Te jotka hankitte paljon lapsia, mietittekö kannattaako juuri teidän hankkia paljon lapsia???

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Vakavasta sairauden geenistä jonka tietäs periyttävänsä omaan lapseen...on kai turha keskustellakkaan,kuka hullu sellatten riskin ottaa oman lapsensa terveyden kustannuksella???
Mutta joskus elämä tuo eteen sairauksia jo lasten synnyttyä ja täten määkin kuulun tähän huonogeeniseen lisääntyvään rupusakkiin! =)

Otin tämän puheeksi koska tiedän käytännössä, että hyvin vaikeasti kehitysvammaisen lapsen saanut pariskunta (molemmilla altistava geeni) halusi kaiken uhalla toisenkin lapsen, joka oli myös vakavasti sairas sitten. Käytännössä lapset elää sellaisessa hoitokodissa, ja vanhemmat vierailee siellä! Minusta se on todella väärin niitä lapsia kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Vakavasta sairauden geenistä jonka tietäs periyttävänsä omaan lapseen...on kai turha keskustellakkaan,kuka hullu sellatten riskin ottaa oman lapsensa terveyden kustannuksella???
Mutta joskus elämä tuo eteen sairauksia jo lasten synnyttyä ja täten määkin kuulun tähän huonogeeniseen lisääntyvään rupusakkiin! =)

Otin tämän puheeksi koska tiedän käytännössä, että hyvin vaikeasti kehitysvammaisen lapsen saanut pariskunta (molemmilla altistava geeni) halusi kaiken uhalla toisenkin lapsen, joka oli myös vakavasti sairas sitten. Käytännössä lapset elää sellaisessa hoitokodissa, ja vanhemmat vierailee siellä! Minusta se on todella väärin niitä lapsia kohtaan.

ahaa!
:'( Todella surullista!! :(

Mä en kyllä tiedä onko mun geeneissä jotain perinnöllisiä sairauksia. Syöpään on kyllä kuollut ihmisiä mut mistä sen tietää johtuiko syövät geeneistä vai elintavoista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No huh. Oletko ap oikeasti nelikymppinen? Aika törkeä aloitus.

Ap on suoltanut kaikkea muutakin törkyä. Mä olen kuulemma vastuuton, kun pienituloisena haaveilen saavani lisää lapsia. Niin siis haaveilen :whistle: :whistle: Ja taidan muutenkin olla ap: mielestä erittäin vastuuton ihminen. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
:attn: Taas kannanotto aiheeseen: Kumman perinnön lapselle. Tappava ( usein ) hoitoa ( aina ) vaativa sairaus diabetes vai vähäempaattisuus, pinnalliset arvot ja rasistisuus. Niin koska rakastaisin lastani ja haluaisin hänen elävän ja olevan vapaa kulkemaan ja elämään.. niin en valitsisi diabetesta joka on tuhonnut monia ihmisiä ihmisraadoiksi. Mulla tuttuja joilla diabetes ja he kärsivät aina tappavista ja tuhoavista vaivoista. Mm. uhka että jalka amputoidaan, elimistö vammautunut sisältä, työkyvyttömyys jne. Jatkuvat pelot että sairaus VIELÄ pahenee.

Miksi diabetesta vähätellään niin paljon? Monille se on järkyttävä helvetti joka tappaa 100 varmasti. Toisilla se jostain syystä pysyy jossain rajoissa.. mutta ikävä silti ja kontrolloi elämää.

Uskomaton.....!!!!

Kerros nyt vielä että miks se toisilla pysyy aisoissa?? :saint: Kun sähän paljon tunnut tietävän siitä. :xmas:

Kyllä mä pystyn lastani rakastamaan, ja uskon myös että hän saa elää vapaasti ja kulkea, vaikka hänellä diabetes onkin.

Jos noita perintötekijöitä ruvettaisiin näin etsimään niin harva varmaan lisääntymisluvan saisi, varsinkaan niin että tuo lupa myönnettäisiin pariskunnan molemmille osapuolille. Luulisi riittävän sen että oma elämä on siinä kunnossa että pystyy lapsesta huolehtimaan, niin ntaloudellisesti kuin henkisestikin.

Jos pitäisi oikeasti valita empatiakyvyttömän tai fyysisesti sairaan lapsen välillä niin fyysiseen sairauteen kallistuisin. Sitä voi kuitenkin yrittää helpottaa kaikin mahdollisin keinoin ja löytyy apuvälineitä millä elämän saa sujumaan. Lapsi olisi kuitenkin se rakas oma persoonansa. Empatiakyvyttömän lapsen kanssa ei näin olisi, pahimpina esimerkkeinä nämä koulusurmaajat.

No mulla on vaan kaksi lasta ja se mikä mussa on vikana, korvaantuu sillä, mikä miehessä ei ole vikana.

Tosin lapset on perineet multa yliliikkuvat nikamat, joten särkyjä on luvassa, 9 vuotias valittelee jo niskapäänsärkyä.

Mutta on ne niin nätit penikat, että!

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Jotenkin tuntuu, että juuri ne kaikkein heikompigeeniset on kovia lisääntymään. :whistle:

Niin olenkin! :D

Tai vahvathan minun geenini ovat: melkein kaikki mutaationi olen saanut periytettyä. Vasenkätistä lasta tosin joutui väsäämään kauan. :whistle: vaan kivaa oli...

Noilla perusteilla maapalloa ei olis ylikansotettu. Ja ap olis myös lapseton. Sillä jokainen ihnminen on täys vikoja.Luultavasti ap´llä on liian isot korvat/nenä/suu/jalat. Ehkä hänen äo on keskivertoa matalampi. Kenties hän kantaa jotain piilevää geenimutaatiota. Tai ehkä hänen käytöksensä sortaa ihmisiä/eläimiä/luontoa, joten lapset olisi kannattanut jättää tekemättä.

Kyllä mun mielestä jokaisella on velvollisuus miettiä minkälaiset resurssit on lasten hankintaan. JOs paljon alttiuksia periytyvillle sairauksille niin kannattaako ottaa riskejä?!! Tietenkin se on niin et monastihan se on tuurista kiinni miten sairaita/terveitä lapsia tulee ja synnytyksessäkin voi tapahtua vaikka mitä....
Oletteko miettinyt onko sillä mitään vaikutusta et miten helposti ihminen raskautuu? Tiedän muutaman erittäin sairaan ihmisen (yhdellä esim. paha selkärankarappeutuma, toisella monen monta vaivaa) ja nämä ihmiset eivät ole tulleet raskaaksi hoidoista huolimatta. Onko luonto sellainen et sillä on joku tarkoitus et miksi tällaiset ihmiset eivät saa vauvoja?! Eivät jaksaisi raskautta/synnytystä/perimä olisi huono??!!
Itse olen tyytyväinen et lasteni isä on aivan toiselta puolelta Suomea kuin minä ja terve, urheilullinen, tupakoimaton. Kaikki lapset on tulleet helpolla. Ulkonäöllisesti en ole täydellinen, mutta koko perhe ollaan terveitä kuin pukit. Ei allergioita, astmaa, vaivoja. Liikunta, terveellinen ruokavalio ja "tavallinen elämä" on meidän juttuja. Ei olla rikkaita mut kaikki on hyvin. Olispa kaikilla näin!

Alkuperäinen kirjoittaja geenit:
Kyllä mun mielestä jokaisella on velvollisuus blaablaa
Itse olen tyytyväinen et lasteni isä on aivan toiselta puolelta Suomea kuin minä ja terve, urheilullinen, tupakoimaton. Kaikki lapset on tulleet helpolla. Ulkonäöllisesti en ole täydellinen, mutta koko perhe ollaan terveitä kuin pukit. Ei allergioita, astmaa, vaivoja. Liikunta, terveellinen ruokavalio ja "tavallinen elämä" on meidän juttuja. Ei olla rikkaita mut kaikki on hyvin. Olispa kaikilla näin!

Ihanaa kuinka sivistyneesti ilmaiset empatiasi täyden määrän! Sinun läheisilläsi on ihana elää, voin vain unelmoida (pahimmissa painajaisissani) heidän elämästään kanssasi! Sinä luot valoa pilviseenkin päivään ja teidän perheenne on alueenne suosituin :).

Meillä ei ole kuin kaksi lasta eikä taida enempää tulla, valitettavasti mutta vastaan silti. Tuskin kukaan alkaa vauvakuumeessa miettiin suvun tautihistoriaa läpi. Äitiys ja isyys on yleensä länsimaissa tunneasia eikä se että kuhan jonkun saa meitä hoitaa vanhoina jne...

Alkuperäinen kirjoittaja Onneksi olkoon!:

Ihanaa kuinka sivistyneesti ilmaiset empatiasi täyden määrän! Sinun läheisilläsi on ihana elää, voin vain unelmoida (pahimmissa painajaisissani) heidän elämästään kanssasi! Sinä luot valoa pilviseenkin päivään ja teidän perheenne on alueenne suosituin :).

Anteeksi jos osuin pahaan paikkaan! Olen vaan onnellinen et vuosikausien koulukiusaamisten ja aina B-kategoriaan kouluaikoina kuulumisien jälkeen on kerrankin asiat näin hyvin. Teini-ikäisenä luulin et ikinä en tule saamaan itselleni kumppania ja perhettä. Ja sitä sainkin odottaa kaaaaaaaaaaaaaaauan. Kun nämä asiat sain niin olen erittäin kiitollinen. Meidän perheemme on nykyään ihan suosittu ja se on mahtavaa - kun tiedän miltä vuosikausien henk. kohtainen syrjintä tuntui.

Alkuperäinen kirjoittaja Onneksi olkoon!:

Anteeksi jos osuin pahaan paikkaan! Olen vaan onnellinen et vuosikausien koulukiusaamisten ja aina B-kategoriaan kouluaikoina kuulumisien jälkeen on kerrankin asiat näin hyvin. Teini-ikäisenä luulin et ikinä en tule saamaan itselleni kumppania ja perhettä. Ja sitä sainkin odottaa kaaaaaaaaaaaaaaauan. Kun nämä asiat sain niin olen erittäin kiitollinen. Meidän perheemme on nykyään ihan suosittu ja se on mahtavaa - kun tiedän miltä vuosikausien henk. kohtainen syrjintä tuntui.

:attn: Taas kannanotto aiheeseen: Kumman perinnön lapselle. Tappava ( usein ) hoitoa ( aina ) vaativa sairaus diabetes vai vähäempaattisuus, pinnalliset arvot ja rasistisuus. Niin koska rakastaisin lastani ja haluaisin hänen elävän ja olevan vapaa kulkemaan ja elämään.. niin en valitsisi diabetesta joka on tuhonnut monia ihmisiä ihmisraadoiksi. Mulla tuttuja joilla diabetes ja he kärsivät aina tappavista ja tuhoavista vaivoista. Mm. uhka että jalka amputoidaan, elimistö vammautunut sisältä, työkyvyttömyys jne. Jatkuvat pelot että sairaus VIELÄ pahenee.

Miksi diabetesta vähätellään niin paljon? Monille se on järkyttävä helvetti joka tappaa 100 varmasti. Toisilla se jostain syystä pysyy jossain rajoissa.. mutta ikävä silti ja kontrolloi elämää.
Kyllä on TYPERÄÄ tekstiä tuo ylempi...

Allergiatkin kontrolloi elämää, niin moni muukin sairaus. Diabetestä vähättelemättä, oikein kontrolloituna se tuskin merkittävästi vähentää elinikää tai tekee ihmisistä ihmisraatoja. Ainoat diabeetikot, joita tunnen, joilla on ollut mm. amputointi edessä, ovat olleet alkoholisteja tai muuten ihmisiä, jotka eivät ole kykeneviä huolehtimaan itsestään kunnolla.

Eli kumman valitsisin... Hmm... Diabetikon. Rasismi ja empatiakyvyttömyys ja pahat asennevammat ovat mielestäni pahempi perintö annettavaksi lapselle. Ne eivät vaikuta vain lapsen elämään, ne vaikuttavat kaikkiin ympärillä oleviin. Ja niitä on vaikeampi hallita. :attn: :attn:

Sä oot kyllä niin väärässä...

Googlaas kuuluisia diabeetikoita, ei ihan ihmisraadoilta näytä... (Halle Berry, Marita Taavitsainen, Olli Rahnasto, Vesa Kallio, ym...)

Kenenkään kannata lisääntyä, jos täydellisyyttä tavoitellaan, koska sitä ei ole. Toisella viat näkyy päällepäin, toisella ne tulee esille käyttäytymisessä ja joillakin piilevät elimistössä. Tyydyttävää elämää ei elä välttämättä se, joka siltä näyttää. Ja toisin päin ihminen voi nauttia elämästä vaikka se muista näyttäisi surkealta.
Tämä aloitus on merkki siitä, että tunnekylmyys lisääntyy. Kaikkien pitäisi olla täydellisiä ja avunpyytäminen on kieletty (mitäs oot ittes/lapses tohon jamaan ajannut. Olisi ajatellut etukäteen).. Minun mielestä tuollainen itsekkyys ja kylmyyskin ovat syitä miettiä, että onko sopiva levittelemään geenejään.

Yhteistyössä