Terolut mimmit

Jos nyt olis täs kierros niinkin kivasti käynyt, että olis tärpännyt, niin tuleeko kuukautiset silti, koska käyttää teroja? mulla oli luultavasti ovis kp17, silloin aloitin terot ja kp26 on viimeinen päivä kun nappi pitäs syödä. Eli yksinkertaisesti: aloittaako terot silti tyhjennysvuodon, vaikka olisi raskaana?

Kiitti tiedosta! :) Ku tosiaan ei lääkäri paljoakaan kertonut, käski syödä 10 päivää ja ens kierros voin vielä syödä ja sit katsoa pysyykö kierto normaalina. Kiva lääkäri :kieh:

Voi, olis ny tärpänny... Vaikka tuskin on, mut aina sopii toivoa :)

miss_piggy
Ja terothan pitäis syödä just oviksen jälkeen, eli jos et esim. ovuloi ennen ku alotat terot, niin terot saattaa vaikuttaa jopa negatiivisesti ovikseen ja kiinnittymiseen.
Siks ne ei joillain toimikaan, kun ovis ei ehdi tulla ennen kp 15 ku terot pitäis alottaa.

miss_piggy
Ai samana päivänä ku alottaa terot? Jos saa ovisplussan samana päivänä ku sun pitäs alottaa terot, niin voit tehdä niin että aloitatki ne vasta pari päivää myöhemmin tai sitte samana päivänä, ihan miten vain...tosin ite en ehkä uskaltais samana päivänä alottaa, mutta tee niin kuin lääkäri on neuvonut :) Ei sillä, että minäkään nyt oisin ihan tarkalleen kylläkään lääkärin ohjeistuksia noudattanut :D

Joo katokku en yhtään ajatellu et olis ollut ovulaatio sillon, ku kuvittelin et johtuis teroista se lima ja nippailu (joo varmaan alkaa kauheesti vaikuutamaan noi lääkkeet paris tunnis). Ku mulla oli se epämääränen kierto, niin ajattelin vaan, ettei sitä ovistakaan edes tulis koko kiertona. Kunnes eilen(kö) äkkäsin, et silloin mulla kuului olla ovis, jos normikierron mukaan menee. Eli ehkä mulla olikin ovis sit silloin kp17 ja tyhmänä syytin sitä yhtä pilleriä niistä limoista. Haureutta harrastettiin tuolloin kp17, voi, kunhan nää lääkkeet nyt ei pilais tätä... :kieh:
Ompas nyt omaa napaa, mut ku noi lääkkeet vähän aiheuttaa mussa hämmennystä :D

Kuinkas muilla on päivä mennyt? :)

Heippa!

Ajattelin tänne kirjotella. Gyne kirjoitti minulle terolut 10mg 1tabletti kp 15-24. Mua kyllä rupes mietitytämään onko näistä mulle edes mitään hyötyä. Mulla siis takana 3 keskenmenoa, ensimmäisessä keskenmenossa ovis oli kp 19, ja raskaustestit vahvistui hyvin, kuitenkin varhaisultrassa rv 9 alkio vastavi viikkoja 6, toisessa keskenmenneessä raskaudessa sain jo rv5 keskenmenon jolloin testit ei vahvistunut edes kunnolla, ja tässä viimeisimmässä keskenmenossa kp 22 paikkeilla oli ovis ja raskaustestin liuskat vahvistui hyvin mutta digi näytti vaan 2-3 vaikka rv 6 varhaisultrassa kaikki oli alkiolla hyvin vastasi oviksesta laskettua kokoa ja sydän tykytti, mutta seuraavana päivänä alkoi supistukset ja vuoto ja siitä muutama päivä kävin polilla ja sielä vuoto oli runsasta ja alkion sydän oli hyytymässä ja seuraavana päivänä oli tullut kokonaan ulos.:/ Mulla ovulaatio on ollut tuossa 22 paikkeilla ja kierron pituus on ollut 36-37.

Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille ihanaisille kanssasisarille taas PITKÄSTÄ aikaa :D Olen siis "vanha" kirjoittelija täällä. Kirjoittelin täällä siis joskus vuonna 2011 alkuvuodesta, jolloin aloitin syömään teroja keskenmenon jälkeen. Nyt kaipailisin taas vinkkejä ja tukea, kun olen taas aloittamassa terot!

Sain terolutit pitkiin kiertoihin, ja terot tosiaan tepsi; kierrot tasaantuivat heti! Söin teroja 5kk annoksella 2tbl/10pv ja aloitin terot aika myöhäisessä vaiheessa kiertoa, koska olin kuullut, että terot voivat estää oviksen, jos terot on aloittanut ennen ovista! Tähän uskoin, koska terothan on nimen omaan "lääke", joka kertoo keholle oviksen JO OLLEEN ja sitä myöten auttaa raskautumisessa, koska paksuunnuttaa limakalvoa, jolloin alkiolle on paremmat kiinnittymismahdollisuudet.

On hyvin ristiriitaista tietoa luettavissa, mitä olen nyt selaillut nettiä: tosi monet uskovat, ettei terot estä ovista ja toiset taas sanovat, että estää. Itse uskon täysin tuohon, että estää. Siksipä olenkin taas liikenteessä ja kaipailisin teidän neuvojanne NYT HETI :D

Esikoisemme täytti 25.2. vuoden ja pikkukakkonen saa luvan tulla. Emme ole käyttäneet ehkäisyä synnytyksen jälkeen ollenkaan, ja nyt muutamien kiertojen aikana olemme ajoittaneet seksin oviksen holleille. Ei ole raskautuminen tälläkään kertaa meille helppoa ja nyt on aika taas aloittaa terolutit. Kierrot on synnytyksen jälkeen olleet aika tasaiset, mitä nyt pieniä heittoja on tullut. Yksi kierto kävi kp40, mutta muuten kierrot on 36-39 välillä :D

Uskon siihen, että ovuloin ihan normaalisti, mutta joku hormonihäikkä kehossani on oltava. Esikoista yritettiin melkein 1,5v ja tulin raskaaksi, mutta sain keskenmenon. Siitäpä aloitinkin terot heti km:n vuodon loputtua ja viidennestä terokierrosta tärppäsi. Nytkin uskoisin tärpin käyneen pari kertaa, mutta on vuotanut pois... ja tärppikierto olisi hyvin voinut olla juuri se kp40 kierto, joka on ainoa pitempi / heittävämpi kierto synnytyksen jälkeen, ja vuoto oli superrunsasta ja verihyytymiä täynnä. Tärppi selittäisi kierron venymisen ja isot verihyytymät ja todella runsaan vuodonkin. Ne menkat oli kyllä ihan erilaiset, mitä mulla on normaalisti nyt ollut.

Tänään minulla on kp23 ja ovisplussan tikutin eilen. Irtoaminen tapahtuu testin mukaan tämän ja huomisen päivän aikana, ja nämä päivät sopii hyvin myös kiertojen pituuksiinkin, oireet viittaavat myös ovikseen. Ainoa, että ovislima oli eilen, ja tänään ei ole ollut limaisuutta yhtään!

Terot odottavat pöydällä, mutta nyt pohdinkin, USKALLANKO ALOITTAA TEROT VIELÄ TÄNÄÄN ELI KP 23 VAI ALOITANKO VASTA HUOMENNA KP24, jolloin ovis olisi varmasti tapahtunut??? En halua, että ovis estyy terojen takia. Mutta voiko terot estää ovista enää tässä vaiheessa, että ehtiikö tero vielä vaikuttaa niin paljoa joko saman päivän aikana tai yhden vuorokauden aikana? En jaksa kyllä uskoa siihen... mutta paria päivää aikaisemmin en kyllä aloittaisi teroja, koska silloin ovis estyisi taatusti, koska terot viestittää keholle, että ovis on jo mennyt.

Voisiko joku siis auttaa minua ja kertoa, mitä mieltä asiasta on: terojen aloitus tänään vaiko huomenna? Ja estäisikö terot enää tässä vaiheessa ovista, kun munasolu on jo irtoamassa? SUURI KIITOS avustanne, tarvitsisin pikaista vastausta tämän päivän aikana!

P.S. Onko täällä vielä tuttuja kirjoittelijoita, jotka kirjoittelitte kanssani yhtä aikaa silloin v. 2011? Kristiina84, hennu86 jne. En ole unohtanut teitä :heart: Olisi ihanaa kuulla, mitä teille kuuluu :heart:

Pikaiseen vilkaisin, niin Fossiili on ilmeisesti plussannut!!!! ONNEA :heart: Mä liityin taas tänne terojen puolelle, kun alkais taas tää terorumba. Mitä sulle kuuluu? Onko ensimmäinen raskaus kyseessä vai joko siellä mennään kakkoskierrosta???

felix Jäin miettimään tuota sinun kaverin lääkärin kommenttia teroista ja raskautumisesta. Miten terot voivat heikentää munasolun kasvua, kun terothan aloitetaan nimen omaan oviksen jälkeen, ei ennen ovista? Terot viestittävät keholle, että ovis on jo tapahtunut ja paksuunnuttaa limakalvoa, jotta hedelmöittyneellä munasolulla olisi paremmat kiinnittymismahdollisuudet! Terot on siis tarkoitettu siihen luteaalivaiheeseen oviksen ja menkkojen väliselle ajalle. Tarkoittikohan se lääkäri ennemminkin sitä, että jos terot aloittaa ennen ovista, silloin se saattaa olla haitaksi raskautumiselle, nimittäin juuri silloin ovis mitä todennäköisemmin jää tulematta, koska terot viestittävät keholle ovisken jo olleen!

miss_piggy
kuumeilija:Toisilla terot saattaa estää oviksen, iten en oo koskaan terojen aikana saanu tikutettua kunnon ovulaatiota...Eli mulla ei ehdi tulla ovis terojen kanssa, kun normaali kierto on aika pitkä. Ilman teroja ovuloin esim. kp 26.

Täällä on nyt kolmas teroton päivä menossa. En meinaa teroja jatkaa sen kummemmin, mutta keskenmenon jälkeen ajattelin näillä käynnistää kierrot. Vuotoa vaan ei näy, ei kuulu :( Taitaa kroppa olla aika sekasin.
R-hormonitaso oli verikokeen mukaan vielä 1kk kkm:stä 30, eli en tiedä vaikuttaisko tuokin sitte..

miss_piggy Oletko kokeillut aloittaa terot vasta oviksen jälkeen?? Mulla kans pitkät kierrot ja aloitan terot aina oviksen jälkeen juuri siksi, ettei terot estäisi ovista. Jos raskautumiseen käytät teroja apuna, suosittelen lämpimästi tekemään noin eli tikuttamalla ovista ja ovisplussasta vasta parin päivän päästä terot kehiin :D Menkkojen alkamiseen vikan teropäivän jälkeen saattaa joillakin mennä useampi päivä, eli vuoto voi hyvinkin alkaa lähipäivinä :) Mutta mitenköhän mun pitäisi nyt tehdä... uskallanko aloittaa terot vielä tänään, kun ovisplussa oli eilen? Vai odotanko huomiseen... kiva pähkäillä, mut en halua missata ovista :D

Miwwi Sun tarina kiertojen suhteen kuulostaa liiankin tutulta! Mulla kans pitkät kierrot, tällä hetkellä 36-39pv. Meillä esikoisen yrittäminen kesti ja kesti, ja luulen ongelman olleen juurikin pitkissä kierroissa, silloin kierrot kyllä heitteli ihan häränpyllyä 34-60 välillä, mutta nyt synnytyksen jälkeen mulla on pysyny 36-39 välillä, mistä olenkin todella tyytyväinen. Mut ei näköjään raskautuminen ole edelleenkään kovin helppoa... mä olen miettinyt sitä, että olisiko ongelma juurikin tuossa pitkässä kierrossa, kun ovis tapahtuu mullakin siinä kp20-24 välillä, niin olisko kierto pituudeltaan siinä vaiheessa, että limakalvo ei oliskaan enää ottavainen hedelmöittyneelle munasolulle?? Ja tämän vuoksi ne terot olis apuna vahvistamaan ja paksuunnuttamaan alkiolle hyvän kiinnittymispinnan. Voisko sullakin olla tämä ajatus terojen takana nyt? Toki gynesi on varmaan ajatellut, että söisit teroja kp15-24, jotta kierrot saataisiin normalisoitumaan ja silloin myös oviksen löytyminen olisi helpompaa jne., mutta itse en halunnut toimia oman gyneni ohjeen mukaan (sama ohje kuin sinulla), vaan omapäisesti söin terot vasta oviksen jälkeen. Mä ajattelin, että helpompi tehdä noin, että terot olis avustamassa mahdollisesti hedelmöittyneen munasolun kyydissä pysymistä kuin alkaa muuttamaan oman kiertoni pituutta noin räväkästi. Vasta 4. terokierrossa kävin yksityisellä ultrassa katsastamassa munasolutilanteen ja siellä kun mainitsin tuosta, niin gynen mielestä pytsyin ihan hyvin jatkamaan juuri niin kuin olin itse ominpäin tehnytkin :D Kokeile ihmeessä niitä teroja, mut mä suosittelisin, että odottaisit ensin oviksen ja vasta munasolun irtoamisen jälkeen aloittaisit terot. Tsemppiä!!

Viimeksi muokattu:
"kuumeilija" Kiitos kommentistasi! Mä tosiaan, olen yrittänyt lueskella kuinka niitä kannattaisi syödä, kun monet onkin kirjoitellut, että se voi estää sen oviksen. Ja mua tosiaan pelottaa mennä kyllä itse ominpäin sähläilemään noitten kanssa, kun pelkään, että sitten en ainakaan raskaudu, vaikka siitä ei oo ollu kauheesti ongelmaa. :) ja mulla on ongelma ollu kyllä tämä, että alkio ei pysy kyydissä loppuun asti, eli siihen haluaisin apua, mutta eihän teroista siihen ole kai apua? Eikä se ovulaation myöhäisyys, vai voiko olla, että se jotenkin kun on niin myöhään niin on sitten jotenkin viallinen ja ei sitten jaksa loppuun asti, äh en oikeen tiedä. mutta vois kokeilla tota, että söis vasta sittenkun saa sen oviksen? Onko siitä siis jotain haittaa alkiolle, jos se sielä jo vähän ehtii kehittyä? vaikka noita pitääkin syödä vain 10 päivää? Eli jos saan silloin kp 22 oviksen niin otanko seuraavana päivänä sitten terolutin vai samana päivänä vai kuinka? :D Entä jos otan omin päin nyt noita ja raskaudunkin heti, ja menen sinne yksityiselle ultraan jossa sama gyne minulle nämä määräsi ja luulee, että olen ottanut terolut niinkuin hän on sanonut.

Viimeksi muokattu:
miss_piggy
kuumeilija:En oo vielä kokeillu aloittaa oviksen jälkeen, mutta suunnitelmissa vähän olis :D Ku tosiaan viime vuonna söin niitä sen 6kk kp 15-24, ja sitte koitin myös joskus aloittaa vasta kp 18..Olevinaan kyllä ovistesteihin sain jonkunlaisen ovisplussan kp 14-15, mutta epäilen oliko se sittenkään oikea ovis..Ja epäilykset nousee siksi, että kun puolessa vuodessa ei kerran raskaus alkanu mutta kierto oli säännöllinen niin jossainhan se vian täytyy olla :confused: Yksityinen gyne kyllä vakuutteli, että ei terot vaikuta mitenkään ovulaatioon tai ei lykkää sitä, mutta kun omakohtaiset ja muiden kokemukset kyllä sanoo ihan muuta. Täytyypä koittaa vaikka nyt ensi kierrossa tikuttaa sen oviksen, olkoot sitten vaikka kp 26 ja sitten vasta aloittaa..

vielä tuosta terojen ottamisesta oviksen jälkeen, jostain luin, että kun sen oviksen on bongannut, niin terot uskaltais ottaa 2-3 pvän päästä siitä oviksesta. Toisaalta mietin, että jos se ovis tulee, tartteeko silloin teroja ollenkaan? Hankalaks menee :)
Täällä tulee vaan vähän ruskeaa tuhrua mutta toivon että menkat alkaa.Keskenmeno viivästyttää, ennen mulla tuli menkat terojen kanssa kellontarkkuudella.

Mä oon kyllä ehdottomasti sillä kannalla myös että terot vasta oviksen jälkeen.. mulla ei henk. koht. vaikuttanu terot oikeen mihinkään suuntaan.
Tuntu ettei mun kroppa oikee reagoinu niihin muuten, kun että ne käynnisti kierrot 3kk horroksen jälkeen. Sen jälkeen kierrot ollu 39, 29 ja 48 päivää, vaikka alotin terot aina siinä kp15-20.. Itseppäinen kroppa mulla :D noissa kahessa vikassa kierrossa kestikin se 2vk vikasta tero-pilleristänyt että vuoto alko, ja sellasta aika niukkaa ja ruskeeta, jostain oon lukenu et pitkät kierrot ja ruskee vuoto voi olla merkki ovuloimattomuudesta, joten nyt päätin olla ilman teroja.
Koska vaikka kierto venyis niin silti se ovis luultavasti tulee joskus.. ja on täällä niitäkin joilla on onnistunut tärppi käynyt ihan megapitkistä kierroistaki, toivossa on hyvä elää :D

• Tykkää
Reactions: miss_piggy
Kiva nyt sit, en tiedä uskallanko niitä ruveta sitten syömään, koska mulla ei oo ongelmaa pitkän kierron kanssa kp 37, en tiedä onko se liian pitkä? Mutta ovis on tosiaan sielä kp 22 ja luteaalivaihe on silloin ihan se normaali. Ja eikai mun kropalla kiinnittymisessäkään oo ollu mitään ongelmaa.. Huoh.

Viimeksi muokattu:
Miwwi Ymmärrän täysin sun ajatuksen ja pelot tuosta ominpäin tehdyistä päätöksistä terojen suhteen! Meinaan mä kävin samoja ajatuksia läpi silloin, kun pähkäilin, uskallanko tehdä ominpäin. Mut mä uskoisin, ettei teroista ainakaan mitään haittaa ole, ainakaan raskauden näkökulmasta :D Itse näkisin, että jos syöt teroja ohjeen mukaan kp15 alkaen, missaat oviksen aika varmasti (tai enhän mä mikään lääkäri ole, mutta mä uskon niin vahvasti siihen, et se on varma este ovikselle liian aikaisin aloitettuna!). Saattaisihan ne kierrot jossakin välissä asettua siten, kun terojen kanssa on haettukin eli kierrot alkaisi lyhentyä ja ovis sitä myötä aikaistua. Mut vaikka sulla pitkät kierrot onkin, ei teroista ainakaan haittaa ole, vaikka aloittaisit ne vasta oviksen jälkeen :D Minä EHDOTTOMASTI tekisin noin!!!!!! Ja ei ole alkiolle mitään haittaa, päinvastoin: terot paksuunnuttaa limakalvoa ja nimen omaan se limakalvon paksuus AUTTAA PIKKUISTA KIINNITTYMÄÄN (jos liian ohut limakalvo, hedelmöittynyt munasolu voi olla täysin normaali muuten, mut ei yksinkertaisesti vaan pysty kiinnittymään liian ohueen limikseen). ELI KYLLÄ AUTTAA juuri tuohon sinun ongelmaan, että pikkuinen saadaan pysymään matkassa :heart: Toki en tiedä, onko tuota asiaa sinulla tutkittu enemmänkin, että onko muita syitä sille, että alkio ei pysy matkassa? Mutta näin itsekin pitkäkiertolaisena omalla kohdallani ajattelen, että limakalvossa on joku häikkä... pitkä kierto ja vois niin myöhään, niin voihan se olla, että limakalvo on noin pitkässä kierrossa jo "huono/vanha/rapistumassa", sehän siis rapistuu luteaalivaiheen aikana ja se rapistunut osa tulee vuotona pois. Terot ovat hormonivalmiste, joka sisältää siis progesteronia, jota naisen munasarjat tuottavat ja jos tuossa on jotakin häikkää, kuten elimistö ei tuota progesteronia tarpeeksi, mikä säätelee kuukautiskiertoa ja lisäänytmiskykyä, terot muistuttavat luonnollista progesteronia ja näin ollen se saadaan normaaliksi, jolloin myös se limakalvo on oivallinen kiinnittymispinta! Mä uskon kyllä, että sä tulet raskaaksi nopeastikin, jos aikaisemminkaan ei ole ollut ongelmia raskautua!!!! Ja jos terot vielä kehiin, niin tiedä vaikka olisit onnistuneesti raskaana nyt seuraavassa kierrossa! Mä mietin kans tuota, että uskallanko ottaa terot eilen vai vasta tänään, kun sain ovisplussan tiistaina. Päädyin siihen, että aloitan terot tänään eli 2pv ovisplussan jälkeen. Minä tekisin sinunakin niin, että tikuttaisit ovista ja ovisplussasta vasta 2-3pv päästä aloittaisit terot. Silloin ainakaan ovis ei esty ja terot ehtii oikein hyvin paksuunnuttaa sen pari päivää limakalvoa, kun hedelmöittyneellä munasolullahan menee muutamia päiviä, kun se matkaa kohtuun ja alkaa kiinnittyä :D Ja mä en ole siis mikään lääkäri, mut mä olen näiden kans joutunu pähkäilemään aika paljon ja olen vaan tullut näinin ajatuksiin mitä sullekin tässä kerron :D Minä sanoisin sille gynelle ihan suoraan, miten olen toiminut, näin tein omallakin kohdalla! Ja muista se, että jos hän on ymmärtäväinen, hän myös ottaa asian hyvin vastaan. Älä välitä, vaikka hän sanoisi mitä, kunhan muistat vaan luottaa omaan vaistoosi! Näin minä tein ja esikoisemme on siitä tulosta :heart:

miss_piggy
Ehkä se sun gyne on tarkoittanut, että jos teroja syö ohjeen mukaan kp15-24, jolloin käytännössä kiertojen pitäis myös lyhentyä eli terothan siis lyhentäis sun tapauksessa kiertoja, niin silloinhan se ei estäisikään ovista, koska oletetaan, että OVIS EHTII TULLA ENNEN TEROJEN ALOITTAMISPÄIVÄÄ ELI ENNEN KP15! Minusta noin lääkärit ja gynet ei selitä asioita kunnolla, vaan yleiseksi ohjeeksi annetaan tuo kp15-24 ja sit kun ne sanoo, ettei vaikuta ovikseen... no ei tietenkään, kun tarkoitushan on, että terot syödään vasta oviksen jälkeen. Mut ne ei todellakaan kerro sitä, että jos ONKIN PITKÄ KIERTO, niin silloin ovis todennäköisesti estyy, koska on aloittanut terot kp15 ja ovis omassa kierrossa olisi vasta myöhemmin. Ja vaikka ovis oliskin terojen aikaan, ei alkio ehdi pysyisi mitenkään mukana, kun terojen vika pv olis kp24 ja terot laittaa vuodon alkamaan muutaman päivän päästä eli kp24 jälkeen. Gynet ajattelee monesti, että siksi teroja syödään alkaen kp15, jotta kierrot saadaan lyhyemmiksi. Mut mä en lähtis muuttamaan omaa pitkää kiertoa noin radikaalisti, vaan odottaisin ensin oviksen ja vasta sit aloittaisin terot. Kysyit, tartteeko teroja ollenkaan, jos ovis tulee. Mullakin ovis kyllä tulee, mutta joku häikkä mun kropassa on, kun en raskaudu, ainakaan mahdollinen raskaus ei pysy kyydissä mukana. Pähkäilin, että oviksen jälkeen mennään jo niin pitkällä kiertoa, että vika saattaisi olla limakalvossa (lue edellinen kommenttini miwwille!!!) ja siihen ne terot auttaa ja tällöin mahdollisesti hedelmöittynyt munasolukin pysyisi kyydissä paremmin :) Mutta täytyy kuitenkin muistaa, että ongelmahan voi olla muuallakin ja silloin terot ei välttämättä ole ratkaisu, mutta jos kyseessä on pitkä kierto ja ovuloi normaalisti, mä uskon terojen voimaan 100%, kun meillekin 2v yrityksen ja yhden km:n jälkeen saatiin raskaus TEROJEN avulla alkamaan onnistuneesti :heart: Eli syö ihmeessä teroja, se auttaa luteaalivaiheeseen, JOS siellä on joku pieni hormonihäikkä esim. sen limakalvon kanssa!

Melody
Kertoisitko tarkemmin, että söitkö teroja siis kp15-20 eli kuusi päivää aina yhdessä terokierrossa? Vai tarkoitiko, että aloitit terot tuolla välillä niin, että esim. tässä kierrossa aloitit terot kp15 ja ensi kierrossa vaikkapa kp20? Jos aloitit eri kiertopäivinä, niin silloin myös kiertojen pituudet heittelevät luonnollisestikin. Mikä sun annostusohje oli teroissa? Mulla kun ennen raskautta oli tosi pitkät kierrot, niin mulle annettiin ohjeeksi ottaa 2 tablettia päivässä ja kymmenen päivän ajan! Voisitko kysyä gyneltäsi tai lääkäriltäsi, että olisko mahdollista nostaa annostusta, jos vuotoa ei saada alkamaan nykyisellä annostuksella tai vuodon alkamiseen menee parikin viikkoa? Kun vuodon pitäisi alkaa muutamien päivien sisällä, mut toi kaksi viikkoa kuulostaa jo tosi pitkältä ajalta ja ainakin mun korviin kuulostaa siltä, että annostus on liian pieni, kun ei saada toivottua tulosta aikaiseksi. Ja kyllä, pitkissäkin kierroissa ovulaatio voi tapahtua ihan normaalisti ja raskautua helpostikin :D

Omaa
Mä täällä vieläkin pähkäilen, uskaltaisinko sittenkään aloittaa teroja vielä tänäänkään, nyt siis kp24 ja ovisplussan sain tiistaina kp 22. Jos kuitenkin aloittaisin terot vasta huomenna kp25, niin silloin ainakin olis ovis mennyt ja terot ehtis vielä hyvin paksuunnuttamaan limakalvoa, kun eikös hedelmöittyneellä munasolulla mene muutamia päiviä, kun se matkaa kohtuun ja kiinnittyy kohdun limakalvoon vasta n.4-6pv kuluttua hedelmöityksestä? Ja jos irtoaminen oliskin ollu eilen ja terot aloittaisin vasta huomenna, niin mulla jää pari päivää aikaa, et terot ehtii vaikuttaa???

Miwwi Huomasin sun uusimman viestin just, kun olin ehtinyt lähettää tuon edellisen tekstini tuossa ylempänä. Ootko käyny ultrassa normaalikierron aikana (ilman teroja siis) oviksen jälkeen? Mietin sitä, että onko tutkittu ultralla sitä, että limakalvo on oviksen jälkeen suotuisa kiinnittymiselle? Mä en koskaan käyny luomukierrossa gynellä, mut terojen aikaan kävin juuri ennen h-hetkeä eli munarakkula oli juuri puhkeamaisillaan silloin (varasin ajan gynelle ihan tarkoituksella siihen rakoseen, että nähdään, onko siellä edes kasvavaa follikkelia ja minkälainen limakalvo on) ja limakalvo oli todella suotuista, uskoisin, et terojen ansiosta :D Jos limakalvo ei ole suotuisa kiinnittymiselle, niin hedelmöittynyt munasolu ei pysy matkassa mukana. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan muutaman kierron ajan, et aloitat terot vasta pari päivää ovisplussasta ja jos ei tärppiä käy, menisin sinuna gynelle tarkistuttamaan tilanteen ultralla siinä vaiheessa, kun ovis on käsillä eli jos sulla on ovis n. kp22, niin varaisin ajan gynelle kp20 tai kp21. Sitten kävisin vielä uudestaan gynllä oviksen jälkeen tarkistuttamassa limakalvon tilanteen.

Viimeksi muokattu:
oho joo olipa epäselvästi. Mulle oli ohje että kp14 alotan terot, 1tbl 10 päivänä. Mutta sitten siis luin näistä jutuista täällä että ei välttämättä tuu ovista sitten. Laitoin siis vaan tollee lyhyellä kaavalla noi kierrot, mulla kun on oikeestaan ollu joka kierto erilainen ja jollain tavalla outo.

ensin siis oli joku 90pvän kierto johon sain terot, vuoro alko 3 päivää kuurin lopettamisesta.

tossa 39 päiväsessä, alotin terot kiltisti kp 14-23 mutta vuoto tuli siitä vasta 2vk päästä. oviksesta ei varmuutta.

29 päivän kierrossa, alotin terot muistaakseni kp19, sitten sain tosi vahvat ovis plussan (+ roskishaamun r-testiin) joskus kp 25 joten lopetin terot siihen. sitten alkokin vuoto kp30. eli en tiedä oliko tuo ovis vai kenties kemiallinen vai mikälie hormooni outous :|

48 päivän kierrossa yritin olla ilman teroja, mutta aloitinkin ne sitten kp31? muistaakseni.. sitten kun olin niitä syönyt jo 5 päivää testasinkin oireiden perusteella huvikseni ovista, ja sain ovishymynaaman kp35.. siihen lopetin terot ja vuoto tuli kp49.

tosi oudot kierrot mulla näköjään :D

Viimeksi muokattu:
Melody Kannattaa syödä teroja aina samaan aikaan kierrosta, koska nyt sulla kierrot heittelee varmaankin sen takia, että teroja syödään eri kiertopäivinä eri kierroissa. Terojen tarkoitus on myös tasoittaa kiertoja eli syö ihmeessä aina samoina kiertopäivinä, tällöin saat kierrot tasaantumaan! Tuo 29pv kierrossa vuoto saattoi alkaa siksi, että et ehtinyt syödä terokuuria loppuun, vaan lopetit sen kesken ja vuotohan siitä alkaa. Eli jos ovis on ollut sulla siinä kierrossa silloinkin myöhemmin (?) ja hedelmöittyminen tapahtunutkin, niin alkio ei ole ehtinyt kiinnittyä kunnolla, kun terojen vaikutuksesta vuoto jo alkoi. Syö kuuri aina loppuun asti, vaikka saisitkin haamun r-testiin, siitä ei ole haittaa. Vuoto saattaa alkaa parin päivän päästä terojen vikasta napista ja mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu tulee sitten vuotona pois, koska ei ole mahdollisesti ehtinyt vielä kiinnittyä. Kunhan ei aloita uutta terosatsia. Oletko koskaan aloittanut terot vasta oviksen jälkeen? Tikuta ensin ovis ja aloita terot 2-3pv päästä ovisplussasta ja seuraavissa kierroissa aloita aina samana päivänä terot! Tällöin kierrot tasoittuu ja ovisajankohtakin alkaa tasoittua :)

Mut jos ottaisinkin teroja aina oviksen jälkeen vasta, niin enhän mä sitten niitä vois ottaa joka kierto samoina päivinä kuitenkaan, kun mun ovis ajankohtakin heittelee niin paljon eri kierroissa..
ja sekin oli niin outoa kun ensin sai menkkoja oottaa terojen jälkeen 2viikkoa ja heti seuraavassa kierrossa alkaakin vasta 5. teropillerin ja yhden välipäivän jälkeen :D

Ja kakkien näiden kummallisuuksien takia oonkin nyt päättäny olla ilman teroja ja kattoa mihin kierrot asettuu vai asettuuko ja mihin ovikset sijoittuu.

mutta kiitos vinkeistä silti :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä