Terolut mimmit

Minä olen myös blokannut pari vauva-asioitaan jatkuvasti päivittävää fb-kaveria. En jaksa sitä hehkutusta joka kerta, kun käyn katsomassa kuulumiset. Kurkkaan sitten profiilin erikseen, kun siltä tuntuu. Oln myös blokannut muutaman, jotka raportoivat suunnilleen jokaisen tekemänsä asian. Ei vaan jaksa kiinnostaa lukea koko päiväohjelmaa läpi. Kurkkaan niidenkin ihmisten kuulumiset aina välillä suoraan profiilista.

Meilläkään tuskin tullaan käyttämään ehkäisyä, jos raskaaksi onnistun tulemaan. Alkuun korkeintaan kumeja, että tietää kiertojen käynnistuyvän. Sitten sekin pois ja seuraava saa tulla jos on tullakseen. Toiveissa kun olisi vielä se kolmas ja mulla alkaa ikää olla. Tulkoon vaikka heti. Sekin parempi kuin jäädä vuosiksi odottamaan ja pelätä, ettei enää ehdi onnistaa. Lapsiluvun tullessa täyteen mietitään sitten pysyvämpää ratkaisua. Kahteenkin lapseen tyytyisin, jos enempään ei mahdollisuuksia ole. Mietityttää tuo lääketasapaino, kun kontrolliin on niin pitkä aika. Ajattelin pyytää julkiselta lähetteen aikaisemmin, jotta tiedän tilanteen jo vaikka syksyllä. Onhan se tärkeää ihan hoitojenkin jatkon kannalta. Tällä hetkellä vointi on vielä kiikun kaakun, sillä jouduin olemaan pari viikkoa ilman lääkitystä eikä suurempi annos ole vielä alkanut vaikuttaa. Ihan ok on olo, mutta ei vielä omaksi tunnistettava. Haluaisin selvittää mistä tämä piilevä vajaatoimintani johtuu ja on saanut alkunsa.
 
Voi elämä sentään. Eilen iski valtava masennuskohtaus plus tyyliin itkupotkuraivarit sain itekseni kotosalla. Oon sairaslomalla, kun iski pienoinen flunssa. Tässä on sitten päivien aikana ollu mooonen monta tuntia aikaa ajatella asioita, kun mies on töissä :(

Mix meille käy näin? Mitä myö tehtiin taas väärin? Olisko jotain pitäny tehhä toisin? Olisko mun pitäny se vkl juoksulenkki jättää välistä? Entäs meidän peittojen heiluttelut? Mä tiedän että on turha jossitella, mutta jossain määrin se auttaa käsittelmään asiaa. Ja jollain tavalla tiiän, että ei myö voida vaikuttaa asiaan, mutta ei se siltikään hirmusti auta.

Ens viikolla olis tarkous mennä ottaa labrat niitä kromosomitutkimuksia varten. Ja hitto vie mä pelkään, että niistä löytyy jotain. pahin tietty on se että ollaan miehen kanssa epäsopivia juuri vauvan suhteen :(. Ja jos mitään ei löydy, nii siitä huolimatta pelkään, yrittämistä úudelleen!!! Tammikuun km:n jälkeen mietin, että en kestäis enää yhtään ja nyt sit kävi taas näin. Mun on vaan pakko jaksaa miehen ja pojan takia :heart:. Tuo km ei ollu kyllä parhain synttärilahja miehelle, täytti meinaa juurikin samana päivänä vuosia. Ja eilen oli toinen hääpäivä, olis tietty toivonu senkin menevän iloisemmissa merkeissä.

Mutta mä en kestäis ilman mun miestä varmaan päivääkään. Oon löytäy sen oman sielunkumppanin ja suoraan sanottuna vituttaa että pitää sitten kestää tällasta paskaa :(. Mä en toivois ees pahimmalle vihamiehelle tämmöstä.

Anteeksi purkautuminen, mutta ei mulla oikein oo ketään muutakaan kelle päästää pahan olon pois ilman että itken iiihan koko ajan. Helppo kirjottaa, kun voi vaan vuodattaa kyyneleitään (mitkä ei näytä loppuvan ollenkaan) samalla kun antaa sanojen ja tunteiden vaan tulla!
 
Heippa fossiili!

Onhan tuo todella inhottava tilanne. Muistan itsekin kuinka raskasta oli kun ei vaan plussannut ja kun vihdoin plussasi niin kesken meni. Hienoa, että sun mies on sulle niin tärkeä ja pystytte varmasti yhdessä käsittelemään näitä asioita. Tottakai se tuntuu siltä,että tuottaa pettymyksen myös toiselle. Mutta muista että se keskenmeno ei ole sinun eikä miehesi syy. Jostain syystä teidän alut eivät ole lähteneet liikkeelle. Mua ainakin lohdutti lapsettomuuspolilla lääkärin lause, että se on vain niin huonoa tuuria, että sattuu juuri se huono munasolu hedelmöitymään. Mä uskon, että te saatte vielä sen raskauden alulle ja saatte vihdoin sen nyytin syliinne. Itsekin joskus kirosin, kun keskenmenon jälkeen kaveri sanoi noin, mutta oikeasti se kuitenkin lohdutti ja auttoi jaksamaan eteenpäin.

Uudelleen yrittäminen on pelottavaa ja uudelleen raskaaksi tuleminen jopa pelottavampaa. Kun vaan odottaa sitä ajan kulumista ja pelkää pahinta. Minäkin vielä panikoin ajoittain vauvan puolesta.

Toivottavasti saatte voimia taas jaksaa eteenpäin ja saisitte selville syyn keskenmenoille tai ainakin jotain apukeinoja siihen!!! Paljon voimia ja jaksamista ja tsemppiä taas uuteen yritykseen!! Jos sulla on mahdollisuus, niin käy jollekkin puhumassa asiasta, se helpottaa. Mulla oli lapsettomuuden aikana tukena oma sisko, jolle pystyin purkamaan ja itkemään ja ilman häntä olisin varmaan kuollut. Moni ei ymmärrä kuinka vaikeassa tilanteessa lapsettomuudesta kärsivät ovat,toivottavasti kuitenkin löydät sellaisen ihmisen joka ymmärtää ja jaksaa kuunnella?? ja aina voi tänne palstalle käydä purkamassa!

Yhä edelleen tämä palsta on minullekin tärkeä vaikka oma raskauteni jo etenee viimeisiä viikkoja. Toivon kaikille teille muille myös sitä plussaa ja lähettelen voimia jaksaa eteenpäin!!

Hyvää kesää kaikille!

LadyBlue ja pikkutirri rv 27 +2
 
P12
Fossiili oon todella pahoillani teidän menetyksistä :hug:

On tosi vaikea keksiä mitään lohdullista sanottavaa, koska tiedän miten lohduttomalta tuo tilanne tuntuu eikä siihen auta mitkään sanat tai teot. Meillä ehti olla 6 varhaista keskenmenoa (rv4+2- 5+3 välillä) ennen tätä nyt alkunsa saanutta raskautta. Moni pitkään yrittänyt varmaan pyörittäisi mut tervassa ja höyhenissä kun sanon tämän ääneen, mutta en iloinen tai onnellinen kuin pieniä hetkiä kerrallaan siitä että olen nyt raskaana. Mua pelottaa ihan hirveästi ettei mun sisälläni kuitenkaan kasva mitään, ja oikeastaan vain odottelen vuotoa tulevaksi. Ikinä en ole niin vahvoja plussia keskenmenneistä saanut kuin nyt tästä mutta en silti osaa luottaa juuri lainkaan että raskaus jatkuisi. Mieheltäkin kysyn melkein päivittäin että uskooko hän että meille tulee nyt oikeasti vauva, koska itse en uskalla edes ajatella moista. Ensimmäinen menetys viime kesänä sattui niin kamalan paljon ja jätti syvät arvet sydämeen etten halua taas kokea sitä tuskaa ja surua. Mutta tiedän myös, että vaikka kuinka valmistaisin itseäni keskenmenoon, tulee se sattumaan entistä enemmän koska tiedämme että tällä kertaa raskaudella olisi täydet edellytykset kehittyä koska ei ole kemiallisesta raskaudesta kyse.

Jos käy niin, että me menetetään tämä 16kk "työn" tulos eli vihdoin ja viimein hyvin alkanut raskaus, aion aloittaa ehkäisyn käytön. Jokaisella meillä on rajansa kuinka paljon kestää enkä aio laittaa itseäni enkä miestäni käymään läpi enää yhtään keskenmenoa. Mulla on kaksi lasta jo entuudestaan joista toinen on mieheni kanssa yhteinen ja koen perheeni kokonaiseksi ja hyväksi näinkin. En aio jäädä haikailemaan sitä mitä en pystynyt saamaan, koska sen tavoittelu aiheutti niin paljon kipua ja kyyneleitä meidän elämään.

Tietysti on mahdollista, että saisimme tämän vauvan kotiin asti mutta se on vielä todella kaukainen ajatus.

Fossiilin tavoin tulin tänne purkautumaan, mutta eipä tosielämässä kukaan edes tiedä meidän tilanteesta tai uudesta raskaudesta eikä tule tietämäänkään pitkään aikaan..

P12 rv4+4
 
miss_piggy
Hei kaikille!

Täällä yksi uusi Tero-Tyttö liittyisi joukkoonne =) Taustatietoja voisin kertoa sen verran, että söin viimeiset 10 vuotta e-pillereitä, kunnes lopetin nyt helmikuussa 2012. Ensimmäiset ja ainoat luomumenkat tulivat 14.5 ja sen jälkeen ei mitään. Vauva on toiveissa, ja kun olen epäillyt että mulla voisi olla pco, menin tänään yksityiselle gynelle. Kohdun ja munasarjojen ultrauksessa selvisi, että munasoluja on, mutta ovat ikään kuin "kuoren" alla, eli eivät liiku mihinkään, ja oli lievästi pco-oireiset munasarjat. Kirjoitti minulle Terolutit, joita nyt sitten alan napsimaan. Ekan otin jo tänään lääkärin ohjeistuksesta, kun sanoi, että sen ekan 10:n päivän kuurin voin aloittaa jo tänään kun ei kerran ole tietoa milloin mulla kuukautiset olisivat muutoin tulossa (kierto on ollut nuorempanakin epäsäännöllinen jo ennen pilsujakin).
Epäselväksi mulle vain jäi, että jos se vuoto ei alakaan tän ekan kuurin jälkeen, niin missä vaiheessa aloitan tokan kuurin, kun lekuri sanoi että elokuussa ottaa yhteyttä jos ei ole mitään vuotoja tullut, eli tavallaan "kahden" kierron jälkeen, mutta miten siis ajoitan sitten sen toisen kuurin? Teenkö niin, että syön nyt tän 10 tablettia, ja odottelen tyyliin 15-20 pvää ja jos ei vuotoa tule niin sitten aloitan sen toisen kuurin? Typerä minä :p

miss_piggy .....................53/?.........30v......1.lapsi....2....1.tero
 
Kiitos LB ja onnea loppu odotukseen :heart:

Ja kiitokset myös P12, on teillekkin aika paljon elämään mahtunut ja onnittelut tulevasta pikkuisesta :heart: ja toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. Mä tuun kyllä varmasti perässä, mutta saapi nähä että millon :)

Soittelin tänään tonne meijän neuvolaan ja varasin sinne ajan näin aluksi. Siis juttelemaan oon sinne menossa, kun välillä ahistus on kova. Pystyn kyllä miehen ja siskon kanssa puhumaan niin paljon kun haluan, mutta tarviin nyt ulkopuolisen kuuntelijan ja keskustelijan. Oli ihanan oloinen täti (siis huomattavasti nuorempi kun minä, mutta kaikki jokka on neuvolassa töissä on tätejä :)) puhelimessa,mun oma neuvolantäti kun on lomalla, nii meen sit toiselle. Sen mukaan sit katotaan tarviinko psykologin tai jonkun muun asian osaavan apua... Mutta apu tuokin on alkuunsa. Tosi harmi vaan että joudun joka paikkaan menemään (neuvola ja labra) työajalla. En sen kummemmin meinannu töissä asioista puhua, ellei ole ihan pakko. Teen nuo tunnit sisään, mitä oon muualla huitelemassa. Meijän sihteerille viime viikolla jouduin asian paljastamaan, kun itkuhan siinä tuli kun kävin sanomassa että se päivä olis niinku pulkassa :(
 
Ihanaa, että LB ja P12 ovat myös käyneet täällä kirjoittamassa kannustusviestejä Fossiilille :) :heart:

Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä täällä tukea saa!!

P12 Myös täällä tuntuu, että pitkään yrittäneet varmaan haluavat laittaa minut jalkapuuhun häpeämään, kun en hehkuta tätä raskautta ja varsinkin ensimmäiset viikot meni pelätessä, ei raskautta hehkuttaessa : / Mutta, siellä se pieni vain kasvaa kasvamistaan :) Niin se teilläkin menee :)

Hienoa, että Lady Bluella on kaikki hyvin ja raskaus jo noin pitkällä!!

Fossiili Ihan hyvä, että lähdet juttelemaan :) Joissakin tilanteissa ulkopuolisen kanssa juttelu auttaa jopa enemmän kuin läheisten kanssa keskusteleminen...

Olette ajatuksissani :heart:

Hennu & Möhkö 12+5
 
NiQ
Osaisittekos naiset sanoa onko tässä mitään tsäänssiä. Mä siis syön nyt toista terolut-kuuria, päivä numero 6 on nyt menossa. Ovistestiin tuli kuitenkin tänään vasta melkein plussa, eli jos vanhat merkit paikkansa pitää niin ovistesti saattaisi huomenna kirkua täysin punaisenaan. Onko siis mitään mahdollisuutta tulla raskaaksi, jos on ovis vasta terokuurin loppupuolella? Pakottaako terot kuitenkin menkat tulemaan? Nyt on kp26 menossa. Esikoisesta ovuloin kp27 ja plussa tuli r-testiin kp39.

Kiitos jos joku tietäväinen jaksaa vastailla! :)
 
NiQ Mie ovuloin parikin kertaa Terolut-kuurin aikana ja menkat alkoivat vasta kaksi viikkoa oviksen jälkeen, joten terot eivät ainakaan mulla käynnistäneet vuotoa, kun ovis oli tapahtunut :)

Tärppiä noista kierroista ei tullut, kun ei osattu yhtään varautua :D
 
  • Tykkää
Reactions: NiQ
Fossiili hieno homma kun päätit keskustella asioista ammattilaisen kanssa. Monesti ulkopuoliselle puhuminen on helpottavaa, ammattilainen tekee sitä työtä sinua varten ja vain kuuntelee :) Ikäviä asioita on tapahtunut ja joskus tuntuu ettei niille tule loppua. Mutta toivon koko sydämestäni voimia sulle ja miehellesi, pikkunyytti antaa nyt odottaa liian kauan. :hug:

Itselläkin purkautumispakko. Taas huomasin miten herkillä mä tän asian kanssa olen! Olin tossa isän ja äitipuolen luona syömässä ja sitten velipuoli morsmaikkuineen ilmaantui paikalle. Siinä ne puhui neuvolakäynneistä ym. Itkua pidättelin tovin, kun lähin polkemaan kotia niin kaikki purkautui. Mahtoi siinä ohikulkijat ihmetellä.

Mut koitan saada muita ajatuksia nyt. Me nimittäin käytiin keskiviikkona pankissa puhumassa laina-asioista ja nyt on kateltu taloja. Oon löytäny aivan ihanan talon "maalta" eli 20km päästä keskustasta. Toivottavasti mies vielä lämpeis niin mentäis kahtomaan sitä :)
 
miss_piggy
Kuinka pian on muutes mahdollista että ovis tulee, mulla on kolmas terolut päivä tänään menossa, ja eilen tein huvikseni ovis-testin niin tuli aika vahva viiva, hieman vain testiviivaa hailakampi, en edes ole saanut ilman teroluteja noin vahvaa viivaa.. Johtuuko tuo tulos nyt noista teroluteista vai voiko terolutit saada oviksen tulemaan noin äkkiä? Ja tosiaan aloitin terolutit niin että mulla ei ollut menkkoja, eli toisinsanoen kesken kierron..
 
Terolut-mimmien toivelista 9.7.2012

Nimim....................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?
miss_piggy........57/?............30v......1.lapsi......2.........1.tero
Sateenkaari85...58/29-42.........27v........1.........12........tauko
jenni_noora.......52/28?...........28v........1..........5........4.tero
Vici..................46/??...............24.........1.........4........tauko
Ansku83.......... 18/30-49........28v........1.........16.......terot
Lindu...............19/28...............22v........1.........5.........tauko
macy gray.........18/30-32.........32v........2.........31.......tauko
nallukkan..........12/28-32........23v........1........6........tauko
lumihiutale92....10/29..............20v........1..........6.........tauko

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue...22.1......29/?...... .....29v......1.lapsi....yk16....2.IUI
nellinu......27.1......30/28-42.....23v.... .2.lapsi....yk5.... .2.tero
Surya.......9.3.......30/23-77.....27v......1.lapsi.....yk12.....2. Femar
Laola.......6.4.....29/28-41.....23v......1.lapsi.....yk3.......4.tero (km rv 6:'()
Fossiili......3.5........35/34.........32v.......2.lapsi....yk9........tauko (km rv 9 :()
Hennu86...5.5.....36/33-37....26v.......1.lapsi.....yk12......tauko


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Hengessä mukana :wave:
Pinna
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
SL
P12
Omppuf
Ambrosia85
another
Tilli84


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz, Nezzie, Minnij, haippiduu


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))


Muut listalle päivityksiä haluavat: laittakaa päivitykset punaisella Kiitos :)
 
Tervetuloa miss_piggy!

Fossiili :hug: Tsemppiä. Varmasti tosi hyvä idea mennä juttelemaan ulkopuoliselle. Oon ite käyny muiden ongelmien takia aiemmin psykologilla ja on kyllä ollu suuri apu. Se on mahtavaa kun ammatti-ihmiselle voi ja pitääkin puhua kaikki mitä mieleen tulee. Omille tutuille niitä juttuja kuitenkin aina jotenki sensuroi. Toivottavasti sulla on jo parempi mieli :)

Hennu Vitsi oost jo pitkällä!! Oon niin onnellinen teidän puolesta :)

Nallukan Sulla on kyllä kurja tilanne siellä. Toi on niin kamalaa kun joutuu esittään ilosta vaikka itkettäis!! Tsemppiä :hug:

ON: Kohta kp 50 eikä mitään... en nyt tiedä mitä tekisin. huoh... oon välillä niin kateellinen noille kasveille tuolla kasvimaassa kun ne vaan versoaa maasta mut mussa ei kasva mikään :D oon tulossa hulluksi :D
 
Heips, olen käyttänyt teroluteja 6 kk, nyt on sitten luomukierron vuoro. Jos olette pitäneet muutaman kierron taukoa teroista, niin kuinka teillä on menkat alkaneet? Jännitän vähän et tuleeko kuinka pitä kierto :(

Mulla on menossa nyt kp 6
 
jenni_noora Mä kun yritin pitää taukoa teroista viime kierron, niin kierto oli melkeen 50 päivää. Siinä kp40 paikkeilla päätin sitten, että otan terot käyttöön, että ei mee aivan liiallisuuksiin tuo kierto.. Eli ei mulla tavallaan taukoa ollut, otin sitten lopulta ne käyttöön, ties kuinka pitkä kierto mulle olis tullu, jos en olis ottanut.. Toki tuo kait on niin yksilöllistäkin, että paha mennä sanoon. :)
 
  • Tykkää
Reactions: jenni_noora
voi hitto.. nega taas.. yhyy. olin jo vähän kerenny mielessäni rakennella pilvilinnoja ku on iltapäivästä ollu aina huono olo, käyn kolmen tunnin välein pissalla ja väsyttää. pitäsköhän munki vaa syödä terot? eihän niistä ollu haittaa jos nyt olisinki raskaana *toiveajattelua :)*?
 
Vici toivotaan parasta ja kannattaa ottaa Terot jos testi vielä nega :)

Mulla alkoi tänään jomotella oikealta puolen, ovistesti ei vielä kovin vahvaa näytä mutta toivotaan että se muutamassa päivässä pärähtäisi plussaksi :) Halut on ainakin jo omaa luokkaansa ;)
 
miss_piggy
Mulla oli siinä reseptissä vaan puolen vuoden terot ja ilmeisesti sitä ei pysty edes uusimaan sitä reseptiä, itseasiassa ei mulla sitä enää ookkaan, revin ja heitin roskiin kun nostin sen tyhjäksi.. No pitää sitte ottaa lääkärille soittoaikaa ja pyytää jossain vaiheessa uutta reseptiä jos menkat ei ala aikanaan tulemaan ilman noita teroja. Nyt on menossa tero-päivä nro 7, mahassa sellasia ovis-tuntemuksia, voiskohan olla? Eilen ovistestin tein ja tuli aika vahva viiva kyllä testiviivan vierelle, lähes yhtä tumma.
 
Heissan!

Kävin eilen neuvolalla juttelemassa... Paapatin tunnin verran :D. Aivan ihana neuvolan"täti" oli, anto mun puhua ihan rauhassa ja kyseli sitten välillä. Ihmetteli sitä ettei ne siellä naisten polilla tarjonneet mulle/meille psykologia, kuulemma usein sen tekevät kun ruvetaan isompiin tutkmuksiin. Ja kun on näin "monta" kertaa käynyt.

Aattelin aluksi että on hankala puhua, mutta kun alkuun pääsin nii kaikki asiat tuli luontevasti suusta :). Ja samaa sanoi keskustelukumppanikin että oikein hyvin puhuin :). Ja suositteli kyllä menemään keskussairaalan psykologille, varsinkin kun puhuin siitä että pelkään jossain vaiheessa romahtavani vaivihkaa ilman varotusta... Ja sano kanssa sitä että seuraavan kerran kun raskaudutaan, nii voin pyytää että seuraavat siellä polilla raskautta enemmän kun yleensä, varsinkin kun tietävät mun taustat. Eli seuraavan plussan tullessa otan ensimmäisenä yhteyttä polille ja sit vasta neuvolaan kun näkee että mikä on massussa meininki.

Mietin tässä jonnin aikaa, että varaanko ajan vielä kunnon ammattilaiselle missä käydä puhumassa useemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: P12 ja Hennu86

Yhteistyössä