Alkuun anteeksi hehtaaripostaus (aiheena ovis+terot ymsyms.)
Tunnen itseni varsinaiseksi palstastalkkeriksi kun olen tämän koko ketjun kahlannut läpi pysyen samalla hiljaa taustalla. Kiitos teille jotka olette jakaneet tarinoitanne, tunnen velvollisuudekseni jakaa omani.
Taustatietoa: Minä 31v, mies 32v, meillä yksi 14kk ikäinen poika, takana kkm 06/2013, vauva kuollut jo 9+3 mutta todettiin vasta 12+1. Valehtelematta elämäni kamalin päivä jolloin sydän murtui miljoonaksi pirstaleeksi. Tuosta eteenpäin ajoittain jo lähes maanisia piirteitä saanut yritys saada pikkukakkonen uudestaan aluilleen.
Sain Terolutit hiukan epäsäännöllisten kiertojen tasaamiseksi (ovis milloin sattui, luteaalivaihe heitteli, koko kierron kesto heitteli 27-35). Annostus kuurissa oli yleinen 1 tabletti kierron 15-24. päivä. Kerroin lääkkeen määränneelle lääkärille epätoivoisesta raskautumisyrityksestä ja oletin hänen ottaneen tuon ohjeistuksessaan huomioon.
Kummatkin aiemmat raskaudet saivat jostain ihmeen onnenkantamoisesta johtuen alkunsa heti ensimmäisessä yrityskierrossa. Kun uutta plussaa ei alkanut kuulua (ja koska tiesimme munasarjassani olevasta isosta endometrioomakystasta ja muutenkin mahdollisesta endosta), päätimme mennä asiantuntijan juttusille jo yk 7:n aikana.
Takana on siis tuore vierailu lapsettomuusklinikalla, maan johtaviin kuuluvassa paikassa. Lääkäri katsoi alkukartoituksen olevan perusteltua ja jotenkin jo se helpotti henkisesti enemmän kuin osasin kuvitella. Kerroin myös syömistäni Teroluteista, joista lääkärillä oli sanottavanaan seuraavaa:
Terolut ei ole kovin perusteltu tuolla annostuksella siinä tapauksessa, mikäli tarkoitus on saada aikaan raskaus. Tämä johtuu siis siitä mistä täälläkin on usein keskustelu, eli ennenaikaisesta keltarauhashormonin ilmaantumisesta sotkemaan mahdollinen tuloillaan oleva ovulaatio. Jos Terolutin ottaa ennen kuin ovulaatio on tapahtunut, se mitä luultavammin aiheuttaa ovuloimattoman kierron.
Tuossa vaiheessa olin valmis kiroamaan aiemman lääkärin johonkin todella synkkään paikkaan :headwall: Olin nimittäin tikuttanut ovikseni tapahtumaan Terojen aloituksen jälkeen kp 16-17 paikkeille. Mutta! Teidän muiden ahkerien palstailijoiden ansiosta olin tässä viimeisessä Terolut-kierrossa tehnyt toisin kuin lääkäri määrää. Tikutin oviksen 15. päivä ja aloitin Terot vasta 17. päivä kun olin varma oviksen tapahtumisesta (mittailin myös aamulämpöjä ja seuraavana päivänä ovisplussasta tuli iso piikki lämpökäyrään). Ajattelin samoin kuin muutama muukin täällä, ettei se nyt parista päivästä voi olla kiinni kierron tasaamisenkaan osalta.
Lapsettomuusklinikkakäynti oli kp 25 ja seuraavana päivänä oli jotenkin kummallinen olo. Uskaltauduin tekemään testin ja en ollut uskoa mitä se näytti: RASKAANA 1-2! :heart: Eli tuota on pakko sanoa tehokkaimmaksi lapsettomuushoitokäynniksi ikinä.
Mielessäni ei ole epäilyksen häivää, etteikö tämä raskaus olisi tuon parin päivän siirron ansiota. Luotan tuon toisen lääkärin sanaan täysin ja pakko sanoa, että tulos ainakin puhuu puolestaan.
En halua rohkaista ketään ottamaan lääkkeitään toisin kuin lääkäri määrää (niin kuin itse tein), mutta kysykää ainakin hyvin tarkasti lääkärinne mielipidettä tuosta ovulaation ja Terolutien aloittamisen ajankohdasta ja tehkää sitten omat johtopäätöksenne.
Loppuun vielä lista niistä kaikista konsteista jotka olivat meillä käytössä tämän ihmeen aikaansaamiseksi, mahdoton sanoa mistä on ja mistä ei ole ollut hyötyä mutta ilmeisesti combo toimi
Tässä siis Vauva-resepti ála Napsi:
- Yhdyntä joka päivä kp 10-16 (joskus kahdestikin), tuota ennen joka toinen päivä alkaen kp 5
- Joka yhdynnän jälkeen vähintään puoli tuntia jalat pitkin seinää (juuri nyt ahdistaa pelkkä ajatuskin)
- Luontaistuotteista minulla Gelee Royale-kapselit 2kpl, Ladyvita Mama 3kpl, Kylmäpuristettu vehnänalkioöljy 5ml
- Luontaistuotteista miehellä Sinkki+Seleeni kapselit 2kpl, foolihappo 400mg
- 2dl greippimehua kp1 alkaen ovikseen asti
- 12cl punaviiniä kp 15-25
Kiitos kun jaksoit lukea ja suuret plussapuhurit minulta!
-Napsi rv 3+6-