Te jotka käytätte kaikki rahat ruokaan niin mitä jos tarvitsette esim lääkkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmetys"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuollaisia tilanteita varten on olemassa vararahasto tai sitten luottokortti. Jos ei luottokorttia saa luottokelvottomuuden vuoksi niin ainut keino on laittaa käteistä rahaa syrjään jemmaan mistä on sitten ottaa kun tarvitsee lääkärinhoitoa sekä lääkkeitä. Lapsiperheessä tämä on ihan elinehto ja mielestäni voisi olla ls-asia jos vanhemmilla ei ole senttiäkään jemmassa.

[QUOTE="vieras.";29323458]Tuollaisia tilanteita varten on olemassa vararahasto tai sitten luottokortti. Jos ei luottokorttia saa luottokelvottomuuden vuoksi niin ainut keino on laittaa käteistä rahaa syrjään jemmaan mistä on sitten ottaa kun tarvitsee lääkärinhoitoa sekä lääkkeitä. Lapsiperheessä tämä on ihan elinehto ja mielestäni voisi olla ls-asia jos vanhemmilla ei ole senttiäkään jemmassa.[/QUOTE]

vie asiaa päättäjille! Se on kamala ja kurja tosiasia, että tässäkin hyvinvointivaltiossa on perheitä, joissa eletään kädestä suuhun ja säästöön ei jää yhtään. Olisiko sellainen vararahasto lapsiperheitä varten hyvä lisä? jos tulee niitä yllärikuluja? Huostaanotto maksaa kuitenkin valtiolle paljon enemmän, kuin sen lääkepurkin silloin tällöin valtio avustaisi tälläiselle perheelle.

[QUOTE="ihmetys";29323585]Mutta eikö olisi hyvä jos olisi jemmassa rahaa kun on lapsiakin?[/QUOTE]

ne jemmaavat joila siiehn on varaa....
Ambulanssi muuten ei maksa mitään joten sen kyydisä pääsee jos hätä on.

[QUOTE="ihmetys";29323585]Mutta eikö olisi hyvä jos olisi jemmassa rahaa kun on lapsiakin?[/QUOTE]

onko vaikea tajuta, että kaikilla ei ole varaa säästää? ja jos joskus onkin säästöjä niin sitten tulee jokin isompi menoerä ja säästöt hupenee, mun oli juuri tarkoitus säästää todella pienistä tuloistani ensi kesän lomareissua varten, mutta hupsista vaan, kun puolet lomakassasta oli kasassa hajosikin pesukone ja heti perään meni lapsen haalarista vetoketju ja korjaus olisi tullut maksamaan lähes samanverran kuin uusi haalari.

Kyllä aina välttämättömiin lääkkeisiin on varaa ja kävelen lähes kaikki etäisyydet. Lukuunottamatta tietenkään mitään kaukomatkoja, joihin säästän ennalta rahaa.

[QUOTE="vierailija";29323712]Joo jos pitää vaikka yöllä päästä päivystykseen niin soittaa vaan ambulanssin jos ei oo taksiin rahaa.[/QUOTE]

jos yöllä pitää mennä päivystykseen niin yleensä siloin on kiire.

[QUOTE="vierailija";29323716]Ei tod. saa.[/QUOTE]

reseptilääkkeet sa kylllä aina laskulle. Ei teitenkään mitän päänsärkylääkkeitä ynm aanneta, mutta reseptilääkkeet on pakko antaa, onhan se joku vastuu apteekillakin. Jos on kyse seim astamaatikosta jalääkkeet on loppu niin läkkeitä on saatava.

Peruslääkkeitä löytyy aina, ja lääkärin määräämiäkin on aina sen verran että pärjätään siihen kun on rahaa. Ja hätätapauksissa saa tksta päivystyspakkauksia lääkärissä käydessä, jos ei ole varaa lääkkeisiin.

[QUOTE="vierailija";29324673]Ei saa täällä.[/QUOTE]

ja sairaalasta jos lähdet, sat "päivystyspakkauksen" jos pyydät. josksus saa pyytämättäkin. Siellä usien pärtjää päivän pari.

älä huijaa , apteekin on pakko anta jos sulla ei oeleennestään kyseiseen apettkkiin velkaa. Mä oon aiankin saanut aian, jopa lääkekt joita ei sa reseptilä, mutta kyse oli primaspanista ja mies tarvii niitä joka päivä

reseptilääkkeet sa kylllä aina laskulle. Ei teitenkään mitän päänsärkylääkkeitä ynm aanneta, mutta reseptilääkkeet on pakko antaa, onhan se joku vastuu apteekillakin. Jos on kyse seim astamaatikosta jalääkkeet on loppu niin läkkeitä on saatava.

Saa pankistakin rahaa ruokaa varten. Joku vastuu pankillakin on.
Ei tietenkään kaljaan, mut esim. perunaan saa rahaa.

näitä "ei ole rahaa"-tyyppejä on suomi täynnä. Elämänhallintaongelmasta siinä on kyse eikä rahan puutteesta.

Mitä nämä "rahattomat" tekevät kun tarvitsevat lääkkeitä tai taksia sairaalaan? No, menevät sen reseptin kanssa käymään sossussa. Tai soittavat mulle että voinko heittää parikymppiä.
Ja sen saman muutaman kympin tarvitsee lainaan joka kuukausi ja seuraavassa kuussa maksetaan takaisin jonka jälkeen menee viikko kun taas tarvitsee sitä samaa rahaa lainaan.
Jos sen antaisi koko velan olla, lopputulos olisi silti ihan sama, kuun lopussa pummataan taas pariakymppiä.,

selityksiä kyllä löytyy tuhat ja sata erilaista sille, miksi taas ei mitenkään ole voinut itse säästää rahaa. Kumma kun niiden kaikenmaaliman lainausten ja osamaksujen maksamiseen löytyy sitä rahaa siinä vaiheessa kun on pakko niitä maksaa.... :headwall:

Peruslääkkeitä löytyy aina, ja lääkärin määräämiäkin on aina sen verran että pärjätään siihen kun on rahaa. Ja hätätapauksissa saa tksta päivystyspakkauksia lääkärissä käydessä, jos ei ole varaa lääkkeisiin.

me ostetan aian lääkkeitä 3kk satsit kerrallaan , koska niin otetttuna tulee halvemmaksi, eikä trvii joka kuukausi osta reseptiläkkeitään

älä huijaa , apteekin on pakko anta jos sulla ei oeleennestään kyseiseen apettkkiin velkaa. Mä oon aiankin saanut aian, jopa lääkekt joita ei sa reseptilä, mutta kyse oli primaspanista ja mies tarvii niitä joka päivä

En huijaa. Enkä ole koskaan ollut apteekkiin mitään velkaa, en mihinkään apteekkiin. Kun ei lääkkeitä velaksi saa niin ei saa. Älä itse huijaa sanomalla että apteekista voi vaan hakea lääkkeet ja pyytää laskulle :O

Apteekista ei todellakaan saa mitään lääkkeitä, ei vaikka niistä olisi henki kiinni, velaksi. Kokeiltu on, ihan empiirinen tutkimus siis rahaa oikeasti oli mutta mies päätti testata kuinka asia todella on. Ei saatu ja asioitiin sitten toisessa apteekissa ja maksettiin normaalisti.

Kannattaa huomioida sekin että jos lapsiperheellä ei ole rahaa lääkkeisiin niin apteekin henkilöstöllä on velvollisuus tehdä tilanteen vaatiessa lastensuojeluilmoitus.

Tarvitsen lääkkeitä joka päivä, olen tarvinnut jo 10v. ajan, joten enköhän ole oppinut pistämään sivuun sen verran. Lisäksi, minulla on erityiskorvattavuus tiettyihin valmisteisiin ja saan olla aika kusessa, jos ei ole 3 euroa maksaa monesta paketista lääkkeitä.

Yhteistyössä