Teille jotka sanotte että kyllä läskit laihtuu ruokavaliolla ja liikunnalla

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ap saanko kysyä miten karppasit kun sanoit että sitä oot jo kokeillu?
Aamupalaksi esim. kasviksia, pihvi, kahvi punaisella maidolla. Lounaaksi esim. moussakaa, kasvisgratiinia ja pihvi, juustolla ja oliisiöljyllä "läträsin", turkkilaista jogua, kasviksia ja uunimakkaraa ( ei mitään hiilarimakkaraa ) jne. Ketoosissa olin ( on tikkuja ) ja rasvaa ja proteiinia tuli reilusti, proteiinia ehkä liikaakin. Ei alkanut paino laskea ja toisekseen se vaan ei sopinut mulle, mulla oli huono olo päivittäistä vaikka join paljon vettä ja kivennäisvettä niin kuin suositellaan jne. Ja kun sokeriarvot ja kolesterolit nousi korkealle, en enää edes uskaltanut jatkaa VAIKKA tiedän että suurimmalla osalla ne arvot paranee. Olen lukenut mm. antti heikkilän kirjan. Karppaus EI vaan sovi kaikille, itse haluan että on kuitenkin hyvä olo.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Nyt treenaamaan ja kunnolla, aamulla kello soimaan viideltä;suoraan ulos hikilenkille ja sitten suihkuun ja aamupalalle esim peruskaurapuuroa 2dl ja rasvatonta maitoa. Sitten töihin; töissä ruokaisa salaatti esim.kana tai lohi. Välipalalla hedelmä. Töistä salille ja sitten kotiin. Kotihommia siivousta tai pihan laittoo ja sitten päivällinen; kasviskeittoa tai vastaavaa kevyttä. Illalla vielä kevyt kävelylenkki ja iltapalarahka ja suihkun kautta nukkumaan... Ja varmasti laihtuu!!!
ei mitään rasvatonta maitoa.. höpö höpö. miks jotku luulee ettäö rasva on jotenki se lihottava. kun ei oo!! piste. syökää rasvaa kasviksia, marjoja, siemeniä ja pähkinöitä.. niillä laihdutte varnmasti. kevyt tuotteet on ihmisten myrkyttämistä ja huijausta.

Alkuperäinen kirjoittaja NÄIN:
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Siis heh, mitä vinkkejä :D jätä aamupala pois ja kaloreita kuluu vasta sen ja sen ajan jälkeen...ei, ei..

Aamupalan pois jättäminen toimii todella hyvin ainakin mulla. Ei välttämättä kaikille sovi eikä oo ainoa tapa. Karppaus on myös tosi hyvä tapa. Tuo aamu syömisen välttäminen on siitä hyvä, ettei tartte niin paljon miettiä mitä suuhunsa lappaa...
Karppauksen myötä syön 3 kunnon ateriaa päivässä ja jos syön ison illallisen myöhään illalla ei aamulla oo heti nälkä ja voin mainiosti pärjätä pelkällä lounaalla ja päivällisellä.

NÄIN
Nyt treenaamaan ja kunnolla, aamulla kello soimaan viideltä;suoraan ulos hikilenkille ja sitten suihkuun ja aamupalalle esim peruskaurapuuroa 2dl ja rasvatonta maitoa. Sitten töihin; töissä ruokaisa salaatti esim.kana tai lohi. Välipalalla hedelmä. Töistä salille ja sitten kotiin. Kotihommia siivousta tai pihan laittoo ja sitten päivällinen; kasviskeittoa tai vastaavaa kevyttä. Illalla vielä kevyt kävelylenkki ja iltapalarahka ja suihkun kautta nukkumaan... Ja varmasti laihtuu!!!
Mitäs muuta elämään sitten mahtuu? Liikunta lisää ruokahalua myös...

eräs
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Aamupalaksi esim. kasviksia, pihvi, kahvi punaisella maidolla. Lounaaksi esim. moussakaa, kasvisgratiinia ja pihvi, juustolla ja oliisiöljyllä "läträsin", turkkilaista jogua, kasviksia ja uunimakkaraa ( ei mitään hiilarimakkaraa ) jne. Ketoosissa olin ( on tikkuja ) ja rasvaa ja proteiinia tuli reilusti, proteiinia ehkä liikaakin. Ei alkanut paino laskea ja toisekseen se vaan ei sopinut mulle, mulla oli huono olo päivittäistä vaikka join paljon vettä ja kivennäisvettä niin kuin suositellaan jne. Ja kun sokeriarvot ja kolesterolit nousi korkealle, en enää edes uskaltanut jatkaa VAIKKA tiedän että suurimmalla osalla ne arvot paranee. Olen lukenut mm. antti heikkilän kirjan. Karppaus EI vaan sovi kaikille, itse haluan että on kuitenkin hyvä olo.
kuin pitkään karppasit? itellä aikoinaan ku karppasin. alko paino tippuun vasta 10 päivän jälkeen.

maissikas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kertokaapa että mitä minun vielä pitäisi tehdä. suunnilleen painonvartijoiden ohjeilla olen mennyt, syön paljon kasviksia, jonkun verran hedelmiä, ruoalla kalaa, lihaa, kanaa. Vain muutaman leivän jos sitäkään. Juon paljon vettä, olen syönyt ananasta jne jotka vaikuttas aineenvaihduntaan. Kävelen päivittäin väh. 30 minsaa, olen nostanut kaloreita välillä ettei mene säästöliekille, mutta paino nousee heti 1-2 kg jos vaikka yhtenä päivänä syö enemmän. pituus 159, paino 95 että pitäisi kyllä laskea. Tippunut 2,5 kg 2 kuukaudessa. Miksi ei laske, kun se kerran on niin yksinkertaista?
Mä veikkaisin että ongelma on nyt annoskoossa ja liikunnan laadussa. Eli annokset PIENIKSI!! Ja joku tuolla jo sanoikin hyvän esimerkin; ne banaanit, eli vähän pitää katsoa syökö niitä hedelmiäkään kohtuudella. Yksi banaani ei maata kaada mutta jos jälkkäriksi menee vaikkapa 3 niin se on jo paljon se.
Ja liikuntaan enemmän tehoa. Ala tosta 30 minuutista vaikka juosta/hölkätä vähän, alotat vaikka ihan 3 min per lenkki, ja lisäät vaikka minuutin viikossa. Tai jotain. Ja kävelyyn tehokkaampi tempo !!
Veikkaan että aika pian voit hölkötellä jo 10 minuuttiakin ja se on jo tehokkaampaa. Jos juoksu ei sovi niin kokeile uimista, mutta pelkkä kävely ei kauheen tehokkaasti polta rasvaa. Se ei nosta sykkeitä niin että rasva palais huminalla :)

NÄIN
Alkuperäinen kirjoittaja NÄIN:
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Siis heh, mitä vinkkejä :D jätä aamupala pois ja kaloreita kuluu vasta sen ja sen ajan jälkeen...ei, ei..

Aamupalan pois jättäminen toimii todella hyvin ainakin mulla. Ei välttämättä kaikille sovi eikä oo ainoa tapa. Karppaus on myös tosi hyvä tapa. Tuo aamu syömisen välttäminen on siitä hyvä, ettei tartte niin paljon miettiä mitä suuhunsa lappaa...
Karppauksen myötä syön 3 kunnon ateriaa päivässä ja jos syön ison illallisen myöhään illalla ei aamulla oo heti nälkä ja voin mainiosti pärjätä pelkällä lounaalla ja päivällisellä.

Niin tuossahan se juju on iltasin syö hyvin ja reippaasti rasvaa.

naisenpallero
40 kg ylipainoisen kävely on sama kuin jos normaalipainoinen marssisi täyspakkaus selässä (onkohan se enää aerobista liikuntaakaan?) Yrittäkääs tekin sitten tehdä 40 kg reppu selässä tunnin lenkki reippaassa tahdissa. Johan siinä on polvetkin tiukilla. En suosittele ap:lle pidentämään lenkkejä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Kilpirauhasarvot ok, sokerinsieto heikentynyt. Multa on otettu monta kertaa tämänkin vuoden aikana kaikki mahdolliset ja joka vuosi otetaan. Ei me läskitkään ihan tyhmiä olla ;)
En ole väittänytkään että ylipainoiset ovat tyhmiä. Hyvä että olet tsekannut arvosi, suosittelen kyllä vielä tarkistamaan D-vitamiiniarvot, jos et niitä ole vielä tarkistanut. Kaverillani oli huomattavan alhaiset, ja hänen lääkärinsä sanoi että ylipainoisilla on usein hälyttävän huonot d-vit arvot, ja se myös vaikeuttaa osaltaan laihduttamista.
Kiitos vinkistä :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
kuin pitkään karppasit? itellä aikoinaan ku karppasin. alko paino tippuun vasta 10 päivän jälkeen.
Jäi näköjään pois. Pari kuukautta.

siis
JOs olet ylipainoinen ja haluat laihtua, ei aina siihen päivään muuta mahdukkaan, kuin liikunta ja liikunta. Asiat tärkeysjärjestykseen joa haluat elpailla sohvalla ja syödä suklaat tai leipää, älä sitten valita!!

vieras
Jätä ne leivät kokonaan pois. Kerrot syöväsi päivässä MUUTAMAN leivän, se on jo aika paljon se. Samoin hedelmissä on sokeria, joten ei niitäkään ihan kamalasti kannata syödä, ehkä 1-2 päivässä, ei enempää. Mieluummin kasviksia.

Kävely ei ole painonpudotuksen kannalta tehokasta liikuntaa, ellet tee sitä niin että hiki tosissaan irtoaa. Suosittelen ottamaan ainakin kävelysauvat mukaan tai jopa pikkuhiljaa hölkyttelemään osan lenkistä. Ja pidennä lenkki tuntiin.

Äläkä nyt missään nimessä ala millekään gojutta dieetille, koska kukaan täysjärkinen ihminen ei sillä ruokavaliolla pysty sitä muutamaa viikkoa pidempään elämään. Parempi kun hiot sitä ruokavaliota vähempihiilariseksi ja lisäät rutkasti liikuntaa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja maissikas:
Mä veikkaisin että ongelma on nyt annoskoossa ja liikunnan laadussa. Eli annokset PIENIKSI!! Ja joku tuolla jo sanoikin hyvän esimerkin; ne banaanit, eli vähän pitää katsoa syökö niitä hedelmiäkään kohtuudella. Yksi banaani ei maata kaada mutta jos jälkkäriksi menee vaikkapa 3 niin se on jo paljon se.
Ja liikuntaan enemmän tehoa. Ala tosta 30 minuutista vaikka juosta/hölkätä vähän, alotat vaikka ihan 3 min per lenkki, ja lisäät vaikka minuutin viikossa. Tai jotain. Ja kävelyyn tehokkaampi tempo !!
Veikkaan että aika pian voit hölkötellä jo 10 minuuttiakin ja se on jo tehokkaampaa. Jos juoksu ei sovi niin kokeile uimista, mutta pelkkä kävely ei kauheen tehokkaasti polta rasvaa. Se ei nosta sykkeitä niin että rasva palais huminalla :)
Ois tosiaan kiva jos viitsisitte lukea koko ketjun :)
Tuolla oli esimerkki mun lounaasta ja aika hurjalta tuntuisi jos siitäkin pitäisi vähentää.

ap
JOs olet ylipainoinen ja haluat laihtua, ei aina siihen päivään muuta mahdukkaan, kuin liikunta ja liikunta. Asiat tärkeysjärjestykseen joa haluat elpailla sohvalla ja syödä suklaat tai leipää, älä sitten valita!!
??

*
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:
Ongelma on varmastikin se, että saat energiaa sittenkin suurin piirtein sen mitä kulutatkin. Joten tiukemmalle pitää vetää.

Nimim. 30 kiloa pudottanut.
Jo mun peruskulutus on aika paljon. En voi järjellä ajatellen syödä mitenkään enempää kuin kulutan.
Kyllä luvut puhuu puolestaan. Jos paino ei tipu niin sillon et kuluta yhtään enempää kuin syöt!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Ongelma on varmastikin se, että saat energiaa sittenkin suurin piirtein sen mitä kulutatkin. Joten tiukemmalle pitää vetää.

Jo mun peruskulutus on aika paljon. En voi järjellä ajatellen syödä mitenkään enempää kuin kulutan.
Kyllä luvut puhuu puolestaan. Jos paino ei tipu niin sillon et kuluta yhtään enempää kuin syöt!
Olen laittanut kiloklubiin syömisiäni ja esimerkiksi eilen söin 900 kaloria. Ja tosiaan välillä olen koittanut nostaa kaloreita jos se auttaisi vaan ei. Paino nousee välittömästi. Pidin alussa puhdistuskuurin ja paino tippui viikossa 1,5 kg, miten selität sen?

karppaaja
Joo, söit varmaa liikaa proteiinia, hyvä ois saada max 1 g per TAVOITEpainokilo. Ja rasva ois ihan hyvä saada voista, kermasta ja lihasta. Mulla menee yli 150 g rasvaa päivässä (pääasiassa voista ja kermasta ). Myös juustot voi jumittaa.

miks
gojutan ruokavaliolla ei pysty elämään muutamaa viikkoa pidempään? Oon elänyt jo n.3 vuotta melkosamanlaisilla ohjeilla(herkkupäivä kerran viikossa) hyvin oon eläny ja laihtunut n.30 kg!!! Revi siitä!

ap

Ja kuten sanoin, olen aiemmin tiputtanut useita kertoja painonvartijoiden avulla TODELLA helposti ja nopeasti.

vink
Alkuperäinen kirjoittaja vink:
Lisää liikuntaa, sellaista mikä kasvattaa lihasmassaa ---> lepoaineenvaihdunta paranee kun on lihaksia ---->paino alkaa laskea
Syö 1600-1800 kaloria päivässä, eikä mitään nälkäkuureja, ettei keho mene säästöliekille!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja:
Joo, söit varmaa liikaa proteiinia, hyvä ois saada max 1 g per TAVOITEpainokilo. Ja rasva ois ihan hyvä saada voista, kermasta ja lihasta. Mulla menee yli 150 g rasvaa päivässä (pääasiassa voista ja kermasta ). Myös juustot voi jumittaa.
Niin söinkin, koska muuten oli koko ajan nälkä. Sanokoot muut mitä sanoo. Eikä vienyt makeanhimoa. Rasvat oli pitkästi yli 100 g päivässä ja arvot tosiaan perseellään, mikä lie..

Ja kuten sanoin, olen aiemmin tiputtanut useita kertoja painonvartijoiden avulla TODELLA helposti ja nopeasti.
"Jojo" ilmiö mitä useammin laihdutat ja lihoat uudestaan sitä vaikeammin kilot lähtevät pois :(

Yhteistyössä