierto noiden terojen jälkeen ja sain ovisplussan vasta kp22, ja kierto oli 35 päivää, joten mulla terojen aikaan kierrot oli huomattavasti lyhemmät ja ovista en bongannut ollenkaan. Mulla näin.
 
miss_piggy
reason:
En myöskään usko että ovuloin terojen aikana normaalisti, vaikka ovistestit kahta viivaa näyttikin. Heti kun lopetin terot puolen vuoden syönnin jälkeen, tulin ekasta luomukierrosta raskaaksi ja vasta kp 26 oli se oikea ovis.
Muutamassa terokierrossa söin niitä vasta kp 18 alkaen, kun ajattelin että näin ovis kerkeäisi olla, jos se oletettavasti olis ollut joskus kp 15 tienoilla. Terothan saattaa siis keskeyttää oviksen..

Nyt rv 10+2.
 
Kiitos vastauksista! mulla nyt semmonen tilanne, että yritetään saada kysta munasarjasta pois sekä selvittää munasarjojen toimintaa kahdella Terolut-kuurilla. En huomannut lääkärille silloin sanoa, että ovuloin yleensä vasta kp16 ja terot pitäisi siis aloittaa kp 15-25. Taidanpa siis siirtää Terojen ottoa muutamalla päivällä :)
 
JEE, täällä ehkä havaittu ovis!:D Eilen oli selvää menkkakipua ja 17.päivä testiin aika vahva viiva. Viiva ei kylläkään ollut yhtä vahva kokonaan kontrolliviivan kanssa... Puoliviivaa vahvempaa ja puolet haaleempaa.:confused: Eilen tikkuun samanlainen kuin edellisenä päivänä, mutta tänään jo haalee. Jos se nyt olis ovis niin kierrosta olis tulossa hieman lyhempi eli 36 päivää. Taas terokierron jälkeen tällästä.:) Talletuksia tehty ahkerasti.:whistle: Toiveet vaihteeksi korkeella.

reason: Mulla ei myöskään terokierroissa ovulaatiota tapahtunu ollenkaa, mutta mulla normaalikiertokin huomattavan pitkä. Terojen aiheuttama vuoto alkoi aina jo ennen kun mulla olis ovistakaan normisti ollu. Tai eipä näitä ovulaatioita mulla usein ilmenekkään...mut silloin harvoin kun sellasen on bongannu niin ollut tosi myöhään.
 
Jaksamiset miss_piggy! Ja halaus!
Itselläni menkat oli taas ja vähän normaalia lyhemmät. Nyt kp 8 ja lopetan terot nyt tai ainakin tauolle jätän. Kierto pitenee siis ja viimeksi oli kyllä tosi pitkä kierto kun oli terot tauolla...
Kummallista alavatsa kipuilua ollut vaikka menkat oli jo....
Tsemppiä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy paljon voimia teille tuleviin päiviin!!
Mulla sattu kummasti, kun mulla on säännöllinen kierto ja ovisplussia oon saanu kp 16 yleensä, niin nyt kun söin viime kierrossa teroluteja niin sain ovisplussan jo kp 12. Ehkä se terolut tosiaan vähän herätteli noita munasarjoja toimimaan. Huomenna siis kp 15 ja toinen terolut-kuuri alkaa..kumpa se nyt tärppäis tästä kierrosta.

Tsempit kaikille!!
 
miss_piggy
Mullahan ei terojen aikana ovista vissiin ollut ollenkaan..luomuoviksen sain silloin kp 26 kun oli tärppikierto, joten ovuloin myöhään...Taas ois kaapissa puolen vuoden resepti teroille. En vaan tiedä mitä niiden kanssa teen, kun ei ne auta mua yhtään, mitä nyt vuoto tulee..

(.) Täällä laitettu aamulla tyhjennyslääkkeet sisään, nyt odotellaan, että kaikki tulis ulos ja vois aloittaa uuden yrityksen jossain vaiheessa :(
 
miss_piggy :hug: Voimia!

Täällä oli sitte vissiin kuitenki vasta eilen ovis, kun 22.päivä tulikin todella vahva plussa testiin.:) Selvästi hormoonitasot olleet korkeemmalla koko kierron, kun testiin tullut monesti vahvoja viivoja. Tänään näytti jo taas haleaa viivaa, mutta menkkatuntemuksia on kyllä ollut jo pidemmän aikaa... Tulossa olis vissiin 41.päivän kierto. Aattelin että vois suosiolla syödä tän kierron jälkeen taas terokierron, jos kerran nyt on aina terojen jälkeen ovista tiedossa ja muullon taas ei...:confused: Parasta olis tietysti se ettei tarvisi tän kierron jälkeen ajatellakkaa mitää kuukautisia/ovista....:whistle:
 
miss_piggy
Tiuhti:Pitäis varmaan iteki kokeilla tuota, että 1 terokierto ja sitten taukoa, kerran viimeksikin ovuloin terojen jälkeisessä kierrossa.

Täällä tyhjennyslääkkeet onneks toimi, mutta ne kivut mitä ne toi mukanaan oli aivan helvetilliset! Toivon, että kukaan teistä ei koskaan joudu kokemaan samaa...Menkkakivut satakertaisina + vielä lisää kipua päälle.
 
miss_piggy
Missäs kaikki on ku täällä on hiljentyny? :)
Sain uutta tietoa teroista. Ilmeisesti kannattaa tehdä niin, että tikuttelee sen luomuoviksen, vaikka se sitten oiski vasta tyyliin kp 22 tai mitä lie, ja kun on sen oviksen tikutellut niin sitten vasta syö sen terokuurin. Tämä siksi, koska normaalisti keltarauhas-hormonia alkaa erittymään ovulaation jälkeen, ja koska terot on tätä hormonia, niin ne tulisi myös ottaa oviksen jälkeen, eikä siis ennen ovista, sillä muuten ovulaatio saattaa keskeytyä tai estyä kokonaan.

Tuli vaan mieleen, kun itse en ainakaan usko että terolutien aikana mulla olis se ovis ollut silloin kp 15, kerran tärppikään ei käynyt kertaakaan.
 
hiljaista täällä tuntuu olevan...
Kirjoitin viimeksi kp 8 kun oli outoa mahakipua jne, iltapäivällä sitten mietin että ei voi olla normaalia kun menkatkin jo olleet ja ovikseen noin viikko vähintään aikaa niin teinpä kuitenkin ovis testin ja plussat tuli!?? :D siis kp 8!
Tässä kuussa siis terot pois käytöstä ainakin joksikin aikaa ja kokeillaan luomuna välillä... :)
 
Ensinnäkin pahoitteluni miss_piggy :hug: ja voimia uuteen yritykseen!

Varmaan vaihtelee noi lääkäreidenkin ohjeet terojen suhteen aikas paljon näköjään!
Mulle kun yksityinen gyne määräsi terot, niin ei puhuttu mitään mistään ovulaation ajankohdasta ollenkaan, vaan että tärkeää olisi, että nimenomaan niillä saataisi kierrot ja vuodot kuriin ja tabut kp15-24. Ja siis enhän mä niiden aikana hyvin todennäköisesti ovuloinutkaan ollenkaan...
Viime kierto oli eka luomukierto, 3 terokierron jälkeen. Sain siitä ovisplussan kp22 ja nyt julkisenpuolen tutkimuksissa, lääkäri sanoi, että on kyllä aika myöhäinen ovisajankohta, voi kuulemma haitata raskautumista, ettei pääse sitten kiinnittymään kunnolla jne...
Joten mä oon ymmärtänyt mua hoitavilta tahoilta, että terojen idea on juuri lyhentää ja säännöllistää kiertoja ja vuotoja ja siksi ne otetaan kp15 alkaen. Sitten lisäksi voi tulla otettavaksi clomit tms. sitä ovulaatiota aikaistamaan ja auttamaan, mitkä mäkin nyt varmaan sitten saan seuraavan lääkärikeikan yhteydessä, jos vaan munatorvien aukiolotutkimus ok...
Huoh, on tää sellaista tähtitiedettä, niin kuin joku joskus vertasi :D
 
Mojito mulla oli kans samalla idealla terot eli ne aloitettiin "herättelemään" omaa hormonitoimintaa ja täten lyhentämään kiertoa. Mulla ennen pillereitä kierto oli säännöllinen 28pv, pillerien jälkeen 36-47. Tavoitteena oli siis saada entinen "normaali" kierto takaisin. Tämän vuoksi söin kolme kiertoa teroja kp 15-25. Eka kierto terojen jälkeen oli nätisti 25 päivää, nyt toinen taas vähän pidempi..
 
Olin tänään keskeytyneen keskenmenon takia kontrolliultrassa, ja sain elämäni ensimmäisen Terolut -reseptin. Raskaus on mennyt kesken viikolla 5+0 eikä ole vuotanut pois, tarkoituksena Teroluteilla olisi nyt käynnistää kuukautiskierto ja siten saada kohdun limakalvo uusiutumaan. Lisäksi munarakkulassa näkyi keskeytynyt ovulaatio joka on turvottanut rakkulan kystaksi luokiteltavaksi, eli tämä keskeytynyt tilanne on lääkärin mukaan laittanut kehon unten maille.

Vuotoa kun ei ole, niin tänään otin ekan pillerin ja kaksi seuraavaa kiertoa pitäisi ottaa kp 15-24. Vähän pisti miettimään kun luin että moni ei ole ovuloinut lainkaan Terolutien kanssa, mutta eipä minulla taida olla vaihtoehtoja :| Keskeytynyt raskaus pitää saada vuotamaan ulos, ja munarakkula herättää. Tyhjennyslääkkeistä ei ollut mitään puhetta, luulisin siksi että hcg on jo ihan alhainen ja viikot olivat pienet, tämä on saanut alkunsa jo tammikuun alussa.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta? Ja onko kukaan/monikin onnistunut raskautumisessa Teroilla? Lääkäriltä sain hyvinkin positiivisen käsityksen, että Terolutit saattavat jopa parantaa raskausmahdollisuuksia..

Minulla on yksi 2,5-vuotias lapsi, joka sai alkunsa 1. kierrosta, ja toiveissa siis toinen.
 
Moi pitkästä aikaa. MUlla ei näitten kahden tärpänneen raskauden kanssa käynyt hyvin. Eli uutenavuotenakin saatu positiivinen tulos vuoti pois ja yritystä on nyt kestänyt 10 kk. Tuntu et vasta päätös tehtiin ja täs viel ollaan. Kaikki kaverit ympärillä vain raskautuu:) mun kaveri on yrittäny kauan lasta ja ne nyt kävi tutkimuksissa kaikin puolin ja siel lapsettomuuslääkäri oli sanonu että raskautta yrittävien ei pitäisi missään nimessä syödä terolutteja!! se kuulemma haittaa munasolun kasvua ja häiritsee normaalia kehitystä.. Ja todennäköistä on et raskaudet ei jatku jos ne alkaa. Et miksi ihmeessä ne niitä teroluteja määrää!! onneksi en itse ole syönyt niitä enää aikoihin...
Tietenkin kaikilla lääkäreillä on varmaan oma näkemys mut kaverin lääkäri oli sitä mieltä, ja mun kaveri on syöny niitä kaksi vuotta! mulla on joka kierrossa ovis 14. päivänä ja ollaan ajotettu puuhat ennen, samana päivänä ja yleensä jälkeenkin. Näin menty monta kiertoa mutta ei tärppää siitä huolimatta. En keksi muuta syytä ku stressi tähän epäonnistumiseen, turhauttavaa!
Miss piggy olen todella pahoillani puolestasi :(

onnittelut fossiilille! :)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
En tiedä miksi mulle ei vajaa vuosi sitten annettu MYÖS clomeja, kun selvästi silloin lääkärille kerroin, että lapsi on yrityksessä ja mulla ikäkin painaa päälle. Reseptissäkin (terot) vaan lukee että vuotoja säännöllistämään. Ja joo, kuten sanoin, menkat kyllä tuli, mutta ovulaatio ei..

Ei ole kokemusta kyllä että kkm:n jälkeen teroilla tyhjennettäisiin kohtu :O En oo koskaan kuullutkaan. Mulle annettiin tyhjennyslääkkeet ja kyllä ne ainakin tais mulla tyhjentää kohdun kokonaan, alkio kuollut joskus rv 7-8.

Mutta, tosiaan mullakin on lääkäriin aika huhtikuussa, niin taidan nyt nuo clomit sitten haluta, mikäli näyttää siltä, että mun pitkällä kierrolla ovuloin kyllä jossain vaiheessa, mutta se päättyy keskenmenoon..

Itekin kyllä oon vähän skeptinen noiden terolutien kanssa näin raskautta yrittävänä...taidan nyt tosiaan niillä vain käynnistää seuraavan kierron ja sitten heivaan ne taas huitsin nevadaan ja koitan tikutella luomuovista.
 

Yhteistyössä