Te joiden synnytys on käynnistetty: Oliko mies mukana alusta loppuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mies saikulle?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ollut koko aikaa mukana, kolme päivää kun siihen touhuun meni. Esikoinen oli hoidossa mummolassa ja mies kävi töissä... Hyvin pääsi kuitenkin sitten mukaan kun vihdoin alkoi jotain tapahtumaan!

Eka tabletti laitettiin klo 10 ja siitä jokusen tunnin välein ja tipankin sain, mutta illalla ei ollut vielä suurempaa edistystä tapahtunut ja päätettiin jatkaa käynnistystä seuraavana aamuna. Mies meni kotiin illalla nukkumaan ja tuli aamupäivästä seuraavan kerran. Ei tapahtunut mitään suurempaa sinäkään päivänä ja mies meni taas yöksi kotiin. Piti olla välipäivä käynnistyksessä, mutta sitten lapsi lähtikin syntymään ja mies tuli siis taas aamusta (muuten ei olisi pitänyt päivän väliä, sairaalaan matkaa 80 km). Sitten olikin loppuun saakka siinä vaiheessa kun alkoi tapahtua.

Eli aika kauan kesti ennen kuin syntyi, mutta mulla oli vasta rv 36 + ja paikat ihan epäkypsät. Raskausmyrkytyksen vuoksi käynnistettiin.

Ekassa sain tabletin suun kautta aamulla, ei tapahtunut mitään. Päivällä sain toisen ja kohta meni vedet. Sen jlkeen siirryttiin saliin, jolloin myös soitin miehen paikalle. Kipeät supistukset alkoi myös silloin. Lapsi syntyi 22 aikaan.

Toisessa puhkaistiin kalvot 9.30, mies mukana alusta asti. Lääkärit sanoivat, että ei varmaan mene kaun synnytyksessä, kun oli neljäs synnytys ja olin jo valmiiksi avautunut vähän. Tuli supistksia säännöllisesti, mutta ne oli hyvin siedettäviä. Kunnes 11 aikaan tilanne pysähtyi. 12.30 laitettiin käynnistystippa, jolloin alkoi tapahtua heti. Kauheat supistukset ja vauva syntyi tästä alle kahdessa tunnissa.

Ei ollut mukana koko ajan. Käynnistys aloitettiin klo10 aamulla ekalla murulla. Paikat oli kiinni ja kiinteet rv35 oli menossa. Klo 14 olin 4cm auki ja klo16 lähdettiin synnytyssaliin. Silloin soitin miehen paikalle. Poika syntyi vartin yli seiska.

Ei se koko aikaa, ma aamuna menin osastolle ja ke iltapäivällä syntyi:)
Aika paljon silti oli siel seurana, kun sattui vapaat siihen ja sitten tietty hoitaja kuttui sen paikalle kun synnytys käynnsityi.

Ei ollut alusta asti. Aamulla toi mut sairaalaan ja lähti kotiin, kun sanottiin että voi kestää. Kahdentoista tunnin päästä soitettiin paikalle, kun olin 5 senttiä auki ja siirryin synnytyssaliin. Meiltä on tunnin matka sairaalaan.Mies ehti hyvin paikalle.

Yhteistyössä