Te jotka hankitte paljon lapsia, mietittekö kannattaako juuri teidän hankkia paljon lapsia???

21.09.2008
673
0
16
Siis niinkuin perimänne vuoksi??

Tarkoitan, että jos on sydänvikaisen suvun ylipainoinen, epäsosiaalinen, alkoholismiin taipuvainen, lättäjalkainen, kaulaton, huonohampainen, ohuthiuksinen edustaja, niin kannattaako ihan hirveästi hankkia lapsia???

:) B)

No joo,hampaat on ok,tukka paksu ja terveys tallella. Sääret on pitkät ja hoikat ja naama kunnossa. Satuin kerralla saamaan monta lasta ja niillä korteilla pelataan mitkä on jaettu.

Mä en tiedä mun suvun perimääni joten mennään ihan arvalla B) Mutta toisaalta musta tuli nätti ja iloinen, kaikinpuolin hyvä tyyppi että mikäs tässä lisääntyessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsämansikkainen:
Siis niinkuin perimänne vuoksi??

Tarkoitan, että jos on sydänvikaisen suvun ylipainoinen, epäsosiaalinen, alkoholismiin taipuvainen, lättäjalkainen, kaulaton, huonohampainen, ohuthiuksinen edustaja, niin kannattaako ihan hirveästi hankkia lapsia???

:) B)

No,jos nuo on perusteet,niin ei mikään osu tähän osoitteeseen eli oon tehnyt upeita lapsia viisi!!
Ei ole ylipainoisia suvussa,ei sydänvikoja,ollaan tosi sosiaalisia kaikki,eikä viina maistu juurikaan,jaloissa kauniit kaaret,kaula on joutsenen kaula sekä yksi reikä mulla,lähisuvussa muutama lisää,mutta omilla vanhemmillanikin on todella hyvät hampaat!!
Tukkaa on vaikka muille jakaa joten on kannattanut hankkia lapsia!!! :wave: :laugh:

Mä oon hoikka, hyvännäköinen, älykäs ja mulla ei ole mitään "perus"sairautta. En mä mitään suurperhettä meinannu vääntää, mutta 3-4 lasta olis ihan kiva.

Sen lisäks oon kauheen nöyrä luonteeltani, enkö olekin? :D:D:D

No mä oon sitten vissiin ainoa jonka mielestä on kamalaa kun pojalle periytyi migreeni. Meillä suvussa reumaa ja pelkään todella että se tulee lapsilleni. Minussa ei ole mitään niin ihmeellistä että mun olisi kannattanut lisääntyä, eikä sen puoleen kenessäkään ketä tunnen.

eli vain kauniilla ja älykkäillä ihmisillä on oikeus hankkia lapsia? Itsekin olen syntynyt lapseksi ja perinnölliset sairaudet tulivat ilmi vasta nyt aikuisiässä :( Pitäisikö äitini ja isäni peruuttaa syntymäni ja minun peruuttaa omien lasteni syntymän? Ja kyse ei ole todellakaan lättäjalkaisuudesta, voi kun olisikin vain siitä. Mutta ehkä meillä "epäyksilöilläkin" on tarkoitus tässä maailmassa kauniiden ja rohkeiden seassa. Ikävää, että sinulla ap on tuollainen asenne. Vihaat varmaan vammaisuuttakin yli kaiken.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mä oon sitten vissiin ainoa jonka mielestä on kamalaa kun pojalle periytyi migreeni. Meillä suvussa reumaa ja pelkään todella että se tulee lapsilleni. Minussa ei ole mitään niin ihmeellistä että mun olisi kannattanut lisääntyä, eikä sen puoleen kenessäkään ketä tunnen.

Et ole ainoa, yksi tuttavani vaihtoi ihan miestä sen vuoksi, ettei halunnut lapsia diabeetikon kanssa. On sitä paitsi lastenneuvolan terkkatäti tuo, joka ei halunnut lapsia sairaan miehen kanssa.

:D Mä luovutin munasoluja ( 6 kpl suomeen lapsettomalle pariskunnalle ) aikanaan sen takia kun mulle suositeltiin sitä geenien takia.. kun ei oo sukurasitteita.. NIIN ja kaulakin pitkä ja tukka suht paksu ..tosin ne ei liity siihen luovutukseen !

Omia lapsia aion hankkia 2 jos "saan". 3 haluaisin.. mutta ei ole varaa :-)

Lisäys: niin ja tuolla mun miehelläkään ei ole sukurasitteita. Mutta onneksi ( mun tietääkseni ) se ei ole jatkanut geenejään muualle :kieh:

Kaksi lasta löytyy ja enemmästäkin haaveillaan. Eikä varmaan meidän sukurasitteilla olisi lapsia kannattanut hankkia, ei nuo nykyisetkään lapsukaiset ihan priima-tavaraa ole. Mutta kovasti toivottuja ja rakastettuja silti. :heart:

Varmastikaan ei olisi hankittu niin paljon lapsia jos suvuissa olisi sairauksia, kuka tänne nyt lisää sairaita viitsii hankkia. Miehelläni on astma, jonka pitäisi olla periytyvä kuulema, yhdelläkään lapsellamme ei kuitenkaan ole astmaa. Myös ikä oli selvä tekijä, kun mietittiin missä iässä emme enää halua lisää lapsia, haimme esiin tilastot, joista näkee mikä mahdollisuus on saada sairas lapsi ja siitä teimme johtopäätöset.
Valitettavasti kaikki ei mene niin kuin toivoo, ympäristölliset tekijät puuttui peliin ja terve lapsemme sairastui psyykkisesti, että ei se mikään tae ole, että on hyvät ja puhtaat geenit. Pitää muistaa myös ympäristön vaikutus.

Yhteistyössä