Sä liikut liian vähän. Yksinkertaista. Joku saamarin 30min kävely päivittäin ei riitä. Oikeesti ei. Vähintään tunnin kunnon hikirääkki. Vaihdellen aerobista ja lihaskuntoa. Ja onhan sulla paino tippunut 2,5kg 2 kuukaudessa.
Jo mun peruskulutus on aika paljon. En voi järjellä ajatellen syödä mitenkään enempää kuin kulutan.Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:Ongelma on varmastikin se, että saat energiaa sittenkin suurin piirtein sen mitä kulutatkin. Joten tiukemmalle pitää vetää.
Nimim. 30 kiloa pudottanut.
Alkuperäinen kirjoittaja häh:Ai rasva palaa kun on nälässä koko pitkän päivän? Sit voi illalla vetästä vaikka perhepitsan?Alkuperäinen kirjoittaja NÄIN:Vähennä hiilareita. Pidä joskus päiviä ettet syö muuta, kuin rasvaa, lihaa ja vihreitä kasviksia. Sitten paras vinkki skippaa aamupala ja yritä pitkittää päivän ensimmäistä ruokailua niin pitkään, kuin pystyt RASVA PALAA, eikä iltasin tarvi niin tarkkaan kattoo mitä suuhunsa pistää
Ja mikä tuokin on, että muka 20 minuutin kuluttua liikunnan aloittamisesta vasta alkaa olla hyötyä siitä liikkumisesta? Voisitteko neropatit laittaa linkkejä. Haluaisin lukea ihan faktatietoa noista :xmas:
:attn:Alkuperäinen kirjoittaja häh:Ai rasva palaa kun on nälässä koko pitkän päivän? Sit voi illalla vetästä vaikka perhepitsan?Alkuperäinen kirjoittaja NÄIN:Vähennä hiilareita. Pidä joskus päiviä ettet syö muuta, kuin rasvaa, lihaa ja vihreitä kasviksia. Sitten paras vinkki skippaa aamupala ja yritä pitkittää päivän ensimmäistä ruokailua niin pitkään, kuin pystyt RASVA PALAA, eikä iltasin tarvi niin tarkkaan kattoo mitä suuhunsa pistää
Ja mikä tuokin on, että muka 20 minuutin kuluttua liikunnan aloittamisesta vasta alkaa olla hyötyä siitä liikkumisesta? Voisitteko neropatit laittaa linkkejä. Haluaisin lukea ihan faktatietoa noista :xmas:
No kerro sinä viisas MITÄ ja minkä verran mun pitäisi syödä???Alkuperäinen kirjoittaja UGH:Kyl se vaan niin on että tyhmä pitää olla jos ei ymmärrä koska syö liikaa ja koska ei. Jos painaa 95 kg vois hyvin kävellä vielä reippaammin ja 60 min per pvä ja syödä vielä vähän vähemmän.
Alkuperäinen kirjoittaja häh:Alkuperäinen kirjoittaja häh:Ai rasva palaa kun on nälässä koko pitkän päivän? Sit voi illalla vetästä vaikka perhepitsan?Alkuperäinen kirjoittaja NÄIN:Vähennä hiilareita. Pidä joskus päiviä ettet syö muuta, kuin rasvaa, lihaa ja vihreitä kasviksia. Sitten paras vinkki skippaa aamupala ja yritä pitkittää päivän ensimmäistä ruokailua niin pitkään, kuin pystyt RASVA PALAA, eikä iltasin tarvi niin tarkkaan kattoo mitä suuhunsa pistää
Elimistö polttaa ensin hiilihydraatit pois, jonka jälkeen päästään käsiksi rasvoihin.
:attn:
Edelleen odotan sitä linkkiä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja häh:Alkuperäinen kirjoittaja häh:Ai rasva palaa kun on nälässä koko pitkän päivän? Sit voi illalla vetästä vaikka perhepitsan?Alkuperäinen kirjoittaja NÄIN:Vähennä hiilareita. Pidä joskus päiviä ettet syö muuta, kuin rasvaa, lihaa ja vihreitä kasviksia. Sitten paras vinkki skippaa aamupala ja yritä pitkittää päivän ensimmäistä ruokailua niin pitkään, kuin pystyt RASVA PALAA, eikä iltasin tarvi niin tarkkaan kattoo mitä suuhunsa pistää
Elimistö polttaa ensin hiilihydraatit pois, jonka jälkeen päästään käsiksi rasvoihin.
:attn:
Olisiko sinulla jotain sanottavaa?Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:Siis heh, mitä vinkkejä jätä aamupala pois ja kaloreita kuluu vasta sen ja sen ajan jälkeen...ei, ei..
Kilpirauhasarvot ok, sokerinsieto heikentynyt. Multa on otettu monta kertaa tämänkin vuoden aikana kaikki mahdolliset ja joka vuosi otetaan. Ei me läskitkään ihan tyhmiä ollaAlkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:Mun ylipainoinen kaveri alkoi laihtua kun oli käynyt läpi tarkat lääkärintarkastukset, verikokeet yms, ja sai tietoonsa kehonsa toiminnasta ja erilaisista epätasapainoista. Oli sitä ennen koittanut tuhatta ja yhtä laihdutuskuuria, ja mikään ei toiminut.
Verkokeiden ja testien myötä tuli tietoon kaikenlaista, mikä oli enne jarruttanut laihtumista ja nyt kun hän voi hoitaa näitä juttuja, niin lahtuminen kanssa alkoi. Nyt on viime vuodesta lähtenyt -20kg.
Eli kannattaisko sun selvittää kilpirauhasarvot, insuliinitoiminta yms?
Jos lukisit koko ketjun.Alkuperäinen kirjoittaja Juh:Itsehän sen sanoit:
"_suunnilleen_ painonvartijoiden ohjeilla olen mennyt"!!!!
Jos sulla on pco niin sitten oot hiilariherkkä ja suosittelen karppausta. Sillä mä sain helposti painon pois ja samalla häipy myös pco-rakkulat! Myös verensokeri tasaantui.Alkuperäinen kirjoittaja pläski:Hei!
Minulla on aivan sama ongelma kuin ap:llä ja kaikille teille, jotka sanotte että kirjaa paremmin mitä syöt jne. niin OIKEESTI, minä en ainakaan voisi tarkemmin kirjata ku olen nyt kirjannut. Hiilareitakaan en paljoa syö, korkeintaan ruisleivän aamulla, mutta muuten olen jättänyt kaikki leivät, vaaleat pastat ja perunan pois. Nyt viimekuussa on lähtenyt tasan 1 kg (olen tosin helmikuusta asti tarkkaillut elämäntapojani ja muuttanut ruokavaliotani, joten yhteensä kiloja on lähtenyt vähän enemmän). Kaverilla joka laihduttaa suht samalla tavalla on lähtenyt 6 kg/ kk. Pikkasen pistää turhauttamaan. Liikun aktiivisesti, käyn 3 kertaa viikossa zumbaamassa/afroamassa ja sen lisäksi sauvakävelemässä 1-2 kertaa viikossa.... enempään ei jää aikaa, eikä mielestäni tarvitsekaan jäädä.
Minulla todettiin pco helmikuussa keskenmenon jälkeen ja samalla ilmoitettiin, että painonpudotus voi olla hankalampaa kuin normaalisti, mutta en nyt sentään kuvitellut että näin hankalaa.
Että te jotka tuomitsette ja mollaatte ja sanotte että painonpudotus on niin yksinkertaista ku että syö vähemmän ku kuluttaa... joo toki, mut toisilla siinä menee paaaaaljon pidempi aika ku toisilla. Aikomuksenani on edelleen jatkaa vaikka kiduttavan hidas vauhti onkin, en anna periksi ennen päämäärääni.
Kannattaa kokeilla myös sitä, että on pari kolme päivää kokonaan syömättä ja sit yhtenä päivänä syö vaikka yhen porkkanan. Kyllä muuten laihtuu ja rasva palaa :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja NÄIN:Vähennä hiilareita. Pidä joskus päiviä ettet syö muuta, kuin rasvaa, lihaa ja vihreitä kasviksia. Sitten paras vinkki skippaa aamupala ja yritä pitkittää päivän ensimmäistä ruokailua niin pitkään, kuin pystyt RASVA PALAA, eikä iltasin tarvi niin tarkkaan kattoo mitä suuhunsa pistää
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:Siis heh, mitä vinkkejä jätä aamupala pois ja kaloreita kuluu vasta sen ja sen ajan jälkeen...ei, ei..
En ole väittänytkään että ylipainoiset ovat tyhmiä. Hyvä että olet tsekannut arvosi, suosittelen kyllä vielä tarkistamaan D-vitamiiniarvot, jos et niitä ole vielä tarkistanut. Kaverillani oli huomattavan alhaiset, ja hänen lääkärinsä sanoi että ylipainoisilla on usein hälyttävän huonot d-vit arvot, ja se myös vaikeuttaa osaltaan laihduttamista.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kilpirauhasarvot ok, sokerinsieto heikentynyt. Multa on otettu monta kertaa tämänkin vuoden aikana kaikki mahdolliset ja joka vuosi otetaan. Ei me läskitkään ihan tyhmiä olla