Te jotka käytätte kaikki rahat ruokaan niin mitä jos tarvitsette esim lääkkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmetys"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vierailija";29325473]En huijaa. Enkä ole koskaan ollut apteekkiin mitään velkaa, en mihinkään apteekkiin. Kun ei lääkkeitä velaksi saa niin ei saa. Älä itse huijaa sanomalla että apteekista voi vaan hakea lääkkeet ja pyytää laskulle :O[/QUOTE]

minä ainakin olen saanut monesti, mutta vain reseptilääkkeet ja kerran miehen primaspanit, toki tuli kalliimmaksi mutta se oli pakko tilanne, en minäkään mielellni velaksi osta mutta jos kerran tai kaksi tulee tällainen tilanne niin sille ei voi mitään

[QUOTE="vierailija";29323708]Sinähän olet aina julistanut että et osta MITÄÄN velaksi :O[/QUOTE]

ostan vain pakkotilanteess jolloin se on just ne lääkkeet, en osta esim tietikoita vatteita ym osamaksulla niinkuin moni tekee. Lääkkeet on PAKKO ola vaikka rahaa ei olisikaan. KErran kaksi vuodessa olen jotunut näin tekemään

[QUOTE="vierailija";29323712]Joo jos pitää vaikka yöllä päästä päivystykseen niin soittaa vaan ambulanssin jos ei oo taksiin rahaa.[/QUOTE]

jos yöllä pitää päivystyksen mennä nin silloin on jo sellainen hätät että tarvitaan ambulanssia. tulee ne usein aiankin edes käymään.

ostan vain pakkotilanteess jolloin se on just ne lääkkeet, en osta esim tietikoita vatteita ym osamaksulla niinkuin moni tekee. Lääkkeet on PAKKO ola vaikka rahaa ei olisikaan. KErran kaksi vuodessa olen jotunut näin tekemään

Siis 1-2 kertaa vuodessa on usein eikä mikään poikkeus. :O kyllä tossa vaiheessa pitäisi jo opetella pistämään sivuun sitä rahaa tarvittaviin lääkkeisiin kun noin usein toistuu! Ja vielä kalliimaksi tulee laskulle otettaessa..

Loppuvuodesta on helpompaa kun on lääkekatto tullut täyteen. Valitettavasti sitäkin rajaa on vasta nostettu :/. Ja vieläkin makselen kevään sairaalareissua. Onneksi sain luvan maksaa osissa. Jos ei oo rahaa, lainaan tai suoraan pyydän rahaa lähisukulaisilta. Toistaseks eivät oo jättäneet pulaan, eivätkä varmasti jatkossakaan jätä.

[QUOTE="vieras.";29323458]Tuollaisia tilanteita varten on olemassa vararahasto tai sitten luottokortti. Jos ei luottokorttia saa luottokelvottomuuden vuoksi niin ainut keino on laittaa käteistä rahaa syrjään jemmaan mistä on sitten ottaa kun tarvitsee lääkärinhoitoa sekä lääkkeitä. Lapsiperheessä tämä on ihan elinehto ja mielestäni voisi olla ls-asia jos vanhemmilla ei ole senttiäkään jemmassa.[/QUOTE]

:headwall:

[QUOTE="jenny";29325537]Siis 1-2 kertaa vuodessa on usein eikä mikään poikkeus. :O kyllä tossa vaiheessa pitäisi jo opetella pistämään sivuun sitä rahaa tarvittaviin lääkkeisiin kun noin usein toistuu! Ja vielä kalliimaksi tulee laskulle otettaessa..[/QUOTE]

1-2 kertaa vuodessa on kyllä aika harvoin. Vai voiko esim. kerran vuodessa lenkkeilevä sanoa harrastavansa sitä ja lenkkeilevänsä usein? Tai jos on vaikka seksiä kerran, kaksi vuodessa, niin onko se usein?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29326322:
1-2 kertaa vuodessa on kyllä aika harvoin. Vai voiko esim. kerran vuodessa lenkkeilevä sanoa harrastavansa sitä ja lenkkeilevänsä usein? Tai jos on vaikka seksiä kerran, kaksi vuodessa, niin onko se usein?

Täysin eri asia, riippuu hyvin paljon asiasta kuin asiasta onko pari kertaa vuodessa usein vain harvoin. Esim. jos tekee 1-2 aborttia vuodessa on se paljon, vaikka sinun esimerkissä 1-2 x vuodessa on harvoin.

Jos ostaa reseptilääkkeet 3 kuukauden välein (niinkuin rollolainen sanoi) ja kahtena kertana ei ole niihin rahaa niin se on sitten puolet vuoden apteekkireissuista kun ei ole osattu säästää rahaa. Ja vielä tuollaiset lääkkeet, mitkä pystyisi ilmeisesti ennakoimaan..

[QUOTE="jenny";29326379]Täysin eri asia, riippuu hyvin paljon asiasta kuin asiasta onko pari kertaa vuodessa usein vain harvoin. Esim. jos tekee 1-2 aborttia vuodessa on se paljon, vaikka sinun esimerkissä 1-2 x vuodessa on harvoin.

Jos ostaa reseptilääkkeet 3 kuukauden välein (niinkuin rollolainen sanoi) ja kahtena kertana ei ole niihin rahaa niin se on sitten puolet vuoden apteekkireissuista kun ei ole osattu säästää rahaa. Ja vielä tuollaiset lääkkeet, mitkä pystyisi ilmeisesti ennakoimaan..[/QUOTE]

Toisaalta, oli usein tai harvoin, niin onko sillä kauheasti väliä, jos kuitenkin hänen apteekkinsa antaa ne lääkkeet vaikka velaksi? Ostaahan moni tiukan paikan tullen ostoksiaan luotollakin tai lainaa kaverilta. Tai unohtaa vaikka lompakon kotiin useammin kuin pari kertaa vuodessa ja lainaa siksi kaverilta (näin käy esim. minulle).

Yhteistyössä