Terolut mimmit

Joo mäkin käytin teroja sen yhden pakkauksen, eli 3 kiertoa, silleen että kp15 eteen päin sen 10 päivää.

Nyt sitten hain toisen paketin kun on eka "luomukierto" ja on jo kp 33 eikä menkkoja näy..
Ovis oli kyl ehkä silleen et saattaa alkaa vasta sunnuntaina menkat jopa, mut en jaksa odotella.
Ajattelin siis seuraavat 3 kiertoa mennä samalla lailla kun miss_piggykin suunnitteli! Että käynnistää uuden kierron aina ovistuntemuksien/testien/viimeistään kp30 paikkeilla..
Tai saa nyt nähdä sitten, meillähän on perjaatteessa nyt täynnä se 1 vuosi yrittämistä, joten pitäis kerätä rohkeutta alkaa soittelemaan näistä lapsettomuus-tutkimuksista..

Kyllähän ne terot mullakin kiertoa sai lyhyemmäksi pikkuhiljaa
(87kp -> 39kp -> 29kp->) mutta ei ainakaan raskautumiseen ole tosiaankaan auttanut!

pahoittelut felixille! susta ei oo mitään vähään aikaan kuulunut, tai ainakin multa mennyt ohi, niin luulin sun onnellisesti kasvattelevan vauvamahaa siellä! :(

Tässä muuten mun juuri perustettu blogi:
Rakkauden Melodiaa..
siitä miten terolut-mimmi yrittää vauvaa :)
 
Miss Piggy, en usko että Teroluteilla kohdun tyhjentämisen yrittäminen onkaan kovin tavallista. Ymmärsin, että gynekologi päätyi siihen, koska kohdussa näkyvä pussi oli pienentynyt jo selvästi sitten viime ultran. Kuulemma näin alussa kesken (minulla siis 5+0) menneissä tapauksissa ne "sulavat" itsestään joskus sinne kohdun seinämiin, vaikka keskeytynyt keskenmeno olisikin. Näillä siis mennään. Gyne näyttäisi olevan kokenut, joten kaipa luotan hänen neuvoihinsa.

Tai ainakin osittain :) Olen vähän miettinyt seuraavaa strategiaa netistä kokemuksia lukeneena: nyt 10 pilleriä ohjeen mukaan, kuukautiset, sitten ovulaation metsästystä oireiden ja testien avulla, ja jos ei tärppää, terolutit ja niillä vuoto (jos ei muuten ala). Taidan koittaa näin pari kertaa ja sitten mennä uudestaan ultraan tarkistamaan kohdun tilanteen, jos ei onnistu. Miltä kokeneemmista kuulostaa? Olenko ihan hullu, jos alan nyt jo säätämään ammatti-ihmisen ohjeiden kanssa? Todella paljon näyttää vaan olevan kokemusta, että ovulaatiota ei tule jos syö näitä Teroluteja ohjeen mukaan.
 
miss_piggy oon niin kovin pahoillani teidän puolesta :(. Ja voin kuvitella nuo kivut, mulla viime vuoden kesäkuun km jouduttiin lääkkeillä poistamaan ja kyllä teki kipiää.

Mulla on tiistaina toinen vu, kun viimex oli niin pikkunen että gyne haluaa varmistua vielä kunnolla viikoista, mutta nyt olis viime vu:n mukaan 8+0. Pelko km on koko ajan takaraivossa :(

kaikille tsemppiä plussiin :heart:
 
Hieman olen hiljaiseloa viettänyt, samalla koko ajan seurannut mitä täällä puhutaan.

miss_piggy otan osaa suruunne :hug:

Mulla tänään kp15 ja torstaina olin tuntevani ovulaatio kipuja, ehkä toivottavasti. Joten tänään olisi siis dpo2. Miehen kanssa ollaan kyllä puuhailtu ihan vaan siltä varalta, että jos se ovulaatio tulee ja kyllä myös torstain kipujen jälkeenkin. Huomenna ajattelin aloittaa seuraavan terolut kuurin.

Kuinka paljon te luotatte noihin ovulaatiotikkuihin? Itselläni ei niille kamalasti luottoa ole. Kyllä mä niitä alkuviikosta innoissani tein mutta sitten innostus lopahti, kun koko ajan kuitenkin ollut niiden suhteen melko epäluottavainen olo.

Tiistaina minulla olisi aika kunnan gynelle ja ajattelin hänen kanssaan sitten puhua juuri tuosta teroluttien vaikutuksesta ovulaatio ja asioita on vaan niin miljoona mitkä mietittyy, toivottavasti gyne on yhtä mukava kuin on puhuttu.

Plussatuulia kaikille :hug:
 
miss_piggy
jozzuuh:Terojen aikana ajattelin että noista tikuista ei o mihinkään, ku melkein läpi kierron näytti jonkunlaista plussaa, sitte ekassa terottomassa kierrossa kyllä sain sen oikein kunnon oviksen tikutettua silloin kp 26, ja sen tunnisti myös kivuista :) Eli toisaalta luotan ja toisaalta en...
 
Gynellä käyty. Ja oli kyllä ymmärtäväinen ja mukava lääkäri. Määräsi verikokeita, jotka otetaan seuraavan kierron alussa (ellen sitten ole paksuna, viikko jännitetään, josko ilmeistyisi plussa testiin). Ja kolme kuukautta lisää määräsi terolutteja eli yhteensä 6 kk. Ja jos ei kesään mennessä tärppää ja saan BMI:n pudotettua alle 35 niin sitten saadaan lähete lapsettomuushoitoihin..
 
Täällä testattu negaa ja dpo 12 olis menossa...:ashamed: Toiveet oli taas korkeella, mutta en usko enää testin näyttävän muuta tässä kierrossa... Ei mitää olojakaan ollut. Toivotaan että viimestään sunnuntaina punanuttu saapuis paikalle.
 
Helou! Tindra täällä taas piiiiitkän tauon jälkeen kirjotteleepi :)
Hirrrrveeesti tullu uusia immeisiä tänne, joka onkin oikein mukava,joten tervetuloa vaan :) Ja hirmuiststi onnea plussanneille :)

Ja näin heti aluksi ennen kuin alan omaanapaa hölöttämään niin miss_piggylle paaaljon voimia tapahtuneesta :heart:

Tiuhti87: Miten kävi, vieläkö testasit vai kurvasiko täti paikalle?

Noniin, eli muistin virkistykseksi: lääkärihän määräsi sillon syksyllä minulle ne lugesteronit teroluttien tilalle ja niitä sitten söinkin ja sain ne kuukautiset tulemaan, ja ne "jotenkuten" säännöllisty kierto pysy siinä 28 paikkeilla, välivuotoineen ja tuhruineen kunnes luget loppu, niin kuukautiset pysy siinä 30-32 päivän paikkeilla. Ja myöskin kieron puolivälissä aina tuli outoa tuhrua päivän tai pari. Kunnes... viimeset mekat tuli 21.1, kierron puolivälissä ei tullukkaan mitään tuhrua, ja menkat ois pitäny alkaa 22.2 mutta kappas, eipä niitä näy sitten missään.
Menkkakivut on ollu läpi kierron välillä voimakkaampina ja välillä lievempinä, rintojen arkudesta puhumattakaan. Noh, nyt viikonloppuna päätin että pakko tekasta testi niin pääseepähän siitäkin epätietoisuudesta.
Perjantai aamuna testiä tehdessä ensin ei näkynyt mitään, hätänen kun on niin ei jaksa viittäminuuttia ootaa, kävin keittään kahvit ja menin uudelleen katsomaan niin uskokaa tai elkää siellä oli iha selkeä haamu! Ja vieläpä punertava semmoinen.. tai ei ihan hirveen selkeä mutta kyllä sen erotti sillon ja erottaa vielä tänäänkin.
No siitä sekavana testasin tietty lauanaina ja sunnuntainaki.. ne vaan oli hiukka haaleampia kun se perjantain testi... hmmm... Tänään soitin tk:seen ja pyysin päästä sinne testiin, niin kappas täti tuumas että ei, ei ei, ei me tällä aleta testaamaan jos raskaus on toivottu, testaa ens viikolla uudelleen ja ota uudelleen yhtettä neuvolanpuolelle vaan..
Että tämmöstä tälläkertaa, itse en uskalla edes innostua noista haamuista, tietäen tämän oman kropan, että se ei muutenkaan toimi miten pitäs.. Ja kuvaakaan en saanu otettua testeistä kun puhelimessa on niin surkea kamera niin niistä kuvista tulee vaan semmosta puuroa.

Tulipa pitkä luritus taas, mutta sitä kun on pitkään palstalta pois niin tulee paljon asiaa :D

Mukavaa viikon alkua kaikille :flower:
 
tindra86 Lauantaina dpo 14 täti saapui ja "säästi" ylimääräiseltä innostumiselta... En ehtinyt uutta testiä ees suunnitella tekeväni. Sulla nyt mielenkiintoiselta kuulostaa.=) Toivottavasti lähtee viivat vahvistuun ja vauva pysyy kyydissä.:heart: Varovaiset Onnittelut!:kiss:
 
miss_piggy
Minäki täällä koitan kiihkeesti tikutella ovista vaikka tuskin sitä on tälleen ekassa kierrossa keskenmenon jälkeen.Nyt on kp 19 jos siitä tyhjennyksestä lasketaan. No maanantaina gynelle kanssa aikaa, ni kattoo sitte mitä mieltä se on noista teroista ja mun ongelmista ylipäätänsä. On tässä jo vuosi yritystä takana kuitenki, ku ehkäsy lopetettu 02/12. No oikeestaan se kunnon yritys alkoi vasta joskus viime elokuussa, mutta silti..
Oon nyt tän viikon koittanu olla taas vähähiilarisella ruoallakin, paino tais olla vielä viime viikon lopulla jotain 72kg, ja nyt näyttää puntari 70.6, joten eiköhän tuo pikkuhiljaa tipu :) Painonpudotushan saattaa siis vaikuttaa myös positiivisesti menkkoihin, pco:hon ja hedelmällisyyteen.
 
Täällä veny eka kierto terojen jälkeen 48 päiväseks... mutta ainakin oli ovis, se on positiivista! oli siis CB hymynaama kp37 ja limat ja kaikki. Mutta ei tärppää niin ei :'(
Nyt ois vuoskin tullu yirtystä täyteen, mutta ei oo kyllä tällä hetkellä varaa lähtee mihinkään tutkimuksiin, ehkä syksyllä sitten mennään jos tää nyt menee vielä näin..
löytyks piggy ovista sulla?? ;)
 
miss_piggy
Melody89, ei löytyny :D Tai en oikein tiiä..tossa kp 16 ku tein o-testin niin siihen tuli kaks jonkulaista viivaa, ja sen jälkeen on tullu vaan yks, että en tiä oliko ovis tyyliin kp 15, vai onko sitä ollu nyt keskenmenon jälkeen ollenkaan.
No ei tässä nyt oo paljon pupuiltukaan, paitsi tuossa kp 15 ja nyt viikonloppuna. Mulla ku tuhruttaa edelleen tuon km:n jälkeen :( Voi kakka. Pitää gynelle mainita tänään tuostakin, että pystyykö sitte tehä tarvittavia tutkimuksia.
Alotin taas terot, nyt neljäs päivä menossa...ja ihan vaan sen takia että saan kierrot käynnistymään, eli en varmaan syö ku tän yhen kuurin jos ei oo ihan pakko ku niiden aikana ei sitä ovista tuu senkään vertaa.
Tilasin huuto.netistä 20 kpl CB:n hymynaamoja, joissa on viimenen käyttöpäivä kesäkuussa. Hintaa oli vaan 25 euroa. Tuskin nuo nyt kärsii vaikka käyttää kesäkuun jälkeenki, ja en oo koskaan noita testaillu ni otetaan nyt nuoki kokeiluun :D
 
miss_piggy
Gynellä käyty.
Oli sitä mieltä että vielä 6kk jatketaan terojen kanssa tai ilman, ja jos ei oo tärpänny niin sitte julkiselle puolelle jatkotutkimuksiin/hoitoihin. Meinasi että kun tämäkin raskaus kuitenkin tärppäs suhteellisen lyhyessä ajassa, niin toivoa on. Kuitenki mulla lähtötilanteena oli se pco, ja olisko nyt niin, että sitä ei enää tällä hetkellä ole. Hän ei clomeja kirjoittanut, koska se vaatii sitten niitä seurantaultria, jotka tulee halvemmaks julkisen puolen hoidoissa.
Oli myös sitä mieltä, että terolutit ei estä ovulaatiota mitenkään, mutta voin itse päättää käytänkö niitä. Terojen kanssa vaan kuulemma ovis on helpompi tikutella, kun kierto on lähes aina saman mittainen.
Kohtu ultrattiin ja oli tyhjä km-materiaalista. Limis oli ohut ja follit pieniä, joten ovista ei kuulemma nyt kannata tikutella, eikä menkatkaan oo ihan heti tulossa :p
 
moikka taas!
laskeskelin just että itselläni oli terojen aikaan kierto yleensä noin 25-30pv.
Nyt alko toinen kierto ilman teroja, viime kierrossahan mulla oli se ovis kp8 ja nyt sitten eilen aattelin kun alamahaan koski ihan kauheesti, ja taas illalla sitten pälkähti päähän että hitto nythän on kp8! ja tein o-testin niin plussaa näytti taas ja tänään sit vielä toisen tein niin oli himmenemään päin. :) onneksi viikonloppuna oli mies kotona :p
Viime viikolla mulla oli nt-polille aika, ja tälläkertaa ei kystaa näkynytkään enää, ja kaikki limakalvot ja muut oli oikein hyvät ja terveet!! sittenpä se lääkäri ihan itse kysyi että ettekös te lasta yritä kun olet ilman ehkäisyä, ja näyttää kohta vuosi olevan yritystä takana, niin laittoipa meidät sitten jonoon, ja viime viikolla jo ekat verikokeet kävin ja nytpä niitä on muutamat tulossakin sitten, ihanaa kun saa jotain selyyttä (toivottavasti) !! ja syksylle tulee sit varmaan aika polille taas, jos ei oo tärpänny siihen mennessä.
Melody89 :mullakin oli aiemmin kun olin syönyt teroja muutaman kierron, ja yritin jättää ne pois, niin kierto saattoi venyä yli 50 tai jopa lähelle 60. nyt on sit taas menny päälaelleen ja kierto lyhentynyt terojen jälkeen viime kierto (joka oli nyt eka terojen jälkeen) oli kierto 23pv.
Tulipas tekstiä, toivottavasti osasin selittää niin että tuosta jotain ymmärtää :D
 
Noniin, täälläkin käytyn eilen yksityisellä gynellä.. munasarjat ultras ja sano että melkonen helminauha molemilla puolilla näkyy ja ohut limakalvo. Määräsi nyt 4kk terot+clomit seurantaultrineen ja jos nyt ei mitään tapahdu niin sitten jatketaan teroilla pari kuukautta ja jos sittenkään ei oo tapahtunu mitään niin sitten lähete lapsettomuus klinikalle.
Se gyne oli joku naistentautien erikoislääkäri ja juteltiin tästä mun tilanteesta, että menkat tulee aina lääkkeillä ja menkat tulee n. pari kuukautta lääkkeiden lopetuksen jälkeen ja loppuu kuin seinään, niin se oli sitä mieltä että ei sitä ovulaatiota tapahd, ainakaan aina. Hän myös oli sitä mieltä että toki voi syödä pelkkiä teroja mutta ei ne saa muuta kuin vuodon aikaseksi ovulaatiota se ei saa aikaseksi (kaikkihan sen taisikin jo tietää)
Sitten hän sanoi että jos ei 4kk:den clomien aikana tapahdu mitään niin ennen kuin aloitan uuden terokuurin niin pitäsi yrittää sitä ovulaatiota löytää ja vasta sen jälkeen aloittaa terot.
nyt pitää sitten alkaa tilaileen ovulaatio testejä niin saapi bongailtua ovista :)
Saatto olla hiukan epäselvästi kirjoitettu kun unihiekat silmissä :)
 
miss_piggy
tindra:Voidaan alkaa yhessä jännäilemään ku mullaki nyt sitte tosiaan pitäis vielä noin 6kk yrittää joko teroilla tai ilman ennenku pääsen jatkohoitoihin :D Mua kyllä vähän ärsyttää ku ite en saanu niitä clomeja, mutta just siks ku se seurantaultra tulis yksityisellä puolella aika kalliiks.
Kyllähän mullaki tosiaan menkat tulee terojen aikana, mutta ovulaaatio askarruttaa. Kovasti tuo lekuri vakuutteli, että ei vakuta ovikseen mitenkään, ja sitte plaaplaa jotain joka meni mulla vähän ohi... Eikä se nyt maininnu ultrassa ainakaan mitään siitä että ois ollu enää helminauhamaisesti niitä rakkuloita. Meinas sitte varmaan, että nuo terot saattais mulla sitä ovistaki aikaistaa, ku se tulee luomukierroissa niin myöhäisessä vaiheessa.
Mulla on viikonpäästä seurantaverikoe sen keskenmenon takia, ja tulokset pitää soitella sitte tuolta naistenpolilta, niin voisin samalla kysästä sieltä, että jos sinne sitte hakeutuu hoitoihin, niin pääseekö ite suoraan soittamalla, vai pitääkö olla lääkärin lähete.
Kun tää mun yksityinen gyne sanoi vielä, että jos eivät suostu mua ottamaan sitte sitälle hoitoihin, niin soitto hänelle, ja hän laittaa lähetteen :)
 
  • Tykkää
Reactions: tindra86
miss_piggy: Juu jännäillään vaan :) Juuri hain apteekista lääkkeet ja ajattelin aloittaa tänään terot. ja voihan se olla mahdollista että sinulla on ne rakkulat lähtenyt sieltä itekseen poissa, niin sanoi minunki gyne että joillakin ne lähtee itsekseen, joillakin vaikuttaa ruokavalio ja joillaki poistuu raskauden myötä... Oletko hankkinu jo ovistestejä?

Hmm... tässä miettinyt että pitäisi vissiin kokeilla sitä vähähiilihydraattista ruokavaliota josko siitä ois mitään apua noihin rakkuloihin. tai ainakin se gyne puhui että se vois auttaa. Mutta mulla ei kyllä painoa tarvis lähteä ollenkaan poissa kun oon hoikka muutenki.
 
miss_piggy
tindra:Mulla on liuskatestejä tilattuna ebaystä varmaan 50 kpl ja tilasin halvalla satsin CB:n digiovistestejä huuto.netistä, niissä menee päiväys kesäkuussa niin sai pilkkahintaan :)

Ite oon tuolla vähähiilarisella. Mun mitat on 165/69 tällä hetkellä, oon nyt tätä dieettiä noudattanu about 1,5vkoa. Alkupaino oli noin 72kg. Oon jättäny lähes kaiken vaalean viljan ja vehnän pois, täysjyväpastaa-ja riisiä syön vähän. Sitten kasviksia ja paljon protskua. Raejuustoa, juustoja, pekonia..tulee kyllä jogurttia ja hedelmiäkin syötyä.
Ne rakkulathan tosiaan voi häipyä siis pois, just joko terojen vaikutuksesta tai sitten ku vähän saa painoa pudotettua. Eihän sun pakko oo koittaa kaikkia hiilareita karsia, mutta vaihda valkosen viljan tilalle tumma. Etenki jos oot muutenki hoikka :)

Miten te muut, ootteko saanu bongattua terojen aikana oviksen?Ku mä en oikein muista että tuliko mulla kertaakaan sitä kunnon ovista viime vuonna terojen kans, mutta jotenki epäilen.. Ja taas mulle joku sanoi, että terot pitäiski alottaa vasta ku on saanu sen oviksen tikutettua.
 
miss_piggy: joo täytyypä alkaa kokeileen, tuntuu vaan niin jotenki oudolle olla yhtä äkkiä ilman jotain leipää tai semmosta :D Mutta tottuuhan sitä :) Pitää alkaa kaiveleen hyviä reseptejä netistä :) Mulla oli sillo aiemmon käytössä Davidi ovistestejä oon tässä miettiny pitäskö kokeilla jonkun muun merkkisiä..
 
miss_piggy
Mää sain sen kunnon oviksen just sillon ennen keskenmenoa noilla davidin testeillä, joten ihan hyviä oli :D Ite syön täysjyväleipää, ja sitte oon ostanu sellasta minihiilari-karppileipää tms, joten ku vaihtaa vaan vaaleat leivät ruisleipään niin sekin auttaa jo paljon :)
 
miss_piggy
Saattaahan tuo olla, että mullakaan ei sitte ihan joka kuukausi ollu terojen kans sitä ovista...ei vaan ollu mitään ovistuntemuksiakaan toisin ku luomuoviksessa..Kohta haen postista CB:n digiovistestit, jee :D
 

Yhteistyössä