Terolut mimmit

Vähän omanapailua. Tänään tuli sohvalla makoillessa oikealle puolelle, veikkaisin kodun kohdalta, semmoinen voimakas kipukohtaus, jollaista ei ole ennen ollut paitsi viime viikolla toisella puolella oli pariin otteeseen yhden päivän aikana. Ja tuossa myöhemmin tuli samanlainen, hieman laimeampana versiona kipuilukohtaus. Mikähän lie? Tuommoisista tulee vain turhia ajatuksia, että josko sittenkin... ja kuitenkin sieltä kurvaa täti punainen :mad:

SenSen huuurjan paljon onnea :heart:

Hirveesti tullu taas txt, eikä edelleenkään muista mitä kukakin on kirjotellu, joten tasapuolisesti kaikille tsemppejä ja pahoittelut niille kenellä täti taas kurvannu pihaan.

ON Jos mä nyt ottaisin neuvosta vaarin ja tekisin toisen ku gyne sano eli yritän bongata ovista ja vasta plussan jälkeen rupeen teroja napsii. Ei kait siitä haittaakaan voi olla?!? Miten pitkälle voin ovista bongailla, meinaan että millon pitää sit ruveta syömään nappeja ette mee kierrot ihan sekasin. Ovista meinasin nyt illasta ruveta testailee ja jatkuu plussaan asti :)

Plussatuulia kaikille :heart:

macy gray pahoittelut pkl-käynnin tuloksesta :hug: Varmasti lohduttomalta olo tuntuu, jospa voitais jotenkin oloasi helpottaa niin se kyllä varmasti tehtäisiin:flower: Hyvä että suunnitelmia muutettiin, kun ei edellinen ottanut tuulta purjeisiin. Plussatuulia kovasti, jospa vauva tajuaisi jo viivytelleensä liian pitkään ja saisit uuden kierron päätteeksi päräyttää plussan testiin! Voimia sulle nyt uuteen kiertoon ja jaksamista, sitä varmasti tarvitaan!

Fossiilinyt voit siis hyvillä mielin viivytellä terojen aloitusta kun kerta gyneltäkin lupa. Jos olisin sinä niin pitäisin rajana kp 20 oviksen metsästämiseen, eiköhän ennen sitä ovis tuu :) Voithan sitten kysyä gyneltäsi neuvoa tarvittaessa! Onnea oviksen metsästämiseen, olkoon ahkeruus ja sinnikkyys kanssasi jottei ovisplussa jää huomatta, käyköön matkaan lähetetyt simpat urheasti taistoon ja vahvin voittakoon kammpailun muniksesta :D

Hömelö Kirjotin ehkä hieman epämääräisesti yhden osion viestiini :D. Gynen kanssa en siis ole jutellut, vaan olisiko "kuumeilija" ollut joka kirjoitti että jos odottaisin ovisplussaa ja sen jälkeen aloittaisin terot. Ja sitä tuossa meíetin kun meinasin neuvosta ottaa vaarin. Sorry huonosti kirjoitettu txt. Pää lyöny tyhjää jo pari päivää :D. Siksi kyselin tuota että millon viimestään on terot aloitettava. Eli jos siis en bongaa ovista ennen kp20 tai en siis saa sitä kiinni, nii aloitanko sitten terot? Ja jos taasen bongaan vaikka kp16, nii seuraavana päivänä(kö) sitten rupeen napsimaan?

höh, fossiili taitaa mullakin olla laho pää ku luen hätäisesti :D :ashamed: ootko aloittanu kp 15 siis aiemmin kuuliaasti..? jos ei terojen lopetuksesta mee kovin montaa päivää menkkojen alkuun niin pitäisin itse viimesenä päivänä kp 20, eli terot loppuis kp 29. tai en tiiä, varmaan ok että kierto pysyy alle 35pv. luulen että ovisplussasta olis ykskokonainen pv väliin, jos haluaa varmistella.. mitä muut mieltä??

Fossiili Onko sulla ovis suurin piirtein missä vaiheessa kiertoa yleensä? Vai oliko niin, että sulla terot määrätty niin kuin minullakin kierron säännöllistämiseksi / lyhentämiseksi? Minä ainakin aloittaisin terot myöhempinä kiertopäivinä ja muutamilla päivillä uskaltaa siirtää terojen aloitusta ilman lääkärin tai gynen lupaakin. Tärkeää on se, että seuraavissa terokierroissa aloitat terot suurin piirtein samoina kiertopäivinä, niin kierrot ei mene kovin pahasti sekaisin. Jos ovis on myöhään eli kp21-23, niin kannattaa aloittaa terot VASTA päivä ovisplussan jälkeen. Minulle gyne ohjeisti seuraavissa kierroissa aloittamaan terot kp21 tai kp22, koska ovisplussa tuli kp20 ja itse muniksen irtoaminen mulla oli vasta kp22 tai kp23. Gyne sanoi minulle, että jos terot aloittaa noin, teroista on hyötyä alkuraskaudessa. Jos aloitat terot silloin kp15 ohjeen mukaisesti ja sulla ovis olisi vasta kp 22-24, niin vaarana on se, että vuoto alkaa ja hedelmöittynyt munasolu ei välttämättä ole ehtinyt vielä kiinnittyä. Mutta annan vinkin, että tee ihan niin kuin sinusta itsestäsi tuntuu! Niin minäkin olen tehnyt vaistoni varassa nämä omat päätökset terojen aloittamisesta.

Fossiili Olen aika samoilla linjoilla Hömelön kanssa, että jos et ole saanut ovisplussaa ennen kp 20, niin aloita terot. Ovis aika varmasti olisi kuitenkin ihan holleilla tulossa, joten vois siltikin olla mahdollisuus onnistuneeseen ovikseen teroista huolimatta. Mutta minä ehkä odottaisin kuitenkin vielä muutaman päivän tuosta kp 20 eli jos ovisplussaa ei näy ennen kp 22, niin eiku teroja naamaan hyvällä omalla tunnolla :D

Fossiili Minä se olin, joka kirjoitteli ja antoi tämän vinkin :D Ja jos seuraavassa kierrossa bongaat oviksen aiemmin mitä tässä kierrossa, niin eikun teroja naamaan päivän jälkeen ovisplussasta, niin teroista on sitten hyötyä alkuraskauteen. Nyt paljon tsemppiä oviksen metsästykseen :hug:

Fossiili Mun mielestä ei ole ollenkaan haittaa, vaikka kierto venyisi yli 35 päiväiseksi. Minulla on venynyt. Ja ei gyne olisi muuten ehdottanut minulle terojen aloitusta vieläkin myöhemmäksi, jos pitkistä kierroista terojen aikana olisi haittaa raskauden kannalta. Laskeskelin, että jos aloittaisin terot kp 22, vika teropäivä olisi vasta kp 31. Ja siitä mulla on mennyt 7-12pv menkkoihin eli hyvinkin saattaa ainakin minulla venyä kierrot yli 40 päiväisiksi. Ja siltikin lyhyemmät, mitä ilman teroja :D

kiitos kuumeilija :) Mies aika ehoton että tehdään pe aamuna aikaisin yhdessä ennen kuin sillä viikonloppureissuun lähtö, ittellä jo himottas to päiväpissasta dipata :) Eli sillon pe kp 30. Luulis kerenneen vahvistuun siihen mennessä. Täällä aika ilkeitä kiristelyjä ja vihlontoja alamahassa ja molemmilla munasarjoissa, kunnon limaista valkkaria tulee runsaasti.. jospa nää plussan puolesta puhuis. Etsin tietoja tosta haamusta, ja etsintöissäni päädyin siihen että vaaleanpunainen haamu lupaava, valkoinen viivanpaikka ei. Mulla siis vaaleenpunainen oli :D Tuli arviolta max 5min päästä testiajan umpeutmisesta. tuskin kovin kauaa ku jatkuvasti tiirailin kuitenkin :D
Tosiaan haluttais tehdä päivällä se testi ku aamulla unen pöppörössä ja mahdollisesta plussasta sekaisin ei oo kiva lähtä töihin :D

Hömelö Mulla polttelisi testit kaapissa... mutta kun tuskinpa se nyt plussaksi yhdessä vuorokaudessa muuttuisi, kun eilen oli täysin nega. Vaaleanpunainen haamu on kyllä lupaava merkki, vaikkakin testiajan jälkeen tullutkin! Tuskinpa viivanpaikka muuttuisi vaaleanpunaiseksi ilman hcg:tä. Ja tummentuma on ihan eri värinen, se on semmonen kulahtanut harmaantumma. Tuut kyllä sitten heti kertomaan!!!!!!!

Viimeksi muokattu:
Hömelö Eilen testasin Pregchek-merkkisellä liuskatestillä ja samanmerkkinen puikkotesti. Kaapissa siis vielä yksi samanmerkkinen puikko ja apteekista ostettu olevinaan herkkä testi. Mutta olen kuullut, että noi olevinaan herkät apteekista saatavat ois kans herkkyydeltään 25UI/ml.

kuumeilija se taitaa kaikki apteekin herkät olla, mutta luulis senkin herkkyyden riittävän. Tein ovistestinkin piinaa lisäämään, se oli positiivinen ;) hirvittää vaan ku tänä aamusta alamahakivut kovenee, ja liikkuvat selkäänkin päin, kurjaa jos menkat nyt alkaa.. :( ilmottelen iltaan mennessä miten näitten kipujen suhteen käy. HUS HUS TÄTI!!!! Eilen illasta holvas hulluna kirkasta, sitkeää limaa.

ON: ruskea tuhruvuoto alkoi taas! Mitä hemmettiä! MIKSI! En jaksa, jos tämäkin menee kesken. Viimeksikin alkoi km nimenomaan tuhruvuodolla :( Mieskin on loppuviikon reissussa, joten onpas mukava yksin panikoida ja itkeä, mikäli vuoto voimistuu. Aamulla vielä tein testin, ja tasavahvoja viivoja se näytti. Voi kun tämä olisi vaaratonta, mutta en voi mitään sille, että olen jo varautunut pahimpaan.

Anteeksi oma napa, eikä tämmöiset tekstit edes tälle palstalle kuuluisi :(

SenSen ja rv 4+3 (?)

Terolut-mimmien toivelista

Namppis88....kp41/28-60.......22v......1.lapsi.....yk5...tauko
"Kuumeilija"...kp34/??............26v......1.lapsi....yk19...4.tero
Hömelö.........kp28/27-34........23v.....1.lapsi....yk10...tauko
Kristiina84.....k27/25-35.........26v......1.lapsi....yk5.....tauko
rae89...........kp24/?...............22v.....2.lapsi....yk1....1.tero
LadyBlue.......kp21/24-42........28v.....1.lapsi....yk10..1.tero
Syysmyrsky...kp21/36...........22v.......1.lapsi....yk11+3..1.tero
Macy gray.....kp9/30-35..........31v.....2.lapsi......yk18..2.clomi
Fossiili..........kp9/27-?...........31v......2.lapsi......yk2....2.tero
Ambrosia85...kp9/26-?..........26v......1.lapsi......yk7.....5.tero
Nancy...........kp6/25-55........23v.......1.lapsi.....yk......1.tero
MoonBride.....kp3/??...........20v........1.lapsi......yv2...2.tero
Tellervo........kp2/32-?........35v.......2.lapsi...yk5.....3.tero

Plussanneet: :heart:
Saasa......16.4....kp35/37-68....27-v....1.lapsi....yk11....2.tero-kierto
Chrisu......5.5.....kp32/28-95.....28v......1.lapsi....yk 1....3.tero-kierto
Anni776...11.5......
SenSen....16.5...kp29/26-32.....25v......1.lapsi....yk11...3.tero-kierto

Jännä-klubi :confused:
Hömelö.............dpo 18 (HAAMU!)
Kristiina84.........dpo 16
"Kuumeilja".......dpo 11-12
Namppis88........dpo 10 (HAAMU!)
LadyBlue...........dpo7

Hengessä mukana :wave:
Ninni-Ilona
AnniMu
Aadami
Lilli88

Listalle haluavat, ilmoittautukaa allekirjoittaneelle ja laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut tai clomikuuri menossa. :)

Hömelö ja "kuumeilija" kiitoksia molemmille kovasti vinkeistä :hug:. Tosiaan terot määrättiin mulle juurikin sen takia että tätiä ei tullu syyskuussa jätetyn laastarin jälkeen ku sen kerran. Kuurin loputtua on mennys e kolme päivää, että täti tullu kylään. Ja kax kuuria oon nyt syöny ja alottanu molemmilla kerroilla kp15. Vielä olis yx kuuri jälellä, sen kuurin jälkeen, jos ei näy raskautta nii mies testeihin ja soitto gynelle testien tulosten suomentamisesta :D, sit katellaan jatkoa (kenties clomit sit kehiin)...

SenSen Iiiiso :hug: ja peukkuja että tuhruvuoto ei merkkaa mitään pahaa... Tarrasukkia pikkuiselle, että nyt pysyisi kyydissä :heart:

ON Ovistetestit näyttäny negaa, niinku arvelinkin. Jatkamma sinne kp20 asti ainakin, jos vaikka hyvä tuuri kävis ja sen bongaisin jossain vaiheessa.

Tää lähtee kohta salille ja sitten leffaan :popcorn: Pirates :heart: :heart:

SenSen Voi muru :hug: Ikävä kuulla, että tuhruilu tuli taas kuvioihin! Varmasti pelkäät keskenmenoa, mulla se pelko tulee olemaan läsnä, jos olisin raskaana. Onko tuhruilu pelkästään rusehtavaa ja miten paljon sitä tulee? Koeta levätä ja välttää turhaa liikkumista. Ja hei, todellakin saat kertoa näistäkin asioista täällä, eihän tässä olisi mitään mieltä, jos pitäisi häippästä samantien pois täältä raskauduttuaan!! Joten anna vaan tulla kaikki ajatukset esille täälläkin muru :heart:

Fossiili Oviksenbongailuintoa ja peukutan ihan kybällä, että sieltä tulee hieno ovisplussa! Ole hyvä vinkeistä, sitä vartenhan täällä ollaan, että oltaisiin toistemme tukena. Minä ainakin omalta osaltani koetan auttaa parhaani mukaan, jos vaan on yhtään haisua tilanteesta!! Joskus itse kirjoitellut ja kysellyt apuja ja kukaan ei vastaakaan... se ei oo kivaa. Tiedän kyllä, että tekstiä tulee tosi paljon lyhyessä ajassa ja ei millään voi kaikkien tekstejä kommentoida. Mutta olisihan se toki kivaa, että edes yksi tai kaksi kommenttia saisi, koska sehän tämänkin palstan yksi tarkoitus on, saada tukea ja apua. Mukavaa leffailtaa! :popcorn: Tuuhan sitten kertomaan, oliko hyvä!

ON Tilasin 20kpl hintaan 20e raskauskeiju.fi:stä, koska tuolla 20kpl noita herkkiä 10UI/ml testejä oli 70s halvempia ja tuosta sofi-testistä olen kuullut huonoa. Huonoa kuullut myös tuosta Davidista, mutta kokeillaan! Tiedä vaikka ne olis mulle sopivat :D Jännä muuten, ettei raskaukeiju.fi:n sivuilla näe tuota David-merkkiä, näytetään vain liuskat :O Tuossa oli kyllä hyvä, ettei mene postimaksuja, todella iso plussapuoli! Toivottavasti tulisivat perjantain postissa, niin pääsisin testailemaan. Mä olen nyt niin malttamaton, että hermot vaan menee noilla 25UI/ml testeillä :kieh:

Fossiili > Mielestäni tuossa tilanteessa olisi paras syödä Terot ohjeen mukaan, jotta keho alkaisi toimia. Kun kierrot alkaa pelata, on raskauteenkin mahdollisuus. Ei siis nyt kannata varmaankaan ovista jäädä bongailemaan, että saisit mahdollisimman suuren hyödyn kuurista. Lääkärini mukaan kolmen kierron kuuri riittää yleensä palauttamaan kehon oman hormonitoiminnan ja käynnistämään säännölliset kierrot. Plussatuulta joka tapauksessa! =)

SenSen > Toivottavasti on vain valemenkat tai muuta harmitonta tiputtelua. Tarrasukkia ja vauvaliimaa!

Vaihteeksi oikealla puolella on alkanut tuntua eloa, kun eilen pistin ekan Fostimonin. Olen unohtanut greippimehun nyt kokonaan, joten toivottavasti limakalvo ei jää olemattomaksi. Ehkä vielä ei olisi myöhäistä, jos ottaisin tehokuurin. :D En tiedä auttaako se limakalvon kasvuun vai limakalvoihin muuten (ovislimoihin ainakin), mutta varmistelu lienee viisainta. Ylihuomenna on jo ultra, joten loppuviikon aikana pitäisi koittaa itse asiaan vaikuttaa.

Yhteistyössä