Teille jotka sanotte että kyllä läskit laihtuu ruokavaliolla ja liikunnalla

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
i
Huijaatko itteäs nyt jotenkin? Täällä palstalla on ehdotettu vaikka mitä, mutta mikään ei kelpaa tai toimi sun kohdalla. Meeppä lääkärille sanoo, että mitään fysiologista vikaa ei ole, syön vähemmän kuin kulutat ja silti et laihdu. Se on varmaa samaa mieltä et huijaat ittees. Ilmottaudu Suurin pudottaja ohjelmaan kun se ens kerran alkaa, ne hoitaa sut laihaks jos ohjeita noudatat.

mä olen pudottanut nyt 17,5 kiloa 8 kuukaudessa, siis hitaasti mutta varmasti (olisi varmaan tippunut enemmänkin, mutta oli välillä 1,5 viikon breikki, ja onnistuin jo siinä ajassa saamaan 2 kg takaisin, mutta nyt siis ne takaisin tulleet kilot on jo pudotettu, plus 1,5 sen jälkeen)
Ja systeemi on yksinkertainen, enempää kuin 1200 kaloria ei saa päivässä syödä, käytännössä syön 1050-1100, 1200 kalorin päiviä on ehkä 1 viikossa. Herkkupäiviä on yksi 2 kuukaudessa.
Alunperin mun piti pudottaa 20 kiloa yhteensä, mutta nyt olen asettanut tavoitteen 25 kiloon, eli vielä olisi 7,5 kiloa tiputettavaa, joista 5 yritän haihduttaa ennen synttäriäni, joka on elokuun puoliväissä...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja i:
Huijaatko itteäs nyt jotenkin? Täällä palstalla on ehdotettu vaikka mitä, mutta mikään ei kelpaa tai toimi sun kohdalla. Meeppä lääkärille sanoo, että mitään fysiologista vikaa ei ole, syön vähemmän kuin kulutat ja silti et laihdu. Se on varmaa samaa mieltä et huijaat ittees. Ilmottaudu Suurin pudottaja ohjelmaan kun se ens kerran alkaa, ne hoitaa sut laihaks jos ohjeita noudatat.
No kun en huijaa mutta eipä sitä porukka usko! Käyn lääkärissä tutkittavana ainakin kerran vuodessa, totta kai esimerkiksi heikentynyt sokerinsieto on vaikuttamassa siihen, ettei paino laske kunnolla muttei muuta fysiologista vikaa ole löytynyt. Ja totta kai näistä on lääkärillä juteltu. Mihinkään suurin pudottaja ohjelmaan en kyllä itseäni ilmoita, häpeäisin silmät päästäni.
Olen sanonut, ettei uinti yleisellä paikalla kelpaa ja että karppauksesta tuli huono olo. Mikä muu ei ole kelvannut? Sitähän minä tässä teiltä fiksuimmilta olen kyselemässä, että miksi ei toimi kun sen kerran pitäisi niin yksinkertaista olla?

ap
Lisään vielä tähän yhden omituisen seikan. Silloin kun en ole laihduttanut vaan olen syönyt päin peetä, paska on lentänyt ja maha toiminut. Mutta olenpa sitten karpannut, ollut painonvartijoilla tms. niin maha tuntuu jankkiintuvan kokonaan. Vaikka juon vettä, kävelen edes sen vähän, laitan salaattiin siemeniä tms. niin maha toimii harvemmin ja kaiken lisäksi tulee vaan ripulia. Tätä ongelmaa ei ole läskeilyaikoina ollut.

Ap, mulla on toiminut se, että jätän sokerit ihan minimiin ja syön 1800-2000 kcal päivässä, lasken kaiken Kalorilaskurilla ja katson että saan tarpeeksi rasvaa ja proteiinia. Vihanneksia ja hedelmiä vähintään 500 g päivässä, yleensä kyllä enemmän. Yritän syödä usein, niin että ei tule liian nälkä, koska silloin tulee helposti vedettyä jotain liian kaloripitoista, joka antaa kamalasti energiaa, mutta ei pidä nälkää.

Mulle ravintoterapeutti sanoi, että liikunnalla on laihdutuksen kannalta tosi pieni merkitys, että ruokavalio on se tärkein, ja laihtua voi vaikka makaisi vaan sohvalla 24/7. Mutta liikunnalla on tietenkin muita hyviä puolia, ja siinä vaiheessa kun on saavuttanut normaalipainon, niin liikunnalla onkin yhtäkkiä suuri merkitys... sen normaalipainon ylläpitäjänä.

Tosin ei ne ravintoterapeutit mitään jumalia ole :D Omani väitti kivenkovaan että minä kuluttaisin vuorokaudessa 3000 kcal ja käski aloitella laihdutusta syömällä 2500 kcal vuorokaudessa, eikä olisi millään uskonut että lihon tuolla määräällä (olen laskenut kaloreita ennenkin)... Noh, nyt mennään tuolla 1800-2000 kcal:lla ja paino putoaa hitaasti, mutta varmasti :)

Ja sanoisin siihen että joku tuolla aikaisemmin väitti että jos laihduttaa niin liikunnan pitäisi olla oikeastaan ainoa harrastus ja melkein kokopäiväistä ja huuteli että asiat tärkeysjärjestykseen ja laihdutus ykköseksi. Minä sanoisin että tuo on ihan höpönpöpöä. Jotain kitukuuria voi pitää yllä viikon-pari, hyvällä tuurilla pari kuukautta, mutta se on niin lyhyt aika että ei siinä ajassa isoja ylipainoja pudotella. Hiljaa hyvää tulee. Ja ainakin minun elämässäni laihdutus ei tärkeysjärjestyksessä pääse edes mukaan top 3:een. Elämässä on paljon muutakin, kuin mahdollisimman pieni kilomäärä.

Ap:lle tsemppiä, ja toivottavasti löydät itsellesi sopivan laihdutustavan, ja vaikka et heti löytäisikään, muista pitää itsestäsi hyvää huolta. Liiku, koska se on mukavaa ja siitä saa hyvän olon, ei siksi että saisit painoa pois. Syö terveellisesti, koska siitä tulee hyvä olo, ei siksi että voisit olla mahdollisimman laiha. :hug:

tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lisään vielä tähän yhden omituisen seikan. Silloin kun en ole laihduttanut vaan olen syönyt päin peetä, paska on lentänyt ja maha toiminut. Mutta olenpa sitten karpannut, ollut painonvartijoilla tms. niin maha tuntuu jankkiintuvan kokonaan. Vaikka juon vettä, kävelen edes sen vähän, laitan salaattiin siemeniä tms. niin maha toimii harvemmin ja kaiken lisäksi tulee vaan ripulia. Tätä ongelmaa ei ole läskeilyaikoina ollut.
Niin, jos olet silloin syönyt paljon kuitupitoista leipää, niin suoli on toiminut. Nyt jos olet vähentänyt leipää, niin et välttämättä osaa ottaa kuitua tarpeeksi...siemenissä ei sitä kuitua paljon ole.

mää
Mulal on vähän sama vika... Siihen auttoi mulla kalorimäärän nosto (200-300kcal), mulla alkoi taas suoli toimia, kun söin tarpeeksi. PAinokin putosi. Kantsisko varata aika ravintoterapeutille? Vaiks yks kerta yksityisellä jos julkiselle ei pääse? Olisko ideaa?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Niin, jos olet silloin syönyt paljon kuitupitoista leipää, niin suoli on toiminut. Nyt jos olet vähentänyt leipää, niin et välttämättä osaa ottaa kuitua tarpeeksi...siemenissä ei sitä kuitua paljon ole.
Leipää en ole syönyt koskaan paljoa. Jos olen yksin, yksi leipäpussi ehtii homehtua. Mutta siis kun söin herkkuja, suklaata, kahvileipää jne huonoa ravintoa suoli toimi eikä mahakipuja ollut.

Ja kiitos teille kaikille vastauksista, etenkin raitalankakäärmeelle tsempityksestä! :)

Ja juu, pitäs varmaan käydä ihan ravitsmeusterapeutilla, tk;n diabeteshoitajan ohjeet kun oli mitä oli.

Et laihduta otsikkosi mukaisesti
Puolen tunnin kävely /päivä ei välttämättä riitä rasvan sulatukseen ja lihaksen kasvattamiseen. Liikunnan pitää olla tehokkaampaa, eli liikunnalla ja ruokavaliolla todellakin laihtuu! Sinä vaan et liiku siten, että se edesauttaisi painonpudotusta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Et laihduta otsikkosi mukaisesti:
Puolen tunnin kävely /päivä ei välttämättä riitä rasvan sulatukseen ja lihaksen kasvattamiseen. Liikunnan pitää olla tehokkaampaa, eli liikunnalla ja ruokavaliolla todellakin laihtuu! Sinä vaan et liiku siten, että se edesauttaisi painonpudotusta.
Mutta miksi paino ei tipu, vaikka ruokavaliolla pitäisi olla todella suuri merkitys?

tt ei kirj
Mutta miksi paino ei tipu, vaikka ruokavaliolla pitäisi olla todella suuri merkitys?
Voitko laittaa vaikka eilisen päivän syömiset grammoineen näkyville, niin katsotaan, mikä mättää?

Se on ihan sama mitä sä syöt, jos et kuluta syömääsi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Se on ihan sama mitä sä syöt, jos et kuluta syömääsi.
Miten mun peruskulutus voi olla jopa alle 1000 kaloria?

Eilen söin

aamulla omenan, teetä ja kahvia maidolla. Lounaaksi puolikas pala seitä ( 50g) kermakastikkeessa, puolikas broilerin fileepihvi ( 50 g) suolalla, tomaatteja 3 kpl. Päivälliseksi 2 jauhelihapihviä, paprika, salaattia, omena. Iltapalaksi omena, luumumehua ja teetä. Vettä pari litraa. Söin kyllä mielestäni aika vähän enkä ymmärrä miten muka en kuluttaisi edes tuota.

Tänään olen syönyt sen jauhelihapihvin, 1,5 keitettyä munaa, kurkkua, puolikkaan paprikan, kupin teetä ja kahvia. Ja litran vettä. Aion syödä vielä pari jauhelihapihviä, tomaattimuhennosta, ja ananasta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kolme omenaa ja luumumehua, aikas paljon ylimääräistä sokeria ainakin noista! Luumumehu kokonaan pois ja yksi omena päivässä riittää.
Yleensä syön 1,5 omenaa päivässä. Tosin sekin alkaa jo vähän tökkimään. :/ Ja luumumehua josko maha alkaisi toimimaan.

ap
Mä laskin, että ap sun eiliset syömiset ovat noin 600-700Kcal....noin suunnilleen.
Nii-in, tällä viikolla olen tiukistellut taas entistä enemmän. Ja silti osa sanoo, että kyllä laihtuu kun vaan syö vähemmän, joka EI ole totta.

Mä laskin, että ap sun eiliset syömiset ovat noin 600-700Kcal....noin suunnilleen.
Nii-in, tällä viikolla olen tiukistellut taas entistä enemmän. Ja silti osa sanoo, että kyllä laihtuu kun vaan syö vähemmän, joka EI ole totta.
Ja tolla määrällä elimistö menee säästöliekille :( Ota vaikka niin, että syöt päivässä vaikka sen 1200 kaloria tai jopa 1500 kaloria. Tällä määrällä pitäis hyvin laihtua hitaasti. Ja säännöllisyys on se kaiken a ja o, älä tee sillä lailla, et annat elimistölle joka toinen päivä 800 kaloria ja joka toinen päivä 1500 kaloria -> se menee siitäkin sekaisin ja varautuu suuren suureen nälänhätään vaan pidät suht tasaisena, ni luulis onnistuvan.

kertokaapa että mitä minun vielä pitäisi tehdä. suunnilleen painonvartijoiden ohjeilla olen mennyt, syön paljon kasviksia, jonkun verran hedelmiä, ruoalla kalaa, lihaa, kanaa. Vain muutaman leivän jos sitäkään. Juon paljon vettä, olen syönyt ananasta jne jotka vaikuttas aineenvaihduntaan. Kävelen päivittäin väh. 30 minsaa, olen nostanut kaloreita välillä ettei mene säästöliekille, mutta paino nousee heti 1-2 kg jos vaikka yhtenä päivänä syö enemmän. pituus 159, paino 95 että pitäisi kyllä laskea. Tippunut 2,5 kg 2 kuukaudessa. Miksi ei laske, kun se kerran on niin yksinkertaista?
En jaksanut lukea kuin eka sivun viesteistä sanan sieltä toisen täältä....

Voihan siellä joku olla oikeassakin, ja voi olla, ettei. Sulla on todennäköisesti kroppa hapan, ja se estää laihtumisen. Itella oli vähän sama juttu vajaa 3 vuotta sitten. Söin tasan varmaan terveellisesti pv:n ohjeilla ja liikuin, paino ei pudonnut. Aikaisemmin olen pv:n pisteillä pudottanut samalla syömisellä ja liikunnalla keskimäärin 1,5 kg viikossa, ja olin normaalipainon ylärfajalla silloinkin aloittaessani, kuten nytkin olin.

Nyt on kroppa kondiksessa, pH:t kohdillaan, syön normaalia ruokaa normaalit määrät, ja laihdun. Hiilareitakin menee mukavasti, jäätelöä juuri söin. Syön siis sen, mikä laskujen mukaan on mun perusaineenvaihdunta plus liikkumisen "lisät", ja silti laihdun. Voiko olla mahtavampaa tapaa laihtua, kuin normaalisti elämällä?

Tätä haluaisin kaikille julistaa, mutta epäuskoisia on vielä paljon. Muutaman kaverin olen sanut innostumaan, ja ovatpahan tyytyväisiä. Tuloksia syntyy, ja silti voi syödä vaikka joka päivä palan tai pari tummaa suklaata, leivonnaisiakin voi nauttia hyvällä omalla tunnolla, eikä tarfvitse laskea tai punnita joka suupalaa. Tai syödä raejuustoa ja rahkaa päivittäin, jos ei halua! Mä tykkään molemmista, mutta neljän viikon ajan joka päivä??? Kiitos ei mulle. Kelle maistuu, niin hyvä juttu.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Ja tolla määrällä elimistö menee säästöliekille :( Ota vaikka niin, että syöt päivässä vaikka sen 1200 kaloria tai jopa 1500 kaloria. Tällä määrällä pitäis hyvin laihtua hitaasti. Ja säännöllisyys on se kaiken a ja o, älä tee sillä lailla, et annat elimistölle joka toinen päivä 800 kaloria ja joka toinen päivä 1500 kaloria -> se menee siitäkin sekaisin ja varautuu suuren suureen nälänhätään vaan pidät suht tasaisena, ni luulis onnistuvan.
Juu, näinhän ne jotkut sanoo. Mutta kuten sanoin, aiemmin olen syönyt kiloklubin ohjeilla sen 1600 kaloria usean kuukauden ajan, ei muutosta. En tajua! Tai sen tajuan, että jojoilun ansiosta kroppa on varmaan jotenkin jumissa, mutta sitä ei uskota enkä tiedä mitä pitäis tehdä että alkaisi paino tippumaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kurjenkello:
Nyt on kroppa kondiksessa, pH:t kohdillaan, syön normaalia ruokaa normaalit määrät, ja laihdun. Hiilareitakin menee mukavasti, jäätelöä juuri söin. Syön siis sen, mikä laskujen mukaan on mun perusaineenvaihdunta plus liikkumisen "lisät", ja silti laihdun. Voiko olla mahtavampaa tapaa laihtua, kuin normaalisti elämällä?
Mitä nuo ph:t tarkoittaa, mistä tietää että ne on vinksallaan ja miten sait taas painon tippumaan?

huijari
Joojoo, nyt huijaat jossain kohtaa. Jos ihan oikeasti pidät kiinni alhaisesta kalorimäärästä kuukaudesta toiseen, varmasti laihdut. Parin päivä ruokalista ei kerro mitään jos jonaintoisena päivänä taas vetää liikaa ruokaa. Jotenkin tuntuu, että jos pääsisin seuraamaan syömisiä vaikka kk:n ajaksi, löytyisi selitys ihan varmasti. Siitä mitä syöt ja miten paljon. Ei tämä mitään salatiedettä ole.

vieras
kertokaapa että mitä minun vielä pitäisi tehdä. suunnilleen painonvartijoiden ohjeilla olen mennyt, syön paljon kasviksia, jonkun verran hedelmiä, ruoalla kalaa, lihaa, kanaa. Vain muutaman leivän jos sitäkään. Juon paljon vettä, olen syönyt ananasta jne jotka vaikuttas aineenvaihduntaan. Kävelen päivittäin väh. 30 minsaa, olen nostanut kaloreita välillä ettei mene säästöliekille, mutta paino nousee heti 1-2 kg jos vaikka yhtenä päivänä syö enemmän. pituus 159, paino 95 että pitäisi kyllä laskea. Tippunut 2,5 kg 2 kuukaudessa. Miksi ei laske, kun se kerran on niin yksinkertaista?
Kilpirauhasen vajaatoiminta? Mulla nimittäin todettiin ja sillon ei paino laske, vaikka mitä tekis!!

Yhteistyössä