V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja veera:Asenne ratkaisee. Jotkut valittavat ja syyttävät aina jotain ulkopuolista, lapsuudenkotia, isänmaata, valtiota, sukulaisia, työnantajaa, jumalaa omista vaikeuksistaan. Kun ymmärtää, että elämän onnistumisen lähtökohdat on omissa käsissä, kykenee myös onnellisuuteen.
Itse olen elänyt ns hyvän lapsuuden, olen saanut psyykelle hyvät pohjat. Uskon, että lapsuuden kokemuksilla rakennetaan itseluottamus ja jos on lapsena ollut vaan huono ja ei-toivottu, on sitä vaikea muuttaa. Asia erikseen on pullamössössä kasvatetut, heille ei riitä mikään.
Kova työnteko ja ahkera asenne auttaa työelämässä. Parisuhteessa auttaa omien mokien ja virheiden myöntäminen. Ja lasten kanssa oma keskeneräisyys.
Onpas ristiriitainen teksti. Ensin sanot, että asenne ratkaisee ja sitten myönnät, että huonosta lapsuudesta on vaikea päästä yli. Tulepas sanomaan minun pitkäaikaista insestiä kokeneelle, vakavasta masennuksesta kärsineelle läheiselleni, että asenne ratkaisee. Kyllä siihen aika moni muukin asia vaikuttaa. Jos on ollut hyvä ja helppo elämä, on tuhat kertaa helpompaa asennoitua positiivisesti.