Terolut mimmit

SenSen :hug: Toivottavasti vuoto on ihan harmitonta, minä niin toivon täällä kaikkea hyvää sinne!! Ja täällä saa ja PITÄÄ kirjoittaa juuri näistä asioista, ja vaikka itse ei ole henk.kohtaisesti kokemusta niin raskauksista kuin km:sta, niin osaa kyllä asettua samanlaisiin tuntemuksiin ja elää niiden mukana! Ilmoittelehan kuulumisia!

MG Pahoittelut ikävänpuoleisista polikuulumisista :hug: Tämä on välillä niin vaikeaa. Jos itselläni on joskus ollut kuvitelmia helpoista raskaaksi tulemisista, niin ne harhakuvitelmat on kyllä tämän kevään aikana karissut kovaa kyytiä ja on pudottu hyvin nopsaan maan pinnalle. Seuraan tarkasti ja mielenkiinnolla sun kuulumisia, koska itsekin epäilen että jossain vaiheessa meidänkin kohdalla joudutaan turvautumaan seuraaviin vaiheisiin. Gyne ei mullekaan antanut pco:n, ovuloimisen sekä esimerkiksi kohdun limakalvon(estrogeenin tuotanto hyvin vähäistä) osalta kovinkaan suuria toiveita, vaikka sanoi raskautumisen olevan pelkillä teroillakin mahdollista. Kovasti voimia sinne ja kyllä se nyytti vielä joku päivä teillekin suodaan!

Kuumeilija voi ei, mitä huonoja kokemuksia sulla on niistä sofi-testeistä? Juuri niitä tilasin ja pitäis tulla loppuviikosta :( Ihan hirveesti pidän sulle täällä peukkuja testaamiseen :) Yritä ajatella positiivisesti, kyllä se plussa sieltä testiin sulla perjantaina tulee :heart:

Minäkin meinasin testata taas loppuviikosta niillä herkillä, kyllä se sitten jo varmaan näyttää jos on näyttääkseen mitään. Jatkuvia oireita mulla on, mutta testit negaa. On pettynyt jo valmiiks, vaikkei menkat ole alkaneetkaan. Välillä tulee tosi ahdistunut olo, kun ei tiiä miten pitkään yrittämisessä menee/tarvitaanko jatkohoitoja jne. Mitä ne hoidot tulee olemaan, mitä vaikutuksia niillä on jne. (oon hieman stressiherkkä :D)

Fossiili minä itsekin oon lukenut tuosta terojen aloittamisesta/oviksen ajankohdasta. Mulle gyne ei sanonut mitään ohjeita muuta kuin terot kp15-24. Luotan siihen tällä hetkellä, enkä uskalla alkaa kikkailla yhtään, muutenkin niin sekaisin koko kroppa. Nyt on menossa terolut tauko ja heti kierto alkoi pidentymään ja r-testit negaa :( Mutta onnea sinne oviksen bongailuun, kyllä se sieltä vielä löytyy! :)

Namppis:heart:

Hömelö kerrohan KUN viivat vahvistuu :)

ON: Etova olo ja alavatsan/muniksien juilimiset jatkuu, on jatkunut jo siitä pikku tiputtelusta(1,5 viikkoa sitten) mutta r-testit siis negaa. En tiiä, on ihan ihme kierto kun ensin ei mitään ja sitten alkaa kipuilut ja ällötys muttei kuiteskaan suuntaan tai toiseen(raskaus/menkat) minkäänlaisia viitteitä. Kohta alan epäillä jotain endoa vielä pco:n lisäksi :(
 
Vielä tuohon teroasiaan sen verran, että kroppa tuskin menee kovin sekaisin, jos viikolla siirtää niiden aloittamista! Gynekin ohjeisti minua juurikin näin seuraavien kiertojen osalta. Ja näin olen tehnyt siis jo ennen gynen lupaa, koska minä en ainakaan luota pätkääkään siihen, etteikö terot estäisi ovista, jos terot on aloitettu jo kp 15 ja ovis olisi vasta kp 20 tienoilla tai myöhemmin. Ja jos terot aloittaa seuraavissakin kierroissa noin viikon myöhemmin, niin silti säännöllistyy ihan niin kuin on tarkoituskin. Mulla ei ainakaan ole kroppa mennyt yhtään sekaisin, sieltä ne menkat tulee ihan ajallaan edelleenkin ja mä ainakin uskon siihen, että nyt on paremmat mahikset tulla raskaaksi, kun ei teroja ole aloitettu kp 15, kun ovuloin vasta kp 22-23 tienoilla :D

Kristiina84 Itselläni ei ole huonoja kokemuksia sofi-testeistä, mutta olen kuullut paljon negatiivista niistä. Kuulemma ei näytä kunnollisia viivoja ollenkaan jne. Mutta en ole kuullut kovin hyvää sanottavaa noista Davideistakaan ja niitä itse tilasin. Mutta kannattaa aina its kokeilla ennen kuin uskoo mitä puhutaan, koska toisella saattaa toimiakin loistavasti, kun taas toisella toimii juuri toinen merkki paremmin. Testailitko sinäkin ensin niillä 25UI/ml testeillä? Mulla meni hermot niihin :LOL: Nyt pistetään tuulemaan ja plussaa plakkariin heti, jahka kiva postisetä tuo ne HERKÄT testit!!!

ON Täällä kipukohtaukset vaan jatkuvat. En muista, kirjoittelinko päivällä niistä tänne, mutta aamupäivästä lähtien ollut 5-6 hetkellistä kovaa kipua oikealla puolella, munasarjan ja kohdun välimaastossa, en pysty tarkentamaan missä se kipu on.
 
Viimeksi muokattu:
"kuumeilija" > Oleellistahan on se, että kuuri otetaan aina samaan aikaan kierrosta. Viikko on aika pitkä aika, joten saattaa hyvinkin sekoittaa kehoa. Jos on jo pari kiertoa ottanut ohjeen mukaan ja vielä kolmas on jäljellä, niin ei kannata riskeerata ovista odottelemalla. Kun kroppa herää kuurien myötä pyörittämään hormonitoimintaa itse, niin oviksetkin alkavat sitten todennäköisesti tulla ajallaan. Vaikka alkuun luteaali hieman tavallista lyhyempi olisikin, niin ei se raskautumismahdollisuutta automaattisesti heikennä.

Itsellänihän on myös sellainen kokemus tuosta kolmannesta Tero-kierrostani, että ovuloin kuurin aloituksen jälkeen ja luteaalin lyhyeksi jäämisestä huolimatta raskaus alkoi. Hyvin siinä ei käynyt, mutta vika ei ollut Teroissa (ja niiden ajoituksessa) vaan limakalvossa tai riittämättömässä hormonitoiminnassa. Myöhäiset ovikset mulla on edelleen ja kierto pitkähkö vaikka ennen raskautta oli lähes oppikirjan mukaisesti keskimäärin 30 päivää +/- 1 päivä ja siihen synnytyksen jälkeen myös palasi. Olen miettinyt miten Terolut-kuurit olisivat vaikuttaneet, jos olisin tunnollisesti katsonut ihan ohjeen mukaan sen 3 kiertoa. Olisiko kiertoni lyhentynyt muutamalla päivällä ja näin ollen myös ovis aikaistunut? Mullahan oli vielä Terolut-kiertojenkin aikaan ovis kahdessa kierrossa kolmesta kp20, mutta on kuurin jälkeen alkanut aikaistua tammikuun luultavasti ovuloimatonta kiertoa lukuun ottamatta. (Oli siis se joulukuisen km:n jälkeinen kierto)

Tuo sopiva ajankohta Terolut-kuurille riippuu aika monesta asiasta. Asiasta kannattaisi aina jutella kuurin määränneen lääkärin kanssa tai noudattaa ohjetta. Toki keskustelua aiheesta saa olla, mutta itselle sopiva tapa ei välttämättä ole oikea toiselle. Itsekin tosin saatan kirjoittaa sellaiseen sävyyn, että "olen oikeassa". Kyse on kuitenkin vain mielipiteestä ja jokainen tekee itse päätöksensä, mikäli ei lääkäriltä halua tai voi asiaa tarkistaa. Toki kuuria voi myöhäistää, mutta se ei välttämättä ole viisasta. Tässä vaiheessa raskautumisyritystä sanon jälkiviisaana, että joskus maltillisuus voi säästää aikaa. Täytyisi voida luottaa lääkäreiden antamiin ohjeistuksiin, sillä hoidolla ei välttämättä päästä tavoiteltuun lopputulokseen, jos emme hoida omaa osuuttamme noudattamalla annettuja ohjeita.
 
MacyGary olen pahoillani ultrasta :/ ikävä varmaan kuulla tuollaisia uutisia.. olitkin kirjoittanut, nyt uudestaan, että joitain tuntemuksia olet nyt saanut uuden kuurin alkuun! Helpottaa jotenkin kummasti, kun tuolla alakerrassa on edes joitain tuntemuksia.. :D Itsekin jännitän nyt näitä omia tuntemuksia.. olisko tärpännyt? tosin aika pessimistisesti silti ajattelen, että ei varmaan taaskaan ja yk11 alkaa sitten ja jälleen se vietävä odotus ja piinaus! Onneksi nyt sentää ovulaation sain plussaamaan, eli toivoa on! en nyt muista lukemaani, mutta oletko kunnallisella hoidoissa, vai yksityisellä? Meille tuli kirje elokuun ajasta lapsettomuuspolille. Siihen asti yksityisen gynen kautta hoidetaan asioista, sattuu olemaan tuttu gyne niin saadaan ehkä vähän helpommin tätä asiaa hoidettua.. mutta kuitenkin kunnallinen tulee halvemmaksi. Hyvin on tämä meidän gynekin ottanut asiat haltuun ja nopeaa saatu jonkinlainen hoito alulle.. Tsemppiä sulle uuteen kiertoon ja pidän sulle peukut pystyssä! Greippimehun lisäki, lasi punaviinä ovulaation jälkeen iltaisin ei kuulemma ole pahasta ;) muistaakseni lisää kohdun verenkiertoa??!!



Kuumeilija
Paljon tseppiä nyt ja toivotaan, että plussais!! onhan sulla noita teroja vielä jäljellä ja sait positiivisia uutisia ovulaatiosta ja kasvavista munasoluista, eli toivoa on!!

SenSen
Moneltakin olen kuullut, että raskauden alussa saattaa olla vuotoa ja joillakin ollut ihan kunnon kuukautiset.. sisko kertoi, että rv 6 alkui rusehtava vuoto, jota tuli yleensä wc käyntien yhteydessä, loppui sitten 2 viikon kuluttua, lääkäri oli sanonut, että kohtu "puhdistautuu" kiinnittymisen jälkeen, joten toivon sulle ja pienelle tarrasukkia ja sitä vauvaliimaa jolla pysyy sen 9kk sisällä :DDDD Ja todellakin voit kertoa tänne tuntemuksiasi. Kertominen helpottaa oloa. Itsellänikin takana aikainen keskenmeno ja muistan kuinka lohduttavaa oli kertoa ihmiselle joka ymmärsi ja täällähän meitä ymmärtäjiä on vino pino!! paljon halauksia ja jaksamista!

Yleisesti sitten tuosta terojen aloittamispäivästä. itse olen sitä mieltä, että jos terot on määrätty kiertoa säännöllistämään niin kyllä ne kannattaa aloittaa ajoissa eli kp 15, mulle gyne sanoi, että tärkeämpää on saada kierto kohdilleen, jolloin tärppäysmahdollisuudet nousee, koska myös ovis säännöllistyy. Jos itse terojen aloitusta kierto kierrolta vaihtelee oviksen mukaan, pysyy kierto epäsäännöllisenä ja se taas vaikeuttaa raskautumista! eri asia on sitten ne ihmiset joilla ovis normaalistikin myöhään ja silloin gyne määrää yleensä myöhäisemmän aloituspäivän. Mutta itse tosiaan aion tunnollisesti nämä kolme tero kiertoa aloittaa kp15, ovishan olikin minulla ajoissa, mutta en aio lykätä kierroissa päivääkään ilman, että lääkäri määrää.. tosin minulla alkaa clomit terojen jälkeen, joten siksikin haluan noudattaa ohjeita. :D

ja sen verran ON:a, että ihmeelliset tuntemukset jatkuu alamaha alueella, pantamainen tunne ja nippailua kohdun alueella, ei menkkamaista oloa ollenkaan.. varmaan kuvittelen !!!

tsemppiä taas kaikille!! ja halit <3
 
SenSen tottakai oot tervetullut tänne meijän kanssa kirjottelemaan vieläkin :wave: Pahoittelut tuhruttelusta, toivottavasti sen on harmitonta, kylläkai sitä kunnon vuotoakin voi olla ja silti vauva pysyy matkassa! Toivottavasti saat ahdistuksen kuriin, kun ethän voi kuitenkaan muuta tehdä kun odottaa ja seurata tilannetta! Hyvä että r-testissä vielä hyvät viivat, eiköhän se oo hyvä merkki vaikka tuhrua onkin :hug: Tuhrun karkoittamis tuulia!!!! ilmoittelethan taas itsestäsi :)

Kristiina84 plussatuulia, toivottavasti testi muuttuu vielä positiivikseksi!! Tilanne varmasti kurja, kun ei ole kääntynyt vielä suuntaan tai toiseen, jospa ratkaisu tulisi tähän pian! Tsemppiä :)

kuumeiljia heh, sullahan on tukku kohta testejä :) Jos mullakin ois noin monta niin oisinpa jo haaskannutkin muutaman, enkä malttais oottaa ylihuomiseen..Toivottavasti plussaat vielä :heart:

Namppis88 uuu, onnea haamusta, toivotaan että muuttuu ihkaoikeeksi plussaksi :heart: millä testasit? Tuliko siihen testiajalla haamu? Mullakin tosiaan eilisestä haamu, tuli hetken yli testiajan, se oli vaaleenpunainen.

omaa napaa tänään vatsakivut ylty, tulevat aaltoilevina liikkuen molemmista munsarjoista kohdulle, voin sanoo ettei tällasta koskaan ollu, muistuttavat menkkakipuja mutta eivät kuitenkaan samanlaisia:confused: Ja valkkaria tullee ihan MAHOTTOMASTI. turvottaa. Voi kumpa saisin kunnon plussan :heart: Kuinka maltan odottaa vielä.. itse haluttas jo tehdä huomenna päivällä, mutta mies oottais pe aamuun jolloin voidaan kans tehdä yhdessä.. huoh, taidan oottaa, ei siitä ainakaan haittaa oo. Harmi ku ei oo ku yksi testi, pitää varmaan sitä käydä ostaan apteekista lisää.. Kyllä tää on jännää :)

Plussatuulia kaikille!
 
Heips.

Paljon taas tullut tekstiä ja monella jännät päivät menossa :) SenSen, eiköhän se tuhruvuoto ole ihan harmitonta :) Hömelöllä on kyllä TOSI jännät päivät :) Ja huomennahan on jo perjantai, niin pääset taas testaamaan :) Toivotaan sitä plussaa! macy gray Täytyy kyllä ihailla sitä, miten jaksat sinnitellä kaikesta huolimatta. Toivon todella, että kärsivällisyytenne ja odotuksenne palkitaan pian :)

ON: Täällä menossa kp 12 ja ovista tikutellut kp 9 lähtien. Njääh, viivanpaikkoja näyttävät pirulaiset... Aion ehkä kuitenkin aloittaa ne terot kiltisti kp 15. Saataisiin kierto lyhenemään ja sillee. Gyne totesi silloin, että jos ja kun mun kroppa alkaa toimimaan niin kuin sille on luonnollista, niin mulle tulee lyhyet kierrot ja runsaat + kivuliaat kuukautiset takaisin. Se on meidän suvun naisten kirous ja mitenpä sitä kirousta pystyy välttämään (muuta kuin syömällä e-pillereitä, mutta se ei nyt tässä tilanteessa oikein käy)... Masentaa.
 
macy gray En ole tarkoittanut kuulostaa siltä, että olen oikeassa :D Kerroin vain oman mielipiteeni asiasta ja muistaakseni kirjoitinkin, että "teet juuri niin kuin itsestäsi tuntuu". Enkä myöskään ole tarkoittanut, että sama menettelytapa sopisi jollekin toiselle, mikä sopii minulle. Itse en vaan laittaisi ensimmäistäkään teroa suuhuni ennen ovista ja kerroin sen, kun sitä kysyttiin :D Ja olen muuten bongannut oviksen siitäkin huolimatta, vaikka terot olenkin aloittanut hieman eri kiertopäivillä :)

LadyBlue ja Hömelö Kiitos tsemppauksesta murut :heart: Jännät päivät käsillä... menkkojen pitäisi alkaa perjantain ja keskiviikon välisenä aikana, jos on alkaakseen. Yö on nukuttu huonosti jatkuvien heräilyjen takia ja piti käydä vessassa kolme kertaa... noraalisti käyn korkeintaan yhden kerran vessassa yön aikana ja olen koettanut päästä tuosta yhdestäkin käynnistä eroon. Tänään on tullut vessakäynnillä semmosta juoksevaa ja "vetistä" limaa paperiin :confused: Joko enteilee tädin saapumista tai sitten ei... jänskättää!
 
Voi rakkaat, tein hätäsenä tänään päiväpisusta Firts Signalin 25UI/ml testin ja negaahan se näytti :headwall: Mitä mitä.. Ihan perseestä suoraan sanottuna. Jotenkin en haluu heittää toivoa vielä kaivoon. Pitää ostaa uus testi ja tehdä vaik huomenna aamupisusta, tai ylihuomenna. Kyllä lievä pettymys mutta kyllä vielä ihmettelen näitä oloja ja sitä haamua.
 
Hömelö Eikös se aikaisempi testi ollut herkkyydeltään 10UI/ml? Ja David-merkkinen? Mähän tilasin eilen niitä Davideja, kun meni hermot noihin 25UI/ml testeihin... Toivotaan kovasti, että se 25UI/ml ei vaan vielä näytä! Mä toivon omalla kohdallani sitä, että David toimii eikä olis mun kohdalla ihan paska, mitä olen kuullut. Nyt muru pää pystyyn!!!! :heart:
 
Howdy how tyttöset!

Pikaisesti tulin täältäkin uutiset kurkkimaan ja tyhmiä kyselemään.

Mites onko teillä kokemusta / tietoa clomikuurista..
Itse pikaisesti nettiä selailin ja tuntuu että osa saa reseptin ja nappailee kotoa. Onkohan näin?

Vai onko jotain munatorven aukitutkimuksia ja ultria ennen clomeja?

Pitäs varmaan soitella gynelle aikaa jossain vaiheessa, että pääsee "tyhmiä" taas kyselemään.

Tyhmänä tilasin tollasen hedelmällisyystestipaketin netistä. Tilatessa oli hyvä idea tsekata testi ihan uteliaisuuden takia, mutta nyt ei uskalla testata :D

Löytyisköhän vielä tietoa teidän takataskusta että muistanko väärin että jos on pco-tyyppiset munasarjat niin ovistestit eivät välttämättä positiivista tulosta näytä vaikka ovis olisikin?

Mua niin häiritsee kun jokapaikassa on eri tietoa.. esim mun gynekologi väitti että aina jos tulee kuukautiset, niin on tapahtunut ovulaatio. :kieh: Mistä sitä sitten tietää onko kyseessä kuukautiset vai pelkkä ns tyhjennysvuoto? Ja mitä eroa niillä on?
 
Viimeksi muokattu:
Ambrosia minä sain gyneltä clomireseptin.. mulla menee näin: eka teroja syklisesti 3 kiertoa ja sitten alkaa clomikierto nappailen clomeja 3-7kp 1kpl/vrk.. seuranta ultra on ekan kierron kp10, toisessa kierrossa ei luultavasti ultraa ole, mutta toisen clomikierron kp25 progesteroni-arvo verikokeena. Kävin yksityisellä ja nämä ohjeet sain. Yksityinen ultrasi ja katsoi verikokeiden tulokset, jotka oli otettu viikkoa aikaisemmin kunnallisella.

mulla on endo ja pco-tyyppiset munasarjat..oviksen olen tikuttanut 10 yk:n aikana 3 kertaa. parissa kierrossa tosin en ole edes tikuttanut. Mun gyne sanoi, että kuukautisia edeltää aina ovulaatio ja uskon häntä, kun kyseessä kuitenkin alan huippu lapsettomuusasioissa. Tyhjennysvuodosta puhutaan kun syö hormonaalista ehkäisyä, koska yleensä nämä hormonaaliset ehkäisykeinot estävät ovulaation ja siksi siis ne tauot esimerkiksi pillereiden nappailussa pidetään.

Noista hedelmällisyystesteistä olen itsekin kuullut, kaveri teki, negaa näytti ja nyt on kuitenkin 2 lasta, joten eipä ole luotettava ainakaan hänellä ollut :D..

ON: kp22, dpo7-8 menossa.. vähän on alamahatuntemukset laantuneet..salilla nippaili vähän kohtua kun tein jalkaprässiä..?!? en uskaltanut isoilla painoilla tehdä sitten loppusarjoja!.. Onkohan liian aikaista testata raskaustestillä jo sunnuntaina? eli dpo10 sillon taitaapi olla.. ajattelin kyllä aluksi olla ihan testaamatta ja odotella jos täti tulee tai sit ei tule! mulla vielä 2 teroa jäljellä ja sithän se täti sieltä pitäis tulla kylään n. 2-4vrk viimeisestä terosta??!!
 
Hömelö Uutta testiä vaan lähiaikoina kehiin ja aamulla kantsii tehdä! Älä menetä toivoasi, testeissä on eroja ja kannattaa maltillisesti odotella muutama päivä testauksen välissä :) (Itsellähän se EI onnistu ikinä)

Ambrosia
Kiva kuulla sinustakin! :wave: Mikä ihme on hedelmällisyyspaketti ja mitä sillä testataan? :confused:Hyvä, saitkin LadyBluelta kattavan vastauksen :)

Kuumeilija joko testit tulivat? Tsemppiä testaukseen! :heart: Toivottavasti sulla on parempia uutisia kuin mulla.

LadyBlue Joillakin voi näyttää jo dpo10, mut sitä varmempi se on, mitä kauemmin malttaa odottaa. Tsemppiä tuleviin testauksiin, nyt peukut pystyyn!! :)

ON:
Äh. Testasin 10-testillä ja niin selkee nega kuin olla ja voi. Eilen illalla tuli ihan kunnon itkukohtaus, siis kaikki tunteet purkautui. Älkää nyt kanssasisaret käsittäkö niin, että pillittäisin yrityksen pituutta. Teillä monilla on pitkän pitkä yritys jo takana ja myös keskenmenoja ja muita murheita. Meillä vasta 5kk. Vauvakuume mulla on tosin ollut jo muutaman vuoden, joten mielessäni lisään sen yrityskertoihin, mut todellisuudessa vasta muutama hassu kuukausi. Lähinnä masisfiilis ja hirvee purkaus tuli siitä, että mielestäni negat r-tetissä tarkoittaa sitä, että ovulaatiota mulla ei plussasta huolimatta ole tapahtunut(tänään dpo17), koska menkat ei ole alkanut enkä ole raskaana. Plussa ovistestissä antoi siis turhaa toivoa ja myös oireet(joita edelleen on) ovat olleet jotain ihan muuta. Eikös ne menkat nyt tulisi alkaa about parin viikon kuluessa ovulaatiosta, jos ei tule raskaaksi? Terolut-tauko on menossa ja kierto on alkanut taas pidentyä ja saas nähdä tulevatko menkat ollenkaan. Voi elämä, kun ottaa päähän. Tämä v*****s on ihan käsittämätöntä. Alkais edes menkat, niin uusi kierto ja uudet mahdollisuudet.

Pahoittelen omanapaisuudestani tänään :ashamed:
 
voi Kristiina, eihän se raskaustestin nega vielä ihan varmaa ole.. eikös se ole niin, että raskaushormoni alkaa nousta n. 19 päivää hedelmöitymisestä ja jos tänään on sun dpo17 niin ei vielä ole peli menetetty.. mun keskenmennyt raskauskin näytti vielä kp28-30 negaa ja sit kp32 testasin ja selkeä plussa oli.. harmi vaan kun ei sitä iloa kestänyt kauaa.. mutta toivon sulle tosiaan, että plussa tulee vielä!!

Eikä mitään tarvitse pahoitella, vaika yritystä vielä vähän takana. Oli sitten kuukausi tai enemmän takana, aina sitä pettyy, kun ei ala kuulua! Kyllä se vielä tärppää.. :) varmasti!!

Itsekin, olen noita itkupurkauksia kokenut joka kuukausi ja kuitenkin sitä jollain tavalla jaksaa tsempata taas uuteen kiertoon. Itsellä nyt on vaan odotukset korkealla, kun ennen en ole mitään hormonaalisia avustajia nappaillut.. tiesin kyllä kun alettiin yrittään, että voi olla vaikeaa tän mun agressiivisen endon takia, mutta ajattelin kuitenkin, että kyllä se plussaa.. :/ ja vieläkin uskon, että plussaa, nyt odotan sit innolla että saa ja voi testata.. :D

Paljon haleja ja pidän täällä peukkuja sulle!! <3
 
Ladyblue kiitos vastauksesta ja hei kristiina, kiva olla täällä taas pikaisesti :D

Toi hedelmöitystestihän nimenomaa on hyvä jos on nega ja haluaa vielä lapsia! Sen verran korjattava.. Eli jos tuo testi näyttää positiivista niin on sitte vaihdevuodet jo päällä eikä ole hedelmällinen.. vähän kieroutunutta, kun toivoo aina positiivista eikä tuon testin kanssa sitä tajua ja tulisikin positiivinen testi.

Nyt testi oli nega, joten voin taas hetkeksi huokaista, kunnes keksin taas jonkun tyhmän ja turhan rahareiän.


Gynelle ajattelin mennä kesä-heinäkuusssa kun saan papat ym työterveyden piikkiin :) Pääsen siis yksityiselle peruspiparitohtorille ronklattavaks ja voin sitten itse maksaa ylijäävän osuuden jos haluan jotain tarkempia tutkimuksia.

Nyt pitäis palata muuttolaatikoiden täyttöön.. voi että :(
 
ja kristiinalle vielä, ei kannata tuntea huonoa omaa tuntoa siitä että osa on sua pidempään yrittänyt, kuumeillu ja haaveillu. Kyllähän muakin hävettää tulla tänne välillä itkemään kun ei vaan onnistu, vaikka joillakin on vuosi yritystä takana.

Mutta me jos ketkä tiedetään miltä tuntuu. Enkä mä itse ainakaan osaa ottaa vähemmän aikaa yrittäneen "itkemistä" pahalla. :)

Hassua mutta mua ei edes "satuta" kun pinokaverit plussailee, mutta auta armias jos joku puolituttu pamauttaa tulleensa paksuks puolivahingossa.. tai parempikin kaveri. Sillon on vaikea niellä katkeruutta vaikka onkin toisen puolesta onnellinen.

Mutta nyt ne muuttolaatikot!
 
Voin kyllä niin samaistua teidän kaikkien tuntemuksiin. Pettymykset, itkut ja välillä mie tunnen ihan raivoa mun omaa kroppaa kohtaan.

Itselläni tuli mieleen, että onko osalla PCO-naisista ongelmana juuri se, että vaikka munasolu kypsyisi, mutta se ei kuitenkaan irtoa? Sitten ne kypsyneet munasolut jäävät sinne munasarjoihin hengailemaan.

No kuitenkin. Kp 9 ja 10 tikutin ovista Davidin testeillä ja haaleaa viivan paikkaa näytti. Kp 11 ja 12 tein testit sekä Davidilla että toisen merkkisillä (en vaan muista merkkiä) ja eilen toisen merkkisellä testillä testiviiva on selvästi vahvistunut.

katso liitettä 12825

Voiko tämä tarkoittaa, että ovuloisin ihan lähipäivinä? Tuntemuksia ei juurikaan ole. Ihan pikkuisen märempää alkaa olemaan tuolla alhaalla ja pieniä nippailua olen tuntenut silloin tällöin?

Turhauttavaa. No, treffit makkarin puolelle on sovittu isännän kanssa ainakin tälle päivälle ja huomiselle. Ärsyttää, kun on tulossa hirveä hulinaviikonloppu :(

(pahoittelen huonoa kuvanlaatua)
 
Viimeksi muokattu:
ja Hennu eihän sitä ovista välttämättä aina tunne, seuraile limoja kuintekin! Ite tässä kierrossa oletin että pari pv aiemmin munisten kiristelyjä, ja sitten ovispäivänä kostee olo ja seksihalut :D Mutta huomasin että jos tikutin niin en oloja paljon mieleen painanu tai huomannu ajatella.
 
anteeksi heti alkuun omanapailu.
Turhautuminen on taas aika suuri. Tuhru vuoto alko tänään. Tänään kuudes päivä teroja,tosin tämän päivän annosta (2tablettia) en ole vielä ottanut. Onko noissa joku et pitäis aina suunnilleen samaan aikaan vuorokaudesta ottaa? Vai tarkoittaakohan tää liian suurta annostusta.. Voi luoja!!! miks kaiken pitää olla näin hankalaa :'(
 
syysmyrsky Mulle jo apteekissa sanottiin, että terolutit saattavat aiheuttaa pientä tuhruvuotoa, mitä ei kannata säikähtää. Itse otin pillerin aina illalla ja mulla ei ollut mitään vuotoja kuurin aikana. Täti tuli kylään 3-4 päivän päästä viimeisestä terosta.
 

Yhteistyössä