Terolut mimmit

heipsansaa!
pahoitteluni kun änkeen tänne näin kyselemään,mutta uskon että te voisitte jotain noista teroista tietääkin ;)
Aloitin siis elämäni ensimmäisen terolut-kuurin tuossa 23.10 ja eilen päivällä tuli yhden pyyhkäisyn verran veristä vuotoa ja loppu siihen ..oletin että se olisi ollut menkkojen alkua,kun joskus tuhrutellut ennen menkkoja mutta vielä ei ainakaan mtn oo kuulunut :D
eikä niiden vielä pitäisi tullakaan.
Eli siis, tuleeko terolutien kanssa usein vuotoja ? entäs miten menkat,sisko sanoi että saattaa kestää 2vkoa ennenkuin ne tulee vikan napin jälkeen? :O

*muoks. kirjotin näköjään tuon terojen aloituspäivän tilalle edellisten menkkojen alkamispäivän.
 
Viimeksi muokattu:
Onko terojen kanssa normaalia, että tulee välivuotoja? Mulla on yksi kuuri takana, ja viimeisimmistä menkoista n. 5 päivän jälkeen tuli päivän mittainen vuoto. Ihan "kunnon" vuoto, ei mitään ruskeaa tuhrua.. Alunperin sain terot epäsäännöllisiin vuotoihin, jotka tulivat kahden viikon välein. Toivon, että menkkojen välit tasoittuisivat, ja että raskauskin mahdollisesti saataisi aikaiseksi. Takana neljä vuotta yritystä ja nyt lähete Helsingin kätilöopistolle lapsettomuustutkimuksiin.
 
Täällä taas pitkästä aikaa!

Oon siis syönyt Teroluteja aikanaan kuudessa kierrossa ja omat kokemukset on, että välivuotoja voi tulla. Pääsääntöisesti menkat alkoivat Terojen lopettamisen jälkeen mutta muistan myös, että joskus menkat alkoivat kesken kuurin, jolloin lopetin nappien syömisen kyseisen kierron kohdalla. Itse söin Teroja alunperin kierron aloittamiseen ja sen jälkeen kierron lyhentämiseen. Auttoi tosin vain ensimmäiseen vaivaan...

Ja mitä tulee tuohon Caron kysymykseen, niin käsittääkseni on aika yksilöllistä, että milloin menkat alkaa Terojen lopettamisen jälkeen. Minua lääkäri ohjeisti ottamaan Terot päivittäin samaan aikaan. Otin yleensä aamuisin ja kun kuuri loppui, vuoto alkoi usein jo seuraavan päivän aikana.

Loppuun vielä omia kuulumisia: omalla kohdalla Terolutit ei auttaneet kierron lyhentämiseen. Kierto saatiin niillä kyllä alulle mutta kierrot heitteli 40-60+ päivässä. Vauvaa yritettiin reilu puolitoista vuotta, kunnes käytiin ensikäynnillä Naistenklinikalla. Ultrattu on kolmeen kertaan ja rakenteellista vikaa ei (onneksi) löytynyt. Mies vei simpat jo testiin ja jäätiin odottelemaan alkavia menkkoja. Kierron kartoitusta ei kohdallani kannattanut alkaa tekemään koska kierto oli niin pitkä, tarkoituksena oli ottaa hormonikokeita ja tehdä aukiolotutkimus. Menkkoja ei kuitenkaan kuulunut ja viime viikon keskiviikkona testiin pärähti vahva plussa samantien! Meille on siis näillä näkymin tulossa esikoinen heinäkuussa :heart:

Oon kelaillut tätä asiaa päässäni ja tullut siihen klassiseen tulokseen, että stressaamattomuus auttoi :) Se on helpommin sanottu kun tehty, tiedän! Kyseessä oli ensimmäinen kierto kun en tehnyt ovulaatiotestejä enkä edes miettinyt koko asiaa, samaan aikaan vaihdoin työpaikalla huomaavasti stressittömämpään ilmapiiriin ja olin jo valmistautunut siihen, että meille ei luomuvauvaa tule. Onneksi meni näin tällä kertaa, plussatuulia ja tsemppiä myös teille kaikille!

Emmiida & Uuno 6+2
 
Terve =) nyt minäkin olen terolut mimmi.. Vähän itsestään, meillä on 2 poikaa 8 ja 5 v. Nyt haaveilemme uudesta vauvasta ja mulla on joku ihme periaate eli ennen 35 sen pitäis olla jo sylissä :D ensimmäisen mukulan saati aikaiseksi jolloin kuurilla ja toka on luomu. Oli kuparikirukka sen jälkein ja nyt 30.9 on otetu pois. Sain ne hiton terot.. voi että mä oli todellakin kipeä ensimmäisen kuurin aikana ja nyt tilanne on tämä. Ovulaatio on ollut 20.11 ja silloin sattui joka paikkaa myös rinnat. Sit yhtäkki kivut loppui paitsi silloin tällöin vasemmalta vihloo. Selkä on aivan rikki, mutta rinnat ei pahemmin (ylensään ne sattuu kyl aika paljon) tässä viikonlopun aikana oloni on ihan hämärä, välillä pyörittää ja heikotta. Olen todella väsynyt ja uupunut. Kolme yötä peräkkän ihan hämärä olo, nukun todella huonosti. Flunssakin tuli yhtäkkiä. su. Heräsin "krapulaan". Viime yönä jalat särki siihen malli ett menkaat kohtaa alkaa ja takareidet kipeät ihan niinkun olisin treenailuut. Mietyttää vaa ett kuika paljon on terojen osuus? Otan myös d vutsku ja maco jauhe eli pitäs se väsymyskin loppua?
 
Moikka, mä ajattelin että täältä löytyy joku joka osaa vähä kertoa kokemuksista. Eli mulla on alkanu kierrot venymään kesästä lähtien. Ennätyskierto on 51 päivää!! Aiemmin ollu normaalia... Nyt oon käyny verikokeissa, missä kaikki ok ja alavatsan ultrassa, missä kans ei mitää poikkeavaa. Lääkäri ei kuitenkaan suostu määrää mulle teroja, enenn ku mies on tutkittu! Miksi?! Mun järkeen ei mee, miten mun venyneisiin kiertoihin vaikuttaa miehen mahdollinen hedelmättömyys, joka siis kaiken järjen mukaan todella epätodennäköistä! :D Toki terot haluaisin siksi, että kierto normalisoituu ja sitäkautta ovis helpompi hahmottaa, eli joo raskautumisen tukesi niitä haluaisin, mutta lapsettomuudesta en koe meidän kärsivän kuitenkaan. Onks muilla ollu vaikea saada tätä kuuria?
 
Täällä ois yksi kuumeilija lisää, joka just sai ekan terolut-kuurin. Tammikuusta asti ollu yritystä ja kevät-kesällä kohdunulkoinen raskaus. Sitä ennenki oudon pitkät kierrot mutta ku:n jälkeen olleet sellasta 40 päivää suunnilleen.
Lekuri määräsi terot kiertopäiville 15-25. Tässä kierrossa menossa vasta kp 23 joten jos tää kierto on taas sen 40 päivää ni kauan menee ennen ku pääsen terot aloittamaan :(
 
Hei, enpä ole täällä ennen kirjoitellut mutta nyt yksi terolut kierto takana ja kaipaan apua teiltä jotka jo käyttäneet pidempään. Terolutia käytetään myös runsaisiin kuukautisiin, mutta kuinka paljon ne voivat vähentää vuotoa. Mulla normaalisti runsaat 2-3 päivän vuodot, mutta pärjään kyllä sen vuodon määrän kanssa. Terot määrätty lyhentämään kierto ja välivuotojen takia. Nyt mun kuukautisvuoto alkoi ruskeana tuhruna torstaina ja perjantaina tuli vähän enemmän pyyhkiessä ja siteeseenkin jonkun verran. Nyt lauantaina ei muutakun ihan pientä ruskeaa tuhrua. Onkohan tää edes terveellistä enää?! Onko jollain muulla käynyt näin? Ja olen tehnyt eilen negatiivisen apteekin oman testin! Positiivisena 2 viikkoa ennen menkkoja alkavat välivuodot ovat tiessään... Tuntuu vaan oudolta kun ei tunnu siltä että kaikki olisi tullut ulos.

te^a miten se ei määrää sulle teroja... Vaikka et yrittäis lasta niin olisihan hyvä saada kierto tasaiseksi ja sillon miehellä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Onpa peffasta. Mulla ei ollut ongelmaa saada reseptiä enkä edes pyytänyt. Clomeja ja lugeja on kait vaikeampi saada... Tsemppiä venailuihin :/
 
Viimeksi muokattu:
ja lisäystä edelliseen että teroja olen syönyt säännöllisesti kierron 15.-24. päivinä yhden tabletin päivässä n. 9kuukautta ja nyt vasta tosiaan päätimme alkaa tosissaan yrittämään.. ja mullakin on pcon tyyliset hieman rakkulaiset munasarjat.. ovikset pitäisikin alkaa metsästämään tikuttamalla:) plussa tuulia!
 
sparklingheart, itse en teroja tällä hetkellä käytä, mutta itsellä oli sama tilanne e-pillereiden jälkeen ettei menkat tullutkaan. Tosin kävin jo kp 70 gynellä, kun arvelin, että jotain on. Pco löytyi multakin ja estrogeeni vajetta joten ei teroja määrännyt vaan sain 3kk kuurin divinaa.

Terothan ei auta raskaaksi tulemisessa sinällään, niillä saadaan vuodot tulemaan säännöllisesti. Mutta jos ehdit ovuloida ennenkuin aloitat terot niin on kyllä mahdollista tulla raskaaksi. Monet sanovat, että jos ovulaatioo ei ole tapahtunut niin terot saattavat sen estää. Pco:n kanssa ovulaatio ei tule välttämättä aina tai sitä ei tule ollenkaan. Mulla seuraava vaihe ton hormonikorvaushoidon jälkeen on clomit jos vuodot ei sen jälkeen tule. Sillä toivottavasti saa ovulaation aikaiseksi ja menkatkin tulee ellei raskautta ala. Eli voit tulla hyvinkin raskaaksi jos vaan ovuloit ja ehdit ovuloida ennen terojen aloittamista. Muuten kannattaa käydä gynen juttusilla.
 
Heippa täällä uusi teroilija! :wave:
Mahtava palsta tämä, olen kahlannut ainakin puolet läpi tiedon janossani =)

Ehkäisy meillä on jätetty pois 06/13 ja kyselin jo silloin, että milloin otan yhteyttä neuvolaan, jos ja kun menkat ei lähde pyörimään. Silloin useampi vuosi sitten ehkäisyrenkaan aloittamiseen tarvitsin terolut-kuurin, kun ei omaa kiertoa ollut moneen kuukauteen. Ja vaikka kunnon merkintöjä ei menkoista ole tuolta ajalta, muistelen että olivat erittäin epäsäännölliset (lähes koko aikuisiän ollut pillerit tai rengas). Ohjeistuksena neuvolasta oli, että 3kk jälkeen pitää ottaa yhteyttä, mikäli ei kierto ala. Soittaessani sen 3kk jälkeen vedottiin että aikoja ei ole pariin kuukauteen, mutta konsultoi lääkäriä. No, viikon kuluttua sain soiton että jos ei 6kk:een :mad: kuulu menkkoja niin soittele sitten. Ja että papereista näkyy että kuusi vuotta sitten tehty merkintä menkkakipulääkityksen yhteyteen että ”endometrioosi-viitteitä”. :( Endometrioosista kukaan ei vaan minulle sanonut mitään!!! Itse olin sitä kyllä epäillyt…

Kerkesi tässä vierähtämään viisi kuukautta ilman menkkoja ja ahdistus alkoi olla koko ajan kasvamaan päin. Mietin että jos 6kk jälkeen varaan aikaa ja saan sen sinne 2kk päähän niin huhhuh. Rakkaan ystävän pienestä painostuksesta varasin yksityiselle aikaa ja voitte kuvitella kuinka helpottavaa oli saada samalla päivälle aika gynelle! :rolleyes: Vaikka hieman kalliiksi tulee…

Käynnin saanti oli:
-Endometrioosi-diagnoosi,
-Terolut- kuuri aloituksena heti samasta päivästä lähtien 10pv ja jatkossa kp 15-24
-Clomifen-resepti, kp3-7 ultra kp10-12
-Verikokeet ensimmäisen kierron 3-5 päivinä (tyreotropiini (kilpirauhanen), luteinisoiva hormoni, s-follikkelia stim. hormoni ja s-prolaktiini)
-Ja ymmärrys että jossain on nyt vähän jotain vikaa
, mutta korjattavissa tällä erää. Koin pienen romahduksen kun kaikki tämä tietomäärä iski tajuntaan

Nyt siis kp 10 ja verikokeet otettu. Kilpirauhastulokset saan huomenna ja muut tulokset myöhemmin. Verikokeisiin pääsy oli hieman haastavaa, kun selvisi että kokeet pitää ottaa tasan klo 10, kun erilaisia hormonikokeita. Jokin pitää ottaa klo 8-10 ja toinen klo 10-14. Vuorotyöläiselle meinasi iskeä paniikki, mutta sain järjestymään... :D

Oviksen tikuttelunkin aloittelin, vaikka on sitten se clomifen seuranta-ultra :D
 
Moro!
Itse kävin täällä viimeksi, kun oli terokuuri kesken. Viimeiset terot otettiin marraskuun alussa, jonka jälkeen normi tyhjennysvuoto. Sen jälkeen aloitin greippimehukuuri, eli lasillinen päivässä, ja aloin tikuttamaan ovista clear bluen testeillä (tilasin amazon.uk:sta, suomessa kalliita). Sain hymynaaman kp28, ja sitten tehtiin talletuksia. Bongatusta oviksesta lähtien oli tosi paljon paksua valkkaria, kunnes yhtäkkiä dpo7 alkoi tulla vaalean ruskeaa valkkaria. Raskaustestit näyttää negaa:-( Olikohan nyt niin, että ovista ei sittenkään koskaan tullutkaan? Ja tämä vaaleanruskea vuoto oli kropan yritys käynnistää kuukautiset? Kummallista! Ehkäpä menen gynelle vuodenvaihteen jälkeen, jos oikeita menkkoja ei kuulu:-(
Vaaleanruskeavalkkari jatkuu yhä, nyt jo yli 10 päivää...
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Toisen gynekäynnin saantia oli sitten paha pcos-diagnoosi... Että ei tarvi paljon ovista tikutella kun täysin tyhjää näytti molemmat puolet : /
Verikokeissa ei ollut häikkää, kilpirauhasarvoista tsh olisi gynen mukaan hyvä jos 1-2 ja mulla oli 2,18. Kuukautisten poisjäänti ei siis johtunut kilpirauhasesta vaan pcosista.

Nyt Clomifenin annostusta lisätty 2 tabl kp 3-7
 
Emiliana: Kävin yksityisellä gynellä, kun selvisi, että saan työnantajan piikkiin 3 erikoislääkärikäyntiä vuodessa. Valitsin gynekseni naisen, joka oli erikoistunut lapsettomuuteen. Gyne kuunteli mun tarinan ja ultrasi, ja oli sitä mieltä että selvästi monirakkulaiset munasarjat ja että ovuloin ihan random. Sain clomifenit + terot, tänään otin ekan teron. Ennen gyneä multa oli jo tsekattu kilpirauhasarvot. Kun vuoto käynnistyy, syön clomit kp 3-7, kp 2-5 ,mikä päivä tahansa, otetaan labrassa fsh, prolaktiini ja anti muller(?)... Miehen pitäis käydä myös antamassa simppanäyte. Luulen, että jos miehen simpoissa on häikkää, lääkäri ehdottaa inseminaatiota. Jännää tulossa...
 
Täällä uusi terolut kuurilainen liittyy mukaan keskusteluun!

Kovasti olisi lapsen saaminen toiveissa, mutta luonto meinaa laittaa hanttiin. Heinäkuussa 2013 jätin pillerit pois ja sen jälkeen menkat tuli loppuvuoden aikana kolme kertaa... Kävin yksityisellä gynellä ultassa joulukuussa epäsäännöllisten kuukautisten takia...
Uutiset ei siellä olleet ihan sellaisia mitä haluaisin kuulla :( Ultrassa näkyi monirakkulaiset munasarjat sekä kaksi vielä melko pientä myoomaa. Onko kellään kokemusta näistä kahdesta vaivasta yhtaikaa? Yritän lohduttautua sillä, että myoomat ovat kuulemma sellaisessa paikassa että niiden ei pitäisi raskautumista haitata.
Sain sitten terolut kuurin syötävksi kierron 15-24 päivinä ja lähetteen naistentautien poliklinikalle johon tuli aika 15.1. Viime viikolla loppui eka terolut kuuri ja nyt menkkoja odotellaan, ei kuulu ei :(

Yritän ajatella positiivisesti, mutta ihan hirveästi kyllä ahdistaa ja kauhistuttaa ja ja... Eniten varmaan se että mitä jos en noiden vaivojen takia voikaan saada lapsia ja sitten pelkään jos joudun noiden myoomien takia leikkaukseen!

Olen kiitollinen kaikesta tiedosta ja kokemuksista jos joillain niihin liittyen on!
 
Majlen83: Minulla on tulossa varmaan aivan sama satsi seuraavasta kierrosta eli kp 3 ultraan ja verikokeisiin. Jännä siis nähdä mitä meille käy. Tässä näin lyhyesti mutta kun käänykällä kirjoittaa niin ei viiti runoilemaan. Mut ollaan kuitenkin kuulolla.
 
Tietääkö kukaan, että voiko terolutit vaikuttaa jotenkin ovulaatiotesteihin? Tää on nyt ehkä ihan tyhmää harhaluuloisuutta, mutta kun normisti mulla kierto ollu viimeisen vuoden semmosta 39-40 päivää eli ovis (jos ollutkaan) on tullut vasta jossain kp 25 tienoilla. Sain sit tero-kuurin, nyt vasta toinen pilleri otettu tänään. Ihmetyttää vaan, ku on sellasia ovistuntemuksia (vaikka voihan ne muutaki olla) eli vähän alavatsalla juilii toisella puolella ja vuotokin ollut semmosta runsasta ja kirkasta muutamia päiviä. Eilen tein halppis ovulatiotestin ja siihen tuli jo melko vahva viiva. Ei varmaan plussa vielä mutta mulla ainakin ne viivat vahvistuu joka päivä oviksen lähestyessä. Nyt kuitenkin vasta kp 16 ni mietin että voiko toi terokuuri jotenki vaikuttaa testiin.
 
Auttakaa hyvät naiset!
3kk olen terot syönyt ja 2 kk toimis moitittomasti, viimeisen pilleren jälkeen 3 pv ja menkat. Toka kiero oli 27 ja luomu kierrosta tietoa ei ole. No nyt ongelmani =)
Vuoto on alkanut kp 28. Ensimmäisen päivän vuoto on ollut kohtalainen, toka päivää oli niin ett päivällä tuli ja illalla oli "lopussa" sit rupes tulemaan r oireet.. rinnat oli TODELLA kipeät. Kolmas päivä taas aamupäivällä vuotoa ja illalla taas stoppas, selkäsärkyä ja munasarjakivut tuli muka. Eli kuukatiset kesti 3 päivää :/ normaalisti 6 päivää
Nyt jo viikko täynää ja oireet jatkuu... siis mikä tämä on?
Alamaha sattuu/Pistele, selkä on ihan paskana, rinnat pikkase turvaksissa ja kihelmöi/sattuu, myös aika "painavat", närästää, janottaa iltaisin ja suutaa kuivaa, välillä ällöttää mut se on enemmäkseen päivisiin
Nii ja testi nega...
Väsynyt jo tänään niin paljon ett masentaa :(:(:(
 
Mietin tässä että millä perusteella toi kuurin kesto määritellään... Siis että itselle esim. lääkäri määrännyt kp 15-25 ja toisille taas kp 15-24. Rupesin vaan tossa pohtimaan ku yhdessä (3kk) paketissa on 3o tablettia niin silloinhan loogiselta kuulostais että 10 päivää syödään kerrallaan ja pakkaus kestäis 3 kiertoo. Itsellä kun 11 päivää syödään ni kolmatta kiertoa varten pitää jo hakea lisää. Eihän ne paljoa maksa eli ei sinänsä väliä, mutta rupesin vaan miettii et onko ne noin hirveen tarkkoja päivälleen vai onks siinä vaan lääkäreiden omat preferenssit kyseessä...
Onhan siellä käyttöohjeissa esimerkkejä, johonki vaivaan 2 pilleriä 10 päivää, johonki kp 15-24 ja johonki 15-26 jne.
Tiedä häntä... Aattelin vaan kysäistä että onko joku joskus kysynyt lääkäriltä asiasta tai muuten tietää?
 
Alkuun anteeksi hehtaaripostaus (aiheena ovis+terot ymsyms.)

Tunnen itseni varsinaiseksi palstastalkkeriksi kun olen tämän koko ketjun kahlannut läpi pysyen samalla hiljaa taustalla. Kiitos teille jotka olette jakaneet tarinoitanne, tunnen velvollisuudekseni jakaa omani.

Taustatietoa: Minä 31v, mies 32v, meillä yksi 14kk ikäinen poika, takana kkm 06/2013, vauva kuollut jo 9+3 mutta todettiin vasta 12+1. Valehtelematta elämäni kamalin päivä jolloin sydän murtui miljoonaksi pirstaleeksi. Tuosta eteenpäin ajoittain jo lähes maanisia piirteitä saanut yritys saada pikkukakkonen uudestaan aluilleen.

Sain Terolutit hiukan epäsäännöllisten kiertojen tasaamiseksi (ovis milloin sattui, luteaalivaihe heitteli, koko kierron kesto heitteli 27-35). Annostus kuurissa oli yleinen 1 tabletti kierron 15-24. päivä. Kerroin lääkkeen määränneelle lääkärille epätoivoisesta raskautumisyrityksestä ja oletin hänen ottaneen tuon ohjeistuksessaan huomioon.

Kummatkin aiemmat raskaudet saivat jostain ihmeen onnenkantamoisesta johtuen alkunsa heti ensimmäisessä yrityskierrossa. Kun uutta plussaa ei alkanut kuulua (ja koska tiesimme munasarjassani olevasta isosta endometrioomakystasta ja muutenkin mahdollisesta endosta), päätimme mennä asiantuntijan juttusille jo yk 7:n aikana.

Takana on siis tuore vierailu lapsettomuusklinikalla, maan johtaviin kuuluvassa paikassa. Lääkäri katsoi alkukartoituksen olevan perusteltua ja jotenkin jo se helpotti henkisesti enemmän kuin osasin kuvitella. Kerroin myös syömistäni Teroluteista, joista lääkärillä oli sanottavanaan seuraavaa:

Terolut ei ole kovin perusteltu tuolla annostuksella siinä tapauksessa, mikäli tarkoitus on saada aikaan raskaus. Tämä johtuu siis siitä mistä täälläkin on usein keskustelu, eli ennenaikaisesta keltarauhashormonin ilmaantumisesta sotkemaan mahdollinen tuloillaan oleva ovulaatio. Jos Terolutin ottaa ennen kuin ovulaatio on tapahtunut, se mitä luultavammin aiheuttaa ovuloimattoman kierron.

Tuossa vaiheessa olin valmis kiroamaan aiemman lääkärin johonkin todella synkkään paikkaan :headwall: Olin nimittäin tikuttanut ovikseni tapahtumaan Terojen aloituksen jälkeen kp 16-17 paikkeille. Mutta! Teidän muiden ahkerien palstailijoiden ansiosta olin tässä viimeisessä Terolut-kierrossa tehnyt toisin kuin lääkäri määrää. Tikutin oviksen 15. päivä ja aloitin Terot vasta 17. päivä kun olin varma oviksen tapahtumisesta (mittailin myös aamulämpöjä ja seuraavana päivänä ovisplussasta tuli iso piikki lämpökäyrään). Ajattelin samoin kuin muutama muukin täällä, ettei se nyt parista päivästä voi olla kiinni kierron tasaamisenkaan osalta.

Lapsettomuusklinikkakäynti oli kp 25 ja seuraavana päivänä oli jotenkin kummallinen olo. Uskaltauduin tekemään testin ja en ollut uskoa mitä se näytti: RASKAANA 1-2! :heart: Eli tuota on pakko sanoa tehokkaimmaksi lapsettomuushoitokäynniksi ikinä.

Mielessäni ei ole epäilyksen häivää, etteikö tämä raskaus olisi tuon parin päivän siirron ansiota. Luotan tuon toisen lääkärin sanaan täysin ja pakko sanoa, että tulos ainakin puhuu puolestaan.

En halua rohkaista ketään ottamaan lääkkeitään toisin kuin lääkäri määrää (niin kuin itse tein), mutta kysykää ainakin hyvin tarkasti lääkärinne mielipidettä tuosta ovulaation ja Terolutien aloittamisen ajankohdasta ja tehkää sitten omat johtopäätöksenne.

Loppuun vielä lista niistä kaikista konsteista jotka olivat meillä käytössä tämän ihmeen aikaansaamiseksi, mahdoton sanoa mistä on ja mistä ei ole ollut hyötyä mutta ilmeisesti combo toimi :) Tässä siis Vauva-resepti ála Napsi:

- Yhdyntä joka päivä kp 10-16 (joskus kahdestikin), tuota ennen joka toinen päivä alkaen kp 5
- Joka yhdynnän jälkeen vähintään puoli tuntia jalat pitkin seinää (juuri nyt ahdistaa pelkkä ajatuskin)
- Luontaistuotteista minulla Gelee Royale-kapselit 2kpl, Ladyvita Mama 3kpl, Kylmäpuristettu vehnänalkioöljy 5ml
- Luontaistuotteista miehellä Sinkki+Seleeni kapselit 2kpl, foolihappo 400mg
- 2dl greippimehua kp1 alkaen ovikseen asti
- 12cl punaviiniä kp 15-25

Kiitos kun jaksoit lukea ja suuret plussapuhurit minulta! :)

-Napsi rv 3+6-
 

Yhteistyössä