Terolut mimmit

miss_piggy
Pippuri: Lääkäri sanoi että pari kiertoa pitäis koittaa tikuttaa ovista ja jos tuntuu ettei tuu niin sitten soittoa polille ja katotaan nostetaanko annostusta. Mullahan ei niitä seurantaultriakaan oo ollenkaan, niin en tiedä yhtään mitä tuolla sisuksissa muhii :D Äsken tein ovistestin eli kp 15, niin ihan niinku ois vähän alkanu viiva tummumaan, joten voi olla että se ovis tulee parin päivän sisällä :) Teroja nyt en aloita kuitenkaan tätä sotkemaan, selasin mun viime vuoden kalenteria, niin olin aina alottanu terot tyyliin kp 15 vaikka ovis ois ollu samana päivänä, ja nehän nimenomaan pitäis ottaa oviksen jälkeen, joten ei oo kummakaan jos ei oo tärpänny :O Sillon en vaan sitä tajunnu.
 
Pippuri Mulla pitkäkiertolaisena ovis on VASTA joskus kp 22-23 paikkeilla, joskus myöhempäänkin eli kyllä kannattaa tikuttelua jatkaa! Terolutit voi estää oviksen, koska terolut on samaa hormonia, mitä keho tuottaa oviksen jälkeen. Eli terolut viestii kehollesi, että ovulaatio on JO OLLUT ja MENNYT. Muistaakseni sä kyselit, voiko menkat tulla ilman ovista. Itsekin olen samaa miettinyt! Osaako kukaan kertoa, miten on??? Mä en ole ihan joka kierrossa saanut ovisplussaa ollenkaan ja silti mulla on aina menkat alkanu. En sit tiedä, olisko käynyt niin, et lh-huippu olis ehtiny mennä jo ohi? Kun olen kuullut, että jos ovista on vaikea tikuttaa, niin kannattaa tikuttaa ainakin kahdesti päivässä, koska lh-huippu saattaa mennä ohi ihan hetkessä ja sen takia myös ovisplussakin saattaa jäädä saamatta. Ja jos tärppi käy terojen aikaan, ei myöskään tyhjennysvuoto ala :)

miss_piggy Aloitatko tai ootko jo aloittanut clomit? Ne seurantaultrat kannattaa vaatimalla vaatia ellei niitä automaattisesti ole saanut. Clomeissa on vaarana monikkoraskaus ja juuri sitä varten ne seurannat on äärimmäisen tärkeitä, ettei tuu sit kerralla vaarallista 10hedelmöittynyttä munasolua :D

Melody Älä pahoittele ja pyytele anteeksi sitä, ettet kirjoittele täällä useammin. Ymmärrämme täysin, että tilanne saattaa muuttua jossakin vaiheessa niin henkisesti raskaaksi ja ahdistavaksi, että on parempi vaan koettaa jättää nää tällaiset palstat, jotka muistuttaa vaan samasta aiheesta väliin ja keskittyä muuhun elämiseen! Mulla itsellä oli samat fiilikset, kun yritystä takana yli vuosi ja sit yksi keskenmeno ja sit terojen kanssa kuukaudesta toiseen pettymystä. Tsemppia ja voimahalit sulle :hug: Tiedän, ettei paljoa helpota, mutta aivan varmasti se vielä joku päivä teillekin tärppää. Usko on koetuksella varmasti, niin se oli itselläkin.

Tiuhti87 Voi vitsit, minkä uutisen lykkäsit!! MAHTAVUUTTA, ONNEA JA HALAUKSET :heart: Ja noin vahva viiva vielä, ei jää kyllä epäilyksen varaan sitten yhtään. Kyllä se on kuule nyt uskottava, että sun siällä kasvaa jotakin ihmeellistä :heart: Onko sulla mitään oireita ilmaantunut vielä?

miss_piggy Ja hyvät uutiset eikun jatkuvat :D Nyt vaan tallettelemaan!!! Ja plussapuhurit liikkeelle :whistle:

Täällä viikkoja kasassa JO 9+5 ja poksun jo etukäteen tiistaita ajatellen eli POKS POKS ens tiistaina 10+0 :heart: Etovaa oloa ollut muutaman viikon ajan, joka tuntuu nyt helpottavan :) Nyt plussatuulosia kaikille tasapuolisesti ja tsemppiä!
 
Kiitos onnitteluista!:heart: Vuosi tässä plussan metsästyksessä meni. Täällä vieläkin niin epätodellinen olo... Tänään aamulla tein vielä uuden testinkin, ettei vaan ollut ensimmäinen mikään vahinko plussa. Toinen viiva lähti muodostumaan kyllä heti dippauksen jälkeen:D ja on kyllä lähes jo yhtä tumma kontrolliviivan kanssa. Ihmeen tumma omasta mielestäni jo, kun odottelin menkkojakin alkavaksi aikaisintaan tänään tai huomenna. Tänään siis dpo15 ensimmäisestä plussasta, joita ehdin siis testata sen neljä... Mietinki että milloin se ovis oikeesti sitte tapahtu??!

Ei kyllä minkäänlaisia oloja vielä ole, jos ei ajoittaisia menkkatuntemuksia ota huomioon. En varmaan olisi vielä testannutkaan, jos eilen ei olisi ollut kosteat juhlat tiedossa, johon menin siis varmuudeksi omalla autolla paikalle...(auto on hyvä tekosyy olla juomatta=)) Tekis mieli hakea semmonen viikkonäyttöinen r-testi, josta sais oikein lukea sanat RASKAANA ja näkis viikotki.

miss_piggy Toivotaan sulleki nyt heti clomien aloitukseen plussaa.:kiss:

kuumeilija Onnea sinnekin, kun noin paljon viikkoja olet jo ehtinyt kerätä.:heart: Itse mielenkiinnolla odotan tuleeko nyt pahoinvointia ja koska. Ekassa raskaudessa se iski joskus tossa viikolla 7 ja kesti reippaasti yli raskauden puolivälin. Oksensin siis monta kertaa päivässä.
 
miss_piggy
Ei mulla tosiaan oo mitään seurantaultraa, mutta tähän kiertoonhan se nyt on jo myöhästä :D Kolmatta päivää ovistestit näyttää plussaa ja tänään ollu aivan järjettömät oviskivut. Meillä taitaa mies muuten salaa toivoa jotain kaksosia :)
 
  • Tykkää
Reactions: lintetsa ja Memmo
Kysymys: Voiko teroluttejen jälkeen ovuloida? hiukan ihmetyttää ku eilen sain plussan ovistestiin ja terot loppu keskiviikkona.. ensin epäilin raskautta mutta nyt viiva on jo haaleampi. Joten siis, oisko voinu että oisinki ovuloinu vasta nyt? onko semmonen edes mahollista että vasta terojen jälkeen? :confused: ku se oli ihan selvä plussa.
 
miss_piggy Sullahan näyttää nyt kans niin kuin mullaki monta päivää ovistestit plussaa. Toivotaan samaa lopputulosta toiseen testiin, kuin tänneki tuli.:D

Pippuri85 Eipä naisen kropasta aina selvää ota.. voihan se terojen jälkeenkin varmaan vasta ovuloida.:) Et raskautestiä oo vielä tehnyt? Mä oon nyt kans mielenkiinnolla tehny ovistestinki, mutta se näyttää mulla puhdasta negaa.

Aamulla tein eilen hankkimani digitaalisen r-testin ja siihen tuli aika nopeesti teksti Raskaana 3+. Kuukautisten mukaan laskettuna nyt olis menossa jo rv5+0... Voiko oikeesti olla niin pitkällä. Oon vieläki jotenkin niin ihmeissäni tästä, enkä usko näkemääni. En oo tohtinu ilmoittautua tammikuisten listallekkaan vielä...
 
Onnea tiuhti ihan hirmusti :)
tänään tein r-testin ja nega oli niinku aavistelin. . Niitä on nyt läjä tuolla kaapissa ja ja testaan välillä ja odotan vielä viikon jos täti vaikka tulis käymään. Jos ei tuu nii
eipä sillekään oikein mitään mahda, mutta lääkärin pakeille se on kai mentävä.

Tällä hetkellä vihaan tätä mun kroppaa ku se ei voi toimia, ymmärrätte varmaan mitä tarkotan :(
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti87
Heips, mahtuiskohan tänne mukaan?
Olen lueskellut ketjua ja tuntuu kovasti samoilta ajatuksilta kuin itselläni.

Meillä on 2v poika, jota aikanaan tehtiin pari vuotta. Matkan varrelle mahtui Terolut-kuureja ja Clomiresepti. Sillä kertaa pelkkä resepti riitti. Nyt on ollut kropan kanssa ihmettelemistä, ja takana ensimmäinen 10pvän Terolut satsi. Seuraavasta kierrosta pitäisi aloittaa Femar 1tbl 2krt päivässä 3.-7.kp ajan.

Ikää itselläni on 33. Varsinaista PCO diagnoosia en ole saanut, mutta oikea munasarja on rakkulainen ja selvästi toimii huonommin kuin vasen, koska suurinpiirtein joka toinen kierto heittelee. Yleensä kierrot mulla siinä 35pvä, mutta nyt keväällä ollut 45 (Teroluteilla käyntiin), 34, 52 (Teroluteilla käyntiin, löytyi keltarauhaskysta oik. munasarjasta) ja nyt kp26 (Terolutit 15-24.kp).

Kovasti jännittää toi Femar-kuuri. On ymmärtääkseni vastaava kuin Clomi. Mulle ei jatkoon määrätty Terolutteja, vain 3kierron ajan Femareita. Ilmeisesti ovuloinnissani on siis häikkää ja sitä tolla Femarilla koitetaan saada kuntoon.

Kyllä sitä on välillä niin kiukkuinen kropalleen, kun se ei voi toimia niinkuin ite haluais just silloin kun haluais :mad:

Onnittelut plussanneelle tiuhtille!!
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti87
onnea tiuhtille :heart:

ja tervetuloa miuskanen ! :wave:
täällä kyllä tilaa riittää :D

mä oon nyt itekki vihdoinkin taas back in business ja kp1! kierrot on nyt sitten ollu kaikkea 30-90 päivän välillä ja turhauttaa :(

kuumeilija kiitos lohduttavista sanoista :) mutta en mä oo todellakaan toivoa heittäny :) oon kuitenkin kohtalaisen nuori vielä ja ajoissa liikkeellä jos niin voi sanoa :D uskon kyllä että meidänkin aika vielä koittaa, jostain syystä se ei vaan ole vielä!

muakin miss_piggy sinäänsä kauhistuttaa vähän toi ultraamattomuus, tai ainakin itse haluaisin ultran.. koska joo kyllähän kaksoset ois ihan jees, mutta se 10 hedelmöitynyttä munasolua kuulostaa tosi vaaralliselta tilanteelta :/ vaikka onhan se varmaan aika harvinaista että niin kävisi! mutta kaikki tavallaan :)
 
miss_piggy
Kyl mä olisin ultran voinu ottaa, mutta en nyt töiden takia ole ehtinyt mitään yksityistä varata, ja on se vähän tyhmää jos julkisella puolella on hoidoissa, ja silti ei ultria määrätä... En käsitä...Voihan sitä ens kierrossa soitella polille ja kysyä tuota hommaa että pitäiskö olla seuranta.
 
Ajattelin tulla täältä nyt kysymään,teiltä kokeneemmilta...Mulle on kirjoitettu terolutteja ja olen vieläkin kahden vaiheilla, että alanko syömään niitä vai en. Mulla on tällähetkellä suht normaali kierto 31-34 pv. Pco löytyy ja kilpparin vajaatoiminta. Mietinkin nyt, että kun kerran kierto on normaali niin mitä muuta hyötyä raskautumiseen niistä terolut tabuista on? Olen jostain lukenut, että saattaisi haitata kiinnitystä jollain tavalla, mutta todellisuudesta en siis tiedä? Neuvot ja niksit tulisi nyt tarpeeseen. :)
 
Ajattelin tulla täältä nyt kysymään,teiltä kokeneemmilta...Mulle on kirjoitettu terolutteja ja olen vieläkin kahden vaiheilla, että alanko syömään niitä vai en. Mulla on tällähetkellä suht normaali kierto 31-34 pv. Pco löytyy ja kilpparin vajaatoiminta. Mietinkin nyt, että kun kerran kierto on normaali niin mitä muuta hyötyä raskautumiseen niistä terolut tabuista on? Olen jostain lukenut, että saattaisi haitata kiinnitystä jollain tavalla, mutta todellisuudesta en siis tiedä? Neuvot ja niksit tulisi nyt tarpeeseen. :)
Jos minä oon oikein ymmärtäny niin ei ne sitä raskautta ihan hirviästi edistä, korjatkaa joku jos olen väärässä vaan käytetään just pitkittyneeseen kiertoon tai tiputtelu vuotoon.. Sulla näyttää kierto olevan kuitenki ihan hyvä niin en ite kyllä alkais popsia =)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hepsan kaikille! :wave:

täälä tietämätön kyselee neuvoja :LOL: kävin tänään gynellä pitkittyneiden kuukautisten ja ovuloimattomuuden taikia(sinänsä ei yllättänyt tuo ovuloimattomuus kun kierrot lähempänä 60). löydös pco, sain
terot ja clomit. terot piti alottaa heti tänään koska kp 57 meneillään (tälle vuodelle plakkarissa vain kahdet kuukautiset) seuraavasta kierrosta pitäis syödä clomeja kp 3-7 ja terot kp 15-24. mä oon niin pihalla näistä kuvioista, miksi pitää syödä molempia? onko ne yhdessä jotenki tehokkaampia tms? olin aamulla niin halolla päähän lyöty kun tuo pco ilmeni ettei tullu hirveesti kyseltyä lääkäriltä. Anteeksi tyhmyyteni mutta, olis ihan kiva tietää miten ne lääkkeet vaikuttaa :LOL:

Ihanaa viikonloppua kaikille! :p
 
moikka piiiitkäastä aikaa =)
Ensinäkin luin tuolta toisesta ketjust että miss_piggy oli saanu plusssan joten hirrrveeesti tarrasukkia sinne :heart: Kuin myös tiuhti87:lle :heart:

memmo: ne terot tasottaa kiertoa, ne on keltarauhashormooonia joka edesauttaa että kuukautiset tulee ja clomit on mitä lie hormoonia joka auttaa että ovulaatio tulee. toisilla saattaa olla pienempi annos ja toisilla tehoaa suurempi annos.. Saitko seurata ultria niille?

ON: salasana oli hukassa niin ei voinut kirjoitella kuulumisia. :) Eli sen seko kierron jälkeen odotin kp 17 ja alotin terot ja seukki kierrossa alotin clomit 2x50mg/päivä.. oireina jäätävät kuumat aallot..no viime tiistaina oli kp 11 ja oli seuranta ultra samalla lääkärille kun viimeksi niin tuli sentäs positiivisia uutisia :) Vasemmalla puolella oli 15mm ja oikeella puolen 11 mm follit =)
noh, lauantaina sain ovistestiin elämäni ensimäisen kunnnon plussan ja plussaa riittikin siihen maanantai päivään asti ja ovis tuli hyödynnettyä :D
Maanantai yöllä tuli ihan jäätävä alamaha kipu... ajattelin että se ovs oli sillon... ei voinu olla kuin kaksin kerroin ja meinasin hakea jo särkylääkettä,mutta onneksi nukahdin ja aamulla oli vain hiukkasen massu kipeä.. josko se ovulaatio oli silloin...
No se mikä on positiivista ja olen ollut ihan innoissani että ehkäpä minulla tapahtui kerrankin oikea ovulaatia, ja nyt on jo sentäs kp 21 eikä vuotoa ole näkynyt, mutta sen puoleen rinnat on tulleet aroiksi!

Mutta mukavaa kesää, ja nyt tulee taas enemmän kirjoitettua kun salasanakin on muistissa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti87
miss_piggy IHANAA!!!:heart: Clomit oli sulle ehdottomasti hyvä. Toivotaan jatkoon parasta mahdollista.:kiss: Meneekö laskettuaika jo helmikuulle?

tindra86 Toivotaan että sulla nyt sitte kans tärppäis, jos kerran noin vahvat oviskivutkin oli.:)

Tänne eksyi pahoinvointi paikalle tossa torstaina ja ja olo ollut ihan hirvee... Oksentelua tullut harrastettua. Eilen pelästyin kun hieman verta tuli paperiin vessassa käydessä, mutta ei oo onneksi lisää tullut... Tällästä tänne. Tänään ehkä 6+5... neuvolassa se sitte varmistuu jossain vaiheessa.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Heips! saako tänne liittyä mukaan! Elikkä Lotta 25v ja vauva olisi haaveissa. Ehkäisykapseli poistettu huhtikuun alussa ja sen jälkeen ei menkkoja ole kuulunut. sain menkkojen käynnistämiseen terolut-kuurin. Koomisintahan tässä on se että samana päivänä kun sain reseptin käteen alkoin luomuvuoto eli aloitin kuurin nyt vasta toissapäivänä kun kirtopäiviä oli 15. teroja olisi tarkotus syödä kp 24 asti. Olen tässä tikuttanut ovista mutta en ainakaan sitä saanut kiinni ennen terojen aloittamista. viiva vahvistui päivä päivältä mutta missään vaiheessa se ei ylittänyt vahvuudessaan kontrolliviivaa. ärsyttävää! Viiva oli hieman haaleampi kuin kontrolliviiva mutta lähti sitten siitä haalenemaan pois. olisiko siis mahdollista että se olisi ollut ovisplussa vaikka se ei kontrolliviivan väriä voittanutkaan..?
 
Hei kaikille!

Täällä koneen ääressä 30v. Ankkurinappi kirjoittelee. Kenellekkään tutulle tai kaverille en viitsi avautua yksityiskohtaisesti kierron vaiheista ja muista jutuista, joten mikäs sen kivempaa kuin tulla tänne kanssasisarien seuraan. Täällä minä ymmärrän mistä te puhutte ja toisin päin :)

Jotain taustaa: ikä 30v ja yritys alkanut maaliskuussa. Kierto on ollut aina säännöllinen 31-33 päivää, mutta minun hyvällä tuurilla meni kierto täysin sekaisin heti huhtikuun jälkeen. Nyt on menossa kp. 73. Kävin hakemassa terot lääkäriltä, ne olisi nyt takoitus aloittaa jaa saada kierto taas oikeille urille. Raskaana en siis ole, on testattu vähän liiankin ahkerasti aina näihin päiviin saakka ja mitään ei näy. Lääkäri oli hyvin "lohdullinen" nyt kun olen yli 30v. niin on normaalia että lapsen tekoon voi mennä aikaa jopa se 2 vuotta. Tosin lupasi laittaa clomit puhelinreseptillä kunhan saan kierron tasoittumaan ja täytyy myös tikuttaa ahkerasti oviksia että tuleeko niitä. Jos ei ovista tule useamman kierron aikana, niin kokeillaan sitten clomien avulla. Oli pakko mennä yksityiselle puolelle, täällä terveyskeskukseen ei pääse kuin hätätapauksessa, eli jos on pää kainalossa. Resurssit eivät riitä hoitamaan meitä "ei niin vakavia" tapauksia. :(

Kaikista ärsyttävintä on se, että oma kroppa pettää heti kun päätettiin että josko nyt olisi meidän aika perustaa perhe. :ashamed: Enkä ole lihonut/laihtunut tai muuttanut elintapoja. Kait minusta on nyt tulossa sitten vanha....
 
Moikka moi!

Mä pitkästä aikaa tulin ketjua kurkistaa siinä toivossa että saisin lukea hyviä uutisia ja niitähän oli :heart:

Hurjan paljon onnea Tiuhti ja miss_piggy :heart: :heart:

Täällä masu ja poju kasvaa kovaa vauhtia :)

Tsemppiä kaikille :)

Fossiili ja "pikkunen" 24+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti87
Heipsan! Täällä yksi uusi teroilija, joka on nyt ihan ulalla missä mennään. Jätin pillerit pois vuoden vaihteessa vauva toiveena, eikä menkkoja ole tyhjennysvuodon jälkeen kuulunut. Minulla on todettu matalat estrogeenitasot ja lääkäri määräsi minulle terolutit, joita ekan satsin olen syönyt ja vuoto alkoi, kuten piti. Onkohan minun nyt edes mahdollista raskautua? Onko täällä kukaan vastaavassa tilanteessa raskautunut terojen avulla?

Pieni toivonpilkahdus tuli, kun tuli edes terolutien avulla vuoto, aiemmin nuorempana kun söin teroja, vuotoa ei tullut. Olen siis alhaisista estrogeenitasoista kärsinyt lähes 10 vuotta, jonka takia pillereitä söin.

Nuorempana, kun sitä aina kuvitteli, että lapsiakin saa sitten, kun niitä haluaa,niin iski kyllä totuus vasten kasvoja ja kovaa, kun lääkäri totesi, että olen monimutkainen tapaus, eikä saanut lapsen saamisen kuulostamaan kovin helpolta kohdallani. :/
 

Yhteistyössä